דיון אם גדי פולק היה קופץ לביקור, מה הייתם שואלים אותו?

מצב
הנושא נעול.

גדי פולק

משתמש מקצוען
איור וציור מקצועי
כשאני מציירת, אני הרבה מצלמת את הילדים שלי לדוגמא וזה עוזר
לצייר (position,hand movements,...)
או מצלמת כל מיני דברים(חיות, בתים,..)
גם בעייתי?
בדיוק על זה אני מדבר. זה מגביל אותך כמו ששום דבר אחר לא יכול להגביל.
 

גדי פולק

משתמש מקצוען
איור וציור מקצועי
לכבוד הוא לי ההזדמנות לדבר איתך הרב גדי היקר

אולי תשתף אותנו מהם הזמנים או המקומות שנותנות לך השראה..

אני בטוח שהציורים שלך הם כמו שהם, גם כי למדת גם כי השקעת גם כי אתה מוכשר בטירוף גם כי אתה שובב קצת (אם יורשה לי:rolleyes:), וגם בגלל הנסיון.

אולי מה שיותר חשוב הוא העניין שאנחנו כמובן עוסקים בזה לפרנסתינו או מתכוונים לעסוק בזה לפרנסתינו,
אולי קצת טיפים איך עובדים עם השוק הזה (לא איך לעבוד עם לקוחות)
האם הציבור היום מבקש אמנות אמיתית או רק דברים שמצליחים לעניין אותו אפילו שיהיה פושט?
האם עדיף פשוט להתחיל לעבוד ועם הזמן משתפרים או שלהיפך, רק נתקעים באותה רמה?
ספר קצת איך אתה שיווקת את עצמיך בתחילת הדרך, זה מאוד מעניין כי כולם רואים את הציורים שלך שהם גם אומנות מטורפת גם מדוייקים בצורה יוצאת דופן גם מצחיקים גם מורכבים וגם מושקעים ברמת המאקרו
זה עבודה מטורפתתתת זה שעות,
אתה רוצה להגיד לי שאתה משקיע ברמה כזאת שאתה מסוגל לשבת לחשוב על הפירמה של החפץ שמונח מתחת לאוטו שנמצא בצד של הציור ובאיזה צבע יהיה? או שפשוט זה זורם לך ובא בטבעיות.

בקיצר שיבשתי...

איך פותחים ת'ראש לרעיונות?
איך אני עושה שההרגשה שאני מרגיש כשאני עולה חזן ביום כיפור ומאתיים איש מאחרי מרעידים לי את הלב בזעקות ׳קראתי בכל לב ענני׳ (מטאפורה;)) יעברו לדף???

בקיצר... גלה לנו מעט מי אתה הרב גדי...

אה ועוד משהו.. יש לי מורה טוב, טוב מאוד אפילו... קוראים לו 'רב אמן שולם פייגין', ממנו למדתי שבשביל לצייר טוב חשוב גם 'להיות' מישהו מאשר רק 'לדעת' משהו (אבל חייבים גם לדעת).

בקיצר תודה מראש על התשובה הארוכה והמפורטת:):)
ולא נוותר לך עד שתעלה לנו משהו שאתה עובד עליו;););) בחיאאאאאת
(נפלת על קבוצה לא קלה חחח)
תודה על מחמאות :eek:
אני לא יודע מה 'ציבור רוצה', אני יודע מה אני רוצה להעביר לציבור. ותפקידי כמאייר חרדי לקחת את הציבור אחרי. בעולם הספרים הרחב אין מה למכור לקוראים, אבל את ה 'אין' הזה הם עושים כ''כ יפה... ואנחנו שיש לנו הרבה למכור - למה שלא נעשה זאת יותר יפה? ציבור 'אוכל' קליפות תפוחי אדמה רק במקרה שהוא אף פעם לא טעם בשר. אז באו ניתן לו בשר - ואז הם יתחילו להבין בטעמו.
איך התחלתי?.. החלטתי שגם אם לא משלמים לי מספיק, שווה להשקיע מקסימום, כי הרי אני לא אוכל לעמוד בחנות ספרים ולהסביר לכל הנכנס ש'אני יודע לצייר הרבה יותר יפה, פשוט לא שילמו לי מספיק'... התיחסתי לכל פרויקט כאילו הוא היחיד בחיי ואני חייב לעשות ממנו חלון ראווה. גם אם לא משלמים. כך בונים שם ואחרי זמן מה מתחילים להגיע לקוחות שמעונינים לעבוד רק אתך. ככל שהזמן עובר - המחירים עולים ואפשר להתפרנס בכבוד.
דבר חשוב: אנו לא רק עוסקים בפרנסה, אנו מחנכים דורות הבאים. ואני לא בטוח שמי שמוציא מתחת ידו דבר לא מתוקן (הן מבחינת האיכות והן מבחינת התוכן) יכול להתנחם בכך שהוא 'רק מתפרנס'. ראיתם פעם רופא שלא בדיוק למד רפואה או שלא מקבל מספיק כסף ולכן עובד 'רק להתפרנס'? האחריות שלנו לעניות דעתי לא פחות. וסליחה על הפטטיות היתרה :)
נ.ב. אני לא רב :(
 
נערך לאחרונה ב:

חנמה

משתמש סופר מקצוען
איור וציור מקצועי
החלטתי שגם אם לא משלמים לי מספיק, שווה להשקיע מקסימום, כי הרי אני לא אוכל לעמוד בחנות ספרים ולהסביר לכל הנכנס ש'אני יודע לצייר הרבה יותר יפה, פשוט לא שילמו לי מספיק'... התיחסתי לכל פרויקט כאילו הוא היחיד בחיי ואני חייב לעשות ממנו חלון ראווה. גם אם לא משלמים.
זה תפס אותי.
הולכת לקרוא כל בוקר.
תודה!
 

ש. צ. וינמן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
עימוד ספרים
עריכה תורנית
דבר חשוב: אנו לא רק עוסקים בפרנסה, אנו מחנכים דורות הבאים. ואני לא בטוח שמי שמוציא מתחת ידו דבר לא מתוקן (הן מבחינת האיכות והן מבחינת התוכן) יכול להתנחם בכך שהוא 'רק מתפרנס'. ראיתם פעם רופא שלא בדיוק למד רפואה או שלא מקבל מספיק כסף ולכן עובד 'רק להתפרנס'? האחריות שלנו לעניות דעתי לא פחות. וסליחה על הפטטיות היתרה :)


כמה טוב לראות אמן שלא מנתק עצמו ממקומו הראוי עומד מולו בעיניים פקוחות ומצהיר עליו.
כבוד!
 

בידרמן חנה

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
איור וציור מקצועי
שלום רב פולק,
רק רציתי לנצל את ההזדמנות ולספר לך שאצלינו בבית הספרים שלך הכי משומשים, הכי הרוסים והכי קרועים.
ותדע שבגללך הספריה בחדר הילדים תמיד הפוכה....
ואממממ.... כן, בגללך הילדים נרדמים מאוחר... מתחבאים מתחת השמיכה עם הספר ואינם יודעים שספר של גדי פולק אמא מרשה לקרא אפילו שמאוחר :)
מליון הצלחה!
 

גדי פולק

משתמש מקצוען
איור וציור מקצועי
שלום רב פולק,
רק רציתי לנצל את ההזדמנות ולספר לך שאצלינו בבית הספרים שלך הכי משומשים, הכי הרוסים והכי קרועים.
ותדע שבגללך הספריה בחדר הילדים תמיד הפוכה....
ואממממ.... כן, בגללך הילדים נרדמים מאוחר... מתחבאים מתחת השמיכה עם הספר ואינם יודעים שספר של גדי פולק אמא מרשה לקרא אפילו שמאוחר :)
מליון הצלחה!
חן חן:)
 

תהילה 28

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
איור וציור מקצועי
מוזיקה ונגינה
אשמח ללמוד יותר על פרספק טיבה קווית
נקודת מגוז שלישית
ואיך ליצור מדרגות בצורה נכונה על פי כללי הפרספקטיבה
 

NEMESH

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
שלום ותודה גדולה על הדיון המרתק

האם לדעתכם נשאר עוד מקום לציור ידני בלבד הראוי לשמו בציורי ילדים?
או שהרמה של הענף דורשת הסבה לדיגיטלי?

כלומר--
אני עדיין לא מצליחה להפיח בציורים הדיגיטליים שלי את מה שיש לי לתת לעולם בידני
האם שווה להשקיע כל כך הרבה בדרך הזאת שלא תתן לי ביטוי במידית?
 

libby03

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
איור וציור מקצועי
בדיוק על זה אני מדבר. זה מגביל אותך כמו ששום דבר אחר לא יכול להגביל.
זה השראה ומלמד, לא?
הכוונה שעדיף לקחת השראה ממשהו חי ולא צילום, או בכלל לא להסתכל על משהו?
(משנה אם אני עומדת מול בית ומציירת אותו או מצלמת ומציירת אח"כ מהתמונה?)
 

גדי פולק

משתמש מקצוען
איור וציור מקצועי
שלום ותודה גדולה על הדיון המרתק

האם לדעתכם נשאר עוד מקום לציור ידני בלבד הראוי לשמו בציורי ילדים?
או שהרמה של הענף דורשת הסבה לדיגיטלי?

כלומר--
אני עדיין לא מצליחה להפיח בציורים הדיגיטליים שלי את מה שיש לי לתת לעולם בידני
האם שווה להשקיע כל כך הרבה בדרך הזאת שלא תתן לי ביטוי במידית?
בכלים הדיגיטליים כמו בכל כלים אחרים יש פלוסים ויש מינוסים. הם מקצרים את התהליך העבודה ונותנים אפשרות לבחור בין המון וואריאציות. אבל בו זמנית הם 'נוטלים את הנשמה' מהציור. כאן, כמו בכל דבר אחר, צריך לשמור על האיזון הנכון.
 

ronitg

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
יש לי שאלה על מה שאמרת, @גדי פולק
אם אתה צריך לצייר משהו שאין לך אפשרות לראות במציאות??

נגיד ביקשו ממני לצייר טרמפולינה ענקית מתנפחת.
או דוגמא אחרת, הייתי צריכה לצייר סירת מפרש כלשהי.
אין לי סירת מפרש בבית, וגם לשכנים בדיוק לא היה... ומתחת לבית שלי אין מעגן של סירות...
(כי אם הייתי גרה בקיסריה, נראה לי שפשוט הייתי יוצאת לקניות במקום לעבוד...)
בקיצור, מה שעשיתי זה לחפש כל מיני תמונות של סירות, ולנסות ללמוד ולהבין איך סירה אמורה להראות. ממש לא העתקתי משום תמונה, אבל כן התבוננתי היטב בהרבה תמונות לפני שהתחלתי לצייר.

לא התיימרתי לצייר את זה מדויק וראליסטי, אלא בקו יותר קומי כזה (מצרפת את הציור)
אבל עדיין הייתי חייבת לדעת איך סירה אמורה להראות, לא?
צבע קטן.jpg

מה אתה היית עושה במצב כזה?
ומה אתה עושה בציורים שלך, שהם ראליסטיים ומדוייקים? הרי בטוח אתה מצייר לפעמים דברים שאין לך אפשרות לראות במציאות?
ואני די בטוחה שגם הציירים של דיסני לא נסעו לסאוונה באפריקה לפני שהם ציירו את מלך האריות (או שאני טועה?)

אשמח לתשובה מחכימה!
 
נערך לאחרונה ב:

miri

מירי הס- אמנית ציור
מנוי פרימיום
איור וציור מקצועי
כי כבר חשבתי לכתוב רשימה של דברים שאפשר לבקש שיהיו בציורים שלי:(
אני מצטרפת לשאלה, אפשר?
 

גדי פולק

משתמש מקצוען
איור וציור מקצועי
זה השראה ומלמד, לא?
הכוונה שעדיף לקחת השראה ממשהו חי ולא צילום, או בכלל לא להסתכל על משהו?
(משנה אם אני עומדת מול בית ומציירת אותו או מצלמת ומציירת אח"כ מהתמונה?)
1. אני לא יודע מה זה 'השראה'. כל דבר יפה שאני רואה דוחף אותי לצייר אותו. לצלם גם אפשר, אבל אם משתמשים בצילום כדוגמה כדי לאחר מכן לצייר - זה כבר 'כלי שלישי'.
2. צריך להבדיל בין לימוד לבין עבודה. מהתחלה לומדים (כמו שצריך - מהסתכלות), ממלאים את 'הכספת שבראש עד אפס מקום' ואחר כך מתחילים לעבוד. כאשר לומדים - אסור להשתמש בצילום, כי זה לא לימוד. וכאשר עובדים אחרי שלמדנו כמו שצריך - אין צורך לקביים כמו ציורים של אחרים או צילומים.
3. צייר אמיתי הוא יוצר עולם משלו והוא בעל הבית בעולמו, הוא לא מוגבל (כמעט). וכאשר מציירים מצילום - אנו מעתיקים את מצלמה ומוגבלים ביכולות שלה. המצלמה עושה את אותו הדבר, רק יותר טוב, יותר מהר ויותר זול.
4. מנסיון - ציירים טובים, אחרי שנדבקו במחלת המצלמה, לא מצליחים לחזור ולצור משהו משלהם.
5. להשתמש בצילום (כפי שנראה לי) זה חוסר כבוד עצמי לצייר וזלזול באינטלגנציה של הצופה.
 

ליקי ;)

משתמש סופר מקצוען
איור וציור מקצועי
WIN_20190702_12_04_07_Pro.jpg
רציתם טיפים? הנה הראשון: לא משתמשים בצילומים ובתמונות של צייר אחר. נקודה. מציירים מהזכרון (למי שיש בראשו מאגר מידע ענק שנוצר מציורים מהסתכלות) או מהסתכלות.
הלכתי לספר, כי אתם מביאים שם עדות גם על כך שצילמתם בנין כדי לצייר אותו נכון,
וגם שנעזרתם בתמונות כדי להבין איך דברים נראו בתקופה ההיא.
כנראה יש איזה אי הבנה, כי הנה כולם נזעקים, וגם בספר אתם תומכים בדברים.
 

גדי פולק

משתמש מקצוען
איור וציור מקצועי
יש לי שאלה על מה שאמרת, @גדי פולק
אם אתה צריך לצייר משהו שאין לך אפשרות לראות במציאות??

נגיד ביקשו ממני לצייר טרמפולינה ענקית מתנפחת.
או דוגמא אחרת, הייתי צריכה לצייר סירת מפרש כלשהי.
אין לי סירת מפרש בבית, וגם לשכנים בדיוק לא היה... ומתחת לבית שלי אין מעגן של סירות...
(כי אם הייתי גרה בקיסריה, נראה לי שפשוט הייתי יוצאת לקניות במקום לעבוד...)
בקיצור, מה שעשיתי זה לחפש כל מיני תמונות של סירות, ולנסות ללמוד ולהבין איך סירה אמורה להראות. ממש לא העתקתי משום תמונה, אבל כן התבוננתי היטב בהרבה תמונות לפני שהתחלתי לצייר.

לא התיימרתי לצייר את זה מדויק וראליסטי, אלא בקו יותר קומי כזה (מצרפת את הציור)
אבל עדיין הייתי חייבת לדעת איך סירה אמורה להראות, לא?
צפה בקובץ המצורף 502038
מה אתה היית עושה במצב כזה?
ומה אתה עושה בציורים שלך, שהם ראליסטיים ומדוייקים? הרי בטוח אתה מצייר לפעמים דברים שאין לך אפשרות לראות במציאות?
ואני די בטוחה שגם הציירים של דיסני לא נסעו לסאוונה באפריקה לפני שהם ציירו את מלך האריות (או שאני טועה?)

אשמח לתשובה מחכימה!
אדם רגיל לא יכול לצייר מזכרונו אפילו מיקרוגל שנמצא אצלו במטבח...
אנו מדברים על 2 דברים: לימוד ועבודת האיור.
כל מה שקשור ללימוד - אסור להשתמש בצילומים, חד משמעי.
אחרי שלמדנו - במאגר מידע שלנו כבר יש מלא כלים - צורה, תאורה, פרספקטיבה וכו'. וכאן מגיע שלב של איור. כאשר עובדים על ספר (ולא משנה באיזה נושא) - חייבים לדעת פרטים טכנים: מבנה של מכונות, מכוניות, בנינים, כלים, נשק וכו'. ובוודאי חייבים לאסוף מידע מכל הבא ליד.
עוד הפעם: מצילום אני לומד צורה של בגדי צוללן ופרטיהם ולא מעתיק כפלי בגדים (שזה אני יודע מלימוד אקדמי). בספר 'על ספרים וציורים' בעמ' 64-65 ניתן לראות כל מה שקשור לאיסוף מידע.
 

גדי פולק

משתמש מקצוען
איור וציור מקצועי
צפה בקובץ המצורף 502050
הלכתי לספר, כי אתם מביאים שם עדות גם על כך שצילמתם בנין כדי לצייר אותו נכון,
וגם שנעזרתם בתמונות כדי להבין איך דברים נראו בתקופה ההיא.
כנראה יש איזה אי הבנה, כי הנה כולם נזעקים, וגם בספר אתם תומכים בדברים.
ראה תשובה לronitg
 

libby03

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
איור וציור מקצועי
אדם רגיל לא יכול לצייר מזכרונו אפילו מיקרוגל שנמצא אצלו במטבח...
אנו מדברים על 2 דברים: לימוד ועבודת האיור.
כל מה שכשור ללימוד - אסור להשתמש בצילומים, חד משמעי.
אחרי שלמדנו - במאגר מידע שלנו כבר יש מלא כלים - צורה, תאורה, פרספקטיבה וכו'. וכאן מגיע שלב של איור. כאשר עובדים על ספר (ולא משנה באיזה נושא) - חייבים לדעת פרטים טכנים: מבנה של מכונות, מכוניות, בנינים, כלים, נשק וכו'. ובוודאי חייבים לאסוף מידע מכל הבא ליד.
עוד הפעם: מצילום אני לומד צורה של בגדי צוללן ופרטיהם ולא מעתיק כפולי בגדים (שזה אני יודע מלימוד אקדמי). בספר 'על ספרים וציורים' בעמ' 64-65 ניתן לראות כל מה שקשור לאיסוף מידע.
תודה, עכשיו יותר ברור
 

ronitg

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
אדם רגיל לא יכול לצייר מזכרונו אפילו מיקרוגל שנמצא אצלו במטבח...
אנו מדברים על 2 דברים: לימוד ועבודת האיור.
כל מה שכשור ללימוד - אסור להשתמש בצילומים, חד משמעי.
אחרי שלמדנו - במאגר מידע שלנו כבר יש מלא כלים - צורה, תאורה, פרספקטיבה וכו'. וכאן מגיע שלב של איור. כאשר עובדים על ספר (ולא משנה באיזה נושא) - חייבים לדעת פרטים טכנים: מבנה של מכונות, מכוניות, בנינים, כלים, נשק וכו'. ובוודאי חייבים לאסוף מידע מכל הבא ליד.
עוד הפעם: מצילום אני לומד צורה של בגדי צוללן ופרטיהם ולא מעתיק כפולי בגדים (שזה אני יודע מלימוד אקדמי). בספר 'על ספרים וציורים' בעמ' 64-65 ניתן לראות כל מה שקשור לאיסוף מידע.
תשובה ממש ברורה
תודה!
 

ניסים קסטרו

משתמש מקצוען
איור וציור מקצועי
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
אדם רגיל לא יכול לצייר מזכרונו אפילו מיקרוגל שנמצא אצלו במטבח...
אנו מדברים על 2 דברים: לימוד ועבודת האיור.
כל מה שכשור ללימוד - אסור להשתמש בצילומים, חד משמעי.
אחרי שלמדנו - במאגר מידע שלנו כבר יש מלא כלים - צורה, תאורה, פרספקטיבה וכו'. וכאן מגיע שלב של איור. כאשר עובדים על ספר (ולא משנה באיזה נושא) - חייבים לדעת פרטים טכנים: מבנה של מכונות, מכוניות, בנינים, כלים, נשק וכו'. ובוודאי חייבים לאסוף מידע מכל הבא ליד.
עוד הפעם: מצילום אני לומד צורה של בגדי צוללן ופרטיהם ולא מעתיק כפולי בגדים (שזה אני יודע מלימוד אקדמי). בספר 'על ספרים וציורים' בעמ' 64-65 ניתן לראות כל מה שקשור לאיסו
תארתי לעצמי שזאת כוונתך
קיבלתי!
 

שמעון שפירא

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
איור וציור מקצועי
שלום וברכה ר' גד!
רציתי לשאול כמה דברים, אני מקוה שאזכור את כולם.
א. נניח שגמרת את הלימודים לפני שלושים שנה, אני מאמין שמדי פעם עוד יצא לך לחזור ולהתאמן [או כמו שאתה מכנה את זה בספר: 'לעשות כושר']. על מה לדעתך הכי חשוב להתאמן, על הזרימה והציורים המהירים או על האקדמיים?
ב. בספר כתבת משהו כמו: "אם רוצים לצבוע חלק מהציור בגוון שונה, צריך לתת לו תמיכה על ידי צביעת חלק נוסף בציור באותו צבע". מה הכוונה? אולי פשוט לא הבנתי את הנושא ולכן אני לא מצטט נכון (הספר לא לפני כרגע), אבל דוקא את זה אשמח אם תסביר לי.
ג. אתה אומר לא להשתמש בתמונות, האם זה דוקא בחלק של הבסיס, דהיינו איך מציירים קיפולי בד, איך נראה בניין ואיך נראה עץ כזה או אחר, או גם ברמת הפרטים [נניח אם אני רוצה לצייר רב קו, אני יכול להשתמש בתמונה, או שאני צריך לטרוח להוציא את המקור מהארנק, או אחרי שלמדתי [זאת אומרת, עדיין לא...] לצייר בן אדם בשלמות, ומבקשים ממני לצייר את דונאלד טראמפ, האם חשוב לקפוץ לצורך כך לבית הלבן, או שאני יכול להתבסס על הידע הקודם בצירוף תמונה].
ד. ממך למדתי, שגם אחרי שאתה כבר מושלם, אתה עדיין יכול להתקדם [אחרי שקניתי לפני תקופה קצרה את אחד הספרים הראשונים שלך...], איך עושים את זה?????
ה. אמרת שהיה נסיון שתפתח קורס לגברים והוא לא צלח, אולי תוכל לעשות קורסים חלקיים, נניח רק אנטומיה, רק צבע, רק אור וצל וכדומה [לאחר בדיקה שלכל המשתתפים יש ידע בסיסי בפרספקטיבה וכדו']
ו. ישנם דברים רבים שלא התייחסת אליהם בספר, כמו לדוגמא אנטומיה של בעלי חיים, ציור צמחים וכדומה, תוכל לכתוב כאן קצת בנושא?
ז. בספר לא הרחבת מספיק [לטעמי...] על קומפוזיציה, אפשר קצת?
ח. בקשה אישית: כבר הרבה זמן שלא פרסמת ציורי היסטוריה [ואני מתעלם בכוונה מהספר 'לכתך אחרי במדבר, שמטרת הציורים בו, לפי הבנתי, היא הפוכה, לחבר את התקופה אלינו באמצעות דמויות מאד ממשיות ועכשוויות], משהו כמו הספר על הגולם, או אגדות חז"ל המשולבות בספר 'מילים מרגישות', אולי הגיע הזמן לעשות 'א יידישע קאפ' היסטורי?
בקיצער, אני מקוה שזה לא מדי משגע אותך, אבל זה מאד יעזור לי ולכולם.
תודה רבה מראש:cool:
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

א לְדָוִד אֵלֶיךָ יְהוָה נַפְשִׁי אֶשָּׂא:ב אֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:ג גַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:ד דְּרָכֶיךָ יְהוָה הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ה הַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:ו זְכֹר רַחֲמֶיךָ יְהוָה וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:ז חַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יְהוָה:ח טוֹב וְיָשָׁר יְהוָה עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:ט יַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:י כָּל אָרְחוֹת יְהוָה חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יא לְמַעַן שִׁמְךָ יְהוָה וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יב מִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יְהוָה יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יג נַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:יד סוֹד יְהוָה לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טו עֵינַי תָּמִיד אֶל יְהוָה כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טז פְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יז צָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יח רְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יט רְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כ שָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כא תֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כב פְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  5  פעמים

אתגר AI

פלינדרום • אתגר 52

לוח מודעות

למעלה