למה ללמוד שנתיים הוראה בסמינר ועוד חצי שנה זה פשוט לא מספיק כדי להיקרא מרפא בעיסוק?
יפה ששאלתם!
1. אין קשר בין הוראה לריפוי בעיסוק. מרפאה בעיסוק היא לא מורה גם אם היא עובדת עם ילדים.
2. רופא ילדים הוא לא מורה אפילו שהוא עובד עם ילדים.
3. בשנתיים של לימודי חינוך והוראה לא לומדים אנטומיה, ביומכניקה, קינזיולוגיה, גנטיקה, שיקום נוירולוגי, שיקום אורטופדי, התפתחות תקינה, הכנת סדים, כלי אבחון, ניתוח פעילות, טכניקות טיפול, שיקום גריאטרי, פגים, הערכה וטיפול קוגנטיבי, פתולוגיות בבני נוער, 1000 שעות הכשרה קלינית, סטאז' בטח מצלצל לכם יותר מוכר, ועוד ועוד.
4. בחצי שנה אי אפשר ללמוד את כל זה.
5. תגידו שהן מראש יטפלו רק במגזר החרדי. אז מה, לילד עם ADHD לא מגיעה מטפלת שלמדה במשך 4 שנים על גישות טיפול, אבחונים, מחקרים חדשים, התפתחות תקינה, קוגניציה, לקויות למידה ועוד ועוד?
6. אז מה, לסבא שלך שעבר אירוע מוחי לא מגיעה מטפלת שיודעת מה זה תת פריקה בכתף ומה עושים, איך לעשות הפעלה לגפה ספסטית, איך לתרגל מעברים בטוחים, איך לאבחן ולטפל בליקויים הקוגנטיביים?
7. רגע, ואם תיהיה מעורב בתאונת דרכים ותשבור כתף והעצב הרדיאלי ייחתך, לא מגיעה לך מטפלת שתדע איך לטפל בצלקות, בנפיחות, להתאים סדים כשיש פגיעה עצבית, לתרגל טווחי תנועה ותפקוד?
8. יש קשר ישיר בין חוסר ההבנה והכבוד למקצוע הזה, לבין תנאי ההעסקה והשכר.
9. נראה לכם שמורה שלמדה חצי שנה נוספת יכולה לעסוק בשיקום נפגעי ראש או לעבוד לפי פרוטקול אחרי העברת גידים?