ומנגד יוכיחו כמות הנושרים מעץ חיים. יותר ירדו מאשר לא. וכל בוגר משם יכול לתת אין סוף סיפורים לאכזריות .כן אכזריות מצד המלמדים. אם הירידה היא בגלל זה או לאו דוקא . קשה להוכיח.נכתב ע"י לילי 1;2407674:חבל שאנשים שאין להם צל של מושג מהשטח מחווים את דעתם.
חושבת שחלק גדול מההידרדרות בחינוך בציבור הכללי קשור בכל הגישות העוטפות והמרחמות שחודרות אלינו אט אט. ומכות חילקו חופשי בחיידרים עד לפני 15 שנה. זה לא לפני דורות. זה אנחנו. ולא הפסיקו בהחלטה חינוכית אלה בגלל שמשרד החינוך נכנס לתמונה!
לימדתי בנים במשך שנים בבית ספר יסודי דתי. כמובן שהיה אסור להרים יד או דומה או מזכיר. כלום. מאחר ולעיתים יש מצבים שילד מסכן ילדים אחרים בהשתוללות שלו, יצאה בזמנו הנחיה ממשרד החינוך שהאחיזה היחידה המותרת היא: הולדינג. הולדינג הוא מעין חיבוק אחורי כזה, עוטפים את הילד כשהגב שלו לכיוון הבטן של המורה. אם תדמיינו את התנוחה, ואת הסיטואציה, ואת האנרגיה שהשתוללה שם, תבינו את הנשיכות שספגתי בזרוע היד שלי. (אי. זה באמת כאב)
ברור לי שהיה צורך במכות לפעמים. כולם! כולם! היו יוצאים נישכרים
וגם אני, כמורה, לא הייתי מגיעה לתחושה חסרת האונים שהרצון האמיתי שלי זה לזרוק את הילד מהחלון
עזבתי את מערכת החינוך, וכמוני רבים וטובים.
נכתב ע"י מלפפון;2407260:מסכימה איתך ששום דבר לא מצדיק מכות.
אבל שום דבר לא מצדיק גם התעללות ברבה.
מה שתארו כאן זה ילד שובב עם ADHD, שכנראה גמר לרבה את הצורה.
אני לא מצדיקה את המכות, וצריך לדבר עם הרב.
אבל צריך לקחת כאן בחשבון שני צדדים.
לא חכמה להזדעזע מהרבה ולתת לילד לגיטימציה להמשיך לפרוק את כל התזזיתיות של על הרב.
יש כאן שני צדדים, וצריך לפתור את הבעיה ביחד.
לא חכמה רק לומר לרבה: תסתדר, זה התפקיד שלך.
ולצפות ממנו ללטף את הילד שגורם לו לחזור הביתה חצי חולה.
וכאן נראה לי שאין שיתוף פעולה מצד ההורים לגבי הילד.
רק הרבה לא בסדר, והילד מסכן.
אני הייתי אומרת לרבה: אני מבינה אותך, אבל חושבת שהדרך של מכות היא לא דרך. לכן אני רוצה שנשב יחד ונחשוב איך לגרום שהילד ישב בשיעור בלי להפריע, ולא נצטרך להגיע למכות שהן לא לגיטימיות בשום אופן.
נכתב ע"י עובד אלוקים;2407584:מה שיוציא את הילד מהעולם החרדי זה האימון הבלתי מעורער של ההורים ושל המשפחה בגירסת הילד, וכל מה שרק זז בחיידר תמיד הילד צודק, ומיד זורקים את הרב'ה ואת המפקח מהחיידר, זה להכניס לילד בכפית - מרדנות, אי כניעה, חוצפה, בתוספת הגנה מההורים ומהמשטרה.
מזכיר לכם בי"ס חילוני?..
נכתב ע"י יעקב יש;2407756:אפשר מ''מ?
שיח שרפי קודש ב-צא:יהיה כלל זה בידו להתנהג לעולם עם כל אדם ברכות ופנים שוחקות ומילים מתוקות, כי ודאי קרוב לשכר ורחוק מן ההפסד. ובפרט בדורות הללו שחוצפא ישגא [שהחוצפה רבתה], אפי' הבנים הקטנים אינם מקבלים כל כך קשות, ולשון רכה תשבר גרם, כולי האי ואולי יהיו דבריו נשמעים, ובזה יהיה אדם אהוב למעלה ונחמד למטה כל הימים, וה לא ימנע טוב להולכים בתמים
וכן ראה בספר "אבניה ברזל" אות ד.רַבֵּנוּ אָמַר פַּעַם: "נוֹהֲגִים הָעוֹלָם, שֶׁכְּשֶׁהַיֶּלֶד מִתְעַקֵּשׁ מַכִּין אוֹתוֹ, וְאַחַר-כָּךְ חוֹזְרִים וּמְוַתְּרִים לוֹ; אֲנִי אוֹמֵר - לֹא לְהַרְבִּיץ וְלֹא לְוַתֵּר".
נכתב ע"י יעקב יש;2407770:''פסק הדין של השופטים הנאורים ברק, בייניש ואנגלהרד מזמן את בית המחוקקים לחוקק חוק האוסר ענישה גופנית של ילדים. כמו כן, אנו מצווים להפנים את המסר שיצא מבית המשפט העליון: ענישה גופנית למטרות חינוכיות אסורה על אנשי החינוך ואסורה על ההורים. ילדים זכאים להגנה על גופם גם מפני מי שמתיימר לחנך אותם, הורים כמורים.''
מספיק לי הציטוט הזה כדי לדעת שההיפך הוא הנכון, ומאיפה מגיעה הגישה שאסור להרביץ.
צלצול בטעות ברור שכמות הנושרים משם היא בהשפעת הרחות הציוניות ומנגד העניות והרעב הנורא שהיו בבתים כך שהילדים לא מצאו הרבה טעם בבית אם כי עדיין לא הרוב נשרו יש הרבה גדולים וצדיקים מהחיידר הזה [וביניהם אבי ז"ל]נכתב ע"י אזי שמש;2407758:ומנגד יוכיחו כמות הנושרים מעץ חיים. יותר ירדו מאשר לא. וכל בוגר משם יכול לתת אין סוף סיפורים לאכזריות .כן אכזריות מצד המלמדים. אם הירידה היא בגלל זה או לאו דוקא . קשה להוכיח.
נכתב ע"י תמרהלה;2407773:מה שיוציא את הילד מעולמו וממילא יש אפשרות שיהיה חילוני (לא מחייב)
זה חוסר אמון בילד ובגירסתו
כילד שמעולם לא האמינו לו, ותמיד המורה או המנהל צודק, אתה מאוד מהר מאבד אמון גם בהורים שלך, ומשם הדרך לעשות מה שאתה רוצה קצרה מאוד.
ב"ה אני היום חרדי גמור וכן אחי, אבל כשאנחנו יושבים היום ומעלים זכרונות, וההורים שלי לא מבינים למה הם לא יודעים שוב דבר ממה שעבר עלינו בתור ילדים, זאת הסיבה היחידה כי אין לך חשק לספר ושוב להרגיש את ההרגשה הזאת של החוסר אמון
כמובן אני לא אומר שהילד תמיד צודק הרבה פעמים לא, אבל מה שכתבת זה ה..דבר שהורס את נשמת הילד, ובגיל ישב"ק או תחילת ישב"ג שצריך הרבה תמיכה ועידוד מההורים, וקשר עם האבא, ילד שלא יאמינו לו ובו, התמודדות שלו תהיה לבד או עם חברים, ובמקרה של חבר לא טוב הדרך קצרה החוצה
עה"ח בעלי שי'
נכתב ע"י חן 1;2407783:השאלה אם לסובב לילד את הילד שלושה פעמים ולמשוך לו באוזן זה אותו הדבר כמו סטירה שבאה כדי לחנך.. קשה לי להאמין שהרבה עמד וחשב על דרך חכמה להתמודד עם הילד ואחרי כמה דקות של שיקול דעת הוא בחר לסובב לו את היד שלושה פעמיים..
ואני לא באה לשפוט אף אחד כי לא שמענו את שני הצדדים ולא עמדתי בסוגיה דומה
רק נקודה למחשבה..
נכתב ע"י יעקב יש;2407780:לא הכי נכון בעולם, אני גם עברתי הכל ולא קרה כלום, תלמדו להתחשל קצת, לא צריך להתייחס לילד כמו אפרוח [גם לא כמו כלב].
בסדר, זה כמו שאני יגיד שגם אתה בגלל שפעם אחת לא הביאו לך סוכריה, אפי' שמאד רצית נדפקת לכל החיים.נכתב ע"י תמרהלה;2407794:אפח'ד לא אמר שקרה משהו אבל כל ילד וכל אחד בעולם זקוק לתחושת שייכות ואם יש לילד תחושה של חוסר אמון מוחלט זה הדבר שפוגע בו בתחושת בשייכות והוא מחפש שייכות במקום אחר
מקום אחר יכול להיות ישיבה, חברים, ועוד אבל בתחושה שלו בבית זה פוגע
ומנין לך שלא קרה לך כלום ?
אולי היית היום הרבה יותר .... בכל תחום ?
נכתב ע"י יעקב יש;2407802:בסדר, זה כמו שאני יגיד שגם אתה בגלל שפעם אחת לא הביאו לך סוכריה, אפי' שמאד רצית נדפקת לכל החיים.
ומקצת מכות מרבה אחד, שגם הילד מבין שזה לא סתם, לא מאבדים אימון במערכת.
נכתב ע"י אחת מאלף;2407305:הייתה לי פעם מחנכת, כשהייתי ילדונת בכיתה ג', אחת הבנות עיצבנה אותה (באמת!) והיא קמה וסטרה לה בחוזקה, הוציאה אותה מהכיתה והתיישבה מתנשפת. בשיעור אחר כך היא לימדה אותנו במתק שפתיים על "רשע למה תכה רעך" ועל כך שהרשע נקרא כך מהרגע שהוא הרים ידיים.
בת שקיבלה ממנה משהו, בת שהתחנכה מדבריה, או שסבלה מפיצול עמוק או שלא הקשיבה.
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
18.11
י"ז חשוון
וובינר מרתק!
המדריך (הלא שלם) לסטוריטלינג
הרצאה ייחודית עם ירון פרל ממשרד הפרסום מקאן, על עולם הסטוריטלינג. מספרי סיפורים נולדים ככה או שאפשר ללמוד את זה? מה הופך סיפור אחד ל״תעירו אותי כשזה מסתיים״ ואחר ל״ספרו לי את זה שוב!״, והקשר לעולם הקריאייטיב.
הכניסה חופשית!
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
19.11
י"ח חשוון
אירוע שיתופים ייחודי
בוטים מספרים על עצמם
בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.
הכניסה חופשית!
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
נפתחה ההרשמה!
קורס צילום חוץ, אירועים וסטודיו - עם בינה מלאכותית!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכה
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת הַבֹּטְחִים בַּיהוָה כְּהַר צִיּוֹן לֹא יִמּוֹט לְעוֹלָם יֵשֵׁב:ב יְרוּשָׁלִַם הָרִים סָבִיב לָהּ וַיהוָה סָבִיב לְעַמּוֹ מֵעַתָּה וְעַד עוֹלָם:ג כִּי לֹא יָנוּחַ שֵׁבֶט הָרֶשַׁע עַל גּוֹרַל הַצַּדִּיקִים לְמַעַן לֹא יִשְׁלְחוּ הַצַּדִּיקִים בְּעַוְלָתָה יְדֵיהֶם:ד הֵיטִיבָה יי לַטּוֹבִים וְלִישָׁרִים בְּלִבּוֹתָם:ה וְהַמַּטִּים עַקַלְקַלּוֹתָם יוֹלִיכֵם יי אֶת פֹּעֲלֵי הָאָוֶן שָׁלוֹם עַל יִשְׂרָאֵל: