מידע שימושי בעניין השידוכים

  • פותח הנושא mat
  • פורסם בתאריך

ישראלה ישראלי

משתמש סופר מקצוען
זה לפני החתונה.
אח"כ אמורים ליישם את זה יחד.
אחזור כאן על בדיחה ידוע אבל זה לרוב המציאות
בחורה רוצה את רב חיים מבריסק
בתור בחורה בשידוכים היא רוצה את רב חיים נאה
ואחרי החתונה היא רוצה את רב חיים עוזר
 

קריה נאמנה

משתמש מקצוען
הנושא הוא הציבור הליטאי.

טענתי שאין הבדל בהומוגניות/הטרוגניות בין המרכז לפריפריה. (לא שההבדל טוב או לא טוב, פשוט שהוא כמעט לא קיים).

הדוגמה שהבאתי ברורה? בית יעקב יסודי, בכל הריכוזים החרדיים מקובל שהציבור בו הוא פלוס מינוס ליטאי/ספרדי ישיבתי, בלי לברור בפינצטה. אז כך זה באלעד וכך זה בצפת וכך זה בק"ס וכך זה בירוחם, וכך זה ברוב המקומות (נדירים מאוד המקומות שהקהילה שולחת את הבנות למוסדות הותיקים של ה"קירוב").
לא יודעת לגבי שאר המקומות.
כן מכירה בקריית ספר (הסופר ליטאית) בתי ספר פרטיים (בית חינוך, וכדו') שמיועדים לציבור הנ"ל, וככל הנראה לא קיימים בפריפריה.
 

מרחבית

משתמש מקצוען
ובכל זאת כתבו כאן שרובם לא מקיימים
יש כאלה שנוח להם לכתוב את זה.
זה לא אומר שזה נכון.
קשה לתאר כמה נזקים גורמים המיעוט שמתחייבים ומלכתחילה לא מתכוונים לקיים. אמון הוא דבר בסיסי במערכות יחסים, כולל אמון בין בני זוג ובין הורים לילדים.
הכרתי מקרה כזה, ולא רוצה לכתוב לאן זה הגיע. לא בטוח שבגלל הכסף כמו תחושת הנבגדות.
 

קריה נאמנה

משתמש מקצוען
יש כאלה שנוח להם לכתוב את זה.
זה לא אומר שזה נכון.
קשה לתאר כמה נזקים גורמים המיעוט שמתחייבים ומלכתחילה לא מתכוונים לקיים. אמון הוא דבר בסיסי במערכות יחסים, כולל אמון בין בני זוג ובין הורים לילדים.
הכרתי מקרה כזה, ולא רוצה לכתוב לאן זה הגיע. לא בטוח שבגלל הכסף כמו תחושת הנבגדות.
מטעמים מובנים, קשה מאד לקבוע בוודאות את אחוזי הבעיה.
אם גם את מכירה מקרה כזה, אז היא קיימת.
היא לא רק משהו שכותבים אנשים שזה נוח להם:eek:

זה לא שמישהו ישן על מזרן מלא כסף ובקמצנותו לא מוכן לתת לבת שלו. זה שפשוט אין!
זו פשוט בחירה בין גרוע (לראות שאין לילדה הצעות, להתייחס בנימוס לשדכנים משפילים, ולהמשיך לקוות לטוב) לבין גרוע יותר (לשקר ולשאת בתוצאות:()
 

chaia

משתמש מקצוען
נקודה נוספת-
לעיתים קרובות הדירות בפריפריות מסויימות קטנות
מאלו שבמרכז לאותו מספר חדרים.
אז כשאומרים מחיר -
תבררו מטרז׳.

ונקודה אחרונה שנובעת גם היא מהקודמת:
זוגות רבים קונים בפריפריה דירות 4 חדרים+חצר.
כי ה3 פצפונות,
והם חייבים מקום לסוכה.
תוספת שמייקת את הדירה בכמעט 50%

לא צריך להיסחף
גם בפריפריה וגם בדירות שיכונים של עמידר יש דירות עם סוכה.
וההבדל בד"כ בין דירת 3 חדרים לדירת 4 חדרים עם חצר הוא לא 50%.
במקים שההבדל בין דירת 3 חדרים לדירת 4 חדרים עם חצר הוא 50% זה במקרים שבהם יש חצר ענקית ולכן התוספת.
בפריפריה יכול להיות בית של 90 מטר על שטח של 200 מטר.
 

מרחבית

משתמש מקצוען
מטעמים מובנים, קשה מאד לקבוע בוודאות את אחוזי הבעיה.
אם גם את מכירה מקרה כזה, אז היא קיימת.
היא לא רק משהו שכותבים אנשים שזה נוח להם:eek:
נוח לאנשים לכתוב שזה הרוב.
וזה פשוט לא נכון.
הרוב כשהם מתחייבים, הם מתכוונים לקיים.
 

שינדלה

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
לא צריך להיסחף
גם בפריפריה וגם בדירות שיכונים של עמידר יש דירות עם סוכה.
וההבדל בד"כ בין דירת 3 חדרים לדירת 4 חדרים עם חצר הוא לא 50%.
במקים שההבדל בין דירת 3 חדרים לדירת 4 חדרים עם חצר הוא 50% זה במקרים שבהם יש חצר ענקית ולכן התוספת.
בפריפריה יכול להיות בית של 90 מטר על שטח של 200 מטר.
דברתי על עיר ספציפית שאחת מקרובות משפחתי מחפשת שם דירה עכשיו.
פריפיאלית לכל הדעות,
ואלו הנתונים.
אולי טיפה פחות מ50%
 

לבן

משתמש סופר מקצוען
יש כאלה שנוח להם לכתוב את זה.
זה לא אומר שזה נכון.
קשה לתאר כמה נזקים גורמים המיעוט שמתחייבים ומלכתחילה לא מתכוונים לקיים. אמון הוא דבר בסיסי במערכות יחסים, כולל אמון בין בני זוג ובין הורים לילדים.
הכרתי מקרה כזה, ולא רוצה לכתוב לאן זה הגיע. לא בטוח שבגלל הכסף כמו תחושת הנבגדות.

זו תופעה די שכיחה, למרות שאת לא תשמעי עליה הרבה (זה לא משהו שנעים להגיד בקול: ההורים שלי לא עמדו בהתחייבויות שלהם).

מצד שני, לגבי תחושת ה"בגידה", היום את יכולה למצוא בלי סוף בנות שההורים שלהן "בגדו בהן". הן מגלות אחרי הסמינר שנשארו חובות מהלימודים, שיש להן חוב לביטוח לאומי, ומצפות כמובן מההורים לשלם, הן מצפות מההורים להזמין אותן שבת, לשלוח אוכל, לתמוך כלכלית. וכשחלק מהצפיות לא מתגשמות, יש תחושת "בגידה".
אני מכירה הרבה מקרים שהורים לא יכלו לתת, והילדים היו בוגרים מספיק כדי לתת להורים תחושה טובה, להרגיע ולקחת אחריות. זה שזוג שמגיע למצבי קצה בגלל תחושת "בגידה" מצד ההורים, לא אומר הרבה דברים טובים על אישיותו והחינוך שלו.

הלו, זו לא בגידה שהורה לא נתן לך חמש מאות אלף שקל, גם לא בגידה שההורים קרסו כלכלית. ברגע שהצעירים ילמדו לקחת קצת יותר עול כל השיח הזה על האמון של ההורים והדברים שהם "חייבים" לתת יתמוסס. במקום זה אולי נזכה לראות עוד זוגות שלוקחים את עול המשכנתא של ההורים עליהם, ולא לוקחים משכנתא נוספת בשביל לחיות באזורי ביקוש שיא.

אמון הוא דבר בסיסי, אבל בואי, רוב ההורים שמבטיחים סכומי ענק יודעים שאין להם אותם, וגם הבת לרוב יכולה להבין זאת. הבכיות כאן באשכול בסגנון "אבא שלי המסכן נתן לי חצי מליון וכמעט מת" מביישות ופשוט מגוחכות. לבת האומללה שגרה בדירה בבני ברק יש אחריות לא פחות מהחתן העליז.
 

סימן שאלה

משתמש פעיל
שמיועדות בפועל ליצור 'קרטל'
בוא נניח שהיה מותר חוקית ליצור קרטל. עדיין יש הבדל אם עושים קרטל להעלות את מחיר השכר לימוד ב100 ש"ח, לבין אם מעלים אותו במאות אלפי ש"ח. כי במקרה השני זה כבר לא שכר לימוד בכלל. זה "מס קהילה" או משהו כזה
 

מרחבית

משתמש מקצוען
זו פשוט בחירה בין גרוע (לראות שאין לילדה הצעות, להתייחס בנימוס לשדכנים משפילים, ולהמשיך לקוות לטוב) לבין גרוע יותר (לשקר ולשאת בתוצאות:()
יש שדכנים משפילים לא רק בגלל כסף. אלא כי הם יודעים הכל. מה חשוב יותר ומה פחות, מה שטויות, כמה זמן צריך לברר, ומתי צריך לגשת לפגישות, ומה הבעיה של כל אחד שעוד לא התארס.
העצה: להפסיק לעבוד איתם. יש מספיק שדכנים רגישים, מכבדים, שעושים עבודת קודש במלוא מובן המילה ואפשר לעבוד איתם בשיתוף פעולה פורה ובנעימות.
 

גלגל הצבעים

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה והפקת סרטים
מטעמים מובנים, קשה מאד לקבוע בוודאות את אחוזי הבעיה.
אם גם את מכירה מקרה כזה, אז היא קיימת.
היא לא רק משהו שכותבים אנשים שזה נוח להם:eek:

זה לא שמישהו ישן על מזרן מלא כסף ובקמצנותו לא מוכן לתת לבת שלו. זה שפשוט אין!
זו פשוט בחירה בין גרוע (לראות שאין לילדה הצעות, להתייחס בנימוס לשדכנים משפילים, ולהמשיך לקוות לטוב) לבין גרוע יותר (לשקר ולשאת בתוצאות:()
די נדיר (אמנם קיים) כשבכלל לא מקיימים הבטחות לטווח המיידי.
היה יותר מצוי שבשעת סגירת השידוך (לפני הוורט) מתחילים לומר שאמנם השדכן אמר...... אבל... ולכן הרבה הורים נפגשים ומסכמים בניהם בכתב.

מה שכן מצוי זה כשהתחייבות היא לטווח ארוך, כמו "הזוג יקח משכנתא ואנחנו נשלם להם מידי חודש במשך 20 שנה", קשה מאוד לסמוך על זה ככתבו וכלשונו, ולא כי לא מתכוונים לקיים, אלא מהרבה סיבות אחרות, וזה קורה גם בסכומים קטנים של 500-1000 ש"ח בחודש.
 

רפ

משתמש סופר מקצוען
מה הכוונה מתכוונים?
שיש להם אפשרות ריאלית או שהם נורא נורא רוצים?
שהם יעשו כל מאמץ כדי לעמוד בהתחייבות שלהם.
בד"כ זה מבוסס על תוכניות שיש להן בסיס ריאלי (כמו ירושה, הלוואות, פדיון של קרנות, ואפילו מכירה של הדירה של ההורים שהולכת ונהיית נפוצה יותר ויותר. האם זה הוגן או לא זו שאלה אחרת).
אם אנשים יחכו שתהיה להם אפשרות ריאלית להביא עוד ילד לעולם, או לקנות דירה, או להתחייב על הילד שלהם, הרבה פעמים הם לא יגיעו לזה לעולם.
 

סימן שאלה

משתמש פעיל

קריה נאמנה

משתמש מקצוען
זו תופעה די שכיחה, למרות שאת לא תשמעי עליה הרבה (זה לא משהו שנעים להגיד בקול: ההורים שלי לא עמדו בהתחייבויות שלהם).

מצד שני, לגבי תחושת ה"בגידה", היום את יכולה למצוא בלי סוף בנות שההורים שלהן "בגדו בהן". הן מגלות אחרי הסמינר שנשארו חובות מהלימודים, שיש להן חוב לביטוח לאומי, ומצפות כמובן מההורים לשלם, הן מצפות מההורים להזמין אותן שבת, לשלוח אוכל, לתמוך כלכלית. וכשחלק מהצפיות לא מתגשמות, יש תחושת "בגידה".
אני מכירה הרבה מקרים שהורים לא יכלו לתת, והילדים היו בוגרים מספיק כדי לתת להורים תחושה טובה, להרגיע ולקחת אחריות. זה שזוג שמגיע למצבי קצה בגלל תחושת "בגידה" מצד ההורים, לא אומר הרבה דברים טובים על אישיותו והחינוך שלו.

הלו, זו לא בגידה שהורה לא נתן לך חמש מאות אלף שקל, גם לא בגידה שההורים קרסו כלכלית. ברגע שהצעירים ילמדו לקחת קצת יותר עול כל השיח הזה על האמון של ההורים והדברים שהם "חייבים" לתת יתמוסס. במקום זה אולי נזכה לראות עוד זוגות שלוקחים את עול המשכנתא של ההורים עליהם, ולא לוקחים משכנתא נוספת בשביל לחיות באזורי ביקוש שיא.

אמון הוא דבר בסיסי, אבל בואי, רוב ההורים שמבטיחים סכומי ענק יודעים שאין להם אותם, וגם הבת לרוב יכולה להבין זאת. הבכיות כאן באשכול בסגנון "אבא שלי המסכן נתן לי חצי מליון וכמעט מת" מביישות ופשוט מגוחכות. לבת האומללה שגרה בדירה בבני ברק יש אחריות לא פחות מהחתן העליז.
הייתי חייבת לראות את זה כתוב שוב.
תודה.
 

ישראלה ישראלי

משתמש סופר מקצוען
אתה
יש לי שם עדיין כמה אחיות וגיסות.
ולא אמרתי שאין שם כאלו. אך בסמינרים האברכיים יותר (וולף וחבריו) מתוך ה'אברכיות' הם מיעוט.
לך יום שישי אחד לקניון
ספר לי מה ראית
לך בקר בכולל גדול
תצליח לספור על כף יד את האברכים שטסו לחו"ל סתם לטיול? (לא - תצטרך יותר משתיים)
ואין לה בעיה שהם נקראים בימינו אברכים
השאלה היא אם כאלו אברכים הם נדירים בשוק שעליהם אמורים לשלם
 
נערך לאחרונה ב:

ש. צ. וינמן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
עימוד ספרים
עריכה תורנית
זו תופעה די שכיחה, למרות שאת לא תשמעי עליה הרבה (זה לא משהו שנעים להגיד בקול: ההורים שלי לא עמדו בהתחייבויות שלהם).

מצד שני, לגבי תחושת ה"בגידה", היום את יכולה למצוא בלי סוף בנות שההורים שלהן "בגדו בהן". הן מגלות אחרי הסמינר שנשארו חובות מהלימודים, שיש להן חוב לביטוח לאומי, ומצפות כמובן מההורים לשלם, הן מצפות מההורים להזמין אותן שבת, לשלוח אוכל, לתמוך כלכלית. וכשחלק מהצפיות לא מתגשמות, יש תחושת "בגידה".
אני מכירה הרבה מקרים שהורים לא יכלו לתת, והילדים היו בוגרים מספיק כדי לתת להורים תחושה טובה, להרגיע ולקחת אחריות. זה שזוג שמגיע למצבי קצה בגלל תחושת "בגידה" מצד ההורים, לא אומר הרבה דברים טובים על אישיותו והחינוך שלו.

הלו, זו לא בגידה שהורה לא נתן לך חמש מאות אלף שקל, גם לא בגידה שההורים קרסו כלכלית. ברגע שהצעירים ילמדו לקחת קצת יותר עול כל השיח הזה על האמון של ההורים והדברים שהם "חייבים" לתת יתמוסס. במקום זה אולי נזכה לראות עוד זוגות שלוקחים את עול המשכנתא של ההורים עליהם, ולא לוקחים משכנתא נוספת בשביל לחיות באזורי ביקוש שיא.

