הצילו מגזל - למי בדיוק אנחנו משלמים באוטובוס?

אפשרי

מהמשתמשים המובילים!
ראשית יש הבדל בין המכרזים הישנים (אגד, דן במרכז למשל) לבין המכרזים החדשים (קווים ועוד).

בשנים האחרונות משרד התחבורה שינו את צורת הסבסוד מתשלום על כל נוסע, לסובסדיה לפי מס' נסיעות.
3. אך במקרים שונים ולא מעטים מניעת התשלום/התיקוף בעליה לאוטובוס עלולה לגרום לחברה קנסות של עשרות אלפים ₪ לחברות התחבורה (לדוגמא: משרד התחבורה מחייב את החברות להתקין על 10% מהרכבים חיישן המודד את מס' הנוסעים. במידה ונמצא פער בין מס' הנוסעים למס' המשלמים החברה מחוייבת בקנס גבוה).

ישנם מקרים נוספים שיש לעיין בכל אחד מהם, וכדאי להיזהר שח"ו בעבור כמה שקלים נגיע ל'גזל מקטרג בראש' דאורייתא.
גלינג, דומתני שעניין החיישנים והקנסות טרם מוסמך, אכן?
בחיפוש מצאתי שיש חיישנים אך נכתב שהם לשימוש החברה עצמה
 
נערך לאחרונה ב:

גלינג

משתמש סופר מקצוען
גלינג, דומתני שעניין החיישנים והקנסות טרם מוסמך, אכן?
העלתי לעיל את מסמכי המכרז הדורשים התקנת אמצעי מעקב על 30% מהאוטובוסים.
וכמו"כ נכתב שם כי במידה ואין עמידה ביעדי גביה בהתאם למס' הנוסעים החברה תשלם קנס קבוע מראש.
 

אמא ומתכנתת

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
בעקבות הדיונים כאן, שלחתי פניה למשרד התחבורה, חברת אגד, דן, קוים וסופרבוס בזו הלשון:


בינתיים קבלתי תשובה רק מאגד:


כשאקבל עוד תשובות אעדכן בל"נ.
היום קבלתי תשובה ממשרד התחבורה:
לידיעתך, תקנה 61ב לפקודת התעבורה מספר 94 ,התש"ע – 2010 ,קובעת כי מחובת הנוסע לוודא
כי ברשותו הסדר נסיעה תקף ומתאים ליעדו. בעת עלייתו לאוטובוס על הנוסע לתקף את כרטיסו
האישי או לשלם במזומן עבור נסיעתו, ולהציג את קבלת הנסיעה לפקח התחבורה בעת הבדיקה.

במידה שמכשיר התיקוף מקולקל (לא מצליח לקרוא אף כרטיס רב קו) ואין באוטובוס מכשיר
תיקוף נוסף ותקין, על הנהג להסיע נוסעים ללא תשלום עד ליעדם.

ברצוני להדגיש, כי כלל התיקופים המבוצעים על ידי הנוסעים מועברים לקופת המדינה, ובהתאם
לכך מחולקות הסובסידיות למפעילי התחבורה הציבורית.
 

אפשרי

מהמשתמשים המובילים!
העלתי לעיל את מסמכי המכרז הדורשים התקנת אמצעי מעקב על 30% מהאוטובוסים.
וכמו"כ נכתב שם כי במידה ואין עמידה ביעדי גביה בהתאם למס' הנוסעים החברה תשלם קנס קבוע מראש.
תודה. אפשר קישור?
 

אפשרי

מהמשתמשים המובילים!
רק חצי מילה, שלחתי שאלה בנושא האשכול לרב מסויים ולפי איך שהצגתי לו את המידע הוא טען שלמרות הכל בסוף זה מוגדר שחברות התחבורה הם שכירות ושליחות של מש' התחבורה לכל עניין, ולנו כנוסעים אין מערכת יחסים ממונית מולם אלא רק מול מש' התחבורה. ואנחנו לא אחראים אם מש' התחבורה נותן להם שקל על כל תיקוף או לא.
לא לסמוך עלי, אולי לא הצגתי טוב את השאלה, ואולי הוא לא התכוון להלכה, ויש את השאלה של היחס מול המדינה, רק רציתי לציין שעדיין צריך לברר את ההלכה, וזה לא כל כך ברור כפי שזה היה נראה (לי לפחות).
 

גלגל הצבעים

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה והפקת סרטים
ויש את השאלה של היחס מול המדינה
זה לא קשור לנידון כאן, כי לגבי התשלום למדינה יש פיתרונות - למשל אפשר לתקף פעם בחודש עוד כמה תיקופים בשביל להשלים (במיוחד למי שיש חופשי), ואפילו לתקף בחברה אחרת,. רוב הטענות כאן זה על מה שהנהג מפסיד (או החברה), ולפי הסברות הנ"ל שהבאת זה לא שייך כאן.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  58  פעמים

לוח מודעות

למעלה