בקשה זה אתה שתפסת היום את הדלת של הרכבת הקלה לאישה שרצה?

מצב
הנושא נעול.

מנוי פרימיום

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
יוצרי ai
אחרי קריאה חלקית של האשכול הצלחתי להתבלבל, חסד זה טוב או לא טוב? כל הטענות פה נכונות, כולם צודקים, צריך לעשות חסד וצריך להתחשב.
אבל אחרי שבשבת האחרונה קראתי את המאמר של הרב פולק באז נדברו, קיבלתי אור אחר על כל המושג.
ממליץ לכל בר דעת לקרוא את המאמר, מאמר עמוק למתעמקים בלבד.

מי שרוצה שאני אצרף את הקובץ אוכל לנסות.
טעות, הנושא כאן הוא לא אם חסד הוא טוב או לא
כי אם זה על חשבונך האישי וודאי שזה טוב
השאלה כאן היא אם מותר להכריח אנשים לתרום מזמנם עבור החסד
למרות שיתכן שיפסידו מכך

נ.ב. הדגשה באותיות גדולות גורמת לך להרגיש צודק יותר?
 
נערך לאחרונה ב:

זמני בעולם

משתמש מקצוען
טעות, הנושא כאן הוא לא אם חסד הוא טוב או לא
כי אם זה על חשבונך האישי וודאי שזה טוב
השאלה כאן היא אם מותר להכריח אנשים לתרום מזמנם עבור החסד
למרות שיתכן שיפסידו מכך
איך שתרצה. אני לא יודע ממתי אתה וקרא את האשכול, אני עכ"פ קראתי בעיקר את התגובות הראשונות.
 

מנוי פרימיום

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
יוצרי ai
איך שתרצה. אני לא יודע ממתי אתה וקרא את האשכול, אני עכ"פ קראתי בעיקר את התגובות הראשונות.
אין צורך להגיב למי שלא קרא עד כאן
מזמין אותך לקרוא ברצף ולהצטרף לדיון בצורה עניינית

אני לא יודע ממתי אתה וקרא את האשכול
אתה יכול לראות כאן:
1668345872009.png

השווה מול
1668346028836.png
 
נערך לאחרונה ב:

מנוי פרימיום

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
יוצרי ai
כל חסד בעולם הוא על חשבום מישהו.
המישהו הזה הוא בדרך כלל אתה בעצמך
ואין עם זה שום בעיה, להיפך זה מה שצריך להיות
הבעיה מתחילה כשאתה מכריח אנשים לתרום לך זמן




לא מוזר שהתחלנו שוב את הדיון עם אותם טענות שעלו בעמודים הראשונים?
הנה קישור לעמוד השני, למי שפספס
 

זמני בעולם

משתמש מקצוען
המישהו הזה הוא בדרך כלל אתה בעצמך
ואין עם זה שום בעיה, להיפך זה מה שצריך להיות
הבעיה מתחילה כשאתה מכריח אנשים לתרום לך זמן




לא מוזר שהתחלנו שוב את הדיון עם אותם טענות שעלו בעמודים הראשונים?
הנה קישור לעמוד השני, למי שפספס
אתה נותן הלוואה? על חשבון האחרים שלא יקבלו.
נותן עצה? יש עוד שרוצים.
נותן צדקה? לפעמים הוא קונה עם זה דברים לא טובים.
וכו' וכו' וכו'
 

מנוי פרימיום

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
יוצרי ai
אתה נותן הלוואה? על חשבון האחרים שלא יקבלו.
יש דיני קדימה, מפורטים בהלכה
בהלכה גם כתוב שרבים קודמים ליחיד
נותן עצה? יש עוד שרוצים.
שיבואו, בשמחה
נותן צדקה? לפעמים הוא קונה עם זה דברים לא טובים.
לא באחריותי
שאלתם ילד לאיפה הוא הולך לפני שהעברתם אותו את הכביש?
וכו' וכו' וכו'
?
 

שארפער

משתמש מקצוען
בהלכה גם כתוב שרבים קודמים ליחיד
לכאו' אין ספק מוציא מידי ודאי, קודם לרבים וליחיד. כי זה ספק דרבים מול ודאי דיחיד.
צריך בשאלות מן הסוג הזה, להסתכל על כל המכלול, ולא להיצמד לכלל כזה או אחר.

עוד תיקון, אם אני פותח את הדלתות, אני לא מכריח אף אחד לעשות חסד. את החסד אני ורק אני עושה לבד. השאלה מה שורת הדין נותנת, עיכוב של 30 שניות לכל הרכבת, או המתנה של בין 2 ל 15 דק' של היחיד.
בהנחה ששורת הדין נותנת שעדיף ההפסד הודאי של היחיד, הרי שזה שמוציא אל הפועל את הישר והטוב, הוא גומל החסד היחיד, ולא הרבים. להם גם אין מקום להתלונן על כך, אם זהו הישר והטוב.
 

יהודי-פשוט

משתמש סופר מקצוען
אתה נותן הלוואה? על חשבון האחרים שלא יקבלו.
נותן עצה? יש עוד שרוצים.
נותן צדקה? לפעמים הוא קונה עם זה דברים לא טובים.
וכו' וכו' וכו'
מה הקשר
אני בעלים על הדברים שלי
ולא של אחרים
ולכן כל דבר שאני נותן מעצמי הוא רק על חשבוני
עוד תיקון, אם אני פותח את הדלתות, אני לא מכריח אף אחד לעשות חסד. את החסד אני ורק אני עושה לבד. השאלה מה שורת הדין נותנת, עיכוב של 30 שניות לכל הרכבת, או המתנה של בין 2 ל 15 דק' של היחיד.
קצת מסובך
הרבים וודאי מחכים
למה זה ספק
לא יודע
היחיד אולי מחכה זמן משמעותי
בבוקר סיכוי אפסי
למה וודאי?
בהנחה שהספק המאוד שכיח שמישהו יפסיד אוטובוס רק הוא על המשקל
אז השאלה היא
בהנחה שיש 200 אנשים שבהסתברות של 80-99 % מישהו ממהר לאוטובוס
ויש יחיד שבהסתברות של בין 3-10% יחכה יותר מ6 דקות מי קודם?
 

יהודי-פשוט

משתמש סופר מקצוען
אחרי קריאה חלקית של האשכול הצלחתי להתבלבל, חסד זה טוב או לא טוב? כל הטענות פה נכונות, כולם צודקים, צריך לעשות חסד וצריך להתחשב.
אבל אחרי שבשבת האחרונה קראתי את המאמר של הרב פולק באז נדברו, קיבלתי אור אחר על כל המושג.
ממליץ לכל בר דעת לקרוא את המאמר, מאמר עמוק למתעמקים בלבד.

מי שרוצה שאני אצרף את הקובץ אוכל לנסות.
אשמח אם תעלה אותו
 

Ruty Kepler

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
חיכיתי ה מ ו ן פעמים בשעות הבוקר העמוסות אפילו רבע שעה לרכבת

על איזה שעות מדובר?
כי לי לא קרה שחיכיתי בשעות העומס יותר מ6-7 דקות. ובדרך כלל 4-5.
אלא אם הייתה הפגנה או חפץ חשוד.


הרגע המסויים הזה שבו הדלת ננעלת זה הרגע בו הנהג מחליט לסגור את הדלתות
מסכימה איתך שלנהג יש שליטה האם לפתוח גם אחרי הנעילה (ואולי גם להקדים אותה).
השאלה היא האם יש זמן מוגדר בתיכנות הרכבת (והנהג יכול לקצרו או להאריכו לפי שיקול דעת)?
או שאין תיכנות מראש, אלא כל נהג מחליט עצמונית מה לעשות בכל תחנה?
 

ZX

משתמש פעיל
דבר אחרון
הרבה באו אלי כמי ששונא חסד
ונמצא בפוזיציה
אז ככה כולנו בפוזיציה
והשאלה האם גם בפוזיציה השניה הייתי מגיב הפוך
אז זהו שלא
ולגבי חסד
כמו שכתבתי אולי אני ייקח שקל מכל אחד לחסדים שלי
אני אוהב חסד אבל תשאלו אותי לפני
תודה;)
נראה לי שלא תכננת שזה יעשה כזה עליהום ובאלגן סתם כתבת מהרהורי ליבך המרחם.
;);););););););););););););););););););););););););););););););););););););););)
 

שארפער

משתמש מקצוען
בהנחה שהספק המאוד שכיח שמישהו יפסיד אוטובוס רק הוא על המשקל
אז השאלה היא
בהנחה שיש 200 אנשים שבהסתברות של 80-99 % מישהו ממהר לאוטובוס
ויש יחיד שבהסתברות של בין 3-10% יחכה יותר מ6 דקות מי קודם?
בדיוק בגלל השאלה הזאת, אני מסופק בקשר לרכבת. אין לי מספיק נתונים.
באוטובוס פנימי ובין עירוני ברור לי שצריך לעשות את החסד ולהמתין זמן סביר.
אבל, ברכבת אני מסופק.

בקשר לשאלתך למה זה ספק וזה ודאי, כי ברבים יש סבירות של 80% (נשמע לי קצת תלוש מהמציאות. אבל אולי) שיש כאן מישהו שיפספס את הקו הממשיך שלו בגלל העיכוב.
בסדר, זה נקרא ספק קרוב לודאי, שדינו - ספק.

לגבי הודאי, מה שברור כאן ועכשיו, שזה או המתנה של היחיד לרכבת הבאה, (שזה יכול לקחת זמן, אני רואה שיש כאן כותבים שמציינים שזה בכלל לא 2 דק') או עיכוב כללי לכל הרכבת, לעשרים שלושים שניות.
לי די ברור שכזו סיטואציה היחיד קודם.

כעת, אם תבוא לצרף את הספק הפסד של הרבים, אותו ספק הפסד יש גם ליחיד, וברמת סבירות גם די גבוהה, כי "רגליים לדבר" (תרתי משמע) הוא כנראה לא רץ למען הכושר. ולי אין דרך לדעת מה התוכניות שלו.

כך שבשקלול מלא של הסיטואציה, פלוס הבאה בחשבון שחסרים לי נתונים, לי נראה (אם זה בכלל מעניין כאן מישהו) שראוי כן לעצור את הרכבת. (ולא הבאתי בחשבון את שיקולי הבטיחות, ואת היקף השריר ביד הדרוש לפעולה זו, כי שוב, חסרים לי הנתונים הללו.)
 

מאטל

משתמש פעיל
הרגע המסויים הזה שבו הדלת ננעלת זה הרגע בו הנהג מחליט לסגור את הדלתות!
ואיך אני יודעת?
אני נוסעת בכל יום בשעה קבועה עם נהג קבוע.
לעיתים האוטובוס שמביא אותי לרכבת מאחר בדקה או שתיים,
הדלת כבר נעולה אבל יש רמזור אדום (כאמור, שעה קבועה!) אם ירדנו מהאוטובוס והנהג ראה אותנו רצים, הוא פותח לנו מעצמו את הדלתות.
אם לא, אנחנו דופקים לו על החלון וניתן לראות איך הוא לוחץ על כפתור והדלתות, כמה מפתיע, נפתחות!
ולפני שבועיים בשעה הקבועה הייתה נהגת אחרת, היא מאוד ממהרת!
אז היא פותחת את הדלתות גם בתחנות עמוסות לשניות ממש!
אנשים לא סיימו לרדת (שלא לדבר על לעלות) והדלתות נסגרו.
וזה קרה תחנה אחרי תחנה!
והגענו לתחנה האחרונה 5 דקות לפני הזמן שהייתה אמורה לבוא.

מה זה שעת עומס?
גם בשעות הבוקר בין 7:30 ל8:30 יצא לי להמתין 13 דקות לרכבת.
ואז בקושי היה מקום לעלות עליה
כאחד שעוקב מן הצד על רוב הדיון למעט תגובה אחת בהתחלה, שחשבתי שהדיון הוא ענייני ולא "נטו" לשם שמיים, הא, סליחה, לשם התנצחות.... שמח שיש אחד/ת שעונה כמו שצריך עם תגובה על הזמנים המדויקים ועובדות מן השטח, מול אוסף טענות הבנויות על תילי תילים של השערות בענייני הזמנים / סגירת הדלתות ותפעול הרמזורים במסלול הרכבת ובגיבוב הגדרות ותיאוריות זולות ורדודות על גברתנים שונים ומשונים....
ואכן, כאחד שנוסע לא מעט ברכבת לא מידי יום יום, אבל כמעט אני יותר ממסכים עם העובדות המצוינות כאן.
לגבי עצם מהות הדיון, כבר הגבתי לעיל, ונלאיתי לדוש בעניין שוב,
וה' הטוב יכפר
 

ZX

משתמש פעיל
כאחד שעוקב מן הצד על רוב הדיון למעט תגובה אחת בהתחלה, שחשבתי שהדיון הוא ענייני ולא "נטו" לשם שמיים, הא, סליחה, לשם התנצחות.... שמח שיש אחד/ת שעונה כמו שצריך עם תגובה על הזמנים המדויקים ועובדות מן השטח, מול אוסף טענות הבנויות על תילי תילים של השערות בענייני הזמנים / סגירת הדלתות ותפעול הרמזורים במסלול הרכבת ובגיבוב הגדרות ותיאוריות זולות ורדודות על גברתנים שונים ומשונים....
ואכן, כאחד שנוסע לא מעט ברכבת לא מידי יום יום, אבל כמעט אני יותר ממסכים עם העובדות המצוינות כאן.
לגבי עצם מהות הדיון, כבר הגבתי לעיל, ונלאיתי לדוש בעניין שוב,
וה' הטוב יכפר
אמן!
 

יהודי-פשוט

משתמש סופר מקצוען
כאחד שעוקב מן הצד על רוב הדיון למעט תגובה אחת בהתחלה, שחשבתי שהדיון הוא ענייני ולא "נטו" לשם שמיים, הא, סליחה, לשם התנצחות.... שמח שיש אחד/ת שעונה כמו שצריך עם תגובה על הזמנים המדויקים ועובדות מן השטח, מול אוסף טענות הבנויות על תילי תילים של השערות בענייני הזמנים / סגירת הדלתות ותפעול הרמזורים במסלול הרכבת ובגיבוב הגדרות ותיאוריות זולות ורדודות על גברתנים שונים ומשונים....
ואכן, כאחד שנוסע לא מעט ברכבת לא מידי יום יום, אבל כמעט אני יותר ממסכים עם העובדות המצוינות כאן.
לגבי עצם מהות הדיון, כבר הגבתי לעיל, ונלאיתי לדוש בעניין שוב,
וה' הטוב יכפר
אז כמי שמשיב נטו לשם שמים
ולכן מתייחס לאנשים שמגיבים כאילו הם...
ראוי לדון בטענותיך הענייניות
אני נוסע כל בוקר ברכבת
מנסה לתפוס רכבת אחת
לפעמים מפסיד אותה ותופס את הבאה
לרכבת יש דפוס קבוע
וכשאני עולה לרכבת אני יודע כמה זמן ייקח לי עד תחנה מרכזית ברמת דיוק של חצי דקה
אלה אם כן....
הרכבת מאבדת את הרמזור
ואז ברמזור הבא הוא שוב מחכה
וגם ברמזור של קריית משה
בשאר הוא רק מפסיד כמה שניות עד שמתחלף אוטומטית
ואז הפער גדל
אלו עובדות
לגבי הודאי, מה שברור כאן ועכשיו, שזה או המתנה של היחיד לרכבת הבאה, (שזה יכול לקחת זמן, אני רואה שיש כאן כותבים שמציינים שזה בכלל לא 2 דק') או עיכוב כללי לכל הרכבת, לעשרים שלושים שניות.
לי די ברור שכזו סיטואציה היחיד קודם.
זו בדרך כלל המתנה של בין 4-7 דקות
לפעמים נדירות יותר
כעת, אם תבוא לצרף את הספק הפסד של הרבים, אותו ספק הפסד יש גם ליחיד, וברמת סבירות גם די גבוהה, כי "רגליים לדבר" (תרתי משמע) הוא כנראה לא רץ למען הכושר. ולי אין דרך לדעת מה התוכניות שלו.
והרגלים לדבר הם אינסטינקט טבעי שלא להפסיד אוטובוס
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  105  פעמים

אתגר AI

תאומים • אתגר 145

לוח מודעות

למעלה