זה מה שנקרא,תגובה מקורית... כזה שינוי מצב רוח משורה לשורה.......
אם זה לא היה עצוב, זה היה מצחיק
זה מה שנקרא,תגובה מקורית... כזה שינוי מצב רוח משורה לשורה.......
אוליייתכן שמה שקרה עם אבוטבול בבית שמש שנתן טופס 4 לפני גמר העבודות גרם לכך שגוטרמן לא ייתן טופס 4 לפני סיום מוחלט של כל הנצרך.
לא, שווי העיסקה עבור משרד המשכנתאות היה 3500 (פחות, אם תשמיט מע"מ), אבל לחברת המימון שווי העיסקה הוא מאות אלפים.5900 על תיווך, בעסקה שכל שוויה נמוך יותר - כ3500 בלבד- ??
מעניין מתי תתפתח מגמה כללית שהציבור כולו יתבגר ויבין שעדיף לקנות דירות ישירות מקבלנים, ולתת להם להרוויח, מאשר לחפש לחסוך ולהפסיד את המכנסיים אצל כל מיני צדיקים ועסקני דיור.
אני זוכר לפני שנים כשהתחיל הבלון הזה של קבוצות רכישה, סופר על כל מיני מאכערים שעשו מאות אלפי ש"ח רק מדמי רישום...
ניתחת כל כך יפה, שראוי שנציב לפתחך שאלה נוספת.לא, שווי העיסקה עבור משרד המשכנתאות היה 3500 (פחות, אם תשמיט מע"מ), אבל לחברת המימון שווי העיסקה הוא מאות אלפים.
עדיין לא מצדיק לשלם למתווך 5900 בה בשעה שלא מדובר במהלך תיווך גאוני, חברת המימון הייתה בקשר כל העת עם ניהול ודיור והעיסקה הנוכחית היא מיחזור של משכתא קודמת.
כל הנ"ל מעלה תהיה האם המתווך המאושר הוא עובד של ניהול ודיר שגזר קופון ענק, אולי לא קופון - קופה.
ולגבי האותיות הקטנות: הציבור התבגר כבר, אנחנו עוסקים בקבוצה שהייתה חלק מאותו בלון נפץ, רוב מוחלט של הרוכשים הם משבע שנים אחורה - תקופת הזוהר של קבוצות הרכישה, מחירי הדיור נסקו והיו בלתי אפשריים במושגים של אז (מציאות לחטוף במושגי היום), הנוהל היה שלזוג צעיר רוכשים דירה ולא משתקעים ביחידות לאורך זמן, רכישות על הנייר דרך קבלן היו מוכרות למרות שהטראומה של קריסת חפציבה (לפני 13 שנה) עדיין הייתה צרובה היטב.
בכל מקרה רכישה על הנייר לא נחשבה אז מעשה מופרך, כיפה שחורה וזקן תואם עדיין היוו עילה לאמון עיוור, בפרט כשנלוו עליהן חתימות רבנים. כל נער ידע לדקלם את התחכום שבקומבינה הקבוצתית. בקיצור, מחזה נוסף וכנראה לא אחרון בגלגוליו ההיסטוריים של חזון ה'כסף קל'.
היום קבוצות רכישה נעלמו מן האופנה, יש המצאות חדשות בתחום ואולי גם איזה חוק מגביל, אבל כדרכה של אופנה, יום אחד בטח נפגוש אותם שוב.
מן הסתם היו עולים לפי קצב האינפלציה הרגילה בשוק או לפי המדדים התואמים וכפי שהיה מקום המדינה ועד לעשור וחצי האחרונים, האוכלוסייה לא גדלה ביחס אחר וחריג וגם רמת החיים עלתה כל השנים. בכל זאת עליית המחירים גבוהה ותלולה בהרבה.ניתחת כל כך יפה, שראוי שנציב לפתחך שאלה נוספת.
כולם יודעים לספר על הסיבות למשבר הדיור (המעבר למחיר שקלי, ההחלטות של אולמרט לייבש את הבנייה במרכז). האם יתכן שבכל מקרה מחירי הדיור היו עולים עקב גדילת האוכלוסייה והעלייה ברמת החיים?
אתקשה לרחם על מי שיפול במיזמי הקרקעות החקלאיות ולא שעה לאזהרות המושמעות שוב ושוב.שאלה שניה, בלי קשר.
האם אתה שותף לדעה הרווחת בפורום ורואה בשיווק האגרסיבי של גבעות לילית בלון נפץ שעוד יגרום לנזקים כבירים במעגלים גדולים?
מרתק.מן הסתם היו עולים לפי קצב האינפלציה הרגילה בשוק או לפי המדדים התואמים וכפי שהיה מקום המדינה ועד לעשור וחצי האחרונים, האוכלוסייה לא גדלה ביחס אחר וחריג וגם רמת החיים עלתה כל השנים. בכל זאת עליית המחירים גבוהה ותלולה בהרבה.
המשבר במגזר החרדי והמשבר במגזר הכללי לא בהכרח תלויים ועומדים זה לצד זה.
במגזר הכללי יש עוד סיבות בנוסף לאלה שהזכרת, המהפך ל'אומת ההיטק' במקביל לסגירת מפעלים בפריפריה, הפערים החברתיים בחינוך, בבריאות ובכלכלה בין הפריפריה למרכז, כל אלה מושכים את הצעירים להתמרכז.
במגזר החרדי, בתוך הריכוזים החרדיים הגדולים כמעט אין בנייה מול גידול טבעי ענק כ"י, אולי אם קבוצות הרכישה היו מגשימות את חלומן בעתו ובזמנו גם המחירים היו נוהגים ביושר ולא מזנקים. בירושלים האשימו תמיד את החוצניקים שהקפיצו את המחירים עם ארנקיהם הגדושים.
אתקשה לרחם על מי שיפול במיזמי הקרקעות החקלאיות ולא שעה לאזהרות המושמעות שוב ושוב.
באמת עושים רק זה עם דממת אלחוט לכן לא שמעת על זה. באיזה עיר חילונית בארץ אין חרדים כיום? מי שרוצה דירה ומסכים ללכת לפריפריה לא חסר אפשרויות, מי שרוצה מרכז שיכין את הארנקאם הבעיה היא נטו העדר בניה חדשה, כמה מסובך להשתמש בחזונו של הרב רוטשילד, להתארגן בשקט קבוצה של 300 משפחות, בדממת אלחוט, ולקנות במחירים שפויים 300 דירות בקצה עיר חילונית שקטה? הרי מלכתחילה אין במקרה כזה טונות של כסף שיכולים לקרוץ לעסקן הלא ישר, והפתרון הזה יחסית נגיש ביותר ולא תלוי במקלות לגלגלים שכל מיני גופים שלטוניים יכולים לנעוץ.
מה שעצוב זה העובדה שהגמח הידוע עזר למשווקי הקרקעות הללו בגבעת זאב [קרקע לא נגישה מובלעת בתוך שדות של ערבים], וכעת בצורה רשמית עם מ.מ בגבעות ליליתאתקשה לרחם על מי שיפול במיזמי הקרקעות החקלאיות ולא שעה לאזהרות המושמעות שוב ושוב
לא צריך 300 חסידי ברסלב פרסמו על 100 משפחות שרוכשים ביחד דירות.קבוצה של 300 משפחות, בדממת אלחוט, ולקנות במחירים שפויים 300 דירות בקצה עיר חילונית
אפשר גם בקרית גת או קרית מלאכיבאיזה עיר חילונית בארץ אין חרדים כיום? מי שרוצה דירה ומסכים ללכת לפריפריה לא חסר אפשרויות
נראה שמדובר בעובד של ניהול ודיור, בצורה רשמית יש סכום מוגבל שניתן לקחת על ניהול, ולכן הם הכניסו עוד כמה עיזים כמו תיווך ומשכנתא, וכן עלויות מזכירות, הדפסות של מסמכים ועוד כיד הטובה עליהםכל הנ"ל מעלה תהיה האם המתווך המאושר הוא עובד של ניהול ודיר שגזר קופון ענק, אולי לא קופון - קופה.
כדי ש300 משפחות יתאגדו סביבך אתה מוכרח להיות קהילה מסודרת עם מנהיגות שמאחורי מילה שלה מתייצבות מאות משפחות באש ובמים. תולדות אהרן הצליחו להעביר לחריש 20 משפחות נכון לשבת האחרונה.ושאלה אליך.
אם הבעיה היא נטו העדר בניה חדשה, כמה מסובך להשתמש בחזונו של הרב רוטשילד, להתארגן בשקט קבוצה של 300 משפחות, בדממת אלחוט, ולקנות במחירים שפויים 300 דירות בקצה עיר חילונית שקטה? הרי מלכתחילה אין במקרה כזה טונות של כסף שיכולים לקרוץ לעסקן הלא ישר, והפתרון הזה יחסית נגיש ביותר ולא תלוי במקלות לגלגלים שכל מיני גופים שלטוניים יכולים לנעוץ.
החסרת הרבה ערים מה עם עפולה? יש שם קהילה ליטאית ויזניץ לדעתי זה יהא עוד עשור אחד מהמקומות המבוקשים למרות כל החסרונות, סלבודקה גם פותחים שם כולל עכשיו, יש גם את אופקים למי שמעוניין כנ"ל צפת וטבריה בכרמיאל גם יש קהילה חרדית כך שמי שרוצה רק צריך לחפש מה מתאים לו.כדי ש300 משפחות יתאגדו סביבך אתה מוכרח להיות קהילה מסודרת עם מנהיגות שמאחורי מילה שלה מתייצבות מאות משפחות באש ובמים. תולדות אהרן הצליחו להעביר לחריש 20 משפחות נכון לשבת האחרונה.
תאורטית: העסקן שיתור אחרי 300 דירות למכירה יעשה את זה על חשבון חודשי עבודה ועשוי לחשוק במשכורת חלופית ובהוצאות נסיעות.
300 המשפחות זקוקות לבתי כנסת, מוסדות לימוד, מקום עבודה וגם סופרמרקט כשר. מורכב מאוד לייצר מכלול כזה, ודאי לא בדממת אלחוט.
מי שעשוי לסייע בכל הנ"ל זו הרשות המקומית שתמיד לא ששה להושיט יד להתחרדות.
מי שאמור ללחוץ על הרשויות המקומיות כן להעניק עזרה אמתית, זו הנציגות החרדית בכנסת, היו דיווחים על ניסיונות כאלו אך זה נגמר בעיקר בראיונות נועזים אצל גלסנר. תוצאות אין.
למרות כל זאת קהילות חסידיות רבות שנהנו ממנהיגות איתנה והתאגדות ממוסדת, הצליחו להתמקם בלב ערים חילוניות לפני עשרות שנים, השנאה לא הייתה חלשה מהיום. כך: צאנז - נתניה; גור - ערד, חצור ועוד; בעלז - אשדוד; סערעט וויזניץ - חיפה; קרעשניף - רחובות; ערלוי - שכונת קטמון בירושלים; קרלין -טבריה?; וסליחה עם מי ששכחתי (שטפנשט - גבעתיים...).
כל אלה יצאו אל המדבר ובנו הכול מאפס, מוסדות, בתי מדרש, מרכזים מסחריים וכנראה גם אפשרויות תעסוקה.
איך הם הצליחו במקום שהיום כולם נכשלים, זו השאלה שצריכה להישאל. מדוע ההצלחה המטאורית של אז לא משוחזרת שוב כשצריכים אותה. האם העסקונה החרדית של אז הייתה מתוחכמת מהיום, אולי ראשי הערים לא האמינו שלהם זה יקרה עד להתחרדות בית שמש, אולי באותם ימים עדיין לא מותגו החרדים כאוכלוסיה ענייה, אולי היו זקוקים לנו מול התיישבות של עולים רוסים ואפריקנים.
בכל הערים האלו המחירים גם הכפילו את עצמם בעשור האחרון ככה שזה אולי פתרון למי שאין לא כסף לקנות במרכז אבל זה לא פתרון להתיקרות/בועת מחירי הנדל"ןהחסרת הרבה ערים מה עם עפולה? יש שם קהילה ליטאית ויזניץ לדעתי זה יהא עוד עשור אחד מהמקומות המבוקשים למרות כל החסרונות, סלבודקה גם פותחים שם כולל עכשיו, יש גם את אופקים למי שמעוניין כנ"ל צפת וטבריה בכרמיאל גם יש קהילה חרדית כך שמי שרוצה רק צריך לחפש מה מתאים לו.
הרבה מהמקומות המתוארים הם מקומות שהיו בהם מעט חרדים וחלק מהגידול זה דור שני.איך הם הצליחו במקום שהיום כולם נכשלים, זו השאלה שצריכה להישאל. מדוע ההצלחה המטאורית של אז לא משוחזרת שוב כשצריכים אותה. האם העסקונה החרדית של אז הייתה מתוחכמת מהיום, אולי ראשי הערים לא האמינו שלהם זה יקרה עד להתחרדות בית שמש, אולי באותם ימים עדיין לא מותגו החרדים כאוכלוסיה ענייה, אולי היו זקוקים לנו מול התיישבות של עולים רוסים ואפריקנים.
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
26.09
כ"ג אלול
פתיחת
קורס מאסטר בשיווק דיגיטלי
מלגות גבוהות!
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קיט ר'
קנג רְאֵה עָנְיִי וְחַלְּצֵנִי כִּי תוֹרָתְךָ לֹא שָׁכָחְתִּי:קנד רִיבָה רִיבִי וּגְאָלֵנִי לְאִמְרָתְךָ חַיֵּנִי:קנה רָחוֹק מֵרְשָׁעִים יְשׁוּעָה כִּי חֻקֶּיךָ לֹא דָרָשׁוּ:קנו רַחֲמֶיךָ רַבִּים יי כְּמִשְׁפָּטֶיךָ חַיֵּנִי:קנז רַבִּים רֹדְפַי וְצָרָי מֵעֵדְוֹתֶיךָ לֹא נָטִיתִי:קנח רָאִיתִי בֹגְדִים וָאֶתְקוֹטָטָה אֲשֶׁר אִמְרָתְךָ לֹא שָׁמָרוּ:קנט רְאֵה כִּי פִקּוּדֶיךָ אָהָבְתִּי יי כְּחַסְדְּךָ חַיֵּנִי:קס רֹאשׁ דְּבָרְךָ אֱמֶת וּלְעוֹלָם כָּל מִשְׁפַּט צִדְקֶךָ: