מעדיפה לא לעבור על כל האשכול..
ראיתי קצת וזה הספיק לי (והותר!)
תרשו לי להביע את דעתי?
לדעתי.
הדיון פה פשוט נהי'ה
"האם מי שעושה את זה נקרא רחובי, או לא"
ולהיפך - "האם מי שלא מרשה, הוא תקיף מדי בחינוך, או לא"
ויש גם דעות באמצע, והרבה. כמו בכל דיון.
וממילא, כשאומרים לבן אדם בפרצוף - אתה רחובי! וודאי שהוא יתרעם על הענין
או כשאומרים לאדם בפרצוף - אתה תקיף, וכמובן שמכאן נובעות כל הצרות, ודאי שגם הוא יתרעם.
ושכחנו דבר אחד -
שגם אם את/ה בתור אבא/ אמא תרשי או לא תרשו לילדים ללעוס מסטיק, זה לא אומר שאחרים - הם ממילא אינם טובים
הם פשוט חושבים אחרת!
בעיקרון, מסטיק לא שונה מההגדרה של אוכל, נכון?
ולכן, חז"ל אמרו - שמי שאוכל דברים בשוק - הנהגתו לא ראוי'ה או מתאימה.
מה תעשו בבית? מה שאתם חושבים, ומה שהחלטתם - ודאי שזה אחרי שיקול מה מתאים ולמי
ויש גם כאלו שחושבים שזה לא נקרא אוכל, ואם הם חושבים כך - אז זו דרכם.
הם לא חוטאים, הם פשוט מעדיפים לתת את הפוקוס על הדברים היותר חשובים מבחינתם.
ותסכימו איתי, שאיך שהילד ידבר למבוגרים / חשובים ממנו, הרבה יותר חשוב מאם הוא ילעס מסטיק.
אני מכירה הרבה משפחות טובות שלועסים את המסטיק בינם לבין עצמם. למה? כי לקחת דבר כ"אוביקט שנוי במחלוקת" בשעה שהוא לא כזה - היא היא הבעי'ה.
זה לא מתאים בחוץ? אז לא. זה כהלכה.
שנוי במחלוקת? זה כבר מחרחרי ריב מהצדדים מחליטים!
ובביה"ס - זה מותר או אסור?
אם אתם לא מסכימים - אז לא. ואת יכולה גם להסביר את דעתך בענין..
ועכשיו, התלמידה יכולה לחשוב, שאם ח"ו היא רואה אדם שהולך ברחוב ולועס מסטיק - היא תחשוב שהוא לא מכובד??
וההסתכלות הזו, במחילה, היא בעיתית!
לקחת מגזר שלם, שעושה משהו שבעיני איננו מכובד - ולהדביק אותו על אדם?
לי זה לא מתאים - אז חסל. למה להפיל את הענין על מגזר שלם? על חוג שלם?
גם אם לי זה לא מתאים, זה לא כי אני יותר. ולא - זה לא ברור מאליו!!
אלא כי ככה נוהגים אצלנו, בלי קשר לאף אחד.
ויש הרבה י'הודים חרדים וצדיקים שכן לועסים.
זה לא אומר שהם ח"ו לא מכובדים, אלא -שההשקפה שלהם פשוט שונה משלנו.
כל הענין הוא פשוט "סובלנות"
יש ענין להחדיר לילדינו את ההשקפה שלנו. כי זו הדרך שלך - אז בהחלט תלכו בה.
אבל להכניס לילדים שהדרך שלנו היא הכי טובה, ומי שלא נוהג כמותה הוא קצת בעיתי, או מסכן או מה שלא י'הי'ה -
זו לבטח לא דרכה של תורה.
תשאלו אפילו את הרב שנותן את הבד"צ על המגדים, ולא על המסטיק.
וכעת, המשהו הכי חשוב -
גם אני גדלתי בבית יעקב, והתחושה שהם נתנו לגבי המסטיקים, גם לילדות הטובות שלא חיפשו איך למצוא את הבעי'ה הבאה בבי"ס, כבר הגיע לידי הרגשה ש-באמת נתנו לדבר הזה יותר מדי מקום ממה שמתאים למשהו שלא מתאים.
למה? כי דברים לא מתאימים באמת, לא מדברים עלי'הם יותר מדי. פשוט אומרים לא, אולי מסבירים במשפט או שנים. וזהו!
כשמתחילים לפרט, ולהסביר, זו לדעתי כבר הפרשנות האישית, ואף תלמידה לא תקבל את הדברים כפשוטם - פשוט כי כל אדם נולד לחשוב אחרת, ואת יכולה להעביר את עיקר הדברים, להסביר את העיקרון, וגם להשאיר "ספי'יס" לילדות לחשוב על הענין בעצמן, כי מה שלא יבוא מהן באמת - לא יעשה להן את זה כמו שצריך
ואת נראית לי אחת שבאמת רוצה לחנך, לתת כלים לחי'ים, ולא רק להתאים אותן לדרכך.
העיקר - לא לשכוח, שהגישה היא "המסטיק הוא לא את"
המסטיק - הוא מסטיק.
ואת - זה את.
בהצלחה!