דרוש מידע המדינה תכיר בלימודי תעודה של מטפלות בתרפיה באומנות מהציבור החרדי

מצב
הנושא נעול.

Harmonyapro

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
תחום הטיפול באמנויות אינו ענף בחינוך מיוחד. הוא מקצוע בפני עצמו.
צודקת.
יתכן וטעיתי בגלל דרישות הסף.
אין טעם להתווכח. יש צורך להשוות בין התכניות השונות, ולבדוק: האם ישנם תכנים מיותרים בלימודים לתואר שני, ומנגד- האם בוגרות ההשתלמויות בסמינרים יוצאות עם כל הידע המקצועי הדרוש להן.
בנוסף, יש להשוות בין דרישות הסטאז': בהצעת החוק הנ"ל, וכך זה בתכניות התואר השני בחמש השנים האחרונות, ניתנת תעודה לאחר סיום 1560 שעות טיפול תחת הדרכה.
האם ניתן להשוות זאת לדרישות הסטאז' בסמינרים? במקרה אחד שבדקתי דובר על 100 שעות סטאז'...
במקצוע של בריאות הנפש, לא ניתן להשאיר את ההחלטה על תכנית הלימודים לכל רכזת כפי הבנתה. חיי נפש אדם מוטלים כאן על הכף. כפי שבלימודי אחיות או רפואה, לא היינו נותנים לכל סמינר להחליט על תכנית לימודים כראות עיניו, כך גם כאן.
כך גם לגבי דרישות הסטאז'.
את שוב חוזרת לאותה נקודה.
לא דיברתי על אלו שלומדות את זה בתור השתלמות או השלמה כנספך.
אלא, אמרתי שאפשרי בהחלט לצאת עם אותו ידע ומקצועיות גם ממקום חרדי. אפילו בסמינר.
מה שקורה כרגע שרוב המקצועות שאינם מאושרים ללימוד במקומות חרדים זה בעיקר בגלל שהם מחייבים ללמוד דברים שאינם בגדר ''כשר'' בלש' המעטה. או מסיבה פשוטה שקשה למצוא מרצים חרדים שעומדים בקריטריונים שלהם.
שני הדברים הנ''ל אינם קשורים למקצועיות של הסטודנט שמסיים את לימודים באוניברסיטה כזו או אחרת.
נכון שמרצה מקצועי זה א' ב' אבל כיוון שלרוב המקומות הנ''ל מסוכנים מעטים הם החרדים יראי ה' שכן עושים קפיצה למים ולומדים במקומות הנ''ל.
לכן דעתי האישית, שבמקום להסתובב סחור סחור עם חוקים לא מובנים ולא ריאלים, אולי הגיע הזמן שחברי הכנסת החרדים יפתחו קצת את ראשם ואת העיניים של עמיתיהם ויסדרו תוכנית לימודים מאושרת ומקובלת על שני הצדיים שתוכל להתבצע גם במקומות חרדים.
בטוחני שזה יפטור הרבה מן הסאגה סביב הנושא הזה.
יש מקומות שכבר עושים את זה במקצועות רבים, אבל אינם מאושרים בצורה מסודרת בגלל שאין עדיין תוכנית מסודרת שמוסכמת על שני הצדדים.

בכוונה תחילה לא נכנסתי לנושא של מקומות העבודה. זו נושא מסובך בפני עצמו.
 

#מולטי#

משתמש מקצוען
משהו לא ברור בניסוח הידיעה.
באיזה סמינר יש/היה מסלול תרפיה באמנות?
מכירה מקרוב סמינרים רבים ובוגרותיהם. לא מכירה חיה כזאת. מאיפה צצו 'מאות בוגרות עם תעודת תרפיה באמנות מהסמינר'? איפה למדו? מה הסיפור?
בבית המורה שרנסקי יש מסלול מושקע של תרפיה באומנות דרך ווינגייט
(בלת"ק)
מרכזת המסלול הגב' אורה שפי
 

נ.ב.

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
D I G I T A L
בבית המורה שרנסקי יש מסלול מושקע של תרפיה באומנות דרך ווינגייט
(בלת"ק)
מרכזת המסלול הגב' אורה שפי
אכן, וככל שהבנתי התעודה שהן מקבלות לא מוכרת בשום קופת חולים...
איפה הן עובדות?!
 

אהבת עולם

משתמש סופר מקצוען
D I G I T A L
יש גם בשצ'רנסקי בביתר - כלומר, בהשתלמות של הסמינר הישן מסלול תרפיה באומנות.
התכנים עצמם די ברמה , הם משתדלים להביא מורות שיש להן תואר שני.
אבל, נקודות התורפה שלהם לדעתי הן:
א. צנזורה מחמירה על נושאים [מה לעשות שיש נושאים קריטיים לטיפול שלא עוברים צנזורה ולא נכנסים לרדאר שלהם משום כיוון]
ב. סטאז' חלש מאד מבחינת שעות סף , הדרכה כנ"ל (אני לא בטוחה כמה שעות חובה) גם פרקטיקום אני חושבת
ג.בגלל שאין את רוח האקדמיה (שזה דבר מבורך) גם אין עידוד ללומדות ללכת בעצמן לטיפול אישי , אין דגש על תואר שני והסמכה טובה.

עובדות בבתי ספר ומוסדות חינוך בדרך כלל. או פרטי.
 

GBSA

משתמש סופר מקצוען
מישהו/י יכול/ה לעשות סדר.
קראתי את נוסח הצעת החוק ולא יצא לי כ"כ ברור.
מדובר על לימודי תעודה אקדמאיים לאחר תואר ראשון אקדמי (תנאים פחות נוקשים מתואר שני)?
אז על מה החגיגה??

הנה ציטוט
"מוצע להוסיף כחלופה לתואר השני, לימודי תעודה בטיפול באמצעות אמנויות שהם שווי ערך ללימודים לתואר שני במקצוע זה, שהוכרו על ידי המנהל הכללי של משרד הבריאות, לאחר שבחן את רמת הלימודים, היקף הלימודים ותכנית הלימודים בלימודי התעודה, בהשוואה לאלו הנהוגים בלימודי תואר שני בטיפול באמצעות אמנויות"

אז נכון שעד היום היו חייבים תואר שני ולפי הצעת החוק יספיקו לימודי תעודה לאחר תואר ראשון, - זה לא מה שפירסמו בתקשורת החרדית.

(אולי זה החריגה היחידה

(כד) מי שהיתה בידו ביום ט"ו בתמוז התשס"ה (22 ביולי 2005) תעודת הכרה במעמד במקצוע מטפל באמצעות אמנויות, לרבות תעודת הכרה זמנית, זכאי לקבל תעודת מטפל באמצעות אמנויות לפי חוק זה ובלבד שהגיש בקשה לכך ומתקיימים בו התנאים הקבועים בפסקאות (1), (2), (4) ו-(5) שבסעיף 8".

אם כי - אין לי מושג על מה זה מדבר)



אני מקווה שאני מדייק.
תתקנו אותי - אני באמת סקרן לדעת...
 

shira bira

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
צודקת.
יתכן וטעיתי בגלל דרישות הסף.

את שוב חוזרת לאותה נקודה.
לא דיברתי על אלו שלומדות את זה בתור השתלמות או השלמה כנספך.
אלא, אמרתי שאפשרי בהחלט לצאת עם אותו ידע ומקצועיות גם ממקום חרדי. אפילו בסמינר.
מה שקורה כרגע שרוב המקצועות שאינם מאושרים ללימוד במקומות חרדים זה בעיקר בגלל שהם מחייבים ללמוד דברים שאינם בגדר ''כשר'' בלש' המעטה. או מסיבה פשוטה שקשה למצוא מרצים חרדים שעומדים בקריטריונים שלהם.
שני הדברים הנ''ל אינם קשורים למקצועיות של הסטודנט שמסיים את לימודים באוניברסיטה כזו או אחרת.
נכון שמרצה מקצועי זה א' ב' אבל כיוון שלרוב המקומות הנ''ל מסוכנים מעטים הם החרדים יראי ה' שכן עושים קפיצה למים ולומדים במקומות הנ''ל.
לכן דעתי האישית, שבמקום להסתובב סחור סחור עם חוקים לא מובנים ולא ריאלים, אולי הגיע הזמן שחברי הכנסת החרדים יפתחו קצת את ראשם ואת העיניים של עמיתיהם ויסדרו תוכנית לימודים מאושרת ומקובלת על שני הצדיים שתוכל להתבצע גם במקומות חרדים.
בטוחני שזה יפטור הרבה מן הסאגה סביב הנושא הזה.
יש מקומות שכבר עושים את זה במקצועות רבים, אבל אינם מאושרים בצורה מסודרת בגלל שאין עדיין תוכנית מסודרת שמוסכמת על שני הצדדים.

בכוונה תחילה לא נכנסתי לנושא של מקומות העבודה. זו נושא מסובך בפני עצמו.
יש תחומי לימוד שבהם לימודים "סטריליים" בהחלט פוגמים בטיב ההכשרה.
את יכולה לדמיין לעצמך אחות שלא לומדת מיילדות במסגרת התואר שלה רק כי יש הורים שהחליטו שזה לא כשר? את יכולה להגיד שיש היגיון בזה.
וכנ"ל בתחומי הטיפול שדורשים ידע גם בשטחים פחות סטריליים והורים משום מה לא מפנימים את זה.
 

shira bira

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
צודקת.
יתכן וטעיתי בגלל דרישות הסף.

את שוב חוזרת לאותה נקודה.
לא דיברתי על אלו שלומדות את זה בתור השתלמות או השלמה כנספך.
אלא, אמרתי שאפשרי בהחלט לצאת עם אותו ידע ומקצועיות גם ממקום חרדי. אפילו בסמינר.
מה שקורה כרגע שרוב המקצועות שאינם מאושרים ללימוד במקומות חרדים זה בעיקר בגלל שהם מחייבים ללמוד דברים שאינם בגדר ''כשר'' בלש' המעטה. או מסיבה פשוטה שקשה למצוא מרצים חרדים שעומדים בקריטריונים שלהם.
שני הדברים הנ''ל אינם קשורים למקצועיות של הסטודנט שמסיים את לימודים באוניברסיטה כזו או אחרת.
נכון שמרצה מקצועי זה א' ב' אבל כיוון שלרוב המקומות הנ''ל מסוכנים מעטים הם החרדים יראי ה' שכן עושים קפיצה למים ולומדים במקומות הנ''ל.
לכן דעתי האישית, שבמקום להסתובב סחור סחור עם חוקים לא מובנים ולא ריאלים, אולי הגיע הזמן שחברי הכנסת החרדים יפתחו קצת את ראשם ואת העיניים של עמיתיהם ויסדרו תוכנית לימודים מאושרת ומקובלת על שני הצדיים שתוכל להתבצע גם במקומות חרדים.
בטוחני שזה יפטור הרבה מן הסאגה סביב הנושא הזה.
יש מקומות שכבר עושים את זה במקצועות רבים, אבל אינם מאושרים בצורה מסודרת בגלל שאין עדיין תוכנית מסודרת שמוסכמת על שני הצדדים.

בכוונה תחילה לא נכנסתי לנושא של מקומות העבודה. זו נושא מסובך בפני עצמו.
ההנחה שחרדים צריכים הקלות והשמטות היא שגויה. גם ההנחה שכל המרצים חייבים להיות חרדים היא לא פחות ממיתממת. אולי יש הבדלים תרבותיים שמחייבים שפה מעט שונה, התחשבות ברגשות ובפערי לימודים שיש להשלים. אבל כל זה לא מצדיק פגיעה בהכשרה עצמה.
חרדים לא פחות יכולים ויש די והותר מרצים שמתכופפים לחוקי ההנהלה של מוסדות חרדים.
לבת של הורים מסוימים זה לא מתאים? זכותם. אבל לא מצדיק חיפוף והשמטת קורסים ופגיעה בטיב ההכשרה.
את תלכי לקלינאית שחסר לה ידע בתחום מסוים כי לא היה מרצה חרדי לקורס?
 

חוחית

משתמש סופר מקצוען
עריכה: בלא קריאת כל התגובות הקודמות:
מרתק, מעניין ממש, אגב, למה הציבור שלנו לא מקים מסלולים לניתוחים...

ניתוחים בריאטריים למשל, אני לא חושבת שהם כאלו מסובכים. מה כבר עושים שם?
פותחים.
חותכים.
תופרים בחזרה וחלאס.

מה רע שתשבנה נשים חרדיות, (שיודעות לבתר עופות לנתחים מדויקים ולמלא קישקעס ואפילו לתפור אותן.
והרי אין חולק על כך שלנשים החרדיות יש ידיים נהדרות, מדויקות וראש ישר)
במרשתת יש אין ספור סרטונים המתארים ניתוחים מסוגים שונים, הן תצפינה בהן שוב ושוב ואחר כך תתחלנה לעבוד.
המשכורת נהדרת-וה"עבודה מעשית"- תוך כדי תנועה.

לפעמים אני חושבת שמה שלא רואים בעינים- לא מבינים.
זאת אומרת, לחשוב שמישהי שלא קבלה רשיון תנתח עם סכין ותתפור אחר כך בחוט- מחריד אותנו. זה קרוב אלינו ואנחנו מבינות שזה לא אפשרי.
אבל שמישהי ללא הכשרה מספקת תנבור למטופלת בנפש שלה, ויותר מכך- כשמישהי ללא הכשרה מספקת תחרד כולה מהידע ומהסיפורים שתשפוך בפניה המטופלת- זה כן. זה בסדר וזה לגמרי טוב.
ועוד משהו פצפון, לחשוב שילדות בנות עשרים יכולות להיות מטפלות זאת בדיחה לא מצחיקה.
צריך קצת עושר פנימי, יציבות ונסיון חיים בשביל להתחיל לטפל.
אז כן, אם עשית את זה אחרי 7 שנות לימוד מפרכות ומתישות ואת נמצאת בהדרכה מסיבית- לגיטימי.

אין בדברים הנ"ל משום עידוד ללכת ללמוד תואר, לא ראשון, לא שני ולא שלישי. (ולא בציניות, ברצינות! )
יש בדברים הנ"ל כדי לזעוק: תפסיקו להיות תמימים ואת אותה מקצועיות שאתם דורשים מרופא מנתח, תדרשו גם ממי שתגע בנפש שלכם ו/או של ילדכם.
 

Harmonyapro

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
יש תחומי לימוד שבהם לימודים "סטריליים" בהחלט פוגמים בטיב ההכשרה.
מסכימה איתך.
לא דיברתי על לימודים סטרליים, יש נושאים שהכרחי ללמוד וילמדו אותם אבל יש דברים שאין להם מי יודע מה לתרום בעניין והם נוגעים בדברים שה''י וד''ל והנזק רב על התועלת,
זו דעתי בכ''א.
וכנ"ל בתחומי הטיפול שדורשים ידע גם בשטחים פחות סטריליים והורים משום מה לא מפנימים את זה.
שוב אתן חוזרותלנושא הלימודים במסגרת הסמינר, ושוב אני אציין שלא התכוונתי לכך.
לא התכוונתי ללימודים תחת המסגרת של ה' ו' בשליטת ההורים וכ' וכ' וכ'...
ההנחה שחרדים צריכים הקלות והשמטות היא שגויה. גם ההנחה שכל המרצים חייבים להיות חרדים היא לא פחות ממיתממת.
אשמח שתצטטי לי מאיפה הבנת את זה מדבריי.
חרדים לא פחות יכולים ויש די והותר מרצים שמתכופפים לחוקי ההנהלה של מוסדות חרדים.
כנ''ל.
דעתי להיפך, חרדים יכולים יותר.
זה מוכח סטטיסטית,
לא אמרתי שחובה שהמרצים יהיו חרדים, רק ציינתי שכיום חלק מההתנגשות זה בכך שיש מקומות רבים שלא יסכימו לקבל מרצה חילוני גם אם היא תבוא עם חצאית. ולכן אין הרבה סיכוי בנתונים כעת לקיים הכשרה נאותה במקומות האלו.
את תלכי לקלינאית שחסר לה ידע בתחום מסוים כי לא היה מרצה חרדי לקורס?
לא.
אבל יש אצלנו בצוות רבים שלמדו לתואר ראשון ושני ועשו את כל ההכשרות הנדרשות אבל בפועל בשטח הביצוע מינימלי לחלוטין. (ואם נאמר בשושו אז רבים מהם עברו בציונים גבוליים וגם זה לא תמיד בדרכים כשרות, אבל זה רק בשושו בחדר הקטן בסוף המסדרון)
לעומת כאלו שאני מכירה שלא נכנסו לאותו מקום, כי לא עמדו בדרישות, אבל בשטח כשראיתישהיו מקרים מסוימים שהורים פנו לאחת כזו באופן פרטי, לא פעם הרגשתי שאני עובדת מול אחת לא פחות מקצועית, ואולי אפילו יותר.
וזה אחרי שיצא לי לקרוא עשרות דוחות ולעבוד מול הרבה אנשי צוות מהתחום הנ''ל.
לא יודעת, לא למדתי את התחום הזה, למרות שכן מאד רציתי.
אבל אני כן חושבת שהגיע הזמן לעשות סדר בכל הנושא הזה. לא רק בתחום התרפיה כל תחום ההכשרה האקדמאית לחרדים אמור לעבור איזשהו שינוי קטן ומבורך.
את צעקות הרבנים כולם שמעו/ראו אבל רק מי שהעז ונכנס לשם מבין ויודע בסתר ליבו שהם...צודקים.

זו דעתי, ואת בהחלט יכולה לחלוק עליה.
???
זאת אומרת שבפועל הראשונים שמקבלים את הטיפול הם שפנים???
גם סטודנט לרפואה עובד בתחילה בחינם, אז מה החולה שפן? באיזשהו מקום כן, עד כמה הוא יסבול מזה? תלוי בחריצות של הסטודנט.. ( - :
 
נערך לאחרונה ב:

shira bira

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
אבל יש אצלנו בצוות רבים שלמדו לתואר ראשון ושני ועשו את כל ההכשרות הנדרשות אבל בפועל בשטח הביצוע מינימלי לחלוטין. (ואם נאמר בשושו אז רבים מהם עברו בציונים גבוליים וגם זה לא תמיד בדרכים כשרות, אבל זה רק בשושו בחדר הקטן בסוף המסדרון)
לעומת כאלו שאני מכירה שלא נכנסו לאותו מקום, כי לא עמדו בדרישות, אבל בשטח כשראיתישהיו מקרים מסוימים שהורים פנו לאחת כזו באופן פרטי, לא פעם הרגשתי שאני עובדת מול אחת לא פחות מקצועית, ואולי אפילו יותר.
וזה אחרי שיצא לי לקרוא עשרות דוחות ולעבוד מול הרבה אנשי צוות מהתחום הנ''ל.
לא יודעת, לא למדתי את התחום הזה, למרות שכן מאד רציתי.
אבל אני כן חושבת שהגיע הזמן לעשות סדר בכל הנושא הזה. לא רק בתחום התרפיה כל תחום ההכשרה האקדמאית לחרדים אמור לעבור איזשהו שינוי קטן ומבורך.
את צעקות הרבנים כולם שמעו/ראו אבל רק מי שהעז ונכנס לשם מבין ויודע בסתר ליבו שהם...צודקים.

זו דעתי, ואת בהחלט יכולה לחלוק עליה.
ממתי באג בהכשרה במקום מסוים שולל את תועלתה וחשיבותה העקרונית? אם כבר אז להפך.
 

Harmonyapro

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
ממתי באג בהכשרה במקום מסוים שולל את תועלתה וחשיבותה העקרונית? אם כבר אז להפך.
כשהדבר חוזר על עצמו פעם אחרי פעם וכל פעם ממקום אחר, די קל להגיע למסקנה כזו.
בטח כשמכירים את הצורך מקרוב וגם את המקצועיות הנדרשת.
 

חוחית

משתמש סופר מקצוען
את צעקות הרבנים כולם שמעו/ראו אבל רק מי שהעז ונכנס לשם מבין ויודע בסתר ליבו שהם...צודקים.
אין לי ספק.
בכלל.
ולא הייתי רוצה לעמוד/להכניס אי-מי לנסיון הזה.
אבל, לטפל ללא הכשרה מקצועית ומקיפה זה אסון נורא!
מה הפתרון?
אין.
לי בכל אופן.
רק עשו טובה ואל תשלחו אנשים לא משנה באיזה גיל למטפלים/ות שלמדו שנה וחצי פעם בשבוע, בערב, במתנ"ס.
 

shira bira

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
כשהדבר חוזר על עצמו פעם אחרי פעם וכל פעם ממקום אחר, די קל להגיע למסקנה כזו.
בטח כשמכירים את הצורך מקרוב וגם את המקצועיות הנדרשת.
קשה לי להאמין שפגשת את כל הקלינאיות בארץ ועברת איתן די והותר זמן כדי להסיק כך.
שלא לומר שזה גובל בדיבה.
פורשת כי זה לא דיון ענייני מבחינתי.
ככה זה כשנלחמים באקדמיה מבלי לבחון אותה באופן פונקציונלי. כלי ולא אורים ותומים.
 

reish

משתמש מקצוען
לא.
אבל יש אצלנו בצוות רבים שלמדו לתואר ראשון ושני ועשו את כל ההכשרות הנדרשות אבל בפועל בשטח הביצוע מינימלי לחלוטין. (ואם נאמר בשושו אז רבים מהם עברו בציונים גבוליים וגם זה לא תמיד בדרכים כשרות, אבל זה רק בשושו בחדר הקטן בסוף המסדרון)
לעומת כאלו שאני מכירה שלא נכנסו לאותו מקום, כי לא עמדו בדרישות, אבל בשטח כשראיתישהיו מקרים מסוימים שהורים פנו לאחת כזו באופן פרטי, לא פעם הרגשתי שאני עובדת מול אחת לא פחות מקצועית, ואולי אפילו יותר.
וזה אחרי שיצא לי לקרוא עשרות דוחות ולעבוד מול הרבה אנשי צוות מהתחום הנ''ל.
בואו נדייק:
אין מקומות לימוד חרדיים - לא אקדמיים - לקלינאיות.
אז אילו "כאלו שלא נכנסו לאותו מקום כי לא עמדו בדרישות" את מכירה?
מקסימום נשות מקצוע שלמדו במסלול חרדי אקדמי עם מרצים לא חרדיים, רק עם דרישות נמוכות יותר... או כאלו שמתיימרות להציע טיפול ללא שעברו הכשרה כלל.
מסתבר שקריאת עשרות דוחות לא ממש תורמת להבנה המקצועית בתחום לא לך.


פורשת כי זה לא דיון ענייני מבחינתי.
ככה זה כשנלחמים באקדמיה מבלי לבחון אותה באופן פונקציונלי. כלי ולא אורים ותומים.
כנ"ל
 
נערך לאחרונה ב:

ככר השוק

משתמש מקצוען
בואו נדייק:
אין מקומות לימוד חרדיים לקלינאיות.
בקמפוס שטראוס יש חוג מעולה להפרעות תקשורת. לומדות בו חסידות בעלז, חסידות גור, ליטאיות שמרניות ומשאר הקהילות. את חלקן שלחו הרבנים וחלקן "רק" קבלו ברכה.
גם למבח"ר יש בוגרות מכל החסידויות והקהילות בברכת רבותיהן. מדובר על עשור של בוגרות.

בסופו של דבר, כשמחפשים קלינאית תקשורת או מרבע דוברת אידיש, מאיפה בדיוק חושבים שהיא תצוץ?
 

reish

משתמש מקצוען
בקמפוס שטראוס יש חוג מעולה להפרעות תקשורת. לומדות בו חסידות בעלז, חסידות גור, ליטאיות שמרניות ומשאר הקהילות. את חלקן שלחו הרבנים וחלקן "רק" קבלו ברכה.
גם למבח"ר יש בוגרות מכל החסידויות והקהילות בברכת רבותיהן. מדובר על עשור של בוגרות.

בסופו של דבר, כשמחפשים קלינאית תקשורת או מרבע דוברת אידיש, מאיפה בדיוק חושבים שהיא תצוץ?
אל תספרי לי על זה... אני מכירה את התחום לעומק ולרוחב.
כשכתבתי מקומות חרדיים התכוונתי ל"לא אקדמיים", כפי שהניקית שלדבריה הגבתי התייחסה.
אתקן.
 

ככר השוק

משתמש מקצוען
יש דברים שאין להם מי יודע מה לתרום בעניין והם נוגעים בדברים שה''י וד''ל והנזק רב על התועלת,
זו דעתי בכ''א.
אין בלימודי טיפול שום חלק שאפשר להוריד כי הוא לא רלוונטי. יש אכן דברים שה"י וד"ל אבל בדיוק בגללם מגיעים לטיפול. מטפלת שלא למדה אותם- לא תדע לטפל, תגרום נזק, ואפילו לא תדע על כך.
וזה בדיוק מה שקורה למטפלות שלמדו בקורסים שונים החל משלושה חודשים וכלה בשלוש שנים מול וידאו של מאסטר בתחום, שלפי רוחב דעתם צנזרו את מה שלא נחמד ללמוד וללמד.
אין נזקים, כי אין להם מושג איזה נזקים גרמו. ה"י וד"ל ואכמ"ל.
 

שרי ת.

משתמש פעיל
רק עשו טובה ואל תשלחו אנשים לא משנה באיזה גיל למטפלים/ות שלמדו שנה וחצי פעם בשבוע, בערב, במתנ"ס.
באה לחזק
נחשפתי גם אני לאחרונה ל3 מקרים, של מטפלים, שנהגו בחוסר ישרות והגינות מוחלט
חוסר אתיקה מקצועית, וחוסר בהבנה מינימלית של הליך טיפולי

שלושתם היו בוגרי קורס מסוים שמתיימר להכשיר מטפלים חרדים במקום אקדמיה.

ואני בטוחה, שלכל שלושת המטופלים של המטפלים הנ"ל, כבר היה עדיף לא להיות מטופלים בכלל, מאשר לחוות את הנזק הנורא ממטפל בלתי מורשה
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  105  פעמים

אתגר AI

תאומים • אתגר 145

לוח מודעות

למעלה