הצילו מגזל - למי בדיוק אנחנו משלמים באוטובוס?

גלינג

משתמש סופר מקצוען
@שושנית 100
אנחנו צריכים לזכור שאוטובוס הוא רכוש פרטי של חברה.
זה נכון שהם מחוייבים להרבה דברים והם לא בדיוק מקיימים אותם אך זה עדיין לא מתיר לנו לגנוב מהם
(בפרט לפי הגישה החרדית שאין למדינה יכולת לקבוע קריטריונים מחייבים בשם הציבור ואין כאן המקום)
 

גלינג

משתמש סופר מקצוען
אבל בא נוריד לפחות את זה מהשולחן, שכן לנוסע אין שום מחוייבות כלפי הנהג אלא כלפי החברה
כשאנו עולים לאוטובוס השייך לחברה פלונית אנחנו צריכים לראות כאילו בעל החברה עומד בכניסה ואומר לכל נוסע - אם אתה רוצה ליסוע איתי אתה צריך לנהוג בהתאם לנהלים שלנו. ובכלל זה החברה איננה מעוניינת להעלות אדם שגורם נזק לחברה ולנהג.
 

אפשרי

מהמשתמשים המובילים!
כשאנו עולים לאוטובוס השייך לחברה פלונית אנחנו צריכים לראות כאילו בעל החברה עומד בכניסה ואומר לכל נוסע - אם אתה רוצה ליסוע איתי אתה צריך לנהוג בהתאם לנהלים שלנו. ובכלל זה החברה איננה מעוניינת להעלות אדם שגורם נזק לחברה ולנהג.
הטיעון הזה לא קשור למה שכתבתי. התייחסתי לשאלה האם לנו כנוסעים יש מחוייבות לנהג.
האם כשנסעתי בהלוך ותיקפתי בחזור פעמיים, גנבתי מהנהג של הלוך?
התשובה היא לכאורה לא (והשם ישמור אם כן). אין לנו כנוסעים שום קשר ממוני לנהג
 

אפשרי

מהמשתמשים המובילים!
חלק הוא ע"ח החברה.
אך זה עדיין לא בעיה מכיון שזה נעשה בהסכמתה.
זה בעיה כי זה אומר שאי אפשר לשלם בנוער (כי שם הסבסוד שונה). ומכיוון שאי אפשר לשלם כפול, האם פספוס של תיקוף בסטודנט יחייב לשלם בנסיעה נוספת תשלום מלא?
 

אפשרי

מהמשתמשים המובילים!
כשאנו עולים לאוטובוס השייך לחברה פלונית אנחנו צריכים לראות כאילו בעל החברה עומד בכניסה ואומר לכל נוסע - אם אתה רוצה ליסוע איתי אתה צריך לנהוג בהתאם לנהלים שלנו. ובכלל זה החברה איננה מעוניינת להעלות אדם שגורם נזק לחברה ולנהג.
בעקרון נכון.
אז שאני אבין:
אשה מסכנה שעולה בדלת אחורית עם עגלה שני ילדים כלב ושקיות מהסופר וצריכה לשמור עליהם, והמכשיר של התיקוף מאחורה לא עובד (או שבכלל אין מכשיר כזה), אחרי 6 תחנות היא ירדה מהאוטובוס ולא הספיקה למצוא מישהו שילך לתקף לה מקדימה, זה "אדם שגורם נזק לחברה ולנהג"?
אגב ברור לי שבנסיעה נוספת היא צריכה לשלם כפול, הבעיה שיש לה חופשי או סטודנט שאי אפשר לשלם כפול.
 

צליל קסום

משתמש פעיל
סאונד והפקות אולפן
אם כבר העלו נושא כזה
ביום הילולת רחל אימנו נסענו בשאטלים המיוחדים של אגד, ואף אחד לא שילם! בעלי ואני הלכנו לשאול את הנהג בסוף הנסיעה אם צריך לשלם והוא אמר-בודאי!
אז לדעתי רוב הנוסעים פשוט חשבו שזו שרות חינם של אגד וחלילה אולי נכשלו!
 

ש. צ. וינמן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
עימוד ספרים
עריכה תורנית
מסמכי המכרז של החברות הנ"ל

אשמח לקבל קישורים.
(מעיון קל במרכזים שמצאתי הכל נידון סביב קילומטרז'ים. לגבי זכויות העובד יש איזכורים לגבי שמירה על זכויותיו כעובד ללא פרוט מיוחד)

בכל מקרה מכרז הוא לא המדד. רק הודעת בעל החברה והסיכום הסופי על אופן הניהול בשטח וההסכמים עם הנהגים בפועל הם הקובעים.
עד עתה לא נמצאה אסמכתא לקשר בין התשלום הנהג לבין כמות התיקופים.

כל זה לא בא לערער על החובה בתיקוף לצורך תשלום, אלא להעמיד דברים על דיוקם, למניעת בהלה והסטריה של גזל במקרים יוצאי דופן -הנקרים לא מעט - בשל התנהלות הנהגים והחברה - הסטריה על גזל שלא היה ולא נברא.
 

שושנית100

משתמש מקצוען
@שושנית 100
אנחנו צריכים לזכור שאוטובוס הוא רכוש פרטי של חברה.
זה נכון שהם מחוייבים להרבה דברים והם לא בדיוק מקיימים אותם אך זה עדיין לא מתיר לנו לגנוב מהם
(בפרט לפי הגישה החרדית שאין למדינה יכולת לקבוע קריטריונים מחייבים בשם הציבור ואין כאן המקום)
נכון הוא רכוש פרטי.
אבל הוא מחויב להפעיל אפשרות לשלם לו!!
אנו לא מנסים לגנוב מהם! וזו הסיבה שאנו מחזיקים ביד רבקו טעון ומוכן לתיקוף!!
אבל, אם אי אפשר לשלם!
השאלה: איך אפשר להחזיר, מה צורת ההחזר הנכונה!!
(וספק גדול אם יש כאן גזל)
 

גלינג

משתמש סופר מקצוען
הטיעון הזה לא קשור למה שכתבתי. התייחסתי לשאלה האם לנו כנוסעים יש מחוייבות לנהג.
האם כשנסעתי בהלוך ותיקפתי בחזור פעמיים, גנבתי מהנהג של הלוך?
התשובה היא לכאורה לא (והשם ישמור אם כן). אין לנו כנוסעים שום קשר ממוני לנהג
יתכן. ויתכן שזהו גרמא.
 

java

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
הנדסת תוכנה
בכיר בחברת דן סיפר לי שהם מקבלים 2 שקל על כל תיקוף
ו26 שקל לקילומטר...
אם זה היה נכון, נהגים מסוימים בירושלים היו מרוויחים 300 ש"ח ויותר לשעה.
 

גלינג

משתמש סופר מקצוען
אשמח לקבל קישורים.
(מעיון קל במרכזים שמצאתי הכל נידון סביב קילומטרז'ים. לגבי זכויות העובד יש איזכורים לגבי שמירה על זכויותיו כעובד ללא פרוט מיוחד)
קראתי מאות עמודי חוזים.
מצ"ב תקציר חלקי ממכרז לאשכול חשמונאים (מוד"ע והסביבה)
רוב המכרזים החדשים בנויים על אותו רעיון.
בכל מקרה מכרז הוא לא המדד. רק הודעת בעל החברה והסיכום הסופי על אופן הניהול בשטח וההסכמים עם הנהגים בפועל הם הקובעים.
אני פניתי ליחידה לחופש המידע לגבי המכרז המצ"ב. ונאמר לי כי ההסכם נחתם בהתאם לדרישות המכרז הנ"ל (המספרים והסכומים נצבעו בשחור עקב עניינים מסחריים).
 

קבצים מצורפים

  • 1.pdf
    KB 1,011 · צפיות: 46

גלינג

משתמש סופר מקצוען
למרות הכל. תחושתי כי המכתב נשלח ע"י אגד.
מכיון שמצב האוטובוסים בי-ם עומד על 200%
גם אם נניח כי החרדים גנבים (כמו שאגד כבר ניסו לטעון בחוצפתם בעבר) ו30% לא תיקפו
עדיין הרישומים אמורים להראות על תפוסה מעבר למותר.
 

שושנית100

משתמש מקצוען
מחוייב מצד מי?
מצד המדינה?
ואם הוא עבר על החוק? זה מאםשר לי להשתמש בשירותיו-רכושו ללא תשלום?
מחיוב מצד המדינה.
ויתכן מאד, שאם אינו עומד בתחייבות שלו, לא צריך לשלם לו. וזה חלק מכללי המדינה.
זה לא עברה על החוק - אלא אי עמידה בתנאי המכרז
והכלל הוא שאם הוא יעמוד בכללי המכרז - יקבל תשלום ואם לא אז לא.

אדרבה, שימצא את הפיתרון לאפשרות תשלום בכל נסיעה.

בפעם הבאה ניתן לתקף בתחנה הבאה (גם בעודה על האוטובוס) פעם נוספת.
מה פתאום
אם מוטען חופשי (יומי, חודשי, שנתי) אי אפשר "לתקף" פעמיים באותה נסיעה
אם תיקפו נסיעה רגילה, אי אפשר לתקף שוב באותה נסיעה.
כלומר, בשביל "להחזיר תיקוף" הדרך היחידה היא :
בעלי מנוי חופשי - לעצור אוטובוס בתחנה, לעלות, לתקף ולרדת מייד = ולגרום בזה צער וגזל זמן לנהג ולנוסעים
בעלי ערך צבור - יכולים לשלם בנסיעה הבאה כפול.
אבל, לא הגיוני לדרוש מאיתנו לזכור זאת כשיש את התקלות האלו שוב ושוב ושוב ושוב
ולא הגיוני לדרוש זאת מאנשים שאינם נגישים שוב לתחבורה שבה נסעו בפעם הבעייתית.

(ושוב יש שאלה הלכתית, חוקית ומדינית, אם בכלל צריך להחזיר כי השאלה מה היתה הסיטואציה בנסיעה)
 

גלינג

משתמש סופר מקצוען
מחיוב מצד המדינה.
ויתכן מאד, שאם אינו עומד בתחייבות שלו, לא צריך לשלם לו. וזה חלק מכללי המדינה.
צודק.
מה פתאום
אם מוטען חופשי (יומי, חודשי, שנתי) אי אפשר "לתקף" פעמיים באותה נסיעה
אם תיקפו נסיעה רגילה, אי אפשר לתקף שוב באותה נסיעה.
למרות הנחרצות..
אני ניסיתי לפני שכתבתי..
(מכיון שאני יכול לרדת מהאוטובוס ולעלות בתחנה הבאה)
 

שושנית100

משתמש מקצוען
צודק.

למרות הנחרצות..
אני ניסיתי לפני שכתבתי..
(מכיון שאני יכול לרדת מהאוטובוס ולעלות בתחנה הבאה)
שוב יתכן ויש הבדל בין החברות
אני ניסיתי בירושלים, באגד
אם תיקפת באוטובוס, אין אפשרות לתקף שוב
וגם אם ירדתי ועליתי שוב אי אפשר לתקף שוב (אפילו אם עבר כמה זמן, לדוג' אם הספקתי את האוטובוס בסיבוב וכו')
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  60  פעמים

לוח מודעות

למעלה