דרוש מידע דעתכם על הצעת החוק החדשה על לימודי תעודה למקצועות הבריאות

ש. י. ר.

משתמש פעיל
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
מה דעתכם על הצעת החוק החדשה?
לאשר לימודים של קורס מזורז או אפילו שנתיים לימודים של י"ג י"ד בסמינרים למקצועות הבריאות: ריפוי בעיסוק, קלינאות תקשורת, פיזיותרפיה, תרפיה באומנות וכו'
במקום לימודי תואר של 3.5 שנים הכוללת 1000 שעות הכשרה+ מבחן רישוי
אני חושבת שזה דבר ראשון יפגע בציבור שלנו.
יצאו לשוק מטפלות לא מקצועיות ללא מספיק ידע והכשרה והפגיעה תהיה במטופלים. בילדים שלנו.
מצד שני אכן יש חסר במטפלות בגלל שעד היום זה היה אפשרי רק עם לימדי תואר.
 

ש. י. ר.

משתמש פעיל
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
נפלא.
למה אי אפשר להכניס 1000 שעות ומבחן, בשנתיים?
(בשנה יש כ- 857 שעות לימוד. הערכה גסה).
למה לא להיפטר מהבגרויות והפסיכומטרי?
וכי בהוראה יצאו מהסימנרים מורות פחות טובות מאלו בעלות התארים??
דבר ראשון 1000 שעות הכשרה הם בנוסף ללימודים לא במקום. והמסחן רישוי הוא מבחן שלומדים אליו במשך חצי שנה.
כך שלהכניס את כל זה במשך שנתיים זה לא הגיוני.
כמות הקורסים שיש בתואר הם לא סתם וגם כך הלימודים עמוסים, אם המקצוע ילמד בשנתיים יצמצמו מאוד את הלימודים ויהיה חסר הרבה מקצועיות.
דבר שני בקשר למורות להוראה- וודאי שהם פחות מקצועיות!!
יש מורות מדהימות ומקצועיות וממש מצוינות אך יש הרבה שממש לא.
הרבה מורות אפילו הורסות נשמות
אלו דברים עם השפעה רצינית ולא חסרות מורות שהולכות ללמוד את המקצוע כי הוא הכי קל ואח"כ זה מתנקם בילדים שנתקעים עם המורות הלא מקצועיות ולא טובות.
מקצועות הטיפול זה גם הרבה מעבר. זו פגיעה שעשויה להיות הרבה יותר חמורה.
 

פרוגפרוגנדה

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
D I G I T A L
קורס מזורז או אפילו שנתיים לימודים של י"ג י"ד בסמינרים למקצועות הבריאות: ריפוי בעיסוק, קלינאות תקשורת, פיזיותרפיה, תרפיה באומנות וכו'
במקום לימודי תואר של 3.5 שנים הכוללת 1000 שעות הכשרה+ מבחן רישוי
אני בעד שיהיה אפשר לעשות את זה במסגרת חרדית תורנית איכותית אוהבת השם
אבל למה לא 1000 שעות זה עברה?
למה לא 3.5 שנים כמו שראוי לציבור איכותי וערכי כמונו?
 

טינטין!

משתמש מקצוען
אם היחס של הבנות ללימודים בי"ג י"ד, היה כמו ביחס ללימודים אח"כ,
כשהן משלמות ברובן את הלימודים, והן בשלות להבין שסיימו את התיכון,
והן מקשיבות בשעורים, ולא 'עושות נוכחות', ובאופן כללי באות ללמוד מרצונן.
אז נוכל להתחיל לדבר.
לא קודם.
 

נופל וקם

משתמש מקצוען
מה דעתכם על הצעת החוק החדשה?
לאשר לימודים של קורס מזורז או אפילו שנתיים לימודים של י"ג י"ד בסמינרים למקצועות הבריאות: ריפוי בעיסוק, קלינאות תקשורת, פיזיותרפיה, תרפיה באומנות וכו'
במקום לימודי תואר של 3.5 שנים הכוללת 1000 שעות הכשרה+ מבחן רישוי
אני חושבת שזה דבר ראשון יפגע בציבור שלנו.
יצאו לשוק מטפלות לא מקצועיות ללא מספיק ידע והכשרה והפגיעה תהיה במטופלים. בילדים שלנו.
מצד שני אכן יש חסר במטפלות בגלל שעד היום זה היה אפשרי רק עם לימדי תואר.
דעתי הפוכה!

היום כשיש מיעוט מטפלות ואין תורים פנויים, אנשים הולכים גם למטפלות פחות מקצועיות כי אין אלטרנטיבה. מה שנותן למטפלות את היכולת להישאר בוסריות ועדיין תהיה להם פרנסה.

אם השוק יהיה מוצף, כל אחת שתרצה למשוך פציינטים, תשקיע כמה שיותר בלימודים וההכשרה ורמת הטיפול תעלה.

הציבור מבין!
 
נערך לאחרונה ב:

ש. צ. וינמן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
עימוד ספרים
עריכה תורנית
מה דעתכם על הצעת החוק החדשה?
לאשר לימודים של קורס מזורז או אפילו שנתיים לימודים של י"ג י"ד בסמינרים למקצועות הבריאות: ריפוי בעיסוק, קלינאות תקשורת, פיזיותרפיה, תרפיה באומנות וכו'
במקום לימודי תואר של 3.5 שנים הכוללת 1000 שעות הכשרה+ מבחן רישוי
אני חושבת שזה דבר ראשון יפגע בציבור שלנו.
יצאו לשוק מטפלות לא מקצועיות ללא מספיק ידע והכשרה והפגיעה תהיה במטופלים. בילדים שלנו.
מצד שני אכן יש חסר במטפלות בגלל שעד היום זה היה אפשרי רק עם לימדי תואר

אם התוכנית רצינית זה מצוין.

ולכל הטוענים שחייבים את התוכנית הארוכה זה נכון רק במקרה ש-כל- השנים והזמן מנוצלים להכשרה.
בפועל, לא כל תוכנית לימודים ארוכה היא יותר מקצועית.
שתי דוגמאות מתחומים שונים:
דוגמא אחת קטנה המגמות שהתנחלו בסמינרים בשנים האחרונים.
מגמת הנהלת חשבונות שמתנהלת בסבלנות וברוגע שנתיים! במסלול יעוץ מס היא עוברת בחודשיים, ביעילות ובמקצועיות.
אז נכון שמכניסים כל מיני נושאים של העשרה שיש להם זיקה לנושא (לא למקצוע!!!) אבל זה לא גורם לתוכנית הארוכה להיות מקצועית יותר.
דוגמא שניה ממקצועות הטיפול.
הנחיית הורים, עד לפני כעשור, אולי יותר, ההכשרה כללה חמש שנים של לימודים, היום היא צומצמה למקסימום שנתיים. האם התוכנית פחות מקצועית? לא בטוח.
-
נקודה צדדית ולא פחות חשובה.
אני כן חושבת שבמקצועות הטיפול זקוקים גם לזמן לתהליך העובר על המטפל, תהליך שהוא משמעותי מאד מעבר לידע שנרכש, אבל באותה מידה ולא פחות מכך חשוב גיל המטפל שיש לו משמעות והשפעה על הטיפול, ותארו לכם שיכניסו אותו כפרמטר לתעודה.

מה שבאתי לומר שאם מתייחסים נטו למקצועיות יש אפשרות צימצום מספר השנים למספר קטן יותר, זאת משום שבכל הכשרה יש המוןןן שעות ריקות מתוכן מקצועי, שעות שנכנסות רק בגלל תקנים של שעות.
 

בהמתנה

משתמש פעיל
מגיבה בתור מטפלת פרא רפואית חרדית בוגרת סמינר ידוע...
יש אמירה שלוקחים אותה בתור אקסיומה- קיים חסר במטפלות פרא רפואיות (עובדה, תראו את התורים בקופה...)
והפתרון- נכשיר בכל צורה שהיא מסות של נשות צוות פרא רפואי כדי שכולם יקבלו מענה.
אני רוצה לסתור את זה!
במרבית המקומות בארץ לא חסר צוות פרא רפואי שרוצה לעבוד! (ייתכן שבאילת ופריפריות רחוקות כן חסר, אבל זה ממש מיעוט)
הי, אז למה כל התורים המטורפים? למה אין קלינאית לילד שלי בגן?
התשובה לכך נעוצה במנהלי הקופות, המוסדות, בתי החולים ושאר מקומו העבודה הציבוריים
תנאי העבודה שהם נותנים הן מבחינת תנאים פיזיים (מקום , ציוד) והן מבחינת שכר ותנאים סוציאליים ,
פשוט לא עולים בקנה אחד עם ההכשרה המקצועית אותה למדנו ועם ההשקעה הנדרשת בעבודה. הם אינם משקפים את אוצרות הידע והגישה וההשקעה איתם מטפלת פרא רפואית מגיעה.
ואז מה קורה?
לא מוכנים לבוא לעבוד בתנאים האלו. חסר מטפלות.
משווקים להורים שהבעיה בחסר של צוות, בעוד הבעיה האמיתית נעוצה בתנאים לא מספקים.
איך אני יודעת את זה?
על בשרי חוויתי.
עבדתי במגוון מקומות, ובסוף עברתי לטפל באופן פרטי. כי רק שם אני יכולה לתגמל את עצמי כראוי בתנאים פיזיים ובתשלום הולם את שנות הלמידה, המאמץ המושקע בטיפול, ההדרכות שאני לוקחת, השתלמויות ההמשך הבלתי פוסקות...
אז חבל. התפתחות הילד ומוסדות החינוך הפסידו אותי, למרות שרציתי מאוד לעבוד אצלם. נשחקתי משכר נמוך ומעבודה קשה ולא מתגמלת.
ואותו תהליך אני שומעת מרבות וטובות.

אז תפסיקו לומר שיש חסר בקלינאיות תקשורת ומרפאות בעיסוק
תתחילו לומר שלא נותנים להם תנאים הולמים ולכן אין צוות.
תפסיקו להציע כל מיני מסלולים מקוצרים העיקר שיהיה מישהו שיעבוד.
יש מי שרוצה ומוכן וישמח לעבוד. רק תאפשרו את זה בנעימות ולא בתת תנאים...(ואני בכוונה לא נכנסת לדוגמאות אפילו שאני שומרת הרבה בבטן....)

ולעניין ההכשרה-
בשמחה ובאהבה שבנות הסמינרים ילמדו מקצוע כמו הפרעות בתקשורת או ריפוי בעיסוק. בטוחה שיש להן כישורים מנטליים ויכולת טיפול שלא פוחתת ממי שפונה לאקדמיה.
הבעיה היא ברמת ההכשרה.
אין סיכוי שסמינר יוכל להכניס תכנית לימודים מלאה למקצוע כמו הפרעות בתקשורת לפי דרישות המל"ג. יש תכנים שסמינר מעצם היותו מקום מאוד שמור ושומר (וזה מצוין!) פשוט לא יוכל להכניס.
אז אולי להוריד אותם?! בשביל מה צריך את כל קורסי המבוא?! אולי נצמצם את תכנית הלימודים?!
אז זהו, שלא!!
כל קורס וכל נקודת זכות שנצברה ממש ממש לא מיותרת. כשאני מקבלת מטופל אני לא רואה אותו פר הבעיה איתה הוא בא אלי. זו ראיה צרה מדי. נדרשת חשיבה וראייה הוליסטית, הבנה במגוון תחומים משיקים (לא סתם נקרא שמו פרא רפואי).
הורדה של תכני הלימוד ולמידה רק של קורסי תכל'ס פוגעת ביכולת של המטפלת להיות מומחית באמת, ופוגעת באיכות הטיפול אותו הילד/ מבוגר מקבל.
לפי החוק המוצע רוצים להוציא מטפלות פרא רפואיות דרג ג', ולהעניק לציבור החרדי טיפול דרג ג'- למה שנירה לעצמנו ברגליים?! למה שילד חרדי יקבל טיפול עם ערך מופחת לעומת ילד חילוני?
למה בחורה אינטליגנטית שרוצה להיות מקצועית תקבל ידע מצומצם ומופחת ואיתו תצא לעבוד?
רוצים מורות שפה? אין בעיה, יש היום עדיין מסלולי של"ח חנ"מ וכד' בסמינרים. הלומדות שם יוצאות בידיעה של גבולות הגזרה שלהן.
הבעיה היא במישהי שיוצאת מלימודים, מקבלת טייטל של "קלינאית תקשורת" או "מרפאה בעיסוק"
ולשם הזה אין כיסוי מקצועי.
 

דדד

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
אני מקווה שעומדת להיות תעודה שונה באופן ברור ללימודי הסמכה מסודרים מול שנתיים בסמינר (אל תתייחסו רק לאורך הזמן. תתייחסו גם לגיל, לסביבה החברתית, ליכולת המוגבלת להעביר חומרים מורכבים/צנועים, ועוד.)
אישית, חושבת שצעד כזה הוא הרסני.
אפשר לקדם התחלת לימודים בסמינר, להכניס שם כמה שיותר חומר, אני בעד. (סוג לימודי חינוך מיוחד דהיום, משודרגים), עם אפשור להמשיך מיד אחרי הסמינר עוד שנה-שנתים במקום חיצוני ומקצועי.
 

פרוגפרוגנדה

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
D I G I T A L
אין סיכוי שסמינר יוכל להכניס תכנית לימודים מלאה למקצוע כמו הפרעות בתקשורת לפי דרישות המל"ג. יש תכנים שסמינר מעצם היותו מקום מאוד שמור ושומר (וזה מצוין!) פשוט לא יוכל להכניס.
למה מה הבעיה ללמוד תכנים כשרים ומקצועיים?
 

imagine

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
מגיבה בתור מטפלת פרא רפואית חרדית בוגרת סמינר ידוע...
יש אמירה שלוקחים אותה בתור אקסיומה- קיים חסר במטפלות פרא רפואיות (עובדה, תראו את התורים בקופה...)
והפתרון- נכשיר בכל צורה שהיא מסות של נשות צוות פרא רפואי כדי שכולם יקבלו מענה.
אני רוצה לסתור את זה!
במרבית המקומות בארץ לא חסר צוות פרא רפואי שרוצה לעבוד! (ייתכן שבאילת ופריפריות רחוקות כן חסר, אבל זה ממש מיעוט)
הי, אז למה כל התורים המטורפים? למה אין קלינאית לילד שלי בגן?
התשובה לכך נעוצה במנהלי הקופות, המוסדות, בתי החולים ושאר מקומו העבודה הציבוריים
תנאי העבודה שהם נותנים הן מבחינת תנאים פיזיים (מקום , ציוד) והן מבחינת שכר ותנאים סוציאליים ,
פשוט לא עולים בקנה אחד עם ההכשרה המקצועית אותה למדנו ועם ההשקעה הנדרשת בעבודה. הם אינם משקפים את אוצרות הידע והגישה וההשקעה איתם מטפלת פרא רפואית מגיעה.
ואז מה קורה?
לא מוכנים לבוא לעבוד בתנאים האלו. חסר מטפלות.
משווקים להורים שהבעיה בחסר של צוות, בעוד הבעיה האמיתית נעוצה בתנאים לא מספקים.
איך אני יודעת את זה?
על בשרי חוויתי.
עבדתי במגוון מקומות, ובסוף עברתי לטפל באופן פרטי. כי רק שם אני יכולה לתגמל את עצמי כראוי בתנאים פיזיים ובתשלום הולם את שנות הלמידה, המאמץ המושקע בטיפול, ההדרכות שאני לוקחת, השתלמויות ההמשך הבלתי פוסקות...
אז חבל. התפתחות הילד ומוסדות החינוך הפסידו אותי, למרות שרציתי מאוד לעבוד אצלם. נשחקתי משכר נמוך ומעבודה קשה ולא מתגמלת.
ואותו תהליך אני שומעת מרבות וטובות.

אז תפסיקו לומר שיש חסר בקלינאיות תקשורת ומרפאות בעיסוק
תתחילו לומר שלא נותנים להם תנאים הולמים ולכן אין צוות.
תפסיקו להציע כל מיני מסלולים מקוצרים העיקר שיהיה מישהו שיעבוד.
יש מי שרוצה ומוכן וישמח לעבוד. רק תאפשרו את זה בנעימות ולא בתת תנאים...(ואני בכוונה לא נכנסת לדוגמאות אפילו שאני שומרת הרבה בבטן....)

ולעניין ההכשרה-
בשמחה ובאהבה שבנות הסמינרים ילמדו מקצוע כמו הפרעות בתקשורת או ריפוי בעיסוק. בטוחה שיש להן כישורים מנטליים ויכולת טיפול שלא פוחתת ממי שפונה לאקדמיה.
הבעיה היא ברמת ההכשרה.
אין סיכוי שסמינר יוכל להכניס תכנית לימודים מלאה למקצוע כמו הפרעות בתקשורת לפי דרישות המל"ג. יש תכנים שסמינר מעצם היותו מקום מאוד שמור ושומר (וזה מצוין!) פשוט לא יוכל להכניס.
אז אולי להוריד אותם?! בשביל מה צריך את כל קורסי המבוא?! אולי נצמצם את תכנית הלימודים?!
אז זהו, שלא!!
כל קורס וכל נקודת זכות שנצברה ממש ממש לא מיותרת. כשאני מקבלת מטופל אני לא רואה אותו פר הבעיה איתה הוא בא אלי. זו ראיה צרה מדי. נדרשת חשיבה וראייה הוליסטית, הבנה במגוון תחומים משיקים (לא סתם נקרא שמו פרא רפואי).
הורדה של תכני הלימוד ולמידה רק של קורסי תכל'ס פוגעת ביכולת של המטפלת להיות מומחית באמת, ופוגעת באיכות הטיפול אותו הילד/ מבוגר מקבל.
לפי החוק המוצע רוצים להוציא מטפלות פרא רפואיות דרג ג', ולהעניק לציבור החרדי טיפול דרג ג'- למה שנירה לעצמנו ברגליים?! למה שילד חרדי יקבל טיפול עם ערך מופחת לעומת ילד חילוני?
למה בחורה אינטליגנטית שרוצה להיות מקצועית תקבל ידע מצומצם ומופחת ואיתו תצא לעבוד?
רוצים מורות שפה? אין בעיה, יש היום עדיין מסלולי של"ח חנ"מ וכד' בסמינרים. הלומדות שם יוצאות בידיעה של גבולות הגזרה שלהן.
הבעיה היא במישהי שיוצאת מלימודים, מקבלת טייטל של "קלינאית תקשורת" או "מרפאה בעיסוק"
ולשם הזה אין כיסוי מקצועי.
בעיני,
זו התשובה לשאלה הזו.
הכי נבונה ונכונה שקראתי /שמעתי אי פעם בנושא!
יישר כח!!
והלוואי שמישהו בעל השפעה ייקח את דברייך לתשומת ליבו ויישם אותם.
 

שירי שיר

משתמש צעיר
אתם באמת חושבים שיש סיכוי שזה יקרה?
לפי רמת הלחץ זה נראה שזה עומד לקרות
אבל ממש קשה לי להאמין שחברי כנסת יצביעו בעד זה כמו שזה
אפילו עם כל הלימודים האקדמאיים המלאים המטפלות הפרא רפואיות שאני פוגשת זקוקות להמון הדרכה ונסיון
כדי להצליח לטפל בבעיות מורכבות ולהגיע לתוצאות טובות (אני מכירה את התחום של אוטיזם ושל השיקומי)
אז איך??
אני עוסקת בחינוך מיוחד (לא פרא רפואי) שנים מבית ומחוץ,
באופן עקרוני לא אלך ללמוד במכללה אבל זה לא אומר שאני חושבת שאפשר ללמוד את זה בסמינר שנתיים
 

StOT

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
איור וציור מקצועי
למה מה הבעיה ללמוד תכנים כשרים ומקצועיים?
זה לא בעיה של כשרות. זה עניין של התאמה תרבותית-הסמינרים כיום לא מאפשרים להזכיר מושגים שונים, לא בגלל כשרותם, אלא מתוך שמרנות? צניעות? לא יודעת איך לקרוא לזה.
תכנית הלימודים כוללת תכנים רפואיים מפורטים ומעמיקים, בתחומי הגנטיקה, התפתחות העובר והילד, פתולוגיות שונות, הבטים משפחתיים שונים… אלו לא תכנים לא כשרים, אבל הם לא ילמדו במסגרות חרדיות.
בנוסף, מצטרפת לכל מילה שכתבה @בהמתנה , ומוסיפה שלאחר השיקולים המקצועיים שפרטה כל כך יפה, נראה שהאינטרס פה הוא כפול: למלא את הציבור החרדי בסוג של ״נשות מקצוע״ שיענו על החסר (שלא באמת קיים, כפי שכתבה @בהמתנה )ואז, מאחר שתהיה אינפלציה של המקצוע, יוכלו להמשיך ולהעסיקן בתת תנאים מבחינת ציוד, שכר, והדרכה. והנה נפתרו בעיותינו….
חבל, זה הטיפול בילדים שלנו!
 

reish

משתמש מקצוען
דעתי הפוכה!

היום כשיש מיעוט מטפלות ואין תורים פנויים, אנשים הולכים גם למטפלות פחות מקצועיות כי אין אלטרנטיבה. מה שנותן למטפלות את היכולת להישאר בוסריות ועדיין תהיה להם פרנסה.

אם השוק יהיה מוצף, כל אחת שתרצה למשוך פציינטים, תשקיע כמה שיותר בלימודים וההכשרה ורמת הטיפול תעלה.

הציבור מבין!
זה פשוט לא נכון.
מטפלות הן פחות מקצועיות בתחילת דרכן, מטבע הדברים. בשלב זה הן לרוב תעבודנה כשכירות במקומות ציבוריים. עם זאת לאורך הדרך רוב רובן של המטפלות משקיעות המון! בהתמקצעות, בהשתלמויות ובהדרכות, במשך שנים. זה קורה גם ללא תחרות, ודווקא בזכות לימודי התואר המורכבים, שמלמדים לחשוב, להעמיק ולחקור, מתוך ראיה רחבה והוליסטית ואחריות רבה.
 

נופל וקם

משתמש מקצוען
זה פשוט לא נכון.
מטפלות הן פחות מקצועיות בתחילת דרכן, מטבע הדברים. בשלב זה הן לרוב תעבודנה כשכירות במקומות ציבוריים. עם זאת לאורך הדרך רוב רובן של המטפלות משקיעות המון! בהתמקצעות, בהשתלמויות ובהדרכות, במשך שנים. זה קורה גם ללא תחרות, ודווקא בזכות לימודי התואר המורכבים, שמלמדים לחשוב, להעמיק ולחקור, מתוך ראיה רחבה והוליסטית ואחריות רבה.ץ
בכל המקצועות בין הריאליים ובין ההומניים שנלמדים בסמינרים יש רק תעודה.
ובכל זאת יש מהם מקצועניות מאוד בכל התחומים, מהייטק ועד הוראה.
 

יענקל'ה

משתמש פעיל
אתם באמת חושבים שיש סיכוי שזה יקרה?
לפי רמת הלחץ זה נראה שזה עומד לקרות
אבל ממש קשה לי להאמין שחברי כנסת יצביעו בעד זה כמו שזה
אפילו עם כל הלימודים האקדמאיים המלאים המטפלות הפרא רפואיות שאני פוגשת זקוקות להמון הדרכה ונסיון
כדי להצליח לטפל בבעיות מורכבות ולהגיע לתוצאות טובות (אני מכירה את התחום של אוטיזם ושל השיקומי)
אז איך??
אני עוסקת בחינוך מיוחד (לא פרא רפואי) שנים מבית ומחוץ,
באופן עקרוני לא אלך ללמוד במכללה אבל זה לא אומר שאני חושבת שאפשר ללמוד את זה בסמינר שנתיים
follow the money
זה אותו סיפור של שכר הגננות והיציאה נגד הלימודים מחוץ לסמינר
הצעת החוק הזו תקודם ותבוצע ככתבה וכלשונה(אולי יכניסו שינויים קוסמטיים)
זה יהיה אסון שעוד יבכו עליו
מישהו מודע למספר התאבדויות ונסיונות התאבדות במגזר בשנה האחרונה ?
יש יותר מדי נפילות ממרפסת ונפטרה במפתיע מאז הקורונה
חלק מזה בהחלט נובע ממחסור במטפלים מוסמכים
מה גם שבמסגרת סמינר לא יוכלו להכניס הסברים בשופ"א קורסים שהם בגדר חובה על המי' בנפש האדם שלא לדבר על פגיעות מי'
זה אסון שהמשמעות היחידה שלו היא כסף למנהלי סמינרים על הקורסים וכסף למנהלי עמותות על מתן שכר רעב למטפלות בשוק מוצף במטפלות סוג ז'
שאף א' לא יצטרך - אבל שיהיה ברור. גם מנהל הסמינר הנכבד לא ישלח את נכדתו לטיפול רגשי/נפשי אצל בוגרת הסמינר שלו . ישלם ביוקר וילך לפרטי, ומה יעשו המון העם שיקבלו מטפלת ברמה נמוכה מקופ"ח בחינם בגלל חוסר יכולת לממן טיפול פרטי??
 

נופל וקם

משתמש מקצוען
מה גם שבמסגרת סמינר לא יוכלו להכניס הסברים בשופ"א קורסים שהם בגדר חובה על המי' בנפש האדם שלא לדבר על פגיעות מי'
זה אסון שהמשמעות היחידה שלו היא כסף למנהלי סמינרים על הקורסים וכסף למנהלי עמותות על מתן שכר רעב למטפלות בשוק מוצף במטפלות סוג ב'
שאף א' לא יצטרך - אבל שיהיה ברור. גם מנהל הסמינר הנכבד לא ישלח את נכדתו לטיפול רגשי/נפשי אצל בוגרת הסמינר שלו . ישלם ביוקר וילך לפרטי, ומה יעשו המון העם שיקבלו מטפלת ברמה נמוכה מקופ"ח בחינם בגלל חוסר יכולת לממן טיפול פרטי??
זה יכנס בוודאות! כל הרבנים מכירים את הנושא ומבינים את הצורך במעורבות קלינית.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קנ

א הַלְלוּיָהּ הַלְלוּ אֵל בְּקָדְשׁוֹ הַלְלוּהוּ בִּרְקִיעַ עֻזּוֹ:ב הַלְלוּהוּ בִגְבוּרֹתָיו הַלְלוּהוּ כְּרֹב גֻּדְלוֹ:ג הַלְלוּהוּ בְּתֵקַע שׁוֹפָר הַלְלוּהוּ בְּנֵבֶל וְכִנּוֹר:ד הַלְלוּהוּ בְתֹף וּמָחוֹל הַלְלוּהוּ בְּמִנִּים וְעוּגָב:ה הַלְלוּהוּ בְצִלְצְלֵי שָׁמַע הַלְלוּהוּ בְּצִלְצְלֵי תְרוּעָה:ו כֹּל הַנְּשָׁמָה תְּהַלֵּל יָהּ הַלְלוּיָהּ:
נקרא  1  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה