תח"צ בני ברקים? חשבתם פעם איך להגיע בתח"צ מגן ורשא למרכז רימונים?

י. שלמה כהן

משתמש פעיל
לא
חניה בחניון שפירים.. ותח"צ משם.
או מסלול מתפתל דרך רחובות צדדיים.

אין מקום לרכבים פרטיים ברחובות הראשיים בעיר שרחובותיה הראשיים צרים כל כך. ומלאים פניות .
אוטובוס אחד חוסך עשרות רכבים פרטיים ויסע פשוט מהר ויעיל שאף אחד כבר לא יצטרך רכב כדי להתנייד בבני ברק.
מ1 עד 0 כמה סיכוי שהתושבים יסכימו לזה?
 

ברבור1

משתמש מקצוען
הנדסת תוכנה
לא
חניה בחניון שפירים.. ותח"צ משם.
או מסלול מתפתל דרך רחובות צדדיים.

אין מקום לרכבים פרטיים ברחובות הראשיים בעיר שרחובותיה הראשיים צרים כל כך. ומלאים פניות .
אוטובוס אחד חוסך עשרות רכבים פרטיים ויסע פשוט מהר ויעיל שאף אחד כבר לא יצטרך רכב כדי להתנייד בבני ברק.
ומה עם האנשים שגרים שם (בר עקיבא או ברחובות הסמוכים ? לפי מה שאת אומרת הם לא יוכלו לחנות באיזור של הבית שלהם.. זה לא יתכן....
 

מנוי פרימיום

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
יוצרי ai
בנוגע לכותרת האשכול, {מר״ע גן ורשא לאהרונוביץ׳}
בביה״ז יהיה קו מיוחד במסלול הנ״ל 850 של אפיקים!
עד שיש סוף סוף קו בודד ויחיד שמגיע מגן ורשא ותחילת רבי עקיבא אל מרכז רימונים
ישבו חכמי חלם וקבעו כי מי שירצה לנסוע אתו מגן ורשא או מתחילת ר' עקיבא אל מרכז רימונים אינו רשאי לעשות זאת!

1722962422766.png
 

תותים בלבן

משתמש פעיל
אין קו בתדירות יותר גבוהה נראה לי מ350 לאשדוד.
בזמן שאני תושבת בני ברק מחכה 35 דקות לאוטובוס הביתה שגם הוא אחכ עושה לי סיבובים רבים עוברים לי מול הפרצוף 5 קווים לאשדוד....
וקו 2 ספציפית - מחכים שעות ואז מגיעים 2 ביחד....

@YAEL20 את לא יודעת שבאשדוד יש הכי הרבה חסידי גור.. ;)
איפה שהם קיימים יש לך תחבורה מצויינת ובתדירות הכי גבוהה
הם באו לעבוד
 

אחד החכמים

משתמש מקצוען
זה קורה ם במודיעין עילית (שם נכנסים רק אוטובוסים של ב"ב וירושלים, וכל השאר יורדים במסוף,) ובכל עיר שפויה....



במיוחד שבעל הבית הוא הקובע (ככה בכל אופן בעיר מתוקנת)
במודיעין עילית זה לא בעל הבית קובע. זה החברה קובעת.
הלואי שהעירייה והעומד בראשה היה להם איזה השפעה.
 

ללי.ללי

לאי ללי (לשעבר)
מנוי פרימיום
עיצוב ואדריכלות פנים
עד שיש סוף סוף קו בודד ויחיד שמגיע מגן ורשא ותחילת רבי עקיבא אל מרכז רימונים
ישבו חכמי חלם וקבעו כי מי שירצה לנסוע אתו מגן ורשא או מתחילת ר' עקיבא אל מרכז רימונים אינו רשאי לעשות זאת!

צפה בקובץ המצורף 1732027
כי זה לא תחצ פנימי
זה קו למקום ספציפי
כמו ביןעירוני וכמו 292
 

הייטקסטית

משתמש פעיל
צריך להעיף את כל האוטובוסים והקווים שמגיעים מחוץ לעיר, ושהם יעשו תחנה אחת בקוקה קולה ותחנה אחת, במכון מור, ומשם יתכבדו התושבים שגרים מחוץ לעיר להתנייד עם קווים פנימיים, זה לא יתכן שהעיר פקוקה כ"כ רק מכמות הקוים שנוסעים לק.גת, כרמיאל וכד (לא בדווקא הערים האלו , זה רק דוגמא..)

לא יתכן שבזמן ההמתנה לקו 2 , יעברו 2 קווים לכרמיאל ובאותה תדירות קו לביתר, ובתדירות גבוה יותר מקו 2
קווים למ.עילית וירושלים, עניי עירך קןדמים!!!

ובנידון לאשכול אין אף קו! כולל עם החלפה! בין 2 קווים ! שמגיע מ מכון מור/מרכז רימונים לשיכון ג, מלבד קו 2 שעושה סיבוב בכל העיר! ובתדירות של20 דק,
בעוד שלשיכון ויזניץ מגיעים המון קווים...

וכל הקווים שמגיעים לחזון איש /לנדא לא עוזרים למי שגר בתוך בשכונה ,
מדוע בשכיון וויזניץ כמעט בכל רחוב צר יש כמה קווים, במה נגרע חלקם של אחיהם שלא גרים שם?
כמו לאחר שיש סופסוך רכבת קלה, מדוע אין קו אוטובוס שעובר מהרכבת לתוך העיר ישיר מבן גוריון נכנס להרואה ומשם נכנס ליהודה הנשיא? דרך קלה וחלקה ?? בלי להסתובב שעות בתוך העיר?

המשותף בהם ובעוד קווים שהם בכלל לא אמורים להיכנס לתוך העיר!!
וגם אם הם כבר כן נכנסים זה צריך להיות בתדירות נמוכה מאד!
כל אוטובוס מחוץ לעיר שנכנס ומתקתק ואינו משרת את תושבי העיר, פוקק את העיר וגורם שגם אטובוס עירוני שכבר כן מגיע משתרך אחר שורת אוטובוסים ין עירוניים שכל תחנה שלהם זה פריקת תא מיטען ועוד... ושלא לדבר על המקום שהםפיזית לוקחים מהכביש....

לא ככ קשה (אם כי בהחלט מסורבל יותר)
אנשים ירדו בקוקה קולה ובתחנה צמודה למקום יהיו להם בתדירות צפופה מאד אוטובוס לכל שכונה בעיר....
זה אמנם יגרור הערכות עם כל הזוודות והעגלות) אבל תושבי בני ברק, כן אלו שמשלמים את הארנונה בעיר ולא מגיעים להתארח..
לא יכולים לצאת מהבית שלא לדבר על להיגרר באטובוס עירוני ביום שישי , כיון שיש אורח שלא משלם ארנונה שצריך להגיעבנוחות המקסימלית להוריו או לשמחה בעיר....
זה קורה ם במודיעין עילית (שם נכנסים רק אוטובוסים של ב"ב וירושלים, וכל השאר יורדים במסוף,) ובכל עיר שפויה....

שלא לדבר על בני ברק, עיר ישנה וצפופה עם תשתיות רקובות שאמורה משום מה להתחשב בכל האורחים שמגיעים בתדירות גבוה או נמוכה על חשבונם של תושבי העיר, שהרבה מהם נעזרים באוטובוסים וכלם סובלי מפקקים לאורך כל שעות היממה,..
וכמו שכתבת:

במיוחד שבעל הבית הוא הקובע (ככה בכל אופן בעיר מתוקנת)

שלא לדבר בכלל על החוויה הכללית של אנשים שנוסעים מחוץ לעיר בבני ברק בשישי או מוצש שבכל מקרה זו לא חוויה מומלצת
בכללי ההנחת יסוד שלך שהקווים החיצוניים אלו אורחים והקווים הפנימיים אלו תושבי העיר - שגויה
אלו משתמשים בחיצוניים לא פחות וכן הפוך
 

קצרה

משתמש מקצוען
ומה עם האנשים שגרים שם (בר עקיבא או ברחובות הסמוכים ? לפי מה שאת אומרת הם לא יוכלו לחנות באיזור של הבית שלהם.. זה לא יתכן....
יתכן שלא יהיה להם חניה ליד הבית.

ויש כאלו מקומות בעולם
שאין מקום לחנות ליד הבית
אם אתה גר ברחוב מסוג רבי עקיבא.
 

קצרה

משתמש מקצוען
ומה עם האנשים שגרים שם (בר עקיבא או ברחובות הסמוכים ? לפי מה שאת אומרת הם לא יוכלו לחנות באיזור של הבית שלהם.. זה לא יתכן....
משום מה יתכן לך ונשמע לך הגיוני להפליא - שמי שאין לו רכב ירד בכניסה לעיר ויקח אוטובוס פנימה כדי לחסוך פקקים בעיר.
אבל לא יתכן לך בשום אופן שמי שיש לו רכב פרטי ירד בחניון ליד העיר ויקח אוטובוס פנימה/עד הבית.

למרות שבוודאות פתרון ב' יפתור את המצוקה
בעוד פתרון א' בספק רציני יקל על משהו מה גם שהוא יגדיל את מספר הרכבים הפרטיים.

זה נקרא תכנון תח"צ ב"ראש" של רכב פרטי.
 

הייטקסטית

משתמש פעיל
משום מה יתכן לך ונשמע לך הגיוני להפליא - שמי שאין לו רכב ירד בכניסה לעיר ויקח אוטובוס פנימה כדי לחסוך פקקים בעיר.
אבל לא יתכן לך בשום אופן שמי שיש לו רכב פרטי ירד בחניון ליד העיר ויקח אוטובוס פנימה/עד הבית.

למרות שבוודאות פתרון ב' יפתור את המצוקה
בעוד פתרון א' בספק רציני יקל על משהו מה גם שהוא יגדיל את מספר הרכבים הפרטיים.

זה נקרא תכנון תח"צ ב"ראש" של רכב פרטי.
הפתרון שלה חצי ישים למרות שהעיקרון שהוא מבוסס עליו לדעתי מוטעה

והפיתרון שלך פשוט לא ישים מדובר בבני ברק
(לא אזור מירון והצפון שיש חניוני ענק מחוץ לעיר ואפשר לעשות סוג של שאטלים)

אין אופציה לארגן מקום לכל מי שיש לו רכב פרטי ובא לבני ברק זה פשוט לא ישים
 

ברבור1

משתמש מקצוען
הנדסת תוכנה
בכללי ההנחת יסוד שלך שהקווים החיצוניים אלו אורחים והקווים הפנימיים אלו תושבי העיר - שגויה
אלו משתמשים בחיצוניים לא פחות וכן הפוך
לא הבנת אותי
תושבי העיר משתמשים גם ובעיקר בקווים העירוניים (בתדירות יומית) ובקווים מחוץ לעיר (חוץ לעיר זה לא קו 53 שעובר בכל העיר ובסוף גם בת"א, אלא קו מב"ב למודיעים עילית או לעיר אחרת בלי הורדה בתוך העיר..)
בתדירות נמוכה הרבה יותר, וכמובן האורחים משתמשים רק בקווים בין עירוניים,
ועל כן מן הראוי שהמתארחים יתכבדו ללכת, והתושבים שבממוצע משתמשים בקווים אלו פעם בשבועיים יתכבדו גם בם ויתאמצו (וגם אם יש כאו שעובדים יום יום בנתניה, או בכל עיר אחרת, הם יחסית מיעוט ....)

ועל כן יש לתעדף באופן מהותי את השימוש בקו העירוני , על פני הקו הבין עירוני, ולא יתכן שבזמן ההמתנה לקו 2 אחד יעברו 2 קווים לאשדוד או 2 קווים לכרמיאל (אני אישית חווה את זה בערך פעם בשבוע וזה בהחלט מתסכל!)
 

ברבור1

משתמש מקצוען
הנדסת תוכנה
משום מה יתכן לך ונשמע לך הגיוני להפליא - שמי שאין לו רכב ירד בכניסה לעיר ויקח אוטובוס פנימה כדי לחסוך פקקים בעיר.
אבל לא יתכן לך בשום אופן שמי שיש לו רכב פרטי ירד בחניון ליד העיר ויקח אוטובוס פנימה/עד הבית.

למרות שבוודאות פתרון ב' יפתור את המצוקה
בעוד פתרון א' בספק רציני יקל על משהו מה גם שהוא יגדיל את מספר הרכבים הפרטיים.

זה נקרא תכנון תח"צ ב"ראש" של רכב פרטי.
וואי את ממש מענינת
אני מדגישה שאין לי רכב!
אבל אדם קנה דירה ויש לו חניה בבנין , ואת אומרת לו שבגלל הכלל הוא יוותר וישאיר את הרכב שלו מרחק 40 דק, ושישאיר את החניה שלו ריקה(העלות שלה כיום היא 100 אלף שקל!) , כיון שהרכב שלו מכביד על העיר, אבל האוטובוס הבין עירוני או העירוני קודם לו...

מנסה להבין את ההיגיון ולא מצליחה,
ומירון זה לא דוגמא שם חוסמים את הכניסה שבוע בשנה בלג בעומר, אבל לא על בסיס יומי......
 

קצרה

משתמש מקצוען
לא הבנת אותי
תושבי העיר משתמשים גם ובעיקר בקווים העירוניים (בתדירות יומית) ובקווים מחוץ לעיר (חוץ לעיר זה לא קו 53 שעובר בכל העיר ובסוף גם בת"א, אלא קו מב"ב למודיעים עילית או לעיר אחרת בלי הורדה בתוך העיר..)
בתדירות נמוכה הרבה יותר, וכמובן האורחים משתמשים רק בקווים בין עירוניים,
ועל כן מן הראוי שהמתארחים יתכבדו ללכת, והתושבים שבממוצע משתמשים בקווים אלו פעם בשבועיים יתכבדו גם בם ויתאמצו (וגם אם יש כאו שעובדים יום יום בנתניה, או בכל עיר אחרת, הם יחסית מיעוט ....)

ועל כן יש לתעדף באופן מהותי את השימוש בקו העירוני , על פני הקו הבין עירוני, ולא יתכן שבזמן ההמתנה לקו 2 אחד יעברו 2 קווים לאשדוד או 2 קווים לכרמיאל (אני אישית חווה את זה בערך פעם בשבוע וזה בהחלט מתסכל!)
הנחה שגויה
יש הרבה תושבי בני ברק שעובדים במודיעין עילית למשל ונוסעים בקו הזה באופן יומיומי
כנ"ל לאלעד
פתח תקווה
הקווים הללו עמוסים בבני ברקים שנוסעים בהם באופן יומיומי.
 

הייטקסטית

משתמש פעיל
לא הבנת אותי
תושבי העיר משתמשים גם ובעיקר בקווים העירוניים (בתדירות יומית) ובקווים מחוץ לעיר (חוץ לעיר זה לא קו 53 שעובר בכל העיר ובסוף גם בת"א, אלא קו מב"ב למודיעים עילית או לעיר אחרת בלי הורדה בתוך העיר..)
בתדירות נמוכה הרבה יותר, וכמובן האורחים משתמשים רק בקווים בין עירוניים,
ועל כן מן הראוי שהמתארחים יתכבדו ללכת, והתושבים שבממוצע משתמשים בקווים אלו פעם בשבועיים יתכבדו גם בם ויתאמצו (וגם אם יש כאו שעובדים יום יום בנתניה, או בכל עיר אחרת, הם יחסית מיעוט ....)

ועל כן יש לתעדף באופן מהותי את השימוש בקו העירוני , על פני הקו הבין עירוני, ולא יתכן שבזמן ההמתנה לקו 2 אחד יעברו 2 קווים לאשדוד או 2 קווים לכרמיאל (אני אישית חווה את זה בערך פעם בשבוע וזה בהחלט מתסכל!)
זהו שתחשבי טוב ותבדקי ותראי שישנם המון בני ברקים שיוצאים מחוץ לעיר (בקווים בינעירוניים כמובן..) וחוזרם לביתם
לא פחות מאשר סתם אורחים
וכן המון "אורחים" שבאים לעיר ומתניידים בתוכה בקווים עירוניים
 

ברבור1

משתמש מקצוען
הנדסת תוכנה
הנחה שגויה
יש הרבה תושבי בני ברק שעובדים במודיעין עילית למשל ונוסעים בקו הזה באופן יומיומי
כנ"ל לאלעד
פתח תקווה
הקווים הללו עמוסים בבני ברקים שנוסעים בהם באופן יומיומי.
אכן, ולאנשים העובדים אין בעיה להחליף עצמאית אוטובוס , בתנאי שהנסיעה תהיה טובה וחלקה (אני באופן אישי נוסעת ככה לעבודה 4 פעמים בשבוע, אוטובוס לרכבת ומשם רכבת או אוטובוס נוסף לעבודה בתוך גוש דן)
הבעיה בהחלפה היא כשנוסעת משפחה שלמה עם מזוודות , ועגלות, החלפה של רכבת או אוטובוס לאדם עצמאי נהוגה בכל הארץ ובכל העולם (ולכן גם הרב קו בצוקף ל90 דק כשי לאפשר החלפת אוטובוס ללא עלות נוספת
 

ברבור1

משתמש מקצוען
הנדסת תוכנה
זהו שתחשבי טוב ותבדקי ותראי שישנם המון בני ברקים שיוצאים מחוץ לעיר (בקווים בינעירוניים כמובן..) וחוזרם לביתם
לא פחות מאשר סתם אורחים
וכן המון "אורחים" שבאים לעיר ומתניידים בתוכה בקווים עירוניים
או קי,
מה שאני אומרת תסיעו ב2 אוטובוסים...
לא מצור על העיר... יש יוצא ויש בא ....
 

קצרה

משתמש מקצוען
וואי את ממש מענינת
אני מדגישה שאין לי רכב!
אבל אדם קנה דירה ויש לו חניה בבנין , ואת אומרת לו שבגלל הכלל הוא יוותר וישאיר את הרכב שלו מרחק 40 דק, ושישאיר את החניה שלו ריקה(העלות שלה כיום היא 100 אלף שקל!) , כיון שהרכב שלו מכביד על העיר, אבל האוטובוס הבין עירוני או העירוני קודם לו...

מנסה להבין את ההיגיון ולא מצליחה,
ומירון זה לא דוגמא שם חוסמים את הכניסה שבוע בשנה בלג בעומר, אבל לא על בסיס יומי......
לא יודעת איך הגעת למירון.
יש ערים כאלו בעולם.
ואפילו פה בארצינו מי שגר ברחוב יפו למשל ....

יש פתרונות של נסיעה בכבישים צדדיים ושל חניה מרוחקת.
וכן מי שקנה חניה שיבנה בה מחסן :D
לא בגלל שמישהו קנה חניה כל העיר תעמוד תקועה.
מקווה

ההגיון הוא פשוט - התשתית של העיר ישנה
לא מתאימה לכל כך הרבה כלי רכב
הדרך היחידה להציל אותה היא שכמה שיותר אנשים ישתמשו בכלי רכב אחד = אוטובוס
ולכן המטרה אמורה להיות בהחלט להפוך את המצב לזה שבבני ברק "שווה" לנסוע באוטובוס וסיוט עד בלתי אפשרי לנסוע ברכב פרטי..
 

הייטקסטית

משתמש פעיל
אכן, ולאנשים העובדים אין בעיה להחליף עצמאית אוטובוס , בתנאי שהנסיעה תהיה טובה וחלקה (אני באופן אישי נוסעת ככה לעבודה 4 פעמים בשבוע, אוטובוס לרכבת ומשם רכבת או אוטובוס נוסף לעבודה בתוך גוש דן)
הבעיה בהחלפה היא כשנוסעת משפחה שלמה עם מזוודות , ועגלות, החלפה של רכבת או אוטובוס לאדם עצמאי נהוגה בכל הארץ ובכל העולם (ולכן גם הרב קו בצוקף ל90 דק כשי לאפשר החלפת אוטובוס ללא עלות נוספת

לא יודעת איך הגעת למירון.
יש ערים כאלו בעולם.
ואפילו פה בארצינו מי שגר ברחוב יפו למשל ....

יש פתרונות של נסיעה בכבישים צדדיים ושל חניה מרוחקת.
וכן מי שקנה חניה שיבנה בה מחסן :D
לא בגלל שמישהו קנה חניה כל העיר תעמוד תקועה.
מקווה

ההגיון הוא פשוט - התשתית של העיר ישנה
לא מתאימה לכל כך הרבה כלי רכב
הדרך היחידה להציל אותה היא שכמה שיותר אנשים ישתמשו בכלי רכב אחד = אוטובוס
ולכן המטרה אמורה להיות בהחלט להפוך את המצב לזה שבבני ברק "שווה" לנסוע באוטובוס וסיוט עד בלתי אפשרי לנסוע ברכב פרטי..
ואני בגלל שאני מסופקת אם הפיתרון של @ברבור1 יעזור
מציעה להוסיף גם את הצעת @קצרה
ואולי הפיתרון של שניכן ביחד יפתור משהו...
למרות שלתשומת ליבך @קצרה פיתרונך אינו נראה לי ישים למרות ההגיון שלדעתך יש בו
 

YAEL20

משתמש פעיל
צילום מקצועי
אכן, ולאנשים העובדים אין בעיה להחליף עצמאית אוטובוס , בתנאי שהנסיעה תהיה טובה וחלקה (אני באופן אישי נוסעת ככה לעבודה 4 פעמים בשבוע, אוטובוס לרכבת ומשם רכבת או אוטובוס נוסף לעבודה בתוך גוש דן)
הבעיה בהחלפה היא כשנוסעת משפחה שלמה עם מזוודות , ועגלות, החלפה של רכבת או אוטובוס לאדם עצמאי נהוגה בכל הארץ ובכל העולם (ולכן גם הרב קו בצוקף ל90 דק כשי לאפשר החלפת אוטובוס ללא עלות נוספת
צודק מאד!!!
לכל אדם שמטרתו היא להגיע ליעדו בקלות לא ישנה אם לסוע ב2 אוטובוסים
בתנאי כמובן שהנסיעה חלקה ונוחה.
מנסיון, הרבה פעמים אני אעדיף לנסוע הביתה ב - 3-4! אוטובוסים (שלא תלבלבלו - בתוך בני ברק)
מאשר באוטובוס אחד כמו קו 8 שמסתובב בכל סמטה אפשרית.
אבל כמובן שצריך בשביל זה תכנון טוב ותדירות של קצת יותר מפעם ב 20 דק'....
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק צז

א יי מָלָךְ תָּגֵל הָאָרֶץ יִשְׂמְחוּ אִיִּים רַבִּים:ב עָנָן וַעֲרָפֶל סְבִיבָיו צֶדֶק וּמִשְׁפָּט מְכוֹן כִּסְאוֹ:ג אֵשׁ לְפָנָיו תֵּלֵךְ וּתְלַהֵט סָבִיב צָרָיו:ד הֵאִירוּ בְרָקָיו תֵּבֵל רָאֲתָה וַתָּחֵל הָאָרֶץ:ה הָרִים כַּדּוֹנַג נָמַסּוּ מִלִּפְנֵי יי מִלִּפְנֵי אֲדוֹן כָּל הָאָרֶץ:ו הִגִּידוּ הַשָּׁמַיִם צִדְקוֹ וְרָאוּ כָל הָעַמִּים כְּבוֹדוֹ:ז יֵבֹשׁוּ כָּל עֹבְדֵי פֶסֶל הַמִּתְהַלְלִים בָּאֱלִילִים הִשְׁתַּחֲווּ לוֹ כָּל אֱלֹהִים:ח שָׁמְעָה וַתִּשְׂמַח צִיּוֹן וַתָּגֵלְנָה בְּנוֹת יְהוּדָה לְמַעַן מִשְׁפָּטֶיךָ יי:ט כִּי אַתָּה יי עֶלְיוֹן עַל כָּל הָאָרֶץ מְאֹד נַעֲלֵיתָ עַל כָּל אֱלֹהִים:י אֹהֲבֵי יי שִׂנְאוּ רָע שֹׁמֵר נַפְשׁוֹת חֲסִידָיו מִיַּד רְשָׁעִים יַצִּילֵם:יא אוֹר זָרֻעַ לַצַּדִּיק וּלְיִשְׁרֵי לֵב שִׂמְחָה:יב שִׂמְחוּ צַדִּיקִים בַּיהוָה וְהוֹדוּ לְזֵכֶר קָדְשׁוֹ:
נקרא  8  פעמים

אתגר AI

ותשובה ותפילה וצדקה • אתגר 111

לוח מודעות

למעלה