בקשה זה אתה שתפסת היום את הדלת של הרכבת הקלה לאישה שרצה?

בְּמוֹצָאֵי מְנוּחָה ... תַּרְאֵם נִסֶּיךָ עוֹשֶׂה גְדוֹלוֹת ... לִשְׁמֹעַ אֶל הָרִנָּה וְאֶל הַתְּפִלָּה

מִזְמוֹר לְתוֹדָה הָרִיעוּ לַיי כָּל הָאָרֶץ: עִבְדוּ אֶת יי בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה: דְּעוּ כִּי יי הוּא אֱלֹהִים הוּא עָשָׂנוּ (ולא) וְלוֹ אֲנַחְנוּ עַמּוֹ וְצֹאן מַרְעִיתוֹ: בֹּאוּ שְׁעָרָיו בְּתוֹדָה חֲצֵרֹתָיו בִּתְהִלָּה הוֹדוּ לוֹ בָּרְכוּ שְׁמוֹ: כִּי טוֹב יְהוָֹה לְעוֹלָם חַסְדּוֹ וְעַד דֹּר וָדֹר אֱמוּנָתוֹ:
מצב
הנושא נעול.

לורנס

משתמש מקצוען
והחרדים (גם אני כזה ב"ה, אבל לא נראה לי שאני רץ) בכלל, תמיד רצים.. לאן הם תמיד ממהרים??
בר' עקיבא בב"ב, בגאולה, במרחבי הקניות..
זו תופעה שאין לה אח ורע!
רצים להספיק את המניין, להספיק את האוטובוס לעבודה, להספיק להכניס למטפלת בזמן, להספיק לחיידר, להספיק לעבודה, להספיק לבי"ס, להספיק לקנות לחם וחלב לפני שמוציאים שוב את הילדים מהמסגרות, להספיק לדואר, להספיק להוציא מהמטפלת, להספיק מנחה, להספיק קביעת שיעור, להספיק...
בהחלט זה ציבור שאין לו אח ורע בהספקים!
 

לורנס

משתמש מקצוען
ודווקא בגלל שליבם של היהודים רך ורחמן ואכפתי, חשוב להזכיר להם את הצד השני של המטבע. שיוכלו לשקול בשכל האם נכון עכשיו לעכב כלי תחבורה עם נוסעים רבים, בשביל צורך היחיד.
את המושג ’טירחא דציבורא’ לא האירופאים המציאו. הוא קיים בהלכה ומקבל התייחסות.
לוידעת, מאז השואה הפסקתי לקבל 'הלכות' מהאירופאים.
 

ש. צ. וינמן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
עימוד ספרים
עריכה תורנית
לוידעת, מאז השואה הפסקתי לקבל 'הלכות' מהאירופאים.
לגמרי.
בשם ההתחשבות בציבור רצחו בדם קר את הנכים והחולים והמשיכו הלאה כידוע.
 

מנוי פרימיום

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
יוצרי ai
לכל אלו שתורמים לנהגים שיעור בהלכות סבלנות -
הרבה מקרים כאלו בירושלים הסתיימו בחודשים האחרונים
עם הודעה של הנהג על 'תקלה בדלתות'
זה כולל כיבוי של המנוע והורדה של כל הנוסעים 'כי יש תקלה'
הנוסעים כבר מכירים את התירוץ
מקטרים חמש דקות ומתעקשים על הנהג שזה שקר
בסוף כולם יורדים עד האחרון שבהם
באותו רגע הבעיה מתנדפת והנהג שועט לתחנה הסופית...

באחד המקרים הגשתי תלונה לאגד
התגובה שלהם הייתה כל כך צפויה ומרגיזה -
באמת הייתה תקלה בדלתות
o_Oo_Oo_O
 

HILEL1

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
הסוג השני של התגובות, אלו שכותבים כמה חשוב לעשות חסד, אלו פשוט אנשים שלא מכירים מקרוב את הרכבת הקלה וסגנון נסיעתה ותדירותה.
זה פשוט מדהים איך את לא יכולה להכיל את הדעה של הצד השני עד כדי כך שהחלטת להסביר שבעצם כולם מסכימים איתך רק הם לא מכירים את המציאות.
ובכן אני בכל אופן, מכיר היטב את הרכבת הקלה, ואעפ"כ אני חולק עליך. כדאי מאד שתבררי גם אצל יתר המגיבים לפני שאת מחליטה מה הם חושבים.
דרך אגב, זה מומלץ בכל תחום בחיים.
 

HILEL1

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
לא נעים לומר, אבל כן. ולא בציניות.
בדרך כלל תופסי הדלתות הם לא אברכים עדינים ואצילי נפש, אלא ערסים גברתנים במראה... אהמ... קצת שונה.
עם ישראל רחמנים, גם ערסים גברתנים במראה, ולא רק אברכים עדינים ואצילי נפש.
ונראה לי שכשערס גברתן למראה רואה אשה רצה לרכבת והוא עוצר לה את הדלת, לא עוברת לו מחשבה אחרת מלבד הרצון לעזור לה.
ערס גברתן, לא חייב להיות אדם רע. [אני לא ערס, אבל מאמין בטוב שבכל יהודי].
 

Ruty Kepler

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
זה פשוט מדהים איך את לא יכולה להכיל את הדעה של הצד השני עד כדי כך שהחלטת להסביר שבעצם כולם מסכימים איתך רק הם לא מכירים את המציאות.
ובכן אני בכל אופן, מכיר היטב את הרכבת הקלה, ואעפ"כ אני חולק עליך. כדאי מאד שתבררי גם אצל יתר המגיבים לפני שאת מחליטה מה הם חושבים.
דרך אגב, זה מומלץ בכל תחום בחיים.
חן חן על הטפת המוסר.

אנשים שכתבו ש’הרכבת הקלה לא עוצרת ברמזורים’, הם אנשים שלא מכירים אותה ולא נוסעים בה בקביעות, זה הכל, כי לו היו נוסעים, היו יודעים שהיא עומדת ברמזורים לא מעט. ועיכוב שלה יכול ’לתקוע’ אותה ברמזור זמן ארוך.

אנשים שכתבו ש’עיכוב של הרכבת הקלה הוא כמו עיכוב אוטובוס שהבא אחריו לא ידוע מתי יגיע’, הם אנשים שלא מכירים את הרכבת הקלה ולא נוסעים בה בקביעות, כי לו היו מכירים היו יודעים שבשעות העומס יש רכבת כל 5 דקות ופחות.

אנשים שכתבו שמדובר על ’עיכוב של שתי שניות’, הם אנשים שלא מכירים את הרכבת ולא התנסו בפרוצדורה בה הבריון התורן תופס את הדלתות והודף אותן, והאורות נדלקים ומהבהבים והנהג מתעצבן ברמקול ומאות נוסעים עומדים ומחכים. זה לא שתי שניות, גם בחלום הטוב.

וכאשר אנשים כותבים תיאורים שאינם קשורים למציאות העובדתית של הרכבת הקלה המוכרת לנו, ניתן להניח שהם אינם מכירים אותה ואת הסיטואציה. ולכן דעתם חשובה אבל לא רלוונטית למקרה, זה הכל.

אנשים שיודעים שהרכבת מגיעה כל 4-5 דקות, שיודעים שהיא עלולה להתקע ברמזור בגלל עיכוב, ויודעים שתקיעת הדלתות עלולה לעכב בעשרות שניות לפחות, ועדיין חושבים - אחרי כל הידע הזה - שמוצדק לגרום ל500 נוסעים להתעכב בשביל שאשה אחת שאיחרה לא תחכה 4 דקות, מוזמנים להביע את דעתם *בהתייחס לעובדות*.
 

הגולם החולם

משתמש מקצוען
יש לזה סוף , עובדה נוסעים
אין לי מושג מה עם הרכבת הקלה
אבל , כמי שנוסע יום יום , ותלוי מאוד בתחבורה הציבורית , עוצרים את האוטובוס אולי פעם אחת שתים לאורך המסלול לאנשים שנמצאים שניה מהאוטובוס , וכפי שאמרתי קודם לדעתי זה מזעזע לא לעצור
במיוחד שכמה שבודקים קודם מתי האוטובוס אמרו להגיע הוא בחיים לא מגיע בזמן , ואם התקשרת ושמעת 5 דקות
אתה מגיע לתחנה ומגלה אותו עובר , באופן קבוע קורה שאוטובוסים לא יוצאים בכלל , אחרים לא עוצרים בתחנה
התחבורה הציבורית היום היא סיוט מהלך וממש לא בגלל שניה שחיכינו לבן אדם שרץ
הלוואי וזאת הייתה הבעיה של התחבורה, הלוואי !!
ומכיון שאין לך מושג מה עם הרכבת הקלה
חבל על התגובה שאיננה מתאימה כתגובה לנושא הרכבת הקלה
 

הגולם החולם

משתמש מקצוען
חן חן על הטפת המוסר.

אנשים שכתבו ש’הרכבת הקלה לא עוצרת ברמזורים’, הם אנשים שלא מכירים אותה ולא נוסעים בה בקביעות, זה הכל, כי לו היו נוסעים, היו יודעים שהיא עומדת ברמזורים לא מעט. ועיכוב שלה יכול ’לתקוע’ אותה ברמזור זמן ארוך.

אנשים שכתבו ש’עיכוב של הרכבת הקלה הוא כמו עיכוב אוטובוס שהבא אחריו לא ידוע מתי יגיע’, הם אנשים שלא מכירים את הרכבת הקלה ולא נוסעים בה בקביעות, כי לו היו מכירים היו יודעים שבשעות העומס יש רכבת כל 5 דקות ופחות.

אנשים שכתבו שמדובר על ’עיכוב של שתי שניות’, הם אנשים שלא מכירים את הרכבת ולא התנסו בפרוצדורה בה הבריון התורן תופס את הדלתות והודף אותן, והאורות נדלקים ומהבהבים והנהג מתעצבן ברמקול ומאות נוסעים עומדים ומחכים. זה לא שתי שניות, גם בחלום הטוב.

וכאשר אנשים כותבים תיאורים שאינם קשורים למציאות העובדתית של הרכבת הקלה המוכרת לנו, ניתן להניח שהם אינם מכירים אותה ואת הסיטואציה. ולכן דעתם חשובה אבל לא רלוונטית למקרה, זה הכל.

אנשים שיודעים שהרכבת מגיעה כל 4-5 דקות, שיודעים שהיא עלולה להתקע ברמזור בגלל עיכוב, ויודעים שתקיעת הדלתות עלולה לעכב בעשרות שניות לפחות, ועדיין חושבים - אחרי כל הידע הזה - שמוצדק לגרום ל500 נוסעים להתעכב בשביל שאשה אחת שאיחרה לא תחכה 4 דקות, מוזמנים להביע את דעתם *בהתייחס לעובדות*.
אישית בעבר עמדתי 6.5 דקות ברמזור ברכבת האחרוה לאותו יום (!) בגלל עיכוב של עשרים שניות שגרם לה להגיע לתחנה הסופית מאוחר ולא לפי התכנון

אגב, היום לפי מה שאני יודע יש מערכת חדשה שמזהה את הרכבת בכל מקרה ונותנת לה זכת קדימה.
ותכלס' זה עדיין לא עוזר ועדיין עומדים ברמזורים
 

שארפער

משתמש מקצוען
חן חן על הטפת המוסר.

אנשים שכתבו שמדובר על ’עיכוב של שתי שניות’, הם אנשים שלא מכירים את הרכבת ולא התנסו בפרוצדורה בה הבריון התורן תופס את הדלתות והודף אותן, והאורות נדלקים ומהבהבים והנהג מתעצבן ברמקול ומאות נוסעים עומדים ומחכים. זה לא שתי שניות, גם בחלום הטוב.
אינני חלילה בא להטיף מוסר, וכבר כתבתי שאינני מכיר. אבל אולי ההתנסחות הזאת, שעוד במהלך הדיון מכנים את ה"ספק בעל חסד" כבריון, ורק אז דנים במעמדו, זה נותן תחושה כאילו אין כאן דיון, אלא קביעה על בסיס דעות קדומות כאלו ואחרות, וזה דוקר בעיניים. (ובפרט בהודעה הראשונה, הדנה במראהו של גומל החסד הפוטנציאלי.)
מותר להשאיר את היהודי גומל החסד (בטעות או שלא) במעמד המכובד של "ספק בעל חסד", בלי לתת לו תארי רחוב שונים, ואז לשאת ולתת בהצדקת פעולתו זו, או בפסילתה.
נותן רושם של דיון נקי לגופו של עניין.
לדעתי, לכן @HILEL1 העיר. הוא ציפה לראות דיון נקי.
 

Harmonyapro

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
בזכותך
למרות שחישבתי את הרכבת המדויקת
הגעתי שלוש דקות מוקדם
הרכבת לקח לה שתי דקות מיותרות
איחרתי את האוטובוס הבינעירוני
ואיחרתי בחצי שעה לעבודה
אז תודה
זה לא קרה לי אלה לאשתי
ולא היום אבל 4 פעמים בשבועיים האחרונות
וכן היא כבר לא בונה על זמנים
בלת''ק
ואם זו הייתה אשתך שרצה גם לא היית מעוניין שיתפסו לה את הדלת????
הכל עניין של הסתכלות, אם בנ''א מלמד את עצמו להסתכל על הריבוע של עצמו ולא מעבר זה מה שקורה, גם טכנית אפשר להסתמך על אוטובוס אחד ולאחר בחצי שעה ואפשר להיות קצת יצירתיים ולתמרן בין כמה ואז אולי מאחרים ב10 דק'.
לא עצרתי את הרכבת מסיבה פשוטה שאני לא משתמשת בה, אבל אם אראה מישהו רץ לאוטובוס אני אסמן לנהג לעצור דקה, כי זה בדיוק מה שהייתי מצפה ממישהו אחר אם זה היה קורה לי.
 

hishtadlut

משתמש פעיל
בלת''ק
ואם זו הייתה אשתך שרצה גם לא היית מעוניין שיתפסו לה את הדלת????
הכל עניין של הסתכלות, אם בנ''א מלמד את עצמו להסתכל על הריבוע של עצמו ולא מעבר זה מה שקורה, גם טכנית אפשר להסתמך על אוטובוס אחד ולאחר בחצי שעה ואפשר להיות קצת יצירתיים ולתמרן בין כמה ואז אולי מאחרים ב10 דק'.
לא עצרתי את הרכבת מסיבה פשוטה שאני לא משתמשת בה, אבל אם אראה מישהו רץ לאוטובוס אני אסמן לנהג לעצור דקה, כי זה בדיוק מה שהייתי מצפה ממישהו אחר אם זה היה קורה לי.
עדיף לקרוא תגובות קודמות
פשוט אין עניין להתחיל את כל הדיון מחדש
 

Ruty Kepler

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
ינני חלילה בא להטיף מוסר, וכבר כתבתי שאינני מכיר. אבל אולי ההתנסחות הזאת, שעוד במהלך הדיון מכנים את ה"ספק בעל חסד" כבריון
הדלתות של הרכבת הקלה נסגרות בכוח עצום. מי שאינו בריון, כפשוטו, עם כוח פיזי מרשים, אינו יכול לעצור אותן.
זה לא דלת של אוטובוס עירוני שכל ילדון בן 13 יכול למנוע ממנה להסגר.

וכנוסעת מתמידה ברכבת, תמיד תמיד המעכבים היו גברים, איך נקרא לזה, ’בעלי כוח וגוף’.
אבל אם יש פה מישהו שנוסע ברכבת הקלה בקביעות וראה אברכי משי או נשים עדינות שעוצרים את הדלתות, נא יעדכן.
 

שארפער

משתמש מקצוען
הדלתות של הרכבת הקלה נסגרות בכוח עצום. מי שאינו בריון, כפשוטו, עם כוח פיזי מרשים, אינו יכול לעצור אותן.
זה לא דלת של אוטובוס עירוני שכל ילדון בן 13 יכול למנוע ממנה להסגר.

וכנוסעת מתמידה ברכבת, תמיד תמיד המעכבים היו גברים, איך נקרא לזה, ’בעלי כוח וגוף’.
אבל אם יש פה מישהו שנוסע ברכבת הקלה בקביעות וראה אברכי משי או נשים עדינות שעוצרים את הדלתות, נא יעדכן.
את הפרט הטכני, הבנתי.
רק הסברתי מה צורם בקטלוג.
שכן אם צריך כוח פיזי או לא, זה ממש לא קשור לדיון המרתק האם זה חסד.
אך אם הכתרנו מראש את האיש בתואר רחוב כזה או אחר, זה כבר כן משליך, ולא ממקום נקי.
(יובהר, אינני תופס צד, רק מסביר מה לדעתי הפריע למעיר.)
 

S.

משתמש פעיל
כתיבה ספרותית
@יהודי-פשוט מסכימה עם כל מילה..
וכל האלה שאמרו דברים כמו: "יכולות להיות מלא סיבות" וכו'- אז הכל נכון, אבל אתם רוצים להיות אלו שגרמתם לזה?
מה זה קשור כל המשפטים ש"לא יוצאים ברגע האחרון" ?!
לתפוס את הדלת זה גזל! (כמובן שאם זה אוטובוס בין עירוני אז אולי זה בסדר כי כמה דקות לפה ולשם לא יזיזו באמת, אבל אוטובוס עירוני/ רכבת קלה וכו' זה ממש לא בסדר!)
 

ש. צ. וינמן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
עימוד ספרים
עריכה תורנית
לתפוס את הדלת זה גזל!
בטוח? שאלתם פעם?

ומול ההמשך השאלה קשה עוד יותר:
כמובן שאם זה אוטובוס בין עירוני אז אולי זה בסדר כי כמה דקות לפה ולשם לא יזיזו באמת,
לא בטוח שה'מוחלט' וה'בסדר' שלכם יתקבל על דעת כל פוסקי פרוג:)

אני אישית באמת לא יודעת מה נכון באופן אבסולוטי.
והיה מעניין לשמוע סמכות תורנית בנושא.
ספק מול ודאי, ומה מחליטים בהבזקי השניות מול האוטובוס/רכבת והאדם הבודד שרץ.
 

S.

משתמש פעיל
כתיבה ספרותית
לא בטוח שה'מוחלט' וה'בסדר' שלכם יתקבל על דעת כל פוסקי פרוג:)
ובדיוק לכן לא הדגשתי במשפט שזה מוחלט ובסדר, אלא רק העליתי אופציה, כתבתי "אולי"! ושום דבר לא מוחלט וברור, הבעתי דעה.
בטוח? שאלתם פעם?
יש לך ספק בכלל? מי שאחר לרכבת הוא זה שאחר, יש לך רכבת עוד חמש דקות, למה בגלל זה רכבת (מפוצצת) שלמה צריכה להפסיד דקה? (אגב אמרו לי שזה לא רכבת אחת שמפסידה אלא כמה, כי הרכבת הבאה מתעכבת בגלל זה- מעניין לבדוק את זה...)
מי אמר שהאיחור לעבודה/ לכל מקום אחר של ב"א אחד יותר חשוב מאיחור לעבודה של כל הרכבת?
אבל אם בכל אופן יש לך ספק, אני אנסה לברר את זה, בעז"ה.
ואני ח"ו לא אומרת שמי שעשה את זה עשה את זה מרוע, אלא הוא פשוט לא מספיק חשב על זה...

(ואגב, מה שהתכוונתי בבין עירוני זה שמישהו רץ לאוטובוס בין עירוני, אז לעצור דלת של בין עירוני זה אולי פחות בעיה... כי שם באמת פחות מחשבים דקה על דקה)
 

ש. צ. וינמן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
עימוד ספרים
עריכה תורנית
(ואגב, מה שהתכוונתי בבין עירוני זה שמישהו רץ לאוטובוס בין עירוני, אז לעצור דלת של בין עירוני זה אולי פחות בעיה... כי שם באמת פחות מחשבים דקה על דקה)
לא בטוח שה'מוחלט' וה'בסדר' שלכם יתקבל על דעת כל פוסקי פרוג:)

המסקנה היחידה המוחלטת היא שכל אחד מחליט כאן לפי נקודת המבט שלו.
ולכן אין לזה ערך אבסולוטי.
אולי נקודה למחשבה והערה יפה. לא יותר.
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


קהילת פרוג מודה לקב"ה יחד עם כלל ישראל על חיסולו של רב המרצחים מלבנון

בְּמוֹצָאֵי מְנוּחָה ... תַּרְאֵם נִסֶּיךָ עוֹשֶׂה גְדוֹלוֹת ... לִשְׁמֹעַ אֶל הָרִנָּה וְאֶל הַתְּפִלָּה

א מִזְמוֹר לְתוֹדָה הָרִיעוּ לַיי כָּל הָאָרֶץ:ב עִבְדוּ אֶת יי בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה:ג דְּעוּ כִּי יי הוּא אֱלֹהִים הוּא עָשָׂנוּ (ולא) וְלוֹ אֲנַחְנוּ עַמּוֹ וְצֹאן מַרְעִיתוֹ:ד בֹּאוּ שְׁעָרָיו בְּתוֹדָה חֲצֵרֹתָיו בִּתְהִלָּה הוֹדוּ לוֹ בָּרְכוּ שְׁמוֹ:ה כִּי טוֹב יְהוָֹה לְעוֹלָם חַסְדּוֹ וְעַד דֹּר וָדֹר אֱמוּנָתוֹ:
נקרא  6  פעמים

אתגר AI

תחל שנה וברכותיה • אתגר 117

לוח מודעות

למעלה