הצילו מגזל - למי בדיוק אנחנו משלמים באוטובוס?

יהושפט

משתמש פעיל
מוזיקה ונגינה
בנסיעות בין עירוניות שכל הכסף שאנחונו משלמים הולך למדינה יש לקחת ולתפוס מקום במחשבה... כל מה שאני משלם בבין עירוני זה נטו שלא יגרם חילול ה' אם יבוא פקח מבקר או הנהג וכדו'...
החברה לא מקבלת שקל מהתיקוף שלי...
 

גלינג

משתמש סופר מקצוען
בנסיעות בין עירוניות שכל הכסף שאנחונו משלמים הולך למדינה יש לקחת ולתפוס מקום במחשבה... כל מה שאני משלם בבין עירוני זה נטו שלא יגרם חילול ה' אם יבוא פקח מבקר או הנהג וכדו'...
החברה לא מקבלת שקל מהתיקוף שלי...
זאת מהיכן לכבודו???
 

שושנית100

משתמש מקצוען
בנסיעות בין עירוניות שכל הכסף שאנחונו משלמים הולך למדינה יש לקחת ולתפוס מקום במחשבה... כל מה שאני משלם בבין עירוני זה נטו שלא יגרם חילול ה' אם יבוא פקח מבקר או הנהג וכדו'...
החברה לא מקבלת שקל מהתיקוף שלי...
לא נכון
אתה משלם כי אתה מקבל שרות
אתה משלם כי אתה לא גונב ולא גוזל.
 

יהושפט

משתמש פעיל
מוזיקה ונגינה
זאת מהיכן לכבודו???
ממנהל קו בין עירוני של חברת נתיב אקספרס...
ששנים מתעסק בנושא הוא קנה קו מסויים במניה נראה לי...
הוא מפורש ועוד תלמידי חכמים הורו לי כן...
ועדיין זה לא אומר שאסור לשלם...
זה אומר שחייבים לשלם אם יש אחוז אחד שיגרם על ידי זה חילול ה' וכנ"ל...
אני גם הופתעתי...
 

יהושפט

משתמש פעיל
מוזיקה ונגינה
אתה משלם כי אתה מקבל שרות
נכון, הכסף שלי הולך "רק" למדינה...
ועל זה אני משלם כי הם משלמים לחברה על כל אוטובוס ואוטובוס שיוצא...
שמעתי ממקורות ראשוניים ומתלמידי חכמים חשובים אבל לא לשכוח...
ועדיין זה לא אומר שאסור לשלם...
זה אומר שחייבים לשלם אם יש אחוז אחד שיגרם על ידי זה חילול ה' וכנ"ל...
יום טוב...
 

נני5

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
מדהים לראות כאן את ה'פסק'ים שמביאים כאן...
אני כמעט בטוחה שאף אחד מכותבי האשכול הזה הוא לא דיין מומחה לענייני ממונות.
מה גם שיש כאן המון מידע חסר/שגוי
 

נני5

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
בעקרון נכון.
אז שאני אבין:
אשה מסכנה שעולה בדלת אחורית עם עגלה שני ילדים כלב ושקיות מהסופר וצריכה לשמור עליהם, והמכשיר של התיקוף מאחורה לא עובד (או שבכלל אין מכשיר כזה), אחרי 6 תחנות היא ירדה מהאוטובוס ולא הספיקה למצוא מישהו שילך לתקף לה מקדימה, זה "אדם שגורם נזק לחברה ולנהג"?
אגב ברור לי שבנסיעה נוספת היא צריכה לשלם כפול, הבעיה שיש לה חופשי או סטודנט שאי אפשר לשלם כפול.
אשה מסכנה שעולה על מונית עם שני ילדים ושקיות, ואין לה איך להוציא את הכסף מהארנק כי הידיים שלה בכלל לא פנויות....
את/ה מבין כמה הטיעון הזה מגוחך?!
 

גלינג

משתמש סופר מקצוען
נכון, הכסף שלי הולך "רק" למדינה...
ועל זה אני משלם כי הם משלמים לחברה על כל אוטובוס ואוטובוס שיוצא...
שמעתי ממקורות ראשוניים ומתלמידי חכמים חשובים אבל לא לשכוח...
משמומה מריח לי שאתה מדבר על קו _97

אני לא יודע עם מי דיברת..
המכרזים הרשמיים מוכיחים אחרת.
בגדול אין שום סיבה שמנהל קו יתמצא בפרטים של ההסכם הכלכלי של החברה.
 

האלמוני

משתמש מקצוען
אשה מסכנה שעולה על מונית עם שני ילדים ושקיות, ואין לה איך להוציא את הכסף מהארנק כי הידיים שלה בכלל לא פנויות....
את/ה מבין כמה הטיעון הזה מגוחך?!

בכלל לא דומה לנידון
פעם היו עולים מקדימה לאט לאט, וכך היה כל אחד יכול לשלם, היום עולים מכל הדלתות, לאטובוסים עמוסים, והחברה מחוייבת ע"פ החוק לספק מכשירי תיקוף, וברוב האטובוסים זה לא עובד.
 

ש. צ. וינמן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
עימוד ספרים
עריכה תורנית

אפשרי

מהמשתמשים המובילים!
אשה מסכנה שעולה על מונית עם שני ילדים ושקיות, ואין לה איך להוציא את הכסף מהארנק כי הידיים שלה בכלל לא פנויות....
את/ה מבין כמה הטיעון הזה מגוחך?!
אם היא נוסעת במונית 3-4 פעמים ביום קבוע, והרווח של הנהג היה חצי עד שני שקל (מה שהחברה מרוויחה בערך על תיקוף), וזה היה קצת אשמתו של הנהג (כמו כאן של החברה שלא שמה מכשיר תיקוף מאחורה), אז כל נהג נורמלי היה מסכים שתשלם בפעם הבאה.
כמובן שאם הוא מתעקש זו זכותו.
 
נערך לאחרונה ב:

אפשרי

מהמשתמשים המובילים!
מדהים לראות כאן את ה'פסק'ים שמביאים כאן...
אני כמעט בטוחה שאף אחד מכותבי האשכול הזה הוא לא דיין מומחה לענייני ממונות.
מה גם שיש כאן המון מידע חסר/שגוי
ממנהל קו בין עירוני של חברת נתיב אקספרס...
ששנים מתעסק בנושא הוא קנה קו מסויים במניה נראה לי...
הוא מפורש ועוד תלמידי חכמים הורו לי כן...
ועדיין זה לא אומר שאסור לשלם...
זה אומר שחייבים לשלם אם יש אחוז אחד שיגרם על ידי זה חילול ה' וכנ"ל...
אני גם הופתעתי...
שהמנהל יגיד מה שהוא רוצה
במכרזי משרד התחבורה מופיע שהחברה מקבלת סכום (נמוך מאוד) על כל תיקוף. גם בבי"ע וגם בעירוני. אולי למנהל הזה זה לא חשוב הסכום הזה, ולכן גם הרבה נהגים מזלזלים בזה, אבל זו המציאות.
 

גלינג

משתמש סופר מקצוען
אם היא נוסעת במונית 3-4 פעמים ביום קבוע, והרווח של הנהג היה חצי עד שני שקל (מה שהחברה מרוויחה בערך על תיקוף), וזה היה קצת אשמתו של הנהג (כמו כאן של החברה שלא שמה מכשיר תיקוף מאחורה), אז כל נהג נורמלי היה מסכים שתשלם בפעם הבאה.
כמובן שאם הוא מתעקש זו זכותו.
הוא טען זאת על אלו שאינם משלמים גם בפעם הבאה..
 

אפשרי

מהמשתמשים המובילים!
אם היא נוסעת במונית 3-4 פעמים ביום קבוע, והרווח של הנהג היה חצי עד שני שקל (מה שהחברה מרוויחה בערך על תיקוף), וזה היה קצת אשמתו של הנהג (כמו כאן של החברה שלא שמה מכשיר תיקוף מאחורה), אז כל נהג נורמלי היה מסכים שתשלם בפעם הבאה.
כמובן שאם הוא מתעקש זו זכותו.
בקיצור הרעיון שלי הוא לנסות להגיד, בלי שום אחריות, שכשיש מקרה כזה, ההגיון והנורמליות היא לאפשר לתקף בפעם הבאה, אז אולי החברות מסכימות
כי קשה לי להוציא את כולם גזלנים (להדגיש: האדם הממוצע משלם, אבל לפעמים רק בנסיעה הבאה! או כשהוא בודק בטלפון מה רשום לו, כמה נסיעות הוא חייב. ואם נניח שהחברה אכן מתעקשת שהנוסעים ישלמו מייד באותה הנסיעה, אז כמעט כולנו גזלנים, ולשלם לא יספיק אלא צריך לבקש מחילה מהחברה (ז"א מבעלי החברה)
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  60  פעמים

לוח מודעות

למעלה