תח"צ בעיריית בני ברק מבקשים עצות לתחבורה

מנוי פרימיום

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
יוצרי ai
בפועל העליה והירידה של העגלות בשעות העומס היא רחוקה מאד משניות ספורות.
ותעדנה האימהות שעולות/יורדות עם העגלות ונאלצות להשתחל כמו שתיארתי למעלה
ושוב - נכון שתיאורטית זה אמור לקחת פחות זמן בגלל הרצפה הנמוכה והדלות הרחבות וכו',
בפועל - העלייה והירידה בו זמנית מעכבות את זה מאד מאד
נו באמת זה ברור לכולם שבשעות העומס האוטובוסים העירוניים מתעכבים המון זמן בתחנות
תלוי כמה עגלות יש באוטובוס, תיאורטית - הפחתת מקומות הישיבה באוטובוס תאפשר ליותר עגלות להיכנס בו זמנית בלי הצורך לתמרן בעליה ובירידה. דוגמה לכך - הרכבת הקלה.
 

תודה לד'!!

משתמש פעיל
תלוי כמה עגלות יש באוטובוס, תיאורטית - הפחתת מקומות הישיבה באוטובוס תאפשר ליותר עגלות להיכנס בו זמנית בלי הצורך לתמרן בעליה ובירידה. דוגמה לכך - הרכבת הקלה.
נמאס לי להתווכח על זה אבל גם הרכבת הקלה מתעכבת דקות ארוכות בתחנות עמוסות
 

מרכז מידע

משתמש פעיל
נו באמת זה ברור לכולם שבשעות העומס האוטובוסים העירוניים מתעכבים המון זמן בתחנות
תלוי כמה עגלות יש באוטובוס
המינימום ביעני , זה לתת תיעדוף ניכר, של קווים עירוניים על פני קווים בין עירוניים,בעקבות הנאמר כאן,
אתמול ערכתי ניסוי
עברו 4 קווים בין עירוניים (מ"ע , בית שמש, ביתר ונתניה) עד השיע קו עירוני - קו 3 במקרה דנן,
אחריו עברו עוד 5 קווים בין עורניים, 2 לירושליים , 2 למ"ע אחד לעימנואל, אחד נראה לי לאלעד, ועוד אחד שלא ידעתי לאן הוא נוסע...

הויכוח בין @מנוי פרימיום ל @תודה לד'!! לא ברור בכלל..

טוענים פה המשתמשים הכבדים בתח״צ פנימי בב״ב על תדירות נמוכה ופיצוץ בעירוני {לעומת הבינעירוני הגבוה בתדירות}

זאת אומרת שיש בעייה של עומס, בעיקר בגלל חוסר שירות,

ממילא גם יש בעייה עם עומס העגלות, בהתאם לעומס האנשים..

וברור שאם יגבירו תדירות ויאזנו את כמות התח״צ המוצעת לביקושים, יפחת גם העומס בעגלות. {ב״ה יש הרבה ועדיין..}

אז מה הטעם בלהתווכח מה יותר עמוס, ברור שעמוס העירוני אבל זה בגלל שאין תדירות!!!
 

תודה לד'!!

משתמש פעיל
הויכוח בין @מנוי פרימיום ל @תודה לד'!! לא ברור בכלל..

טוענים פה המשתמשים הכבדים בתח״צ פנימי בב״ב על תדירות נמוכה ופיצוץ בעירוני {לעומת הבינעירוני הגבוה בתדירות}

זאת אומרת שיש בעייה של עומס, בעיקר בגלל חוסר שירות,

ממילא גם יש בעייה עם עומס העגלות, בהתאם לעומס האנשים..

וברור שאם יגבירו תדירות ויאזנו את כמות התח״צ המוצעת לביקושים, יפחת גם העומס בעגלות. {ב״ה יש הרבה ועדיין..}

אז מה הטעם בלהתווכח מה יותר עמוס, ברור שעמוס העירוני אבל זה בגלל שאין תדירות!!!
הטענה שהתווכחתי איתה הייתה שצריך להוציא את הבין עירוני מהעיר בגלל שלוקח להם הרבה זמן.
וזאת טענה שגויה בעיניי כי אחרי שעות של המתנות בתחנות אוטובוס בכל רחבי בני ברק, המסקנה שלי היא שהזמן הממוצע של האוטובוסים העירוניים בתחנות גדול מהזמן הממוצע של הבין עירוניים, או לכל הפחות שווה לו.
אני גם חושב שצריך להוציא את הבין עירוני החוצה אבל לפחות מהסיבות הנכונות, בלי לטעון טענות שלא עומדות במבחן המציאות.
 

די

משתמש סופר מקצוען
הטענה שהתווכחתי איתה הייתה שצריך להוציא את הבין עירוני מהעיר בגלל שלוקח להם הרבה זמן.
וזאת טענה שגויה בעיניי כי אחרי שעות של המתנות בתחנות אוטובוס בכל רחבי בני ברק, המסקנה שלי היא שהזמן הממוצע של האוטובוסים העירוניים בתחנות גדול מהזמן הממוצע של הבין עירוניים, או לכל הפחות שווה לו.
אני גם חושב שצריך להוציא את הבין עירוני החוצה אבל לפחות מהסיבות הנכונות, בלי לטעון טענות שלא עומדות במבחן המציאות.
אם יוציאו את האוטובוסים הבינעירוניים מהעיר ויעבירו את הק"מ לאוטובוסים עירוניים (לדוג' אם יש היום אוטובוס בינעירוני כל 2 דק'-אחרי ה"רפורמה" יהיה אוטובוס עירוני כל 2 דק'), ממילא האוטובוסים העירוניים לא ימתינו זמן רב בתחנות ויהיה מקום באוטובוס לכולם (כמובן אם יהיה נת"צ ולא שהאוטובוסים יעמדו בפקק). מדובר על אוטובוסים עירוניים מפרקיים עם הרבה מקום לעגלות.
 

zgc

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
הדמיות בתלת מימד
אוטומציה עסקית
כן!
אא״כ יעשו תחנה באב״ד מיד אחרי הפנייה קרוב לכהנמן.


אמת!
אבל אני חוזר על התוכנית לדעתי!

לבטל כליל את 18/28 בתוך ב״ב {ואולי בכלל..}

לשנות את 92 שייסע רק את כל ר״ע ויקח שמאלה להשומר ומשם לפ״ת!

ולייצר קו חדש {10..} {ניקח מהקילומטרז׳ של השינוי בקו 92}
שייסע את כל ״כהנמן״ מבירנבוים עד ז׳בוטינסקי, ומשם שמאלה, עד מכון מור בתדירות של כל 10 דק׳.

ובנוסף לשנות את קו 7 למסלול של כל ר״ע ואח״כ השומר עד ק״ק ומשם לשיבא דרך גב״ש כמו היום,
ולהרוויח שני דברים, גם קו ישיר לשיבא, וגם מסלול מהיר מק״ק עד מור, ולהכפיל את תדירות קו 7 ע״י הקילומטרז׳ המבוטל והמיותר של קווי 18,28 שיבוטל....

אבל.. למה שמישהו יעשה את זה.. זה מידי טוב לנוסעים..


צריך להפוך אותו לקו מהיר כמו 384,209 - אבוחצירא, ז׳בוטינסקי, השומר לכל האורך עד ק״ק,
ונרוויח אותו עם הורדה בעיר לשני הצדדים במסלול הזה שהוא מאוד מבוקש.
זה יהיה השלמה מעולה לתוכנית הנ״ל.
אגב קו 28 בבוקר מתמלא ברחוב ירושלים
אני חושבת שהקו הזה ממש נצרך
אין קו אחר שעושה את המסלול של ירושלים-רבי עקיבא-השומר
 

MIRIBZ00

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
בלת"ק
רכבת קלה בר' עקיבא
היא גם משנעת את מי שרוצה לצאת מחוץ לעיר לכניסה לעיר שם להקים תחנה מרכזית..
 

מנוי פרימיום

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
יוצרי ai
מדובר על אוטובוסים עירוניים מפרקיים עם הרבה מקום לעגלות.
הבעיה היא שאין הרבה נהגים שמסכימים לנסוע עם אוטובוס מפרקי בבני ברק

ביררתי אצל כמה נהגים, רכב מפרקי צריך חופש תנועה גדול יותר
אורך של רכב מפרקי הוא כ-18 מ' עד 22 מ' (ה''מטרונית' של קו 1)
אחד הנהגים הפסיק לקחת מפרקית אחרי שרכב פרטי חונה חסם אותו, והוא היה צריך להמתין למשטרה שתפנה לבעל הרכב כדי שיזיז אותו. נהג אחר לא מוכן לנסוע בערב באזור ויז'ניץ עם רכב מפרקי מסיבות די מובנות. נהג שלישי נושל מהמפרקית שלו בעקבות הפעלת קו 50 בציר ז'בוטינסקי.

סיבה נוספת - מלאי המפרקיות של דן התדלדל באופן משמעותי בחודשים האחרונים בעקבות יציאת רוב ה'מטרוניות' הותיקות של קו 1 משירות לאחר עשור של פעילות.
מתוך צי של 1767 אוטובוסים, 132 כבר יצאו מהשירות, מתוכם לפחות 25 יצאו משירות אתמול (31/10/2024), ועוד 50 אוטובוסים לפחות שעתידים לצאת מהשירות ב-60 הימים הקרובים.
לשם השוואה - צי הרכב של מטרופולין מונה נכון להיום 1816 אוטובוסים.
 
נערך לאחרונה ב:

מרכז מידע

משתמש פעיל
אגב קו 28 בבוקר מתמלא ברחוב ירושלים
אני חושבת שהקו הזה ממש נצרך
אין קו אחר שעושה את המסלול של ירושלים-רבי עקיבא-השומר
אם זה הטיעון כנראה שבאמת יהיה קשה לעשות שינויים בב״ב..

גם בירושלים {העיר..} היה פעם אוטובוס מכל רחוב בכל פינה לרחוב אחר בכל פינה,
אבל ככה זה לא עובד יותר..
ובדיוק בשביל זה יש מעברים..

הצורה הפשוטה שנהוגה היום היא קווים מהירים וקווי שכונות מזינים,
וכמובן פינוי צירים ראשיים לתחב״צ,

אבל אם יתחילו פה תלונות מסוג
״אבל אין אוטובוס שיוצא מרחוב פלוני לאלמוני״ ..
לא נראה אף פעם שינוי....

נ. ב. קו 161 בתדירות גבוהה - עד חזו״א, ושם לפי התוכנית המוצעת על הציר הראשי אמור להיות קו בתדירות של 5 דק׳,
וקו 160 ישיר עד השומר {אומנם רק מירושלים למטה כי הוא דרך בן-זכאי, אבל זה אופציה!}
{אגב לדעתי צריך לבטל גם את הקו הזה לטובת קווים תדירים ויעילים הרבה יותר ממנו, אלא שיש מקומות שרק הוא נכנס לבד כמו הרב קוק ויצטרכו לזה תחליפים..}.

מדברים פה כאילו משהו קרה, ואנו אומרים הלוואי שיקרה משהו..


באותו עניין:
ב״ב משתמשי תח״צ מה דעתכם?


-במאמר המוסגר - אחד הפתרונות לאיזון התדירות של הקווים הפנימיים:
להוריד כל ערב {18:00..} את התדירות לקווי הפרברים לכמעט אפס! {אפי׳ קווים כמו 53 שיש במקומו רק״ל בכ״מ}
ובמקום כמויות הקילומטרז׳ שמתפנה להזניק לפול את התדירות העירוני שעמוסה מאוד בב״ב דווקא בשעות האלו! {לדוג׳ קווי 2,3,4,5,6,9 יעבדו כל 5-8 דק׳..}
אציין שערכתי בדיקה ונראה שרוב קווי הפרבר בשעות הערב מתרוקנים כמעט כליל ביציאות מב״ב וחבל על הק״מ}



הבעיה היא שאין הרבה נהגים שמסכימים לנסוע עם אוטובוס מפרקי בבני ברק

ביררתי אצל כמה נהגים, רכב מפרקי צריך חופש תנועה גדול יותר
אורך של רכב מפרקי הוא כ-18 מ' עד 22 מ' (ה''מטרונית' של קו 1)
אחד הנהגים הפסיק לקחת מפרקית אחרי שרכב פרטי חונה חסם אותו, והוא היה צריך להמתין למשטרה שתפנה לבעל הרכב כדי שיזיז אותו. נהג אחר לא מוכן לנסוע בערב באזור ויז'ניץ עם רכב מפרקי מסיבות די מובנות. נהג שלישי נושל מהמפרקית שלו בעקבות הפעלת קו 50 בציר ז'בוטינסקי.

סיבה נוספת - מלאי המפרקיות של דן התדלדל באופן משמעותי בחודשים האחרונים בעקבות יציאת רוב ה'מטרוניות' הותיקות של קו משירות לאחר עשור של פעילות.
מתוך צי של 1767 אוטובוסים, 132 כבר יצאו מהשירות, מתוכם לפחות 25 יצאו משירות אתמול (31/10/2024), ועוד 50 אוטובוסים לפחות שעתידים לצאת מהשירות ב-60 הימים הקרובים.
לשם השוואה - צי הרכב של מטרופולין מונה נכון להיום 1816 אוטובוסים.
גם תושבי ב״ב לא כ״כ יהנו,
אוטובוס מפרקי אומנם מכיל יותר,
אבל בפועל זמן העצירה שלו בתחנה הרבה יותר ארוך, אפי׳ אם רק בנ״א יורד/עולה..
כ״ש במצב היום!

- למרות שאם לא יהיה שום שינוי מהמצב היום ולא יהיה תיגבור,
הרי שאוטובוסים מפרקיים זה יי פיתרון אבל בדיעבד גמור!
{מומלץ בעיקר בקוי ,17 ,292 ו-92 עד שמונה בערב, שלא נוסעים כלל ברחובות צדדים.}
 

מנוי פרימיום

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
יוצרי ai
אבל בפועל זמן העצירה שלו בתחנה הרבה יותר ארוך, אפי׳ אם רק בנ״א יורד/עולה..
כ״ש במצב היום!
זה ממידע או מהשערה?
כי ממעקב שלי על לוחות זמנים זה תלוי בנהג - יש נהגים שנוסעים עם מפרקית יותר מהר מאשר עם אוטובוס רגיל, ויש נהגים הססנים שנוסעים עם מפרקית יותר לאט.
אגב, ב-17 ו-92 יש שעות שיש בהם באופן קבוע מפרקית, בקו 292 זה דינמי
 

מרכז מידע

משתמש פעיל
זה ממידע או מהשערה?
כי ממעקב שלי על לוחות זמנים זה תלוי בנהג - יש נהגים שנוסעים עם מפרקית יותר מהר מאשר עם אוטובוס רגיל, ויש נהגים הססנים שנוסעים עם מפרקית יותר לאט.
אגב, ב-17 ו-92 יש שעות שיש בהם באופן קבוע מפרקית, בקו 292 זה דינמי
לא, אבל מה שייך מידע בנושא הזה?

זה מניסיון אישי אפי׳ בכבישים מרכזיים מאוד!
כשעולה על אוטובוס ארוך יעקפו אותו בדרך 5 קצרים!
{אמת שיש נהגים שנוסעים מהר אבל לא יצליחו להדביק את הגמישות של הקצרים}

ע״ע קו 1/50 בז׳בוטינסקי לעומת 51/66/82
בד״כ מהירות הנסיעה והעצירה שלהם בתחנות, חזרה למצב נסיעה לאחמ״כ וכו׳ גבוהה הרבה יותר וגמישה הרבה יותר, {צריך מקום קטן יותר לעצור וכו׳}
 

English Tech

משתמש פעיל
אגב קו 28 בבוקר מתמלא ברחוב ירושלים
אני חושבת שהקו הזה ממש נצרך
אין קו אחר שעושה את המסלול של ירושלים-רבי עקיבא-השומר
אז לעשות אותו בשעות הבוקר בלבד (ואלי גם בצהריים)
כמו 244 למשל
 

הטעם המושלם

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
בלת"ק מכאן
כיום השיטה היא למעט בתחנה מרכזית.
זה לא יעיל וגורם לטרטור של הנוסעים.

מה שכן ישנה בעיה שבני ברק מהווה תחנה מרכזית לכל הארץ ואת זה ניתן לפתור על ידי קביעת תחנה נוספת מחוץ לבני ברק שתשרת את אלו שמגיעים מערים אחרות ואין להם צורך להיכנס לבני ברק.
יש את גהה. הבעיה היא שהרבה קווים מגיעים לשם מפוצצים.
 

הטעם המושלם

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
בעיה נוספת בלהוציא את הקווים הבינעירוניים.
שימו לב מה קורה בירושלים. שם עשו את זה והיא הרבה פחות צפופה בלי שום השוואה.
יש קווים לרמות ולגשר המיתרים, אבל הם משמשים את כל הנוסעים הן העירוניים והן הבינעירוניים.
יש פתרון פנטסטי שאני לא מבינה למה חכמי חלם של משרד התחבורה לא חשבו עליו- לעשות קווים עירוניים של איסוף בלבד מהרחובות המרכזיים לתחנות המרכזיות- גשר המיתרים ומרכזית הארזים.
קו אחד איסוף בלבד- גאולה, יחזקאל, שמואל הנביא, צומת רמות.
קו נוסף- שכונות הצפון ובר אילן.
כששתי הקווים צד אחד הם אוספים מהעיר לצומת רמות, צד שני מתחילים בצומת רמות ומורידים בגשר המיתרים.
זה פתרון לירושלים+ הרעיון של נסיעת מעבר שמישהו העלה פה.
אם מוציאים את הבינעירוני מבני ברק- רק ככה!
זה יוריד מהעומס בכבישים ולא יוסיף ל האוטובוסים
 

תודה לד'!!

משתמש פעיל
בעיה נוספת בלהוציא את הקווים הבינעירוניים.
שימו לב מה קורה בירושלים. שם עשו את זה והיא הרבה פחות צפופה בלי שום השוואה.
יש קווים לרמות ולגשר המיתרים, אבל הם משמשים את כל הנוסעים הן העירוניים והן הבינעירוניים.
יש פתרון פנטסטי שאני לא מבינה למה חכמי חלם של משרד התחבורה לא חשבו עליו- לעשות קווים עירוניים של איסוף בלבד מהרחובות המרכזיים לתחנות המרכזיות- גשר המיתרים ומרכזית הארזים.
קו אחד איסוף בלבד- גאולה, יחזקאל, שמואל הנביא, צומת רמות.
קו נוסף- שכונות הצפון ובר אילן.
כששתי הקווים צד אחד הם אוספים מהעיר לצומת רמות, צד שני מתחילים בצומת רמות ומורידים בגשר המיתרים.
זה פתרון לירושלים+ הרעיון של נסיעת מעבר שמישהו העלה פה.
אם מוציאים את הבינעירוני מבני ברק- רק ככה!
זה יוריד מהעומס בכבישים ולא יוסיף ל האוטובוסים
מאיפה הקווים הפנטסטיים האלו יצאו?
חייבים נקודת יציאה ממסוף כלשהו, מה שכידוע אין בגאולה.
 

יוא"ב ארז

משתמש פעיל
בעיה נוספת בלהוציא את הקווים הבינעירוניים.
שימו לב מה קורה בירושלים. שם עשו את זה והיא הרבה פחות צפופה בלי שום השוואה.
יש קווים לרמות ולגשר המיתרים, אבל הם משמשים את כל הנוסעים הן העירוניים והן הבינעירוניים.
יש פתרון פנטסטי שאני לא מבינה למה חכמי חלם של משרד התחבורה לא חשבו עליו- לעשות קווים עירוניים של איסוף בלבד מהרחובות המרכזיים לתחנות המרכזיות- גשר המיתרים ומרכזית הארזים.
קו אחד איסוף בלבד- גאולה, יחזקאל, שמואל הנביא, צומת רמות.
קו נוסף- שכונות הצפון ובר אילן.
כששתי הקווים צד אחד הם אוספים מהעיר לצומת רמות, צד שני מתחילים בצומת רמות ומורידים בגשר המיתרים.
זה פתרון לירושלים+ הרעיון של נסיעת מעבר שמישהו העלה פה.
אם מוציאים את הבינעירוני מבני ברק- רק ככה!
זה יוריד מהעומס בכבישים ולא יוסיף ל האוטובוסים
בירושלים העניין הוא שונה ומורכב יותר...
אם תעיינו בתוכניות אב לתחבורה ושאר התוכניות תראו שירושלים עוברת לאט לאט לעידן הרכבות הקלות...
וכשהרכבות יהיו מוכנות אזי תראה הרבה מאד ביטולים של קווים, והיפוכן מקווים מחברים בין שכונות לקווי שאטלים תוך שכונתיים, משם אל תחנת הרכבת הסמוכה, והמשך הדרך ברכבת...
כעת, כשהתוכנית עוד לא הסתיימה אין אפשרות "לכל" הראיונות הגרנדיוזיים שאנשים טוענים, (כגון למה לא מסדרים את מספרי האוטובוסים לפי אזורים, או קווים מסוימים חדשים, וכ"ו)
מנסים אמנם כעת לסדר את מה שאפשר (אפשר יותר, אבל זאת כבר תלונה אחרת) אבל בהמשך אני מקווה שניראה את "כל הנושאים" בירושלים טובים יותר.

בבני ברק לשם שינוי... אין שום תוכנית ברורה, (חוץ מקנסות חניה, וחוסר מעש)
אין הפקעה של שטחים למען הקמת מסופים ותחנות לתח"צ...
אין סדר חדש בכבישים...
אין סדר חדש בקווים העירוניים והבין עירוניים ומסלולם בעיר...
אין שיפוץ, הרחבה, בניה, של נתיבים כבישים או גשרים.
העניין הוא שצריך להקים גוף שיהיה אחראי לזה (כמו מוריה, אב לתחבורה, ועוד, בירושלים) ויטפלו בנושא הזה...
הא... ודבר חשוב מאד... שיהיה זה מינוי "מקצועי" ולא חובבני או מקורבים לצלחת!!!
 

די

משתמש סופר מקצוען
הבעיה היא שאין הרבה נהגים שמסכימים לנסוע עם אוטובוס מפרקי בבני ברק

ביררתי אצל כמה נהגים, רכב מפרקי צריך חופש תנועה גדול יותר
אורך של רכב מפרקי הוא כ-18 מ' עד 22 מ' (ה''מטרונית' של קו 1)
אחד הנהגים הפסיק לקחת מפרקית אחרי שרכב פרטי חונה חסם אותו, והוא היה צריך להמתין למשטרה שתפנה לבעל הרכב כדי שיזיז אותו. נהג אחר לא מוכן לנסוע בערב באזור ויז'ניץ עם רכב מפרקי מסיבות די מובנות. נהג שלישי נושל מהמפרקית שלו בעקבות הפעלת קו 50 בציר ז'בוטינסקי.
מדובר שהמפרקי ייסע בנת"צ בר"ע/השומר וכו' רחובות מרכזיים, לא שייכנס לכל סימטה.
אם חסר להם אוטובוסים מפרקיים אז כמובן צריך לקנות עוד.
 

מנוי פרימיום

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
יוצרי ai
מדובר שהמפרקי ייסע בנת"צ בר"ע/השומר וכו' רחובות מרכזיים, לא שייכנס לכל סימטה.
אם חסר להם אוטובוסים מפרקיים אז כמובן צריך לקנות עוד.
צריך לזכור שגם הרחובות הראשיים בבני ברק הינם בחלקם בעלי נתיב אחד לכל צד -
רבי עקיבא - לרוב האורך קיים רק נתיב נסיעה אחד או שאחד הנתיבים מוקצה לחניה
השומר - במקטע שבין כיכר אדלר לרחוב עזרא, רק נתיב אחד פנוי לנסיעה
חזון אי"ש - בין רחוב בעש"ט עד אור החיים, כנ"ל

הבעיה המרכזית שמונעת כניסת מפרקיות לעיר היא חוסר אכיפה מול התחבורה הפרטית, וגם זוויות פנייה חדות מדי
 

די

משתמש סופר מקצוען
צריך לזכור שגם הרחובות הראשיים בבני ברק הינם בחלקם בעלי נתיב אחד לכל צד -
רבי עקיבא - לרוב האורך קיים רק נתיב נסיעה אחד או שאחד הנתיבים מוקצה לחניה
השומר - במקטע שבין כיכר אדלר לרחוב עזרא, רק נתיב אחד פנוי לנסיעה
חזון אי"ש - בין רחוב בעש"ט עד אור החיים, כנ"ל

הבעיה המרכזית שמונעת כניסת מפרקיות לעיר היא חוסר אכיפה מול התחבורה הפרטית, וגם זוויות פנייה חדות מדי
נתיב מוקצה לחניה-אפשר לבטל את החניה
לאכוף עבירות תנועה. לתקן זוויות פנייה חדות מדי.
רחוב עם נתיב אחד-יש רחובות מקבילים שרכבים פרטיים יכולים להיכנס דרך שם (כמו בירושלים אגריפס מקביל ליפו). או היתר כניסה רק לדיירי הרחוב.
כל בעיה יש פיתרון. צריך רק רצון.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  106  פעמים

אתגר AI

תאומים • אתגר 145

לוח מודעות

למעלה