דרוש מידע דעתכם על הצעת החוק החדשה על לימודי תעודה למקצועות הבריאות

ככר השוק

משתמש מקצוען
כל מי שמכיר קצת את התחום יודע שהאינטרס של המטפלות המוסמכות הוא שהחוק יאושר.

הוא רלוונטי לקופות החולים ומוסדות החינוך שעכשיו חייבים לספק לציבור מטפלות מוסמכות, משלמים שכר מגוחך, ובוכים שאין מטפלות והתורים ארוכים. הם יעסיקו את בוגרות הסמינר עם ההסמכה החליפית, והשירות הציבורי יהיה נחות וירוד.

מה יעשה כל הורה שהתפתחות ילדו חשובה לו? אם עד היום הוא לחץ וקיבל תור בקופה, או סל אישי בגן, או שעות בביה"ס, החל מאישור החוק כל ההורים האלה יעברו לפרטי, בלית ברירה. העבודה הפרטית תתפתח פלאים "בזכות" הירידה ברמה של השירות הציבורי.

בדיוק כמו שכבר היום מי שעיניו בראשו מחפש עו"ס/ פסיכולוג מוסמך ולא בוגר cbt של קיצימיסקי או שווה ערך, כך גם יקרה לתחום הרב"ע והקל"ת.

אז למה בכל זאת המטפלות צועקות ולא יושבות בשקט ומחכות לפליטי המערכת שימלאו את הקליניקות? מתוך אחריות. ודאגה למי שלא יהיה לו כסף לשלם. או אלה שלא ידעו את ההבדל עד שיגרמו נזקים בלתי הפיכים לילדים.

כדי שלא יקרה מה שקורה בתחום בריאות הנפש, כשאנשים משלמים הון על "מטפל מוסמך" ואחרי שהנזק נגרם מבינים שההסמכה היא מקיצימיסקי או דומה לו ואין למטפל מושג מה בדיוק הוא עושה ואיך לבדל בין בעיה שהוא מכיר לבעיה שגדולה עליו.
 

ברבור1

משתמש מקצוען
הנדסת תוכנה
זה רעיון נחמד מאד.
הבעיה היחידה היא שהסמינרים לא מוכנים להיות תחת פיקוח אקדמי, וכך אי אפשר לוודא את רמת ותוכן הלימודים בהם.

הם יטענו שזה בגלל ערכים וחינוך. האמת היא שזה בגלל שיאלצו לגבות מההורים שכר לימוד אקדמי שהוא זול יותר ממה שהם גובים, יש יותר מלגות, ואפשר לעשות עליו פחות מניפולציות (כלומר, נשאר פחות בכיס הפרטי.)
כמו כן, את הקורסים מעבירים מרצים/ות ברמת תואר שני ומעלה. זה עולה כסף. זה פחות רווחי. הם לא רוצים.
טוב טוב,
את הפעלול הזה הם ימשיכו הלאה,
אני בכוונה מביאה כאן דומא ממסלול הנדסאים,
המחיר לצערנו נשאר גבוהה מ-א-ד!!,
על אף שהלימוד הוא אקדמי,
פשוט מחייבים ללמוד את הבנות מסלול הוראה, או כל שקר אחר כזה,
ועל המסלול הזה גובים מחיר הזוי ..
(כך זה גם בלימוד הנדסאים, המבחנים הפ של מכון לב,ועדיין הבות משלמות הרבה יותר מהלימודים במכון לב עצמו.. )
זו רעה חולה - ואין ככ מה לעשות נגדה,
אם אנחנו כציבור באמת רוצים להשיג משהו,
קודם צריך להשאיר את החמאה על הראשים המסוימים שהיא כב רמרוחה עליהם,
ועצם הלימודים בסמינר , הם כבר חיסכון ענק...
אם ניקח את החמאה, - שום דבר לא יצא אל הפועל..
ואני כותבת את זה בצער רב!!
אבל כדי לפתור בעיה צריך להכיר קודם את הגרומים המעורבים..
אולי אולי , יום אחד כשההכשרה תהיה טובה, וברמה גבוה..
יכולו לעבור לצעד הבא..
כרגע, אם את המקצועות ילמדו בסמינר עצמו, במשך שנתיים + שנה וחצי - שנתיים נוספות בחוץ..
דיינו..
 

reish

משתמש מקצוען
לא הבנתי
את הבעיה ,
באמת באמת שלא,
מישהו כאן, מוכל להעלות את הסילבוס של הלימודים - באקדמיה?
אני מניחה שחלק ניכר, מהלימודים , כן אפשר להכניס בשנתיים הראשונות,
(ואם יש בנות שלוקחות את המסלולים כצחוק,- אז זו בעיה שלהם, הםן לא יעברו מבחנים ברמה גבוה מידי, וינשרו במוקדם או במאוחר..)
מוזמנים להיכנס ללימודי תכנות בסמינר החדש,
אחרי יומיים, אם תמצאו שם בת אחת פחות מרצינית מאד, תעדכנו...
וכן ברור שצריך לעשות פסיכומטרי...
כדי להתקבל,
אבל באמת באמת שאם נעבור קורס קורס,
ונבחן מה אפשר ללמד,
אז כן נוכל למצוא מה ללמד בשנתיים הראשונות,
כל קורס יהיה מנוקד ,
וכמובן מי שלא תעמוד בתוצאה המינימאלית המחייבת תאלץ לעשות מועד ב' וכו... (בדיוק כמו באקדמיה,
המבחנים לקורסים יהיו מטעם האקדמיה (כמו שעושים בתכנות , את המבחנים דרך מכון לב.. שהוא מכון חיצוני לכל דבר..)
ונניח , שבמקום 3.5 שנים באקדמיה
בת סמינר תלמד שנתיים דרך הסמינר , ועוד שנתיים מחוץ לסמינר (זה עדיים עדיף ל פני 3.5 שנים מלאות מחוץ לסמינר...
הסטאז וכו,
יהיה במקביל לימודים,
והסטאז המקיף יותר יהיה כמובן בשנתיים הנוספות,
תסבירו לי למה זה רע,
חוץ מזה שיהיה שוק יותר רחב ,
ואכן במקום 400 שקל לשעה , יסתפקו ב300...

כמובן בהדגשה שרמת הלימודים לא תיפול מהרמה הקדמית, כי אכן כמו שטענו כאן, אנחנו רוצים את ההכשרה ברמה הכי גבוה שיש....
זה רעיון נחמד, אבל לא ממש מעשי.
הקורסים נבנים באופן היררכי, כך שידע שנרכש מוקדם יותר בתוכנית ההכשרה מהווה בסיס לקורסים שבאים בהמשך.
במיוחד כשאנחנו עוסקים בתכנים מתחומי התפתחות הילד והאדם.
ניקח לדוגמה קורס גנטיקה, שהתכנים שבו ממש לא מתאימים לסמינר. הוא חייב להילמד בשנה הראשונה, מכיון שהידע שנרכש בו משמש להבנה של פתולוגיות בקורסים בהמשך.
בקיצור, דילוגים כאלו לא מתאפשרים.
 

ברבור1

משתמש מקצוען
הנדסת תוכנה
זה רעיון נחמד, אבל לא ממש מעשי.
הקורסים נבנים באופן היררכי, כך שידע שנרכש מוקדם יותר בתוכנית ההכשרה מהווה בסיס לקורסים שבאים בהמשך.
במיוחד כשאנחנו עוסקים בתכנים מתחומי התפתחות הילד והאדם.
ניקח לדוגמה קורס גנטיקה, שהתכנים שבו ממש לא מתאימים לסמינר. הוא חייב להילמד בשנה הראשונה, מכיון שהידע שנרכש בו משמש להבנה של פתולוגיות בקורסים בהמשך.
בקיצור, דילוגים כאלו לא מתאפשרים.
יתכן,
אני עדיין חושבת שכן אפשרי ללמוד חלק ניכר מהקורסים,
ואם יש התנגדות ככ עזה,
אז בואו נמצא את ה"אמיץ/צה" שיעלה לנו כאן את הסילבוס של הקורסים..
ונבחן כל דבר לעומק....

וכן , זה נראה שיש להרבה כאן אינטרס שזה לא יצא לפועל..
ואפשר להבין זאת...

אבל תנו לאנשים לבחון בעיניים את ההגיון מאחרוי הדברים....
 

StOT

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
איור וציור מקצועי
אני עדיין חושבת שכן אפשרי ללמוד חלק ניכר מהקורסים,
ואם יש התנגדות ככ עזה,
אז בואו נמצא את ה"אמיץ/צה" שיעלה לנו כאן את הסילבוס של הקורסים..
ונבחן כל דבר לעומק....

וכן , זה נראה שיש להרבה כאן אינטרס שזה לא יצא לפועל..
ואפשר להבין זאת...

אבל תנו לאנשים לבחון בעיניים את ההגיון מאחרוי הדברים....
בבקשה. כשיש פיקוח-יש שקיפות. תבחני בבקשה את הדרישות, תנאי הסף והמעבר, והסילבוסים.
אותם התכנים והדרישות בדיוק כמו במבח״ר, שהתואר הוא מטעם אוניברסיטת חיפה.
 

ש. י. ר.

משתמש פעיל
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
לא הבנתי
את הבעיה ,
באמת באמת שלא,
מישהו כאן, מוכל להעלות את הסילבוס של הלימודים - באקדמיה?
אני מניחה שחלק ניכר, מהלימודים , כן אפשר להכניס בשנתיים הראשונות,
(ואם יש בנות שלוקחות את המסלולים כצחוק,- אז זו בעיה שלהם, הםן לא יעברו מבחנים ברמה גבוה מידי, וינשרו במוקדם או במאוחר..)
מוזמנים להיכנס ללימודי תכנות בסמינר החדש,
אחרי יומיים, אם תמצאו שם בת אחת פחות מרצינית מאד, תעדכנו...
וכן ברור שצריך לעשות פסיכומטרי...
כדי להתקבל,
אבל באמת באמת שאם נעבור קורס קורס,
ונבחן מה אפשר ללמד,
אז כן נוכל למצוא מה ללמד בשנתיים הראשונות,
כל קורס יהיה מנוקד ,
וכמובן מי שלא תעמוד בתוצאה המינימאלית המחייבת תאלץ לעשות מועד ב' וכו... (בדיוק כמו באקדמיה,
המבחנים לקורסים יהיו מטעם האקדמיה (כמו שעושים בתכנות , את המבחנים דרך מכון לב.. שהוא מכון חיצוני לכל דבר..)
ונניח , שבמקום 3.5 שנים באקדמיה
בת סמינר תלמד שנתיים דרך הסמינר , ועוד שנתיים מחוץ לסמינר (זה עדיים עדיף ל פני 3.5 שנים מלאות מחוץ לסמינר...
הסטאז וכו,
יהיה במקביל לימודים,
והסטאז המקיף יותר יהיה כמובן בשנתיים הנוספות,
תסבירו לי למה זה רע,
חוץ מזה שיהיה שוק יותר רחב ,
ואכן במקום 400 שקל לשעה , יסתפקו ב300...

