מידע שימושי בעניין השידוכים

  • פותח הנושא mat
  • פורסם בתאריך

רפ

משתמש סופר מקצוען
אפשר לומר שהמציאות לא ברת שינוי מלמעלה, שלהורים אין ברירה אלא ליישר קו עם המציאות, שיש לבחורים יתרון מספרי, שקשה לגור בפריפריה.
הכל נכון.
רק להגיד שזה הגיוני כלכלית ואפשרי באופן גורף וזו ההשקפה הצרופה זה קצת מגוחך.
מעשית- המבנה הנוכחי בדמות דירה או חלקי דירה הולך וקורס בשל נסיבות ימינו החברתיות והכלכליות ויש לו מחירים והשלכות במעגלים רחבים מאד ולא רק בכיס.
והשקפתית - זה לא מאיים על עיקרי היהדות ולא סותר את התורה הקדושה.
בידול בין דיון פנים חרדי חברתי לבין דיון השקפתי.
שירה, אם את מתייחסת להודעה שלי אז אני מסכימה איתך בכל מילה.
אם נעזוב לרגע את הקטע המוסרי,
רציתי להסביר שיש הורים, ואפילו הרבה, שמצליחים לעמוד בהתחייבויות שלהם. ולכן לא נכון לצייר את המצב כאילו רק מיעוט שולי עומד בהתחייבויות ועליו עומדת כל הבועה של היצע וביקוש.
 
נערך לאחרונה ב:

סימן שאלה

משתמש פעיל
ההורים של הבעל לא דרשו מאף אחד ספציפי שום דבר ולא הכריחו אף אחד להתחתן איתם.
היתה להם הצעה של 800 והם נענו לה.
כשזה נוגע לבנאדם עצמו (כשהוא בצד הנסחט), הוא כבר מבין את הגיחוך בטענה הזו
כבר סיפרתי קודם את הסיפור על הקצין ואני אספר אותו בלי נדר שוב ושוב כל פעם שתעלה הטענה המגוחכת הזו
כי גם אותם קצינים לא דרשו מאף אחד ספציפי שום דבר ולא הכריחו אף אחד לקבל מהם את תעודות הפטור במליון רובל, כולם עמדו בתור והתחננו אליהם
כל עוד אתה לא נותן דבר שוה ערך, אובייקטיבית, לסכום שנתנו לך, והצד השני נותן את זה מתוך אילוץ וחוסר ברירה, זה ניצול מצוקה וסחיטה, לא שום שם אחר.

ואם צריך להזכיר את זה שוב:
החתן לא "מוכר" לשווער שום דבר בזה שהוא נושא את בתו לאשה.
ואם תתעקשו שהוא כן "מוכר" את עצמו לחמיו לכל החיים, הרי שמנגד אביו "קונה" את הכלה
הוא שווה 500K יותר ממנה?
 
נערך לאחרונה ב:

צצצ

משתמש מקצוען
לא יודעת לגבי שאר המקומות.
כן מכירה בקריית ספר (הסופר ליטאית) בתי ספר פרטיים (בית חינוך, וכדו') שמיועדים לציבור הנ"ל, וככל הנראה לא קיימים בפריפריה.
הרבה מבוגרות בית חינוך והדומים לה עוברות לעפולה (מידיעה)
 

לבן

משתמש סופר מקצוען
מה מרגיש הבעל הצעיר ?
האם הוא עצוב מתוסכל ?
מה מרגישים הוריו ?
והאם זה ישפיע על האישה המסכנה ?
האם מישהו לא יצליח להתאפק, ומידי פעם יסנן מילה או שניים לכיוון שלה...

יש פה זוג. זוג. שיש להם אחריות מלאה על חייהם המשותפים. הם לא שני צדדים: הוא והוריו והיא והוריה.
אם הוא מסנן מילים לעברה, מרגיש שבגדו בו ובכסף שהתחייבו לתת לו ושהיא אחראית, רחמיי על שניהם.
 

shira bira

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
שירה, אם את מתייחסת להודעה שלי אז אני מסכימה איתך בכל מילה!!!
אם נעזוב לרגע את הקטע המוסרי,
רציתי להסביר שיש הורים, ואפילו הרבה, שמצליחים לעמוד בהתחייבויות שלהם. ולכן לא נכון לצייר את המצב כאילו רק מיעוט שולי עומד בהתחייבויות ועליו עומדת כל הבועה של היצע וביקוש.
לא התייחסתי להודעה שלך בכלל. אין דרך לספור מי עומדים ומי לא ומהי בכלל הגדרת התחייבות ועמידה.
התייחסתי לתגובות הטוענות להגיון כלכלי בשיטה כשברי לכולם שכלכלית היה עדיף שכל זוג יקנה לעצמו ולכל היותר יעזור לילדים.
לגבי הטיעון שבחור מצוין יפנה רק להצעות גבוהות כי אלו כוחות השוק ולמה שיתפשר על פחות- זה טיעון שמחזיק מים כשהוא חל על קבוצה מסוימת. העניין הוא שזה הפך לציפיה כללית של כל בחור מכל בחורה.
עוד לא ראיתי בחור שמתמחר את עצמו או שהוריו מתמחרים אותו באיזה שהוא מחירון לפי עמידה בסדרים ותפילות.
כמעט כולם דורשים אם כי לא כולם מקבלים.
תגידו שהנה הם לא מקבלים. בסדר. אבל איזה מחיר זה גובה ממנו כחברה בלחץ ובצער של בחורות והוריהן. במירוץ הנואש, בעמדה הנואשת ובצעדים שזה מאלץ אותם לנקוט.
 

רפ

משתמש סופר מקצוען
כל עוד אתה לא נותן דבר שוה ערך, אובייקטיבית, לסכום שנתנו לך, והצד השני נותן את זה מתוך אילוץ וחוסר ברירה, זה ניצול מצוקה וסחיטה, לא שום שם אחר.
כל עוד אתה במקום שאין לך דרך להשיג את מבוקשך במחיר זול יותר, אז אומנם אתה נמצא בצד האומלל הנסחט והנעשק, אבל אין לך דרך לשנות את המצב.
ושלא תביני לא נכון, גם לי המצב כואב מאוד.
 

סימן שאלה

משתמש פעיל
כשזה נוגע לבנאדם עצמו (כשהוא בצד הנסחט), הוא כבר מבין את הגיחוך בטענה הזו
כבר סיפרתי קודם את הסיפור על הקצין ואני אספר אותו בלי נדר שוב ושוב כל פעם שתעלה הטענה המגוחכת הזו
כי גם אותם קצינים לא דרשו מאף אחד ספציפי שום דבר ולא הכריחו אף אחד לקבל מהם את תעודות הפטור במליון רובל, כולם עמדו בתור והתחננו אליהם
כל עוד אתה לא נותן דבר שוה ערך, אובייקטיבית, לסכום שנתנו לך, והצד השני נותן את זה מתוך אילוץ וחוסר ברירה, זה ניצול מצוקה וסחיטה, לא שום שם אחר.

ואם צריך להזכיר את זה שוב:
החתן לא "מוכר" לשווער שום דבר בזה שהוא נושא את בתו לאשה.
ואם תתעקשו שהוא כן "מוכר" את עצמו (לעבד עולם או משהו כזה) לחמיו, הרי שמנגד אביו "קונה" את הכלה (כשפחה)
הוא שווה 500K יותר ממנה?
וסתם מעניין , לפי הגישה הזו של עיסקאות ומסחראות, שהחתן "מוכר" את עצמו לחמיו לכל החיים, ותמורת זאת מקבל 500K
מה קורה אם אחרי 5 שנים, חס וחלילה, הם נפרדים
יש כאן ביטול עיסקה, מה עם הכסף?
 

מרחבית

משתמש מקצוען
יש פה זוג. זוג. שיש להם אחריות מלאה על חייהם המשותפים. הם לא שני צדדים: הוא והוריו והיא והוריה.
יפה. כדאי לומר זאת לכל אלה שמציגים את החתן הסחטן ושופך הדמים מול החותן הנסחט.
כאילו מדובר באויבים. כאילו אין כאן משפחה חדשה שנבנית, ואין כאן גם בת של הוריה, שההורים שלה מאוד רוצים לתת לה ולו, לו רק יש באפשרותם. ולא פעם הם אלה שרוצים את הבת לידם, והבת רוצה להישאר לידם, בעוד שהחתן היה מוכן להרחיק.

קיימת מצוקה קשה. אין על זה חולק. השאלה לאן לוקחים את הדברים.
ומי שלוקח לבתו בחור מהסוג שהוא רואה בו 'האויב הסחטני' עדיף שלא ייקח אותו. זה יזיק מאוד לחיי הזוג.

