המורה, מותר להביא מסטיקים לטיול?

מוריסקא

משתמש רשום
נכתב ע"י קקטוס;1468079:
אתה כתבת במרכאות, אני רק התפעלתי מכך.
ולעניין הרשימה, התשובה היא לא.
המושג "בית טוב" הוא לא מושג שניתן להגדיר אותו ברשימה כזאת או אחרת. עצם זה שמשפחה מסויימת מסמנת 'וי' על כל סעיף וסעיף מהרשימה, לא הופכת את המשפחה למשפחה טובה, כמו גם היעדרן של חלק גדול מהסעיפים, לא מעמיד את המשפחה כ'משפחה לא טובה'.

העט יושב לך חזק בין האצבעות, אבל ה'וי' הזה לא עושים עם לורד, זה השקעה של שנים
 

בואו חשבון

משתמש צעיר
עיצוב גרפי
טוב, הנה אחת שמסכימה שמי שמשקיע רבות בחינוך ילדיו, ביתו ייחשב ל'בית טוב יותר', אולי הורים אחרים יראו בביתו מודל לחיקו, וישמחו אם ילדיהם ישחקו עם ילדיו, אולי הם גם לא יחששו ששם הילדים יראו ישמעו או ילמדו דברים שהם נשמרים מהם בביתם...

אחד.
 

מקופלת

משתמש מקצוען
נכתב ע"י בואו חשבון;1468053:
מדוע שהם יהיו במרכאות? לא כל כך הבנתי...

מדוע בית שבו שומרים יותר על צניעות, הוא בית טוב במרכאות?
מדוע בית שבו חיים יותר בפשטות, הוא בית טוב במרכאות?
מדוע בית שבו אין בכלל מחשב, לא שזה אסור, אך הם נמנעים ממנו בכלל, הוא נקרא במרכאות?
מדוע בית שבו יודעים כל דבר שהילד עושה וכל הזמן היכן הוא נמצא, הוא נקרא במרכאות?
מדוע בית שבו מדקדקים יותר על ההלכה, הוא נקרא במרכאות?
מדוע בית שבו לא נכנסים השבועונים למיניהם, הוא נקרא במרכאות?
מדוע בית שבו אין בכלל עיתונים, שלא לדבר על שמיעת רדיו, הוא נקרא במרכאות?

יש בתים שהם טובים יותר! לא קרה שום דבר, וזה לא פוסל או מוריד מהאחרים, הלוואי עלי שהייתי ביניהם.

הרי זה ברור שגם אם הם טועים ולא צריך להיות צדיקים יותר [מהמקום שבו אני נמצא - כמובן], הם לא נהנים מזה שהם שומרים ונשמרים יותר, לא כך?

דוגמה לזה שלא קיום הרשימה או אי קיומה מעיד על בית טוב-
מכירה מקרוב משפחה מיוחדת, עם מושגים וחומרות שנדיר לשמוע עליהם בימינו.
חינוך בלי פשרות, וב"ה בלי "פשלות".
אבל יש להם מחשב, כמובן בלי אינטרנט.
וגם עיתונים מבוקרים יש שם.
 

גולדשטיין ש

משתמש רשום
וסתם סיפור די ידוע - אני לא יודעת בדיוק את הפרטים.
אך באמת יש למסטיקים של מגדים הכשר העדה החרדית, וזה משום שאחד מרבני העדה ז"ל ראה פעם ברחוב ילד שמנסה לגרד מסטיק מ-לא יודעת איפה, ולאכול. ואז הוא אמר שעדיף שיקח מסטיק באישור מאשר יהיה עסוק בלחפש ולגרד מסטיקים מהרחוב.
 

בואו חשבון

משתמש צעיר
עיצוב גרפי
אין בדברי לומר, בצורה מרובעת ומקובעת, שיש איזושהי 'רשימה' שהיא היא זאת שקבעת, בית טוב מהו, ממש ממש לא, ודי עם הציניות... אבל בודאי שבית שבו משקיעים יותר בחינוך הילדים, התוצאות טובות יותר, זה ברור!

ואם לא כן, אז מה כן מביא תוצאות טובות יותר בחינוך, התרת כל הדברים???

וכן לגבי מחשב או עיתונים, לא העניין הוא נושא נקודתי זה או אחר, ולא כל הימנעות או התנזרות מדבר הנתון לשאלה על עצם הימצאותו, נקרא 'חומרות', ולא כל מי שמנסה להישמר מעט יותר, זה נקרא חינוך בלי פשרות (שזה נשמע משהו קצת תקיף, ובלתי מבין או מתחשב).

אולי מקופלת תאמר שהתוצאות בחינוך קשורות לתפילה (ודאי שגם תפילה מועילה), או שהיא תלויה דווקא בהתרת דברים שטוב להימנע מהם...
 

GRN

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עיצוב ואדריכלות פנים
נכתב ע"י בואו חשבון;1468030:
אז אולי לא נאסור ולא נאכוף שום נושא חינוכי, כי הרי כל דבר שנאסור בסופו של דבר הילדים ינסו לאכוף אותו...

נראה לי מעט מצחיק, (או יותר נכון 'מבכי'...)

אך דווקא מדבריך אני רואה יותר סיבה לאכוף גם דברים שהם לא 'עיקרי היהדות', שהרי - כמו שאת עצמך אומרת - בסופו של דבר הילדים ינסו לעקוף את הגבולות שנציב להם, וזה נכון, ילד מנסה להשתמט ממחויבוית, ולשבור מוסכמות, וזהו כמובן תפקידנו להעמידו על דרך טובה.

אך דווקא בגלל זאת, אם נעמוד איתו על לעיסת מסטיק, אז מקסימום במקרה הכי גרוע הוא כן ילעס מסטיק וכאן יסתיים העניין, אבל אם אין גדרים נוספים אלא רק מה שממש אסור, אז דווקא את הדברים החשובים באמת ילדנו/תלמידנו ינסה לעקוף אותם, וחבל.

וזו גם הסיבה שבתורה יש הרבה דברים שהם 'משמרת למשמרתי', כלומר, הם לא אסורים מן התורה, אבל חכמינו ז"ל הוסיפו זאת, כדי שלא נגיע לאיסורים ממש.

חשבתי לענות, אבל זה כבר ממש מייאש, כל הודעה הולכת יותר ויותר רחוק, באמתלאה של חינוך קדוש וטהור.
אין לי אלא לאחל הרבה הצלחה וסיעתא דשמיא בחינוך הילדים.
 

אאססתתרר

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
נכתב ע"י GRN;1468150:
חשבתי לענות, אבל זה כבר ממש מייאש, כל הודעה הולכת יותר ויותר רחוק, באמתלאה של חינוך קדוש וטהור.
אין לי אלא לאחל הרבה הצלחה וסיעתא דשמיא בחינוך הילדים.

חבל, לא היה לי כח לענות, אז אמרתי נחכה שGRN תגיב ונצלצל...
 

מקופלת

משתמש מקצוען
נכתב ע"י בואו חשבון;1468131:
וכן לגבי מחשב או עיתונים, לא העניין הוא נושא נקודתי זה או אחר, ולא כל הימנעות או התנזרות מדבר הנתון לשאלה על עצם הימצאותו, נקרא 'חומרות', ולא כל מי שמנסה להישמר מעט יותר, זה נקרא חינוך בלי פשרות (שזה נשמע משהו קצת תקיף, ובלתי מבין או מתחשב).

אולי מקופלת תאמר שהתוצאות בחינוך קשורות לתפילה (ודאי שגם תפילה מועילה), או שהיא תלויה דווקא בהתרת דברים שטוב להימנע מהם...

אם רק היית מכירה את המשפחה, היית מאחלת לך ולכל בית ישראל ילדים שכאלה...
חינוך אמור להיות קצת תקיף , לא? (והוא גם מבין ושקול מאוד, וזה לא סותר)
והיא כמובן תלויה גם בהמון תפילה, ולא מחפשים שם היתרים.
אבל מחשב שצריך לצורך הקלדה וכו' יש שם.
ולא באתי לאמר שיש שמתירים ועדיין נחשבים למשפחה מעולה, אלא שלא הפרטים הקטנים האלה (וביניהם לעיסת המסטיק) קובעים את תוצאות החינוך. זה מכלול מורכב מידיי.
 

רחלים

חומרי הוראה מדהימים, לבית, לגן ולכיתה ttps://www.
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
חינוך צריך להיות חינוך לעבודת השם, לא להיקרא בית טוב יותר,
אז אם אתה חושב שמסטיק גורם לך לרדת בעבודת השם ולהיות יותר "רחובי" אז אסור לך כמובן מסטיק
אבל אם מישהו אחר חושב שמסטיק עוזר לו דווקא בעבודת השם ויכולות להיות המון סיבות לכאן ולכאן, אז אין סיבה שלא ילעס מסטיק.

(ולא הבנתי מה קשור מעלה גרה, למה המסטיק היה בתוך הקיבה והעלו אותו חזרה?)

דברים שלא אסורים מצד התורה אלו דברים אינדיווידואליים, לאחד מסטיק יכול לגרום לו להפחית בערך עצמו ולהתנהגות שלא מתאימה לו ולכן לא כדאי לו ללעוס
ולשני מסטיק עוזר יותר לבחילות, לחומצות, לטעם המתוק בפה בלי לאכול דברים יותר משמינים ועוד סיבות של כל אחד לגופו אז ודאי וודאי שאין צורך להגיד לעצמו שלא ילעס.

ולעניין הבית ספר של מילה בסלע, לדעתי זה חוק של בית הספר והולכים לפי התקנון, ואין מה לדוש בזה.
 

שירי12

משתמש סופר מקצוען
אני לא הייתי עושה שיעור שסובב סביב המסטיק וכמה לא נעים לראות בת שלועסת וכמה זה רחובי וכו'.
אם מבחינתך מסטיק הוא חלק מתקנון - תעשי שיעור על התקנון.
אם מבחינתך מסטיק הוא בל ימצא בגלל שהוא רחובי ולא מתאים - תעשי שיעור על מכובדות.

אני מבינה למה יצא קצפו של קקטוס על 'בתים טובים', עם מרכאות ובלעדיהם, אבל כל השאלה היא למה מתכוונים כשאומרים'בית טוב'.
האם ל'בית טוב' כפי ההגדרה החיצונית והנראות והמוסכמות, או לבית טוב באמת בפנימיות ובהשקעה, כפי שכתבו פה בארוכה.
 

henny

משתמש רשום
לולא הזכוכית של המסך. זו המונעת באטימותה את משב הרוח הנושב מן המסך והחוצה, חושבני שהייתי מתה מקור, מקרירותם של כמה מהלינקים כאן.
קרירות?
בידיים רועדות מקלידה:
קרירות בהשקפה!!!
ולתדהמתי הרבה של גדולי הלינקים כאן!
ולא, אל תתנו לי לנקוב בשמות..
 

אריה123

משתמש מקצוען
D I G I T A L
יש ביהדות הישיבתית דרך חינוך מיוחדת שנקראת "נכבדות" שמיוסדת על סבותינו הקדושים (הסבא מסלבודקה, והסבא מקלם) וממשיכי דרכם ראשי הישיבות זצ"ל ושליט"א.
הדרך הזו סולדת מכל מעשה רחובי, ומכל הנהגה שאיננה יהודית מקורית.

פותחת האשכול (לפי איך שנראה מהשאכולות שהיא פותחת) נוהגת בעצמה ומנסה להנחיל הלאה בעבודת הקודש שלה את ההשקפה הזו - יהודי הוא נכבד - יהודי הוא לא גוי.

מי שלא מסכים איתה בהשקפה, שיערב לו, אבל הוא לא חייב להגיב כאן באשכול.

הנחת היסוד היא ברורה:
1. מסטיק הוא דבר בהמי (האוכל בשוק דומה לכלב) ולכן אינו מתאים ליהודי מכובד.
2. מסטיק אינו אינטלגנטי ואינו מכובד אפילו לגוי (חביב אדם שנברא בצלם)
3. מסטיק נאסר על ידי המוסד הלימודי, יתכן וזה לכשעצמו סיבה מספקת.


השאלה היא איך מנחילים לדורות הבאים את ההשקפה הזו.

מי שיש לו תשובה לענין, מוזמן. מי שרוצה לדון על עצם הרעיון של מסטיק - שיפתח אשכול אחר.
 

ראש בריא

משתמש פעיל
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
בכלל מוזר לי הרעיון שלא נותנים בד"צ על משו כי לדעתם זה לא מכובד...
אם זה כשר - זה כשר! ואני יחליט מה מכובד לי ומה לא
 

GRN

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עיצוב ואדריכלות פנים
נכתב ע"י מיכל123;1468202:
יש ביהדות הישיבתית דרך חינוך מיוחדת שנקראת "נכבדות" שמיוסדת על סבותינו הקדושים (הסבא מסלבודקה, והסבא מקלם) וממשיכי דרכם ראשי הישיבות זצ"ל ושליט"א.
הדרך הזו סולדת מכל מעשה רחובי, ומכל הנהגה שאיננה יהודית מקורית.

פותחת האשכול (לפי איך שנראה מהשאכולות שהיא פותחת) נוהגת בעצמה ומנסה להנחיל הלאה בעבודת הקודש שלה את ההשקפה הזו - יהודי הוא נכבד - יהודי הוא לא גוי.

מי שלא מסכים איתה בהשקפה, שיערב לו, אבל הוא לא חייב להגיב כאן באשכול.

הנחת היסוד היא ברורה:
1. מסטיק הוא דבר בהמי (האוכל בשוק דומה לכלב) ולכן אינו מתאים ליהודי מכובד.
2. מסטיק אינו אינטלגנטי ואינו מכובד אפילו לגוי (חביב אדם שנברא בצלם)
3. מסטיק נאסר על ידי המוסד הלימודי, יתכן וזה לכשעצמו סיבה מספקת.


השאלה היא איך מנחילים לדורות הבאים את ההשקפה הזו.

מי שיש לו תשובה לענין, מוזמן. מי שרוצה לדון על עצם הרעיון של מסטיק - שיפתח אשכול אחר.
פותחת האשכול פתחה דיון על עצם הרעיון של המסטיק. נא עיין בהודעה הפותחת.
בנוסף, פותחת האשכול שאלה איך לגשת לעניין, ואחת מהתשובות הלגיטימיות היא לא לגשת. האם סתימת פיות היא גם מסורת של דרך החינוך המיוחד כנ"ל?
 

henny

משתמש רשום
נכתב ע"י ראש בריא;1468203:
בכלל מוזר לי הרעיון שלא נותנים בד"צ על משו כי לדעתם זה לא מכובד...
אם זה כשר - זה כשר! ואני יחליט מה מכובד לי ומה לא

מכאן מתחילות כל הצרות..
 

אריה123

משתמש מקצוען
D I G I T A L
נכתב ע"י GRN;1468205:
פותחת האשכול פתחה דיון על עצם הרעיון של המסטיק. נא עיין בהודעה הפותחת.
בנוסף, פותחת האשכול שאלה איך לגשת לעניין, ואחת מהתשובות הלגיטימיות היא לא לגשת. האם סתימת פיות היא גם מסורת של דרך החינוך המיוחד כנ"ל?

כפי שכתבתי, פתוחת האשכול מנסה לחנך את הדורות הבאים לפי הדרך שבה היא התחנכה, מתוך מטרה ברורה להגיע למצב שהתלמידות שלה לא ילעסו מסטיק.

מקובל עלי מישהי שתכתוב "כדי להגיע למטרה נכספת עדיף לא לדבר על זה" אבל זה לא לענין לדון לגופו של ענין אם מסטיק הוא נכון או לא.


(יש כאן מגוון של אנשים שהתחכנו במקומות שונים ובדרכים שונות - כמו שאי אפשר לשאול ציבור של המזרחי מה הבעיה בגידול כלב, וכמו שאי אפשר לדון בשאלה "למה לא ללבוש/ כן ללבוש כיפה שחורה")
 

henny

משתמש רשום
נכתב ע"י שירי12;1468208:
כל הצרות מתחילות מזה שבנאדם חושב שכולם אמורים לחשוב כמוהו.

הופס, טעות!
לא כמוהו, כי אם כפי שמורים לנו אלו העומדים על האכסדרה. אלו שצלחו את גן המבוכה ומנתבים לשם בחכמה את אותם הטועים במבוך המסוכן הזה.

הם תקוותנו האחרונה ואבוי לנו אם ננטוש גם אותה בשל המחשבה ש"הראש הבריא שלי יוביל אותי"..
מי בקש זאת מידכם?
אלא
"ועשית ככל אשר יורוך" על שמאל שהוא ימין- תאמין (רש"י)
 

GRN

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עיצוב ואדריכלות פנים
נכתב ע"י מיכל123;1468214:
כפי שכתבתי, פתוחת האשכול מנסה לחנך את הדורות הבאים לפי הדרך שבה היא התחנכה, מתוך מטרה ברורה להגיע למצב שהתלמידות שלה לא ילעסו מסטיק.

מקובל עלי מישהי שתכתוב "כדי להגיע למטרה נכספת עדיף לא לדבר על זה" אבל זה לא לענין לדון לגופו של ענין אם מסטיק הוא נכון או לא.


(יש כאן מגוון של אנשים שהתחכנו במקומות שונים ובדרכים שונות - כמו שאי אפשר לשאול ציבור של המזרחי מה הבעיה בגידול כלב, וכמו שאי אפשר לדון בשאלה "למה לא ללבוש/ כן ללבוש כיפה שחורה")
אני מבינה שרק הודעות שהצהירו שאין בעיה ללעוס מסטיק מהוות בעיה, יתר ההודעות באשכול, שניסו להחזיר את כולנו למוטב, ושאין קשר בינן לבין הודעת פותחת האשכול, אין לך שום בעיה איתן..
נכתב ע"י henny;1468215:
הופס, טעות!
לא כמוהו, כי אם כפי שמורים לנו אלו העומדים על האכסדרה. אלו שצלחו את גן המבוכה ומנתבים לשם בחכמה את אותם הטועים במבוך המסוכן הזה.

הם תקוותנו האחרונה ואבוי לנו אם ננטוש גם אותה בשל המחשבה ש"הראש הבריא שלי יוביל אותי"..
מי בקש זאת מידכם?
אלא
"ועשית ככל אשר יורוך" על שמאל שהוא ימין- תאמין (רש"י)
את יודעת, בעבר היה את הסנהדרין ועליהם נאמר "ועשית ככל אשר יורוך" היום אין לנו את הסנהדרין ויש דעות שאין אפשרות לקיים ציווי זה. יש גם דעות שממשיכות לחייב את קיום הציווי, אבל אין לנו אלא להודות שבימינו, שאין כבר אין רב עיירה אחת, או גדול דור אחד מוצהר, אלא אנו נמצאים בדור בו עומדים אנשים שונים על האכסדרה ומנתבים חלקים שונים מהעם במבוך המסוכן בדרכים שונות כבר אי אפשר לטעון לדרך אחת נכונה וצודקת, ואי אפשר לדרוש שכולם יחשבו אותו דבר.
הבה נקבל שרוחניות זה לא רק הדרך שלי לעבוד את ה', וישנן דרכים נוספות כשרות וטהורות בהן דברים שאצלי הם מוקצה, אצלם הן מקובלות ואין בעיה איתם, וכן להיפך.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קח

א שִׁיר מִזְמוֹר לְדָוִד:ב נָכוֹן לִבִּי אֱלֹהִים אָשִׁירָה וַאֲזַמְּרָה אַף כְּבוֹדִי:ג עוּרָה הַנֵּבֶל וְכִנּוֹר אָעִירָה שָּׁחַר:ד אוֹדְךָ בָעַמִּים יי וַאֲזַמֶּרְךָ בַּלְאֻמִּים:ה כִּי גָדוֹל מֵעַל שָׁמַיִם חַסְדֶּךָ וְעַד שְׁחָקִים אֲמִתֶּךָ:ו רוּמָה עַל שָׁמַיִם אֱלֹהִים וְעַל כָּל הָאָרֶץ כְּבוֹדֶךָ:ז לְמַעַן יֵחָלְצוּן יְדִידֶיךָ הוֹשִׁיעָה יְמִינְךָ וַעֲנֵנִי:ח אֱלֹהִים דִּבֶּר בְּקָדְשׁוֹ אֶעְלֹזָה אֲחַלְּקָה שְׁכֶם וְעֵמֶק סֻכּוֹת אֲמַדֵּד:ט לִי גִלְעָד לִי מְנַשֶּׁה וְאֶפְרַיִם מָעוֹז רֹאשִׁי יְהוּדָה מְחֹקְקִי:י מוֹאָב סִיר רַחְצִי עַל אֱדוֹם אַשְׁלִיךְ נַעֲלִי עֲלֵי פְלֶשֶׁת אֶתְרוֹעָע:יא מִי יֹבִלֵנִי עִיר מִבְצָר מִי נָחַנִי עַד אֱדוֹם:יב הֲלֹא אֱלֹהִים זְנַחְתָּנוּ וְלֹא תֵצֵא אֱלֹהִים בְּצִבְאֹתֵינוּ:יג הָבָה לָּנוּ עֶזְרָת מִצָּר וְשָׁוְא תְּשׁוּעַת אָדָם:יד בֵּאלֹהִים נַעֲשֶׂה חָיִל וְהוּא יָבוּס צָרֵינוּ:
נקרא  13  פעמים

אתגר AI

מלכות ה' • אתגר 119

לוח מודעות

למעלה