דרוש מידע דעתכם על הצעת החוק החדשה על לימודי תעודה למקצועות הבריאות

כוכב103

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עיצוב ואדריכלות פנים
עימוד ספרים
יש מנתחות מקסימות גם כאלה שלמדו בסמינר, לא רוצה חלילה להוריד מערכן אבל אין ספק שחסר להן ידע מעמיק במיוחד בהתקלות במקרים קשים ומורכבים. (שאז זו שעת מבחן לכל אשת מקצוע...)
כרגע זה מקצוע פרוץ
אין שום מבחן מוסכם שצריך לעבור כדי להיות מנתחת התנהגות.
ואין כזה מקצוע בעולם הרפואה/טיפול.

לימודים פרא רפואיים מן הסתם יהיו מפוקחים ע"י משרד הבריאות או גוף כלשהו
כמו שאפילו ללימודי גרפיקה לומדים לתעודת מה"ט או משהו מקביל.
גם כאן יהיה גוף אחראי שיבחן את התלמידות שיעמדו ברף מקצועי כדי לקבל תעודה.
 

MOM

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
למה שילמדו שנתיים
כשהיום כדי לקבל תעודת הוראה צריך 3 שנים
לא נראה לי שמישהו חושב שצריך פחות הכשרה ללימודים פרא רפואיים.

וכמו שלומדים יעוץ מס, וראיית חשבון 3 שנים
+סטאז'
גם כאן יהיה ככה.
בכל מקרה משרד הבריאות כנראה יצטרך לאשר את התלמידות האלו.
זה מצוין. הבעיה שהסבירו לעיל היא שמדברים על פחות זמן וזה לא מספיק.
דעתי האישית היא שברפואת נפש חוסר מקצועיות מסוכנת פי כמה ממקצועות אחרים כי לא רואים בעיניים את הרשלנות שחור- לבן כמו בדברים אחרים. כך שיהיה קשה להוכיח בעייתיות של מטפלת לא טובה וגם אצלה תמיד יהיו כמה מקרים שבטח יצליחו מסיבות כאלה ואחרות. כך שעד שיגיעו למסקנה שהיא מזיקה (אם בכלל יגיעו) היא תמשיך בשוגג להרוס נפשות שהיו יכולות להיות במקום טוב יותר.
 

דדד

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
למה שיבזבזו שנתיים יקרות בלימודי סרק
שילמדו שלוש שנים בי"ג, י"ד ושנה ג'

למה שתהיה מקוצרת?
היא תהיה איכותית ומעמיקה
רק במסגרת חרדית מפוקחת ומרוכזת

כי אין דרך אחרת היום להיות מטפלת עם תעודה בדרך כשרה.

מסקרן אותי, מישהו מכם ראה את תכנית הלימודים שהיא לא מקיפה ולא מקצועית שאתם כ"כ בטוחים שכך זה יהיה?
למה כל אנשי המקצוע החרדיים קמים על הרגליים האחוריות נגד התכנית??
למה לא הפוך? שכולנו נאבק שהמהלך הזה יצא לדרך, וכהורים נעמוד על זה שרמת ההתמקצעות תהיה טובה ולא נופלת ממקומות אחרים במאומה
מה זה "בדרך כשרה"?
את באמת מאמינה שאפשר ללמד כל חומר חשוב, מקצועי ועיוני שהוא, לבחורות חרדיות בנות סמינר בגיל 19?
נחשפת לחומר הלימודים של קלינאיות?
בת דודתי למדה קלינאות תקשורת (כיום היא אחת המובילות, בעלת קליניקה פרטית מפוצצת.)
היא שייכת לקהילה שמורה מאוד, התחילה לימודים בגיל 25 עם שלושה קטנטנים,
למדה 6 שנים לפני שיצאה לשוק בכלל! (במהלכן ילדה עוד 2 ילדים.)
היא למדה בליווי צמוד של רב, עם תמיכה פיזית, נפשית ורוחנית עצומה מבעלה. אין דרך אחרת. חומר הלימודים היה מלא בתכנים שבחורה חרדית לא אמורה להיחשף אליהם (ובמקרים רבים גם אישה חרדית קלאסית לא תכיר אותם בגיל 25.)
התכנים האלו הם חובה בסיסית כדי להגיע לכל הנישות שהמקצוע מחייב הכרות עימן!
אם הייתי צריכה לשלוח את הבת שלי לקלינאית, הייתי שולחת אליה ב-300 ש"ח לשעה ולא למישהי שלמדה בסמינר.
 

StOT

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
איור וציור מקצועי
מבלי להכנס לעצם הדיון. על הטענות האלה ענו לך קודם- מדובר על פחות זמן לימוד שלא מספיק כדי להכיר את המקצוע כמו שצריך.
מנין המחשבה שהכל נובע מצרות עין????
אולי יש משהו בטענות????
ואם כבר, למה רק מקצועות בריאות הנפש ולא בריאות הגוף? אני באופן אישי אעדיף שהילד שלי ושאר ב"ב ילכו לרופאה מהציבור שלנו במקום לחילוני.
אולי באמת כדאי, שאם לנציגינו בכנסת יש כל כך הרבה כוח לשנות חוקים, שיפעלו וחזק, כדי לאפשר עוד לימודים בהפרדה. פסיכולוגיה, רפואה. אדרבה. יש אצלינו אנשים מוכשרים לא פחות מאצל הציבור החילוני. אחוז החרדים בישראל הולך וגדל, והנה החרדים בשלטון. אז למה לזה הם לא דואגים?
 

דיאלוג

מהמשתמשים המובילים!
אולי באמת כדאי, שאם לנציגינו בכנסת יש כל כך הרבה כוח לשנות חוקים, שיפעלו וחזק, כדי לאפשר עוד לימודים בהפרדה. פסיכולוגיה, רפואה. אדרבה. יש אצלינו אנשים מוכשרים לא פחות מאצל הציבור החילוני. אחוז החרדים בישראל הולך וגדל, והנה החרדים בשלטון. אז למה לזה הם לא דואגים?
לפני רגע קיבלת תשובה חלקית - יש מלא תכנים שצריך לשנות גישה ב180 מעלות כדי לאפשר 'מקום חרדי' וכ"ש וק"ו סמינר בשביל שיוכלו ללמוד את זה.

2. בנוגע לקיצור הלימודים - ישנם כבר היום סמינרים שבמסלול לתלמידות 'מצויינות' (לפי הפסיכומטרי ועוד כמה פרמטרים) לימודי התואר לחינוך מתקצרים בשנה. זה אומר שיש אפשרות (לא בחצי מהזמן, אבל ברבע) לדחוס חומר
 

כוכב103

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עיצוב ואדריכלות פנים
עימוד ספרים
אולי באמת כדאי, שאם לנציגינו בכנסת יש כל כך הרבה כוח לשנות חוקים, שיפעלו וחזק, כדי לאפשר עוד לימודים בהפרדה. פסיכולוגיה, רפואה. אדרבה. יש אצלינו אנשים מוכשרים לא פחות מאצל הציבור החילוני. אחוז החרדים בישראל הולך וגדל, והנה החרדים בשלטון. אז למה לזה הם לא דואגים?
יש מקצועות שזאת בעיה גדולה ללמוד
רפואה ופסיכולוגיה- זה המון תכנים בעייתיים ממש (פסיכולוגיה - זה על גבול המסוכן)
וסטאז' עם צוות רפואי חילוני
עד שנגיע לשם עוד ארוכה הדרך
שיהיו מספיק רופאים חרדים אולי יהיה על מה לדבר.
וגם אז- מאמינה שלפני גיל מסויים לא יהיה על מה לדבר
ומשך הלימודים הוא ארוךךךך ומתיש שלא מאפשר כמעט לנשים חרדיות לשרוד אותו.
 

רחלה 123

משתמש מקצוען
@כוכב 103 אם לא אכפת לך, משיחה עם אנשים ברחוב אני שומעת המון לחץ מהחוק הזה והם ממש אבל ממש לא מטפלים פרא רפואיים
2 סיבות מרכזיות
1. תכנים בעיתיים - אני יודעת ומודעת שעל דברים הרבה יותר פשוטים יש צנזורה מטורפת.
כל עוד לא הוכח אחרת - הרי ככל הנראה זה מה שהולך להיות.
ואני בטוחה שאף אימא לא תרצה לשלוח את הילד שלה למטפלת שלא למדה ולא עברה הכשרה מינימאלית על פגיעות וכ'
2. החיפוף בסמינרים - למדתי גם בסמינר וגם באקדמיה- אין השוואה בכלל ברמת הפיקוח על התלמידות
תלמידה יכולה להתחתן/ללדת ויעבירו אותה מלא קורסים בקלות.
זאת לעומת קלינאית שספרה לי שכמה שעות אחרי הלידה ישבה להגיש עבודה...

אם מישהו יכול לתת תוכנית מעמיקה שתיתן שיקוף מלא על התכנים ועל הפיקוח עוד לפני שהחוק יעבור כולנו ננשום לרווחה, כל עוד שלא הובאה לציבור תוכנית כזו הגיוני שהוא לא מרוצה מהרעיון. הוא היה מעדיף כהורים ששולחים לטיפולי פרא רפואיים שהמל"ג יכנס לסמינר ולא שיוציאו חוק שיעקוף את המל"ג.

ואין לך מה להתעצבן עלי - יש מצב שאני אישית ירוויח מהחוק. עדין חושבת שבצורה שבה הסמינרים מתנהלים היום הוא הרסני.
נ.ב. לכל הבנות שעבדו קשה מאד בסמינר- אין צורך להביא לי הוכחות. גם אני הייתי שם ועבדתי קשה ועדין לא מתקרב לקושי של דרישות המל"ג.
 

ברבור1

משתמש מקצוען
הנדסת תוכנה
כל אלו שכותבים , כותבים מאינטרסים..
מה הבעיה אם יקימו גוף מסודר ללימודי קלינאות,
שנתיים ראשונות דרך הסמינר,
שכל קורס ינוקד בנקודות,
והמבחנים יהיו מבחנים חיצוניים (לא של הסמינר אלא של התואר..)
ושנה שלישית או אפילו שנה וחצי נוספות,
של לימודים מחוץ לסמינר, בהם ילמדו התכנים הבעייתים יותר,
שגם הם יתומחרו בנקודות,
ובת שתעמוד בהכל תקבל את התעודה הנכספת...
סה"כ כל מי שהיה צריך תור לקלינאית, מכיר את הסיוט שהקלינאיות תפוסות ויכולות רק בשעות הזויות,
או במחיר מפולפל לחלוטין...

(אפשר לעשות זאת דומה לקמא טק , בלימוד תכנות..)
 

כוכב103

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עיצוב ואדריכלות פנים
עימוד ספרים
כל אלו שכותבים , כותבים מאינטרסים..
מה הבעיה אם יקימו גוף מסודר ללימודי קלינאות,
שנתיים ראשונות דרך הסמינר,
שכל קורס ינוקד בנקודות,
והמבחנים יהיו מבחנים חיצוניים (לא של הסמינר אלא של התואר..)
ושנה שלישית או אפילו שנה וחצי נוספות,
של לימודים מחוץ לסמינר, בהם ילמדו התכנים הבעייתים יותר,
שגם הם יתומחרו בנקודות,
ובת שתעמוד בהכל תקבל את התעודה הנכספת...
סה"כ כל מי שהיה צריך תור לקלינאית, מכיר את הסיוט שהקלינאיות תפוסות ויכולות רק בשעות הזויות,
או במחיר מפולפל לחלוטין...

(אפשר לעשות זאת דומה לקמא טק , בלימוד תכנות..)
כל מילה!
 

הודיה בן חיים

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
2. בנוגע לקיצור הלימודים - ישנם כבר היום סמינרים שבמסלול לתלמידות 'מצויינות' (לפי הפסיכומטרי ועוד כמה פרמטרים) לימודי התואר לחינוך מתקצרים בשנה. זה אומר שיש אפשרות (לא בחצי מהזמן, אבל ברבע) לדחוס חומר
מארבע שנים לשלוש שנים.
כששנה רביעית נלמדת ביחד עם שנה שלישית.

ולא כולן מסוגלות לעשות את זה.
 

יעלי 123

משתמש חדש
בחזרה להצעת החוק-
ראשית, אינני מזלזלת בלימודים המקצועיים של המרפאות בעיסוק ,והידע התיאורטי הנרחב שהם רחשו.
אך, כמורה שעובדת הרבה שנים במסגרת חינוך מיוחד, ועבדה כ10 שנים כקלינאית תקשורת עם ילדים עם עיכוב התפתחותי רציתי להעיר מספר נקודות:
1. אכן יש מחסור אדיר במטפלות בטיפולים פרא רפואיים ואנחנו נתקלים בזה כל הזמן.

2.ישנה מצוקה גדולה מאוד בציבור החרדי במגוון המקצועות הדל הנלמד בסמינרים החרדיים.
רוב הבנות המוכשרות הולכות למחשבים, או למקצועות ראליים משרדיים גם אם נטיית ליבם הומנית ומלכתחילה הן לא היו הולכות למקצוע כזה.
יתר על כן ,עבודות אלו מותאמות הרבה פחות לבתים חרדיים .
לכן אם יש אפשרות לקדם מקצועות נוספים לפרנסת החרדים.-זה מבורך.
כפי שציינו פה קודם,
יש שתי בעיות- א'- זמן הלימוד המוגבל, ב'- תכנים בעיתיים.
עם קצת מחשבה ורצון טוב, זה ניתן לפתרון.
מבחינת הזמן-
תואר במדעי המחשב אורך 4 שנים.
בסמינר זה נלמד בשנתיים אינטנסיביות מאוד. ומתכנתות חרדיות מוערכות כיום כמעט בכל מקום, ומשובצות בתפקידים בכירים מאד, ועם משכורות גבוהות.
גם כאן אפשר לדחוס שעות רבות ואינטנסיביות בשנתיים וחצי.
מבחינת תכנים-
-חומר רגיש יותר ילמד בשנה ג'
ו תהיה תעודה שונה. (וזה גם פתרון לזמן המגבל.)
רגע--- לפני שאתם קופצים, ונזעקים "שנשלם על הפער הזה..." ,ושלא ניתן ללמוד את כל החומר העצום הזה- (כן, כן אני יודעת---
אנטומיה, ביומכניקה, קינזיולוגיה, גנטיקה, שיקום נוירולוגי, שיקום אורטופדי, התפתחות תקינה, הכנת סדים, כלי אבחון, ניתוח פעילות, טכניקות טיפול, שיקום גריאטרי, פגים, הערכה וטיפול קוגנטיבי, פתולוגיות בבני נוער ועוד..)
התעודה אכן לא תקיף את כל זה.
אפשר להכשיר בנות שיעבדו בתחום ספציפי מתוך המקצוע הפרא רפואי, לדוגמא -במסגרות לחינוך מיוחד ששם המחסור גם גדול .
התואר יצומצם לתחומים כגון:
טיפול בילדים עם עיכוב התפתחותי -בהחלט דבר שניתן ללימוד בשנתיים מבחינת זמן ותכנים.
הן לא תטפלנה בנפגעי תאונות, בהכנת סדים וכיו"ב.
אבל נותר כר נרחב של טיפולים שהן תוכלנה להעניק בצורה מקצועית ומושלמת לאחר הכשרה ממוקדת ומרוכזת במשך שנתיים בסמינר:
למשל: שיפור מוטוריקה גסה ועדינה אצל ילדים או שיפור כישורי שפה
אפשר להתנות זאת בהדרכה של מרפאה.
התעודה הזאת תהיה מקצועית מאד! בתחום הספציפי בה היא תינתן.
ובקשר למרפאות רגשיות-
וודאי שיש המון מה ללמוד ולהתמקצע בתחום.
אך זהו גם מקצוע שמאד מאד קובע איזה אדם אתה.
נתקלתי במרפאות מדהימות ומקצועיות ללא תואר אמיתי, ולהיפך...
כל הצדדים יצאו מורווחים-
ילדי החנ"מ שלא מקבלים שעות ריפוי מספקות עקב המחסור,
הבנות שלנו- שתרווחנה עוד מקצוע שווה.
וגם המרפאות לא יהיו נפסדות. כי זה לא על חשבונן...
אז בואו לא נירה לעצמינו ברגליים. היוזמה הזו מבורכת, והיא למענינו ובשבילינו.
 

StOT

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
איור וציור מקצועי
בחזרה להצעת החוק-
ראשית, אינני מזלזלת בלימודים המקצועיים של המרפאות בעיסוק ,והידע התיאורטי הנרחב שהם רחשו.
אך, כמורה שעובדת הרבה שנים במסגרת חינוך מיוחד, ועבדה כ10 שנים כקלינאית תקשורת עם ילדים עם עיכוב התפתחותי רציתי להעיר מספר נקודות:
1. אכן יש מחסור אדיר במטפלות בטיפולים פרא רפואיים ואנחנו נתקלים בזה כל הזמן.

