סייד תותח שאוהב את עבודתו, והוא נותן בה ליגה של עבודה, נשמה, אומנות, אדרבה - אין שאלה בכלל.אנילא מצליחה להבין את הלוגיקה של הכתבה, אם סייד נניח מקבל 1500 לצביעת דירת 3 חדרים- עבודה של יומיים! הוא מקבל בחודש 15 אל"ש, יותר מהרבה עבודות אחרות... למה זה חברה ענייה?
כלומר- אם מתפרנסים בכבוד למה זה חברה ענייה? וכן להרוויח 15+ לחודש זה בהחלט להתפרנס בכבוד, ואתה לא מוריד עשרות אלפי שקלים ללימודים ושנות התמחות, כי כבר בתור מתחיל אתה מרוויח לא רע- נניח 10 לחודש, כבר בחודש חודשיים הראשונים, ואחרי שנה זה כבר 15, אחרי 10 שנים זה יכול להגיע לעשרות אלפים בחודש. מה רע?
אשמח להסברויש אפילו את המפולפלים שבהם שמייסדים גמ"ח ויכולו וכדו' (הסברים יימסרו לפי דרישה...)
על איזה נתונים אתה מתבסס כשאתה קובע שלאורך ההיסטוריה היהודים סבלו מעוני יותר מסביבתם?@אלי אלימלך מאמר יפה בראיית מאקרו!
במיקרו, למרות שכמו שציינת היהודים היו בהיסטוריה הכי מוצלחים,
ועסקו במשרות הכי נחשבות,
עדיין היהודים סבלו הכי הרבה מעוני, ונזקקו הכי הרבה לצדקה.
עמד יהודי בשטיבל בבורו פארק ואסף כסףאשמח להסבר
התזה של רפאל וואהל היא שנצרוך איש אצל רעהו, וככה "הכסף יישאר אצל החרדים". בשביל זה רפאל יצק גם את החזון המרומם של חרדים בסרבלים כחולים.@אלי אלימלך מותר להתווכח איתך?...
ראשית, כתיבתך משובחת מאוד, ויש צדק מסוים בדבריך. אבל לא לגמרי...
את עבודות "המעמד השלישי" כפי שהגדרת אותן, יש לחלק לשני חלקים. המקצועות שעשויים להיות מאויישים ע"י עובדים זרים או כל כוח עבודה זול יותר, והמקצועות שכפי הנראה יישארו בידי אלו שיצטרפו אליהם כיום.
פועלי בניין למשל - בוודאי שיוחלפו ע"י כוח עבודה זול יותר ברגע שזה יתאפשר. וזה יתאפשר. אף אחד לא חושב שמעתה ועד עולם כל יהודי שירצה להרחיב מעט את ביתו, יאלץ לשלם כפול ויותר ממה שהוא היה משלם בשנת תשפ"ג. יחזירו את הערבים? יביאו סינים/הודים? אני לא יודע, אבל פתרון יימצא...
לעומת זאת, נהג אוטובוס שמצטרף לחברת תחבורה ציבורית, בסבירות גבוהה לא יפוטר אם לא יימצאו בעיות משמעתיות ומשמעותיות בתורף תפקידו. אם הוא ירביץ לנוסעים ולא יעצור בתחנות, סביר להניח שהוא ימצא את עצמו יושב בטל בבית. אבל אם הוא יתנהג בצורה סבירה ומקובלת - התפקיד בידיו.
א"א לומר שמדובר במשכורת מטורפת, אבל בהחלט משכורת סבירה וממוצעת במשק, שאפשר להתפרנס ממנה במידת מה. לא להתעשר. להתפרנס.
הלאה...
מכיר את המקצוע "מנופאי"? הביקוש בתחום גדול מההיצע; כפי הנראה התחום לא יאוייש בידי עובדים זרים; מדובר במלאכה נקיה במיוחד מבחינה רוחנית (ללא אינטרנט, ללא מגע ישיר עם אנשים שאינם שומרי תורה ומצוות וכו'); ובמשכורות שמנות מאוד. יש אמנם סיכון פיזי במקצוע הזה, אבל הוא לא המקצוע היחיד שמסוכן. רבים הולכים לעבוד בתעשייה כבדה במשכורות נמוכות הרבה יותר, כשכלל לא ברור שהסיכונים נמוכים יותר.
וזאת רק דוגמא.
ובאשר לרפאל וואהל... (גילוי נאות: ידיד נעורי הטוב)
הוא לא מחכה להשבתת המשק ע"י הציבור החרדי. הוא רק בא בטענה פשוטה: ישנם כיום מאות ואלפים שהגיעו מים עד נפשם, והם בחרו ב"מקצוע" חדיש במיוחד בכדי להתפרנס - שנור. חלקם נוסעים לחו"ל, חלקם מגייסים בארץ, ויש אפילו את המפולפלים שבהם שמייסדים גמ"ח ויכולו וכדו' (הסברים יימסרו לפי דרישה...)
גם אלו שלא בחרו במקצוע המיוחד הזה, ישנם אלפים ואולי עשרות אלפים בציבור שלנו, שחייהם מבוססים על תודעת עוני נוראה: רוכשים רק במכירות שכונתיות מוזלות, רודפים אחרי מבצעים ברחבי עיר מגוריהם ומחוצה לה, מחפשים כל שקל שאפשר למצוץ ממקור כלשהו (קצבאות ממשלתיות כאלו ואחרות / ארגוני חסד כאלו ואחרים ועוד).
ועל כך בא רפאל וטוען, למה אתם מעדיפים להתבסס על שנור (ישיר או עקיף), במקום לחפש עבודה פשוטה שתכניס לכם עוד 2000-3000 ש"ח בחודש, וכך גם אם לא יישאר לכם הרבה כסף בסוף החודש, לפחות גם לא יישאר לכם הרבה חודש בסוף הכסף...
לבשתי שכפ"ץ. תתקפו...
יכול להיות שלא קראנו את אותם מאמרים?התזה של רפאל וואהל היא שנצרוך איש אצל רעהו, וככה "הכסף יישאר אצל החרדים". בשביל זה רפאל יצק גם את החזון המרומם של חרדים בסרבלים כחולים.
זו תזה הרסנית. אתה תעשה ביזנס טוב אם תהיה מספיק טוב כדי שחילונים וגוים ירכשו ממך.
אתה תצרוך את מחייתך באיכות ובזול דווקא אם תרכוש מכל העולם ולא מהסופרמרקט בשכונה.
אבל ללכת לעבוד בפס הייצור של טמפו זה מבחינתם באופן מובהק "פאסט נישט"?
נניח לרגע שהפאסט נישט לא קיים.לעבוד באיקאה. כמה זה הצליח לו? כמעט ולא. למה? "פאסט נישט"...
כשם שלא כל בני האדם שווים במראם כך הם לא שווים באופיים, יש אנשים המתאימים לעבודה ״פשוטה״ ומשעממת ויש שלא. יש אנשים שיכולים לעבוד בעבודה שדורשת מאמץ אינטלקטואלי ויש שלא וזה לא שייך להגיון זו אחת מעובדות העולם שהקב״ה ברא את בני האדם שונים זה מזה.מה ההגיון לשלוח אנשים לעבודות שבהן הם יהיו אחד מאלף עותקים זהים, בורג קטן בפס הייצור שלאף אחד לא אכפת מכשרונותיו ויכולותיו?
תחשוב על הסיפוק של אדם כזה, על החשק שלו לקום בבוקר לכזו עבודה משעממת.
כבודו לא קרא את המאמרים "שלי" בעניין או פשוט התעלם מהעקרון שלהם.יכול להיות שלא קראנו את אותם מאמרים?
התיאורים שלו על בתי אבות בפריסה רחבה בכל ארה"ב - בבעלות חרדים, מחלבות ענק - בבעלות חרדים וכו', קשורים דווקא לצריכה איש אצל רעהו?
התזה של רפאל וואהל אומרת כך: ראשית, אל תבחלו בשום עבודה. כל עבודה שמביאה פרנסה - הריהי מכבדת את בעליה. שנית, גדלתם והצלחתם להקים עסק גדול? חפשו להעסיק כמה שיותר מאנ"ש. תשמרו על הכסף שאתם מוציאים, שלפחות יצא בתוך הקהילה. רק אחרי שני החלקים החשובים האלו שתלויים אחד בשני, מגיעה גם ההמלצה שלו לצרוך איש אצל רעהו. וכן, כששני החלקים הראשונים יתקיימו בציבור שלנו בארץ, הצריכה איש אצל רעהו לא תהיה גורם בעייתי כל כך.
סתם לשם הדוגמא: כתבו כאן (אולי אתה עצמך?) שמפעלי "טמפו" הם בבעלות משפחת בר - חרדים. אני ניסיתי לגגל את העניין, ולא ממש ברור לי שהם חרדים. אבל בהנחה ויש לך מקורות מוסמכים לכך, נשאלת השאלה: הלוא חברת 'טמפו' מעסיקה אלפי עובדים בייצור, שיווק, הפצה וכו'. למה אין לפחות מאות חרדים שעובדים שם? למה יש אנשים שלאו דווקא יושבים בכולל, ועדיין הם מעדיפים לרוץ לקושש את הזמנותיהם ממשנת יוסף, כי הם חסכו שם 34.70 ש"ח בקניה השבועית, אבל ללכת לעבוד בפס הייצור של טמפו זה מבחינתם באופן מובהק "פאסט נישט"?
אני חושב שזה עוול מסוים להתמקד רק בנקודה של רכישת מוצרים ושירותים בתוך הקהילה, ולהתעלם הן מהקריאה להעסקת עובדים חרדים במפעלים הגדולים והן מהקריאה לאנשים לחשוב בגדול ולחתור להיות בעלים של עסקים גדולים.
איך חושבים בראש גדול?
שלום פישר הוא דוגמא מצוינת. הוא התחיל מאפס ממש. יתום מגיל צעיר, שפתח מסעדה בתל אביב. אחר כך הוא פתח מפעל לייצור נרות, מפעל לייצור חד פעמי ועוד... רק פחות מעשרים שנה לפני פטירתו הוא נכנס לשוק של הענקיים, ברכישת חלק מקבוצת הריבוע הכחול, ולאחר מכן איקאה וכו'.
רבים האנשים שהתחילו את הדרך כמוהו, ועצרו בשלב מסוים, כשהספיק להם...
איך מעסיקים חרדים?
נראה לי שזה יש רק באמריקה. לשם הדוגמא, אני יודע היטב ששלום פישר השקיע הרבה מאמצים כדי לצרף כמה שיותר חרדים לעבוד באיקאה. כמה זה הצליח לו? כמעט ולא. למה? "פאסט נישט"...
הקריאה של רפאל וואהל היא מאוד פשוטה: אתה אדם בעל מעוף? פתח עסק ועוד עסק, עד שתגיע למימדי ענק. אתה אדם עם לב חלש יותר, ומפחד להיות עצמאי? לך תעבוד בכל תחום. אל תחריג מתחום העבודות האפשריות, מצבור כה גדול של עבודות.
כששני הדברים האלו יתקיימו בציבור שלנו, הקריאה לצרוך רק מאנ"ש תהיה הרבה הרבה יותר הגיונית ומתקבלת על הדעת.
רק תשימו לב שלא רק עבודות של פועלי בניין ניתן להחליף על ידי זרים אלא גם עבודות של הייטק.לא הבנתי את ההקשר - הטענה שלי היא שרצוי ללכת לעבודות שיש בהם יתרון ולא לעבודות שניתן להחליף על ידי יבוא עובדים. אם אכן יש יתרון להרכבת לוחות חשמל לעובד מקומי יהודי - מעולה.
בפוסטים הקודמים שלי [כאן]הוספתי שעדיף גם תמיד למכור לקהל חיצוני [לא לאנ"ש] שאז גם תרוויחו יותר כסף.
ומורה בחינוך העצמאי היא לא פסיק במערכתנניח לרגע שהפאסט נישט לא קיים.
מה ההגיון לשלוח אנשים לעבודות שבהן הם יהיו אחד מאלף עותקים זהים, בורג קטן בפס הייצור שלאף אחד לא אכפת מכשרונותיו ויכולותיו?
תחשוב על הסיפוק של אדם כזה, על החשק שלו לקום בבוקר לכזו עבודה משעממת.
ממש מגוחך, להשוות בין רמת האכפתיות של אינטל למתכנתים שלה לבין רמת האכפתיות של פפסי לעובדי פס הייצור שלה.ומורה בחינוך העצמאי היא לא פסיק במערכת
ומתכנתת באינטל היא לא אחת מהרבה יותר מ 1000
סיפוק, תחושת חשיבות/שליחות, הכרה עצמית, וכל הדברים האלו מתחילים בעיקר בפנים, יכול לעזור מעסיק/אחמ"ש מפרגן חברה נעימה וכיו"ב, אבל בלי שיש לבן אדם את זה, זה יכול להיות קשה בכל מקום.
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
26.11
כ"ה חשוון
אירוע שיתופים ייחודי
בוטים מספרים על עצמם
בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.
הכניסה חופשית!
27.11
כ"ו חשוון
נפתחה ההרשמה!
קורס צילום חוץ, אירועים וסטודיו - עם בינה מלאכותית!
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכו
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו: