נכתב ע"י GRN;1470121:
הרגשה של מתאים או לא מתאים (זר).זה דברים שבהרגשה קצת קשה לי להסביר, אולי יעזרו לי ואולי בהמשך אמצא דרך לנסח.
לגבי הבעיה בתרבות הכללית - היא מכוונת לחיים של כיף כאן ועכשיו ואני רוצה להתנתק ממנה כדי להתחבר לחיים של עבודת ה' שהם עבודה לטווח הרחוק.
לגבי המושג רחובי, כבר כתבתי קודם, ואני שוב כותבת שאני רואה במושג הזה משהו היסטורי, ואין הכוונה שהוא שייך להיסטוריה אלא שהוא בא מתוך ההיסטוריה. הייתה תקופה, לפני אולי 20 שנה שהדבר ממנו ניסו להתבדל היה מהרחוב. כנראה הטרנדים של אותה תקופה היו טרנדים זרוקים, כנראה זה קשור להיפים וכל זה, אבל בכל אופן זה היה הדבר שסימל יותר מכל את היפך עבודת ה'. ל"רחוב" של אותה תקופה היו מאפיינים שונים כמו ג'ינס, לבוש מאוד ארוך, תיקים זרוקים וכדומה ובשביל להתבדל מזה דרשו מהחניכים להימנע מהסמלים האלו. כלומר, לא שבאמת בכל אחד מהמאפיינים יש בעייתיות, אלא שהףףףסמליות שלהם וכן המכלול שלהם היה "לא זה", או "מתאים לתרבות זרה". מאז ועד היום נשאר המושג "רחובי" עם סמלים די ברורים שלא התחדשו ולא התעדכנו. התרבות של היום היא לא כל כך "רחובית", ואפילו דברים שהיית מאוד מצפה שיכנסו להגדרה של רחוביות - לא נכנסו. היום הדברים עובדים אחרת. אולי זה עבר ל"מודרני", יש כאן חכמים וטובים ממני שיכולים לנתח את זה.
תשובה מאוד יפה ופילוסופי, אבל...
קצת מבולבל, ואני לא מתכוון לפגוע
יש דברים אסורים שלא כתוב בשו'ע, אלא כי הם
דרך ארץ, כלומר
מכובדות, שזה
הרגשה, של
תרבות הכללית, שמסמל
חיים של כיף, .....
אוקי הבנתי, אבל לפני שנדבר על זה יש בדבריך קטע
שהוא חשוב לא פחות, ניסית להסביר את עצמך שפעם
הרחוב היה משהו שסימל ההפך מעבודת השם, וזה נכון מאוד
(לא הבנתי מה הקשר היפים לפה, ואף אחד לא מנסה להבדיל אותנו מההיפי שבצפת
, גינ'ס היה ה'סמל של האופנה אצל הגוים)
ואני מסכים איתך שלא כל מה שסימל פעם הפך עבוד'הש גם היום מסמל ככה
אבל זה לא כי היום כבר לא נבדלים מהרחוב
וגם לא, כי הרחוב היום כבר מתאים לעבודת השם,
אלא כי גינ'ס נמצא היום גם לאלה שעובדים את השם
ופה הגדרת את זה מאוד ברור
כי כל אחד יש לו קריטריונים אחרים מה זה עבודת השם
ומי צריך ללכת עם זה שזה יצא מכלל המושג רחוב
לאחד זה הרב קניבסקי ולשני זה השכן ממול(כמובן שיש אמצעי)
''אז מי שהעיר פה שמסטיק מחוץ לבית זה רחובי
בעיניה האנשים [שהיא ראה אותם לועסים מסטיק ברחוב,]
לא מסמלים לה עבודת השם אלא ההפך .''
נ.ב. זה שעושים ההפך מהרחוב זה לא כי זה מסמל הפך עבוד'הש
אלא כי המהות היהודי הוא הפך הרחוב,
וראה ערך אברהם אבינו..ודו'ק אם את לא מבינה ההבדל.