2.ישנה מצוקה גדולה מאוד בציבור החרדי במגוון המקצועות הדל הנלמד בסמינרים החרדיים.
רוב הבנות המוכשרות הולכות למחשבים, או למקצועות ראליים משרדיים גם אם נטיית ליבם הומנית ומלכתחילה הן לא היו הולכות למקצוע כזה.
יתר על כן ,עבודות אלו מותאמות הרבה פחות לבתים חרדיים .
לכן אם יש אפשרות לקדם מקצועות נוספים לפרנסת החרדים.-זה מבורך.
כפי שציינו פה קודם,
יש שתי בעיות- א'- זמן הלימוד המוגבל, ב'- תכנים בעיתיים.
עם קצת מחשבה ורצון טוב, זה ניתן לפתרון.
מבחינת הזמן-
תואר במדעי המחשב אורך 4 שנים.
בסמינר זה נלמד בשנתיים אינטנסיביות מאוד. ומתכנתות חרדיות מוערכות כיום כמעט בכל מקום, ומשובצות בתפקידים בכירים מאד, ועם משכורות גבוהות.
גם כאן אפשר לדחוס שעות רבות ואינטנסיביות בשנתיים וחצי.
מבחינת תכנים-
-חומר רגיש יותר ילמד בשנה ג'
ו תהיה תעודה שונה. (וזה גם פתרון לזמן המגבל.)
רגע--- לפני שאתם קופצים, ונזעקים "שנשלם על הפער הזה..." ,ושלא ניתן ללמוד את כל החומר העצום הזה- (כן, כן אני יודעת---
אנטומיה, ביומכניקה, קינזיולוגיה, גנטיקה, שיקום נוירולוגי, שיקום אורטופדי, התפתחות תקינה, הכנת סדים, כלי אבחון, ניתוח פעילות, טכניקות טיפול, שיקום גריאטרי, פגים, הערכה וטיפול קוגנטיבי, פתולוגיות בבני נוער ועוד..)
התעודה אכן לא תקיף את כל זה.
אפשר להכשיר בנות שיעבדו בתחום ספציפי מתוך המקצוע הפרא רפואי, לדוגמא -במסגרות לחינוך מיוחד ששם המחסור גם גדול .
התואר יצומצם לתחומים כגון:
טיפול בילדים עם עיכוב התפתחותי -בהחלט דבר שניתן ללימוד בשנתיים מבחינת זמן ותכנים.
הן לא תטפלנה בנפגעי תאונות, בהכנת סדים וכיו"ב.
אבל נותר כר נרחב של טיפולים שהן תוכלנה להעניק בצורה מקצועית ומושלמת לאחר הכשרה ממוקדת ומרוכזת במשך שנתיים בסמינר:
למשל: שיפור מוטוריקה גסה ועדינה אצל ילדים או שיפור כישורי שפה
אפשר להתנות זאת בהדרכה של מרפאה.
התעודה הזאת תהיה מקצועית מאד! בתחום הספציפי בה היא תינתן.
ובקשר למרפאות רגשיות-
וודאי שיש המון מה ללמוד ולהתמקצע בתחום.
אך זהו גם מקצוע שמאד מאד קובע איזה אדם אתה.
נתקלתי במרפאות מדהימות ומקצועיות ללא תואר אמיתי, ולהיפך...
כל הצדדים יצאו מורווחים-
ילדי החנ"מ שלא מקבלים שעות ריפוי מספקות עקב המחסור,
הבנות שלנו- שתרווחנה עוד מקצוע שווה.
וגם המרפאות לא יהיו נפסדות. כי זה לא על חשבונן...
אז בואו לא נירה לעצמינו ברגליים. היוזמה הזו מבורכת, והיא למענינו ובשבילינו.
זה נחמד מאוד, אבל כיום ישנו חוק שמסדיר את מקצועות הבריאות.
וכמו שאין דבר כזה ללמוד אך ורק רפואת ילדים אלא לומדים הכל ואז מתמחים ברפואת ילדים- כך גם מרפאה בעיסוק, חוקית, ועל מנת לקבל רשיון לעסוק במקצוע- לומדת את כל התכנים הרלוונטיים כדי לקבל תעודת מרפאה בעיסוק ורשיון משרד הבריאות. לאחר סיום הלימודים היא בוחרת באיזה תחום להתמחות, להתמקצע ולעבוד, ולומדת ומשתלמת ללא הפסקה.
עכשו,
אם הצעתך המפורטת תתקבל, יחד עם מה שמבקשים נציגינו לעשות, זה ביטול ההסדרה של המקצועות הללו.
ואז- בוגרות אלו, שאולי למדו היטב את תחום הילדים, אך רק את חום הילדים, ומקבלות טייטל ורשיון לעסוק בריפוי בעיסוק, מי אמר שלא יחליטו יום אחד שהן רוצות לעבוד בבית אבות, נגיד? (משלמים שם טוב...!)
למה לא? ילמדו תוך כדי תנועה. וגם שם יש מחסור.
אם יש להם רשיון והגדרת מרפאה בעיסוק, הן תוכלנה. ללא כל ידע מתאים.
ולכן, באופן אישי הייתי מקבלת את ההצעה שלך רק אם יהיה הבדל בהכרה ובהגדרה של בוגרת קורס תעודה לעבודה עם ילדים, מקצועי ככל שיהיה, על פני בוגרת לימודי ריפוי בעיסוק על כל המשתמע. (כמו מורת שפה מול קלינאית תקשורת, לשם ההשוואה)
בנוסף, קיים חוק לגבי "חופש העיסוק".
מה שאומר שאם תבוטל הסדרת מקצועות הבריאות, היא לא תבוטל רק בסמינרים. היא תבוטל באופן כללי.
כי למה שבסמינר בבני ברק יוכלו בנות ללמוד ריפוי בעיסוק ללא בגרות, פסיכומטרי, תנאי סף לסינון, שליש מתכנית הלימודים- בעוד מקבילותיהן החילוניות יצטרכו להזיע שלוש וחצי שנים בתואר מפרך.
וכך אנו חוזרים לשאלת רמת המקצועיות, הפיקוח על הלימודים, האינפלציה שתגרום להפחתת התנאים והשכר שגם כיום לא מזהירים במערכת החינוך (כל אותם אלו שמדברים על השכר הגבוה מדברים אולי על השוק הפרטי, ושם, על מקצועיות ושנות לימודים, משלמים. וממתינים בתור. מניחה שתלכו למקצועיות גם לאחר שיעבור החוק) ועוד.
 
נערך לאחרונה ב:

כוכב103

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עיצוב ואדריכלות פנים
עימוד ספרים
זה נחמד מאוד, אבל כיום ישנו חוק שמסדיר את מקצועות הבריאות.
וכמו שאין דבר כזה ללמוד אך ורק רפואת ילדים אלא לומדים הכל ואז מתמחים ברפואת ילדים- כך גם מרפאה בעיסוק, חוקית, ועל מנת לקבל רשיון לעסוק במקצוע- לומדת את כל התכנים הרלוונטיים כדי לקבל תעודת מרפאה בעיסוק ורשיון משרד הבריאות. לאחר סיום הלימודים היא בוחרת באיזה חום להתמחות, להתמקצע ולעבוד, ולומדת ומשתלמת ללא הפסקה.
עכשו,
אם הצעתך המפורטת תתקבל, יחד עם מה שמבקשים נציגינו לעשות, זה ביטול ההסדרה של המקצועות הללו.
ואז- בוגרות אלו, שאולי למדו היטב את תחום הילדים, אך רק את חום הילדים, ומקבלות טייטל ורשיון לעסוק בריפוי בעיסוק, מי אמר שלא יחליטו יום אחד שהן רוצות לעבוד בבית אבות, נגיד? (משלמים שם טוב...!)
למה לא? ילמדו תוך כדי תנועה. וגם שם יש מחסור.
אם יש להם רשיון והגדרת מרפאה בעיסוק, הן תוכלנה. ללא כל ידע מתאים.
ולכן, באופן אישי הייתי מקבלת את ההצעה שלך רק אם יהיה הבדל בהכרה ובהגדרה של בוגרת קורס תעודה לעבודה עם ילדים, מקצועי ככל שיהיה, על פני בוגרת לימודי ריפוי בעיסוק על כל המשתמע. (כמו מורת שפה מול קלינאית תקשורת, לשם ההשוואה)
בנוסף, קיים חוק לגבי "חופש העיסוק".
מה שאומר שאם תבוטל הסדרת מקצועות הבריאות, היא לא תבוטל רק בסמינרים. היא תבוטל באופן כללי.
כי למה שבסמינר בבני ברק יוכלו בנות ללמוד ריפוי בעיסוק ללא בגרות, פסיכומטרי, תנאי סף לסינון, שליש מתכנית הלימודים- בעוד מקבילותיהן החילוניות יצטרכו להזיע שלוש וחצי שנים בתואר מפרך.
וכך אנו חוזרים לשאלת רמת המקצועיות, הפיקוח על הלימודים, האינפלציה שתגרום להפחתת התנאים והשכר שגם כיום לא מזהירים במערכת החינוך (כל אותם אלו שמדברים על השכר הגבוה מדברים אולי על השוק הפרטי, ושם, על מקצועיות ושנות לימודים, משלמים. וממתינים בתור. מניחה שתלכו למקצועיות גם לאחר שיעבור החוק) ועוד.
לא ראיתי את נוסח הצעת החוק
מעניין אם מישהו כאן כן ראה
אבל ברור שיהיה גוף שמפקח על הכשרה מקצועית במשרד הבריאות
שרק מי שיעבור מבחנים מקצועיים קפדניים
ויעמוד בכל הקריטריונים הנדרשים יוכל לעסוק בתחום
גם בציבור החרדי וגם בכללי.
רק זה סוג של "הפרטיה" של האקדמיה והמל"ג
שכרגע נוהגת כקרטל
מחליטה על כמה מוסדות שמבחינתה הם מאושרים, ומכאן והלאה שכולם יקפצו.
כך שרב הציבור החרדי הירא לדבר ה' נשאר מחוץ לתחום.
 

StOT

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
איור וציור מקצועי
לא ראיתי את נוסח הצעת החוק
מעניין אם מישהו כאן כן ראה
אבל ברור שיהיה גוף שמפקח על הכשרה מקצועית במשרד הבריאות
שרק מי שיעבור מבחנים מקצועיים קפדניים
ויעמוד בכל הקריטריונים הנדרשים יוכל לעסוק בתחום
גם בציבור החרדי וגם בכללי.
רק זה סוג של "הפרטיה" של האקדמיה והמל"ג
שכרגע נוהגת כקרטל
מחליטה על כמה מוסדות שמבחינתה הם מאושרים, ומכאן והלאה שכולם יקפצו.
כך שרב הציבור החרדי הירא לדבר ה' נשאר מחוץ לתחום.
אני חושבת שעד כה המסמך הרשמי שיש זה נוסח ההסכם הקואליציוני-אפשר למצוא ברשת. אכן מדובר על פיקוח, והכשרה דומה. אולי באמת כדאי לשמור את הדיונים לכשיהיה משהו מעשי.
וכבר כתבתי שאם יהיה גוף חיצוני מפקח, שהוא זה שיסנן ויבחן ויהיה אחראי על מתן הרשיון, מה טוב.
אני חושבת על מה שכתבת לגבי המל״ג והאקדמיה- את צודקת, אבל יש גם יתרונות בשמירה ופיקוח על רמת המקצועות הנלמדים.
וחוזרת וכותבת- אם כבר שינויים מול האקדמיה והמל״ג, שיפתחו תארים נוספים בהפרדה, ושיניחו לגברים ללמד גברים. נכון, לא לכולם עדיין יתאים. אבל יש מספיק חרדים שהיו רוצים ללמוד, וההפרדה היא מה שמונע מהם.
 

MOM

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
כל אלו שכותבים , כותבים מאינטרסים..
לא יפה. לא כל מי שחשוב אחרת הוא אינטרסנט. כתיבה מהסוג הזה הורגת את הענייניות של הויכוח.
ואפילו בהנחה שמישהו כותב פה מאינטרסים, יתכן שבעל האינטרס הוא זה שצודק בשורה התחתונה. בין השאר כי הוא יותר מבין בעניין הויכוח מאשר אנשים מזדמנים.
לי אישית אין קשר לתחום. אבל חבל לי באופן אישי שבמקום לעשות משהו בצורה מקצועית עושים חפיף ועוד בנושא רגיש כמו נפש. וכמו שכתבתי לעיל כמעט ולא תהיה אפשרות להוכיח מי טובה ומי לא. הדבר הכמעט יחידי שאפשר לפקח עליו בנושא כזה הוא הלימודים. וכשאנשים שפחות נגועים באינטרסים שאינם ענייניים למקצוע קבעו כללים מסוימים מה ללמוד, צריך לבדוק כל דבר שמשנים ממה שהם קבעו. בפרט כשיש פה אינטרסים חזקים שלא קשורים למקצוע כגון חסכון בזמן הלימוד(!!!) דברים שלא מתאימים ללימוד לסמינרים מפאת גיל ועוד.
או בקצרה- אנשי מקצוע בלתי תלויים לכאורה קבעו שכדי להתמקצע בתחום מסוים צריך מינימום 3 וחצי שנים הכשרה מסוימת. באים אנשים ואומרים- אין לנו שלוש וחצי שנים. אז נעשה בשנתיים. זאת נקודת הפתיחה הדי גרועה להחלטה בנושא כזה.
 

עוף החול

משתמש פעיל
למה? כי יש כמה מטפלים/ות צרי עין שמעדיפים להשאר בודדים בשוק?
תתביישי!
להדביק לפר"ר החרדיות, שכל ההתנגדות שלהן בנויה על צרות עין?

אם כבר זה:
הן תבכנה על 100 ש"ח לשעה, ותפתחנה קליניקות פרטיות ותקחנה 400 ש"ח לשעה???
מרגיש יותר צרות עין!

חוץ מזה שאין כזה דבר קל"ת שלוקחת 400. אלא יותר באיזור 250.
 

כוכב103

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עיצוב ואדריכלות פנים
עימוד ספרים
אני חושבת על מה שכתבת לגבי המל״ג והאקדמיה- את צודקת, אבל יש גם יתרונות בשמירה ופיקוח על רמת המקצועות הנלמדים.
זאת הכותרת שצריכה להתנוסס בראש חוצות
הם מנסים להכתיב לנו איך להיות או איך להתחנך
ולא איך להיות מקצועיים.
ואני חוזרת ואומרת- אני האחרונה שחושבת שנכון וצריך להקל ברמת הלימודים
ההיפך הגמור!
אנחנו צריכים להאבק לשמור על רמה מקצועית שלא נופלת מהרמה בכל מרכזי ההכשרה
רק עם פיקוח מקצועי על עצם התוכן,
ולא על קורסי סוציולוגיה ופסיכולוגיה שאין בינם לבין התוכן עצמו כלום.
המל"ג מנסה להאכיל אותנו בכל דרך אפשרית בתוכן שלא קשור למקצוע
ולשים רגליים בכל נסיון להתאים את צורת הלמידה לציבור שלנו. (גברים ונשים, רמתם הדתית של המרצים וכו')
 

StOT

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
איור וציור מקצועי
אני משלם לקלינאית 300 ל-45 דקות, כלומר 400 לשעה.
ומקבל החזר של 230 לערך מהקופה. ואם אינך מקבל החזר, סימן שבחרת בה לא בגלל קופת החולים ומה שהיא מציעה, אלא בגלל שבררת את רמת המקצועיות שלה, מה למדה ואיפה, ובחרת לשלם לה את הסכום ובלבד שתהיה היא זו שתטפל בילדך.
 

עוף החול

משתמש פעיל
מסקרן אותי, מישהו מכם ראה את תכנית הלימודים שהיא לא מקיפה ולא מקצועית שאתם כ"כ בטוחים שכך זה יהיה?
ואת ראית?
אומרים לך שוב ושוב שאם הלימודים יהיו רציניים ומפוקחים אין לאף אחד שום בעיה עם זה.
הבעיה שזה לא הכיוון, ואני יודע את זה מגורמים הכי פנימיים.

האם את יודעת מי באמת עומד מאחורי ההצעת חוק? (רמז: החכים משמשים בתור קופים)
יש לך מושג כמה לוביסטים נשכרו כדי לקדם אותה, ועל ידי מי?
אני משלם לקלינאית 300 ל-45 דקות, כלומר 400 לשעה.
צודק.
חוזר בי ממה שכתבתי אין כזה דבר. אבל לפחות באיזור שלי הסכום הוא 250.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  108  פעמים

אתגר AI

תאומים • אתגר 145

לוח מודעות

למעלה