חרבות ברזל הנספח השבועי • שבוע 21

בגבול הצפוני יש 2 אופציות או הסדרה מדינית או מלחמה. מה אתם מעדיפים?

  • הסדר מדיני שיפתור זמנית את הבעיה ואת המלחמה כדאי לדחות

    הצבעות: 131 34.9%
  • מלחמה עכשיו למרות המחירים שעלולים להיות. העיקר שהבעיה תיפתר

    הצבעות: 244 65.1%

  • סה"כ מצביעים
    375
מצב
הנושא נעול.

הספרן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
יוצרי ai
ספר תורה לילדים נמצא בלב עזה – איך זה קרה?
לוחמי צה"ל הופתעו למצוא בשכונת זייתון בובה בצורת ספר תורה. ככל הנראה, הבובה הייתה שייכת לאחד מילדי העוטף שעשה בו שימוש בשמחת תורה


במהלך חודשי הלחימה של צה"ל ברצועת עזה התוודענו לסיפורים כואבים ומרגשים כאחד, אבל סיפור שהגיע אתמול (שני) נשמע כמעט דמיוני: כחלק מהמבצע המתמשך של אוגדה 162 בשכונת זייתון שבצפון הרצועה, לוחמי חטיבת הנח"ל מצאו ספר תורה קטן.

מתברר כי במהלך סריקה איתרו הלוחמים אמצעי לחימה והשמידו מתחמי שיגור במרחב, תמונות של מחבלים ואף ספרון תעמולה של חמאס, אבל פריט אחד צד את עיניהם יותר מהשאר: בובה של ספר תורה לילדים.

מדובר בבובה צבעונית שנפוצה מאוד בבתי הכנסת בשמחת תורה, ומחולקת לילדים שלא יכולים להרים את ספרי התורה במהלך ההקפות.

ההערכה היא, שהמחבלים לקחו את הבובה מאחד הבתים ביישובי העוטף. במהלך הטבח ביישובים, המחבלים גנבו ציוד מנרצחים וככל הנראה בזזו את הבובה יחד עם פריטים נוספים ששייכים לבני אותה משפחה.
 

יעלזו חסידים

משתמש מקצוען
עיצוב ואדריכלות פנים
כמה עוקבים שאלו אותי: איך זה שאתה מביא בעיקר דברים נגד חמאס מהפייסבוק? מה אין קולות אחרים של תומכי חמאס למשל?

זו שאלה מצוינת, וגם התשובה: בחודשיים האחרונים רבים מתומכי חמאס בפייסבוק וברשתות החברתיות פשוט סותמים את הפה ובמקרה הטוב משחררים איזה פסוק מהקוראן. השרירים שהיו להם בלשון בתחילת המלחמה ולפניה התנוונו. הם מתקשים לטעון ולהצדיק את חמאס מול המציאות ברצועה.
את הנאומים המיליטנטים של בכירי חמאס הנשמעים בכלי התקשורת ובהם מספרים על העמידה האיתנה ועל "הניצחונות בקרבות" של פעילי הזרוע הצבאית של חמאס, הם לא מצליחים למכור לתושבי הרצועה שמכירים את המציאות מיד ראשונה.

כמו שני עולמות מקבילים שאינם נפגשים :עולם ההצהרות של בכירי חמאס בתקשורת והשיח על המציאות בעזה ברשתות החברתיות.


###
אבו עלי
 

החכם מכולם החלופי

משתמש מקצוען
לא מעניין (מבחינת המלחמה) מדבר על הצורך בגיוס חרדים
השר גלנט לתקשורת: ״בשבועות האחרונים נפגשתי עם רה״מ, עם גורמים מרכזיים בקואליציה וראשי המפלגות החרדיות. את שאמרתי להם, אגיד כאן הערב: ניתן וחשוב להגיע למתווה מוסכם לגיוס - גם של חלק הולך וגדל מהציבור החרדי, אני קורא לראש הממשלה, להוביל מהלך משותף עם כל סיעות הקואליציה, ולהגיע להסכמות הנדרשות בנושא חוק הגיוס״.
 

מוריה אסתר

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עריכה והפקת סרטים
השר גלנט לתקשורת: ״בשבועות האחרונים נפגשתי עם רה״מ, עם גורמים מרכזיים בקואליציה וראשי המפלגות החרדיות. את שאמרתי להם, אגיד כאן הערב: ניתן וחשוב להגיע למתווה מוסכם לגיוס - גם של חלק הולך וגדל מהציבור החרדי, אני קורא לראש הממשלה, להוביל מהלך משותף עם כל סיעות הקואליציה, ולהגיע להסכמות הנדרשות בנושא חוק הגיוס״.

מה הוא אמר?
 

הספרן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
יוצרי ai
40 שנה לאחר שנעלם: שלט בית המשפחה אותר בחאן יונס
כתבה: שלומי דיאז

לפני כ-40 שנה בני משפחת יפה, שהתגוררו בבת ים, עזבו את דירתם ושכחו לקחת עימם את השלט עם שם המשפחה מדלת הבית. בכאן 11 דווח היום (רביעי), כי השבוע הופתעו בני המשפחה לקבל שיחה מלוחם צה"ל שפועל בעזה: "איבדתם פעם שלט? מצאנו אותו בחאן יונס", אמר להם.

רס"ן אבירן חזן, מפקד פלוגה בחטיבה 646, מצא עם לוחמיו בבית בפאתי חאן יונס את השלט שעליו כתוב "חנה ודניאל יפה". השלט נמצא תלוי בכניסה לחדר ילדים. בשידור הבוקר הביע חזן משאלה "אנחנו רוצים להחזיר אותו לבעליו". במהלך השידור אותרו הבעלים, דניאל וחנה, שהסבירו כי השלט הוא בן 40 שנה. לפני ההסברים, לחנה היה חשוב קודם כל לברך את הלוחמים: "אלוהים ישמור אתכם מכל משמר בכל צעד שאתם עושים. כולכם בעזרת ה' תחזרו הביתה בשלום. תודה לכל מה שאתם עושים לישראל".

"מאוד מרגש שמצאתם דבר כזה, מי היה מאמין", אמרה חנה. לדבריה, "גרנו בבת ים, זה היה שלט הכניסה לבית. כשהעברנו דירה היו הרבה אלטעזאכנים שהיו באים מעזה, חברון וכל מיני מקומות. כנראה שהשארנו את השלט והבעלים הבאים אחרינו מכרו את הדלת". בעלה דניאל הוסיף: "אני ממש מתרגש, מאיפה זה הגיע? עבדתי אז בחברת 'הצורפים' והשלט עשוי מיציקה שעשיתי אותה בעצמי".

חזן הבטיח להביא להם את השלט לאן שירצו: "ממש התרגשנו כשראינו את השלט הזה. מה הסיכוי? כולנו בזמן לחימה, ופתאום רואים שלט בעברית. כיף שמצאנו אתכם".
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

אשכולות דומים

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קלז

א עַל נַהֲרוֹת בָּבֶל שָׁם יָשַׁבְנוּ גַּם בָּכִינוּ בְּזָכְרֵנוּ אֶת צִיּוֹן:ב עַל עֲרָבִים בְּתוֹכָהּ תָּלִינוּ כִּנֹּרוֹתֵינוּ:ג כִּי שָׁם שְׁאֵלוּנוּ שׁוֹבֵינוּ דִּבְרֵי שִׁיר וְתוֹלָלֵינוּ שִׂמְחָה שִׁירוּ לָנוּ מִשִּׁיר צִיּוֹן:ד אֵיךְ נָשִׁיר אֶת שִׁיר יְהוָה עַל אַדְמַת נֵכָר:ה אִם אֶשְׁכָּחֵךְ יְרוּשָׁלִָם תִּשְׁכַּח יְמִינִי:ו תִּדְבַּק לְשׁוֹנִי לְחִכִּי אִם לֹא אֶזְכְּרֵכִי אִם לֹא אַעֲלֶה אֶת יְרוּשָׁלִַם עַל רֹאשׁ שִׂמְחָתִי:ז זְכֹר יְהוָה לִבְנֵי אֱדוֹם אֵת יוֹם יְרוּשָׁלִָם הָאֹמְרִים עָרוּ עָרוּ עַד הַיְסוֹד בָּהּ:ח בַּת בָּבֶל הַשְּׁדוּדָה אַשְׁרֵי שֶׁיְשַׁלֶּם לָךְ אֶת גְּמוּלֵךְ שֶׁגָּמַלְתְּ לָנוּ:ט אַשְׁרֵי שֶׁיֹּאחֵז וְנִפֵּץ אֶת עֹלָלַיִךְ אֶל הַסָּלַע:
נקרא  10  פעמים

לוח מודעות

למעלה