לא קוים ארציים. אאל"ט מדובר על קו נפט ארצי.ברחובות בר אילן ויפו בי-ם לא היו קווי תשתית עתיקים?
לא קוים ארציים. אאל"ט מדובר על קו נפט ארצי.ברחובות בר אילן ויפו בי-ם לא היו קווי תשתית עתיקים?
א. זה לא מופיע במפת קווי הנפטלא קוים ארציים. אאל"ט מדובר על קו נפט ארצי.
א. זו סתם מפה סכמטית, אבל זה מתאים לקו אשקלון-חיפה. אם תחבר קו דמיוני בין איזור ירושלים לגלילות הוא בהחלט יכול לעבור מתחת לבני ברק.א. זה לא מופיע במפת קווי הנפט
ב. קיימת תוכנית למנהרת המטרו שתעבור מתחת רחוב השומר ליד קוקה קולה
ג. תוכנית התחנה המרכזית בב"ב ליד קוקה קולה כוללת תוכנית למעבר תת קרקעי שיחבר בין המסוף ובין התחנה התת קרקעית הסמוכה של המטרו
לדעתי זה זמני עד להקמת גשר האצ''ל.בלת"ק
בנו בריכה ענקית (קאנטרי ב"ב) בשכונת הסופרים החדשה
משום מה כשתכננו את זה לא חשבו על הכנת קווים מיוחדים לשם
קווים שיהיו פעילים בסגנון של עליה בלבד לכיוון הבריכה והורדה בדרך חזור ללא עליה
אלא מה כן עשו נתפסו על קווים שכבר משרתים את הציבור
ומלאים גם ככה עד אפס מקום
והכוונה לקווי 3 ו - 4 שגם ככה עמוסים ובתקופות בימים ובשעות מסויימות הדבר נהפך לסיוט מזעזע ביותר!!!
נ.ב. לפני קבלת התגובה מאחד מחברי הפורום לעדכן במייל של ועדת התחבורה - הנושא עולה כאן לדיון יחד עם הציבור הרחב
לכאורה לפי מה שמופיע כאן זה כלל לא עובר בשטח השיפוט של בני ברקא. זו סתם מפה סכמטית, אבל זה מתאים לקו אשקלון-חיפה. אם תחבר קו דמיוני בין איזור ירושלים לגלילות הוא בהחלט יכול לעבור מתחת לבני ברק.
ב. אני לא יודעת בדיוק איפה הוא עובר, אבל הוא בטוח עובר לפחות מתחת לחלק מרחוב השומר. יכול להיות שבצומת ההיא הוא עדיין לא עובר.
לא מכיר מחקר או בדיקה כזאתבגדול זה לא האשכול המדויק..
אבל כיון שנכתב צריך להאמר שלא יתקבעו הדברים חלילה..
כבר נכתב רבות כאן ואחזור שוב,
כל המחקרים והבדיקות מוכיחים שגם בציבור החרדי ובכלל,
למעלה מ80% מהנוסעים בתח״צ הם אנשים בודדים בכל הגילאים מילדים ועד קשישים, {בודדים הכוונה גם לזוג וכיו״ב אבל לא משפחה},
שהם נוסעים בד״כ למקום העבודה/לימודים/קניות וכדו׳
כך שההתאמה אמורה להיות אליהם, ואליהם בלבד!!!
{כמובן שניתן לחשב במסביב מה נעשה בשעות חריגות כשזה לא כך,
למשל ביום שישי אחרי השעה 13:00 שאז המגמה בתח״צ החרדי משתנה לתמהיל משפחות באחוזים גבוהים הרבה יותר.}
אבל המשלים האומללים כביכול על האמא וחמישה ילדים, לא יכולים לנהל לנו את התח״צ!!!
לצערי אין לי את הנתונים תחת ידי.לא מכיר מחקר או בדיקה כזאת
20% הוא בודאי פלח משמעותי שצריך להתייחס אליו
לדעתי הוא גם לא נכון, כי אנשים נוסעים כמשפחות לשמחות וכדו'
גם מי שנוסע לעבודה/לימודים/קניות לא יכול להרשות לעצמו להאריך את הדרך בעשרים דקות רק בשביל לבצע מעבר.
