היו הרבה שטענו שיש כאן עיסקה הדומה למכירת בית בירושליםלא אני ולא אף אחד מהמשתתפים בדיון טען כזאת טענה מגוחכת.
היו הרבה שטענו שיש כאן עיסקה הדומה למכירת בית בירושליםלא אני ולא אף אחד מהמשתתפים בדיון טען כזאת טענה מגוחכת.
ולכן שוב, ושוב:סיפרתי באשכול אחר מפי שדכנית, על בחור מעולה שהוריו עוד לא אמרו מילה על כסף, רק בררו על טיב הבחורה, וקבלו אינפורמציה שהם לא רוצים בחור עם אף גבוה שמבקש וכו'.
וסיפור אחר על בחור מעולה שהוריו בררו כנ''ל וקבלו מסר, שהורי הבחורה מעריכים אותו כערכו וכל כך היו רוצים בשמחה לתת הרבה, רק שבאפשרותם לתת עד כך וכך.
חידה: מי הרוויחה ומי הפסידה?
הראשונה היא קרבן השנאה והכעס, שבאים מהמצוקה, אבל לא רק.
אי אפשר לרצות מישהו מקבוצה שמראש רואים באור כל כך שלילי.
אם ממילא אני כבר נותן 800 K למה לא ארצה שהבת תהיה לידירק שאלה תמימה:
אם הכל בא מהצד של הבחור,
והוא זה שרוצה לקחת משכנתאות מטורפות העיקר להשאר בירושלים,
למה המגורים הם בד״כ ליד הורי הכלה?
אז לא הכל החתן אשם...למה כשאני נותן 800 K לא ארצה שהבת תהיה לידי
לצערינו השאלות הנ"ל מגיעות לבי"ד גם במשפחות בהם אב הכלה נתן 'רק' 100 אל"ש.מה קורה אם אחרי 5 שנים, חס וחלילה, הם נפרדים
יש כאן ביטול עיסקה, מה עם הכסף?
קודה נוספת:
לפני זמן מה היה פה אשכול בפורום,
על צלמת שעוברת דירה לצפון,
לא זוכרת לאיפה בדיוק,
ורוצה לברר מה המקובלות.
הסבירו לה יפה מאוד,
שהמחירים נמוכים בהרבה,
וגם הביקוש לא משהו,
כי אנשים כמעט לא שוכרים שרותים מסוג זה.
ראשי ישיבות מנחים את הבחורים לקחת על עצמם משכנתאות סבירות ולא גבוהות, כיוון שזה יפריע להם להמשיך ללמוד.רק שאלה תמימה:
אם הכל בא מהצד של הבחור,
והוא זה שרוצה לקחת משכנתאות מטורפות העיקר להשאר בירושלים,
למה המגורים הם בד״כ ליד הורי הכלה?
ואם הם גרים באחד ממה שנקרא פרוייקטים להוציא מקרים חריגים
אם הזוג ישאר במרכז הוא ילך לגור שם?
ולמה שמישהו יסכים להיות זה שמקריב את המשכורת הגבוהה מהמרכז בשביל שעוד כמה שנים אחרים יקבלו משכורת גבוהה גם שם?נכון, עכשיו המצב הוא כזה... (אפילו שאני לא בטוחה כ"כ)
אבל עוד כמה שנים זה ישתנה!!!
קלישאה נפוצה שצריך לבדוק טוב מה הבסיס המציאותי שלה.דבר נוסף,
הוצאות המחיה לא כ"כ יקרות שם, אולי פחות עבודה אבל גם פחות הוצאות...
זה נקודה שהיא דווקא לטובת הפריפריה לא לרעה.נקודה נוספת:
לפני זמן מה היה פה אשכול בפורום,
על צלמת שעוברת דירה לצפון,
לא זוכרת לאיפה בדיוק,
ורוצה לברר מה המקובלות.
הסבירו לה יפה מאוד,
שהמחירים נמוכים בהרבה,
וגם הביקוש לא משהו,
כי אנשים כמעט לא שוכרים שרותים מסוג זה.
בגלל ש:פחות עבודה
בגלל שאנשים פשוט לא קונים מותרות.הוצאות המחיה לא כ"כ יקרות שם,
כאן יש פרסום על צלמיות בצפון. אפשר פשוט לנסות לפרסם שם ולראות אם יש ביקושכי אנשים כמעט לא שוכרים שרותים מסוג זה.
אין לי מושג.כאן יש פרסום על צלמיות בצפון. אפשר פשוט לנסות לפרסם שם ולראות אם יש ביקוש
בא נגיד שזה לא ממש משכנעמאגר משרות חדשות בצפון עדכני להיום
מתעדכן כל הזמן
כל המשרות שם,מאגר משרות חדשות בצפון עדכני להיום
מתעדכן כל הזמן
ולזה יש היתכנות באופן גורף?אני בחורה בשידוכים.
כשנכנסתי לשידוכים ההורים שלי הלכו לרב מאיר קסלר, שכידוע הנושא של כלכלה נבונה הוא אחד הנושאים שיותר מעסיקים אותו.
שני ההורים שלי עובדים, אבל במשרות הוראה שלא מכניסות מידי הרבה.
ההוראה שהם קבלו היא:
לתת כמה שמקובל שאברכים בק״ס נותנים, קרי: 300-400 ולנסות לחפש בישיבות הפחות נחשבות וכדומה.
כמובן שהמעשרות שלי היום הולכים לגמח ואתן אותם בעז״ה להורים שלי כשאתארס.
ובואו נזכיר עוד דבר, שלא כדאי לפתח אותו כאן, רק להזכיר, שיש סיבות חשובות ואמיתיות למה ראשי ישיבות מכוונים בחורים להענות להצעות גבוהות. והסיבות הללו אינן רק חומריות או כבוד כפי שיש האוהבים להציג.מדובר על אנשים עדינים, צדיקים , טובי לב, באמת באמת
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
26.09
כ"ג אלול
פתיחת מסלול
מאסטר בשיווק דיגיטלי
מלגות גבוהות!
19.11
י"ח חשוון
פתיחת מסלול
חדשנות AI ובינה מלאכותית
קורס מקוצר
25.11
כ"ד
פתיחת מסלול
פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת מסלול
פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת מסלול
עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קו
א הַלְלוּיָהּ הוֹדוּ לַיי כִּי טוֹב כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:ב מִי יְמַלֵּל גְּבוּרוֹת יי יַשְׁמִיעַ כָּל תְּהִלָּתוֹ:ג אַשְׁרֵי שֹׁמְרֵי מִשְׁפָּט עֹשֵׂה צְדָקָה בְכָל עֵת:ד זָכְרֵנִי יי בִּרְצוֹן עַמֶּךָ פָּקְדֵנִי בִּישׁוּעָתֶךָ:ה לִרְאוֹת בְּטוֹבַת בְּחִירֶיךָ לִשְׂמֹחַ בְּשִׂמְחַת גּוֹיֶךָ לְהִתְהַלֵּל עִם נַחֲלָתֶךָ:ו חָטָאנוּ עִם אֲבוֹתֵינוּ הֶעֱוִינוּ הִרְשָׁעְנוּ:ז אֲבוֹתֵינוּ בְמִצְרַיִם לֹא הִשְׂכִּילוּ נִפְלְאוֹתֶיךָ לֹא זָכְרוּ אֶת רֹב חֲסָדֶיךָ וַיַּמְרוּ עַל יָם בְּיַם סוּף:ח וַיּוֹשִׁיעֵם לְמַעַן שְׁמוֹ לְהוֹדִיעַ אֶת גְּבוּרָתוֹ:ט וַיִּגְעַר בְּיַם סוּף וַיֶּחֱרָב וַיּוֹלִיכֵם בַּתְּהֹמוֹת כַּמִּדְבָּר:י וַיּוֹשִׁיעֵם מִיַּד שׂוֹנֵא וַיִּגְאָלֵם מִיַּד אוֹיֵב:יא וַיְכַסּוּ מַיִם צָרֵיהֶם אֶחָד מֵהֶם לֹא נוֹתָר:יב וַיַּאֲמִינוּ בִדְבָרָיו יָשִׁירוּ תְּהִלָּתוֹ:יג מִהֲרוּ שָׁכְחוּ מַעֲשָׂיו לֹא חִכּוּ לַעֲצָתוֹ:יד וַיִּתְאַוּוּ תַאֲוָה בַּמִּדְבָּר וַיְנַסּוּ אֵל בִּישִׁימוֹן:טו וַיִּתֵּן לָהֶם שֶׁאֱלָתָם וַיְשַׁלַּח רָזוֹן בְּנַפְשָׁם:טז וַיְקַנְאוּ לְמֹשֶׁה בַּמַּחֲנֶה לְאַהֲרֹן קְדוֹשׁ יי:יז תִּפְתַּח אֶרֶץ וַתִּבְלַע דָּתָן וַתְּכַס עַל עֲדַת אֲבִירָם:יח וַתִּבְעַר אֵשׁ בַּעֲדָתָם לֶהָבָה תְּלַהֵט רְשָׁעִים:יט יַעֲשׂוּ עֵגֶל בְּחֹרֵב וַיִּשְׁתַּחֲווּ לְמַסֵּכָה:כ וַיָּמִירוּ אֶת כְּבוֹדָם בְּתַבְנִית שׁוֹר אֹכֵל עֵשֶׂב:כא שָׁכְחוּ אֵל מוֹשִׁיעָם עֹשֶׂה גְדֹלוֹת בְּמִצְרָיִם:כב נִפְלָאוֹת בְּאֶרֶץ חָם נוֹרָאוֹת עַל יַם סוּף:כג וַיֹּאמֶר לְהַשְׁמִידָם לוּלֵי מֹשֶׁה בְחִירוֹ עָמַד בַּפֶּרֶץ לְפָנָיו לְהָשִׁיב חֲמָתוֹ מֵהַשְׁחִית:כד וַיִּמְאֲסוּ בְּאֶרֶץ חֶמְדָּה לֹא הֶאֱמִינוּ לִדְבָרוֹ:כה וַיֵּרָגְנוּ בְאָהֳלֵיהֶם לֹא שָׁמְעוּ בְּקוֹל יי:כו וַיִּשָּׂא יָדוֹ לָהֶם לְהַפִּיל אוֹתָם בַּמִּדְבָּר:כז וּלְהַפִּיל זַרְעָם בַּגּוֹיִם וּלְזָרוֹתָם בָּאֲרָצוֹת:כח וַיִּצָּמְדוּ לְבַעַל פְּעוֹר וַיֹּאכְלוּ זִבְחֵי מֵתִים:כט וַיַּכְעִיסוּ בְּמַעַלְלֵיהֶם וַתִּפְרָץ בָּם מַגֵּפָה:ל וַיַּעֲמֹד פִּינְחָס וַיְפַלֵּל וַתֵּעָצַר הַמַּגֵּפָה:לא וַתֵּחָשֶׁב לוֹ לִצְדָקָה לְדֹר וָדֹר עַד עוֹלָם:לב וַיַּקְצִיפוּ עַל מֵי מְרִיבָה וַיֵּרַע לְמֹשֶׁה בַּעֲבוּרָם:לג כִּי הִמְרוּ אֶת רוּחוֹ וַיְבַטֵּא בִּשְׂפָתָיו:לד לֹא הִשְׁמִידוּ אֶת הָעַמִּים אֲשֶׁר אָמַר יי לָהֶם:לה וַיִּתְעָרְבוּ בַגּוֹיִם וַיִּלְמְדוּ מַעֲשֵׂיהֶם:לו וַיַּעַבְדוּ אֶת עֲצַבֵּיהֶם וַיִּהְיוּ לָהֶם לְמוֹקֵשׁ:לז וַיִּזְבְּחוּ אֶת בְּנֵיהֶם וְאֶת בְּנוֹתֵיהֶם לַשֵּׁדִים:לח וַיִּשְׁפְּכוּ דָם נָקִי דַּם בְּנֵיהֶם וּבְנוֹתֵיהֶם אֲשֶׁר זִבְּחוּ לַעֲצַבֵּי כְנָעַן וַתֶּחֱנַף הָאָרֶץ בַּדָּמִים:לט וַיִּטְמְאוּ בְמַעֲשֵׂיהֶם וַיִּזְנוּ בְּמַעַלְלֵיהֶם:מ וַיִּחַר אַף יי בְּעַמּוֹ וַיְתָעֵב אֶת נַחֲלָתוֹ:מא וַיִּתְּנֵם בְּיַד גּוֹיִם וַיִּמְשְׁלוּ בָהֶם שֹׂנְאֵיהֶם:מב וַיִּלְחָצוּם אוֹיְבֵיהֶם וַיִּכָּנְעוּ תַּחַת יָדָם:מג פְּעָמִים רַבּוֹת יַצִּילֵם וְהֵמָּה יַמְרוּ בַעֲצָתָם וַיָּמֹכּוּ בַּעֲוֹנָם:מד וַיַּרְא בַּצַּר לָהֶם בְּשָׁמְעוֹ אֶת רִנָּתָם:מה וַיִּזְכֹּר לָהֶם בְּרִיתוֹ וַיִּנָּחֵם כְּרֹב (חסדו) חֲסָדָיו:מו וַיִּתֵּן אוֹתָם לְרַחֲמִים לִפְנֵי כָּל שׁוֹבֵיהֶם:מז הוֹשִׁיעֵנוּ יי אֱלֹהֵינוּ וְקַבְּצֵנוּ מִן הַגּוֹיִם לְהֹדוֹת לְשֵׁם קָדְשֶׁךָ לְהִשְׁתַּבֵּחַ בִּתְהִלָּתֶךָ:מח בָּרוּךְ יי אֱלֹהֵי יִשְׂרָאֵל מִן הָעוֹלָם וְעַד הָעוֹלָם וְאָמַר כָּל הָעָם אָמֵן הַלְלוּיָהּ: