דרוש מידע דעתכם על הצעת החוק החדשה על לימודי תעודה למקצועות הבריאות

נופל וקם

משתמש מקצוען
ומקבל החזר של 230 לערך מהקופה. ואם אינך מקבל החזר, סימן שבחרת בה לא בגלל קופת החולים ומה שהיא מציעה, אלא בגלל שבררת את רמת המקצועיות שלה, מה למדה ואיפה, ובחרת לשלם לה את הסכום ובלבד שתהיה היא זו שתטפל בילדך.
או שאין מטפלים אחרים ונאחזים בכל מי שנותן שירות.
 

כוכב103

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עיצוב ואדריכלות פנים
עימוד ספרים
אני אסביר לכם למה זה מרגיש צרות עין מצד נשות המקצוע החרדיות?
כי לא ראיתי אף לא אחת מהן שמנסה להציע דרך שהמהלך יתאפשר
אלא רק להלחם, להתנגד, לאיים איזה אסון הולך ליפול על הציבור החרדי
ולא ההיפך- שהן, נשות המקצוע החרדיות יסייעו במהלך הזה לתועלת הציבור כולו ולתועלת הבנות שלנו- שלהן
שיוכלו ללמוד מקצועות שחסרים בשוק על רמה, עם רווח הגיוני באיכות טובה ובפרק זמן סביר.
לא, עיני לא צרה ברווחים שלהן, שיעבדו ויהנו מיגיע כפיהן ומפרי עמלן
אבל שלא תפגענה באחרות שרוצות גם להכנס לשוק בדרך כשרה.

ולא תפגענה במהלך שיזרים עוד כוחות חדשים ואיכותיים לשוק
ולא שבכל מוסד טיפולי חסרים מטפלים פרא רפואיים או חסרים תקנים כי אין להשיג.

ולצערי אני שומעת כל הזמן את אותן מנגינות מהכיוון הזה. וזה כואב מאוד!
 

StOT

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
איור וציור מקצועי
זו לא צרות עין.
אלו פשוט בנות שעברו גם בסמינר וגם באקדמיה, ומבינות שאין להשוות.
ומכירות את התרבות החרדית והסמינרים מספיק טוב כדי לדעת שאין סיכוי לצערינו שהלימודים ייכנסו לסמינרים בהיקפם וברמתם. וגם מה שנראה לא קשור בקשר ישיר למקצוע, לאנשים שלא למדו אותו, קצת צניעות לא תזיק-כל מה שנלמד מועיל ודרוש לעבודה, אם כי כאמור באחת מהודעתי הקודמות, הכשרת מקצועות אלו הינה מקיפה וכוללת מגוון תחומים, על פי החוק.

את יודעת מה, אם רק היינו מוציאות מהדיון את המילה ״סמינר״ או אפילו ״בית המורה״שגם הוא קהילתי למדי, ומדברים על מכונים חיצוניים ובלתי תלויים שיוקמו בפיקוח הדוק של הגוף האחראי על מקצועות הבריאות, רק שאינם אקדמיה (תואר) ויהיה בהם גם פיקוח רוחני בלתי תלוי קהילה ספציפית, יחד עם סינון ותנאי סף נדרשים, הדיון כאן היה נראה שונה.
 

עוף החול

משתמש פעיל
לא ההיפך- שהן, נשות המקצוע החרדיות יסייעו במהלך הזה לתועלת הציבור כולו ולתועלת הבנות שלנו- שלהן
שיוכלו ללמוד מקצועות שחסרים בשוק על רמה, עם רווח הגיוני באיכות טובה ובפרק זמן סביר.

אם יכניסו את זה בצורה מקצועית לתוך הסמינרים, למה שתהיה לי בעיה עם זה?
הנקודה היא שהולכים להכניס את זה בצורה הכי חאפרית שיש.

שוב אני לא רוצה להכליל אבל אני מכיר מידיעה רשתות מסוימות, שמציעות תנאים ירודים. (ממש ממש לא 100 ש"ח לשעה, רחוק מכך).
ולאחר שהתרגלו לזה שעובדות חרדיות זה סוג של שפחות. שמסכימות לעבוד תחת כל סכום ותנאים עלובים,
נדהמו להיתקל בתופעה חסרת תקדים שיש נשים שיכולות לסרב לתנאים שלהם.

וזה חלק מהסיפור...
 

עוף החול

משתמש פעיל
אגב,
אם ח"כינו המסורים היו דואגים במקביל, ששכר הלימוד בסמינרים במסלולים שלא שווים כלום, היה יורד.
וכן הגננות שעוברות עושק אכזרי, יקבלו את התנאים שמגיעים להן.
היה מקום לחשוב (בטעות) שהרצון שלהם הוא טוב.
אבל את המציאות העגומה כולנו מכירים.
 

כוכב103

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עיצוב ואדריכלות פנים
עימוד ספרים
ומכירות את התרבות החרדית והסמינרים מספיק טוב כדי לדעת שאין סיכוי לצערינו שהלימודים ייכנסו לסמינרים בהיקפם וברמתם. וגם מה שנראה לא קשור בקשר ישיר למקצוע, לאנשים שלא למדו אותו, קצת צניעות לא תזיק-כל מה שנלמד מועיל ודרוש לעבודה, אם כי כאמור באחת מהודעתי הקודמות, הכשרת מקצועות אלו הינה מקיפה וכוללת מגוון תחומים, על פי החוק.

את יודעת מה, אם רק היינו מוציאות מהדיון את המילה ״סמינר״ או אפילו ״בית המורה״שגם הוא קהילתי למדי, ומדברים על מכונים חיצוניים ובלתי תלויים שיוקמו בפיקוח הדוק של הגוף האחראי על מקצועות הבריאות, רק שאינם אקדמיה (תואר) ויהיה בהם גם פיקוח רוחני בלתי תלוי קהילה ספציפית, יחד עם סינון ותנאי סף נדרשים, הדיון כאן היה נראה שונה.
מסכימה איתך חלקית.
אני מכירה את הסמינרים של היום - ואולי תתפלאי לשמוע בנות שלומדות מקצועות רציניים, לומדות לא פחות רציני מכל מקום אחר. כולל נוכחות, ובחינות ברמה גבוהה מאוד, ןצוות מקצועי מאוד.
ואני מכירה את שני סוגי המוסדות.
אין לי שום מניות בסמינרים.
חושבת שגם הם מתנהגים בדורסנות בדברים מסויימים בשם איזה ערך צדקני לא ברור.

אבל מה שהם רוצים ללמד ולהוציא בנות ברמה טובה- הם יודעים לעשות זאת יפה מאוד!
 

StOT

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
איור וציור מקצועי
אגב,
אם ח"כינו המסורים היו דואגים במקביל, ששכר הלימוד בסמינרים במסלולים שלא שווים כלום, היה יורד.
וכן הגננות שעוברות עושק אכזרי, יקבלו את התנאים שמגיעים להן.
היה מקום לחשוב (בטעות) שהרצון שלהם הוא טוב.
אבל את המציאות העגומה כולנו מכירים.
כל מילה!!!
אגב, ללמוד מקצוע פרא רפואי באקדמיה עולה פחות ממסלול בסמינר.
 

נעמי20

משתמש פעיל
לא הבנתי, אם המטרה היא בתעסוקה לבנות חרדיות, אז הנה לנו פתח לאינפלציה גם בתחום זה...

ומי שחושב שהכסף נמצא אצל המטפלות הפרא רפואיות, אז לצערי הוא טועה! בייחוד בעבודה במגזר הציבורי- שלשם בעצם "מייעדים" את בוגרות תוכניות הסמינר....
לגבי המגזר הפרטי- נכון שזה נשמע "נחמד" 250-300 לשעה, אבל זה לא באמת נשאר כך- תורידו את ההדרכות, והלמידה המתמשכת והיקרה שכל מטפלת שמכבדת אפילו מעט את עצמה משתלמת כל הזמן. שכירות, ציוד ועוד...
בנוסף לעבודה המקבילה/לשנים שקדמו לקליניקה הפרטית בהן המשכורות רחוקות מאוד מהנ"ל....

בנוסף- העלו פה רעיון שבנות שילמדו ריפוי/קלינאות בסמינרים ילמדו רק התמחות ספציפית, מכזאת תוכנית הן לא תצאנה מטפלות.
קלינאות זה לא רק היגוי ושטף, וריפוי בעיסוק זה לא רק חגורת כתפיים.... כי יכול ילד לבוא בשביל חגורת כתפיים כשהקושי לא באמת נעצר שם. וע"כ יש חשיבות רבה להכרות עם היבטים שונים בגוף ובנפש האדם.

בנוסף-
לאורך לימודי הטיפול הסטודנט רוכש "חשיבה קלינית" עובר תהליך של להפוך "למטפל", באמצעות למידה, התנסויות כשחלק חשוב מזה זה-הסטאז! לא רואה איך סמינרים מכניסים סטאז' אמיתי... גם סטאז' בגני חנ'מ הכי שמורים כוללת עבודה עם הורים, צוותות רחבים....
 

StOT

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
איור וציור מקצועי
מסכימה איתך חלקית.
אני מכירה את הסמינרים של היום - ואולי תתפלאי לשמוע בנות שלומדות מקצועות רציניים, לומדות לא פחות רציני מכל מקום אחר. כולל נוכחות, ובחינות ברמה גבוהה מאוד, ןצוות מקצועי מאוד.
ואני מכירה את שני סוגי המוסדות.
אין לי שום מניות בסמינרים.
חושבת שגם הם מתנהגים בדורסנות בדברים מסויימים בשם איזה ערך צדקני לא ברור.

אבל מה שהם רוצים ללמד ולהוציא בנות ברמה טובה- הם יודעים לעשות זאת יפה מאוד!
לא מתפלאה בכלל. מה שהסמינרים יודעים ללמד, הם יודעים. ובוגרות שלנו מוכשרות לא פחות ואולי יותר ממקבילותיהן החילוניות. אבל תכני לימודים שונים, ומקצועות שלא למדו מעולם את הבסיס שלהם, מה שאצל החילוניים כן לומדים מגיל צעיר, לא ייכנסו.
 

עוף החול

משתמש פעיל
לא הבנתי, אם המטרה היא בתעסוקה לבנות חרדיות, אז הנה לנו פתח לאינפלציה גם בתחום זה...
מי שקצת זוכר, בזמנו המסלולים של חנ"מ והוראה מתקנת, היו מבוקשים ויוקרתיים,
עד שהסמינרים גרמו להצפה של המקצועות הנ"ל, ודרדרו אותו להיכן שהוא נמצא היום.
 

עמ"י חי וקיים!

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
יש כאן קונפליקט מאד גדול שבנות רבות עומדות בו:
בסמינר אין מענה למקצוע שהן רוצות, ולאקדמיה אי אפשר ללכת כי יש שם הרבה מכשולות,
וצד נוסף שהציבור החרדי משווע לבעלות מקצוע טובות ומתוך הציבור.
מה שקורה כרגע, שהרבה מאד בנות מוותרות על חלום הקלינאות תקשורת/ מטפלת באומנות וכו'
והולכות בלית ברירה למקצוע שפחות מתאים להן,
ובחלק מהמכללות אכן יש הרבה חופש מוחלט של תכנים מרצים וכו שלא בהכרח מוסיף למקצועיות.
ייתכן שבגיל הסמינר אכן יותר בעייתי ומורכב ללמוד חלק תכנים ולעשות סטאז' עם כל מיני מקרים,
השאלה מה הפתרון?
האם להכניס תכנים לסמינר בצורה יותר מסוננת ולערוך פיקוח צמוד על הסטאז', מרצות וכו
ויחד עם זאת לשמור על רמה מקצועית גבוהה מאד שלא נופלת מהמכללות?
האם להכניס פיקוח רבני בשיתוף פעולה עם מכללות (שלוחות חרדיות) ואז כן לתת יותר אפשור
ללכת לשם כי ממילא יהיו פחות סיכונים רוחניים?
שאלה קשה בעיניי, מה שברור שהמצב כרגע לא מלבב, ואולי לכן (בנוסף לשיקול המשכורת) יש גם הסללה כל כך ברורה
לכיוון של תכנות , ואחוזים גבוהים מאד של בנות שהולכות למסלול זה גם אם אינן מתאימות.
 

בהמתנה

משתמש פעיל
אבל תכני לימודים שונים, ומקצועות שלא למדו מעולם את הבסיס שלהם, מה שאצל החילוניים כן לומדים מגיל צעיר, לא ייכנסו.
לגמרי.
לא ייכנסו.
מי שלא מכיר מהשטח- תעברו על תכני הלמידה בהפרעות בתקשורת ורב"ע
סמינר חרדי לא יכניס חלקים לא מעטים מהלמידה הזו. נקודה. גם לא בשנה ג'.
לי כבוגרת סמינר צעירה זה היה הלם הסמסטר הראשון והיציאה מהחממה לתכני הלימוד.
(וכל אחד כמובן ישאל את רבותיו בנוגע ללימודים אקדמיים...)
אז איך איך מצפים שיצאו מסמינר עם הכשרה מקבילה לאקדמיה???
האפשרות היחידה היא למידה בסמינר של תכנים רלוונטיים מתחום המקצוע, וצבירת נקודות זכות שיתורגמו אחר כך בלימודים אקדמיים ויפחיתו את הקורסים הנדרשים.
אני אישית לא חושבת שזה נכון לבזבז זמן וכסף (!!!) יקר בשביל מסלול שלא יוצא ממנו כלום
ע"ע מסלול "תרפיה במוזיקה" בסמינר. ..
גיסתי בוגרת מסלול נחמד זה, כצפוי לא מצאה עבודה והלכה לחפש את עצמה הלאה כשבינתיים החיים דוחקים וצרכי הבית גדלים.
אז לבחורה בגיל 18 לקראת לימודי מקצוע, אמליץ אך ורק על לימוד מקצוע עם תעודה מוכרת שתוכל לעבוד בו.
 

יענקל'ה

משתמש פעיל
זה יכנס בוודאות! כל הרבנים מכירים את הנושא ומבינים את הצורך במעורבות קלינית.
לכל הליצנים שחושבים שבסמינרים יש תרבות למידה :
לימודים של שנתיים בלי סטאז' ממושך
זה צחוק מהעבודה
סתם לדוגמא:
שאספר על הילד שמת (!)

כן כן - מת (מחנק)
כתוצאה ממטפלת שעברה בחפיפנקיות "קורס" עזרה ראשונה (לצורך התעודה) בסמינר נחשב בבני ברק?
מי שרוצה יכול למצוא פרטים בגוגל את כתב האישום נגד המטפלת והמורה בסמינר -מצמרר
 

פ.נ

משתמש סופר מקצוען
לכל הליצנים שחושבים שבסמינרים יש תרבות למידה :
לימודים של שנתיים בלי סטאז' ממושך
זה צחוק מהעבודה
סתם לדוגמא:
שאספר על הילד שמת (!)

כן כן - מת (מחנק)
כתוצאה ממטפלת שעברה בחפיפנקיות "קורס" עזרה ראשונה (לצורך התעודה) בסמינר נחשב בבני ברק?
מי שרוצה יכול למצוא פרטים בגוגל את כתב האישום נגד המטפלת והמורה בסמינר -מצמרר
מישרד בחינוך צריך לקחת את הנושא הזה ברצינות
ויותר מזה הזוי שבנות מבזבזות ושורפות שנתיים שלמות בסמינר על איזה מקצוע שסמינר"בוחר להם" לאיפה ללכת ושם רק לומדים תאוריה מבלי לללמוד מה צריך לעשות תכלס בעבודה.....ןעם מבקשים מבנות להישאר בסמינר ללימודי י"ג-י"ד
בשביל הרוחניות הסמינר צריך לחיות בהגיון ולהתאים את עצמו לדרישות שלו
וחבל לאחרונה יש מלא בנות שעוזות סמינר ביגלל סיבה כזאת אחרת.....
התופעה הזאת רק הולכת ומיתרחבת משנה לשנה
צריך לחיות בהגיון......
 

נעמה CPA

משתמש מקצוען
אם היחס של הבנות ללימודים בי"ג י"ד, היה כמו ביחס ללימודים אח"כ,
כשהן משלמות ברובן את הלימודים, והן בשלות להבין שסיימו את התיכון,
והן מקשיבות בשעורים, ולא 'עושות נוכחות', ובאופן כללי באות ללמוד מרצונן.
אז נוכל להתחיל לדבר.
לא קודם.
כל מילה!
אני מלמדת בכיתה י"ג ועדיין בהלם איך בנות בגיל 19 מתייחסות ללימודים במסלול
דיבורים, צחוקים וכו'
והמקצוע שאני מלמדת באמת רלוונטי לעבודה, לא מזיז להם
כאילו לא קולטות שעוד רגע יש להם אחריות של עבודה
 

Lady D

משתמש פעיל
אני ממש נפעמת פה מכל הרעיונות של ללמוד חלק קטן מכל המקצוע. בואו, זה -
כמו שלא תציעי לרוקחת ללמוד רק לתת תרופות לילדים
לא תציעי לגרפיקאית ללמוד רק עיצוב אלבומים
וכן הלאה. כל ההצעות האלה רק מוכיחות שהציבור לא באמת מכיר את המקצועות הנ''ל
בתור בוגרת סמינר- ואקדמיה ההשוואה הזאת אפילו לא מצחיקה
 

hishtadlut

משתמש פעיל
אגב,
אם ח"כינו המסורים היו דואגים במקביל, ששכר הלימוד בסמינרים במסלולים שלא שווים כלום, היה יורד.
וכן הגננות שעוברות עושק אכזרי, יקבלו את התנאים שמגיעים להן.
היה מקום לחשוב (בטעות) שהרצון שלהם הוא טוב.
אבל את המציאות העגומה כולנו מכירים.
שיגבילו כמו באקדמיה את כמות הלומדים בכל מסלול לפי הצורך בשוק התעסוקה ושהטובות ביותר יתקבלו למסלול
 

ברבור1

משתמש מקצוען
הנדסת תוכנה
לא הבנתי
את הבעיה ,
באמת באמת שלא,
מישהו כאן, מוכל להעלות את הסילבוס של הלימודים - באקדמיה?
אני מניחה שחלק ניכר, מהלימודים , כן אפשר להכניס בשנתיים הראשונות,
(ואם יש בנות שלוקחות את המסלולים כצחוק,- אז זו בעיה שלהם, הםן לא יעברו מבחנים ברמה גבוה מידי, וינשרו במוקדם או במאוחר..)
מוזמנים להיכנס ללימודי תכנות בסמינר החדש,
אחרי יומיים, אם תמצאו שם בת אחת פחות מרצינית מאד, תעדכנו...
וכן ברור שצריך לעשות פסיכומטרי...
כדי להתקבל,
אבל באמת באמת שאם נעבור קורס קורס,
ונבחן מה אפשר ללמד,
אז כן נוכל למצוא מה ללמד בשנתיים הראשונות,
כל קורס יהיה מנוקד ,
וכמובן מי שלא תעמוד בתוצאה המינימאלית המחייבת תאלץ לעשות מועד ב' וכו... (בדיוק כמו באקדמיה,
המבחנים לקורסים יהיו מטעם האקדמיה (כמו שעושים בתכנות , את המבחנים דרך מכון לב.. שהוא מכון חיצוני לכל דבר..)
ונניח , שבמקום 3.5 שנים באקדמיה
בת סמינר תלמד שנתיים דרך הסמינר , ועוד שנתיים מחוץ לסמינר (זה עדיים עדיף ל פני 3.5 שנים מלאות מחוץ לסמינר...
הסטאז וכו,
יהיה במקביל לימודים,
והסטאז המקיף יותר יהיה כמובן בשנתיים הנוספות,
תסבירו לי למה זה רע,
חוץ מזה שיהיה שוק יותר רחב ,
ואכן במקום 400 שקל לשעה , יסתפקו ב300...

כמובן בהדגשה שרמת הלימודים לא תיפול מהרמה הקדמית, כי אכן כמו שטענו כאן, אנחנו רוצים את ההכשרה ברמה הכי גבוה שיש....
 

תילתן

משתמש סופר מקצוען
שיגבילו כמו באקדמיה את כמות הלומדים בכל מסלול לפי הצורך בשוק התעסוקה ושהטובות ביותר יתקבלו למסלול
אז כרגיל ''הטובות'' הן הפרוטקציונריות...

אמר לי היום איש חכם שזה לתת לסטז'אר לנתח בחדר ניתוח מסובך..
 

ככר השוק

משתמש מקצוען
לא הבנתי
את הבעיה ,
באמת באמת שלא,
מישהו כאן, מוכל להעלות את הסילבוס של הלימודים - באקדמיה?
אני מניחה שחלק ניכר, מהלימודים , כן אפשר להכניס בשנתיים הראשונות,
(ואם יש בנות שלוקחות את המסלולים כצחוק,- אז זו בעיה שלהם, הםן לא יעברו מבחנים ברמה גבוה מידי, וינשרו במוקדם או במאוחר..)
מוזמנים להיכנס ללימודי תכנות בסמינר החדש,
אחרי יומיים, אם תמצאו שם בת אחת פחות מרצינית מאד, תעדכנו...
וכן ברור שצריך לעשות פסיכומטרי...
כדי להתקבל,
אבל באמת באמת שאם נעבור קורס קורס,
ונבחן מה אפשר ללמד,
אז כן נוכל למצוא מה ללמד בשנתיים הראשונות,
כל קורס יהיה מנוקד ,
וכמובן מי שלא תעמוד בתוצאה המינימאלית המחייבת תאלץ לעשות מועד ב' וכו... (בדיוק כמו באקדמיה,
המבחנים לקורסים יהיו מטעם האקדמיה (כמו שעושים בתכנות , את המבחנים דרך מכון לב.. שהוא מכון חיצוני לכל דבר..)
ונניח , שבמקום 3.5 שנים באקדמיה
בת סמינר תלמד שנתיים דרך הסמינר , ועוד שנתיים מחוץ לסמינר (זה עדיים עדיף ל פני 3.5 שנים מלאות מחוץ לסמינר...
הסטאז וכו,
יהיה במקביל לימודים,
והסטאז המקיף יותר יהיה כמובן בשנתיים הנוספות,
תסבירו לי למה זה רע,
חוץ מזה שיהיה שוק יותר רחב ,
ואכן במקום 400 שקל לשעה , יסתפקו ב300...

כמובן בהדגשה שרמת הלימודים לא תיפול מהרמה הקדמית, כי אכן כמו שטענו כאן, אנחנו רוצים את ההכשרה ברמה הכי גבוה שיש....
זה רעיון נחמד מאד.
הבעיה היחידה היא שהסמינרים לא מוכנים להיות תחת פיקוח אקדמי, וכך אי אפשר לוודא את רמת ותוכן הלימודים בהם.

הם יטענו שזה בגלל ערכים וחינוך. האמת היא שזה בגלל שיאלצו לגבות מההורים שכר לימוד אקדמי שהוא זול יותר ממה שהם גובים, יש יותר מלגות, ואפשר לעשות עליו פחות מניפולציות (כלומר, נשאר פחות בכיס הפרטי.)
כמו כן, את הקורסים מעבירים מרצים/ות ברמת תואר שני ומעלה. זה עולה כסף. זה פחות רווחי. הם לא רוצים.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  108  פעמים

אתגר AI

תאומים • אתגר 145

לוח מודעות

למעלה