המציאות שאני רואה, היא שונה בהרבה.
מצוקה לגמרי לא פשוטה - מחד. רעיונות יצירתיים מאידך. (כיום זה בעיקר לקנות רחוק ולהשכיר [בהרבה מקרים על ידי חלוקת הנכס לשניים] ולשכור באזור מתאים יותר).
והלוואי ויהיו שינויים שיקלו על המצוקה הגדולה.

אך השנאה שיוצאת מהאשכול הזה ודומיו, לא מוכרת לי בדרך כלל בשטח עצמו.
ובמקרים שכן באו עם עמדה של שנאה, מי שניזק היו בעיקר השונאים.
 
נערך לאחרונה ב:

רפ

משתמש סופר מקצוען
וסתם מעניין , לפי הגישה הזו של עיסקאות ומסחראות, שהחתן "מוכר" את עצמו לחמיו לכל החיים, ותמורת זאת מקבל 500K
מה קורה אם אחרי 5 שנים, חס וחלילה, הם נפרדים
יש כאן ביטול עיסקה, מה עם הכסף?
ומה עם הכסף במקרה שקיבל "רק" 50,000? השאלה היא אותה שאלה בכל סכום שהוא ויש לה תשובות.
 

nori

משתמש מקצוען
עיצוב ואדריכלות פנים
אך השנאה שיוצאת מהאשכול ודומיו, לא מוכרת לי בדרך כלל בשטח עצמו.
ובמקרים שכן באו עם עמדה של שנאה, מי שניזק היו בעיקר השונאים.
אני ממש מסכימה איתך על זה. מזכירה לעצמי שמדובר באנשים מתוסכלים שהשיטה מזיקה להם באופן אפילו יותר מוגבר מכלל הציבור להם ולכן הם משחירים את המציאות יותר מכפי שהיא.
זה שיש בעיה לא הופך את הבחורים כולם לסחטנים ונצלים. את המחותנים כולם לשקרנים ונכלוליים. ואת הבנות כולן לבנות ערובה ושק חבטות בין האבא לבעל הטרי.
בפועל המציאות הרבה יותר יפה ממה שאפשר היה לצפות עם סד כלכלי כה אכזרי.
 

רפ

משתמש סופר מקצוען
אבל צדדי השאלה שונים לחלוטין בין אם השאלה היא על נדוניה כפי שהיא מגדרת בהלכה, לבין אם המדובר הוא בעסקת מכר
אני שוב לא מבינה מה את מנסה להרוויח אבל ברור שבכל מקרה החתן לא נחשב כנכס של החותן גם אם קיבל 20 מיליון.
 

סימן שאלה

משתמש פעיל
ולא פעם הם אלה שרוצים את הבת לידם, והבת רוצה להישאר לידם, בעוד שהחתן היה מוכן להרחיק.
מעניין מאוד שהרצון הזה (במידה שתגרום לאנשים להוציא מאות אלפים כשאינם גומרים ת'חודש), נוצר רק בדי אן איי של תושבי בני ברק וירושלים, ולא אצל שאר תושבי הכדור


החתן הסחטן
לא ולא. הטענה היא אך ורק על ההורים שלו. וברוב המקרים גם עליהם אין טענה. הם פשוט עושים מה שכולם עושים ולא חשבו על המשמעות
לא כדאי לדון אף אחד לכף חובה
כן כדאי לשנות
 

מרחבית

משתמש מקצוען
אני ממש מסכימה איתך על זה. מזכירה לעצמי שמדובר באנשים מתוסכלים שהשיטה מזיקה להם באופן אפילו יותר מוגבר מכלל הציבור להם ולכן הם משחירים את המציאות יותר מכפי שהיא.
זה שיש בעיה לא הופך את הבחורים כולם לסחטנים ונצלים. את המחותנים כולם לשקרנים ונכלוליים. ואת הבנות כולן לבנות ערובה ושק חבטות בין האבא לבעל הטרי.
בפועל המציאות הרבה יותר יפה ממה שאפשר היה לצפות עם סד כלכלי כה אכזרי.
בהחלט.
סיפרתי באשכול אחר מפי שדכנית, על בחור מעולה שהוריו עוד לא אמרו מילה על כסף, רק בררו על טיב הבחורה, וקבלו אינפורמציה שמשפחת הבחורה לא רוצים בחור עם אף גבוה שמבקש וכו'.
וסיפור אחר על בחור מעולה שהוריו בררו כנ''ל וקבלו מסר, שהורי הבחורה מעריכים אותו כערכו וכל כך היו רוצים בשמחה לתת הרבה יותר, רק שבאפשרותם לתת רק עד כך וכך.
חידה: מי הרוויחה ומי הפסידה?
הראשונה היא קרבן השנאה והכעס, שבאים מהמצוקה ומפרשנות לא נכונה.
אי אפשר לרצות מישהו מקבוצה שמראש רואים באור כל כך שלילי.
 
נערך לאחרונה ב:

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קו

א הַלְלוּיָהּ הוֹדוּ לַיי כִּי טוֹב כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:ב מִי יְמַלֵּל גְּבוּרוֹת יי יַשְׁמִיעַ כָּל תְּהִלָּתוֹ:ג אַשְׁרֵי שֹׁמְרֵי מִשְׁפָּט עֹשֵׂה צְדָקָה בְכָל עֵת:ד זָכְרֵנִי יי בִּרְצוֹן עַמֶּךָ פָּקְדֵנִי בִּישׁוּעָתֶךָ:ה לִרְאוֹת בְּטוֹבַת בְּחִירֶיךָ לִשְׂמֹחַ בְּשִׂמְחַת גּוֹיֶךָ לְהִתְהַלֵּל עִם נַחֲלָתֶךָ:ו חָטָאנוּ עִם אֲבוֹתֵינוּ הֶעֱוִינוּ הִרְשָׁעְנוּ:ז אֲבוֹתֵינוּ בְמִצְרַיִם לֹא הִשְׂכִּילוּ נִפְלְאוֹתֶיךָ לֹא זָכְרוּ אֶת רֹב חֲסָדֶיךָ וַיַּמְרוּ עַל יָם בְּיַם סוּף:ח וַיּוֹשִׁיעֵם לְמַעַן שְׁמוֹ לְהוֹדִיעַ אֶת גְּבוּרָתוֹ:ט וַיִּגְעַר בְּיַם סוּף וַיֶּחֱרָב וַיּוֹלִיכֵם בַּתְּהֹמוֹת כַּמִּדְבָּר:י וַיּוֹשִׁיעֵם מִיַּד שׂוֹנֵא וַיִּגְאָלֵם מִיַּד אוֹיֵב:יא וַיְכַסּוּ מַיִם צָרֵיהֶם אֶחָד מֵהֶם לֹא נוֹתָר:יב וַיַּאֲמִינוּ בִדְבָרָיו יָשִׁירוּ תְּהִלָּתוֹ:יג מִהֲרוּ שָׁכְחוּ מַעֲשָׂיו לֹא חִכּוּ לַעֲצָתוֹ:יד וַיִּתְאַוּוּ תַאֲוָה בַּמִּדְבָּר וַיְנַסּוּ אֵל בִּישִׁימוֹן:טו וַיִּתֵּן לָהֶם שֶׁאֱלָתָם וַיְשַׁלַּח רָזוֹן בְּנַפְשָׁם:טז וַיְקַנְאוּ לְמֹשֶׁה בַּמַּחֲנֶה לְאַהֲרֹן קְדוֹשׁ יי:יז תִּפְתַּח אֶרֶץ וַתִּבְלַע דָּתָן וַתְּכַס עַל עֲדַת אֲבִירָם:יח וַתִּבְעַר אֵשׁ בַּעֲדָתָם לֶהָבָה תְּלַהֵט רְשָׁעִים:יט יַעֲשׂוּ עֵגֶל בְּחֹרֵב וַיִּשְׁתַּחֲווּ לְמַסֵּכָה:כ וַיָּמִירוּ אֶת כְּבוֹדָם בְּתַבְנִית שׁוֹר אֹכֵל עֵשֶׂב:כא שָׁכְחוּ אֵל מוֹשִׁיעָם עֹשֶׂה גְדֹלוֹת בְּמִצְרָיִם:כב נִפְלָאוֹת בְּאֶרֶץ חָם נוֹרָאוֹת עַל יַם סוּף:כג וַיֹּאמֶר לְהַשְׁמִידָם לוּלֵי מֹשֶׁה בְחִירוֹ עָמַד בַּפֶּרֶץ לְפָנָיו לְהָשִׁיב חֲמָתוֹ מֵהַשְׁחִית:כד וַיִּמְאֲסוּ בְּאֶרֶץ חֶמְדָּה לֹא הֶאֱמִינוּ לִדְבָרוֹ:כה וַיֵּרָגְנוּ בְאָהֳלֵיהֶם לֹא שָׁמְעוּ בְּקוֹל יי:כו וַיִּשָּׂא יָדוֹ לָהֶם לְהַפִּיל אוֹתָם בַּמִּדְבָּר:כז וּלְהַפִּיל זַרְעָם בַּגּוֹיִם וּלְזָרוֹתָם בָּאֲרָצוֹת:כח וַיִּצָּמְדוּ לְבַעַל פְּעוֹר וַיֹּאכְלוּ זִבְחֵי מֵתִים:כט וַיַּכְעִיסוּ בְּמַעַלְלֵיהֶם וַתִּפְרָץ בָּם מַגֵּפָה:ל וַיַּעֲמֹד פִּינְחָס וַיְפַלֵּל וַתֵּעָצַר הַמַּגֵּפָה:לא וַתֵּחָשֶׁב לוֹ לִצְדָקָה לְדֹר וָדֹר עַד עוֹלָם:לב וַיַּקְצִיפוּ עַל מֵי מְרִיבָה וַיֵּרַע לְמֹשֶׁה בַּעֲבוּרָם:לג כִּי הִמְרוּ אֶת רוּחוֹ וַיְבַטֵּא בִּשְׂפָתָיו:לד לֹא הִשְׁמִידוּ אֶת הָעַמִּים אֲשֶׁר אָמַר יי לָהֶם:לה וַיִּתְעָרְבוּ בַגּוֹיִם וַיִּלְמְדוּ מַעֲשֵׂיהֶם:לו וַיַּעַבְדוּ אֶת עֲצַבֵּיהֶם וַיִּהְיוּ לָהֶם לְמוֹקֵשׁ:לז וַיִּזְבְּחוּ אֶת בְּנֵיהֶם וְאֶת בְּנוֹתֵיהֶם לַשֵּׁדִים:לח וַיִּשְׁפְּכוּ דָם נָקִי דַּם בְּנֵיהֶם וּבְנוֹתֵיהֶם אֲשֶׁר זִבְּחוּ לַעֲצַבֵּי כְנָעַן וַתֶּחֱנַף הָאָרֶץ בַּדָּמִים:לט וַיִּטְמְאוּ בְמַעֲשֵׂיהֶם וַיִּזְנוּ בְּמַעַלְלֵיהֶם:מ וַיִּחַר אַף יי בְּעַמּוֹ וַיְתָעֵב אֶת נַחֲלָתוֹ:מא וַיִּתְּנֵם בְּיַד גּוֹיִם וַיִּמְשְׁלוּ בָהֶם שֹׂנְאֵיהֶם:מב וַיִּלְחָצוּם אוֹיְבֵיהֶם וַיִּכָּנְעוּ תַּחַת יָדָם:מג פְּעָמִים רַבּוֹת יַצִּילֵם וְהֵמָּה יַמְרוּ בַעֲצָתָם וַיָּמֹכּוּ בַּעֲוֹנָם:מד וַיַּרְא בַּצַּר לָהֶם בְּשָׁמְעוֹ אֶת רִנָּתָם:מה וַיִּזְכֹּר לָהֶם בְּרִיתוֹ וַיִּנָּחֵם כְּרֹב (חסדו) חֲסָדָיו:מו וַיִּתֵּן אוֹתָם לְרַחֲמִים לִפְנֵי כָּל שׁוֹבֵיהֶם:מז הוֹשִׁיעֵנוּ יי אֱלֹהֵינוּ וְקַבְּצֵנוּ מִן הַגּוֹיִם לְהֹדוֹת לְשֵׁם קָדְשֶׁךָ לְהִשְׁתַּבֵּחַ בִּתְהִלָּתֶךָ:מח בָּרוּךְ יי אֱלֹהֵי יִשְׂרָאֵל מִן הָעוֹלָם וְעַד הָעוֹלָם וְאָמַר כָּל הָעָם אָמֵן הַלְלוּיָהּ:
נקרא  2  פעמים

אתגר AI

חשבון הנפש • אתגר 17

לוח מודעות

למעלה