מידע שימושי בעניין השידוכים

  • פותח הנושא mat
  • פורסם בתאריך

שינדלה

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
רק שאלה תמימה:
אם הכל בא מהצד של הבחור,
והוא זה שרוצה לקחת משכנתאות מטורפות העיקר להשאר בירושלים,
למה המגורים הם בד״כ ליד הורי הכלה?
ואם הם גרים באחד ממה שנקרא פרוייקטים להוציא מקרים חריגים
אם הזוג ישאר במרכז הוא ילך לגור שם?
 

סימן שאלה

משתמש פעיל
סיפרתי באשכול אחר מפי שדכנית, על בחור מעולה שהוריו עוד לא אמרו מילה על כסף, רק בררו על טיב הבחורה, וקבלו אינפורמציה שהם לא רוצים בחור עם אף גבוה שמבקש וכו'.
וסיפור אחר על בחור מעולה שהוריו בררו כנ''ל וקבלו מסר, שהורי הבחורה מעריכים אותו כערכו וכל כך היו רוצים בשמחה לתת הרבה, רק שבאפשרותם לתת עד כך וכך.
חידה: מי הרוויחה ומי הפסידה?
הראשונה היא קרבן השנאה והכעס, שבאים מהמצוקה, אבל לא רק.
אי אפשר לרצות מישהו מקבוצה שמראש רואים באור כל כך שלילי.
ולכן שוב, ושוב:
אנא, דונו אנשים לכף זכות
אף אחד לא מתכוון לעשות רע.
מדובר על אנשים עדינים, צדיקים , טובי לב, באמת באמת
אנשים שבכל מקרה אחר של מצוקה הם הראשונים לעזור
אבל יש כאן טעות בגישה שחובה לשנותה


אנשים אומרים לעצמם "יש לי נכס ששוה כך וכך, למה שאמכור בפחות"
אנשים אומרים לעצמם "הרי רודפים אחרינו עם הסכומים האלו, למה לא לקחת"
אם הטענות האלו נכונות, חבל על כל האשכול,
ואם הם לא נכונות, מאוד חשוב שאנשים יבינו את זה

שימו לב, שאם הטענות האלו נכונות, לא מגיע לשווער תודה רבה גם אם הוא נתן מליון,
הוא בסך הכל קנה מאיתנו נכס
אתם באמת חושבים כך?

יכול להיות שיש כאלו שהדיון הזה מרגיש להם קצת טרחני ולא מעשי,
אבל הוא באמת חשוב,
הוא באמת משנה

כי כמו שאומרים היום "הכל בראש"
לפעמים לסוויץ' קטן
יש השפעות מרחיקות לכת
 
נערך לאחרונה ב:

שינדלה

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום

שינדלה

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
נקודה נוספת:
לפני זמן מה היה פה אשכול בפורום,
על צלמת שעוברת דירה לצפון,
לא זוכרת לאיפה בדיוק,
ורוצה לברר מה המקובלות.

הסבירו לה יפה מאוד,
שהמחירים נמוכים בהרבה,
וגם הביקוש לא משהו,
כי אנשים כמעט לא שוכרים שרותים מסוג זה.
 

הלל. פ.

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עימוד ספרים
קודה נוספת:
לפני זמן מה היה פה אשכול בפורום,
על צלמת שעוברת דירה לצפון,
לא זוכרת לאיפה בדיוק,
ורוצה לברר מה המקובלות.

הסבירו לה יפה מאוד,
שהמחירים נמוכים בהרבה,
וגם הביקוש לא משהו,
כי אנשים כמעט לא שוכרים שרותים מסוג זה.


נכון, עכשיו המצב הוא כזה... (אפילו שאני לא בטוחה כ"כ)
אבל עוד כמה שנים זה ישתנה!!!

אנשים שעוברים מהמרכז לפריפריה מביאים איתם מוסכמויות ונורמות לאט לאט זה ישתנה.

דבר נוסף,
הוצאות המחיה לא כ"כ יקרות שם, אולי פחות עבודה אבל גם פחות הוצאות...
 

מרחבית

משתמש מקצוען
רק שאלה תמימה:
אם הכל בא מהצד של הבחור,
והוא זה שרוצה לקחת משכנתאות מטורפות העיקר להשאר בירושלים,
למה המגורים הם בד״כ ליד הורי הכלה?
ואם הם גרים באחד ממה שנקרא פרוייקטים להוציא מקרים חריגים
אם הזוג ישאר במרכז הוא ילך לגור שם?
ראשי ישיבות מנחים את הבחורים לקחת על עצמם משכנתאות סבירות ולא גבוהות, כיוון שזה יפריע להם להמשיך ללמוד.
 

רפ

משתמש סופר מקצוען
נכון, עכשיו המצב הוא כזה... (אפילו שאני לא בטוחה כ"כ)
אבל עוד כמה שנים זה ישתנה!!!
ולמה שמישהו יסכים להיות זה שמקריב את המשכורת הגבוהה מהמרכז בשביל שעוד כמה שנים אחרים יקבלו משכורת גבוהה גם שם?
דבר נוסף,
הוצאות המחיה לא כ"כ יקרות שם, אולי פחות עבודה אבל גם פחות הוצאות...
קלישאה נפוצה שצריך לבדוק טוב מה הבסיס המציאותי שלה.
 

nori

משתמש מקצוען
עיצוב ואדריכלות פנים
נקודה נוספת:
לפני זמן מה היה פה אשכול בפורום,
על צלמת שעוברת דירה לצפון,
לא זוכרת לאיפה בדיוק,
ורוצה לברר מה המקובלות.

הסבירו לה יפה מאוד,
שהמחירים נמוכים בהרבה,
וגם הביקוש לא משהו,
כי אנשים כמעט לא שוכרים שרותים מסוג זה.
זה נקודה שהיא דווקא לטובת הפריפריה לא לרעה.
כי אולי לצלמת יהיה יותר קשה שם כלכלית.
אבל לכל היתר זה אומר שלא רק יחסכו במגורים אלא גם בהוצאות המחיה וזה בשורה טובה...

אבל בכל מקרה זה זמני. הנורמות והמקובליות משתנות מעת לעת
 

שינדלה

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
פחות עבודה
בגלל ש:
הוצאות המחיה לא כ"כ יקרות שם,
בגלל שאנשים פשוט לא קונים מותרות.
ולכן הרבה מבעלות העסק ונותנות השרותים,
במיוחד שרותים שאינם בסיס,

עלולות להשאר חסרות עבודה ממש ולהפוך לעובדות מוקדי שרות וכדומה.
 

שינדלה

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום

רפ

משתמש סופר מקצוען
ניקית שעוקבת מהצד אחרי הדיון שלחה לי בהודעה פרטית:

אני בחורה בשידוכים.
כשנכנסתי לשידוכים ההורים שלי הלכו לרב מאיר קסלר, שכידוע הנושא של כלכלה נבונה הוא אחד הנושאים שיותר מעסיקים אותו.
שני ההורים שלי עובדים, אבל במשרות הוראה שלא מכניסות מידי הרבה.

ההוראה שהם קבלו היא:
לתת כמה שמקובל שאברכים בק״ס נותנים, קרי: 300-400 ולנסות לחפש בישיבות הפחות נחשבות וכדומה.

כמובן שהמעשרות שלי היום הולכים לגמח ואתן אותם בעז״ה להורים שלי כשאתארס.
 

שינדלה

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
כל המשרות שם,
להוציא אחת של קלינאות ואחת של הנהלת חשבונות,
הם משרות שלא דורשות למידה מוקדמת,
ובד״כ קשה לעבור איתם בהרבה משכורת מינימום.

מי שהשקיעה שנתיים+ של לימודים כדי לעבוד במקצוע שהיא אוהבת,
וכדי להרוויח עוד כמה שקלים,
לא מתלהבת.
שלא לדבר על כך שהרשימה דלילה מאוד
 

shira bira

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
אני בחורה בשידוכים.
כשנכנסתי לשידוכים ההורים שלי הלכו לרב מאיר קסלר, שכידוע הנושא של כלכלה נבונה הוא אחד הנושאים שיותר מעסיקים אותו.
שני ההורים שלי עובדים, אבל במשרות הוראה שלא מכניסות מידי הרבה.

ההוראה שהם קבלו היא:
לתת כמה שמקובל שאברכים בק״ס נותנים, קרי: 300-400 ולנסות לחפש בישיבות הפחות נחשבות וכדומה.

כמובן שהמעשרות שלי היום הולכים לגמח ואתן אותם בעז״ה להורים שלי כשאתארס.
ולזה יש היתכנות באופן גורף?
הגיוני כלכלית ואנושית שכל אברך יתן ל-5 ילדים כאלו סכומים? אפילו לשלשה?
 

