הצילו מגזל - למי בדיוק אנחנו משלמים באוטובוס?

ש. צ. וינמן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
עימוד ספרים
עריכה תורנית
המקור:
אירגון נהגי האוטובוסים בישראל
http://www.busdriversunion.org/?categoryId=121253&itemId=306847
לא עדכני אבל משקף את נתוני השכר. אף לא מילה אחת על תיקוף.

מהו השכר של נהג אוטובוס בישראל?
[29.7.2018, 17:00]

מאת אליה חבר

ארגון נהגי האוטובוסים ליקט עבורכם נהגי האוטובוסים, את השכר השעתי של נהג אוטובוס אותו פרסמו חברות האוטובוסים השונות:

חברת אגד מפרסמת שהיא משלמת שכר שעתי של 43.5 ש"ח לשעת עבודה ובנוסף צבירת וותק החל מהשנה השישית ועוד רשימת הטבות, אולם ההסכם בתנאי העסקה הנ"ל עדיין צריך לקבל את אישור משרד האוצר.

חברת דן העלתה את השכר השעתי הנהגים ל 44 ש"ח בהסכם לחמש שנים.

גם חברת מטרופולין מפרסמת שכר שעתי זהה ל-44 ש"ח.

חברת אגד תעבורה וסופרבוס הסכימו על העלאת השכר השעתי ל-43 ש"ח אך זה כפוף לאישור האוצר שעדיין לא הגיע.

חברת דן בדרום הארץ העלתה את השכר השעתי של הנהגים ל-41 ש"ח ול-43 במידה והאוצר יאשר את ההסכמים.

לעומת החברות המוצגות מעלה, חברת קווים וחברת אפיקים הגיעו בסיוע ההסתדרות הלאומית וארגון נהגי האוטובוסים להסכמה על שכר שעתי של 43 ש"ח ללא התניה ממשרד האוצר והתחבורה וללא קשר להליך המו"מ שמתנהל בימים אלו על שיפור התנאים בנוסף לשכר.

3243_a44d82fb1899ebc1ad5edcd229c3f5bd.png


הרחק מאחור משתרכים נהגי ההיסעים עם הסכמים לא מציאותיים עם שכר של 30-33 ש"ח לשעה יוצא ששכרם קרוב יותר לשכר המינימום השעתי (שעומד כיום על 28.5) מאשר לנהגי התחבורה הציבורית ההיסעים העוסקים באותו מקצוע.

ישראל גנון יו"ר ארגון נהגי האוטובוסים אומר לחדשות הנהגים: "לפני כשנתיים המליצה וועדת הכלכלה בכנסת על שכר ראוי לנהגי אוטובוסים בערך של 50 ש"ח לשעה, אולם מאז עברו שנתיים והשכר וההמלצות נותרו הרבה מרחוק, ובנוסף לסחבת המתמשכת של משרד האוצר, לצערנו נחתם בחודשים האחרונים הסכם ענפי בהיסעים שמקבע את שכרם של 10,000 נהגים לשכר שעתי הקרוב יותר לשכר המינימום מאשר לשכר החברות הגדולות כפי שהיה ראוי להיעשות".

אגד:
https://www.egged.co.il/מאמר-833-דרושים.aspx
 

rachelita

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
אין איזו פלטפורמה שאפשר לשלם דרכה?
נסעתי פעם ברכבת הקלה, והרב קו לא עבד (בניסי ניסים לא עצר אותי פקח) וממש לא יוצא לי לנסוע, וזו ממש בעיה כי אני חייבת להחזיר את הכסף.
 

collage

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
עליתי על קו בינעירוני והמכשיר לא עבד הנהג אמר להכנס ללא תשלום, בחזור היה אותו נהג שעליתי הוא אמר לי אל תדאגי אני מתקן את המכשיר ואת תשלמי לי גם על הלוך...
אמרתי לו לפי מה שאני יודעת אם המכשיר לא עובד לא משלמים!!!
התווכח איתי, ולקח ממני תשלום פעמיים, שלחתי תלונה לחברה והם החזירו לי דמי נסיעה לטעינה ברב קו, אם הייתי צריכה לשלם לא היו מחזירים לי פיצוי....
 

גלינג

משתמש סופר מקצוען
ראשית יש הבדל בין המכרזים הישנים (אגד, דן במרכז למשל) לבין המכרזים החדשים (קווים ועוד).

בשנים האחרונות משרד התחבורה שינו את צורת הסבסוד מתשלום על כל נוסע, לסובסדיה לפי מס' נסיעות.

1. בגדול זה עובד שהחברה מתחייבת לבצע X נסיעות ברבעון, ולהביאY נוסעים שיכניסו Z ₪ ואת היתרה עד לגובה המסוכם במכרז משלימה על מדינה.

2. על פניו יש מקום לחשוב שהתשלום על נסיעה בתח"צ הינו כשאר כספי המדינה שכידוע תלויים במחלו' הפוסקים.

3. אך במקרים שונים ולא מעטים מניעת התשלום/התיקוף בעליה לאוטובוס עלולה לגרום לחברה קנסות של עשרות אלפים ₪ לחברות התחבורה (לדוגמא: משרד התחבורה מחייב את החברות להתקין על 10% מהרכבים חיישן המודד את מס' הנוסעים. במידה ונמצא פער בין מס' הנוסעים למס' המשלמים החברה מחוייבת בקנס גבוה).

4. עניין נוסף - חברות התח"צ מקבלות פרמיה נוספת (כחצי ₪) על כל תיקוף באשר הוא, מלבד התשלום הכללי על הנסיעה. כך שאדם שנסע ולא תיקף גזל בודאות מהחברה ו/או מהנהג את אותו הסכום.

ישנם מקרים נוספים שיש לעיין בכל אחד מהם, וכדאי להיזהר שח"ו בעבור כמה שקלים נגיע ל'גזל מקטרג בראש' דאורייתא.
 

גלינג

משתמש סופר מקצוען
@משה פישר
מצ"ב הנוהל של משרד התחבורה במידה של מכשיר תיקוף תקול.

לתשומת ליבכם. במידה ומכשיר אחד תקול והשני פועל עדיין יש חובה לתקף.
 

קבצים מצורפים

  • נוהל אוטובוסים תקולים_חלק3.pdf
    KB 121.2 · צפיות: 99

צילומנציה

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
אתם בטוח? אני ראיתי לאחרונה באיזה שהו מקום, שאבנר עובדיה דובר משרד התחבורה אמר, שאם מכשיר התיקוף לא עבד, אז בנסיעה הבאה צריך לשם כפול.

זה משהו חדש או ישן?
גם אני ראיתי את זה ממש ממש לאחרונה והופתעתי מאד
הם שינו מדיניות???
 

חכמיהרזים

משתמש מקצוען
איך זה עובד בחופשי סטודנט?
האם ההנחה היא חובת החברה כלומר על חשבונה
או שהמדינה משלימה את ההנחה לחברה והיא מסבסדת את הסטודנטים?
יש חשיבות למידע הזה
 

ש. צ. וינמן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
עימוד ספרים
עריכה תורנית
ראשית יש הבדל בין המכרזים הישנים (אגד, דן במרכז למשל) לבין המכרזים החדשים (קווים ועוד).

בשנים האחרונות משרד התחבורה שינו את צורת הסבסוד מתשלום על כל נוסע, לסובסדיה לפי מס' נסיעות.

1. בגדול זה עובד שהחברה מתחייבת לבצע X נסיעות ברבעון, ולהביאY נוסעים שיכניסו Z ₪ ואת היתרה עד לגובה המסוכם במכרז משלימה על מדינה.

2. על פניו יש מקום לחשוב שהתשלום על נסיעה בתח"צ הינו כשאר כספי המדינה שכידוע תלויים במחלו' הפוסקים.

3. אך במקרים שונים ולא מעטים מניעת התשלום/התיקוף בעליה לאוטובוס עלולה לגרום לחברה קנסות של עשרות אלפים ₪ לחברות התחבורה (לדוגמא: משרד התחבורה מחייב את החברות להתקין על 10% מהרכבים חיישן המודד את מס' הנוסעים. במידה ונמצא פער בין מס' הנוסעים למס' המשלמים החברה מחוייבת בקנס גבוה).

4. עניין נוסף - חברות התח"צ מקבלות פרמיה נוספת (כחצי ₪) על כל תיקוף באשר הוא, מלבד התשלום הכללי על הנסיעה. כך שאדם שנסע ולא תיקף גזל בודאות מהחברה ו/או מהנהג את אותו הסכום.

ישנם מקרים נוספים שיש לעיין בכל אחד מהם, וכדאי להיזהר שח"ו בעבור כמה שקלים נגיע ל'גזל מקטרג בראש' דאורייתא.

מה המקור?
 

שושנית100

משתמש מקצוען
@משה פישר
מצ"ב הנוהל של משרד התחבורה במידה של מכשיר תיקוף תקול.

לתשומת ליבכם. במידה ומכשיר אחד תקול והשני פועל עדיין יש חובה לתקף.
הבעיה היא במקרה שאין גישה למכשיר התקין,
כלומר, אם הנהג מעלה מאחורה (כי חבל לו על הזמן או כי זה סוג הקו) ואין מכשירי תיקוף מאחורה / או שיש אבל לא פעילים
האם גם אז החובה שלנו היא לנסות לפלס דרך עד לקידמת האוטובוס ולשלם?
והרי כולם יודעים שברוב המקרים זה לא הגיוני
כי יש עומס
כי זה מסוכן
כי תוך תחנה /כמה תחנות יורדים וכו'
אם לחברה זה ממש אכפת וחשוב שנתקף, שתתכבד בבקשה לדאוג לנו לאפשרות לתקף!!!!
לדאוג למכשירים תקינים גם מאחורה
ו/או להעלות נוסעים בסבלנות רק מקדימה , כמו שהיה פעם.
 

שושנית100

משתמש מקצוען
ראשית יש הבדל בין המכרזים הישנים (אגד, דן במרכז למשל) לבין המכרזים החדשים (קווים ועוד).

בשנים האחרונות משרד התחבורה שינו את צורת הסבסוד מתשלום על כל נוסע, לסובסדיה לפי מס' נסיעות.

1. בגדול זה עובד שהחברה מתחייבת לבצע X נסיעות ברבעון, ולהביאY נוסעים שיכניסו Z ₪ ואת היתרה עד לגובה המסוכם במכרז משלימה על מדינה.

2. על פניו יש מקום לחשוב שהתשלום על נסיעה בתח"צ הינו כשאר כספי המדינה שכידוע תלויים במחלו' הפוסקים.

3. אך במקרים שונים ולא מעטים מניעת התשלום/התיקוף בעליה לאוטובוס עלולה לגרום לחברה קנסות של עשרות אלפים ₪ לחברות התחבורה (לדוגמא: משרד התחבורה מחייב את החברות להתקין על 10% מהרכבים חיישן המודד את מס' הנוסעים. במידה ונמצא פער בין מס' הנוסעים למס' המשלמים החברה מחוייבת בקנס גבוה).

4. עניין נוסף - חברות התח"צ מקבלות פרמיה נוספת (כחצי ₪) על כל תיקוף באשר הוא, מלבד התשלום הכללי על הנסיעה. כך שאדם שנסע ולא תיקף גזל בודאות מהחברה ו/או מהנהג את אותו הסכום.

ישנם מקרים נוספים שיש לעיין בכל אחד מהם, וכדאי להיזהר שח"ו בעבור כמה שקלים נגיע ל'גזל מקטרג בראש' דאורייתא.
א - נא הבה מקור לדברים.
ב - ראה לעיל, חובה על החברה לדאוג לתת לנו אפשרות לשלם!!!!
לא מדובר כאן על מתחמקים מתשלום, אלא על כאלו שנתקעו ולא מצליחים לתקף!!!
 

אפשרי

מהמשתמשים המובילים!
מעניין לעניין באותו עניין ...סיפור מכלי ראשון:
הייתי בנסיעה ברכבת הקלה, עלה שם פקח שנתן קנס לבחור אחד ע''ס 180 ש''ח.
הבחור אמר לפקח- זה בסדר, אני עדיין מורווח עליכם...
)לא שאני מצדיק, רק מספר...)
זה לא באותו עניין. לא על זה דיברנו. מדברים כאן נוסעים הגונים והוגנים שמשתדלים מאוד להיות ישרים, אבל לפעמים עם כל הרצון הטוב הם לא מצליחים לתקף, ובנסיעה הבאה הם לא יכולים לתקף פעמיים, וגם קשה להם באמת לאחוז ראש שהם צריכים לתקף.
וגם לא רוצים לגנוב מהמדינה.
נא לא להסיט את הנושא!
 

נקדן זריז

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה תורנית
שים לב! סטודנט זה 33 אחוז הנחה, אלא אם כן, סדרת הסדר תשלום מסויים במשרדי רב קו.
לסטודנט שיש חוזה חופשי שנתי כל שהו, יש הנחה 50 אחוז על כל הערך צבור בדיוק כמו נוער
 

נקדן זריז

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה תורנית
בחברת קווים-עילית ממש לא נראה שהם מקבלים לפי כמות הנוסעים,
נהג אמר לי שעל כל יום שיש לו יותר מ1000 תיקופים, הוא מקבל 10 אגורות על כל תיקוף - מהחברה ולא ממשרד התחבורה - כי החברה מקבלת ממשרד התחבורה לפי תיקופים והם רוצים לעודד את הנהגים שידרשו מהנוסעים לשלם. זה היה תקופה של מבצע ואיני יודע אם זה מחזיק כל חודש.
עוד הוא אמר לי שהחודש נוסף לו על כך יותר מ800 שח במשכורת.
 

שושנית100

משתמש מקצוען
נהג אמר לי שעל כל יום שיש לו יותר מ1000 תיקופים, הוא מקבל 10 אגורות על כל תיקוף - מהחברה ולא ממשרד התחבורה - כי החברה מקבלת ממשרד התחבורה לפי תיקופים והם רוצים לעודד את הנהגים שידרשו מהנוסעים לשלם. זה היה תקופה של מבצע ואיני יודע אם זה מחזיק כל חודש.
עוד הוא אמר לי שהחודש נוסף לו על כך יותר מ800 שח במשכורת.
יתכן וכך זה בחברת קווים, וכנראה ניתן לביצוע רק באוטובוסים בין עירוניים.
 

אפשרי

מהמשתמשים המובילים!
אנסה לסכם את המידע בינתיים:
חלק כתבו כולל מעדות אישית של אשת נהג, שהנהגים מקבלים משהו על כל תיקוף. כפי שהעירו, זה כמובן נוהל פנימי של החברה ולא קשור למשרד התחבורה. לכאורה לפי זה המצב חמור מאוד כי אם מפספסים ניקוב, חייבים למצוא את אותו נהג ולשלם לו ):
אבל בא נוריד לפחות את זה מהשולחן, שכן לנוסע אין שום מחוייבות כלפי הנהג אלא כלפי החברה, ומה שהחברה משלמת לנהג זה לא עסק של הנוסע. (כמובן שיש בזה יושר לגרום לנהג הספיציפי להרוויח, אבל לא חיוב ממוני)
בכ"א כמו שהעלתה @שרה מגן ועוד, זה כנראה לא ממש נוהל בכל החברות אלא בחב' מסויימות בלבד.

לעניין האם החברה מקבלת כסף על כל תיקוף, העלו כאן טענות וסיפורים שונים (מ @גלינג הגיע מידע מפורט אך ללא מקור ברור או מסמוך)

המידע היחיד הברור הוא של שר התחבורה סמוטריץ, הטוען בתוקף בתגובה לתקשורת שכל הפדיון של התיקוף באוטובוסים, מגיע למשרד התחבורה, והוא זה שמתקצב את החברות. הוא הסביר, שלכן אם משרד התחבורה מחליט שאתה לא צריך לתקף, אתה באמת לא צריך, ולא גזלת בזה את החברה, שלא מרוויחה מזה כלום.
ממילא מובן שתיקוף של חופשי הוא דבר חשוב למען הסדר הטוב, בלי ספק, אבל לא גזלת אף אחד אם פספסת תיקוף
כמו כן הוא מחזק את הידוע מכבר (וגם אם הדובר שלו אבנר עובדיה החליט לשנות גירסה), שאין חובה כלל לשלם אם מכשירי הרב קו לא עובדים.

לאידך גיסא ישנם כן עדויות שמשרד התחבורה כן מתגמל איכשהו את החברות גם על תיקופים. אך במקרה זה בעצם יכול להיות הפוך - שתיקופים בחופשי יוכלו לכפר (מבחינת החברה) גם על מי שמסתפק אם שילם ברב קו בלי חופשי? בכל אופן חסרות עוד עדויות ברורות על זה.

אז אם התחלתי את האשכול במכתב אנונימי שפורסם בעיתון, ברור לכאורה למי צריך להתייחס.
זהו בינתיים...
 
נערך לאחרונה ב:

אפשרי

מהמשתמשים המובילים!
נהג אמר לי שעל כל יום שיש לו יותר מ1000 תיקופים, הוא מקבל 10 אגורות על כל תיקוף - מהחברה ולא ממשרד התחבורה - כי החברה מקבלת ממשרד התחבורה לפי תיקופים והם רוצים לעודד את הנהגים שידרשו מהנוסעים לשלם. זה היה תקופה של מבצע ואיני יודע אם זה מחזיק כל חודש.
עוד הוא אמר לי שהחודש נוסף לו על כך יותר מ800 שח במשכורת.
כפי שכתבתי, לנהגים בטח אנחנו לא חייבים - כי מבחינת הנוסעים את השירות הם קיבלו מהחברה
השם ישמור יהיה אם נצטרך לרוץ אחרי הנהג הספיציפי שנסענו אצלו...
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  58  פעמים

לוח מודעות

למעלה