מידע שימושי בעניין השידוכים

  • פותח הנושא mat
  • פורסם בתאריך

קריה נאמנה

משתמש מקצוען
יש שתי בעיות, במאקרו ובמיקרו.

במיקרו - באדם הפרטי שצריך לחתן בת, ואין לו מאיפה לשלם סכומים גדולים - אומרים לו 'אל תתחייב, ותלך על השידוכים שמציעים בסכומים שיש לך. זה מה יש'.
הבעיה האמיתית היא במאקרו. בגדול.
אין מספיק בחורים טובים בשביל כל הבחורות הטובות. אין.
גם אם לכל הורה היו צונחים משמים איזה 400K בשביל כל בת - המחירים היו ממריאים לשמים, והמחירים של בחור טוב היו מתחילים ב-800K. ענין של היצע וביקוש.
מהסמינרים יוצאות כיתות שלמות של 'בחורות טובות', שלמדו מקצוע נחמד לחיים, לבושות בצניעות ו-זהו, בעצם. לא צריך יותר.
מבחורי הישיבות דורשים שילמדו שלושה סדרים מלאים, יקומו לתפילה בשעה 7 בבוקר, ועוד.
ו-כן. לא כל הבחורים בנויים לשבת וללמוד שעות ארוכות. אז יש כאלו שמוכנים להתבטל כל היום, לקרוא עיתונים ולפצח פיצוחים, העיקר שהם יקראו 'בחורי ישיבות', ויוכלו להיות בשוק השידוכים ברוגע. הם מוכנים אפילו להבטיח שהם ימשיכו בכולל כל החיים.
ו-יש בחורים רציניים, שלא מוכנים לעשות שקר בנפשם, ולבזבז שנים יקרות יקרות, ויוצאים לעבודה - ואוטומטית הופכים ל'אאוט' בשוק השידוכים. 'הוא הרי בחור עובד'.
במיקרו - אני מסכימה אתך. חוויתי את זה וזה ממש מגעיל.
במאקרו - אני לא כ"כ מסכימה.
כל הדיבורים האלו כאילו אין מספיק בחורים טובים הם חלק מבועת האשליה שמאפשרת את כל ה"סחטנות" הזו.
לבחורות הטובות יש בד"כ אחים, שהם בחורים טובים בהחלט.
בדיוק כמו שלא כל הבחורות הטובות לומדות בסמינר את אותו המסלול, ויש בחורות מצוינות, שעשו את השיקול שלהן ובחרו מסלול רגוע יותר, גם בישיבה לא כולם מסוגלים לקום ב7 ולללמוד שלשה סדרים מלאים.
עדיין החלוקה הגסה שלך, שזה או לעמוד בדרישות קשות בלי שום הנחה, או להתבטל, או לעזוב את הישיבה, היא קיצונית.
בחור שמסוגל ללמוד מעט, אבל לא מסוגל לעמוד בדרישות הנוקשות שהזכרת, צריך להיות שוטה גמור כדי לעזוב את הישיבה. הוא עדיין לא חייב לקרוא עיתונים ולפצח גרעינים כל היום.
הוא יכול ללמוד כמה שהוא מסוגל, ולמצוא לעצמו עיסוקים מועילים בשאר הזמן.
יש מספיק ישיבות טובות שמאפשרות את זה.
 

טיגריס

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי DIP
נקודה נוספת-
לעיתים קרובות הדירות בפריפריות מסויימות קטנות
מאלו שבמרכז לאותו מספר חדרים.
אז כשאומרים מחיר -
תבררו מטרז׳.

ונקודה אחרונה שנובעת גם היא מהקודמת:
זוגות רבים קונים בפריפריה דירות 4 חדרים+חצר.
כי ה3 פצפונות,
והם חייבים מקום לסוכה.
תוספת שמייקת את הדירה בכמעט 50%
מצחיק אותי..
אני ושני אחים קנינו דירות של 3 חדרים ובכן:
בבית שמש 3 חדרים = 82 מ''ר + אופציה של 15 מ''ר + מרפסת 12 מ''ר 1260000
אח קנה ב ירושלים קרית יובל דירה ישנה ומוזנחת 63 מ''ר ללא מרפסת קומה 3 ללא מעלית 1250000
אח קונה כעת דירה בירושלים במעלות דפנה קומה רביעית כמובן ללא מעלית 60 מ''ר ללא מרפסת 1650000 ( אולי ירד במחרי כמה שקלים..)
איפה ההגיון???
איפה קטנה.
נמשיך 2 גיסים קנו דירה בצפת שניהם 5 חדרים בפחות מ 900000 ש''ח עם נוף מטורף. איזור מתחרד. ומה רע? אז יעשו רישיון..
 

קריה נאמנה

משתמש מקצוען
זה לא נכון.
באמת יש יותר בחורות טובות מבחורים טובים.
והסיבה פשוטה:
בשביל להיות בחורה טובה צריך לרצות בעל שישב וילמד כל היום.
בשביל להיות בחור טוב צריך לשבת וללמוד כל היום.
וזהו, שיותר קל לרצות את זה מליישם.
זה לפני החתונה.
אח"כ אמורים ליישם את זה יחד.
 

אפרסמון2

משתמש סופר מקצוען
יש כאלו שבשבילם זו מעלה (כמוני למשל)
יש כאלו שחשוב לבם מאד לשלוח את הילדים למוסדות של הקהילה שלהם (ואני מכבדת את זה)
יתכן מאד שבאלעד יהיה להם מוסד קהילתי ובצפת לא.
?

הנושא הוא הציבור הליטאי.

טענתי שאין הבדל בהומוגניות/הטרוגניות בין המרכז לפריפריה. (לא שההבדל טוב או לא טוב, פשוט שהוא כמעט לא קיים).

הדוגמה שהבאתי ברורה? בית יעקב יסודי, בכל הריכוזים החרדיים מקובל שהציבור בו הוא פלוס מינוס ליטאי/ספרדי ישיבתי, בלי לברור בפינצטה. אז כך זה באלעד וכך זה בצפת וכך זה בק"ס וכך זה בירוחם, וכך זה ברוב המקומות (נדירים מאוד המקומות שהקהילה שולחת את הבנות למוסדות הותיקים של ה"קירוב").

(אפילו בית יעקב "עץ", אם רוצים, יש כמדומתני גם באלעד וגם בצפת. אבל זה אולי רק בצפת).

אז על מה אנחנו מדברים?

אם אתם מדברים על מוסדות של חסידויות, אז נכון, אבל עבור אלו לא צריך אשכולות בפרוג, הם מגיעים בלאו הכי :)
 
נערך לאחרונה ב:

nori

משתמש מקצוען
עיצוב ואדריכלות פנים
בשביל להיות בחורה טובה צריך לרצות בעל שישב וילמד כל היום.
אני לא מתוכחת איתך שהבחורה המתוארת היא בחורה טובה.
אבל אני כן אומר לך שאם זו ההגדרה שלך לבחורה טובה, אפשר למצא לה בחור טוב עם הגדרה מקבילה בתג מחיר יחסית נמוך.
מי שהשאיפות שלו לא בשמיים יכול למצא אחד כזה במגדר המקביל.

הבעיה המתוארת כאן היא בחורות טובות בהגדרה קצת אחרת: בחורות מוכשרות, חרוצות, נראות טוב, גדלות בבית טוב, עם הורים טובים, למדו בסמינר טוב, מקצוע טוב עם סכוי טוב למשכורת טובה.
בחורה כזו למרות הערך הרב שלה תמצא בחור כערכה רק אם ההורים ישקיעו הרבה כסף. המון. וזה בעיה.
 

סימן שאלה

משתמש פעיל
הבעיה המתוארת כאן היא בחורות טובות בהגדרה קצת אחרת: בחורות
איכותיות, ערכיות, ומשום מה שאיפת חייהן מגיל 3 היא בעל תלמיד חכם, ושאיפתן לא נשחקה במשך השנים אלא התעצמה.
או בקיצור, "בת תלמיד חכם" עם כל המשמעות של זה, שאליה התכוונו כשאמרו "לעולם ימכור אדם כל אשר לו וישא בת תלמיד חכם"

בחורה כזו למרות הערך הרב שלה תמצא בחור כערכה רק אם ההורים ישקיעו הרבה כסף. המון. וזה בעיה.
 
נערך לאחרונה ב:

אפרסמון2

משתמש סופר מקצוען
מצחיק אותי..
אני ושני אחים קנינו דירות של 3 חדרים ובכן:
בבית שמש 3 חדרים = 82 מ''ר + אופציה של 15 מ''ר + מרפסת 12 מ''ר 1260000
אח קנה ב ירושלים קרית יובל דירה ישנה ומוזנחת 63 מ''ר ללא מרפסת קומה 3 ללא מעלית 1250000
אח קונה כעת דירה בירושלים במעלות דפנה קומה רביעית כמובן ללא מעלית 60 מ''ר ללא מרפסת 1650000 ( אולי ירד במחרי כמה שקלים..)
איפה ההגיון???
איפה קטנה.
נמשיך 2 גיסים קנו דירה בצפת שניהם 5 חדרים בפחות מ 900000 ש''ח עם נוף מטורף. איזור מתחרד. ומה רע? אז יעשו רישיון..
תכל'ס.

(יש באשכול הזה (וכנראה לא רק :( ) אנשים שסבורים ש"פריפריה" זה גימטריה של "דירות דפוקות".
פריפריה זה ריחוק מהמרכז. עם כל המשמעות של ריחוק מהמרכז.
אבל כל שאר הדברים?
יש מהכל, גם במרכז וגם בפריפריה
יש דירות חדשות ויש ישנות
יש דירות באזור חרדי ויש באזור מעורב ויש באזור חילוני
יש עם מרפסת סוכה ויש בלי
יש עם ראש עיר נדיב ויש עם ראש עיר כילי (ומידי חמש/עשר שנים הם מתחלפים)
יש עם מעלית ויש בלי
יש עם שכנים ששופכים את הספונג'ה על חבלי הכביסה ויש בלי
וכן הלאה...)
 
נערך לאחרונה ב:

loving music

משתמש מקצוען
תכל'ס.

(יש באשכול הזה אנשים שסבורים ש"פריפריה" זה גימטריה של "דירות דפוקות".
פריפריה זה ריחוק מהמרכז. עם כל המשמעות של ריחוק מהמרכז.
אבל כל שאר הדברים?
גם במרכז וגם בפריפריה
יש דירות חדשות ויש ישנות
יש דירות באזור חרדי ויש באזור מעורב ויש באזור חילוני
יש עם מרפסת סוכה ויש בלי
יש עם ראש עיר נדיב ויש עם ראש עיר כילי (ומידי חמש/עשר שנים הם מתחלפים)
יש עם מעלית ויש בלי
יש עם שכנים ששופכים את הספונג'ה על החבלים ויש בלי
וכן הלאה...)
חבל שאי אפשר ללייק יותר מפעם אחת
 

אפרסמון2

משתמש סופר מקצוען
?

הנושא הוא הציבור הליטאי.

טענתי שאין הבדל בהומוגניות/הטרוגניות בין המרכז לפריפריה. (לא שההבדל טוב או לא טוב, פשוט שהוא כמעט לא קיים).

הדוגמה שהבאתי ברורה? בית יעקב יסודי, בכל הריכוזים החרדיים מקובל שהציבור בו הוא פלוס מינוס ליטאי/ספרדי ישיבתי, בלי לברור בפינצטה. אז כך זה באלעד וכך זה בצפת וכך זה בק"ס וכך זה בירוחם, וכך זה ברוב המקומות (נדירים מאוד המקומות שהקהילה שולחת את הבנות למוסדות הותיקים של ה"קירוב").

(אפילו בית יעקב "עץ", אם רוצים, יש כמדומתני גם באלעד וגם בצפת. אבל זה אולי רק בצפת).

אז על מה אנחנו מדברים?

אם אתם מדברים על מוסדות של חסידויות, אז נכון, אבל עבור אלו לא צריך אשכולות בפרוג, הם מגיעים בלאו הכי :)
בנושא של מוסדות החינוך יש משהו אחר. והוא לא קשור להטרוגניות. הוא קשור למבחר ולמנעד.

למשל בנושא של הבנים.
אם תגורו נניח ברמות, יהיו לכם כמה וכמה אופציות של חיידרים. (לא כולם ממש סמוכים לבית, אבל כולם במרחק הסעה הגיונית)
נגיד רמות שונות של פרומקייט, צורת הלימוד ("זכרו"?), איכות הצוות החינוכי, וכו'.

אז נכון שבית יעקב, למשל, גם ברמות לא יהיו לכם 2 אופציות. אבל מבחינת חיידרים למשל (ותיכונים למשל), בפריפריה יעמדו לפניכם פחות אופציות מאשר במרכז.
 
נערך לאחרונה ב:

yitzhak123

משתמש סופר מקצוען
הנדסת תוכנה
שאיפת חייהן מגיל 3 היא בעל תלמיד חכם, ושאיפתן לא נשחקה במשך השנים אלא התעצמה.
או בקיצור, "בת תלמיד חכם" עם כל המשמעות של זה, שאליה התכוונו כשאמרו "לעולם ימכור אדם כל אשר לו וישא בת תלמיד חכם"
"לעולם ימכור אדם כל מה שיש לו וישא בת תלמיד חכם, שאם מת או גולה - מובטח לו שבניו תלמידי חכמים, ואל ישא בת עם הארץ, שאם מת או גולה - בניו עמי הארץ"

לא נראה ממאמר חז"ל קשר לשאיפה לבעל תלמיד חכם כמשמעותו כיום - לימוד כל החיים והאישה מפרנסת.

בהחלט יכול להיות בחורה ששאיפתה שבעלה יפרנס אותה ועדיין להיקרא בת תלמיד חכם, כל עוד מתקיים העניין שתשלח בניו לת"ת.
 

loving music

משתמש מקצוען
בנושא של מוסדות החינוך יש משהו אחר. והוא לא קשור להטרוגניות. הוא קשור למבחר ולמנעד.

למשל בנושא של הבנים.
כלומר אם תגורו נניח ברמות, יהיו לכם כמה וכמה אופציות של חיידרים. (לא כולם ממש סמוכים לבית, אבל כולם במרחק הסעה הגיונית)
ממה מורכב המנעד?
הכי חשוב, כמובן, זה הפרומקייט:
חיידרים עם או בלי סרט (לא סרט במובן של movie, כן? סרט מבד סביב כיפת הקטיפה המונחת בקרקפת הילדים).
עד איזה גיל לובשים ג'ינס/מכנסיים קצרות
האם יש פיקוח מספק על אורך השערות (לא קוקו, כן? הפוני)
האם ההורים מחזיקים טלפון חכם

ויש גם דברים פחות חשובים: צורת הלימוד ("זכרו"?), איכות הצוות החינוכי, וכו'.


לכן בעיני, הפרמטר הראשון באיזה פריפריה לבחור, הוא בדיקה יסודית של מוסדות החינוך.
נכון בהחלט
אבל כמו בכל דבר יש 2 צדדים, ולא תמיד שליחה למוסד המושלם תנפיק את הילדים המושלמים
יכול לגדול ילד בפריפריה, ללמוד עם חברים שבבני ברק ההורים שלו לא היו נותנים להם לשחק ביחד למטה, ולגדול הרבה יותר שמור ויציב בהשקפותיו מבני דודיו שהתחנכו בתת"ים הכי טובים בבני ברק
אז אני לא אומרת שתלכו לגור בעיר שהמוסד הכי חרדי בו זה בית ספר של שובו, אבל לא בטוח שת"ת שמלמד בשיטת "זכרו" (או להיפך כמובן....) זו סיבה מספיקה להמנע מפריפריה...
 

yitzhak123

משתמש סופר מקצוען
הנדסת תוכנה
באופן שיהיה "מובטח לו שבניו תלמידי חכמים" (כמובן אין הכוונה מובטח ב100 אחוז, וגם ברור שאין הכוונה דוקא לתלמידי חכמים בסדר גודל, ובכל זאת איזשהו מדד יש כאן)
ההפך לזה במאמר חז"ל זה "בניו עמי הארץ", כשבחז"ל מובאים עמי הארץ כמי שלא ידעו את ההלכות הבסיסיות ביותר.

כך שאפשר שתלמידי חכמים המוזכרים הם כאלו שיודעים ומקיימים את הלכות התורה והם לא "עמי הארץ".
ובכך מובן הלשון "מובטח לו" האמא שמכירה ומקיימת את הלכות התורה מהבית תבטיח שגם בנה ידע אותם, על זה שבנה יעסוק בתורה לאורך חייו אין אפשרות להבטיח.
 

סימן שאלה

משתמש פעיל
סיון תשפ"א

אסיפה של כל מנהלי החדרים במגזר הליטאי על המצוקה התקציבית.

אחד המנהלים מציע:
"מהיום לכל תלמוד תורה יהיה מחיר מחירון של הת"ת. מינימום שכ"ל 400K לשנה
והמחיר יעלה ככל שאיכות הת"ת עולה.
לפי המחירון של הת"ת בשוק בדרך כלל ימדד איכות הת"ת.
מן הסתם, למשפחות יהיה אינטרס למתג את איכות המשפחה, ולכן הן תהיינה חייבות להתאמץ ולהכניס את בניהם לת"ת חשוב אחרת המעמד של המשפחה יהיה נמוך
אני לא חושב שבגלל שמשפחה צריכה מיתוג היא יכולה לבוא בטענות על מנהלי הת"תים שדורשים כסף. כי מיתוג עולה כסף

חוץ מזה, אתם יודעים שאין מספיק מקום בחיידרים הטובים בשביל כל הילדים. אין.
זה יהיה פשוט ענין של היצע וביקוש.

הסכמה גורפת. האסיפה ננעלת.

למחרת יוצאת הודעה לציבור.


תמוז תשפ"א

אסיפה של כל ראשי הישיבות הקטנות במגזר הליטאי על המצוקה התקציבית.

אחד המנהלים מציע:
"מהיום לכל ישיבה יהיה מחיר מחירון. מינימום שכ"ל 400K לשנה
והמחיר יעלה ככל שאיכות הישיבה עולה.
לפי המחירון של הישיבה בשוק בדרך כלל תמדד איכות הישיבה.
מן הסתם, למשפחות יהיה אינטרס למתג את איכות המשפחה, ולכן הן תהיינה חייבות להתאמץ ולהכניס את בניהם לישיבה חשובה אחרת המעמד של המשפחה יהיה נמוך
אני לא חושב שבגלל שמשפחה צריכה מיתוג היא יכולה לבוא בטענות על ראשי הישיבות שדורשים כסף. כי מיתוג עולה כסף

חוץ מזה, אתם יודעים שאין מספיק מקום בישיבות הטובות בשביל כל הבחורים הטובים. אין.
זה יהיה פשוט ענין של היצע וביקוש.

הסכמה גורפת. האסיפה ננעלת.

למחרת יוצאת הודעה לציבור.


אב תשפ"א

אסיפה של כל ראשי הישיבות הגדולות במגזר הליטאי על המצוקה התקציבית.

אחד המנהלים מציע:
"מהיום לכל ישיבה יהיה מחיר מחירון. מינימום שכ"ל 400K לשנה
המחיר יעלה ככל שאיכות הישיבה עולה.
לפי המחירון של הישיבה בשוק בדרך כלל תמדד איכות הישיבה.
מן הסתם, למשפחות יהיה אינטרס למתג את איכות המשפחה, ולכן הן תהיינה חייבות להתאמץ ולהכניס את בניהם לישיבה חשובה אחרת המעמד של המשפחה יהיה נמוך
אני לא חושב שבגלל שמשפחה צריכה מיתוג היא יכולה לבוא בטענות על ראשי הישיבות שדורשים כסף. כי מיתוג עולה כסף

חוץ מזה, אתם יודעים שאין מספיק מקום בישיבות הטובות בשביל כל הבחורים הטובים. אין.
זה יהיה פשוט ענין של היצע וביקוש.

הסכמה גורפת. האסיפה ננעלת.

למחרת יוצאת הודעה לציבור.


אלול תשפ"א

אסיפה של כל מנהלי הסמינרים במגזר הליטאי על המצוקה התקציבית.

אחד המנהלים מציע:
"מהיום לכל סמינר יהיה מחיר מחירון. מינימום שכ"ל 400K לשנה
והמחיר יעלה ככל שאיכות הסמינר עולה.
לפי המחירון של הסמינר בשוק בדרך כלל תמדד איכות הסמינר.
מן הסתם, למשפחות יהיה אינטרס למתג את איכות המשפחה, ולכן הן תהיינה חייבות להתאמץ ולהכניס את בנותיהם לסמינר חשוב אחרת המעמד של המשפחה יהיה נמוך
אני לא חושב שבגלל שמשפחה צריכה מיתוג היא יכולה לבוא בטענות על מנהלי הסמינרים שדורשים כסף. כי מיתוג עולה כסף

חוץ מזה, אתם יודעים שאין מספיק מקום בסמינרים הטובים בשביל כל הבחורות הטובות. אין.
זה יהיה פשוט ענין של היצע וביקוש.

הסכמה גורפת. האסיפה ננעלת.

למחרת יוצאת הודעה לציבור.


תשרי תשפ"ב

אסיפה של כל ראשי הכוללים במגזר הליטאי על המצוקה התקציבית.

אחד המנהלים מציע:
"מהיום לכל כולל יהיה מחיר מחירון. מינימום תרומה 400K לשנה
והמחיר יעלה ככל שאיכות הכולל עולה.
לפי המחירון של הכולל בשוק בדרך כלל ימדד איכות הכולל.
מן הסתם, למשפחות יהיה אינטרס למתג את איכות המשפחה, ולכן הן תהיינה חייבות להתאמץ ולהכניס את הבעל לכולל חשוב אחרת המעמד של המשפחה יהיה נמוך
אני לא חושב שבגלל שמשפחה צריכה מיתוג היא יכולה לבוא בטענות על ראשי הכוללים שדורשים כסף. כי מיתוג עולה כסף

חוץ מזה, אתם יודעים שאין מספיק מקום בכוללים הטובים בשביל כל האברכים הטובים. אין.
זה יהיה פשוט ענין של היצע וביקוש.

הסכמה גורפת. האסיפה ננעלת.

למחרת יוצאת הודעה לציבור.


חשוון תשפ"ב

אסיפה של כל גבאי בתי הכנסת על המצוקה התקציבית.

אחד הגבאים מציע:
"מהיום לכל בית כנסת יהיה מחיר מחירון. מינימום דמי חבר 400K לשנה
והמחיר יעלה ככל שאיכות המתפללים עולה.
לפי המחירון של בית הכנסת בשוק בדרך כלל תמדד איכות המתפללים.
מן הסתם, למשפחות יהיה אינטרס למתג את איכותן, ולכן הן תהיינה חייבות להתאמץ ולהשתייך לבית כנסת חשוב, אחרת המעמד של המשפחה יהיה נמוך
אני לא חושב שבגלל שמשפחה צריכה מיתוג היא יכולה לבוא בטענות על גבאי בתי הכנסת שדורשים כסף. כי מיתוג עולה כסף

חוץ מזה, אתם יודעים שאין מספיק מקום בבית הכנסת בשביל כל אלו שרוצים לקנות מקום. אין.
זה יהיה פשוט ענין של היצע וביקוש.

הסכמה גורפת. האסיפה ננעלת.

למחרת יוצאת הודעה לציבור.


כסלו תשפ"ב

יושב לו הרב אלעזר מנחם ליטוואק בביתו תפוס שרעפים
לידו מחשבון קטן ודף, והוא רושם:
הכנסות:
כולל: 2000 ₪ חודשי
משכורת מבית הספר (20 שעות שבועיות בחינוך העצמאי בתקן, ואל תשאלו אותי איך היא הגיעה לזה כי זה סוד צבאי)= 7000 ש"ח
סה"כ 9000 . * 12 = הכנסה שנתית 108K ש"ח

הוצאות:
שכ"ל תלמוד תורה של מוישי , חזקי ושלומי = מליון מאתיים
שכ"ל ישיבה קטנה של דודי 400K
שכ"ל ישיבה גדולה של אברמי 400K
שכ"ל הסמינר של רותי ושיפי 800 K
התרומה לכולל 400K
דמי חבר בית כנסת 400 K
:..
...

רגע, משהו לא מסתדר לי כאן עם המספרים...
כמובן שאין הרבה מה לעשות נגד התופעה (כי שכחתי לספר שבר"ח סיון יצא חוק חדש של הממשלה החדשה שאין לפתוח מוסדות חדשים עד הודעה חדשה).
התכוונתי לשאול רק האם לדעתכם המשפט
אני לא חושב שבגלל שמשפחה צריכה מיתוג היא יכולה לבוא בטענות על ... שדורשים כסף. כי מיתוג עולה כסף
הוא נכון
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קו

א הַלְלוּיָהּ הוֹדוּ לַיי כִּי טוֹב כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:ב מִי יְמַלֵּל גְּבוּרוֹת יי יַשְׁמִיעַ כָּל תְּהִלָּתוֹ:ג אַשְׁרֵי שֹׁמְרֵי מִשְׁפָּט עֹשֵׂה צְדָקָה בְכָל עֵת:ד זָכְרֵנִי יי בִּרְצוֹן עַמֶּךָ פָּקְדֵנִי בִּישׁוּעָתֶךָ:ה לִרְאוֹת בְּטוֹבַת בְּחִירֶיךָ לִשְׂמֹחַ בְּשִׂמְחַת גּוֹיֶךָ לְהִתְהַלֵּל עִם נַחֲלָתֶךָ:ו חָטָאנוּ עִם אֲבוֹתֵינוּ הֶעֱוִינוּ הִרְשָׁעְנוּ:ז אֲבוֹתֵינוּ בְמִצְרַיִם לֹא הִשְׂכִּילוּ נִפְלְאוֹתֶיךָ לֹא זָכְרוּ אֶת רֹב חֲסָדֶיךָ וַיַּמְרוּ עַל יָם בְּיַם סוּף:ח וַיּוֹשִׁיעֵם לְמַעַן שְׁמוֹ לְהוֹדִיעַ אֶת גְּבוּרָתוֹ:ט וַיִּגְעַר בְּיַם סוּף וַיֶּחֱרָב וַיּוֹלִיכֵם בַּתְּהֹמוֹת כַּמִּדְבָּר:י וַיּוֹשִׁיעֵם מִיַּד שׂוֹנֵא וַיִּגְאָלֵם מִיַּד אוֹיֵב:יא וַיְכַסּוּ מַיִם צָרֵיהֶם אֶחָד מֵהֶם לֹא נוֹתָר:יב וַיַּאֲמִינוּ בִדְבָרָיו יָשִׁירוּ תְּהִלָּתוֹ:יג מִהֲרוּ שָׁכְחוּ מַעֲשָׂיו לֹא חִכּוּ לַעֲצָתוֹ:יד וַיִּתְאַוּוּ תַאֲוָה בַּמִּדְבָּר וַיְנַסּוּ אֵל בִּישִׁימוֹן:טו וַיִּתֵּן לָהֶם שֶׁאֱלָתָם וַיְשַׁלַּח רָזוֹן בְּנַפְשָׁם:טז וַיְקַנְאוּ לְמֹשֶׁה בַּמַּחֲנֶה לְאַהֲרֹן קְדוֹשׁ יי:יז תִּפְתַּח אֶרֶץ וַתִּבְלַע דָּתָן וַתְּכַס עַל עֲדַת אֲבִירָם:יח וַתִּבְעַר אֵשׁ בַּעֲדָתָם לֶהָבָה תְּלַהֵט רְשָׁעִים:יט יַעֲשׂוּ עֵגֶל בְּחֹרֵב וַיִּשְׁתַּחֲווּ לְמַסֵּכָה:כ וַיָּמִירוּ אֶת כְּבוֹדָם בְּתַבְנִית שׁוֹר אֹכֵל עֵשֶׂב:כא שָׁכְחוּ אֵל מוֹשִׁיעָם עֹשֶׂה גְדֹלוֹת בְּמִצְרָיִם:כב נִפְלָאוֹת בְּאֶרֶץ חָם נוֹרָאוֹת עַל יַם סוּף:כג וַיֹּאמֶר לְהַשְׁמִידָם לוּלֵי מֹשֶׁה בְחִירוֹ עָמַד בַּפֶּרֶץ לְפָנָיו לְהָשִׁיב חֲמָתוֹ מֵהַשְׁחִית:כד וַיִּמְאֲסוּ בְּאֶרֶץ חֶמְדָּה לֹא הֶאֱמִינוּ לִדְבָרוֹ:כה וַיֵּרָגְנוּ בְאָהֳלֵיהֶם לֹא שָׁמְעוּ בְּקוֹל יי:כו וַיִּשָּׂא יָדוֹ לָהֶם לְהַפִּיל אוֹתָם בַּמִּדְבָּר:כז וּלְהַפִּיל זַרְעָם בַּגּוֹיִם וּלְזָרוֹתָם בָּאֲרָצוֹת:כח וַיִּצָּמְדוּ לְבַעַל פְּעוֹר וַיֹּאכְלוּ זִבְחֵי מֵתִים:כט וַיַּכְעִיסוּ בְּמַעַלְלֵיהֶם וַתִּפְרָץ בָּם מַגֵּפָה:ל וַיַּעֲמֹד פִּינְחָס וַיְפַלֵּל וַתֵּעָצַר הַמַּגֵּפָה:לא וַתֵּחָשֶׁב לוֹ לִצְדָקָה לְדֹר וָדֹר עַד עוֹלָם:לב וַיַּקְצִיפוּ עַל מֵי מְרִיבָה וַיֵּרַע לְמֹשֶׁה בַּעֲבוּרָם:לג כִּי הִמְרוּ אֶת רוּחוֹ וַיְבַטֵּא בִּשְׂפָתָיו:לד לֹא הִשְׁמִידוּ אֶת הָעַמִּים אֲשֶׁר אָמַר יי לָהֶם:לה וַיִּתְעָרְבוּ בַגּוֹיִם וַיִּלְמְדוּ מַעֲשֵׂיהֶם:לו וַיַּעַבְדוּ אֶת עֲצַבֵּיהֶם וַיִּהְיוּ לָהֶם לְמוֹקֵשׁ:לז וַיִּזְבְּחוּ אֶת בְּנֵיהֶם וְאֶת בְּנוֹתֵיהֶם לַשֵּׁדִים:לח וַיִּשְׁפְּכוּ דָם נָקִי דַּם בְּנֵיהֶם וּבְנוֹתֵיהֶם אֲשֶׁר זִבְּחוּ לַעֲצַבֵּי כְנָעַן וַתֶּחֱנַף הָאָרֶץ בַּדָּמִים:לט וַיִּטְמְאוּ בְמַעֲשֵׂיהֶם וַיִּזְנוּ בְּמַעַלְלֵיהֶם:מ וַיִּחַר אַף יי בְּעַמּוֹ וַיְתָעֵב אֶת נַחֲלָתוֹ:מא וַיִּתְּנֵם בְּיַד גּוֹיִם וַיִּמְשְׁלוּ בָהֶם שֹׂנְאֵיהֶם:מב וַיִּלְחָצוּם אוֹיְבֵיהֶם וַיִּכָּנְעוּ תַּחַת יָדָם:מג פְּעָמִים רַבּוֹת יַצִּילֵם וְהֵמָּה יַמְרוּ בַעֲצָתָם וַיָּמֹכּוּ בַּעֲוֹנָם:מד וַיַּרְא בַּצַּר לָהֶם בְּשָׁמְעוֹ אֶת רִנָּתָם:מה וַיִּזְכֹּר לָהֶם בְּרִיתוֹ וַיִּנָּחֵם כְּרֹב (חסדו) חֲסָדָיו:מו וַיִּתֵּן אוֹתָם לְרַחֲמִים לִפְנֵי כָּל שׁוֹבֵיהֶם:מז הוֹשִׁיעֵנוּ יי אֱלֹהֵינוּ וְקַבְּצֵנוּ מִן הַגּוֹיִם לְהֹדוֹת לְשֵׁם קָדְשֶׁךָ לְהִשְׁתַּבֵּחַ בִּתְהִלָּתֶךָ:מח בָּרוּךְ יי אֱלֹהֵי יִשְׂרָאֵל מִן הָעוֹלָם וְעַד הָעוֹלָם וְאָמַר כָּל הָעָם אָמֵן הַלְלוּיָהּ:
נקרא  2  פעמים

אתגר AI

חשבון הנפש • אתגר 17

לוח מודעות

למעלה