מרחבית

משתמש מקצוען
מדובר על אנשים עדינים, צדיקים , טובי לב, באמת באמת
ובואו נזכיר עוד דבר, שלא כדאי לפתח אותו כאן, רק להזכיר, שיש סיבות חשובות ואמיתיות למה ראשי ישיבות מכוונים בחורים להענות להצעות גבוהות. והסיבות הללו אינן רק חומריות או כבוד כפי שיש האוהבים להציג.
מי שדורש בשם הרוחניות לא להענות למה שיוצא מההצע והביקוש, צריך לדעת, שיש סיבות רוחניות למה כן להענות למה שיוצא מההצע והביקוש.
זה לא מקל על המצוקה הקשה. זה רק מכוון באיזה פיתרונות כדאי להתמקד ובאלו לא.
אגב, ההצע והביקוש משתנים כל הזמן גם בתחום הזה.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קו

א הַלְלוּיָהּ הוֹדוּ לַיי כִּי טוֹב כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:ב מִי יְמַלֵּל גְּבוּרוֹת יי יַשְׁמִיעַ כָּל תְּהִלָּתוֹ:ג אַשְׁרֵי שֹׁמְרֵי מִשְׁפָּט עֹשֵׂה צְדָקָה בְכָל עֵת:ד זָכְרֵנִי יי בִּרְצוֹן עַמֶּךָ פָּקְדֵנִי בִּישׁוּעָתֶךָ:ה לִרְאוֹת בְּטוֹבַת בְּחִירֶיךָ לִשְׂמֹחַ בְּשִׂמְחַת גּוֹיֶךָ לְהִתְהַלֵּל עִם נַחֲלָתֶךָ:ו חָטָאנוּ עִם אֲבוֹתֵינוּ הֶעֱוִינוּ הִרְשָׁעְנוּ:ז אֲבוֹתֵינוּ בְמִצְרַיִם לֹא הִשְׂכִּילוּ נִפְלְאוֹתֶיךָ לֹא זָכְרוּ אֶת רֹב חֲסָדֶיךָ וַיַּמְרוּ עַל יָם בְּיַם סוּף:ח וַיּוֹשִׁיעֵם לְמַעַן שְׁמוֹ לְהוֹדִיעַ אֶת גְּבוּרָתוֹ:ט וַיִּגְעַר בְּיַם סוּף וַיֶּחֱרָב וַיּוֹלִיכֵם בַּתְּהֹמוֹת כַּמִּדְבָּר:י וַיּוֹשִׁיעֵם מִיַּד שׂוֹנֵא וַיִּגְאָלֵם מִיַּד אוֹיֵב:יא וַיְכַסּוּ מַיִם צָרֵיהֶם אֶחָד מֵהֶם לֹא נוֹתָר:יב וַיַּאֲמִינוּ בִדְבָרָיו יָשִׁירוּ תְּהִלָּתוֹ:יג מִהֲרוּ שָׁכְחוּ מַעֲשָׂיו לֹא חִכּוּ לַעֲצָתוֹ:יד וַיִּתְאַוּוּ תַאֲוָה בַּמִּדְבָּר וַיְנַסּוּ אֵל בִּישִׁימוֹן:טו וַיִּתֵּן לָהֶם שֶׁאֱלָתָם וַיְשַׁלַּח רָזוֹן בְּנַפְשָׁם:טז וַיְקַנְאוּ לְמֹשֶׁה בַּמַּחֲנֶה לְאַהֲרֹן קְדוֹשׁ יי:יז תִּפְתַּח אֶרֶץ וַתִּבְלַע דָּתָן וַתְּכַס עַל עֲדַת אֲבִירָם:יח וַתִּבְעַר אֵשׁ בַּעֲדָתָם לֶהָבָה תְּלַהֵט רְשָׁעִים:יט יַעֲשׂוּ עֵגֶל בְּחֹרֵב וַיִּשְׁתַּחֲווּ לְמַסֵּכָה:כ וַיָּמִירוּ אֶת כְּבוֹדָם בְּתַבְנִית שׁוֹר אֹכֵל עֵשֶׂב:כא שָׁכְחוּ אֵל מוֹשִׁיעָם עֹשֶׂה גְדֹלוֹת בְּמִצְרָיִם:כב נִפְלָאוֹת בְּאֶרֶץ חָם נוֹרָאוֹת עַל יַם סוּף:כג וַיֹּאמֶר לְהַשְׁמִידָם לוּלֵי מֹשֶׁה בְחִירוֹ עָמַד בַּפֶּרֶץ לְפָנָיו לְהָשִׁיב חֲמָתוֹ מֵהַשְׁחִית:כד וַיִּמְאֲסוּ בְּאֶרֶץ חֶמְדָּה לֹא הֶאֱמִינוּ לִדְבָרוֹ:כה וַיֵּרָגְנוּ בְאָהֳלֵיהֶם לֹא שָׁמְעוּ בְּקוֹל יי:כו וַיִּשָּׂא יָדוֹ לָהֶם לְהַפִּיל אוֹתָם בַּמִּדְבָּר:כז וּלְהַפִּיל זַרְעָם בַּגּוֹיִם וּלְזָרוֹתָם בָּאֲרָצוֹת:כח וַיִּצָּמְדוּ לְבַעַל פְּעוֹר וַיֹּאכְלוּ זִבְחֵי מֵתִים:כט וַיַּכְעִיסוּ בְּמַעַלְלֵיהֶם וַתִּפְרָץ בָּם מַגֵּפָה:ל וַיַּעֲמֹד פִּינְחָס וַיְפַלֵּל וַתֵּעָצַר הַמַּגֵּפָה:לא וַתֵּחָשֶׁב לוֹ לִצְדָקָה לְדֹר וָדֹר עַד עוֹלָם:לב וַיַּקְצִיפוּ עַל מֵי מְרִיבָה וַיֵּרַע לְמֹשֶׁה בַּעֲבוּרָם:לג כִּי הִמְרוּ אֶת רוּחוֹ וַיְבַטֵּא בִּשְׂפָתָיו:לד לֹא הִשְׁמִידוּ אֶת הָעַמִּים אֲשֶׁר אָמַר יי לָהֶם:לה וַיִּתְעָרְבוּ בַגּוֹיִם וַיִּלְמְדוּ מַעֲשֵׂיהֶם:לו וַיַּעַבְדוּ אֶת עֲצַבֵּיהֶם וַיִּהְיוּ לָהֶם לְמוֹקֵשׁ:לז וַיִּזְבְּחוּ אֶת בְּנֵיהֶם וְאֶת בְּנוֹתֵיהֶם לַשֵּׁדִים:לח וַיִּשְׁפְּכוּ דָם נָקִי דַּם בְּנֵיהֶם וּבְנוֹתֵיהֶם אֲשֶׁר זִבְּחוּ לַעֲצַבֵּי כְנָעַן וַתֶּחֱנַף הָאָרֶץ בַּדָּמִים:לט וַיִּטְמְאוּ בְמַעֲשֵׂיהֶם וַיִּזְנוּ בְּמַעַלְלֵיהֶם:מ וַיִּחַר אַף יי בְּעַמּוֹ וַיְתָעֵב אֶת נַחֲלָתוֹ:מא וַיִּתְּנֵם בְּיַד גּוֹיִם וַיִּמְשְׁלוּ בָהֶם שֹׂנְאֵיהֶם:מב וַיִּלְחָצוּם אוֹיְבֵיהֶם וַיִּכָּנְעוּ תַּחַת יָדָם:מג פְּעָמִים רַבּוֹת יַצִּילֵם וְהֵמָּה יַמְרוּ בַעֲצָתָם וַיָּמֹכּוּ בַּעֲוֹנָם:מד וַיַּרְא בַּצַּר לָהֶם בְּשָׁמְעוֹ אֶת רִנָּתָם:מה וַיִּזְכֹּר לָהֶם בְּרִיתוֹ וַיִּנָּחֵם כְּרֹב (חסדו) חֲסָדָיו:מו וַיִּתֵּן אוֹתָם לְרַחֲמִים לִפְנֵי כָּל שׁוֹבֵיהֶם:מז הוֹשִׁיעֵנוּ יי אֱלֹהֵינוּ וְקַבְּצֵנוּ מִן הַגּוֹיִם לְהֹדוֹת לְשֵׁם קָדְשֶׁךָ לְהִשְׁתַּבֵּחַ בִּתְהִלָּתֶךָ:מח בָּרוּךְ יי אֱלֹהֵי יִשְׂרָאֵל מִן הָעוֹלָם וְעַד הָעוֹלָם וְאָמַר כָּל הָעָם אָמֵן הַלְלוּיָהּ:
נקרא  2  פעמים

אתגר AI

חשבון הנפש • אתגר 17

לוח מודעות

למעלה