דרוש מידע המדינה תכיר בלימודי תעודה של מטפלות בתרפיה באומנות מהציבור החרדי

מצב
הנושא נעול.

יהודי-פשוט

משתמש סופר מקצוען
מי שקורה את מה שכתוב כאן יכול להיות בטוח
שמי שלומד תואר
אין חיפופים
אין קנית עבודות
אין שום אפשרות לעקוף
ואילו מי שלומדת במסגרת חרדית
אין אתיקה
אין מקצועיות
אין רשמיות
אין דרך להיות רציני
אז בואו נסדר את העניינים
פגשתי אחיות ורופאים ומטפלים בעלי תואר
שלא ידעו שום כלום
כולם יודעים שאפשר לקנות עבודות באינטרנט
ופגשתי אנשי מקצוע שלמדו בסמינרים
שקיבלו הדרכה טובה
למדו רציני
והיו מקצועיות לגמרי
אגב תמיד אנשי מקצוע חדשים יהיו פחות מקצועיים
ברור שאף אחד לא מצפה
שיהיו מטפלות שלא יעברו הכשרה רצינית
השאלה האם נאמין בסמינרים
שבהנחה שתהיה להם את האפשרות החוקית ילמדו את כל החומר במקצועיות
ושוב התלמידה תחליט אם היא רצינית
או שנניח שאם זה בסמינר זה בטוח רקוב
למשל בתחום ניתוח התנהגות
הביקוש לבוגרות התכנית של אתי סיני
גם במגזר הכללי הוא מאד גדול
 

החכמה צודקת

משתמש מקצוען
בסופו של דבר האחריות היא בידי המטופל בלבד!!
בכל תחום יש שרלטנים (גוף ונפש) ואין לנו שליטה על זה בכלל...
(המאכריות היא לא רק אצלנו רק שאולי אנחנו יותר מאמינים ולא מספיק מבררים)
 

יהודי-פשוט

משתמש סופר מקצוען
בסופו של דבר האחריות היא בידי המטופל בלבד!!
בכל תחום יש שרלטנים (גוף ונפש) ואין לנו שליטה על זה בכלל...
(המאכריות היא לא רק אצלנו רק שאולי אנחנו יותר מאמינים ולא מספיק מבררים)
לא מדויק בסוף יש גוף שממנו מקבלים את השירות
 

ChaiMordechaiBrecher

משתמש פעיל
באה לחזק
נחשפתי גם אני לאחרונה ל3 מקרים, של מטפלים, שנהגו בחוסר ישרות והגינות מוחלט
חוסר אתיקה מקצועית, וחוסר בהבנה מינימלית של הליך טיפולי

שלושתם היו בוגרי קורס מסוים שמתיימר להכשיר מטפלים חרדים במקום אקדמיה.

ואני בטוחה, שלכל שלושת המטופלים של המטפלים הנ"ל, כבר היה עדיף לא להיות מטופלים בכלל, מאשר לחוות את הנזק הנורא ממטפל בלתי מורשה
נחשפתי למקרים של בוגרת תואר ראשון ושני (באוניברסיטה חילונית) ואפילו עברה את התוכנית של מכון מנדל שגרמה נזק נורא ואיום, יותר גרוע ממה שכתבת.
יש כאלה בכל מקום.
 

ש. צ. וינמן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
עימוד ספרים
עריכה תורנית
לפני שנים למדתי תחום טיפולי מסויים במשך חמש שנים. לימודים מקיפים, מורים מהשורה הראשונה, סטז' וסופרויזן. הלימודים התקיימו במכון שתעודתו לא היתה מוכרת בכל המקומות.
ולכן.
א. המכון הפך לשלוחה של מקום מוכר המעניק תעודה מוכרת יותר. [גם לא בכל המקומות] אבל הלימודים, אותם העבירו אותם מורים, צומצמו לכדי שליש שעות ומטלות. כעדות חלק מהתלמידות שפנו ללמוד שם רק בשביל התעודה.
ב. חלק נוסף מהתלמידות פנו לאוניברסיטה הפתוחה להשלמת תואר. ועברו את אותו מסלול בהקף נמוך בהרבה מהמקום הראשון. [כי זו היתה האופציה המקסימלית של האונברסיטה ולא כי בחרו במסלול קצר]
מסקנת התלמידות שהמשיכו ללמוד במקומות 'מוסמכים' שלא בהכרח שהלימודים במקום מוכר מקיפים ויעילים יותר. במקרה הטוב. חלקן טענו לרמה נמוכה והקף חומרים קטן בהרבה. [שלא לדבר על הקף השעות הכללי שהיה קטן בהרבה. שימו לב שמספר שנים לא אומר על הקף שעות כללי]

זה סיפור אחד שמוכיח שיש מקום לפתוח ראש ולגבש מסלולים שכן אפשר יהיה לעבור אותם ולקבל תואר במקומות ראויים בלי לוותר על מקצועיות התלמידים המטפלים. זה יקרה בין היתר כשנבין שזה אפשרי.
 
נערך לאחרונה ב:

Harmonyapro

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
קשה לי להאמין שפגשת את כל הקלינאיות בארץ ועברת איתן די והותר זמן כדי להסיק כך.
לא פגשתי את כולן גם לא חצי מהן, אבל כן די הרבה במשך כמה וכמה שנים.
גם בסקר לא מסקרים את כל האזרחים במדינה אחד אחרי השני,
זה לא שאני נגד כל אלו שלמדו במקומות כאלו מסודרים ומאושרים, ממש לא. להיפך אני רק אומרת שכיום אפשר בהחלט למצוא מקומות לימוד מצויינים שעומדים תחת ההגדרה של מקום חרדי, ולכן זה ממש לא בשמים היא, לסדר תוכנית מסודרת ומוסכמת על שני הצדדים שתפתור את כל הסיפור הזה.
פורשת כי זה לא דיון ענייני מבחינתי.
כנ''ל,
לא נראה שיצא משהו אפקטיבי באמת מכל השרשור הזה.
ככה זה כשנלחמים באקדמיה מבלי לבחון אותה באופן פונקציונלי. כלי ולא אורים ותומים.
ככה זה כשמתדיינים על נושא מורכב בצורה אנונימית בפורום ציבורי.

בואו נדייק:
עוד נתון לדיוק, לא התכוונתי בהכרח לקלינאית תקשורת. אל בהתייחסות כללית.
שנית-
זה שאת לא מכירה לא אומר שלא קיים.
אין מקומות לימוד חרדיים - לא אקדמיים - לקלינאיות.
אז אילו "כאלו שלא נכנסו לאותו מקום כי לא עמדו בדרישות" את מכירה?
מקסימום נשות מקצוע שלמדו במסלול חרדי אקדמי עם מרצים לא חרדיים, רק עם דרישות נמוכות יותר... או כאלו שמתיימרות להציע טיפול ללא שעברו הכשרה כלל.
הבנת בכלל מה כתבתי?
התכוונתי דרישות המקום- העבודה. לא מקום הלימודים. במקום הזה דורשים לפחות תואר שני אם לא מעבר.
ויש כאלו שיש להם תואר ראשון אבל את ההמשך הן עשו ללא תואר. חלקן מבחינה כספית וחלק מכיון שהספיק להם ''ההכרות'' עם העולם הזה בתואר ראשון.
זה לא סותר את זה שהן המשיכו ולמדו עד כמה וכמה שנים טובות לפני שיצאו לשוק, והתמקצעו בלי סוף ועדיין ממשיכות, ולכן בשטח לא ראיתי חסרון כלשהו בנשות המקצוע האלו,
אחת המנהלות אף ציינה לי שאם לא הייתה בעיה חוקית היא היתה מוכנה לעשות הכל כדי לקבל את X לעבודה, כי המקצועיות שלה עולה פי כמה וכמה על Y בעלת התארים המרשימים.

זה סיפור אחד שמוכיח שיש מקום לפתוח ראש ולגבש מסלולים שכן אפשר יהיה לעבור אותם ולקבל תואר במקומות ראויים בלי לוותר על מקצועיות התלמידים המטפלים. זה יקרה בין היתר כשנבין שזה אפשרי.
נתת תקווה שיש סיכוי שמשהו כאן סוף סוף יצא מהריבוע ויבין שאפשר גם לחשוב אחרת.
 

shira bira

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
ככה זה כשמתדיינים על נושא מורכב בצורה אנונימית בפורום ציבורי.
מורכבות ודיון ענייני לא יכולים לבוא עם קביעות חסרות ביסוס.
כי פשוט אין סיכוי שפגשת די והותר אנשי מקצוע ולמדת את כל מה שהם למדו כדי לקבוע את טיב הכשרתם
וזה כולל גם הכשרה בסמינר וגם הכשרה אקדמית.
 

שרי ת.

משתמש פעיל
נחשפתי למקרים של בוגרת תואר ראשון ושני (באוניברסיטה חילונית) ואפילו עברה את התוכנית של מכון מנדל שגרמה נזק נורא ואיום, יותר גרוע ממה שכתבת.
יש כאלה בכל מקום.
נכון שיש גרועים בכל מקום
עדיין למטפל מוסמך יש הרבה מאד מה להפסיד מתלונה של מטופל
לעומת מטפל לא מורשה

ועדיין למיטב ידיעתי, רוב הסיפורים הבעיתיים שאני בכל אופן נחשפתי אליהם היו של יועצים ממכון זה או אחר
והרבה הרבה פחות של מטפלים מוסמכים

גילוי נאות, אני עצמי לא מטפלת, לא מוסמכת, ולא לא מוסמכת
 
D

Deleted 66182

אורח
תכל'ס, החוק צריך לעבור בקריאה שניה ושלישית?
איך ההסדרה הזו הולכת להתבצע? למי ואיך מגישים בקשות להכרה בלימודים ומתי?
 

Ruty Kepler

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
תכל'ס, החוק צריך לעבור בקריאה שניה ושלישית?
איך ההסדרה הזו הולכת להתבצע? למי ואיך מגישים בקשות להכרה בלימודים ומתי?

בקריאה ראשונה, שניה ושלישית.
כרגע הוא עבר רק בטרומית.

אפשר לעקוב כאן אחרי מצבו (של החוק העיקרי, לגבי הסדרת המקצוע) :

וכאן זה התיקון המוצע של הח"כים החרדיים:
 

מירי עוס

משתמש מקצוען
כון אבל כאן כרגיל פוטרים זאת בתשובה המתנשאת שזה לא הסגנון שלנו.
כאילו שזו התשובה להכשרות שאין בסמינרים.
אכן כן.
הייתי חייבת לשאול, מאחר וזה מצחיק בעייני לדבר נגד האקדמיה (שבאמת יש בה הרבה סכנות),
ואז לדבר על תואר במקומות ראויים...קרי, אקדמיה חרדית..קרי, מבחר או שטראוס...
 

ש. צ. וינמן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
עימוד ספרים
עריכה תורנית
זה בדיוק מבחר וקמפוס שטראוס מנסים להשיג, לא?
ממש לא.
כוונתי היתה שאפשר גם בסמינרים הטובים ביותר ללמוד ברמה מקצועית טובה כדי לקבל תעודה מוכרת.
נחיתות הציבור היא אחד המכשולות הגדולים בנושא.
 

Ruty Kepler

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
ממש לא.
כוונתי היתה שאפשר גם בסמינרים הטובים ביותר ללמוד ברמה מקצועית טובה כדי לקבל תעודה מוכרת.
נחיתות הציבור היא אחד המכשולות הגדולים בנושא.

תלוי באיזה מקצועות.
במקצועות ריאליים - בוודאי שאפשר.
במקצועות פרא-רפואיים (קלינאות, ריפוי בעיסוק) - אולי.
במקצועות טיפוליים (פסיכולוגיה קלינית, עו"ס תואר שני וכו') - לכאורה לא.

וזו לא נחיתות, אלא הבנה שיש במקצועות אלו נושאים מורכבים, שהם ליבת הנפש, ואין דרך כיום ללמד אותם לרבים במקום חרדי ממוסד כמו סמינר.
גם הסטאז' במקצועות אלו יתקשה לעבור אישור רוחני של הסמינר. (זו בעיה גם במקצועות הפרא רפואיים). כי זה אומר לשבת בבית חולים פסיכיאטרי או מקום רשמי אחר, ולהחשף למגוון עצום של מקרים כואבים וקשים מכל קצות הקשת.

אין דרך לוותר על זה כשרוצים להכשיר מטפל/ת בנפשות, גם אם היא תטפל רק בבחורות חמודות שמגיעות אליה מהסמינר הטוב בעיר.
כי גם אצל אלה, מה לעשות, קיימת הליבה האנושית, וגם הן לפעמים מגיעות לצורך באשפוז פסיכיאטרי, ויש להן מורכבויות גדולות מאוד.

והח"מ אינה נחיתית כלל, ומאמינה שסמינרים חרדיים יכולים להוציא את בוגרותיהם ממבחני רו"ח עם מדליה של הלשכה ביד. (הם כרגע לא עושים את זה... אבל מצד היכולות והכישורים, בוודאי שאפשר).
ומאמינה שהסמינרים יכולים להוציא בוגרות אלופות בכל תחומי המחשבים, ברמה של תואר במדמ"ח. (שוב, זה לא ממש קיים אבל ייתכן).

אבל שאלת המקצועות הטיפוליים אינה קשורה למקצועיות הסמינר, אלא להיתכנות של למידת נושאים עדינים ומורכבים במיוחד, בתוך הסמינר. גם אם במסגרת בית המורה.

כמו שכל אחד יבין שאי אפשר ללמוד גניקולוגיה בבית המורה. זו אינה נחיתות אלא הכרה במציאות.
 

shira bira

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
טיב ההכשרה הוא ההיבט העיקרי @Ruty Kepler אבל לא היחיד.
לימודים מסוג זה דורשים פיקוח ושקיפות. גם במרצים ואיכותם וגם בשכר הלימוד שיש להגביל.
ואיכשהו לסמינרים אין שום אינטרס שזה יקרה.
 

ChaiMordechaiBrecher

משתמש פעיל
אבל שאלת המקצועות הטיפוליים אינה קשורה למקצועיות הסמינר, אלא להיתכנות של למידת נושאים עדינים ומורכבים במיוחד, בתוך הסמינר. גם אם במסגרת בית המורה.
הלוואי שהיו נושאים עדינים ומורכבים. מדובר על כפירה שחלקה הגדול מבוסס על יסודות הנצרות.
לא סתם הרב אלישיב זצ"ל ור' משה שפירא זצ"ל ועוד גדו"י התנגדו מאוד ללימודים אלה.
(כשהיה צורך גדול לא היתה ברירה ושלחו לפסיכולוגים.. אבל תמיד זה היה רק בצורך גדול)
 

Ruty Kepler

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
הלוואי שהיו נושאים עדינים ומורכבים. מדובר על כפירה שחלקה הגדול מבוסס על יסודות הנצרות.
לא סתם הרב אלישיב זצ"ל ור' משה שפירא זצ"ל ועוד גדו"י התנגדו מאוד ללימודים אלה.
(כשהיה צורך גדול לא היתה ברירה ושלחו לפסיכולוגים.. אבל תמיד זה היה רק בצורך גדול)

כיוון שהנושאים אכן עדינים ואכן מורכבים, לא ניתן אף להעלותם על הכתב באתר כמו פרוג, ועל כן לא אתווכח על העניין.

מה שברור וקורה בשטח - רבים מגדולי דורנו מכוונים אנשים ונשים המתאימים לכך, ללמוד לימודים אקדמאיים במקצועות הטיפול והפרא-רפואי, מתוך הדרכה רוחנית וקשר אישי עם כל אחד.
כדוגמה ניתן לציין את האדמו"ר מאמשינוב, האדמו"ר מבעלז, האדמו"ר מקרלין, ועוד רבים.

בוגרות ובוגרים של לימודים אלו מביאים הרבה תועלת, עזרה וריפוי לציבור, בצורה מותאמת ושמורה.
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  105  פעמים

אתגר AI

תאומים • אתגר 145

לוח מודעות

למעלה