מצטרפת.רציתי לשאול לגבי הספר, אם הוא מיועד דווקא למי שרוצה ללמוד ציור אקדמי, או גם למי שרוצה ללמוד סגנון יותר קליל?
וואו.שלום וברכה ר' גד!
רציתי לשאול כמה דברים, אני מקוה שאזכור את כולם.
א. נניח שגמרת את הלימודים לפני שלושים שנה, אני מאמין שמדי פעם עוד יצא לך לחזור ולהתאמן [או כמו שאתה מכנה את זה בספר: 'לעשות כושר']. על מה לדעתך הכי חשוב להתאמן, על הזרימה והציורים המהירים או על האקדמיים?
ב. בספר כתבת משהו כמו: "אם רוצים לצבוע חלק מהציור בגוון שונה, צריך לתת לו תמיכה על ידי צביעת חלק נוסף בציור באותו צבע". מה הכוונה? אולי פשוט לא הבנתי את הנושא ולכן אני לא מצטט נכון (הספר לא לפני כרגע), אבל דוקא את זה אשמח אם תסביר לי.
ג. אתה אומר לא להשתמש בתמונות, האם זה דוקא בחלק של הבסיס, דהיינו איך מציירים קיפולי בד, איך נראה בניין ואיך נראה עץ כזה או אחר, או גם ברמת הפרטים [נניח אם אני רוצה לצייר רב קו, אני יכול להשתמש בתמונה, או שאני צריך לטרוח להוציא את המקור מהארנק, או אחרי שלמדתי [זאת אומרת, עדיין לא...] לצייר בן אדם בשלמות, ומבקשים ממני לצייר את דונאלד טראמפ, האם חשוב לקפוץ לצורך כך לבית הלבן, או שאני יכול להתבסס על הידע הקודם בצירוף תמונה].
ד. ממך למדתי, שגם אחרי שאתה כבר מושלם, אתה עדיין יכול להתקדם [אחרי שקניתי לפני תקופה קצרה את אחד הספרים הראשונים שלך...], איך עושים את זה?????
ה. אמרת שהיה נסיון שתפתח קורס לגברים והוא לא צלח, אולי תוכל לעשות קורסים חלקיים, נניח רק אנטומיה, רק צבע, רק אור וצל וכדומה [לאחר בדיקה שלכל המשתתפים יש ידע בסיסי בפרספקטיבה וכדו']
ו. ישנם דברים רבים שלא התייחסת אליהם בספר, כמו לדוגמא אנטומיה של בעלי חיים, ציור צמחים וכדומה, תוכל לכתוב כאן קצת בנושא?
ז. בספר לא הרחבת מספיק [לטעמי...] על קומפוזיציה, אפשר קצת?
ח. בקשה אישית: כבר הרבה זמן שלא פרסמת ציורי היסטוריה [ואני מתעלם בכוונה מהספר 'לכתך אחרי במדבר, שמטרת הציורים בו, לפי הבנתי, היא הפוכה, לחבר את התקופה אלינו באמצעות דמויות מאד ממשיות ועכשוויות], משהו כמו הספר על הגולם, או אגדות חז"ל המשולבות בספר 'מילים מרגישות', אולי הגיע הזמן לעשות 'א יידישע קאפ' היסטורי?
בקיצער, אני מקוה שזה לא מדי משגע אותך, אבל זה מאד יעזור לי ולכולם.
תודה רבה מראש
הביאו להם גורי אריות קטנים לסטודיו למשך הרבה זמן כדי שיתבוננו בהם מתנהגים בטבעיות.... (זה מסוג הידע שיש לי שנקרא לא שימושי ורק בפרוג אני מביאה לידי ביטוי, you're welcome)ואני די בטוחה שגם הציירים של דיסני לא נסעו לסאוונה באפריקה לפני שהם ציירו את מלך האריות (או שאני טועה?)
חלקם גם נסעו.הביאו להם גורי אריות קטנים לסטודיו למשך הרבה זמן כדי שיתבוננו בהם מתנהגים בטבעיות.... (זה מסוג הידע שיש לי שנקרא לא שימושי ורק בפרוג אני מביאה לידי ביטוי, you're welcome)
הגיוני בסך הכל.חלקם גם נסעו.
זכורה לי תמונה של ר' גדי פולק מתבונן בקטר עתיק של רכבת באיזה מוזיאון, מכתבה אתו. ככל הזכור לי הוא סיפר על כך שעשה תחקיר בשביל ליצור את ספר המשלים שהתרחש ברכבת (ואני לא זוכרת את השם אז תסלחו לי).חלקם גם נסעו.
הספר מיועד ל:רציתי לשאול לגבי הספר, אם הוא מיועד דווקא למי שרוצה ללמוד ציור אקדמי, או גם למי שרוצה ללמוד סגנון יותר קליל?
תודה רבה על המידע!!הספר מיועד ל:
1. כל מי שמענין אותו איך נעשה הדבר הזה: ספר עם איורים. סתם טיול לעולם הקסום.
2. כל מי שרוצה לדעת מה בדיוק לומדים באקדמיה.
3. כל מי שרוצה לנסות להתקדם לבד.
4. כל מי שלמד אקדמיה ורוצה שיהיה לו תקציר של נושאים וכמה טיפים לתזכורת.
הספר ניתן לרכוש, עד כמה שידוע לי בכל החנויות של ספרי קדש (ההפצה כרגע ע''י 'יפה נוף')
אם הגוון עצמו נמצא בשכבת multiply או screenגם אפשר. אבל במקרה הראשון יש לי יותר שליטה על גוונים.
תודה.הספר מיועד ל:
1. כל מי שמענין אותו איך נעשה הדבר הזה: ספר עם איורים. סתם טיול לעולם הקסום.
2. כל מי שרוצה לדעת מה בדיוק לומדים באקדמיה.
3. כל מי שרוצה לנסות להתקדם לבד.
4. כל מי שלמד אקדמיה ורוצה שיהיה לו תקציר של נושאים וכמה טיפים לתזכורת.
הספר ניתן לרכוש, עד כמה שידוע לי, בכל החנויות של ספרי קדש (ההפצה כרגע ע''י 'יפה נוף')
זאת הנקודה. גוון שבחרתי מהפלאטה אפשר לגוון - ע''י hue-situration-lightness או ע''י variations. אמנם גם הגוון של הטקסטורה אפשר לגוון באותה מידה, אבל היחסים בין הצבעים משתנים ללא שליטה.אם הגוון עצמו נמצא בשכבת multiply או screen
איך אתה בוחר את הגוון מהפאלטה -
הרי הוא ייצא שונה כשתניח אותו על הקנווס.
כי יש את צבע הטקסטורה וצבע הפלאט שמתחתיו?
זאת הנקודה. גוון שבחרתי מהפלאטה אפשר לגוון - ע''י hue-situration-lightness או ע''י variations. אמנם גם הגוון של הטקסטורה אפשר לגוון באותה מידה, אבל היחסים בין הצבעים משתנים ללא שליטה.
ועוד נקודה: אם אני מתחיל צבע על הטקסטורה - אני מיד רואה את גודל ואינטנסיביות של מכחול, ויש לי תחושה מלאה של עבודת יד. מה שאין כן אם לשים טקסטורה על הציור מוכן - כאן יוצאת טקסטורה למען טקסטורה ומחשב מכתיב את הסגנון שלו. אבל זה, כנראה רק טעמי האישי.
העקרונות של ציור - הם אותם עקרונות, לא משנה באילו כלים משתמשים: עפרונות, צבעי מים או צבעי שמן או מחשב. לציור ידני לעולם לא תהיה תחליף כי שום מחשב אף פעם לא יגיע לרמת יד וראש האנושי - יצירת כפיו של הקב''ה. מחשב פותר משימות טכניות וציור נעשה ע''י ראש.א. עד כמה אפשר להתבסס על כשרון טבעי בציור.
ולהיפך, גם מי שלא נקרא מוכשר בציור ידע לצייר אם ילמד באופן אקדמי?
ב. במשך שנים (7 שנים) למדתי ציור ואיור במגוון חומרים פלוס תיאוריות וכד'.
ההרגשה היא שהציור הידני פס מהעולם ואין לו שום שימוש בימינו, ובלי הדיגיטלי אין מה להשקיע בציור.
יש אינסוף משחקים בפוטושופ, לא משנה במה משתמשים, העקר זה להגיע לתוצעה המתבקשת. אגב, חוץ מhue-situration יש גם opacity, flow והרבה אופציות אחרות.אז אם אני מבין נכון - כל גוון שאתם מניחים על הקנווס, אתם מתבוננים אם אינטנסיבי מספיק וכו, ואם לא, אתם משנים את השכבה עצמה בhue - situratio וכו.
אבל - ותרשו לי להמשיך ולהקשות - אפילו בשכבת הפלאט (local color) יש כמה וכמה גוונים.
לכל גוון יש שכבה נפרדת, ואדג'סמנט נפרד? ככה עשרות שכבות?
יו יש לי סרטון מדהים של אריה (קשור..) מהלך במלכותיות בין הספסלים בחדריש לי שאלה על מה שאמרת, @גדי פולק
אם אתה צריך לצייר משהו שאין לך אפשרות לראות במציאות??
נגיד ביקשו ממני לצייר טרמפולינה ענקית מתנפחת.
או דוגמא אחרת, הייתי צריכה לצייר סירת מפרש כלשהי.
אין לי סירת מפרש בבית, וגם לשכנים בדיוק לא היה... ומתחת לבית שלי אין מעגן של סירות...
(כי אם הייתי גרה בקיסריה, נראה לי שפשוט הייתי יוצאת לקניות במקום לעבוד...)
בקיצור, מה שעשיתי זה לחפש כל מיני תמונות של סירות, ולנסות ללמוד ולהבין איך סירה אמורה להראות. ממש לא העתקתי משום תמונה, אבל כן התבוננתי היטב בהרבה תמונות לפני שהתחלתי לצייר.
לא התיימרתי לצייר את זה מדויק וראליסטי, אלא בקו יותר קומי כזה (מצרפת את הציור)
אבל עדיין הייתי חייבת לדעת איך סירה אמורה להראות, לא?
צפה בקובץ המצורף 502038
מה אתה היית עושה במצב כזה?
ומה אתה עושה בציורים שלך, שהם ראליסטיים ומדוייקים? הרי בטוח אתה מצייר לפעמים דברים שאין לך אפשרות לראות במציאות?
ואני די בטוחה שגם הציירים של דיסני לא נסעו לסאוונה באפריקה לפני שהם ציירו את מלך האריות (או שאני טועה?)
אשמח לתשובה מחכימה!
א גאנצע מעשהספר המשלים שהתרחש ברכבת
ולצחוק על כל האנשים שבטוחים שהם יכולים לצאת ברמה של גדי פולק אחרי חצי שנה של לימודים.הספר מיועד ל:
1. כל מי שמענין אותו איך נעשה הדבר הזה: ספר עם איורים. סתם טיול לעולם הקסום.
2. כל מי שרוצה לדעת מה בדיוק לומדים באקדמיה.
3. כל מי שרוצה לנסות להתקדם לבד.
4. כל מי שלמד אקדמיה ורוצה שיהיה לו תקציר של נושאים וכמה טיפים לתזכורת.
הספר ניתן לרכוש, עד כמה שידוע לי, בכל החנויות של ספרי קדש (ההפצה כרגע ע''י 'יפה נוף')
הם כן נסעו לאפריקה לסוואנה.ואני די בטוחה שגם הציירים של דיסני לא נסעו לסאוונה באפריקה לפני שהם ציירו את מלך האריות (או שאני טועה?)
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
26.11
כ"ה חשוון
אירוע שיתופים ייחודי
בוטים מספרים על עצמם
בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.
הכניסה חופשית!
27.11
כ"ו חשוון
נפתחה ההרשמה!
קורס צילום חוץ, אירועים וסטודיו - עם בינה מלאכותית!
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכו
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו: