חרבות ברזל הנספח השבועי • שבוע 21

בגבול הצפוני יש 2 אופציות או הסדרה מדינית או מלחמה. מה אתם מעדיפים?

  • הסדר מדיני שיפתור זמנית את הבעיה ואת המלחמה כדאי לדחות

    הצבעות: 131 34.9%
  • מלחמה עכשיו למרות המחירים שעלולים להיות. העיקר שהבעיה תיפתר

    הצבעות: 244 65.1%

  • סה"כ מצביעים
    375
מצב
הנושא נעול.

מישהו12

מהמשתמשים המובילים!
הנדסת תוכנה
הם לא היו מסודרות אבל מבחינת מספר? אני חושב שכן היה אפילו יותר
לא מאמין. אתה יודע כמה זמן לוקח לגייס ולצייד 60,000 חיילים?
אבל אפילו אם כן, יש משמעות ענקית לזה שהם לא היו מסודרות.
אוגדה מסודרת זה מכונת מלחמה אדירה.
ל162, למשל, יש 2 חטיבות חי"ר וחטיבת שיריון (שזה מעל 100 טנקים). ועוד לא דיברנו על "מכלול אש" של התיאום עם חיל האוויר, עם הכטבמים שמלווים את הכוחות...
זה אוגדה.
לא מספר מסויים של חיילים.
 

מישהו12

מהמשתמשים המובילים!
הנדסת תוכנה
גורמים המעורים בפרטי המשא ומתן לעסקת שחרור החטופים אמרו כי ישראל שוקלת אפשרות לעסקה בה ישוחררו כל החטופים מידי חמאס בתמורה לעצירת המלחמה לחלוטין. הכוונה היא להוציא את גדודי חמאס שנותרו ברפיח לחו”ל, ובכך בעצם להשלים את כיבוש הרצועה.
טוב, נו, זה התנאים שמדברים עליהם כבר בערך מאז העסקה הקודמת.
זה שישנו את סדר המילים או יחליפו בין מילים נרדפות לא באמת משנה משהו
 

java

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
הנדסת תוכנה
גורמים המעורים בפרטי המשא ומתן לעסקת שחרור החטופים אמרו כי ישראל שוקלת אפשרות לעסקה בה ישוחררו כל החטופים מידי חמאס בתמורה לעצירת המלחמה לחלוטין. הכוונה היא להוציא את גדודי חמאס שנותרו ברפיח לחו”ל, ובכך בעצם להשלים את כיבוש הרצועה.
זה בעצם מה שישראל אומרת מתחילת המלחמה
שחרור כל החטופים וכניעת חמאס יביא לעצירת המלחמה.
למה שחמאס יסכימו לזה בכלל?
 

רבינו מנחם

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי

גלילאי

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
מרגש: מה עומד מאחורי השם המקורי של העיירה בעלבכ?

במשניות מעשרות סוף המסכת נאמר "שום בעל בכי" ופירשו חלק מן המפרשים שמדובר בשום שגדל בעיר בעל בק בלבנון.
איזה מפרשים?
עיין שם בברטנורא בפירוש ב' מקצת מזה ואומר שם ש'בעל' בערבית 'לבנון'.
וכך מפרש במשניות הר' פ. קהתי.
זכור לי שראיתי גם במשניות 'רייזמן' בשם חלק מן המפרשים.
 

אליהו פ

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
מרגש: מה עומד מאחורי השם המקורי של העיירה בעלבכ?
שמה של העיירה הלבנונית עולה בתקשורת עקב התקיפה הצה"לית במקום, מה שמעורר תהיות, מה פשר השם המוזר, ולמה אין ך' סופית בסוף המילה?
מתברר שהסיפור מתחיל אי שם במלחמת לבנון השניה, כשמטוס קרב הנחית מספר פצצות על בית בעיירה, שם התגורר עיתונאי מקומי שהיה באמצע לכתוב כתבה.
המחשבה היה פתוח על תוכנת וורד, והטיל נפל באופן אקראי על המקלדת.
לאחר המלחמה נמצא העיתונאי מת ליד המחשב, ועל המסך שרבוט 'בעלבכ'.

לזיכרון עולם, קבעו חברי העירייה כי אין מתאים מהשם 'בעלבכ' לעיירה הלבנונית המופגזת.

מרגש: מה עומד מאחורי השם המקורי של העיירה בעלבכ?

במשניות מעשרות סוף המסכת נאמר "שום בעל בכי" ופירשו חלק מן המפרשים שמדובר בשום שגדל בעיר בעל בק בלבנון.
אבל הסיפור חמוד...

איזה מפרשים?
אגב, הסיפור חמוד, אבל למי שתהה לרגע אם יש סיכוי שזה לא בדיחה...
בשם הערבי של המקום, بعلبك , מופיע האות כאף בצורתה הסופית, ك. אז למה הישראלים לא תרגמו עם אות סופית? אולי הסיפור הוא אמיתי, על עיתונאי ישראלי ;)
לדעתי הסיפור הרבה יותר פשוט.
כידוע בעברית ובלשון הקודש יש אות סופית לאות כ”ף רפויה ולא לאות כ”ף דגושה.
ולכן בעלבכ נכתב עם אות לא סופית כי זה כ”ף דגושה.
 

מאירלה

משתמש מקצוען
זה לא חידוש מיוחד קורה כל לילה
נכנס כוח מסוערב בליווי חיילים שתופסים עמדות תצפית שולטות וכשהוא סוגר על המבוקש הוא חייב להיחשף ובדיוק ברגע הזה נכנסים הכוחות הגלויים
הערבים מתרגשים ש"חשפו" כח מיוחד.......
 

מאירלה

משתמש מקצוען
גורם ישראלי בכיר שמעורב במו״מ מנמיך ציפיות

חדשות 13: גורם ישראלי בכיר שמעורב במו״מ מעריך הבוקר: ״הסיכויים להגיע להסכם עוד לפני רמדאן לא גבוהים״
השאלה היא אם ימשיכו בדשדוש או שיתחילו ברפיח בראמדאן
 

נכון מאוד

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
הישג מודיעיני:
בשרתי חמאס שנתפסו מתחת לבית חולים אל נאצר בח'אן יונס התגלו כל המפות של כל המנהרות והפירים ברצועת עזה
נקווה שלא יגלו פתאום עוד כמה מפות !!
 
נערך לאחרונה ב:
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

אשכולות דומים

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קלו

א הוֹדוּ לַיהוָה כִּי טוֹב כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:ב הוֹדוּ לֵאלֹהֵי הָאֱלֹהִים כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:ג הוֹדוּ לַאֲדֹנֵי הָאֲדֹנִים כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:ד לְעֹשֵׂה נִפְלָאוֹת גְּדֹלוֹת לְבַדּוֹ כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:ה לְעֹשֵׂה הַשָּׁמַיִם בִּתְבוּנָה כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:ו לְרֹקַע הָאָרֶץ עַל הַמָּיִם כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:ז לְעֹשֵׂה אוֹרִים גְּדֹלִים כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:ח אֶת הַשֶּׁמֶשׁ לְמֶמְשֶׁלֶת בַּיּוֹם כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:ט אֶת הַיָּרֵחַ וְכוֹכָבִים לְמֶמְשְׁלוֹת בַּלָּיְלָה כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:י לְמַכֵּה מִצְרַיִם בִּבְכוֹרֵיהֶם כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:יא וַיּוֹצֵא יִשְׂרָאֵל מִתּוֹכָם כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:יב בְּיָד חֲזָקָה וּבִזְרוֹעַ נְטוּיָה כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:יג לְגֹזֵר יַם סוּף לִגְזָרִים כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:יד וְהֶעֱבִיר יִשְׂרָאֵל בְּתוֹכוֹ כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:טו וְנִעֵר פַּרְעֹה וְחֵילוֹ בְיַם סוּף כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:טז לְמוֹלִיךְ עַמּוֹ בַּמִּדְבָּר כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:יז לְמַכֵּה מְלָכִים גְּדֹלִים כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:יח וַיַּהֲרֹג מְלָכִים אַדִּירִים כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:יט לְסִיחוֹן מֶלֶךְ הָאֱמֹרִי כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:כ וּלְעוֹג מֶלֶךְ הַבָּשָׁן כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:כא וְנָתַן אַרְצָם לְנַחֲלָה כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:כב נַחֲלָה לְיִשְׂרָאֵל עַבְדּוֹ כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:כג שֶׁבְּשִׁפְלֵנוּ זָכַר לָנוּ כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:כד וַיִּפְרְקֵנוּ מִצָּרֵינוּ כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:כה נֹתֵן לֶחֶם לְכָל בָּשָׂר כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:כו הוֹדוּ לְאֵל הַשָּׁמָיִם כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:
נקרא  15  פעמים

לוח מודעות

למעלה