אמון הוא דבר בסיסי, אבל בואי, רוב ההורים שמבטיחים סכומי ענק יודעים שאין להם אותם, וגם הבת לרוב יכולה להבין זאת. הבכיות כאן באשכול בסגנון "אבא שלי המסכן נתן לי חצי מליון וכמעט מת" מביישות ופשוט מגוחכות. לבת האומללה שגרה בדירה בבני ברק יש אחריות לא פחות מהחתן העליז.

מדוייק!
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קו

א הַלְלוּיָהּ הוֹדוּ לַיי כִּי טוֹב כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:ב מִי יְמַלֵּל גְּבוּרוֹת יי יַשְׁמִיעַ כָּל תְּהִלָּתוֹ:ג אַשְׁרֵי שֹׁמְרֵי מִשְׁפָּט עֹשֵׂה צְדָקָה בְכָל עֵת:ד זָכְרֵנִי יי בִּרְצוֹן עַמֶּךָ פָּקְדֵנִי בִּישׁוּעָתֶךָ:ה לִרְאוֹת בְּטוֹבַת בְּחִירֶיךָ לִשְׂמֹחַ בְּשִׂמְחַת גּוֹיֶךָ לְהִתְהַלֵּל עִם נַחֲלָתֶךָ:ו חָטָאנוּ עִם אֲבוֹתֵינוּ הֶעֱוִינוּ הִרְשָׁעְנוּ:ז אֲבוֹתֵינוּ בְמִצְרַיִם לֹא הִשְׂכִּילוּ נִפְלְאוֹתֶיךָ לֹא זָכְרוּ אֶת רֹב חֲסָדֶיךָ וַיַּמְרוּ עַל יָם בְּיַם סוּף:ח וַיּוֹשִׁיעֵם לְמַעַן שְׁמוֹ לְהוֹדִיעַ אֶת גְּבוּרָתוֹ:ט וַיִּגְעַר בְּיַם סוּף וַיֶּחֱרָב וַיּוֹלִיכֵם בַּתְּהֹמוֹת כַּמִּדְבָּר:י וַיּוֹשִׁיעֵם מִיַּד שׂוֹנֵא וַיִּגְאָלֵם מִיַּד אוֹיֵב:יא וַיְכַסּוּ מַיִם צָרֵיהֶם אֶחָד מֵהֶם לֹא נוֹתָר:יב וַיַּאֲמִינוּ בִדְבָרָיו יָשִׁירוּ תְּהִלָּתוֹ:יג מִהֲרוּ שָׁכְחוּ מַעֲשָׂיו לֹא חִכּוּ לַעֲצָתוֹ:יד וַיִּתְאַוּוּ תַאֲוָה בַּמִּדְבָּר וַיְנַסּוּ אֵל בִּישִׁימוֹן:טו וַיִּתֵּן לָהֶם שֶׁאֱלָתָם וַיְשַׁלַּח רָזוֹן בְּנַפְשָׁם:טז וַיְקַנְאוּ לְמֹשֶׁה בַּמַּחֲנֶה לְאַהֲרֹן קְדוֹשׁ יי:יז תִּפְתַּח אֶרֶץ וַתִּבְלַע דָּתָן וַתְּכַס עַל עֲדַת אֲבִירָם:יח וַתִּבְעַר אֵשׁ בַּעֲדָתָם לֶהָבָה תְּלַהֵט רְשָׁעִים:יט יַעֲשׂוּ עֵגֶל בְּחֹרֵב וַיִּשְׁתַּחֲווּ לְמַסֵּכָה:כ וַיָּמִירוּ אֶת כְּבוֹדָם בְּתַבְנִית שׁוֹר אֹכֵל עֵשֶׂב:כא שָׁכְחוּ אֵל מוֹשִׁיעָם עֹשֶׂה גְדֹלוֹת בְּמִצְרָיִם:כב נִפְלָאוֹת בְּאֶרֶץ חָם נוֹרָאוֹת עַל יַם סוּף:כג וַיֹּאמֶר לְהַשְׁמִידָם לוּלֵי מֹשֶׁה בְחִירוֹ עָמַד בַּפֶּרֶץ לְפָנָיו לְהָשִׁיב חֲמָתוֹ מֵהַשְׁחִית:כד וַיִּמְאֲסוּ בְּאֶרֶץ חֶמְדָּה לֹא הֶאֱמִינוּ לִדְבָרוֹ:כה וַיֵּרָגְנוּ בְאָהֳלֵיהֶם לֹא שָׁמְעוּ בְּקוֹל יי:כו וַיִּשָּׂא יָדוֹ לָהֶם לְהַפִּיל אוֹתָם בַּמִּדְבָּר:כז וּלְהַפִּיל זַרְעָם בַּגּוֹיִם וּלְזָרוֹתָם בָּאֲרָצוֹת:כח וַיִּצָּמְדוּ לְבַעַל פְּעוֹר וַיֹּאכְלוּ זִבְחֵי מֵתִים:כט וַיַּכְעִיסוּ בְּמַעַלְלֵיהֶם וַתִּפְרָץ בָּם מַגֵּפָה:ל וַיַּעֲמֹד פִּינְחָס וַיְפַלֵּל וַתֵּעָצַר הַמַּגֵּפָה:לא וַתֵּחָשֶׁב לוֹ לִצְדָקָה לְדֹר וָדֹר עַד עוֹלָם:לב וַיַּקְצִיפוּ עַל מֵי מְרִיבָה וַיֵּרַע לְמֹשֶׁה בַּעֲבוּרָם:לג כִּי הִמְרוּ אֶת רוּחוֹ וַיְבַטֵּא בִּשְׂפָתָיו:לד לֹא הִשְׁמִידוּ אֶת הָעַמִּים אֲשֶׁר אָמַר יי לָהֶם:לה וַיִּתְעָרְבוּ בַגּוֹיִם וַיִּלְמְדוּ מַעֲשֵׂיהֶם:לו וַיַּעַבְדוּ אֶת עֲצַבֵּיהֶם וַיִּהְיוּ לָהֶם לְמוֹקֵשׁ:לז וַיִּזְבְּחוּ אֶת בְּנֵיהֶם וְאֶת בְּנוֹתֵיהֶם לַשֵּׁדִים:לח וַיִּשְׁפְּכוּ דָם נָקִי דַּם בְּנֵיהֶם וּבְנוֹתֵיהֶם אֲשֶׁר זִבְּחוּ לַעֲצַבֵּי כְנָעַן וַתֶּחֱנַף הָאָרֶץ בַּדָּמִים:לט וַיִּטְמְאוּ בְמַעֲשֵׂיהֶם וַיִּזְנוּ בְּמַעַלְלֵיהֶם:מ וַיִּחַר אַף יי בְּעַמּוֹ וַיְתָעֵב אֶת נַחֲלָתוֹ:מא וַיִּתְּנֵם בְּיַד גּוֹיִם וַיִּמְשְׁלוּ בָהֶם שֹׂנְאֵיהֶם:מב וַיִּלְחָצוּם אוֹיְבֵיהֶם וַיִּכָּנְעוּ תַּחַת יָדָם:מג פְּעָמִים רַבּוֹת יַצִּילֵם וְהֵמָּה יַמְרוּ בַעֲצָתָם וַיָּמֹכּוּ בַּעֲוֹנָם:מד וַיַּרְא בַּצַּר לָהֶם בְּשָׁמְעוֹ אֶת רִנָּתָם:מה וַיִּזְכֹּר לָהֶם בְּרִיתוֹ וַיִּנָּחֵם כְּרֹב (חסדו) חֲסָדָיו:מו וַיִּתֵּן אוֹתָם לְרַחֲמִים לִפְנֵי כָּל שׁוֹבֵיהֶם:מז הוֹשִׁיעֵנוּ יי אֱלֹהֵינוּ וְקַבְּצֵנוּ מִן הַגּוֹיִם לְהֹדוֹת לְשֵׁם קָדְשֶׁךָ לְהִשְׁתַּבֵּחַ בִּתְהִלָּתֶךָ:מח בָּרוּךְ יי אֱלֹהֵי יִשְׂרָאֵל מִן הָעוֹלָם וְעַד הָעוֹלָם וְאָמַר כָּל הָעָם אָמֵן הַלְלוּיָהּ:
נקרא  2  פעמים

אתגר AI

חשבון הנפש • אתגר 17

לוח מודעות

למעלה