בהנחה שהספק המאוד שכיח שמישהו יפסיד אוטובוס רק הוא על המשקל
אז השאלה היא
בהנחה שיש 200 אנשים שבהסתברות של 80-99 % מישהו ממהר לאוטובוס
ויש יחיד שבהסתברות של בין 3-10% יחכה יותר מ6 דקות מי קודם?
בדיוק בגלל השאלה הזאת, אני מסופק בקשר לרכבת. אין לי מספיק נתונים.
באוטובוס פנימי ובין עירוני ברור לי שצריך לעשות את החסד ולהמתין זמן סביר.
אבל, ברכבת אני מסופק.
בקשר לשאלתך למה זה ספק וזה ודאי, כי ברבים יש סבירות של 80% (נשמע לי קצת תלוש מהמציאות. אבל אולי) שיש כאן מישהו שיפספס את הקו הממשיך שלו בגלל העיכוב.
בסדר, זה נקרא ספק קרוב לודאי, שדינו - ספק.
לגבי הודאי, מה שברור כאן ועכשיו, שזה או המתנה של היחיד לרכבת הבאה, (שזה יכול לקחת זמן, אני רואה שיש כאן כותבים שמציינים שזה בכלל לא 2 דק') או עיכוב כללי לכל הרכבת, לעשרים שלושים שניות.
לי די ברור שכזו סיטואציה היחיד קודם.
כעת, אם תבוא לצרף את הספק הפסד של הרבים, אותו ספק הפסד יש גם ליחיד, וברמת סבירות גם די גבוהה, כי "רגליים לדבר" (תרתי משמע) הוא כנראה לא רץ למען הכושר. ולי אין דרך לדעת מה התוכניות שלו.
כך שבשקלול מלא של הסיטואציה, פלוס הבאה בחשבון שחסרים לי נתונים, לי נראה (אם זה בכלל מעניין כאן מישהו) שראוי כן לעצור את הרכבת. (ולא הבאתי בחשבון את שיקולי הבטיחות, ואת היקף השריר ביד הדרוש לפעולה זו, כי שוב, חסרים לי הנתונים הללו.)