הרבה סובב לי את היד 3 פעמים ומשך לי באוזן

חדזי

משתמש מקצוען
נכתב ע"י HP10;2407391:
אני חושבת שכולם צודקים, תלוי כל מקרה לגופו,
הילד לא גדל עם משקעים ממכה קטנה, אבל הוא כן גדל עם שנאה לרב'ה. (ברוב המקרים)
מי שצריך להשתמש בהרמת יד זה ההורים ולא הצוות החינוכי.
הילד מבין יודע וחש שההורים שלו אוהבים אותו בכל מצב ואם הוא חטף זה מעשה ותוצאה.
אבל כשהרבה מרים יד זה כנראה מחוסר שליטה וייאוש מהמצב העכשווי. הילד לא מבין שהרבה באמת אוהב אותו ורק כדי לחנך הוא מכה אותו!!
במקרה כזה הייתי מציעה לרב'ה, אחרי שניסית את כל האפשרויות והברירה היחידה שנראית לך זה מכה, ברגע הזה בדיוק תשלח למנהל/ מפקח/ תקרא להורים
וילד שמאובחן בבעיות קשב גם אם ביקשתי שירד מהחלון, והוא לא שמע לי, הייתי נותנת לו להמשיך ולהסתכל ופשוט להתעלם. (או שאפשר לתת לו זמן קצוב, עוד 3 דק' אתה מתיישב)
אולי הייתי קוראת לו בצורה מלהיבה " אני צריך את העזרה שלך... תביא מהמזכירות... משהו שיגרום לו לרדת בצורה מכובדת,
עימות גורר סירוב!!

הדברים נאמרים מתוך ניסיון וב"ה הצלחה עם כיתת בנים קשה במיוחד.

אני אישית, בתור אמא הייתי נשברת כשהילד היה מספר לי מקרה כזה.
ויש לי ילד מתוק וחכם שהוא גם שובב מאוד!!! עם רעיונות הזויים!
לא מאובחן בשום דבר ב"ה, ואני יודעת על מעשים שלו בחיידר (דיווח מהבן שמעליו...)
והרב'ה מסתדר איתו ומתמודד בצורה יוצאת מגדר הרגיל!!
לדוג': הילד ספר שהרב'ה הרים אותו על הכתפיים, והיה בעננים, שאלתי אותו לכבוד מה?
הוא סיפר, עליתי על השולחן ולא שמעתי לרב'ה אז הוא עשה לי סיבוב על הכתפיים.
הרב'ה בחוכמתו הבין שבקשה רגילה כנראה תגרור סירוב או עקשנות הוריד אותו בצורה נחמדה תוך כדי שהוא אומר לו : אצלינו, לא עולים על שולחנות! שולחן זה כמו מזבח!
ומאז (הרב'ה מספר) הוא לא מעיז לעלות על שולחן!!
הרוויח חינוך ואהבת הילד כלפיו.

הדור שלנו צריך הרבה סבלנות!
אף אחד לא אמר שזה קל, בשביל זה יש פתרונות.

יצא ארוך....סורי...

זה בדיוק מה שהצעתי לרבה.
ומלפפון נראה לי שכדאי שתקראי את הנ"ל
לדעתי זה הפיתרון.
ילד בכתה ג' יכול לקרות לו מצב שהוא ממש מתעניין בחוץ ולפעמים צריך לתת לו ולהתעלם. או למצוא שיטה אחרת . לא ראש בראש וכמובן בלי סיבובי ידיים.
יש לי חבורת בנים צפופים ומאד שובבים ולא זכור לי מתי פעם אחרונה עשיתי כזה דבר.
 

קינמון

משתמש רשום
נכתב ע"י חדזי;2407289:
הילד סך הכל הסתכל בחלון כי היו שם טרקטורים בחוץ.ונכון שהוא היה קצת מרדן ולא הסכים לרדת מהחלון אבל מכאן ועד ידיים הדרך רחוקה.
וזה שפעם השתמשו חופשי בידיים לא מצדיק היום. היום כל המחנכים טוענים שזה לא נכון ולא טוב.

אולי מה שקרה שהילד עלה לחלון בסך הכל לראות טרקטורים, רק ילד כדרכו של ילד, (ובפרט אם הוא קצת עם בעיית קשב וריכוז) לא שם לב לסכנה הגדולה שבדבר,
הרבה אמר לו לרדת, והוא היה מרדן ולא הסכים, הרבה מרוב לחץ התחיל להתרגז, בפרט שהוא רואה שעוד ארבעה ילדים גם רוצים רק לראות...

ואידך זיל גמור...



לכן חשוב מאוד לקבל את התמונה המלאה, ודבר ראשון לשמוע את הגירסה וההסתכלות של הרבה.

בברכת 'שלא ניגע לריק ולא נלד לבהלה'.
 

אסתר10

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
אני מזועזעת מההלך רוח של התגובות כאן :eek:
אלימות לא במחננו!!
 

מלפפון

משתמש סופר מקצוען
אלימות לא אמורה להיות משני הצדדים.

וחבל שבמקום לעזור לאמא לחלץ את הבן שלה מהסתבכות עצמית, כי הרי היום זה יהיה רבה בכיתה ג' ומחר יהיה הר"מ בישיבה, כולם מתמקדים ברבה ולא בניסיון לפתור את הענין.

לפותחת האשכול: אני בטוחה שאתם הורים מסורים מאד. כואב לכם שרבה היכה את ילדיכם. רק שאם את חפצה בטובת הילד, תבואי לרבה ותנסי לפתור את הענין יחד איתו.
כי הוא לא סתם נקט בצעד החריג הזה.

עזבי את הרבה, תחשבי רק על טובת הילד שלך.
 

מקופלת

משתמש מקצוען
נכתב ע"י אסתר10;2407436:
אני מזועזעת מההלך רוח של התגובות כאן :eek:
אלימות לא במחננו!!

עם סיסמאות לא מגדלים ילדים
פה יעצו גם לתת סטירה ואף אחד לא קרא לזה אלימות.
מכה בודדת במקרה קיצון לא נקראת אלימות וגם ילד יקלוט את ההבדל...
 

אהובה ו

משתמש מקצוען
הנדסת תוכנה
צורת הענישה נשמעת ממש לא מכובדת, אלא יותר כמו ריב של ילדים קטנים. גם עם צריך להעמיד ילד על המקום, מה הקשר בין זה לבין לסובב את היד 3 פעמים, ואז, אחרי שכבר העמיד אותו על המקום (3 פעמים...) למשוך לו באוזן?
 

מלפפון

משתמש סופר מקצוען
נכתב ע"י חדזי;2407417:
זה בדיוק מה שהצעתי לרבה.
ומלפפון נראה לי שכדאי שתקראי את הנ"ל
לדעתי זה הפיתרון.
ילד בכתה ג' יכול לקרות לו מצב שהוא ממש מתעניין בחוץ ולפעמים צריך לתת לו ולהתעלם. או למצוא שיטה אחרת . לא ראש בראש וכמובן בלי סיבובי ידיים.
יש לי חבורת בנים צפופים ומאד שובבים ולא זכור לי מתי פעם אחרונה עשיתי כזה דבר.

אם זה מצב חד םעמי שהילד הסתכל בחלון, נו ניחא.

אבל הרבה בעצמו אמר לך: אני לא מצליח לרסן אותו. תנסי להתמודד איתו.
במקום להקשיב לרבה את בוחרת להתעלם ולהתמקד במכות (כואבות, נכון) חד פעמיות.

הסיםור לא ייפתר בדרך הזו.
גם אם הרב לא יכה אותו שוב לעולם, הבן שלך יהיה המפסיד העיקרי.

ואני מבינה את מה שאת אומרת. ומסכימה איתך אם זה היה חד םעמי. אבל גם את אמרת שלא, ושהילד אנרגטי והתעקש עם הרב.
 

pnina912100

משתמש סופר מקצוען
עריכה והפקת סרטים
מכירה אבא שאמר לרבה, אם אתה חושב שהילד שלי צריך לקבל מכה, תיתן לו.
כי לפעמים ילד פשוט צריך לקבל את זה, בשביל החינוך שלו,
ואם רבה לא יכול לתת מכה על מעשה חמור הוא יתן לו עונשים מילולים שהם הרבה הרבה יותר גרועים ולא עוזרים בכלל לחינוך.
 

חדוי פלבני

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
צילום מקצועי
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים
נכתב ע"י מלפפון;2407473:
אם זה מצב חד םעמי שהילד הסתכל בחלון, נו ניחא.

אבל הרבה בעצמו אמר לך: אני לא מצליח לרסן אותו. תנסי להתמודד איתו.
במקום להקשיב לרבה את בוחרת להתעלם ולהתמקד במכות (כואבות, נכון) חד פעמיות.

הסיםור לא ייפתר בדרך הזו.
גם אם הרב לא יכה אותו שוב לעולם, הבן שלך יהיה המפסיד העיקרי.

ואני מבינה את מה שאת אומרת. ומסכימה איתך אם זה היה חד םעמי. אבל גם את אמרת שלא, ושהילד אנרגטי והתעקש עם הרב.

ודוקא בגלל שזה לא חד פעמי, והרב'ה מכיר את הילד
הוא היה צריך לנהוג אחרת.
ניחא בפעם - פעמיים הראשונות שעדיין לא יודעים במי מדובר....

חום אהבה וסבלנות יובילו לחינוך נכון ואמיתי!
 

נתין

משתמש פעיל
אם מותר לי לומר דעה שונה: תגידו תודה שיש מישהו ששם את הילד במקום, גם אני קיבלתי אי אלו משיכות באוזן ואין לי שום חסכים נפשיים.
מה שאסור שיקרה - זה רבה שמוציא את העצבים שלו על ילד.
 

Natan Galant

כתיבה שדגה לך לקוחות, ובכמויות!
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
עיצוב ואדריכלות פנים
אני רק סיפור שנזכרתי בו השבוע.
בגיל 6 הייתי בכיתה א'. לא זוכר למה אבל ספגתי מכה- מכה, מהרב'ה.
אם זכרוני אינו מטעני- ישבתי שיעור שלם מתחת השולחן ומיררתי בבכי.
מישהו שאל את הרב'ה- אבל הוא לא היחיד שדיבר (או מה שלא תהיה הסיבה לאלימות...)
וכה ענה הרב'ה: "נו, אז הוא קורבן ציבור, קורה"
 

חדוי פלבני

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
צילום מקצועי
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים
נכתב ע"י pnina912100;2407477:
מכירה אבא שאמר לרבה, אם אתה חושב שהילד שלי צריך לקבל מכה, תיתן לו.
כי לפעמים ילד פשוט צריך לקבל את זה, בשביל החינוך שלו,
ואם רבה לא יכול לתת מכה על מעשה חמור הוא יתן לו עונשים מילולים שהם הרבה הרבה יותר גרועים ולא עוזרים בכלל לחינוך.

עונשים מילוליים הם לא תחליף למכות!
לא זה ולא זה,
כמו שהבהרתי קודם, להיכנס לראש של הילד ולהבין אותו ומשם לחנך.
 

Natan Galant

כתיבה שדגה לך לקוחות, ובכמויות!
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
עיצוב ואדריכלות פנים
נכתב ע"י יעל;2407204:
זה מה שבאתי לכתוב..
בעלי חטף מכות עם מקל או חגורה מהמלמד - רק התחשל.
אבל אם זה אכן היה קורה לבן שלי זה לא היה עובר בשתיקה - ברור!!

מי התחשל- המקל או המלמד?
 

חולי

משתמש סופר מקצוען
נכתב ע"י 7880;2407308:
מקווה שרובכם לא תהיו המלמדים של הבן לי אם זו הגישה שלכם וזו הסלחנות שלכם למכות...
משיחה עם שכנות בעניין הבנתי שלגבי בנות אף אחד לא מסכים עם מכות כדרך חינוך.

את הבנות שלכם אתם אוהבים יותר????????
...
 

ברייני

משתמש מקצוען
איור וציור מקצועי
מי התחשל- המקל או המלמד?
ברור שהמלמד!
המקל נשבר.
 

זינג

משתמש חדש
ואם נותר עדיין מקום פנוי להשחיל את דעתי אז ככה - - -
אם העובדות נכונות, בהדגש על ה"אם" הרי שהמורה הוא ממש לא מורה, הוא בסה"כ ילד מגודל שרב עם ילד קטן כאשר יחסי הכוחות ברורים.....
וכאן מגיע ה"אבל הגדול", אותנו לימדו לא לשפוט על פי שמיעת צד אחד בלבד,
רק בכדי להמחיש - יתכן שהמורה תפס אותו בעדינות, והוא ניסה למשוך את היד בתנועה סיבובית.....
טוב, ברור לי שלא זה הסיפור, אבל קשה מאוד לדעת את העובדות לפני שיודעים בדיוק מה קרה.
היה, ואכן המורה פשוט התעלל בו, יש לעשות הכל כדי להיא את המורה לצוא עבודה אחרת, סידור שימורים סוררים על מדפי חנות המכולת....
 

pnina912100

משתמש סופר מקצוען
עריכה והפקת סרטים
נכתב ע"י HP10;2407488:
עונשים מילוליים הם לא תחליף למכות!
לא זה ולא זה,
כמו שהבהרתי קודם, להיכנס לראש של הילד ולהבין אותו ומשם לחנך.

המציאות שזה מה שקורה, זה מהווה תחליף כיום,
אין סוף סיפורים על משפטים ומעשים פוגענים שאם היה אפשר במקומם לתת מכה פה ושם הם לא היו קורים,
ולא תמיד להיכנס לראש של הילד יעזור, יש פעמים שלמרות הכל צריך להעניש,
לבעלי היה רבה שבקושי היה מעניש וכשהוא העניש הוא כמעט בכה ביחד עם נתינת העונש,
אני חושבת שכל ילד שקיבל ממנו מכה רק התחנך ממנה והרבה!
 