אני מכיר קביעה שבשביל שהתח"צ יהיה יעיל צריך שזמן הנסיעה בו לא יהיה יותר מפי 1.8 מחלופה מקבילה.
ממש כמו חניוני חנה וסע שהם לא פתרון אלא אילוץ, כך גם תחנה מרכזית היא אילוץ ולא פתרון לכתחילה.
אם כי אתה מעלה נקודה חשובה, שיש כאלו שמעוניינים בביצוע החלפה כאשר הדבר חוסך זמן, ושמתן מענה באמצעות החלפה לפלח הנוסעים הזה יכול לשפר את זרימת התנועה.
את תחנת הדלק בכניסה לעיר (אין צורך לפנות ולבנות) אפשר לייעל בשיפוץ רציני והפיכת המקום ברשמי לאפשרות לקליטת המוני תחנות אוטובוסים כך שכל התחבורה ציבורית כלל לא תהיה בתוך העיר,
תחנת מוצא בקניון אילון, תחנה שניה ז'בוטינסקי/רבי עקיבא, והשלישית צומת גהה, וחוץ לעיר כנ"ל בצד השני,
ותדירות שאטלים פנימיים לתוך העיר זאת תהיה ברכה...
מוצאי שמחת תורה הוא לא זמן שיא, בודאי שלא השנה ששמחת תורה היה ביום חמישיבמציאות - במוצאי שמחת תורה תנועת כלי הרכב הפרטיים הייתה דלילה וזרמה במהירות במרבית הרחובות, מה שאיפשר לשאטלים לשעוט במהירות לאורך רחוב רבי עקיבא ולהביא את הנוסעים בזמן הנכון אל האוטובוס שלהם.
בשעת השיא של מוצאי שמחת תורה נסעתי מגן ורשא אל רחוב כהנמן בתוך זמן קצר בהרבה מנסיעה מקבילה בצהרי יום חול...
אני מתקשה לקבוע אחוזים על פי הבטה ימינה ושמאלה...לצערי אין לי את הנתונים תחת ידי.
אבל אם כבודו משתמש קבוע בתח״צ הוא מתכבד פשוט להביט ימינה ושמאלה ולאשר את זה!
אבל מעבר למרכזית,
הרי עצם הרעיון של החלפת קווים הוא דבר שהחל הביצוע שלו לפני 15 שנה בירושלים עם הכנסת כרטיס המעבר
וביטול מוחלט של עשרות קווי מקרוני והפיכת התח״צ העירוני לקווים מרכזיים עם קווים מזינים,
וב״ה זה עובד הרבה יותר טוב ממה שהיה קודם {אם כי היה קשה להתרגל}.
ככה גם פה צריך להיות,
כי הקווים הבינעירוניים בב״ב הם ממש כמו קווי המקרוני העתיקים בי-ם! {קו 16 למשל.....}
והנה לדוג׳ ההצעה המצורפת שהעלו פה:
או כל הצעה דומה אחרת, ובשילוב מרכזית לחלק מהקווים.
נ. ב. הרב @אופקים 1 נדמה לי שכבודו כן מסכים שהמצב הנוכחי לא אפשרי אבל ממש מתנגד למרכזית, אז מה הפיתרון?
לדעתי הפשוטה כל מי שבאמת מבין שהמצב הנוכחי לא יכול להימשך כבר מסכים לשינויים רציניים,
אלה שלא מסכימים זה פשוט כאלו שלא כ״כ מסכימים לטענת הבסיס שככה זה לא יכול להימשך,
או כאלו שמעדיפים לשגות באשליות על רכבל/רחפנים/נושאות מטוסים וכדו׳...
התחבורה היחידה שהוסטה מרחוב רבי עקיבא במוצאי שמחת תורה היא התחבורה הציבורית בלבד ולא הפרטית, וזה בדיוק מה שתחנה מרכזית אמורה לעשות, כך שעבור מוצאי שבתות וחגים זה ודאי פתרון מצוין.מוצאי שמחת תורה הוא לא זמן שיא, בודאי שלא השנה ששמחת תורה היה ביום חמישי
וגם, מלבד זה שאת רוב התחבורה הסיטו מרבי עקיבא, מוצאי שבת וחג הוא זמן בו אין במקום שימושים נוספים מלבד נסיעות בתח"צ.
מהדיווחים של נוסעים אני מבין שבשעה הראשונה התנועה זרמה כסדרה, ולאחר מכן החלו פקקים ברחוב השומר.
בונים עכשיו את שיכון ה' מחדש, במום בתים פרטיים או גג קומה-שתים, בונים בניני ענק.הדבר שבעיני הכי חשוב ואולי לא כ"כ קשור לתחבורה זה להוציא את קווי האוטובוס של התלמידים מהשכונות!
שכונה כמו שיכון ה' שמלכתחילה לא היו שם אוטובוסים כי א"א לנסוע בה. עכשיו עם קו 8 הגדול+ אוטובוסי תלמידים צריך רחמי שמיים מרובים כדי לצאת מהשכונה בזמן סביר. (בגדול אם ממהרים כמו לקחת את הילדים מהגנים ב4 א"א להסתמך על רכב-מצב הזוי!) משפחה שמעוניינת לשלוח את ילדה לחיידר מרוחק תתכבד ותחכה איתו להסעה ליד מכבי האש-ברחוב הראשי. העניין הזה פשוט גורם סבל להמון משפחות! מבאס שאדם שמחזיק רכב לא יכול להשתמש איתו כדי לקחת את הילדים ב4 או להקפיץ אותם לבי"ס ב8. שלא לדבר על שאר שעות היום שגם אז אתה רק מקווה שלא יתנגשו פתאום משאית זבל ו2 קווי אוטובוס ויתקעו אותך ל20 דקות הקרובות
קו 92...אגב, אין שום אוטובוס מר' עקיבא לאזור מכבי האש. אפילו אחד.....
אני לא מדברת על מאסף שנוסע לחזון איש וכל הסיבוב.קו 92...
כלומר אתה אומר שהיה מדובר בפתרון טוב עבור הרכבים הפרטיים שרצו לעבור ברבי עקיבא.התחבורה היחידה שהוסטה מרחוב רבי עקיבא במוצאי שמחת תורה היא התחבורה הציבורית בלבד ולא הפרטית, וזה בדיוק מה שתחנה מרכזית אמורה לעשות, כך שעבור מוצאי שבתות וחגים זה ודאי פתרון מצוין.
נכחתי ברחוב השומר בשעת העומס, סדרנים מטעם העירייה וידאו שכל אוטובוס שעוצר להורדת נוסעים חונה בצמוד למדרכה, כך שאוטובוסים אחרים יוכלו לעקוף אותו משמאל. הצעד הפשוט הזה סייע למאות אוטובוסים לעבור במהירות! למרות שלמראית עין כל הרחוב היה מלא באוטובוסים.
כבר כתבתי -כלומר אתה אומר שהיה מדובר בפתרון טוב עבור הרכבים הפרטיים שרצו לעבור ברבי עקיבא.
יתכן, אבל זה בסה"כ אומר שאתה הופך את האחזקה של רכב פרטי ליותר משתלמת, וממילא תחזור לנקודת איזון די מהר.
את הצעד הפשוט הזה אפשר לבצע גם בתנאים רגילים, בכל אופן, אני מדבר על זמן היציאה מהעיר, ולא על זרימת התנועה.
פינוי ציר רבי עקיבא מתחבורה ציבורית איפשר לשאטלים להביא את הנוסעים במהירות ובצירים פתוחים אל האוטובוסים שביצעו איסוף בציר השומר.במציאות - במוצאי שמחת תורה תנועת כלי הרכב הפרטיים הייתה דלילה וזרמה במהירות במרבית הרחובות, מה שאיפשר לשאטלים לשעוט במהירות לאורך רחוב רבי עקיבא ולהביא את הנוסעים בזמן הנכון אל האוטובוס שלהם.
בשעת השיא של מוצאי שמחת תורה נסעתי בשאטל מגן ורשא אל רחוב כהנמן בתוך זמן קצר בהרבה מנסיעה מקבילה בצהרי יום חול...
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
26.11
כ"ה חשוון
אירוע שיתופים ייחודי
בוטים מספרים על עצמם
בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.
הכניסה חופשית!
27.11
כ"ו חשוון
נפתחה ההרשמה!
קורס צילום חוץ, אירועים וסטודיו - עם בינה מלאכותית!
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכו
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו: