תח"צ הסדרי התח"צ במוצאי ראש השנה בבני ברק - אשכול סיכום

ללי.ללי

לאי ללי (לשעבר)
מנוי פרימיום
עיצוב ואדריכלות פנים
למה לא לעשות כמו מסוף תחנה מרכזים עם רציפים
בכל תחנה קו אחד שאוסף רק שם ויוצא מיד מהעיר
נכון שרוב האנשים יצטרכו להגיע רחוק מהבית
ונכון שיהיה עומס בתחנה והתנפליות (אבל זה בכל מקרה קורה בתחנה הראשונה)

כמו למשל שהיה במוצאי שבת באוטובוס לכיון עפולה
תחנה אחת (עזרא/נדבורנא)
800 איש בערך בתחנה אחת
אבל כולם ידעו שיש המון אוטובוסים
אוטובוס ראשון הגיע ונסע עד סוף הרחוב (צמוד לסמינר אור החיים)
מיד אחריו נכנסו עוד כמה העלו ונסעו ופינו מקום לאוטובוסים שחיכו בסבלנות בצומת
כך מי שרצה ונדחף לאוטובוס הראשון עלה ויצא מהר
מי שחיכה בסבלנות נסע באוטובוס ה 8-11-13 והגיע יותר מאוחר, אבל מקום היה

חייבת לציין שזה צריך להיות בשיתוף פעולה עם חברת התחבורה שתתגבר אוטובוסים
(כמו שלעפולה שולחים 10-15 אטובוסים)
 

רבקה ט

משתמש צעיר
ואני חושב בדיוק הפוך, אוטובוסים רק על כביש 4 מה דעתך? אי אפשר בערב חג להעמיס את כל העיר באוטובוסים
ממש ממש לא.
זה גובל בפיקוח נפש.
אני חזרתי בקו 404 והוא נסע רק בחוץ,
ומכיוון שהתא מטען היה מפוצץ כמו בכל מוצאי שבת וחג
אני ירדתי לכביש 4 להוציא את המזוודה עם בגדים כהיים
ואם אתם חושבים שהייתי היחידה בתחנה שירדתי היו עוד 3 אנשים שהיו זקוקים לכך
זה פשוט פחד פחדים.
כל נהג צעיר יסביר לכם את הסכנה.
גמר חתימה טובה
 

א.ד.מ.

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
ממש ממש לא.
זה גובל בפיקוח נפש.
אני חזרתי בקו 404 והוא נסע רק בחוץ,
ומכיוון שהתא מטען היה מפוצץ כמו בכל מוצאי שבת וחג
אני ירדתי לכביש 4 להוציא את המזוודה עם בגדים כהיים
ואם אתם חושבים שהייתי היחידה בתחנה שירדתי היו עוד 3 אנשים שהיו זקוקים לכך
זה פשוט פחד פחדים.
כל נהג צעיר יסביר לכם את הסכנה.
גמר חתימה טובה
הדברים נכתבו בסרקיזם לאותה אחת שכתבה שכל העיר צריכה להיות רק נתצ בערבי חג, אז לדעתי כל האוטובוסים צריכים להיות על כביש 4.
אבל האמת כמו תמיד באמצע, צריך להפקיע כבישים לנתצ אבל גם לא לאפשר את כל המסלול הזה בתוך העיר אלא נקודות יציאה.
 

שרגא מ...

משתמש פעיל
במילה אחת - זוועה
וכן ב"ב לא ברת פיתרון מציאותי
פרט ללהעיף את כל תושביה החוצה
למגר את העיר לחלוטין סטייל עזה
ולבנות רבי קומות לגובה עם חניות תת קרקעיות.
וזהו.
מה דעתכם היה מוצלח?? או לא??
אמנם העיר עמצה היתה פתוחה אבל כל איזור השומר והמסתעף היה פקוק בצורה לא נורמלית בגלל שהרכבים היו צריכים למצוא דרכים חלופיות...
היציאות מהעיר החלופיות היו גם לא משהו..
מה דעתכם יכול להיות פיתרון או שמא... בני ברק לא ברת פיתרון וזהו!!!
 

יעקביץ

משתמש חדש
א. היתה טעות נוראה באוטובוס לחיפה 970, הוא היה רשום במסלול הכחול בעוד שהוא נסע באדום,
לא היה על כך שום התייחסות בתחנות, מי שהגיע לתחנה ופעל לפי המודעות שפורסמו בב"ב לפני החג ולפי השילוט על התחנות, לא היתה לו שום דרך לדעת הוא ממתין לאוטובוס שלא הולך להגיע לתחנה.
לכל חיפאי שחזר מב"ב יש סיפור על ההתמודדות עם הטעות,
במצב הטוב להמתין לאוטובוס הבא, או למצוא דרך חילופית במקרה פחות טוב.
(מלבד אלו ששמעו על הטעות מפה לאוזן)
בנוסף לכל הסיפורים שיש לכולם על הדרך שהגיעו למקום (פירוט מזה בהמשך).

ב. אלו שבמצבים רגילים צריכים ללכת דרך של מספר דקות עד התחנה וזה יכול להיות גם 10 דקות, וזה יכול גם להיות עם משפחה ילדים מזוודות ועגלות, ויש הרבה כאלה, א"א לצפות מהם שילכו את הדרך הזאת, ואז יעלו לשאטל ומשם יעברו לאוטובוס הבינעירוני, אלא יש לתגבר ולהתאים את התחבורה הפנימית מכל חלקי העיר למקום/מות האיסוף.

ג. כנ"ל יש להתאים את התחבורה בכל השעות שיש תחבורה בניעירונית, גם בשעות קטנות יותר של הלילה, עד אחרון האוטובוסים.
מכיר מי שיצא מהבית חצי שעה לפני הזמן והמתין לאוטובוס שלא הגיע, בסוך היה צריך לקחת מונית גדולה ויקרה כדי להגיע בזמן, לאוטובוס וזה היה רק ההתחלה של הסאגה שעבר בלילה הזה.
 

יעקביץ

משתמש חדש
עוד הערה לשינוי נדרש
שמספרי התחנות בשני המסלולים לא יהיו שווים
שלא יהיה מקום לבלבול בין תחנה מס' 5 של המסלול האדום לתחנה מס' 5 של המסלול הכחול
 

המשקיע הנבון

משתמש חדש
לצערי ראיתי את התחנות המלאות במשפחות עם ילדים קטנים מחכים לאוטובוס
לדעתי יכול להיות פתרון גם לעיר צפופה כמו בני ברק [יש מקומות בעולם עם מערכות תחבורה מורכבות שמסיעות מאות אלפי אנשים מדי יום בהצלחה]
צריך רצון אמיתי לשינוי לתועלת כל התושבים!!!
 

גרפיטקסט

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עימוד ספרים
עימוד ספרים

קצרה

משתמש מקצוען
:sneaky:
כאילו ומדובר באיזה חור..
נו באמת...

הראשונים שיהנו ממסלול מהיר זה אנחנו נוסעי התח״צ,
ואפשר לחשוב שאם האוטובוס יגיע לכל חור זה כן יהיה נח,

רח׳ כהנמן הוא מקום מעולה,
צריך לשפר את המתווה הוא באמת לא היה מוצלח ומושלם,

אבל להפסיק!! כל הזמן לחשוב שיש סיכוי בעולם שכל העיר תהיה נת״צ ובגלל זה למנוע כל פיתרון אחר.
ובעיקר להפסיק עם הקיבעון של המסלול הישן והגרוע!!! פשוט לא מובן קו המחשבה הזה.

{בהערת אגב אני בעד שכל העיר תהיה נת״צ, אבל אני גם ריאלי..
לקחת מה שנותנים ולנסות לשפר,
וגם בסה״כ מה שנתנו בהנחה שבעתיד כן תהיה אכיפה בשונה מהפעם, זה לא רע בכלל..}
שוב.
לכתוב הראשונים שנהנה
יומיים אחרי שסבלנו מזה
זה להתעלם לחלוטין מזה שהיה פיילוט לרעיון הנהדר שהיית בטוח שיהנו ממנו - והפיילוט נכשל.
מה שאומר שהרעיון לא נהדר במיוחד.
נכון למה שהוברר במוצש - אפילו ללא שהעיר תהיה נתצ - המסלולים בעיר היו מהירים ויעילים יותר.

מוזר כרגע לעצום עיניים ועדיין לטעון שהרעיון מושלם ומהיר ויגרום להנאה... כאילו ולא היה מוצש.

בנוגע לקיבעון של המסלול - כאמור קיימים הרבה מסלולים וממש לא אחד מקובע
בהתחשב בזה שבני ברק אינה עיר גדולה במיוחד עם ריבוי רחובות רחבי ידיים
אז התלונה על כך שבסוף כל מסלול כולל את אחד הרחובות : השומר או עזרא או חזון איש או רבי עקיבא - היא מגוחכת. ברור שכך. אילו עוד רחובות אתה מכיר בבני ברק ? קושניר? סימטת ראב"ד?
 
נערך לאחרונה ב:

קצרה

משתמש מקצוען
אני לא חושב שמה שניסו השנה היה אותו דבר שניסו תמיד,
תמיד עשו נק' יציאה בודדת.

השנה כן היה איסוף אבל חלקי, בנוסף היה את החלוקה ל4 מסלולים שונים,

על הנייר זה היה נראה תכנית מצויינת
בתכלס זה קרס, לא יודע למה.
זה לא מה שעשו תמיד.
זה מה שהאנשים שעניתי להם פה טענו תמיד שצריכים לעשות.

ואחרי שעושים את זה במקום לומר - אולי הרעיון שלנו לא כל כך טוב
הם חוזרים על הרעיון כמושלם. ומתעלמים מזה שהוא כבר נוסה וכשל . כך שהוברר שביחס אליו נסיעה במסלולים בעיר גם ללא פינוי רכבים פרטיים , מהירה יותר ויעילה יותר.

בלי להתכתב עם המציאות ,
אפשר להסביר עוד פעם את התיאוריה איך הרעיון הזה מושלם.
 

נעזר1000

משתמש פעיל
בלי להתכתב עם המציאות ,
אפשר להסביר עוד פעם את התיאוריה איך הרעיון הזה מושלם.
ומותר גם לתת לו הזדמנות שניה,
בכל זאת אומרים שהייתה תאונה שהשפיעה (לא ראיתי את זה אבל אולי ההשפעה נמשכה לשעות רבות).
 

המלמד מבני ברק

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
יוצרי ai
יצאתי מי-ם (עם 401) בשעה 23:00 הנסיעה הייתה חלקה עד בר אילן, משם עמדתי בתור לזכות להיכנס לבני ברק מגשר קוקה קולה זה לקח 45 דק',
ואני נסעתי בשבועות מחיפה לבני ברק ברכב פרטי וחיכיתי בסוקולוב לזכות לחצות את רבי עקיבא חמישים דקות!! כמעט כמו כל זמן הנסיעה...
אני חושב בשצריך לתת לעירייה ולתושבים עוד צ'אנס אחד...
בוא נראה מה יהיה במוצאי שמח"ת
 

קצרה

משתמש מקצוען
ל

לא נכון ולא נכון ושוב לא נכון.

הסיבה לכשל היה המיקום בכהנמן - איזור הכניסה לעיר. זה יצר חיכוך עם התנועה שאמורה היתה להתנקז שם בין כה, וגרם לצוואר בקבוק.

היו כאן כמה כשלים שבהצטברותם היתה התוצאה כפי שהיתה.

ראשית כל, כל קו אסף בחמישה תחנות בכהנמן, וכיון שהתמלא כבר בראשונה ואסור היה לו לדלג על התחנות הבאות הוא נאלץ שוב ושוב לעצור ולהתווכח עם הנוסעים העומדים בתחנות, ועל הדרך לחסום את הכביש לכל השיירה שמאחוריו.

צריך היה לכל הפחות להקצות אוטובוס ריק לכל תחנה בנפרד.

נקודות המעבר לרכבים פרטיים אף הם הכבידו, ועולה על כולנה העומס שנגרם כתוצאה מכך למבקשים להיכנס העירה בתח"צ.

כל זה ועוד הרבה ייחסך אם מוקד היציאה יועתק למקום שקט ומרוחק, כל התחנות בעיר יהיו מיועדות לשאטל בלבד והכל ירוץ. ללא צל צלו של ספק.

מסוף בתוך העיר מפר את האיזון העדין בין חיים עירוניים לבין שינוע האורחים החוצה, הם לא יכולים להתקיים יחדיו, לא כשהם בו זמנית באותו מקום. זה מכביד על התשתיות העירוניות שלא מסוגלות לעמוד בעומס הזה, הם לא נבראו מוכנות לפרויקט בסדר גודל כזה.
אמל"ק
הכשל לא היה שנוסעי התח"צ גם הטלטלו בדרכים זמן רב וגם חיכו הרבה זמן בתור האוטובוסים כי כולם היו במקום אחיד ויש תור.
הכשל היה שהרכבים הפרטיים נתקלו בעומס באיזור התחצ...

השאטל אגב , יתקל בדיוק בנקודה שציינת. יתמלא בתחנה הראשונה יאלץ לעצור שוב ושוב להתווכח, יחסום את הכביש... יסע את המסלולים בינות לעשרות כלי רכב פרטיים שיכבידו + האוטובוסים העירוניים שקיימים בין כה.
או שיביאו שאטלים בכמות כל האוטובוסים הבינעירוניים המתמלאים עד תום בעיר לפחות.
ואז יהיה בדיוק את אותה כמות אוטובוסים בתוך העיר.

במקום לשלוח את מסופי התח"צ למקום שקט ומרוחק. יש להשאיר את מסופי התח"צ קרוב . ולשלוח את הרכבים לחניון מרוחק ושקט ולארגן להם שאטלים לתוך העיר. יפתור את כל בעיות החניה והעומס.
 
נערך לאחרונה ב:

קצרה

משתמש מקצוען
ואני נסעתי בשבועות מחיפה לבני ברק ברכב פרטי וחיכיתי בסוקולוב לזכות לחצות את רבי עקיבא חמישים דקות!! כמעט כמו כל זמן הנסיעה...
אני חושב בשצריך לתת לעירייה ולתושבים עוד צ'אנס אחד...
בוא נראה מה יהיה במוצאי שמח"ת
נכון.
אין תיעדוף בזמני עומס לרכב פרטי ולא אמור להיות בעיר מתוקנת.
אל תכנס לסוקולוב עם רכב פרטי בזמני עומס בשום אופן.

בל תשכח שמי שעלה על קו 401 - גם הלך ברגל בירושלים גם עלה על אוטובוס אל מסלול 401 , גם המתין 45 דקות להכנס לעיר - וגם היה צריך להחליף אוטובוס בתוך העיר.
 

מתוכנתת

משתמש מקצוען
הנדסת תוכנה
אמל"ק
הכשל לא היה שנוסעי התח"צ גם הטלטלו בדרכים זמן רב וגם חיכו הרבה זמן בתור האוטובוסים כי כולם היו במקום אחיד ויש תור.
הכשל היה שהרכבים הפרטיים נתקלו בעומס באיזור התחצ...

השאטל אגב , יתקל בדיוק בנקודה שציינת. יתמלא בתחנה הראשונה יאלץ לעצור שוב ושוב להתווכח, יחסום את הכביש... יסע את המסלולים בינות לעשרות כלי רכב פרטיים שיכבידו + האוטובוסים העירוניים שקיימים בין כה.

במקום לשלוח את מסופי התח"צ למקום שקט ומרוחק. יש להשאיר את מסופי התח"צ קרוב . ולשלוח את הרכבים לחניון מרוחק ושקט ולארגן להם שאטלים לתוך העיר. יפתור את כל בעיות החניה והעומס.
אני פשוט לא מצליחה להבין את הטענות החוזרות והנשנות שלך לגבי הרכבים הפרטיים
במציאות בשטח הכשל היה בהמתנה אינסופית לאוטובוסים, ואוטובוסים שעוצרים לאורך כל רחוב השומר ומגיעים לתחנה שליד קוקה קולה מפוצצים וכמובן לא יכולים להעלות נוסעים
האופציה היחידה להצליח לעלות לאוטובוס היתה ללכת ברגל מקוקה קולה עד להשומר רבי עקיבא ושם איכשהו היה עוד מקום
העצירה של האוטובוסים בכל תחנה ותחנה היא היא הכשל הגדול!!
צריך לעשות כמה תחנות יציאה בודדות (שכולם יודעים איפה הם, עם הסברה רצינית מראש) וכל אוטובוס שמתמלא יוצא לדרכו ולא מסתובב בכל רחוב השומר כדי לעשות וי על התחנות כשממילא הוא לא יכול להעלות עוד נוסעים
איך כל זה קשור לרכבים הפרטיים?!
 

קצרה

משתמש מקצוען
אני פשוט לא מצליחה להבין את הטענות החוזרות והנשנות שלך לגבי הרכבים הפרטיים
במציאות בשטח הכשל היה בהמתנה אינסופית לאוטובוסים, ואוטובוסים שעוצרים לאורך כל רחוב השומר ומגיעים לתחנה שליד קוקה קולה מפוצצים וכמובן לא יכולים להעלות נוסעים
האופציה היחידה להצליח לעלות לאוטובוס היתה ללכת ברגל מקוקה קולה עד להשומר רבי עקיבא ושם איכשהו היה עוד מקום
העצירה של האוטובוסים בכל תחנה ותחנה היא היא הכשל הגדול!!
צריך לעשות כמה תחנות יציאה בודדות (שכולם יודעים איפה הם, עם הסברה רצינית מראש) וכל אוטובוס שמתמלא יוצא לדרכו ולא מסתובב בכל רחוב השומר כדי לעשות וי על התחנות כשממילא הוא לא יכול להעלות עוד נוסעים
איך כל זה קשור לרכבים הפרטיים?!

היו כמה תחנות יציאה בודדות בלבד. רק על רחוב השומר. 4 נקודות יציאה בערך.
היה תור ארוך של אוטובוסים להגיע אפילו לתחנה הראשונה . כי כל האוטובוסים לכל הארץ יצאו ממנה.

מה שלא היה לך מקום בתחנה מספר 3 - זה כי כל מי שהגיע ל-1 גם אחרייך הקדים אותך בתור ונשארת כל הזמן אחרונה בתור.
אם יבואו כולם לנקודת איסוף אחת בלבד - יהיה אותו אורך תור. יהיה בו מקסימום יותר צדק.(גם לא בטוח למי שמכיר ישראלים. מסתבר שיהיו שם דחיפות ומכות ונשים ומשפחות עם ילדים יידחקו לסוף)

ואם כל הסיפור הזה לא קורה כשיש מגוון מסלולים לאוטובוסים - זו נקודה למחשבה.

מה שקשור לרכבים הפרטיים - קשור לזה שהם כן נהנו מעיר ללא אוטובוסים. כי גם השאטלים היו לעג לרש. ופשוט לקחו בחשבון שהליכה ברגל תהיה שווה יותר לכולם.
והבעיה היחידה שלהם היו הפקקים בכהנמן. ולכן הפתרון מבחינתם לעיר ללא פקקים שנוח לנסוע בה - זה להוציא את כל התחצ כולל הכל למרחק רב... (רחוק ושקט)
 

קצרה

משתמש מקצוען
ומותר גם לתת לו הזדמנות שניה,
בכל זאת אומרים שהייתה תאונה שהשפיעה (לא ראיתי את זה אבל אולי ההשפעה נמשכה לשעות רבות).
שניה ושלישית תהיה גם תהיה

אף אחד לא חושב לשנות את הרעיון במוצאי יו"כ ושמחת תורה
תנוח דעתך.
מקסימום הם יחליטו להרחיק את התחנה לשפירים כדי שיהיה מושלם לנסיעה ברכב פרטי.

מי שחוזר על איך זה יהיה טוב הרעיון, בהתעלם מהכשל שהוכח ולא טוען זו היתה תאונה חד פעמית - חי בעולם דמיוני ולא מתכתב עם המציאות.
 

מתוכנתת

משתמש מקצוען
הנדסת תוכנה
היו כמה תחנות יציאה בודדות בלבד. רק על רחוב השומר. 4 נקודות יציאה בערך.
היה תור ארוך של אוטובוסים להגיע אפילו לתחנה הראשונה . כי כל האוטובוסים לכל הארץ יצאו ממנה.

מה שלא היה לך מקום בתחנה מספר 3 - זה כי כל מי שהגיע ל-1 גם אחרייך הקדים אותך בתור ונשארת כל הזמן אחרונה בתור.
אם יבואו כולם לנקודת איסוף אחת בלבד - יהיה אותו אורך תור. יהיה בו מקסימום יותר צדק.(גם לא בטוח למי שמכיר ישראלים. מסתבר שיהיו שם דחיפות ומכות ונשים ומשפחות עם ילדים יידחקו לסוף)

מה שקשור לרכבים הפרטיים - קשור לזה שהם כן נהנו מעיר ללא אוטובוסים. כי גם השאטלים היו לעג לרש. ופשוט לקחו בחשבון שהליכה ברגל תהיה שווה יותר לכולם.
והבעיה היחידה שלהם היו הפקקים בכהנמן.
זה אומר שמי שנמצא בתחנה 3 לעולם לא יצליח לעלות לאוטובוס כי תמיד יהיו נוסעים נוספים שמגיעים לתחנה הראשונה... אז מה הטעם בתחנה 3?
בגלל שרצו לעשות כמה תחנות וקצת לאפשר פיזור ולא מוקד יציאה בודד, לכן מיקדו את זה ברחוב השומר
אם היה מדובר במוקד יציאה בלי תחנות נוספות, היו מפזרים מוקדים שונים ברחבי העיר שכל אוטובוס שמתמלא יוצא מיד מהעיר בלי לעבור בתחנות נוספות
ככה יכלו לעשות מוקד ברחוב חזון איש מגדל המים, בפרדס כץ איפשהו קרוב לזבוטינסקי, ברחוב ירושלים - שיוצא מיד להרואה, ליד קוקה קולה ובגהה
בטוחה שאם מישהו יודע שאחרי שהוא יתאמץ להגיע למוקד מסוים, יחכה לו שם אוטובוס ריק יחסית או מקסימום המתנה של כמה דקות, וודאי שהיה מעדיף להגיע לשם מאשר לחכות בתחנה רגילה על רבי עקיבא ולהסתובב עוד שעה עד ליציאה מהעיר

עוד לא הצלחתי להבין איך הכשל קשור לרכבים הפרטיים, שרשרת האוטובוסים שחסמה את רחוב השומר היתה גם בלי קשר לרכבים הפרטיים
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  83  פעמים

אתגר AI

קוביסט • אתגר 144

לוח מודעות

למעלה