התייחסות לפרקי הספר או למעטפת שלו זו כבר סוגיה נוספת, לא כך?יגאל מהמוסד: "אנחנו לא הולכים להשאיר את חוני-המרגל חסר הכרה גם בסיום הפרק הזה!"
והשווה (סליחה על האיכות):
אבל כבר אמרו חכמים שסופרים גדולים יכולים להרשות לעצמם גם כאלו משחקים.
התייחסות לפרקי הספר או למעטפת שלו זו כבר סוגיה נוספת, לא כך?יגאל מהמוסד: "אנחנו לא הולכים להשאיר את חוני-המרגל חסר הכרה גם בסיום הפרק הזה!"
רונלד ויזלי שלך יותר מוצלח אפילו מהמקור. מתכתב עם האפיון באופן מדויק ביותר . האם את רומזת פה לשרביט השבור?מנצלת את ההרשאה שיש לי השבוע,
וחוזרת לדיון בראש האשכול:
ספריה הראשונים של רולינג כתובים באמת טיפונת פחות טוב, בדגש על הספר הראשון.
אבל הספרים המתקדמים יותר כתובים בצורה גאונית - אין לי מילה אחרת.
ובסופו של דבר, גם לגבי הספרים הראשונים -
במבחן התוצאה, אני זוכרת שקראתי אותם בשלוק אחד. בלי להתעייף מהתיאורים ובלי להסתרבל מהמשפטים.
יש משהו בשפה הפשוטה שלה, שגורם לך פשוט לכרות אוזן ולהקשיב למה שהיא מספרת לך.
צפה בקובץ המצורף 501211
התייחסות לפרקי הספר או למעטפת שלו זו כבר סוגיה נוספת, לא כך?
אם יורשה לי, הקסם הנוצץ של הארי פוטר הוא חלק מהיצירה, לא רק התפאורה.הוא רק מאפשר לקהל הישראלי הנלהב לראות מה הייתה רמת הכתיבה מלכתחילה, בלי הקסם הנוצץ של הארי פוטר.
א. צודקת.יש לי שתי נקודות לגבי ג'י קי רולינג ואשמח אם תגידו לי מה דעתכם:
א. העלילות שלה מעולות, גם בהתפתחות הדמויות וגם בהתפתחות העלילה, מערכות יחסים אותנטיות ומשכנעות בין הדמויות, ביטים טובים, עולם מדויק סגור מכל הצדדים, שאין לך שאלות עליו לא משנה כמה הוא דמיוני. היא פשוט משאירה אותך דבוקה לספר בלי להרים מבט לשניה, עד לסוף.
בעיני כתיבה טובה היא רק כלי, מה שחשוב זה הסיפור. אם הכתיבה טובה אבל הסיפור משעמם אז אני מהר מאד אנטוש את הספר בנקודה שאני אגלה את זה. רולינג טובה בסיפור.
ב. הכתיבה שלה אולי לא ספרותית במובן הקלאסי, אבל היא סמכותית. הקורא מאמין לה.
הוא מרגיש את 'הסמכות' שלה בכל הנוגע לעולם שהיא יצרה (וזה מה שמזכיר מעט את מיה קינן, וזה נושא רחב מאד, כתיבה סמכותית.), הוא נכנע לזה ונותן לסיפור להוביל אותו, וזה מה שחשוב. הקהל בידיים שלה והוא לא יפקפק.
אני חושבת שזה נכון במידה מסויימת אבל אי אפשר להתווכח על העובדה שהיא שנונה מאד, וצורת ההגשה שלה משכנעת. אם היא תמכור קרח לאסקימוסים זה יהיה להיט מה שנקרא (אוף אני מרגישה שאני מזדקנת. אבל אין עוד ביטויים לזה). בן אדם נותן צלצול למישהו שהוא מסכים איתו, או למישהו שהגניב אותו/עשה לו את היום/ גרם לו לחשוב על זה בצורה חדשה.אנשים מצלצלים להודעות שלה בהיסטריה. גם אם זה ניתוח מעניין על צבע גרביים, או דעה ססגונית בעניין נהמות פילים או אופן ריקודם.
אם ננתח את החומר שלה, נסכים שהוא איכותי ללא צל של ספק. ובכל זאת, כמות הצלצולים המשעשעת עברה רף ממוצע המשתווה אליו.
למה האהדה? כי היא שילמה על רישיון. כעת היא מקבלת משכורת.
היא קנתה את אמונו של הקהל, במאמץ ובעקביות רבה.
או משהו?
יש גם חשש סנובי ומטופש לשלוח תודה שלא יגידו שאתה מלייק לכולם. פחחחח. שיגידו.(כל זאת בלי קשר למשל והדוגמא המצוטטים. בזה אני נתקל לפעמים בתופעה הפוכה של אנשים שלא שולחים תודה דווקא כי יש לאותו כותב כבר מספיק תודות משלו ואינו צריך עוד. והדברים עתיקים).
לגמרי. ולא רק.כשיוצר הולך על שבירת קיר רביעי, הוא מוותר מראש על החיבור המוחלט של הצופה למתרחש, ולוקח בחשבון שכעת הוא לא מספר לו רק את הסיפור אלא גם על הסיפור.
ב. הכתיבה שלה אולי לא ספרותית במובן הקלאסי, אבל היא סמכותית. הקורא מאמין לה.
הוא מרגיש את 'הסמכות' שלה בכל הנוגע לעולם שהיא יצרה (וזה מה שמזכיר מעט את מיה קינן, וזה נושא רחב מאד, כתיבה סמכותית.), הוא נכנע לזה ונותן לסיפור להוביל אותו, וזה מה שחשוב. הקהל בידיים שלה והוא לא יפקפק.
את יכולה להביא לנו דוגמא לרב מכר חרדי מסוגת פנטזיה כדי שנוכל לדון עליו?יש לי שאלה
רק לי מפריע הניתוח הממושך הזה של הסדרה הגויית?
נכון, אני גם קראתי ואפילו אהבתי, מאד, אבל ידעתי שזה סדרה גויית... לא משלנו,
חשבתי שהגאווה של הפורום שלנו זה החברה החרדית, הגאווה במה שיש לנו,
ואם זה פורום חרדי שמטרתו להחכים, לבקר, להתמקצע, בגבולות שלנו, למה צריך ללכת לשפוט סדרה אנגלית שבואו, היא לא זהב צרוף...
חכמה בגויים תאמין, אנחנו לא מנותקים לגמרי,
אבל...
סליחה שסטיתי מהנושא.
לא ראיתי שהדיון התמקד דווקא בפנטזיה. יותר בקסם, בכתיבה, בהבדל בין ספר לסיפור...את יכולה להביא לנו דוגמא לרב מכר חרדי מסוגת פנטזיה כדי שנוכל לדון עלי
בגבולות המקצוע אני לא רואה בזה בעיה
אוקיי מקבלת.לא ראיתי שהדיון התמקד דווקא בפנטזיה. יותר בקסם, בכתיבה, בהבדל בין ספר לסיפור...
ונכון שהדיון מתנהל בגבולות המתאימים,
ברור לכולם שלא נעלה לכאן את הספר XXXXXX XXXXX XXX (שכל אחד ישלים לבד...)
וננתח את הכתיבה שלו ואת בנית העלילה הגאונית או הגרועה, רק כדי להתמקצע ספרותית. כי זה ספר גרוע.
אולי הארי פוטר הוא לא התחתית הגרועה ביותר, אבל הוא לא ספר נקי, ולא נראה לי מתאים שננתח אותו כאן רק כדי להתמקצע.
האם כך חשת לגבי כל אשכול נרחב פה שדן בספרות זרה
היה פה אשכול פארודיה מוצלח ביותר לדעתי על קלאסיקה ידועה ולא נקיה.ביקשת כנות, אענה בכנות: לא.
אין לי שום בעיה בניתוח ספרות זרה, ישנם ספרים טובים, איכותיים, שניתן ללמוד מהם רבות.
אך לדעתי, בשביל שנוכל לנתח ספר כדי להתמקצע כאן בגבולות הפורום או בכל במה ציבורית אחרת, זה חייב להיות ספר נקי לחלוטין. ישנם לא מעט כאלה.
בבית- שכל אחד יעשה מה שהוא רוצה, יקרא או לא, יתפלל או לא,
(אני לכשעצמי לא היתה לי בעיה לקרוא את הסדרה הנ"ל)
אבל במה ציבורית חייבת להיות נקייה יותר.
היה פה אשכול פארודיה מוצלח ביותר לדעתי על קלאסיקה ידועה ולא נקיה
לדעתי צריכים להיות עקביים. אם כבר.
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
26.11
כ"ה חשוון
אירוע שיתופים ייחודי
בוטים מספרים על עצמם
בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.
הכניסה חופשית!
27.11
כ"ו חשוון
נפתחה ההרשמה!
קורס צילום חוץ, אירועים וסטודיו - עם בינה מלאכותית!
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכו
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו: