תח"צ הסדרי התח"צ במוצאי ראש השנה בבני ברק - אשכול סיכום

commit

משתמש מקצוען
הנדסת תוכנה
בנתיב המהיר ליד לוד
הפכו קודם את תל אביב לסיוט לרכב פרטי
הפכו נתיבים לנתצים
צמצמו חניות.
אחרת למה שאנשים יניחו פתאום את הרכב הפרטי בשפירים ולא ימשיכו איתו הלאה?!
את כל השינויים האלו עשו לאלו שבאים מחוץ לעיר. לא לתושבי העיר! לתושבי העיר יש חניות ייעודיות.
הפכו נתיבים לנתצים - נכון, אבל רק ברחובות עם 2 נתיבים לפחות בכל כיוון. לא הפכו את כל הרחוב לנת"צ, כך שלתושבי הרחוב אין אפשרות כניסה.

שימי לב שאני לא חושבת בראש של רכב. אין לי רכב פרטי.
אני חושבת כאחת שנאלצת לנסוע רבות בתח"צ העירונית בבני ברק, וסוברת שאם לא האוטובוסים הבינעירוניים שחונקים את העיר, לא הייתי סובלת כל כך.
 

אני וביתי

משתמש מקצוען
היה צריך לעשות בסך הכל את מה שאף אחד לא יעיז חלילה לעשות.
לתת עדיפות מוחלטת ומוחצת לתח"צ.
כל הרחובות הראשיים יהפכו בשעות העומס לנת"צ בלבד.

חזון איש. עזרא. כהנמן. סוקולוב. רבי עקיבא.

ככה כולם יפנימו.
בזמני עומס קשים שהעיר לא מסוגלת להכיל אין מקום להתנייד בה ברכבים פרטיים.

זה נקרא העדפת רכב פרטי על פני תח"צ.

זה נקרא לגרום באופן ישיר ומהיר לשילוש וריבוע וחימוש של מספר כלי הרכב בעיר. וכמובן להכפלת ושילוש וחימוש מצוקת הנפח והחניה.

זה אגב מה שעושים כאן במדינה כל הזמן.
הרעיון ההפוך שלך היה בעצם רעיון כהנמן - וכמו שידעתי המסקנה של בעלי הרכבים תהיה - אז איך להרחיק עוד יותר את האוטובסים והתח"צ מהעיר.
שיעלו עליהם איפשהו - בכביש 4 , צומת מסובים, אם המושבות .. אפשר גם בשפירים ליתר ביטחון.

המסקנה הרי ברורה. מי שלא קונה רכב פרטי. שייסחב בעיר , יעלה על שאטלים, יחכה שעות לזכות לעלות לאוטובוס...
וברור שאחר כך הוא בכלל לא יקנה רכב פרטי מרוב נוחות.

אז לא.
אין חולק על כך שתחצ יעילה היא הפתרון היחיד לערים עמוסות.
כי אוטובוס אחד תופס מקום של 3 רכבים ומעמיס 60 איש במקום מקסימום 12 ...

התח"צ תהפוך לנוחה ולא תזדחל אם יהיה בלתי אפשרי ומסייט לנסוע ברכב פרטי.
תח"צ שנוסעת במסלול אחיד ולא סוטה ימינה ושמאלה. ושמפחיתה את כמות הרכבים באופן דרסטי הופכת למשומנת ויעילה.

וכאמור לעיל
הבדיחה שלי כבר הופכת עצובה כשאנשים ממש מתכוונים אליה ברצינוץ.
כשהמסקנה שלכם ומן הסתם גם של מקבלי ההחלטות
היא -
להשאיר את הסיוט של התחצ כמו שהוא
פשוט להעצים את הסיוט ושהכאוס שהיה בכהנמן יעבור למקום "בלתי מפריע" לרכבים הפרטיים....

בגדול זה בדיוק היה התוכנית "כהנמן" שכשלה - אוטובוסים עירוניים וציר נסיעה קצר.
אבל מבחינת בעלי הרכבים הכשל היחיד הוא - שפשוט לא הרחיקו רחוק רחוק את התחצ שלחלוטין לא תכנס לעיר
לא זה שאנשים גם הטלטלו בתחבורה פנימית עד לאוטובוס הבינעירוני וגם המתינו לו שעות וגם נסעו בו שעות.
ומן הסתם עוד פעם-פעמיים כאלו והם יקנו רכב ויגדילו את העומס על תשתיות בני ברק גם ביום יום הרגיל...

ממש ממש לא.
רחוב רבי עקיבא מלא ברכבים פרטיים פי כמה וכמה מאוטובוסים
עובדתית.

והם תוקעים את התח"צ וחוסמים אותה לוקחים לה את כל הרמזורים. במיוחד כשהם רוצים לפנות ימינה ושמאלה והנתיב הנגדי חוסם אותם מהפניה אז בכלל.. הם הופכים את הכל לכאוס אחד גדול.
שלא לדבר על חיפוש חניות ועצירה לרגע עד שהאישה קופצת לחנות---
אם כל בעלי הרכבים עולים לאוטובוס ויש אפס רכבים בכביש . יהיה מקום לכמות האוטובוסים לזרום חלק ובטוח.
יש קיבולת במקום ל100 אוטובוסים +0 רכבים. רק אם יש כבר 500 רכבים לא נשאר מקום אפילו ל50 אוטובוסים.
פשוט תצפי בזה יום אחד מלמעלה. ותראי איך הרכבים הפרטיים "אשמים" בעיקר הכאוס .

התוכנית בכהנמן היתה הוצאת הקווים מהעיר ואיסוף במיקום מרכזי.
הכשל שלה מבחינת בעלי הרכבים היה שהיא היתה ברחוב עירוני סטנדרטי ולכן הפריעה להם לצאת מהעיר בקלות.
הכשל שלה מבחינת נוסעי התחצ היתה שהם גם הטלטלו בתוך העיר על רמזוריה בשאטל. גם עמדו 300 איש בתחנה אחת בכל רגע נתון וחיכו שעות . וגם נסעו באוטובוס איטי שעצר בעוד תחנות ...
וכל השלל הזה לא קרה בגלל שהקונספט היה ברחוב "סטנדרטי". זה פשוט הקונספט בעצמו כולל גם נסיעה בתוך העיר עם כל הרכבים והאוטובוסים העירוניים. וגם המתנה של קהל גדול מכדי יכולת שינוע בציר אחד.

שלושת הנתיבים - זה שוב חשיבה בראש של "רכב". כי הרי האוטובוסים לא יסעו על כל שלושת הנתיבים ויחסמו את כביש 4 וזבוטינסקי.. זה לא בתןכנית. אז זה שוב חשיבה איך האוטובוסים לא יחסמו את הרכבים...
לנוסעי התחצ אין הבדל אם הם קיבלו נתיב אחד מתוך 2 בכהנמן או נתיב אחד מתוך 3 בכביש 4. נתיב זה נתיב. ב2 המקרים לאוטובוס שלא עוצר בתחנה כרגע יש איך לעקוף את אלו שעוצרים ואוטובוס שצריך לעצור בתחנה מחכה מאחורי אלו שעוצרים.
בדיוק בערב החג אחרי צהריים החנויות כבר סוגרות ברובן המוחלט, אנשים מתכוננים לחג בבתים או נוסעים חוץ לעיר. רכבתי לאורך רחוב סוקולוב טור ארוך של אוטובוסים מתחילתו ועד סופו משובצים בתוכו פחות מ10 רכבים.
כנראה שהאשמה לא בדיוק בגלל בעלי הרכבים אלא פשוט העיר לא מותאמת לתחנות הסעה בין עירונית לא רחוב ר עקיבא ולא רחוב השומר.
כל אוטובוס עוצר בכל תחנה אפילו נניח ממוצע דקה ( בד"כ יותר והרבה יותר) תחנה מכילה 2 אוטובוסים בו זמנית במקסימום וכל העיר נהית טור אוטובוסים שנע באיטיות מתחנה לתחנה.
איזה בעל רכב נוסע מסוקולוב לחזו"א דרך ר עקיבא כל יום שישי אחה"צ אחר סגירת החנויות? בודדים ממש כולם עוקפים את זה ונהיה ממש נת"צ מרצון ואם כל זה קבוע נחש ארוך מורכב מכל גווני הקשת והחברות נע באיטיות לאורך הנת"צ.
הפתרון שלי לכל ימות השנה מצלמות אכיפת חניה וחסימת צמתים לזמני העומס רק מוקדי יציאה עם הפנים החוצה מהעיר ולא שיצטרכו לעבור כולם באותם רחובות.
 

קצרה

משתמש מקצוען
את כל השינויים האלו עשו לאלו שבאים מחוץ לעיר. לא לתושבי העיר! לתושבי העיר יש חניות ייעודיות.
הפכו נתיבים לנתצים - נכון, אבל רק ברחובות עם 2 נתיבים לפחות בכל כיוון. לא הפכו את כל הרחוב לנת"צ, כך שלתושבי הרחוב אין אפשרות כניסה.

שימי לב שאני לא חושבת בראש של רכב. אין לי רכב פרטי.
אני חושבת כאחת שנאלצת לנסוע בתח"צ העירונית בבני ברק, וסוברת שאם לא האוטובוסים הבינעירוניים שחונקים את העיר, לא הייתי סובלת כל כך.
לתושבי העיר יש חניות ייעודיות
לא ממש מתחת לבית.
בתל אביב היה מקום להפוך לנתצים וגם להוסיף נתיב
זה כמובן הפך לתושבי הרחוב גם כן לסיוט.

ברחובות הראשיים של בני ברק לא
כמו ברחוב יפו בירושלים.
וכמו בערים נוספות ברחבי העולם.

ואם את נוסעת בתחצ עירונית בבני ברק
מציעה לך למען הספורט לתצפת מדי פעם
מי תוקע ביומיום את האוטובוסים וגורם לך לסבל.
וזה באופן בולט של ממש נפח אדיר של רכבים פרטיים. במיוחד שהם לא נוסעים ישר כל הזמן.

יש צמתים קטסטרופליים למשל כמו הפינה של רבי עקיבא - ז'בוטינסקי.
קוי האוטובוס מחכים שעות ברמזורים עד שמתפנה להם מקום (על כל 40 רכבים נכנס בממוצע אוטובוס אחד) ואז כשהטור הימני של הרכבים עומד ברמזור וחוסם את הכניסות לרחובות הקטנים - מינץ, הראשונים) הם תוקעים את הנתיב השמאלי בהמתנה לפניה ימינה.

וממש לא האוטובוסים הבינעירוניים שמפוזרים על פני שפע מסלולים שונה. ונכנסים לעיר לפי ספירות שביצעתי כמה פעמים ביחס של אחד ל100 - 200 כלי רכב בממוצע.
(לקווי אלעד או חולון ותל אביב ופתח תקווה וכו אני קוראת עדיין מטרופוליניים-עירוניים)
 

קצרה

משתמש מקצוען
בדיוק בערב החג אחרי צהריים החנויות כבר סוגרות ברובן המוחלט, אנשים מתכוננים לחג בבתים או נוסעים חוץ לעיר. רכבתי לאורך רחוב סוקולוב טור ארוך של אוטובוסים מתחילתו ועד סופו משובצים בתוכו פחות מ10 רכבים.
כנראה שהאשמה לא בדיוק בגלל בעלי הרכבים אלא פשוט העיר לא מותאמת לתחנות הסעה בין עירונית לא רחוב ר עקיבא ולא רחוב השומר.
כל אוטובוס עוצר בכל תחנה אפילו נניח ממוצע דקה ( בד"כ יותר והרבה יותר) תחנה מכילה 2 אוטובוסים בו זמנית במקסימום וכל העיר נהית טור אוטובוסים שנע באיטיות מתחנה לתחנה.
איזה בעל רכב נוסע מסוקולוב לחזו"א דרך ר עקיבא כל יום שישי אחה"צ אחר סגירת החנויות? בודדים ממש כולם עוקפים את זה ונהיה ממש נת"צ מרצון ואם כל זה קבוע נחש ארוך מורכב מכל גווני הקשת והחברות נע באיטיות לאורך הנת"צ.
הפתרון שלי לכל ימות השנה מצלמות אכיפת חניה וחסימת צמתים לזמני העומס רק מוקדי יציאה עם הפנים החוצה מהעיר ולא שיצטרכו לעבור כולם באותם רחובות.
רגע
ואיך לנוסעי התחצ יעזור לדעתך
אם הם יעמדו ויחכו לנחש הזה במקום אחר? (כהנמן או מוקד יציאה אחר?!)
בהנחה שאנחנו לא מתכננים עכשיו איך בני ברק תהיה פתוחה לתנועת כלי רכב פרטיים
אלא איך להקל על התח"צ ולייעל את השירות כך שירצו לנסוע בו ולא לקנות עוד רכב פרטי?!

כרגע המציאות הוכיחה שהכוונה של הנחש למקום אחד מאורגן. במקום למסלולים מגוונים בתוך העיר. טירטרה את הנוסעים בתחצ והכבידה את המסלול הן בקושי הן בזמן .(האריכה את הנחש) בדיוק כמו שצפיתי בניגוד לכל מי שטען כמוך כל הזמן.
וההקלה הזמנית שהיתה לבעלי הרכב הפרטי תסתם במהירות ככל שהתחצ יהפוך לסיוטי יותר.

בכל מקרה רחוב סוקולוב אינו דוגמה טובה הוא היה בחירה גרועה באופן ידוע
גם לפני כן היה משתרך שם קבוע תור ארוך של כלי רכב פרטיים בכל רגע נתון
ואף אחד לא שינה שם את הרמזור שמאפשר מעבר של 2 כלי רכב בכל פעם , כשהכניס לשם אוטובוסים.
או בקיצור - הפקק נוצר שם בגלל רימזור לא נכון ולא בגלל שהם מעלים/מורידים נוסעים.
 
נערך לאחרונה ב:

לא כמו כולם

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
אני לא מקצועית או משו מהתחום
אבל בתור נוסעת אני מציעה לשלב...
שיהיו תחנות יציאה של "מתמלא ונוסע" מתחנה מרכזית כלשהיא קרוב ליציאה לעיר
ופעם בשעה נגיד יהיה אוטובוס שעושה את כל המסלול.
זה גם יוריד מהעומס בכבישים בתוך העיר ויקצר את הזמן למי שממהר ואין לו כח לסיבובים
וגם יאפשר למשפחות עם ילדים או למי שקשה לו להתנייד בשני אוטובוסים לעלות עליו בתחנה הקרובה לבית.
מצד שני - במחשבה נוספת נראלי שכישראלים טובים כולם יחכו לאוטובוס שמתחת לבית....נכון?

לי כאמא לילדים קטנים זה פשוט סיוט לחשוב על נסיעה לשבת/חג עם המתנה לאוטובוס פנימי + המתנה לאוטובוס בינעירוני
ולדאוג לעגלה ולכל החבילות שהכל יגיע ליעדו בשלום
וזה גם דורש לצאת יותר מוקדם מהבית...
עדיף לי ללכת כמה דקות ברגל לתחנה קרובה ולשבת עם כולם במזגן בצורה רגועה ונוחה גם אם זה ייקח עוד חצי שעה ברחובות העיר.

הרכבים הפרטיים יודעים בד"כ לדלג על הרחובות הראשיים
וגם אם נתקעו קצת, לא קרה כלום.
קצת סבלנות בחיים.
 

commit

משתמש מקצוען
הנדסת תוכנה
לתושבי העיר יש חניות ייעודיות
לא ממש מתחת לבית.
בתל אביב היה מקום להפוך לנתצים וגם להוסיף נתיב
זה כמובן הפך לתושבי הרחוב גם כן לסיוט.

ברחובות הראשיים של בני ברק לא
כמו ברחוב יפו בירושלים.
וכמו בערים נוספות ברחבי העולם.
ברחוב יפו שמו רכבת קלה, ואז הודיעו לתושבים שאין רכבים, ולא הפוך.
זה בדיוק מה שכתבתי. לפני שאת מביאה את ההגבלות לרכב הפרטי את חייבת לפתח את התחבורה הציבורית הפנימית. ואוטובוס זה לא פיתוח, ממש לא.
אה, ואף אחד לא חולם אפילו להעביר את כל האוטובוסים הבינעירוניים דרך רחוב יפו.
ואם את נוסעת בתחצ עירונית בבני ברק
מציעה לך למען הספורט לתצפת מדי פעם
מי תוקע ביומיום את האוטובוסים וגורם לך לסבל.
וזה באופן בולט של ממש נפח אדיר של רכבים פרטיים. במיוחד שהם לא נוסעים ישר כל הזמן.

יש צמתים קטסטרופליים למשל כמו הפינה של רבי עקיבא - ז'בוטינסקי.
קוי האוטובוס מחכים שעות ברמזורים עד שמתפנה להם מקום (על כל 40 רכבים נכנס בממוצע אוטובוס אחד) ואז כשהטור הימני של הרכבים עומד ברמזור וחוסם את הכניסות לרחובות הקטנים - מינץ, הראשונים) הם תוקעים את הנתיב השמאלי בהמתנה לפניה ימינה.

וממש לא האוטובוסים הבינעירוניים שמפוזרים על פני שפע מסלולים שונה. ונכנסים לעיר לפי ספירות שביצעתי כמה פעמים ביחס של אחד ל100 - 200 כלי רכב בממוצע.
(לקווי אלעד או חולון ותל אביב ופתח תקווה וכו אני קוראת עדיין מטרופוליניים-עירוניים)
את כנראה גרה באיזור יחסית מרכזי בעיר, ולא מספיק מתניידת בתח"צ בתוך העיר. אני נוסעת כמה פעמים בשבוע באוטובוסים עירוניים, ובעלת נסיון יותר מדי רב.
ואין מה לקחת דוגמה מצומת רבי עקיבא ז'בוטינסקי, שהיא בכלל צומת יציאה מהעיר, ולא צומת פנימית.
אני דיברתי על אנשים שרוצים להתנייד בתוך העיר. הפתרונות העכשוויים הם בלתי אפשריים.
ואיזה שפע מסלולים יש בדיוק לאוטובוסים הבינעירוניים?
כמעט כולם עושים אחד מהמסלולים:
רבי עקיבא - חזון איש - עזרא - השומר
זבוטינסקי - השומר
רבי עקיבא - השומר
 

אני וביתי

משתמש מקצוען
רגע
ואיך לנוסעי התחצ יעזור לדעתך
אם הם יעמדו ויחכו לנחש הזה במקום אחר? (כהנמן או מוקד יציאה אחר?!)
מוקד יציאה אחד בחזו"א אחד בהשומר לכיוון קוקה קולה אחד לכיוון זבוטינסקי ושומו שמיים אפשר לעשות גם 2 מוקדי יציאה בזבוטינסקי ואחד באבוחצירא להוריד את הלחץ ממרכז העיר.
בהנחה שאנחנו לא מתכננים עכשיו איך בני ברק תהיה פתוחה לתנועת כלי רכב פרטיים
אלא איך להקל על התח"צ ולייעל את השירות כך שירצו לנסוע בו ולא לקנות עוד רכב פרטי?!

כרגע המציאות הוכיחה שהכוונה של הנחש למקום אחד מאורגן. במקום למסלולים מגוונים בתוך העיר. טירטרה את הנוסעים בתחצ והכבידה את המסלול הן בקושי הן בזמן . בדיוק כמו שצפיתי בניגוד לכל מי שטען כמוך כל הזמן.

בכל מקרה רחוב סוקולוב אינו דוגמה טובה הוא היה בחירה גרועה באופן ידוע
גם לפני כן היה משתרך שם קבוע תור ארוך של כלי רכב פרטיים בכל רגע נתון
ואף אחד לא שינה שם את הרמזור שמאפשר מעבר של 2 כלי רכב בכל פעם , כשהכניס לשם אוטובוסים.
אם ר עקיבא לא חסום עוברים למעלה מ20 רכבים בכל רמזור 10 למהרשל ו10 לר עקיבא כל הבעיה שר עקיבא חסום והכל עומד.
בתל אביב יש נתצים אבל אוטובוסים בין עירוניים יוצאים ממסופים או ברכבות אז אם ללמוד צריך ללמוד מהכל.
 

אני וביתי

משתמש מקצוען
לתושבי העיר יש חניות ייעודיות
לא ממש מתחת לבית.
בתל אביב היה מקום להפוך לנתצים וגם להוסיף נתיב
זה כמובן הפך לתושבי הרחוב גם כן לסיוט.

ברחובות הראשיים של בני ברק לא
כמו ברחוב יפו בירושלים.
וכמו בערים נוספות ברחבי העולם.

ואם את נוסעת בתחצ עירונית בבני ברק
מציעה לך למען הספורט לתצפת מדי פעם
מי תוקע ביומיום את האוטובוסים וגורם לך לסבל.
וזה באופן בולט של ממש נפח אדיר של רכבים פרטיים. במיוחד שהם לא נוסעים ישר כל הזמן.

יש צמתים קטסטרופליים למשל כמו הפינה של רבי עקיבא - ז'בוטינסקי.
קוי האוטובוס מחכים שעות ברמזורים עד שמתפנה להם מקום (על כל 40 רכבים נכנס בממוצע אוטובוס אחד) ואז כשהטור הימני של הרכבים עומד ברמזור וחוסם את הכניסות לרחובות הקטנים - מינץ, הראשונים) הם תוקעים את הנתיב השמאלי בהמתנה לפניה ימינה.
בהחלט יש חוק שאסורה הכניסה לצומת חסומה מצלמות יגרמו לכולם להקפיד על זה והנה פתרנו את רוב הבעיה.
וממש לא האוטובוסים הבינעירוניים שמפוזרים על פני שפע מסלולים שונה. ונכנסים לעיר לפי ספירות שביצעתי כמה פעמים ביחס של אחד ל100 - 200 כלי רכב בממוצע.
(לקווי אלעד או חולון ותל אביב ופתח תקווה וכו אני קוראת עדיין מטרופוליניים-עירוניים)
זה ביום חול. בערבי שבתות וחגים משעות הצהריים רוב התח"צ בין עירונית על כל רכב 3 אוטובוסים בין עירוניים שעושים מסלול בכל העיר.
איזה בעל רכב ירצה לעשות סיבוב ברחובות הראשיים אם יוכל לעקוף דרך רחובות אחרים? ואם כל זה גם בערב שבת אחה"צ גם במוצאי שבת כמעט כל התנועה ברחובות הראשיים אוטובוסים בין עירוניים ובזמנים עמוסים הכל עומד כנראה הבעיה בנפח תנועה באותו ציר תנועה מיתולוגי שאסור לשנות ח"ו כל האוטובוסים עוברים ר עקיבא חזו"א ועזרא.
כן יש גם 422 שנוסע לרמות וסהנדריה או 401 לתחנה המרכזית כל השאר בטור ארוך.
 

קצרה

משתמש מקצוען
בהחלט יש חוק שאסורה הכניסה לצומת חסומה מצלמות יגרמו לכולם להקפיד על זה והנה פתרנו את רוב הבעיה.

זה ביום חול. בערבי שבתות וחגים משעות הצהריים רוב התח"צ בין עירונית על כל רכב 3 אוטובוסים בין עירוניים שעושים מסלול בכל העיר.
איזה בעל רכב ירצה לעשות סיבוב ברחובות הראשיים אם יוכל לעקוף דרך רחובות אחרים? ואם כל זה גם בערב שבת אחה"צ גם במוצאי שבת כמעט כל התנועה ברחובות הראשיים אוטובוסים בין עירוניים ובזמנים עמוסים הכל עומד כנראה הבעיה בנפח תנועה באותו ציר תנועה מיתולוגי שאסור לשנות ח"ו כל האוטובוסים עוברים ר עקיבא חזו"א ועזרא.
כן יש גם 422 שנוסע לרמות וסהנדריה או 401 לתחנה המרכזית כל השאר בטור ארוך.
זו לא כניסה לצומת חסומה
זו המתנה לפניה ימינה לרחוב מינץ או הראשונים לדוגמא.
אלא אם כן תוכניתך שההמתנה ברמזור של רבי עקיבא זבוטינסקי אמורה להיות שבכל מקום שיש פניה ברבי עקיבא רכבים ישמרו על המרחק זה מזה.... (טור עם מרחקים גדולים כל כמה רכבים...)

לא יודעת איזה בעל רכב רוצה לעשות סיבוב ברחובות הראשיים
אבל אם כדבריך הוא ואף אחד בין כה לא רוצה ולא עושה זאת.
לא יודעת מה ההתנגדות הגדולה למיסוד הענין....
מה הלחץ.
נעשה פיילוט . הם הרי בין כה לא נוסעים בו כי זו טיפשות.
ככה נבדוק אם באמת אין קשר לבעלי הרכבים הפרטיים בהפיכת הנסיעה בתחצ בבני ברק בזמנים עמוסים לאיטית יותר מדי.

בנוגע לציר התנועה המיתולוגי - ניכר שלא ממש נסעת באוטובוסים בשנתיים האחרונות
כי קשה כבר למצוא אוטובוס שנוסע את המסלול המיתולוגי ההוא ההוא.
קו 402 פוצל לקווים בחזון איש ועזרא / קוי רבי עקיבא השומר/ קוי זבוטינסקי השומר
קוי אשדוד אינם נוסעים בעזרא ויוצאים מחזון איש החוצה..
הקן לאלעד יוצא מבן דוד
ישנם קווים שיוצאים מחזון איש נחמיה עזרא חזון איש אלוף שדה.
 

קצרה

משתמש מקצוען
מוקד יציאה אחד בחזו"א אחד בהשומר לכיוון קוקה קולה אחד לכיוון זבוטינסקי ושומו שמיים אפשר לעשות גם 2 מוקדי יציאה בזבוטינסקי ואחד באבוחצירא להוריד את הלחץ ממרכז העיר.

אם ר עקיבא לא חסום עוברים למעלה מ20 רכבים בכל רמזור 10 למהרשל ו10 לר עקיבא כל הבעיה שר עקיבא חסום והכל עומד.
בתל אביב יש נתצים אבל אוטובוסים בין עירוניים יוצאים ממסופים או ברכבות אז אם ללמוד צריך ללמוד מהכל.
אפשר גם שומו שמי השמיים להשאיר את האוטו רחוק מהבית וללכת כמה דקות. או לעלות על אוטובוס כמו עמך ישראל.

אלא אם כן המטרה היא להוריד זמנית את הלחץ עבור רכבים פרטיים עד שיותר מדי אנשים יקנו רכב פרטי וגם זה כבר לא יעזור.
אני לתומי חשבתי שהמטרה היא לגרום שהתחצ תהיה יעילה. ולא לשלוח אנשים סתם כך למוקדי יציאה אם הם רק הופכים את התחצ לפחות יעילה ומשחררים לרכבים פרטיים את הלחץ.

הרמזור אורכו 2-3 רכבים כשרבי עקיבא פתוח . הן לפני השינוי . הן לאחריו. הן בזמני עומס הן כשהכביש ריק.
תוכל לחפש בפורום את התלונות בזמן השינוי איך זה שהכניסו לשם תחצ בלי לטפל ברמזור ואת הצפי לנחש..
מקטע הדרך בין סוקולוב לחזון איש הוא מקטע מהרחבים יחסית של רבי עקיבא ומהעמוסים פחות. הפניה לכיוון גן ורשא אסורה.

בתל אביב יש נתצים ואוטובוסים בינעירוניים נוסעים ברחובות הראשיים. ממש כך. קווים לחיפה , כפר סבא , הרצליה , ירושלים באר שבע ועוד ועוד . יוצאים מהתחנה המרכזית ועוצרים ברחובות הראשיים בדרך סטייל 401 ו 402....
בפירוש אנשים משאירים את הרכב בשפירים - כי על הצירים המרכזיים זה כזה סיוט לנסוע בלי תחצ - שזה עדיף.
וזו - גם לדברייך נקראת הצלחה.
 

קצרה

משתמש מקצוען
ברחוב יפו שמו רכבת קלה, ואז הודיעו לתושבים שאין רכבים, ולא הפוך.
זה בדיוק מה שכתבתי. לפני שאת מביאה את ההגבלות לרכב הפרטי את חייבת לפתח את התחבורה הציבורית הפנימית. ואוטובוס זה לא פיתוח, ממש לא.
אה, ואף אחד לא חולם אפילו להעביר את כל האוטובוסים הבינעירוניים דרך רחוב יפו.

את כנראה גרה באיזור יחסית מרכזי בעיר, ולא מספיק מתניידת בתח"צ בתוך העיר. אני נוסעת כמה פעמים בשבוע באוטובוסים עירוניים, ובעלת נסיון יותר מדי רב.
ואין מה לקחת דוגמה מצומת רבי עקיבא ז'בוטינסקי, שהיא בכלל צומת יציאה מהעיר, ולא צומת פנימית.
אני דיברתי על אנשים שרוצים להתנייד בתוך העיר. הפתרונות העכשוויים הם בלתי אפשריים.
ואיזה שפע מסלולים יש בדיוק לאוטובוסים הבינעירוניים?
כמעט כולם עושים אחד מהמסלולים:
רבי עקיבא - חזון איש - עזרא - השומר
זבוטינסקי - השומר
רבי עקיבא - השומר
אז ברחובות המרכזיים של בני ברק ישימו אוטובוס עירוני ואז יודיעו לתושבים שאין רכבים
חלילה לא הפוך :)
אוטובוס הוא פיתוח מצוין . אם מפנים לו את הנתיב שיהיה רק שלו
הרכבת הקלה אינה שונה מאוטובוס בשום מובן הקשור לעומס תחבורתי חוץ מיופי וסטייל. אה , ושפינו לה את הנתיב.
עשו את זה במטרונית בחיפה. האוטובוסים דוהרים שם על מסלול משלהם.

אני מתניידת בתחצ בעיר על בסיס יומיומי.
וכמו צומת רבי עקיבא זבוטינסקי שהיא אחרי הכניסה לעיר
יש את הצמתים הבאים הרב קוק והפניות לנביאים
חזון איש והפניות לזכריה /בעל שם טוב.
וכן הלאה לאורך הרחובות...

ולמרות הסטיגמה שלך מרוב שאינך נוסע כפי הנראה בתחצ
אין כמעט אוטובוס שעושה את מסלול רבי עקיבא - חזון איש - עזרא - השומר.
יש אבוחצירא - סוקולוב - חזון איש - עזרא - השומר
יש רבי עקיבא - חזון איש - אלוף שדה
רבי עקיבא - חזון איש - נחמיה - עזרא - חזון איש - אלוף שדה
רבי עקיבא - חזון איש - עזרא - בן יעקב - בן דוד
חזון איש - רבי עקיבא - השומר - זבוטינסקי

כל רעיון לסיבובים שונים ברחובות מרכזיים מוצה.
 
נערך לאחרונה ב:

קצרה

משתמש מקצוען
אני לא מקצועית או משו מהתחום
אבל בתור נוסעת אני מציעה לשלב...
שיהיו תחנות יציאה של "מתמלא ונוסע" מתחנה מרכזית כלשהיא קרוב ליציאה לעיר
ופעם בשעה נגיד יהיה אוטובוס שעושה את כל המסלול.
זה גם יוריד מהעומס בכבישים בתוך העיר ויקצר את הזמן למי שממהר ואין לו כח לסיבובים
וגם יאפשר למשפחות עם ילדים או למי שקשה לו להתנייד בשני אוטובוסים לעלות עליו בתחנה הקרובה לבית.
מצד שני - במחשבה נוספת נראלי שכישראלים טובים כולם יחכו לאוטובוס שמתחת לבית....נכון?

לי כאמא לילדים קטנים זה פשוט סיוט לחשוב על נסיעה לשבת/חג עם המתנה לאוטובוס פנימי + המתנה לאוטובוס בינעירוני
ולדאוג לעגלה ולכל החבילות שהכל יגיע ליעדו בשלום
וזה גם דורש לצאת יותר מוקדם מהבית...
עדיף לי ללכת כמה דקות ברגל לתחנה קרובה ולשבת עם כולם במזגן בצורה רגועה ונוחה גם אם זה ייקח עוד חצי שעה ברחובות העיר.

הרכבים הפרטיים יודעים בד"כ לדלג על הרחובות הראשיים
וגם אם נתקעו קצת, לא קרה כלום.
קצת סבלנות בחיים.
אם הנוסעים מעדיפים המתנה של חצי שעה ברחובות העיר
ולא המתנה לאוטובוס פנימי + המתנה לאוטובוס עירוני
וזה דורש יציאה יותר מוקדמת מהבית
מה שאומר שכל התהליך לוקח יותר זמן.

ברור שייעול התחצ וגרימה לאנשים להשתמש בה
היא לא להפחית לנהג את משך הזמן שהוא על הכביש ולהוציא אותו מתחנה מרכזית
תוך כדי שהנוסעים עצמם רק נוסעים יותר זמן ועוברים יותר טלטול.
ולכן בדיוק כשיש גם אוטובוס יעיל ונוח וגם אוטובוס מרוחק לא נוח ומאריך את הזמן - אין ספק במה יבחר הבוחר. וזה לא כי הוא ישראלי.... זה כי בניגוד לתיאוריה - חוץ מלנהג - זה באמת יותר קצר ויעיל בסופו של תהליך.

יעול תחצ = להיות קשובים למה יגרום ליותר אנשים לעלות על תחצ במקום על רכב.
 

קשקשן

משתמש רשום
גם אני מצטרף למגיבים כאן, וממש נרשמה אחדות דעים נדירה.
נכשל!!!

הלכתי ברגל, כי לא ראיתי שאטל, (ואגב הבנתי שהוא בתשלום, כלומר להוסיף למשפחה שנוסעת עוד כמה עשרות שקלים, אם הנסיעה למרחק של יותר מ-15 ק"מ).
רחוב הרב כהנמן היה עמוס כמדובר.
דוקא האוטובוס הגיע מיד, (חברת קווים למי ששואל, כל הכבוד). באמת לחכות בתוך האוטובוס הרבה יותר נעים מאשר לחכות בחוץ, אבל אם אפשר לא לחכות יותר מידי - זו תהיה הצלחה.
 

מעשי

משתמש פעיל
ברור שייעול התחצ וגרימה לאנשים להשתמש בה
היא לא להפחית לנהג את משך הזמן שהוא על הכביש ולהוציא אותו מתחנה מרכזית
תוך כדי שהנוסעים עצמם רק נוסעים יותר זמן ועוברים יותר טלטול.
ולכן בדיוק כשיש גם אוטובוס יעיל ונוח וגם אוטובוס מרוחק לא נוח ומאריך את הזמן - אין ספק במה יבחר הבוחר. וזה לא כי הוא ישראלי.... זה כי בניגוד לתיאוריה - חוץ מלנהג - זה באמת יותר קצר ויעיל בסופו של תהליך.
מי שרוצה להגיע מב"ב לרמות עולה על אוטובוס לירושלים + אוטובוס פנימי, וככה זה לרוב השכונות בירושלים,
ואנשים בגלל זה לא יותר נוסעים ברכבים מאשר באוטובוסים,
יש כל כמה דקות אוטובוס פנימי שמתקתק והכל מצוין.

צריך קצת להסתכל על הדברים בצורה יותר גדולה ולא רק מה מתאים לנוסע הקטן. (וגם לנוסע הקטן זה מצוין כמו בירושלים)
ב"ב לא מתאימה לכל הבלגן הזה, מה לא ברור.
 

אני וביתי

משתמש מקצוען
אין כמעט אוטובוס שעושה את מסלול רבי עקיבא - חזון איש - עזרא - השומר.
יש אבוחצירא - סוקולוב - חזון איש - עזרא - השומר
יש רבי עקיבא - חזון איש - אלוף שדה
רבי עקיבא - חזון איש - נחמיה - עזרא - חזון איש - אלוף שדה
רבי עקיבא - חזון איש - עזרא - בן יעקב - בן דוד
חזון איש - רבי עקיבא - השומר - זבוטינסקי
כמו שאמרתי כולם נוסעים בר עקיבא חזוא (חוץ מקו 401 שלא רלוונטי כי לא עושה פיזור בירושלים).
פעם חשבו שהבעיה היציאה בקוקה קולה אז חלק יוצאים מיציאות אחרות אז הבעיה נשארה בר עקיבא חזוא בעיקר כי כולם חייבים לעבור שם.
אם המטרה סתם להעניש מי שיש לו רכב זה הגיון מסוים שאני לא יכול להתווכח איתו אבל שלוקח חצי שעה מינימום לאוטובוס לעשות סיבוב בעיר אין לזה קשר לרכבים כי הוכחתי גם בזמן שכמעט אין רכבים ברחובות הראשיים בזמני עומס זה לוקח המון זמן אז כנראה צריך פתרון אחר.
אם הנוסעים מעדיפים המתנה של חצי שעה ברחובות העיר
ולא המתנה לאוטובוס פנימי + המתנה לאוטובוס עירוני
וזה דורש יציאה יותר מוקדמת מהבית
מה שאומר שכל התהליך לוקח יותר זמן.

ברור שייעול התחצ וגרימה לאנשים להשתמש בה
היא לא להפחית לנהג את משך הזמן שהוא על הכביש ולהוציא אותו מתחנה מרכזית
תוך כדי שהנוסעים עצמם רק נוסעים יותר זמן ועוברים יותר טלטול.
ולכן בדיוק כשיש גם אוטובוס יעיל ונוח וגם אוטובוס מרוחק לא נוח ומאריך את הזמן - אין ספק במה יבחר הבוחר. וזה לא כי הוא ישראלי.... זה כי בניגוד לתיאוריה - חוץ מלנהג - זה באמת יותר קצר ויעיל בסופו של תהליך.

יעול תחצ = להיות קשובים למה יגרום ליותר אנשים לעלות על תחצ במקום על רכב.
מי שלא גר על ציר האוטובוסים (יותר מחצי מהתושבים) לא צריך אוטובוס פנימי?
אז כמו שהם מסתדרים כולם יסתדרו או שאופציה שניה שחצי מהתושבים יעשו טיול של חצי שעה בר עקיבא חזוא ויעמיסו עוד על הרחובות הפקוקים כי יש כאלו שהס מלהזכיר אוטובוס פנימי או קצת הליכה.
 

מדבקאות

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
יוצרי ai
לי כאמא לילדים קטנים זה פשוט סיוט לחשוב על נסיעה לשבת/חג עם המתנה לאוטובוס פנימי + המתנה לאוטובוס בינעירוני
ולדאוג לעגלה ולכל החבילות שהכל יגיע ליעדו בשלום
וזה גם דורש לצאת יותר מוקדם מהבית...
עדיף לי ללכת כמה דקות ברגל לתחנה קרובה ולשבת עם כולם במזגן בצורה רגועה ונוחה גם אם זה ייקח עוד חצי שעה ברחובות העיר.
למה תושבי ירושלים כן יכולים לעשות את זה?
ליסוע באוטובוס פנימי ואח"כ להמתין לאוטובוס בין עירוני, עם ילדים קטנים וחבילות וכו'.
ענין של הרגל!
הבעיה שתושבי בני ברק אסור להזיז להם את הצלחת. ולכן הכל נשאר אותו דבר ללא שינוי כבר שנים וכל חג מחדש מתלוננים על התחבורה ועל העומס ועל הקריסה, אבל אף אחד לא מוכן להתאמץ קצת כדי שהמצב בכלל ישתנה.
 

3524

משתמש סופר מקצוען
כבר כתבתי בעבר, שלדעתי לא יהיה מנוס מלאמץ את רעיון מירון - על מעלותיו ומגרעותיו -.

להכין חניון רחב ידיים, מואר וסלול, אי שם בחולות גבעת שמואל, שם יורידו כל האוטובוסים הבינעירוניים בערבי שבת וחג (+ לילות חנוכה וימי הפורים !!!), ומשם יאספו האוטובוסים את הנוסעים במוצאי החג לכל רחבי הארץ, כשמהחניון יוצאים בער"ש ויו"ט שאטלים (אוטובוסים עירוניים מפרקיים) לתוככי בני ברק על בסיס 'מתמלא ויוצא' עם תחנות לאורך מסלול גשר קוקה קולה, כהנמן, רבי עקיבא עד זבוטינסקי. ובמוצ"ש ויו"ט במסלול הפוך.

כלי רכב פרטיים לא יורשו להשתמש בגשר קוקה קולה, כך שרובם ימצאו את עצמם נוסעים מרצונם בדרכים חילופיות.

(נחסוך בזה הרבה מהומות בדרכי הגישה והיציאה, נחסוך הרבה כאבי ראש של אוטובוסים העוברים עמוסים בחזו"א ועזרא והממתינים המיואשים בתחנות שם חוסמים אותם בגופם מהלהמשיך לנסוע ובכך מגדילים את הכאוס, וכו' וכו' וכו')
 
נערך לאחרונה ב:

אסתי3311

משתמש סופר מקצוען
למה תושבי ירושלים כן יכולים לעשות את זה?
ליסוע באוטובוס פנימי ואח"כ להמתין לאוטובוס בין עירוני, עם ילדים קטנים וחבילות וכו'.
ענין של הרגל!
הבעיה שתושבי בני ברק אסור להזיז להם את הצלחת. ולכן הכל נשאר אותו דבר ללא שינוי כבר שנים וכל חג מחדש מתלוננים על התחבורה ועל העומס ועל הקריסה, אבל אף אחד לא מוכן להתאמץ קצת כדי שהמצב בכלל ישתנה.
לתושבי ירושלים זה גם לא קל.
ויעידו על כך האוטובוסים הישירים שיוצאים מהשכונות מפוצצים.
נסיעה של שתי אוטובוסים דורשת גם סנכרון בין השעות וזה סיוט של ממש.
נראה לי שכמעט כל אחד שנוסע בפורמט משפחתי יעדיף לעשות את זה באוטובוס אחד (אפילו איטי יותר) אך ישיר.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיב

א הַלְלוּיָהּ אַשְׁרֵי אִישׁ יָרֵא אֶת יי בְּמִצְוֹתָיו חָפֵץ מְאֹד:ב גִּבּוֹר בָּאָרֶץ יִהְיֶה זַרְעוֹ דּוֹר יְשָׁרִים יְבֹרָךְ:ג הוֹן וָעֹשֶׁר בְּבֵיתוֹ וְצִדְקָתוֹ עֹמֶדֶת לָעַד:ד זָרַח בַּחֹשֶׁךְ אוֹר לַיְשָׁרִים חַנּוּן וְרַחוּם וְצַדִּיק:ה טוֹב אִישׁ חוֹנֵן וּמַלְוֶה יְכַלְכֵּל דְּבָרָיו בְּמִשְׁפָּט:ו כִּי לְעוֹלָם לֹא יִמּוֹט לְזֵכֶר עוֹלָם יִהְיֶה צַדִּיק:ז מִשְּׁמוּעָה רָעָה לֹא יִירָא נָכוֹן לִבּוֹ בָּטֻחַ בַּיהוָה:ח סָמוּךְ לִבּוֹ לֹא יִירָא עַד אֲשֶׁר יִרְאֶה בְצָרָיו:ט פִּזַּר נָתַן לָאֶבְיוֹנִים צִדְקָתוֹ עֹמֶדֶת לָעַד קַרְנוֹ תָּרוּם בְּכָבוֹד:י רָשָׁע יִרְאֶה וְכָעָס שִׁנָּיו יַחֲרֹק וְנָמָס תַּאֲוַת רְשָׁעִים תֹּאבֵד:
נקרא  13  פעמים

אתגר AI

דף חדש • אתגר 121

לוח מודעות

למעלה