כמובן בהדגשה שרמת הלימודים לא תיפול מהרמה הקדמית, כי אכן כמו שטענו כאן, אנחנו רוצים את ההכשרה ברמה הכי גבוה שיש....
אם היה אפשרי להכניס לסמינר את לימודי המקצוע כמו שהם זה היה באמת מצוין!
הבעיה היא שהסמינרים לא מעוניינים להביא לבנות את השנתיים הראשונות של המקצוע כאשר זה יחייב אותן לצאת אח"כ להמשיך ללמוד במקום אקדמי.
הם נגד האקדמיה לגמרי. וברור שזה עדיף כך מאשר שילמדו שם את הכל אבל הסמינרים אף פעם לא יעשו דבר כזה. הם לא יישלחו את הבנות כך להמשך למידה במקום אקדמי שלא מפוקח על ידם.
בבקשה. כשיש פיקוח-יש שקיפות. תבחני בבקשה את הדרישות, תנאי הסף והמעבר, והסילבוסים.
אותם התכנים והדרישות בדיוק כמו במבח״ר, שהתואר הוא מטעם אוניברסיטת חיפה.
הסילבוס נראה מבחוץ תמים אבל הרבה מהקורסים שם הסמינרים לא יכניסו ללימודים בשום אופן.
גנטיקה- כל הבסיס של הגנטיקה מדבר על דברים שלא ייכנסו ללימודים בסמינרים גם לא בשנה ג'! חוץ מזה שבאמת יש צורך שזה ילמד בשנה א' כי זה בסיס להמשך.
פיזיולוגיה- נשמע מאוד תמים אבל גם למידה של מערכות שונות בגוף הסימנרים לא ירצו ללמד.
אנטומיה- כנ"ל, אז ילמדו חלק מגוף האדם ויעקפו על חלק?
סוציולוגיה- מקצוע עם הרבה מאוד תכנים שהסימנרים לא יכניסו. סוגיות של מגדר והתא המשפחתי....
אני אומרת את כל זה מהכרה מלאה בקורסים האלו הנלמדים במקצועות הפרא רפואיים.
אם המקצוע ייכנס לסמינרים הם יוציאו הרבה מאוד מהקוסים הלכאורה לא רלוונטים ולא מתאימים מתוכנית הלימודים. אך אולי הם לא תכלס העבודה אבל בשביל המקצועיות חובה להיות עם רקע נוסף.
כמו שגרפיקאית לא יכולה ללמוד תוכנות אדובי ולהיות גרפיקאית מקצועית בלי ללמוד עיצוב, היסטוריית העיצוב, תאוריות בעיצוב וכו'
 

ברבור1

משתמש מקצוען
הנדסת תוכנה
אם היה אפשרי להכניס לסמינר את לימודי המקצוע כמו שהם זה היה באמת מצוין!
הבעיה היא שהסמינרים לא מעוניינים להביא לבנות את השנתיים הראשונות של המקצוע כאשר זה יחייב אותן לצאת אח"כ להמשיך ללמוד במקום אקדמי.
הם נגד האקדמיה לגמרי. וברור שזה עדיף כך מאשר שילמדו שם את הכל אבל הסמינרים אף פעם לא יעשו דבר כזה. הם לא יישלחו את הבנות כך להמשך למידה במקום אקדמי שלא מפוקח על ידם.

הסילבוס נראה מבחוץ תמים אבל הרבה מהקורסים שם הסמינרים לא יכניסו ללימודים בשום אופן.
גנטיקה- כל הבסיס של הגנטיקה מדבר על דברים שלא ייכנסו ללימודים בסמינרים גם לא בשנה ג'! חוץ מזה שבאמת יש צורך שזה ילמד בשנה א' כי זה בסיס להמשך.
פיזיולוגיה- נשמע מאוד תמים אבל גם למידה של מערכות שונות בגוף הסימנרים לא ירצו ללמד.
אנטומיה- כנ"ל, אז ילמדו חלק מגוף האדם ויעקפו על חלק?
סוציולוגיה- מקצוע עם הרבה מאוד תכנים שהסימנרים לא יכניסו. סוגיות של מגדר והתא המשפחתי....
אני אומרת את כל זה מהכרה מלאה בקורסים האלו הנלמדים במקצועות הפרא רפואיים.
אם המקצוע ייכנס לסמינרים הם יוציאו הרבה מאוד מהקוסים הלכאורה לא רלוונטים ולא מתאימים מתוכנית הלימודים. אך אולי הם לא תכלס העבודה אבל בשביל המקצועיות חובה להיות עם רקע נוסף.
כמו שגרפיקאית לא יכולה ללמוד תוכנות אדובי ולהיות גרפיקאית מקצועית בלי ללמוד עיצוב, היסטוריית העיצוב, תאוריות בעיצוב וכו'
נראה (מדגישה שלא עיינתי לעומק!ויתכן שיש לי טעות)
שרוב הקורסים בשנה א, בהחלט ניתן ללמד גם בסמינר,
ואכן סצילוגיה , לא נראה שיכנס אי פעם..
מצד שני ,
יתכן שהוכן בקורסים שציינ תקצת יותר פתוחים,
מאידך יש הרבה קורסים לא בעייתים כלל!,
וגם אם יש קורס קצת יותר בעייתי,
אפשר לתת לו קודם רקע, והכוונה מרב רציני,
דבר שאולי יאפשר כן את הלימודים של רוב הקורסים..
ואם הקורס של סציולוגיה לא פוגע בהמשך הרצף,
יתכן שאפשר להעבירו לשנתיים שמחוץ לסמינר,
בקשר לכך שהסמינר לא ירצה מקצוע שבהמשך יצטרכו להשלים באקדמיה - זה כבר קורה גם ככה,
חברותי -אלו שהתקדמו בחינוך מיוחד ..
כולן ללא יוצא מהכלל השלימו תואר ראשון וחלקן גם לתואר שני,
המון מתוכן למדו מקצועות פרא רפואיים , (וחלק מהן גם התמחו באחד ממקצועות הפרא רפואיים שיצווינו באשכול.. )
כך שבין ובין כך זה כבר קורה...
ואכן כולן מעידות שהמסלול של החינוך מיוחד הוא הרבה מאד ריחת זמן,
וזהו זמן יקר שכ"כ חבל עליו.. (וההשלמות הנ"ל בתור אשה נשואה למשפחה ברוכה זה ממש חבל...)
 

שמש!

משתמש מקצוען
כמו שגרפיקאית לא יכולה ללמוד תוכנות אדובי ולהיות גרפיקאית מקצועית בלי ללמוד עיצוב, היסטוריית העיצוב, תאוריות בעיצוב וכו'
בטח יכולה
בואי לפרוג
לומדים לעצב תכלס נטו
אין היסטוריה ואין תיאוריה, מיותר
 

StOT

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
איור וציור מקצועי
נראה (מדגישה שלא עיינתי לעומק!ויתכן שיש לי טעות)
שרוב הקורסים בשנה א, בהחלט ניתן ללמד גם בסמינר,
ואכן סצילוגיה , לא נראה שיכנס אי פעם..
אני לא יודעת על מה את מדברת. עוד לפני ההתאמה התרבותית,
לא מכירה מקצוע אחד בסמינר בכזו רמה של היקף, ידע ודרישות.
אלו שלוש וחצי שנים מלאות בלימודים אינטנסיביים, כשכל קורס משמעותי.
האם הסמינר מסוגל ללמד ברמה אקדמית:
פיזיולוגיה
אנטומיה
סוציולוגיה
פסיכולוגיה התפתחותית
נוירואנטומיה
נוירופיזיולוגיה
שיטות מחקר וסטטיסטיקה (כן, זה חשוב גם למי שאינו מתכוון להיות חוקר. צריך לדעת לקרוא מחקרים ולהתעדכן בחידושים בתחום כל הזמן, זה מקצוע פרא רפואי)
וכל זה רק בשנה הראשונה, ורק חלק קטן מההיקף… תמשיכו לבד.

הייתי רוצה לקרוא סילבוס של סמינר שמתיימר לעשות זאת.
 

ברבור1

משתמש מקצוען
הנדסת תוכנה
אני לא יודעת על מה את מדברת. עוד לפני ההתאמה התרבותית,
לא מכירה מקצוע אחד בסמינר בכזו רמה של היקף, ידע ודרישות.
אלו שלוש וחצי שנים מלאות בלימודים אינטנסיביים, כשכל קורס משמעותי.
האם הסמינר מסוגל ללמד ברמה אקדמית:
פיזיולוגיה
אנטומיה
סוציולוגיה
פסיכולוגיה התפתחותית
נוירואנטומיה
נוירופיזיולוגיה
שיטות מחקר וסטטיסטיקה (כן, זה חשוב גם למי שאינו מתכוון להיות חוקר. צריך לדעת לקרוא מחקרים ולהתעדכן בחידושים בתחום כל הזמן, זה מקצוע פרא רפואי)
וכל זה רק בשנה הראשונה, ורק חלק קטן מההיקף… תמשיכו לבד.

הייתי רוצה לקרוא סילבוס של סמינר שמתיימר לעשות זאת.
הסמינר יכול,
כמו שמבחר יכול,
השאלה אם הוא רוצה....
לגבי שיטות מחקר וסטטיסטיקה,
אני שנה וחצי אחרי לימודים,
עזרתי לקרובת משפחה,
שלמדה ריפוי בעיסוק ,
עם לימודים של סמינר...
כך שהכל הוא נטו ענין של כמה הסמינר רוצה,
אם הוא יכול להביא מורים של תואר ראשון ללימוד הנדסאים,
הוא יכול להביא את אותם מרצים - ללימודים של תכנים אחרים,
השאלה היא רצון, כח , וכמה מקלות ישימו לו בגלגלים....
 

StOT

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
איור וציור מקצועי
הסמינר יכול,
כמו שמבחר יכול,
השאלה אם הוא רוצה....
לגבי שיטות מחקר וסטטיסטיקה,
אני שנה וחצי אחרי לימודים,
עזרתי לקרובת משפחה,
שלמדה ריפוי בעיסוק ,
עם לימודים של סמינר...
כך שהכל הוא נטו ענין של כמה הסמינר רוצה,
אם הוא יכול להביא מורים של תואר ראשון ללימוד הנדסאים,
הוא יכול להביא את אותם מרצים - ללימודים של תכנים אחרים,
השאלה היא רצון, כח , וכמה מקלות ישימו לו בגלגלים....
אי האמון בסמינרים לא נובע מצרות עין או מפתיחות יתר. הסמינר לא הוכיח מסוגלות בעניין הזה עד היום. אדרבה, כמו שכתבתי. אשמח לראות סילבוס ברמה כזו של סמינר.
 

reish

משתמש מקצוען
אני לא יודעת על מה את מדברת. עוד לפני ההתאמה התרבותית,
לא מכירה מקצוע אחד בסמינר בכזו רמה של היקף, ידע ודרישות.
אלו שלוש וחצי שנים מלאות בלימודים אינטנסיביים, כשכל קורס משמעותי.
האם הסמינר מסוגל ללמד ברמה אקדמית:
פיזיולוגיה
אנטומיה
סוציולוגיה
פסיכולוגיה התפתחותית
נוירואנטומיה
נוירופיזיולוגיה
שיטות מחקר וסטטיסטיקה (כן, זה חשוב גם למי שאינו מתכוון להיות חוקר. צריך לדעת לקרוא מחקרים ולהתעדכן בחידושים בתחום כל הזמן, זה מקצוע פרא רפואי)
וכל זה רק בשנה הראשונה, ורק חלק קטן מההיקף… תמשיכו לבד.

הייתי רוצה לקרוא סילבוס של סמינר שמתיימר לעשות זאת.
ובואו נדבר רגע על המרצים.
בהפרעות בתקשורת מלמדים למשל: פיזיקאי, כימאית, רופא ילדים, נוירולוג, פתולוג, רופאי אא"ג, אורתודנטית, פסיכולוגים. לא סתם ריפוי בעיסוק והפרעות בתקשורת שייכים לבית הספר לרפואה באוניברסיטה.
איזה סמינר יכניס את המרצים האלו?
חשוב לזכור שיש הבדל ניכר בין מדעים מדויקים למקצועות הטיפול מבחינת התכנים. אז לא לתת את הנדסאות בתור דוגמה.
 

ברבור1

משתמש מקצוען
הנדסת תוכנה
אי האמון בסמינרים לא נובע מצרות עין או מפתיחות יתר. הסמינר לא הוכיח מסוגלות בעניין הזה עד היום. אדרבה, כמו שכתבתי. אשמח לראות סילבוס ברמה כזו של סמינר.
לא תמצאי סילבוס - פשוט כי לא קיים לימודים כאלו בסמינר,
מה שרוצים כרגע לשנות,
וכן להכניס לסמינרים,
ומכיוון שלא רוצים להוריד ברמה של הלימודים,
עלתה כאן הצעה לבדוק קורס קורס,
ואת היתכנות ההכנסה של התוכן הלימודי ,
לתוך לימודי הסמינר...

בינתיים מתוך הסילבוס של שנה א
נראה שלפחות חצי מהחומר ניתן להכניס ללא בעיה,
ואת החצי השני ,
יש לדוןכל קורס לגופו, האם לדחות אוו לשנתיים שאחרי הסמינר,
או להכניס אותו + למנות רב שיענה לשאלות של בנות ולתת הרצאות מקדימות,
בנוסף לחומר הנלמד...
כדי להגן על הרוחניות של הבנות....
 

ברבור1

משתמש מקצוען
הנדסת תוכנה
ובואו נדבר רגע על המרצים.
בהפרעות בתקשורת מלמדים למשל: פיזיקאי, כימאית, רופא ילדים, נוירולוג, פתולוג, רופאי אא"ג, אורתודנטית, פסיכולוגים. לא סתם ריפוי בעיסוק והפרעות בתקשורת שייכים לבית הספר לרפואה באוניברסיטה.
איזה סמינר יכניס את המרצים האלו?
חשוב לזכור שיש הבדל ניכר בין מדעים מדויקים למקצועות הטיפול מבחינת התכנים. אז לא לתת את הנדסאות בתור דוגמה.
הכל אפשרי,
השאלה היא אם באמת רוצים....
+הבנה שבמוקדם או במאוחר הבנות ילמדו את התוכן הלימודי הנל,
ללא פיקוח כלל...
+הצורך הכרחי בהוספה של אנשי מקצוע שמגיעים מתוך הציבור..
בשיקלול של הכל יחד,
יתכן מאד , שכן יהיה ניתן להנגיש את החומר בצורה מסוימת.
אבל צריך לכך המון רצון טוב,
שממש לא בטוח שקיים ....
 

ברבור1

משתמש מקצוען
הנדסת תוכנה
דעתי היא שבנות בגילאי 18 לא כשירות ללימודי רפואת הנפש
עוד לפני שאלת ההתאמה הערכית.
מבחינתי לימודים כאלה צריכים לבוא בשלב בשל יותר של החיים.
צודקת,
אבל רוב מי שמתעסקת עם זה,
התחילה את הלימודים , לא הרב מאד זמן אחכ (בין גיל20-25)
 

reish

משתמש מקצוען
הכל אפשרי,
השאלה היא אם באמת רוצים....
+הבנה שבמוקדם או במאוחר הבנות ילמדו את התוכן הלימודי הנל,
ללא פיקוח כלל...
+הצורך הכרחי בהוספה של אנשי מקצוע שמגיעים מתוך הציבור..
בשיקלול של הכל יחד,
יתכן מאד , שכן יהיה ניתן להנגיש את החומר בצורה מסוימת.
אבל צריך לכך המון רצון טוב,
שממש לא בטוח שקיים ....
אני לא בטוחה שהכל אפשרי.
יש תכנים שפשוט לא ניתן להכניס לסמינר.
אגב,
במכללות חרדיות יש פיקוח, בהחלט. יש תכנים שנלמדים יותר בקצרה, יש מקומות שבהם מישהו מההנהלה נוכח בקורסים שבהם מלמד מרצה גבר.
 

shira bira

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
אני אסביר לכם למה זה מרגיש צרות עין מצד נשות המקצוע החרדיות?
כי לא ראיתי אף לא אחת מהן שמנסה להציע דרך שהמהלך יתאפשר
אלא רק להלחם, להתנגד, לאיים איזה אסון הולך ליפול על הציבור החרדי
ולא ההיפך- שהן, נשות המקצוע החרדיות יסייעו במהלך הזה לתועלת הציבור כולו ולתועלת הבנות שלנו- שלהן
שיוכלו ללמוד מקצועות שחסרים בשוק על רמה, עם רווח הגיוני באיכות טובה ובפרק זמן סביר.
לא, עיני לא צרה ברווחים שלהן, שיעבדו ויהנו מיגיע כפיהן ומפרי עמלן
אבל שלא תפגענה באחרות שרוצות גם להכנס לשוק בדרך כשרה.

ולא תפגענה במהלך שיזרים עוד כוחות חדשים ואיכותיים לשוק
ולא שבכל מוסד טיפולי חסרים מטפלים פרא רפואיים או חסרים תקנים כי אין להשיג.

ולצערי אני שומעת כל הזמן את אותן מנגינות מהכיוון הזה. וזה כואב מאוד!
את היית רוצה להיות מטופלת אצל רופא עיניים שויתרו לו על חלק מהקורסים?
היית שולחת את ילדך לרופא שיניים שלא עשה התנסות קלינית ולמד רק תיאוריה?
את סומכת על קלינאית שלא מתעדכנת במאמרים וכינוסים מקצועיים שחלק לא מבוטל מהם באנגלית כי אין לה כח ללמוד עוד שפה?

מאמינה שלא.

אז גם לבעלי המקצוע זילות המקצוע מפריעה מאד ולנו כהורים היא אמורה להפריע עוד יותר.
יש מקומות חרדים שמלמדים את המקצועות לתואר אקדמי מוכר והבוגרות מצליחות מאד כולל מסלול של בעלז.
הבעיה היא של חלק מהציבור החרדי שלא מבין:
1. שיש מקצועות שלא יכולים להיות סטריליים כי החיים עצמם לא סטריליים ועולם הטיפול איננו סטרילי. כולל הפרא רפואי.
שהם כוללים לימודים כמו גנטיקה והתנסות קלינית בבית חולים ואין בארץ בית חולים נפרד כי לא אמור להיות.
2. שחייבים לדעת אנגלית ולא יעזור לבכות "תנגישו לי". רוב המאמרים והחידושים מתפרסמים באנגלית וגם עב' החקר בתואר ומושגים רבים הם רק באנגלית.

אז יש את ההורים שחושבים שאם הבת שלהם יכולה להתחתן היא גם יכולה ללמוד כאלו קורסים ולעשות התנסות קלינית
ויש את ההורים שישלחו רק אחרי החתונה בתנאי שיש להם או לזוג מקור מימון. זכותם.
אבל לשנות בכח את המקצוע ולהנמיך את רמתו זה פשוט לא שייך.
 

shira bira

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
הסמינר יכול,
כמו שמבחר יכול,
השאלה אם הוא רוצה....
לגבי שיטות מחקר וסטטיסטיקה,
אני שנה וחצי אחרי לימודים,
עזרתי לקרובת משפחה,
שלמדה ריפוי בעיסוק ,
עם לימודים של סמינר...
כך שהכל הוא נטו ענין של כמה הסמינר רוצה,
אם הוא יכול להביא מורים של תואר ראשון ללימוד הנדסאים,
הוא יכול להביא את אותם מרצים - ללימודים של תכנים אחרים,
השאלה היא רצון, כח , וכמה מקלות ישימו לו בגלגלים....
השאלה היא למה סמינר יביא על עצמו תכנית של תואר ראשון שבה יאלצו אותו להגביל שכר לימוד ולהיות כפוף למל"ג.
עד כה הסמינרים מתקדמים רק בתכנות ובראיית חשבון כי אלו המסלולים היחיד שלא פוגעים להם באינטרסים.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ע'

קכא עָשִׂיתִי מִשְׁפָּט וָצֶדֶק בַּל תַּנִּיחֵנִי לְעֹשְׁקָי:קכב עֲרֹב עַבְדְּךָ לְטוֹב אַל יַעַשְׁקֻנִי זֵדִים:קכג עֵינַי כָּלוּ לִישׁוּעָתֶךָ וּלְאִמְרַת צִדְקֶךָ:קכד עֲשֵׂה עִם עַבְדְּךָ כְחַסְדֶּךָ וְחֻקֶּיךָ לַמְּדֵנִי:קכה עַבְדְּךָ אָנִי הֲבִינֵנִי וְאֵדְעָה עֵדֹתֶיךָ:קכו עֵת לַעֲשׂוֹת לַיי הֵפֵרוּ תּוֹרָתֶךָ:קכז עַל כֵּן אָהַבְתִּי מִצְוֹתֶיךָ מִזָּהָב וּמִפָּז:קכח עַל כֵּן כָּל פִּקּוּדֵי כֹל יִשָּׁרְתִּי כָּל אֹרַח שֶׁקֶר שָׂנֵאתִי:
נקרא  5  פעמים

אתגר AI

חשיפה כפולה • אתגר 130

לוח מודעות

למעלה