המקור:
אירגון נהגי האוטובוסים בישראל
http://www.busdriversunion.org/?categoryId=121253&itemId=306847
לא עדכני אבל משקף את נתוני השכר. אף לא מילה אחת על תיקוף.
מהו השכר של נהג אוטובוס בישראל?
[29.7.2018, 17:00]
מאת אליה חבר
ארגון נהגי האוטובוסים ליקט עבורכם נהגי האוטובוסים, את השכר השעתי של נהג אוטובוס אותו פרסמו חברות האוטובוסים השונות:
חברת אגד מפרסמת שהיא משלמת שכר שעתי של 43.5 ש"ח לשעת עבודה ובנוסף צבירת וותק החל מהשנה השישית ועוד רשימת הטבות, אולם ההסכם בתנאי העסקה הנ"ל עדיין צריך לקבל את אישור משרד האוצר.
חברת דן העלתה את השכר השעתי הנהגים ל 44 ש"ח בהסכם לחמש שנים.
גם חברת מטרופולין מפרסמת שכר שעתי זהה ל-44 ש"ח.
חברת אגד תעבורה וסופרבוס הסכימו על העלאת השכר השעתי ל-43 ש"ח אך זה כפוף לאישור האוצר שעדיין לא הגיע.
חברת דן בדרום הארץ העלתה את השכר השעתי של הנהגים ל-41 ש"ח ול-43 במידה והאוצר יאשר את ההסכמים.
לעומת החברות המוצגות מעלה, חברת קווים וחברת אפיקים הגיעו בסיוע ההסתדרות הלאומית וארגון נהגי האוטובוסים להסכמה על שכר שעתי של 43 ש"ח ללא התניה ממשרד האוצר והתחבורה וללא קשר להליך המו"מ שמתנהל בימים אלו על שיפור התנאים בנוסף לשכר.
הרחק מאחור משתרכים נהגי ההיסעים עם הסכמים לא מציאותיים עם שכר של 30-33 ש"ח לשעה יוצא ששכרם קרוב יותר לשכר המינימום השעתי (שעומד כיום על 28.5) מאשר לנהגי התחבורה הציבורית ההיסעים העוסקים באותו מקצוע.
ישראל גנון יו"ר ארגון נהגי האוטובוסים אומר לחדשות הנהגים: "לפני כשנתיים המליצה וועדת הכלכלה בכנסת על שכר ראוי לנהגי אוטובוסים בערך של 50 ש"ח לשעה, אולם מאז עברו שנתיים והשכר וההמלצות נותרו הרבה מרחוק, ובנוסף לסחבת המתמשכת של משרד האוצר, לצערנו נחתם בחודשים האחרונים הסכם ענפי בהיסעים שמקבע את שכרם של 10,000 נהגים לשכר שעתי הקרוב יותר לשכר המינימום מאשר לשכר החברות הגדולות כפי שהיה ראוי להיעשות".
אגד:
https://www.egged.co.il/מאמר-833-דרושים.aspx
אירגון נהגי האוטובוסים בישראל
http://www.busdriversunion.org/?categoryId=121253&itemId=306847
לא עדכני אבל משקף את נתוני השכר. אף לא מילה אחת על תיקוף.
מהו השכר של נהג אוטובוס בישראל?
[29.7.2018, 17:00]
מאת אליה חבר
ארגון נהגי האוטובוסים ליקט עבורכם נהגי האוטובוסים, את השכר השעתי של נהג אוטובוס אותו פרסמו חברות האוטובוסים השונות:
חברת אגד מפרסמת שהיא משלמת שכר שעתי של 43.5 ש"ח לשעת עבודה ובנוסף צבירת וותק החל מהשנה השישית ועוד רשימת הטבות, אולם ההסכם בתנאי העסקה הנ"ל עדיין צריך לקבל את אישור משרד האוצר.
חברת דן העלתה את השכר השעתי הנהגים ל 44 ש"ח בהסכם לחמש שנים.
גם חברת מטרופולין מפרסמת שכר שעתי זהה ל-44 ש"ח.
חברת אגד תעבורה וסופרבוס הסכימו על העלאת השכר השעתי ל-43 ש"ח אך זה כפוף לאישור האוצר שעדיין לא הגיע.
חברת דן בדרום הארץ העלתה את השכר השעתי של הנהגים ל-41 ש"ח ול-43 במידה והאוצר יאשר את ההסכמים.
לעומת החברות המוצגות מעלה, חברת קווים וחברת אפיקים הגיעו בסיוע ההסתדרות הלאומית וארגון נהגי האוטובוסים להסכמה על שכר שעתי של 43 ש"ח ללא התניה ממשרד האוצר והתחבורה וללא קשר להליך המו"מ שמתנהל בימים אלו על שיפור התנאים בנוסף לשכר.
הרחק מאחור משתרכים נהגי ההיסעים עם הסכמים לא מציאותיים עם שכר של 30-33 ש"ח לשעה יוצא ששכרם קרוב יותר לשכר המינימום השעתי (שעומד כיום על 28.5) מאשר לנהגי התחבורה הציבורית ההיסעים העוסקים באותו מקצוע.
ישראל גנון יו"ר ארגון נהגי האוטובוסים אומר לחדשות הנהגים: "לפני כשנתיים המליצה וועדת הכלכלה בכנסת על שכר ראוי לנהגי אוטובוסים בערך של 50 ש"ח לשעה, אולם מאז עברו שנתיים והשכר וההמלצות נותרו הרבה מרחוק, ובנוסף לסחבת המתמשכת של משרד האוצר, לצערנו נחתם בחודשים האחרונים הסכם ענפי בהיסעים שמקבע את שכרם של 10,000 נהגים לשכר שעתי הקרוב יותר לשכר המינימום מאשר לשכר החברות הגדולות כפי שהיה ראוי להיעשות".
אגד:
https://www.egged.co.il/מאמר-833-דרושים.aspx