מידע שימושי בעניין השידוכים

  • פותח הנושא mat
  • פורסם בתאריך

קריה נאמנה

משתמש מקצוען
ולזה יש היתכנות באופן גורף?
הגיוני כלכלית ואנושית שאברך יתן ל-5 ילדים כאלו סכומים? אפילו לשלשה?
יש המון בנות "תקועות" בקרית ספר.
זה לא איזה פתרון קסם.
מה שאני יכולה לספר לך, הוא שהרבה בנות במודיעין עילית מתחילות לעבוד עוד במקביל ללימודיהן בסמינר.
אם הן חוסכות, יש היתכנות שעד לנישואיהן הן תחסוכנה חלק יפה הסכום.
 

שינדלה

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
מכירה גם זוג שהלך לפריפריה.
ולא,
פשוט לא הייתה שם. עבודה לאישה.
חזרו למרכז,
קנו בטאבו משותף עוד בימים שזה היה מעט פחות נפוץ,
ויצאו מהחובות .
 

רפ

משתמש סופר מקצוען
ולזה יש היתכנות באופן גורף?
הגיוני כלכלית ואנושית שאברך יתן ל-5 ילדים כאלו סכומים? אפילו לשלשה?
לא חושבת שזה פתרון גורף, ולא חושבת שיש בכלל פתרון גורף לבעיה הזאת (בדגש על גורף).
ציטטתי אותה בשביל ההבנה שלא כל זוג הורים שמתחייב עושה פשע בכך שממשיך את המצב הלא הגיוני, ולא כל זוג הורים שמתחייב עושה זאת מתוך תחושת מסכנות סחיטה ונצלנות.

וזה מה שהיא שלחה לי כתשובה על תגובתך:

זו הוראת רב, ואצלנו אמונים לעשות דברי חכמים.
כמובן שההוראה היא פרטית,
אבל מזכירה שהיא ניתנה ע"י רב שעומד מאחורי הרבה מהיוזמות לכלכלה נבונה ועוד בציבור החרדי.
 

shira bira

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
יש המון בנות "תקועות" בקרית ספר.
זה לא איזה פתרון קסם.
מה שאני יכולה לספר לך, הוא שהרבה בנות במודיעין עילית מתחילות לעבוד עוד במקביל ללימודיהן בסמינר.
אם הן חוסכות, יש היתכנות שעד לנישואיהן הן תחסוכנה את רוב הסכום.
ותישארנה עם תחושה של מתפשרת.
כשבמגזר החסידי והספרדי סכומים כאלו נחשבים לגבוהים ונחלתם של בעלי היכולת בלבד.
 

סימן שאלה

משתמש פעיל
ובואו נזכיר עוד דבר, שלא כדאי לפתח אותו כאן, רק להזכיר, שיש סיבות חשובות ואמיתיות למה ראשי ישיבות מכוונים בחורים להענות להצעות גבוהות. והסיבות הללו אינן רק חומריות או כבוד כפי שיש האוהבים להציג.
מי שדורש בשם הרוחניות לא להענות למה שיוצא מההצע והביקוש, צריך לדעת, שיש סיבות רוחניות למה כן להענות למה שיוצא מההצע והביקוש.
זה לא מקל על המצוקה הקשה. זה רק מכוון באיזה פיתרונות כדאי להתמקד ובאלו לא.
אגב, ההצע והביקוש משתנים כל הזמן גם בתחום הזה.
כבר אמרתי
לכו על אלו שמציעים לכם הכי הרבה,
אבל אם אתם יודעים שאין להם שקל על הנשמה,
או שבכל אופן אין להם את השקלים שאמרו,
אנא...
 
נערך לאחרונה ב:

shira bira

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
ציטטתי אותה בשביל ההבנה שלא כל זוג הורים שמתחייב עושה פשע בכך שממשיך את המצב הלא הגיוני, ולא כל זוג הורים שמתחייב עושה זאת מתוך תחושת מסכנות סחיטה ונצלנות.
חושבת שזה ברור העניין הוא שאנחנו מדברים על כך שהסטנדרט הכללי הפך לרף בלתי עביר לחלק גדול מן הציבור וזה רק יילך ויחמיר.
ומעבר למחיר הכלכלי יש מחירים חברתיים ונפשיים כבדים.
 

קריה נאמנה

משתמש מקצוען
כתבתי את זה כי כתבו שם לחפש מישיבות פחות טובות. יענו: תתפשרי .
אני פשוט לא יודעת באיזה סרט חיים אלו שמדברים על הישיבות ה"טובות".
כאילו אם זורקים לבן בישיבה כדאי לשלם יותר על הבחור...
 

shira bira

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
לא בטוחה שהבנתי.
ככל שמדובר בילדה טובה ובית טוב. כזו שרק רוצה להתחתן ההנחיה אמורה להיות לגבי הסכומים ולא להיות באווירה של "יש להורים שלך פחות אז תתפשרי" . מי אמר שכל הבעיה היא בכך שהיא רוצה רק ישיבות מסוימות? אולי אבא שלה לא יכול לעמוד בדרישות של רוב הישיבות בימינו?
 

רפ

משתמש סופר מקצוען
ככל שמדובר בילדה טובה ובית טוב. כזו שרק רוצה להתחתן ההנחיה אמורה להיות לגבי הסכומים ולא להיות באווירה של "יש להורים שלך פחות אז תתפשרי" . מי אמר שכל הבעיה היא בכך שהיא רוצה רק ישיבות מסוימות? אולי אבא שלה לא יכול לעמוד בדרישות של רוב הישיבות בימינו?
@רפ
אם יש כאן זוג שאמור לבנות יחד בית, אין טעם לדבר על התפשרות.
לאף אחד לא מגיע ליחות עד מאה ועשרים עם בן זוג "סוג ב'"
ועוד יותר מזה, לאף אחד לא מגיע ליחות עם בן זוג שרואה אותו כ"סוג ב'"
אני לא מכירה את הניקית אישית.
אבל מנקודת מבטי ההנחיה לא ניתנה כהנחיה להתפשר, אלא כתוצאה מהמצב הקיים בו הבחורים מהישיבות הנחשבות דורשים יותר. בשום מקום לא נאמר אפילו ברמז שהם דורשים יותר כי הם שווים יותר ונישואין עם בחור מישיבה פחות נחשבת הם התפשרות.
 

גלינג

משתמש סופר מקצוען
אני בחורה בשידוכים.
כשנכנסתי לשידוכים ההורים שלי הלכו לרב מאיר קסלר, שכידוע הנושא של כלכלה נבונה הוא אחד הנושאים שיותר מעסיקים אותו.
אם כבר הרב קסלר.
הוא כתב בעבר והוכיח זאת בנתונים שכל אלו שהיו להם תוכניות גרנדיוזיות לפתור את מצוקת הדיור בציבור שלנו נחלו כישלון.
(למיטב זכרוני) לדבריו הקב"ה מראה שאת הענין הזה הוא מותיר בידיו ודורש מבניו התחזקות באמונה.
 

מאיר גולד

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
עימוד ספרים
לצערינו השאלות הנ"ל מגיעות לבי"ד גם במשפחות בהם אב הכלה נתן 'רק' 100 אל"ש.
(וכמעט אמרתי דוקא יותר ב..:()
סיפר לי אב בי"ד חשוב על הרבה מהגירושין שהיו אצלו, שאמנם עילת הגירושין היא על..... כל אחד וסיבתו, אבל הוא הבחין מהדיונים שהתקיימו שבעצם הכל התחיל כבר בהתחייבות המופרזת של הורי הכלה שהתחייבו בלית ברירה, ומאז שמורה להם בלב טינה על החתן והוריו עד שכל דבר קטן העמיק א"ז, ובלא כוונה שידרו א"ז לבני הזוג בכל מיני סיטואציות, דבר שתרם הרבה לחוסר מוכנות לשלום בית.
הוא אמר לי א"ז כך; תשמע לעצתי מנסיוני, גם אם מציעים לך אל תיקח, זה מאוד מאוד לא בריא.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קו

א הַלְלוּיָהּ הוֹדוּ לַיי כִּי טוֹב כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:ב מִי יְמַלֵּל גְּבוּרוֹת יי יַשְׁמִיעַ כָּל תְּהִלָּתוֹ:ג אַשְׁרֵי שֹׁמְרֵי מִשְׁפָּט עֹשֵׂה צְדָקָה בְכָל עֵת:ד זָכְרֵנִי יי בִּרְצוֹן עַמֶּךָ פָּקְדֵנִי בִּישׁוּעָתֶךָ:ה לִרְאוֹת בְּטוֹבַת בְּחִירֶיךָ לִשְׂמֹחַ בְּשִׂמְחַת גּוֹיֶךָ לְהִתְהַלֵּל עִם נַחֲלָתֶךָ:ו חָטָאנוּ עִם אֲבוֹתֵינוּ הֶעֱוִינוּ הִרְשָׁעְנוּ:ז אֲבוֹתֵינוּ בְמִצְרַיִם לֹא הִשְׂכִּילוּ נִפְלְאוֹתֶיךָ לֹא זָכְרוּ אֶת רֹב חֲסָדֶיךָ וַיַּמְרוּ עַל יָם בְּיַם סוּף:ח וַיּוֹשִׁיעֵם לְמַעַן שְׁמוֹ לְהוֹדִיעַ אֶת גְּבוּרָתוֹ:ט וַיִּגְעַר בְּיַם סוּף וַיֶּחֱרָב וַיּוֹלִיכֵם בַּתְּהֹמוֹת כַּמִּדְבָּר:י וַיּוֹשִׁיעֵם מִיַּד שׂוֹנֵא וַיִּגְאָלֵם מִיַּד אוֹיֵב:יא וַיְכַסּוּ מַיִם צָרֵיהֶם אֶחָד מֵהֶם לֹא נוֹתָר:יב וַיַּאֲמִינוּ בִדְבָרָיו יָשִׁירוּ תְּהִלָּתוֹ:יג מִהֲרוּ שָׁכְחוּ מַעֲשָׂיו לֹא חִכּוּ לַעֲצָתוֹ:יד וַיִּתְאַוּוּ תַאֲוָה בַּמִּדְבָּר וַיְנַסּוּ אֵל בִּישִׁימוֹן:טו וַיִּתֵּן לָהֶם שֶׁאֱלָתָם וַיְשַׁלַּח רָזוֹן בְּנַפְשָׁם:טז וַיְקַנְאוּ לְמֹשֶׁה בַּמַּחֲנֶה לְאַהֲרֹן קְדוֹשׁ יי:יז תִּפְתַּח אֶרֶץ וַתִּבְלַע דָּתָן וַתְּכַס עַל עֲדַת אֲבִירָם:יח וַתִּבְעַר אֵשׁ בַּעֲדָתָם לֶהָבָה תְּלַהֵט רְשָׁעִים:יט יַעֲשׂוּ עֵגֶל בְּחֹרֵב וַיִּשְׁתַּחֲווּ לְמַסֵּכָה:כ וַיָּמִירוּ אֶת כְּבוֹדָם בְּתַבְנִית שׁוֹר אֹכֵל עֵשֶׂב:כא שָׁכְחוּ אֵל מוֹשִׁיעָם עֹשֶׂה גְדֹלוֹת בְּמִצְרָיִם:כב נִפְלָאוֹת בְּאֶרֶץ חָם נוֹרָאוֹת עַל יַם סוּף:כג וַיֹּאמֶר לְהַשְׁמִידָם לוּלֵי מֹשֶׁה בְחִירוֹ עָמַד בַּפֶּרֶץ לְפָנָיו לְהָשִׁיב חֲמָתוֹ מֵהַשְׁחִית:כד וַיִּמְאֲסוּ בְּאֶרֶץ חֶמְדָּה לֹא הֶאֱמִינוּ לִדְבָרוֹ:כה וַיֵּרָגְנוּ בְאָהֳלֵיהֶם לֹא שָׁמְעוּ בְּקוֹל יי:כו וַיִּשָּׂא יָדוֹ לָהֶם לְהַפִּיל אוֹתָם בַּמִּדְבָּר:כז וּלְהַפִּיל זַרְעָם בַּגּוֹיִם וּלְזָרוֹתָם בָּאֲרָצוֹת:כח וַיִּצָּמְדוּ לְבַעַל פְּעוֹר וַיֹּאכְלוּ זִבְחֵי מֵתִים:כט וַיַּכְעִיסוּ בְּמַעַלְלֵיהֶם וַתִּפְרָץ בָּם מַגֵּפָה:ל וַיַּעֲמֹד פִּינְחָס וַיְפַלֵּל וַתֵּעָצַר הַמַּגֵּפָה:לא וַתֵּחָשֶׁב לוֹ לִצְדָקָה לְדֹר וָדֹר עַד עוֹלָם:לב וַיַּקְצִיפוּ עַל מֵי מְרִיבָה וַיֵּרַע לְמֹשֶׁה בַּעֲבוּרָם:לג כִּי הִמְרוּ אֶת רוּחוֹ וַיְבַטֵּא בִּשְׂפָתָיו:לד לֹא הִשְׁמִידוּ אֶת הָעַמִּים אֲשֶׁר אָמַר יי לָהֶם:לה וַיִּתְעָרְבוּ בַגּוֹיִם וַיִּלְמְדוּ מַעֲשֵׂיהֶם:לו וַיַּעַבְדוּ אֶת עֲצַבֵּיהֶם וַיִּהְיוּ לָהֶם לְמוֹקֵשׁ:לז וַיִּזְבְּחוּ אֶת בְּנֵיהֶם וְאֶת בְּנוֹתֵיהֶם לַשֵּׁדִים:לח וַיִּשְׁפְּכוּ דָם נָקִי דַּם בְּנֵיהֶם וּבְנוֹתֵיהֶם אֲשֶׁר זִבְּחוּ לַעֲצַבֵּי כְנָעַן וַתֶּחֱנַף הָאָרֶץ בַּדָּמִים:לט וַיִּטְמְאוּ בְמַעֲשֵׂיהֶם וַיִּזְנוּ בְּמַעַלְלֵיהֶם:מ וַיִּחַר אַף יי בְּעַמּוֹ וַיְתָעֵב אֶת נַחֲלָתוֹ:מא וַיִּתְּנֵם בְּיַד גּוֹיִם וַיִּמְשְׁלוּ בָהֶם שֹׂנְאֵיהֶם:מב וַיִּלְחָצוּם אוֹיְבֵיהֶם וַיִּכָּנְעוּ תַּחַת יָדָם:מג פְּעָמִים רַבּוֹת יַצִּילֵם וְהֵמָּה יַמְרוּ בַעֲצָתָם וַיָּמֹכּוּ בַּעֲוֹנָם:מד וַיַּרְא בַּצַּר לָהֶם בְּשָׁמְעוֹ אֶת רִנָּתָם:מה וַיִּזְכֹּר לָהֶם בְּרִיתוֹ וַיִּנָּחֵם כְּרֹב (חסדו) חֲסָדָיו:מו וַיִּתֵּן אוֹתָם לְרַחֲמִים לִפְנֵי כָּל שׁוֹבֵיהֶם:מז הוֹשִׁיעֵנוּ יי אֱלֹהֵינוּ וְקַבְּצֵנוּ מִן הַגּוֹיִם לְהֹדוֹת לְשֵׁם קָדְשֶׁךָ לְהִשְׁתַּבֵּחַ בִּתְהִלָּתֶךָ:מח בָּרוּךְ יי אֱלֹהֵי יִשְׂרָאֵל מִן הָעוֹלָם וְעַד הָעוֹלָם וְאָמַר כָּל הָעָם אָמֵן הַלְלוּיָהּ:
נקרא  2  פעמים

אתגר AI

חשבון הנפש • אתגר 17

לוח מודעות

למעלה