בדיוק על זה אני מדבר. זה מגביל אותך כמו ששום דבר אחר לא יכול להגביל.כשאני מציירת, אני הרבה מצלמת את הילדים שלי לדוגמא וזה עוזר
לצייר (position,hand movements,...)
או מצלמת כל מיני דברים(חיות, בתים,..)
גם בעייתי?
בדיוק על זה אני מדבר. זה מגביל אותך כמו ששום דבר אחר לא יכול להגביל.כשאני מציירת, אני הרבה מצלמת את הילדים שלי לדוגמא וזה עוזר
לצייר (position,hand movements,...)
או מצלמת כל מיני דברים(חיות, בתים,..)
גם בעייתי?
תודה על מחמאותלכבוד הוא לי ההזדמנות לדבר איתך הרב גדי היקר
אולי תשתף אותנו מהם הזמנים או המקומות שנותנות לך השראה..
אני בטוח שהציורים שלך הם כמו שהם, גם כי למדת גם כי השקעת גם כי אתה מוכשר בטירוף גם כי אתה שובב קצת (אם יורשה לי), וגם בגלל הנסיון.
אולי מה שיותר חשוב הוא העניין שאנחנו כמובן עוסקים בזה לפרנסתינו או מתכוונים לעסוק בזה לפרנסתינו,
אולי קצת טיפים איך עובדים עם השוק הזה (לא איך לעבוד עם לקוחות)
האם הציבור היום מבקש אמנות אמיתית או רק דברים שמצליחים לעניין אותו אפילו שיהיה פושט?
האם עדיף פשוט להתחיל לעבוד ועם הזמן משתפרים או שלהיפך, רק נתקעים באותה רמה?
ספר קצת איך אתה שיווקת את עצמיך בתחילת הדרך, זה מאוד מעניין כי כולם רואים את הציורים שלך שהם גם אומנות מטורפת גם מדוייקים בצורה יוצאת דופן גם מצחיקים גם מורכבים וגם מושקעים ברמת המאקרו
זה עבודה מטורפתתתת זה שעות,
אתה רוצה להגיד לי שאתה משקיע ברמה כזאת שאתה מסוגל לשבת לחשוב על הפירמה של החפץ שמונח מתחת לאוטו שנמצא בצד של הציור ובאיזה צבע יהיה? או שפשוט זה זורם לך ובא בטבעיות.
בקיצר שיבשתי...
איך פותחים ת'ראש לרעיונות?
איך אני עושה שההרגשה שאני מרגיש כשאני עולה חזן ביום כיפור ומאתיים איש מאחרי מרעידים לי את הלב בזעקות ׳קראתי בכל לב ענני׳ (מטאפורה) יעברו לדף???
בקיצר... גלה לנו מעט מי אתה הרב גדי...
אה ועוד משהו.. יש לי מורה טוב, טוב מאוד אפילו... קוראים לו 'רב אמן שולם פייגין', ממנו למדתי שבשביל לצייר טוב חשוב גם 'להיות' מישהו מאשר רק 'לדעת' משהו (אבל חייבים גם לדעת).
בקיצר תודה מראש על התשובה הארוכה והמפורטת
ולא נוותר לך עד שתעלה לנו משהו שאתה עובד עליו בחיאאאאאת
(נפלת על קבוצה לא קלה חחח)
זה תפס אותי.החלטתי שגם אם לא משלמים לי מספיק, שווה להשקיע מקסימום, כי הרי אני לא אוכל לעמוד בחנות ספרים ולהסביר לכל הנכנס ש'אני יודע לצייר הרבה יותר יפה, פשוט לא שילמו לי מספיק'... התיחסתי לכל פרויקט כאילו הוא היחיד בחיי ואני חייב לעשות ממנו חלון ראווה. גם אם לא משלמים.
דבר חשוב: אנו לא רק עוסקים בפרנסה, אנו מחנכים דורות הבאים. ואני לא בטוח שמי שמוציא מתחת ידו דבר לא מתוקן (הן מבחינת האיכות והן מבחינת התוכן) יכול להתנחם בכך שהוא 'רק מתפרנס'. ראיתם פעם רופא שלא בדיוק למד רפואה או שלא מקבל מספיק כסף ולכן עובד 'רק להתפרנס'? האחריות שלנו לעניות דעתי לא פחות. וסליחה על הפטטיות היתרה
חן חןשלום רב פולק,
רק רציתי לנצל את ההזדמנות ולספר לך שאצלינו בבית הספרים שלך הכי משומשים, הכי הרוסים והכי קרועים.
ותדע שבגללך הספריה בחדר הילדים תמיד הפוכה....
ואממממ.... כן, בגללך הילדים נרדמים מאוחר... מתחבאים מתחת השמיכה עם הספר ואינם יודעים שספר של גדי פולק אמא מרשה לקרא אפילו שמאוחר
מליון הצלחה!
זה השראה ומלמד, לא?בדיוק על זה אני מדבר. זה מגביל אותך כמו ששום דבר אחר לא יכול להגביל.
בכלים הדיגיטליים כמו בכל כלים אחרים יש פלוסים ויש מינוסים. הם מקצרים את התהליך העבודה ונותנים אפשרות לבחור בין המון וואריאציות. אבל בו זמנית הם 'נוטלים את הנשמה' מהציור. כאן, כמו בכל דבר אחר, צריך לשמור על האיזון הנכון.שלום ותודה גדולה על הדיון המרתק
האם לדעתכם נשאר עוד מקום לציור ידני בלבד הראוי לשמו בציורי ילדים?
או שהרמה של הענף דורשת הסבה לדיגיטלי?
כלומר--
אני עדיין לא מצליחה להפיח בציורים הדיגיטליים שלי את מה שיש לי לתת לעולם בידני
האם שווה להשקיע כל כך הרבה בדרך הזאת שלא תתן לי ביטוי במידית?
1. אני לא יודע מה זה 'השראה'. כל דבר יפה שאני רואה דוחף אותי לצייר אותו. לצלם גם אפשר, אבל אם משתמשים בצילום כדוגמה כדי לאחר מכן לצייר - זה כבר 'כלי שלישי'.זה השראה ומלמד, לא?
הכוונה שעדיף לקחת השראה ממשהו חי ולא צילום, או בכלל לא להסתכל על משהו?
(משנה אם אני עומדת מול בית ומציירת אותו או מצלמת ומציירת אח"כ מהתמונה?)
הלכתי לספר, כי אתם מביאים שם עדות גם על כך שצילמתם בנין כדי לצייר אותו נכון,רציתם טיפים? הנה הראשון: לא משתמשים בצילומים ובתמונות של צייר אחר. נקודה. מציירים מהזכרון (למי שיש בראשו מאגר מידע ענק שנוצר מציורים מהסתכלות) או מהסתכלות.
אדם רגיל לא יכול לצייר מזכרונו אפילו מיקרוגל שנמצא אצלו במטבח...יש לי שאלה על מה שאמרת, @גדי פולק
אם אתה צריך לצייר משהו שאין לך אפשרות לראות במציאות??
נגיד ביקשו ממני לצייר טרמפולינה ענקית מתנפחת.
או דוגמא אחרת, הייתי צריכה לצייר סירת מפרש כלשהי.
אין לי סירת מפרש בבית, וגם לשכנים בדיוק לא היה... ומתחת לבית שלי אין מעגן של סירות...
(כי אם הייתי גרה בקיסריה, נראה לי שפשוט הייתי יוצאת לקניות במקום לעבוד...)
בקיצור, מה שעשיתי זה לחפש כל מיני תמונות של סירות, ולנסות ללמוד ולהבין איך סירה אמורה להראות. ממש לא העתקתי משום תמונה, אבל כן התבוננתי היטב בהרבה תמונות לפני שהתחלתי לצייר.
לא התיימרתי לצייר את זה מדויק וראליסטי, אלא בקו יותר קומי כזה (מצרפת את הציור)
אבל עדיין הייתי חייבת לדעת איך סירה אמורה להראות, לא?
צפה בקובץ המצורף 502038
מה אתה היית עושה במצב כזה?
ומה אתה עושה בציורים שלך, שהם ראליסטיים ומדוייקים? הרי בטוח אתה מצייר לפעמים דברים שאין לך אפשרות לראות במציאות?
ואני די בטוחה שגם הציירים של דיסני לא נסעו לסאוונה באפריקה לפני שהם ציירו את מלך האריות (או שאני טועה?)
אשמח לתשובה מחכימה!
ראה תשובה לronitgצפה בקובץ המצורף 502050
הלכתי לספר, כי אתם מביאים שם עדות גם על כך שצילמתם בנין כדי לצייר אותו נכון,
וגם שנעזרתם בתמונות כדי להבין איך דברים נראו בתקופה ההיא.
כנראה יש איזה אי הבנה, כי הנה כולם נזעקים, וגם בספר אתם תומכים בדברים.
תודה, עכשיו יותר ברוראדם רגיל לא יכול לצייר מזכרונו אפילו מיקרוגל שנמצא אצלו במטבח...
אנו מדברים על 2 דברים: לימוד ועבודת האיור.
כל מה שכשור ללימוד - אסור להשתמש בצילומים, חד משמעי.
אחרי שלמדנו - במאגר מידע שלנו כבר יש מלא כלים - צורה, תאורה, פרספקטיבה וכו'. וכאן מגיע שלב של איור. כאשר עובדים על ספר (ולא משנה באיזה נושא) - חייבים לדעת פרטים טכנים: מבנה של מכונות, מכוניות, בנינים, כלים, נשק וכו'. ובוודאי חייבים לאסוף מידע מכל הבא ליד.
עוד הפעם: מצילום אני לומד צורה של בגדי צוללן ופרטיהם ולא מעתיק כפולי בגדים (שזה אני יודע מלימוד אקדמי). בספר 'על ספרים וציורים' בעמ' 64-65 ניתן לראות כל מה שקשור לאיסוף מידע.
תשובה ממש ברורהאדם רגיל לא יכול לצייר מזכרונו אפילו מיקרוגל שנמצא אצלו במטבח...
אנו מדברים על 2 דברים: לימוד ועבודת האיור.
כל מה שכשור ללימוד - אסור להשתמש בצילומים, חד משמעי.
אחרי שלמדנו - במאגר מידע שלנו כבר יש מלא כלים - צורה, תאורה, פרספקטיבה וכו'. וכאן מגיע שלב של איור. כאשר עובדים על ספר (ולא משנה באיזה נושא) - חייבים לדעת פרטים טכנים: מבנה של מכונות, מכוניות, בנינים, כלים, נשק וכו'. ובוודאי חייבים לאסוף מידע מכל הבא ליד.
עוד הפעם: מצילום אני לומד צורה של בגדי צוללן ופרטיהם ולא מעתיק כפולי בגדים (שזה אני יודע מלימוד אקדמי). בספר 'על ספרים וציורים' בעמ' 64-65 ניתן לראות כל מה שקשור לאיסוף מידע.
תארתי לעצמי שזאת כוונתךאדם רגיל לא יכול לצייר מזכרונו אפילו מיקרוגל שנמצא אצלו במטבח...
אנו מדברים על 2 דברים: לימוד ועבודת האיור.
כל מה שכשור ללימוד - אסור להשתמש בצילומים, חד משמעי.
אחרי שלמדנו - במאגר מידע שלנו כבר יש מלא כלים - צורה, תאורה, פרספקטיבה וכו'. וכאן מגיע שלב של איור. כאשר עובדים על ספר (ולא משנה באיזה נושא) - חייבים לדעת פרטים טכנים: מבנה של מכונות, מכוניות, בנינים, כלים, נשק וכו'. ובוודאי חייבים לאסוף מידע מכל הבא ליד.
עוד הפעם: מצילום אני לומד צורה של בגדי צוללן ופרטיהם ולא מעתיק כפולי בגדים (שזה אני יודע מלימוד אקדמי). בספר 'על ספרים וציורים' בעמ' 64-65 ניתן לראות כל מה שקשור לאיסו
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
26.11
כ"ה חשוון
אירוע שיתופים ייחודי
בוטים מספרים על עצמם
בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.
הכניסה חופשית!
27.11
כ"ו חשוון
נפתחה ההרשמה!
קורס צילום חוץ, אירועים וסטודיו - עם בינה מלאכותית!
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכו
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו: