להבנתי הדיון פה היה להכיר בלימודי הסמינרים, ושבחורה צוציקית בת 20- 21 תצא עם תעודת מטפלת רגשית מוכרת, לא משנה כמה היא למדה את זה טוב. היא צעירה מדי.
כמו שלא תמצאי מדריכת כלות בת 25, אלא רק בגילאים בוגרים יותר
אני חושבת שכדאי לחדד כאן את הנושא.
יש הבדל בין לימודים במסגרת לימודי ''חובה'' בסמינר קרי כיתות ה' ו'. צעירות בגילאי 19-21.
לבין לימודים מקצוע-תעודה הנעשים במסגרת סמינר קרי מסגרת חרדית שמורה יותר בטווח גילאים רחב. הכולל גם מבוגרות יותר.
כוונתי הייתה לאופציה השניה.
בתור אחת שלמדתי ביותר ממקום אחד וחקרתי את הנושא יחסית לעומק אני יכולה לומר בפה מלא שתכל''ס מקצועית אפשרי בהחלט לתת את מירב הידע והכלים גם בתוך מסגרת חרדית. ואין צורך להרחיק לכת וללמוד את כל השנים האלו כשתכל''ס המקצוע עצמו נלמד רק בשנתיים האחרנות והוא המכריע והחשוב.
איפה לומדים פסיכותרפיה 3 שנים בעומק וברוחב?
וכמה שעות סטאז' עושים במסגרת הזו?
ואותם שבתחום, אולי יוכלו לכתוב פה את רשימת הקורסים המיותרים, לדעתם. זה קצת מוזר ששנים לומדים ומשקיעים בדברים מיותרים.
לכל מקצוע יש תופעות לוואי, קרי חומר נלווה או מיותר שנלמד.
הסיבות הן רבות.
העיקרית שבהן היא הראיה הרחבה של המקצוע,
אתן דוגמא דווקא ממקום אחר-
כאשר לומדים ניהול חוץ מכל הלימוד המעשי והתאורתי שנלמד במקצוע הזה, מוסיפים גם מקצועות כגון: פסיכולוגיה, שפת גוף, גרפולגיה, הנהלת חשבונות, תקשורת, תדמית, יח''צ, וכ'
אז נכון שזה חשוב מאד להוסיף את הפסיכולוגיה, והתקשורת והתדמית וכ' וכ'
אבל...
האם זה עושה את המנהל טוב יותר אם הוא יודע לנתח את הכתב של העובד שלו?
האם כל עסק קטן או גדול צריך להפעיל תחת שירותיו מערך מיני שב''כ?
ולצד הפרקטי של העניין-
אם לא שלמדתי את התחום לא הייתי יודעת, אבל היום אם תעבורו בין כל אנשי המנהל שאתם מכירים, לרוב אלו אנשים שלא מבנים א' ב' במושגים הנ''ל.
וגם אם יש מי שמבין, לרוב הוא לא שולט בכל התחומים הנ''ל.
מי כן שולט בזה במאה אחוז? אלו הסטודנטים שנבחנו השנה במשרד הכלכלה.
אז נכון שהתחום הוא שונה לגמרי, אבל כפי שציינתי גם את התחום החנ''מ אני מכירה היטב ובתוכו את תחום התרפיה.
וחקרתי אותו די טוב.
קשה יותר להסביר את התחום הזה, לכן בחרתי בתחום פשוט יותר להבנה, בתקווה שהבנת את העניין.