מקופלת

משתמש מקצוען
נכתב ע"י HP10;2407488:
עונשים מילוליים הם לא תחליף למכות!
לא זה ולא זה,
כמו שהבהרתי קודם, להיכנס לראש של הילד ולהבין אותו ומשם לחנך.

רק טעות קטנה-
עונש הוא לעולם לא חינוך
עונש הוא רק הכנת הקרקע לחינוך
 

barbur89

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
אוטומציה עסקית
מעולם לא הבנתי את השיטה הזו.
איך בחור/גבר יכול להרים יד על ילד ???...
וכל אלה שמספרים סיפורים על ימים עברו שהם/הבעלים שלהם היו קטנים..
הדור של היום זה לא הדור של אז! כנ"ל לגבי המלמדים/רבנים
לא חושבת שהם יודעים מתי איך ולמה לתת את המכה.
הם פשוט מוציאים את זעמם כי הילד מוציא אותם מדעתם.
 

אזי שמש

משתמש חדש
נכתב ע"י זינג;2407545:
ואם נותר עדיין מקום פנוי להשחיל את דעתי אז ככה - - -
אם העובדות נכונות, בהדגש על ה"אם" הרי שהמורה הוא ממש לא מורה, הוא בסה"כ ילד מגודל שרב עם ילד קטן כאשר יחסי הכוחות ברורים.....
וכאן מגיע ה"אבל הגדול", אותנו לימדו לא לשפוט על פי שמיעת צד אחד בלבד,
רק בכדי להמחיש - יתכן שהמורה תפס אותו בעדינות, והוא ניסה למשוך את היד בתנועה סיבובית.....
טוב, ברור לי שלא זה הסיפור, אבל קשה מאוד לדעת את העובדות לפני שיודעים בדיוק מה קרה.
היה, ואכן המורה פשוט התעלל בו, יש לעשות הכל כדי להיא את המורה לצוא עבודה אחרת, סידור שימורים סוררים על מדפי חנות המכולת....
לימדו אותך לא לשפוט בלי לשמוע שני צדדים? אז למה את חורצת את דין הרבה כאן על גבי הפורום? מסדר קופסאות שימורים . . יפה שאת זה את מפרגנת .
עד שלא דיברת את בעצמך עם הרבה אסור לך לדבר כך. זה בדיוק רצח. והלבנת פנים. והוצאת שם רע.
 

אולי מעניין אותך גם...

לוח לימודים

מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:

18.11

י"ז חשוון


וובינר מרתק!

המדריך (הלא שלם) לסטוריטלינג

הרצאה ייחודית עם ירון פרל ממשרד הפרסום מקאן, על עולם הסטוריטלינג. מספרי סיפורים נולדים ככה או שאפשר ללמוד את זה? מה הופך סיפור אחד ל״תעירו אותי כשזה מסתיים״ ואחר ל״ספרו לי את זה שוב!״, והקשר לעולם הקריאייטיב.

הכניסה חופשית!


19.11

י"ח חשוון


פתיחת

קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI

קורס מקוצר


19.11

י"ח חשוון


אירוע שיתופים ייחודי

בוטים מספרים על עצמם

בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.

הכניסה חופשית!


25.11

כ"ד


פתיחת

קורס פרסום קופי+

מלגות גבוהות!


27.11

כ"ו חשוון


פתיחת

קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות

מלגות גבוהות!


27.11

כ"ו חשוון


פתיחת

קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!

מלגות גבוהות!


27.11

כ"ו חשוון


נפתחה ההרשמה!

קורס צילום חוץ, אירועים וסטודיו - עם בינה מלאכותית!

מלגות גבוהות!


הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכה

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת הַבֹּטְחִים בַּיהוָה כְּהַר צִיּוֹן לֹא יִמּוֹט לְעוֹלָם יֵשֵׁב:ב יְרוּשָׁלִַם הָרִים סָבִיב לָהּ וַיהוָה סָבִיב לְעַמּוֹ מֵעַתָּה וְעַד עוֹלָם:ג כִּי לֹא יָנוּחַ שֵׁבֶט הָרֶשַׁע עַל גּוֹרַל הַצַּדִּיקִים לְמַעַן לֹא יִשְׁלְחוּ הַצַּדִּיקִים בְּעַוְלָתָה יְדֵיהֶם:ד הֵיטִיבָה יי לַטּוֹבִים וְלִישָׁרִים בְּלִבּוֹתָם:ה וְהַמַּטִּים עַקַלְקַלּוֹתָם יוֹלִיכֵם יי אֶת פֹּעֲלֵי הָאָוֶן שָׁלוֹם עַל יִשְׂרָאֵל:
נקרא  9  פעמים

אתגר AI

געגוע קיצי • אתגר 138

לוח מודעות

למעלה