דבר ראשון-אין הפרדה כי יש שני אפשריות או להיות יששכר או להיות זבולוןדבר ראשון, בא נפריד את מי שעושה מה שה' רוצה ממנו מהנושא של יששכר וזבולון.
לא כל מי שיש לו נסיונות והכרחים נהפך לזבולון. צריך הרבה יכולות בשביל זה.
דבר שני, נראה לי יש גמ' בפסחים שיששכר יותר מזבולון. עם הפסוק עין לא ראתה..... [לא זוכר בדיוק.]
דבר שלישי יששכר וזבולון זה מאד לא פשוט יכול להיות שצריך בזה הרבה גדרים.
קצת מראי מקומות לסדר הקרוב:
שו"ת אגרות משה (יו"ד ח"ד סי' ל"ז) תשובת אבקת רוכל למרן הבית יוסף (סי' ב') שו"ת מהר"ם אלשקר (סי' ק"א)
וזה הנושא
אם רצון השם שאדם יהיה זבולון -אז אוטומטית הוא זבולון ולכל הפחות לאותה התקופה(כך אני מבין ואני בל"נ אבדוק את זה)
דבר שני-נכון יש גמרא כזאת-אבל אלו בחינות דקות גבוהות שלא נראה לי שעל זה הפורום מדבר
דבר שלישי-נכון
ודבר אחרון נסכים שמשה רבינו היה מוכן לוותר על מעלתו אם השם היה מבקש ממנו
וללכת לעבוד
אני מבין שהמעלה של האדם נמדדת רק בעשיית רצון השם
וזה הדבר היחיד שצריך .להיות בראשו
כל השאר זה סתם ציטוטים
גם אם נניח שהתורה זה פי מיליון מכלדבר אחר
אם רצון השם שלא אלמד תורה
אז זה מה שמוטל עלי
ולכן אני לא מבין את הדיון הזה!