בקשה זה אתה שתפסת היום את הדלת של הרכבת הקלה לאישה שרצה?

מצב
הנושא נעול.

Ruty Kepler

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
כלומר, גם אתם מודים ששלושים שניות לכאן ולכאן הם בודאי בטווח. ולא דיוק מושלם כפי שמציירים כאן שוב ושוב.
וחבל לכתוב שוב ושוב 2 דקות. עצירה לאדם שרץ + הריצה והעליה לא אורכים כל כך הרבה זמן. מדובר בפחות מדקה במקרה הרחוק
לא.

לרכבת יש זמן שבו היא בתחנה.
*בתוך זמן זה* - אפשר לעלות אליה, וגם אם הדלתות סגורות (כי לא עלו אנשים וזו תחנה נידחת שהנהג לא פותח בה דלתות אוטומטית, או שעלו מעט אנשים והדלתות נסגרו), עדיין אפשר ללחוץ על כפתור הפתיחה והן ייפתחו.

*בתוך זמן זה*, אין חולק כי אם רואים מישהו רץ, כדאי לסייע לו ולפתוח את הדלת מבפנים בעזרת הכפתור.

*לאחר הזמן המוגדר* (המשתנה מתחנה לתחנה ומשעה לשעה, איני יודעת אם לנהג יש שליטה על כך), דלתות הרכבת מכוונות להינעל ולא להיפתח עוד.
מרגע זה, גם אם ילחצו על כפתור הפתיחה - הוא לא יפעל. הוא מנוטרל.
זה זמן יציאת הרכבת. כדי שתספיק לעמוד בלוחות הזמנים שלה.
גם אם יש עוד אנשים רבים בתחנה שלא הספיקו לעלות כי הרכבת צפופה - זה לא משנה. הדלתות ננעלות, והנהג כורז לכולם לזוז ולחכות לרכבת הבאה.

אבל אז באים המתחכמים שמנסים לשחק עם הדלת. *לאחר זמן נעילתה*.
זו לא דלת של אוטובוס! שאם פתחו אותה, הנהג מיד סוגר.
זו דלת כבדה ש’נלחמת’ בהפרעות, ואם המחזיק הוא מספיק חזק כדי להדוף אותה בחזרה הצידה ולהשאירה פתוחה, הוא משגע את כל המערכת.
הנהג מנסה ’להילחם’ בו מרחוק, כורז לו ברמקול לעזוב את הדלת, האורות מהבהבים, הנהג מנסה להפעיל שוב נעילה. זה תהליך שלוקח זמן ומן הסתם כמו שכתבו כאן, גם הורס את דלתות הרכבת.

כל זאת, כאשר אם מדובר על שעות העומס, הרכבת הבאה תגיע בעוד 4 או 5 דקות. ולפעמים פחות. (ראינו כבר הפרשים של 2 דקות).
 

שארפער

משתמש מקצוען
כל זאת, כאשר אם מדובר על שעות העומס, הרכבת הבאה תגיע בעוד 4 או 5 דקות. ולפעמים פחות. (ראינו כבר הפרשים של 2 דקות).
אני אכן מופתע כל פעם מהתדירות שאתם כותבים שיש.
איך זה שאני כל פעם בנסיעה מהכותל לתחנה מרכזית (סביבות 10 בערב) הייתי צריך להמתין 10 דק' לפחות?
אולי זה לא ממש שעון שוויצרי.
 

Ruty Kepler

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
אני אכן מופתע כל פעם מהתדירות שאתם כותבים שיש.
איך זה שאני כל פעם בנסיעה מהכותל לתחנה מרכזית (סביבות 10 בערב) הייתי צריך להמתין 10 דק' לפחות?
אולי זה לא ממש שעון שוויצרי.

בלילה התדירות נמוכה בהרבה, 9-14 דקות.
בשעות הבוקר העמוסות, שעליהן נסב סיפורו של פותח האשכול, התדירות היא 4-5 דקות ופחות. כך גם בשעות העומס אחהצ.
 

ש. צ. וינמן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
עימוד ספרים
עריכה תורנית
*לאחר הזמן המוגדר* (המשתנה מתחנה לתחנה ומשעה לשעה, איני יודעת אם לנהג יש שליטה על כך), דלתות הרכבת מכוונות להינעל ולא להיפתח עוד.
מרגע זה, גם אם ילחצו על כפתור הפתיחה - הוא לא יפעל. הוא מנוטרל.
זה זמן יציאת הרכבת. כדי שתספיק לעמוד בלוחות הזמנים שלה.
גם אם יש עוד אנשים רבים בתחנה שלא הספיקו לעלות כי הרכבת צפופה - זה לא משנה. הדלתות ננעלות, והנהג כורז לכולם לזוז ולחכות לרכבת הבאה.
תודה על הפירוט.
אני רק שואלת את עצמי, איך זה שמעולם לא ראיתי רכבת עוזבת את התחנה ואנשים ממתינים לרכבת הבאה.
אני לא נוסעת הרבה מאד. אבל בתדירות מספיקה ובזמנים שונים ומגוונים בשביל שאחזה בתופעה הזו.

את כותבת על זמן מוגדר כי את יודעת שזה מה שקיים או כי את מעריכה שזה מה שקיים?
ולא קיבלתי תשובה לגבי הסינכרון עם הרמזור, שעליו בין היתר נבנתה הטענה.

והערה טכנית נוספת.
אישה שרואה תחנה מלאה באנשים מסתבר שלא תרוץ אל הרכבת. היא תהיה בטוחה שעד שכולם יעלו היא תספיק את הרכבת.
כך יוצא שמדובר בזמנים פחות עמוסים. מה ששוב מחזיר אותנו ל30 השניות שאולי הרכבת מתעכבת. [מה שהיה קורה בהרבה תרחישים יומיומיים אחרים]
והתאור לגבי הפתיחה לא מדויק. יצא לי לראות את המחזה ובסדר, הייתי מגזימה עד לדקה אולי ואולי. לא יותר.
 

Ruty Kepler

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
והתאור לגבי הפתיחה לא מדויק. יצא לי לראות את המחזה ובסדר, הייתי מגזימה עד לדקה אולי ואולי. לא יותר.
זה לא דקה, יכול להיות גם 30 שניות ופחות, אבל עלול לגרור עיכוב ברמזור אחכ ועל כך התלוננו.

ני רק שואלת את עצמי, איך זה שמעולם לא ראיתי רכבת עוזבת את התחנה ואנשים ממתינים לרכבת הבאה
כי את לא גרה ליד השוק?
וזה אכן לא קורה הרבה, בדרך כלל כן נדחפים איכשהו כולם.
אבל בהחלט קורה שנשארים בחוץ נוסעים. בעיקר אנשים עם עגלות שוק או נשים עם עגלות תינוק או תיירים עם מזוודות שלא היה להם מקום.


את כותבת על זמן מוגדר כי את יודעת שזה מה שקיים או כי את מעריכה שזה מה שקיים?
כי רואים שמרגע מסויים, לחיצה על כפתור הדלת - לא פותחת אותה עוד.

(כל עוד לא עבר הזמן הזה, והדלתות מתחילות להסגר, אם ילחצו על הכפתור הן כן תיפתחנה.
ומרגע שהגיע זמן הנעילה, הדלתות שהיו פתוחות מתחילות להסגר וא’’א לעצור אותן עם הכפתור)

כאמור, לגבי מי קובע את הזמן ואיך, אין לי מושג. אבל הוא קיים בוודאות.
 

יהודי-פשוט

משתמש סופר מקצוען

יהודי-פשוט

משתמש סופר מקצוען
כלומר, גם אתם מודים ששלושים שניות לכאן ולכאן הם בודאי בטווח. ולא דיוק מושלם כפי שמציירים כאן שוב ושוב.
וחבל לכתוב שוב ושוב 2 דקות. עצירה לאדם שרץ + הריצה והעליה לא אורכים כל כך הרבה זמן. מדובר בפחות מדקה במקרה הרחוק.
אז זהו שלא
שלושים שניות מעבר לטווח הממוצע שנקבע על ידי ?
הם אלו שמעכבים ברמזורים הבאים
ומימילא ההפסד הוא של 2+ דקות
 

ש. צ. וינמן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
עימוד ספרים
עריכה תורנית
אז זהו שלא
שלושים שניות מעבר לטווח הממוצע שנקבע על ידי ?
הם אלו שמעכבים ברמזורים הבאים
ומימילא ההפסד הוא של 2+ דקות
מצטערת, אבל עד עתה אף אחד לא ענה לגבי הסינכרון של הרכבות והרמזורים.
הכל מסתבר ואולי וכנראה...
המציאות בשטח שונה.
לפעמים יש עשרה אנשים ולפעמים חמישים איש. ואם אלו עגלות וקרוניות.... אז בכלל.
מה שאומר שאיחור שתלוי ב30 שניות הוא תוצר של הערכת זמנים מדוייקת מדי.
בשביל לרדת לדקויות ולהצהיר בודאות ש30 השניות הספציפיות הן אלו!! שגורמות לאיחור, צריך מידע מבוסס.
 

יענקל'ה

משתמש פעיל
רווח הזמן של היחיד לא עולה (או שווה) על הפסד הזמן של כלל הנוסעים , זו התנהגות של 'אֲנִי וְאַפְסִי עוֹד' ,
זה בדיוק אותם אנשים שמחנים את הרכב 'רק לשניה' על הכביש וגורמים לפקקים שגוזלים את הזמן לאנשים רבים
הרגש החיובי בעיקרו של עזרה לאחר לא יכול לבוא על חשבון אנשים אחרים מבלי הסכמתם.
אבל מאנשים שהזמן שלהם לא חשוב אני לא מצפה להבנה.
 

Ruty Kepler

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
לפעמים יש עשרה אנשים ולפעמים חמישים איש. ואם אלו עגלות וקרוניות.... אז בכלל.
כשיש עשרה אנשים, או אפס אנשים, אכן נשאר זמן 'מיותר' שבו הרכבת עומדת בתחנה ואף אחד לא עולה עליה, למרות שהדלתות יכולות תיאורטית להיפתח אם מישהו ילחץ על הכפתור.

וכשיש מאתיים אנשים על דלת אחת, אכן לפעמים לא כולם מספיקים לעלות, ולפעמים צריך להיאבק בדלת (וזו שאלה נוספת, האם אדם שהגיע בזמן לתחנה אך לא הצליח להיכנס כי היו הרבה אנשים, יכול לעכב את הרכבת לאחר זמן נעילתה.
שאלה שונה מ'האם צריך לעכב רכבת לאחר זמן הנעילה, בשביל אדם שאיחר'. כי אין תור מסודר לעלייה לרכבת, וזכותו של הנשאר בחוץ לעלות לרכבת, לא פחותה מזכותם של אלו שבפנים, שמיהרו ונדחפו לפניו למרות שהוא הגיע לפניהם).

מצטערת, אבל עד עתה אף אחד לא ענה לגבי הסינכרון של הרכבות והרמזורים.

אם מישהו כמתואר בסיפור הפותח עיכב רכבת בשלושים שניות לאחר הזמן בו הייתה אמורה לנעול דלתות, והרכבת הזו נתקעת ברמזור הקרוב, די ברור שהעיכוב גרם לתקיעה.
האם כל עיכוב גורם לתקיעה? את זה צריך לשאול את מתכנתי הרכבת...
 

Ruty Kepler

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
מצטערת, אבל עד עתה אף אחד לא ענה לגבי הסינכרון של הרכבות והרמזורים.
הכל מסתבר ואולי וכנראה...
המציאות בשטח שונה.
לפעמים יש עשרה אנשים ולפעמים חמישים איש. ואם אלו עגלות וקרוניות.... אז בכלל.
מה שאומר שאיחור שתלוי ב30 שניות הוא תוצר של הערכת זמנים מדוייקת מדי.
בשביל לרדת לדקויות ולהצהיר בודאות ש30 השניות הספציפיות הן אלו!! שגורמות לאיחור, צריך מידע מבוסס.

ואגב, עוד נושא שאף אחד לא הזכיר - בטיחות.
תפיסת הדלתות ברכבת היא מעשה מסוכן. אם התופס לא יצליח לעכב אותן מספיק, הן יכולות להסגר על הנכנס.

גם את זה היה מן הראוי להביא לידיעת הדיין כששואלים את השאלה. לציין, בנוסף על כך שהרכבת הבאה תגיע בעוד 4-5 דקות, ושעלול להגרם עיכוב למאות נוסעים וכולי, גם את העובדה שהוראות הבטיחות של הרלב"ד אוסרות מכל וכל תפיסת דלתות הרכבת הקלה.
 

מקצה הארץ-:)

משתמש מקצוען
והיה מעניין לשמוע סמכות תורנית בנושא.
שאלתי דיין (מבית הדין הישר והטוב) ואמר לי שברור שאין כאן גזל.
יש כאן ודאי (האדם שרץ ויפסיד) מול ספק (שאנשים יפסידו בגלל האולי חצי דקה של המתנה)
מעבר לכך הוא התפלא על השאלה,
איך יתכן שאדם יכול לראות מישהו רץ ולאטום את ליבו ולא לעצור את האוטובוס.

תשובה שענה השבוע הרה"ג בן ציון מוצפי שליט"א
אמנם השאלה די כוללנית אך יש בה קצת תובנות שונות.
שאלה - 260340
מו"ר
האם מותר לאדם לעצור את דלתות הרכבת ולעכב הרבה נוסעים כדי שפלוני יספיק את הרכבת יש בזה גזל זמן? כי בודאי יש כאלה שכל רגע חשוב להם ויכולים להפסיד הרבה או שבודאי מוחלים
תשובה
מבין כל מאות הנוסעים, יש חולים, מטפלים רפואיים, אנשים המגישים עזרה, תינוקות, ועוד בעלי מוגבלות שכל רגע חשוב בשבילם.
 

אלעזר פרידמן

משתמש פעיל
ואגב, עוד נושא שאף אחד לא הזכיר - בטיחות.
תפיסת הדלתות ברכבת היא מעשה מסוכן. אם התופס לא יצליח לעכב אותן מספיק, הן יכולות להסגר על הנכנס.

גם את זה היה מן הראוי להביא לידיעת הדיין כששואלים את השאלה. לציין, בנוסף על כך שהרכבת הבאה תגיע בעוד 4-5 דקות, ושעלול להגרם עיכוב למאות נוסעים וכולי, גם את העובדה שהוראות הבטיחות של הרלב"ד אוסרות מכל וכל תפיסת דלתות הרכבת הקלה.
אחרי האשכול הזה יהיה את האלה שיתפסו את הדלת במסירות נפש בבחינת "מתי יבוא לידי ואקיימנו"
ויהיה את האלה שממילא לא יתפסו אף פעם ולא משנה מה הסיטואציה לא יתפסו את הדלת בבחינת "יהרג ואל יעבור"
 

סווצ'אר.

משתמש מקצוען
מעניין מי הדיין כי אני הייתי מגדיר את זה אחרת
ישפה וואי שאנשים יתעכבו
מול ספק שהבן אדם הרץ חשוב לו שש דקות


ממש לו נכון ביחס לרכבת
מנסיון

הייתי מעוניין
אבל אם היו שואלים אותי מה לעשות
הייתי אומר שלא

אז נעים להכיר

נכון בחשבון של אדם מול עצמו


עכשיו רק כמה מילים
כידוע שיש שתי טקטיקות לשמור את הדלת
אחת פשוט ללחוץ על הכפתור שניה לפני שהנהג סוגר
ואז הבן אדם כנראה יצליח להשתחל פנימה
זו דרך לגיטימית בעיני
כיוון שזה חלק מהמהלך התקין של הרכבת
השניה לתפוס את הדלתות בכוח
מישהי/ו כתב בשם דיין שזה ספק
אז כנראה הוא לא העמיד את הנתונים נכון
זה וודאי שאנשים יתעכבו
עוד עניין
רבים דיברו על המערכת האוטומטית של הרמזורים
וכל מי שנוסע ברכבת יודע שהיא לא פועלת בכל מקום
אבל גם במקומות שהיא פועלת יש הבדל משמעותי אם הנהג מאט ומגיע כמעט לעצירה ורק אז המערכת מזהה אותו
לבין נסיעה חלקה
דבר נוסף
הקטע של חסד וכל זה
יש בן אדם שאני כבר תקופה ארוכה מאכיל אותו
אולי אני אקח מהמקרר שלכם אוכל בשבילו שלא תיזרקו
או רק שקל אחד מכל אחד מהאנשים פה
כי בשבילכם זה רק שקל ובשבילו זה חיים?
דבר נוסף
הרבה כתבו שלפגישה חשובה לא יוצאים ברגע האחרון
ויש על זה שלוש תשובות
הראשונה שמי שיש לו ילדים יש לו גם אילוצי בייביסיטר/מטפלת/מעון ולא תמיד יש לו את הפריווילגיה לצאת מוקדם
השניה שיש רבים שאת כל זמן הרזרבה הם בזבזו על אוטובוסים פנימיים
השלישית שמה עם בן אדם שלא מפסיד פגישה חשובה
רק מחכה 25 דק לאוטובוס או הולך רבע שעה ברגל בגלל שעיכבו לו את הרכבת גם עליו יש לכם שאלה למה הוא לא יצא מוקדם
דבר כמעט אחרון
הרבה שאלו למה מי שהגיע בזמן לרכבת קודם למי שאיחר
נראה לי שאם שואלים את זה ככה התשובה טמונה בשאלה
ועוד משהו לפני סיום אנשים ציירו אותי כאילו תקפתי מישהו
אז תשימו לב לנוסח לא כתבתי שאני לא סולח
לא שאני כועס
טיפה בתסכול וזהו


דבר אחרון
הרבה באו אלי כמי ששונא חסד
ונמצא בפוזיציה
אז ככה כולנו בפוזיציה
והשאלה האם גם בפוזיציה השניה הייתי מגיב הפוך
אז זהו שלא
ולגבי חסד
כמו שכתבתי אולי אני ייקח שקל מכל אחד לחסדים שלי
אני אוהב חסד אבל תשאלו אותי לפני
תודה
אתה משקיע המון אנרגיות על משהו שהוא בתרבות של הישראלים דבר מובנה בציבור שא"א לשנותו..
חבל....

נניח לרגע שאתה צודק על זה בדיוק נאמר לך תתקן את העולם...
 

mama24

משתמש מקצוען
לרכבת יש זמן שבו היא בתחנה.
*בתוך זמן זה* - אפשר לעלות אליה, וגם אם הדלתות סגורות (כי לא עלו אנשים וזו תחנה נידחת שהנהג לא פותח בה דלתות אוטומטית, או שעלו מעט אנשים והדלתות נסגרו), עדיין אפשר ללחוץ על כפתור הפתיחה והן ייפתחו.
*לאחר הזמן המוגדר* (המשתנה מתחנה לתחנה ומשעה לשעה, איני יודעת אם לנהג יש שליטה על כך), דלתות הרכבת מכוונות להינעל ולא להיפתח עוד.
מרגע זה, גם אם ילחצו על כפתור הפתיחה - הוא לא יפעל. הוא מנוטרל.
זה זמן יציאת הרכבת. כדי שתספיק לעמוד בלוחות הזמנים שלה.
גם אם יש עוד אנשים רבים בתחנה שלא הספיקו לעלות כי הרכבת צפופה - זה לא משנה. הדלתות ננעלות, והנהג כורז לכולם לזוז ולחכות לרכבת הבאה.
כי רואים שמרגע מסויים, לחיצה על כפתור הדלת - לא פותחת אותה עוד.

(כל עוד לא עבר הזמן הזה, והדלתות מתחילות להסגר, אם ילחצו על הכפתור הן כן תיפתחנה.
ומרגע שהגיע זמן הנעילה, הדלתות שהיו פתוחות מתחילות להסגר וא’’א לעצור אותן עם הכפתור)

כאמור, לגבי מי קובע את הזמן ואיך, אין לי מושג. אבל הוא קיים בוודאות.
הרגע המסויים הזה שבו הדלת ננעלת זה הרגע בו הנהג מחליט לסגור את הדלתות!
ואיך אני יודעת?
אני נוסעת בכל יום בשעה קבועה עם נהג קבוע.
לעיתים האוטובוס שמביא אותי לרכבת מאחר בדקה או שתיים,
הדלת כבר נעולה אבל יש רמזור אדום (כאמור, שעה קבועה!) אם ירדנו מהאוטובוס והנהג ראה אותנו רצים, הוא פותח לנו מעצמו את הדלתות.
אם לא, אנחנו דופקים לו על החלון וניתן לראות איך הוא לוחץ על כפתור והדלתות, כמה מפתיע, נפתחות!
ולפני שבועיים בשעה הקבועה הייתה נהגת אחרת, היא מאוד ממהרת!
אז היא פותחת את הדלתות גם בתחנות עמוסות לשניות ממש!
אנשים לא סיימו לרדת (שלא לדבר על לעלות) והדלתות נסגרו.
וזה קרה תחנה אחרי תחנה!
והגענו לתחנה האחרונה 5 דקות לפני הזמן שהייתה אמורה לבוא.
כל זאת, כאשר אם מדובר על שעות העומס, הרכבת הבאה תגיע בעוד 4 או 5 דקות. ולפעמים פחות. (ראינו כבר הפרשים של 2 דקות).
מה זה שעת עומס?
גם בשעות הבוקר בין 7:30 ל8:30 יצא לי להמתין 13 דקות לרכבת.
ואז בקושי היה מקום לעלות עליה
 

רגע של ניצחון

משתמש מקצוען
מה זה שעת עומס?
גם בשעות הבוקר בין 7:30 ל8:30 יצא לי להמתין 13 דקות לרכבת.
ואז בקושי היה מקום לעלות עליה
כנ"ל
ממש לא מדויק לכתוב ש:
בשעות הבוקר העמוסות, שעליהן נסב סיפורו של פותח האשכול, התדירות היא 4-5 דקות ופחות. כך גם בשעות העומס אחהצ.
חיכיתי ה מ ו ן פעמים בשעות הבוקר העמוסות אפילו רבע שעה לרכבת
 

זמני בעולם

משתמש מקצוען
אחרי קריאה חלקית של האשכול הצלחתי להתבלבל, חסד זה טוב או לא טוב? כל הטענות פה נכונות, כולם צודקים, צריך לעשות חסד וצריך להתחשב.
אבל אחרי שבשבת האחרונה קראתי את המאמר של הרב פולק באז נדברו, קיבלתי אור אחר על כל המושג.
ממליץ לכל בר דעת לקרוא את המאמר, מאמר עמוק למתעמקים בלבד.

מי שרוצה שאני אצרף את הקובץ אוכל לנסות.
 

גיטי א.

משתמש מקצוען
סתם מחשבה שעולה לי
יש בחיים כ"כ הרבה "עוולות" מהסוג הזה גם בלי שעומד מאחורי זה חסד
אז על כל דבר ככה להתקטנן ולהתחשבן
לטעמי לא בריא..
אם מישהו שעצר את הרכבת לכמה שניות חולל כזאת מהומה אז לא רוצה לדמיין מה קורה כשמישהו עוקף בתור המוכלת....
אז נכון ע"פ דין אתה צודק (נגיד)
אבל יש דברים בחיים שמומלץ לנהוג לפנים משורת הדין ולהבליג, לא רק בדיבור, גם בראש. לא להתחשבן כל הזמן על ההוא שעשה/לקח לי
יותר בריא, יותר נכון
אני נתקלת בחיים עם הרבה ממורמרים שמחפשים אשמים בכל דבר, ברור שהם הראשונים שנפגעים מההתמרמרות הזאת.
קצת עין טובה, מחשבה טובה אף פעם לא מזיק גם אם השני באמת לא בסדר

אני כותבת את זה בכללי, לא מתכוונת לחנך אף אחד במיוחד כאלה שאני לא מכירה, רק נקודה למחשבה..
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  106  פעמים

אתגר AI

תאומים • אתגר 145

לוח מודעות

למעלה