דרוש מידע תשכנעו אותי, לצאת לעבוד?

מצב
הנושא נעול.

shimשימי

משתמש סופר מקצוען
דבר ראשון, בא נפריד את מי שעושה מה שה' רוצה ממנו מהנושא של יששכר וזבולון.
לא כל מי שיש לו נסיונות והכרחים נהפך לזבולון. צריך הרבה יכולות בשביל זה.

דבר שני, נראה לי יש גמ' בפסחים שיששכר יותר מזבולון. עם הפסוק עין לא ראתה..... [לא זוכר בדיוק.]

דבר שלישי יששכר וזבולון זה מאד לא פשוט יכול להיות שצריך בזה הרבה גדרים.
קצת מראי מקומות לסדר הקרוב: :)
שו"ת אגרות משה (יו"ד ח"ד סי' ל"ז) תשובת אבקת רוכל למרן הבית יוסף (סי' ב') שו"ת מהר"ם אלשקר (סי' ק"א)
דבר ראשון-אין הפרדה כי יש שני אפשריות או להיות יששכר או להיות זבולון
וזה הנושא
אם רצון השם שאדם יהיה זבולון -אז אוטומטית הוא זבולון ולכל הפחות לאותה התקופה(כך אני מבין ואני בל"נ אבדוק את זה)

דבר שני-נכון יש גמרא כזאת-אבל אלו בחינות דקות גבוהות שלא נראה לי שעל זה הפורום מדבר

דבר שלישי-נכון

ודבר אחרון נסכים שמשה רבינו היה מוכן לוותר על מעלתו אם השם היה מבקש ממנו
וללכת לעבוד

אני מבין שהמעלה של האדם נמדדת רק בעשיית רצון השם
וזה הדבר היחיד שצריך .להיות בראשו
כל השאר זה סתם ציטוטים

גם אם נניח שהתורה זה פי מיליון מכלדבר אחר
אם רצון השם שלא אלמד תורה
אז זה מה שמוטל עלי

ולכן אני לא מבין את הדיון הזה!
 

כתר מלוכה

משתמש מקצוען
דבר ראשון-אין הפרדה כי יש שני אפשריות או להיות יששכר או להיות זבולון
מה????????????????????????
כל מי שיוצא לעבוד יכול להחזיק עמלי תורה?
יש מצב שצריך להביא חצי מהכסף שלו. או כל צורכו של הנתמך. תראה בשותי"ם הנ"ל.
דבר שני-נכון יש גמרא כזאת-אבל אלו בחינות דקות גבוהות
זאת מנין?
גם אם נניח שהתורה זה פי מיליון מכלדבר אחר
אם רצון השם שלא אלמד תורה
כדי להתלבט כמו שצריך.
צריך לדעת את המשקל של כל דבר.
רוב הויכוחים בעולם הם על מינון. אין כמעט לא אבסלוטי.
ולכן צריך טוב טוב לדעת מה המשקל של תורה מול הדברים האחרים. ואח"כ לדון ולשאול.
 

ממ"ד

משתמש מקצוען
זו שאלה ששואלים את הבעל.
אתה מחוייב לפרנס!!! ככה חתמת בכתובה, וכהה השם ברא אותך בזיעת אפיך תאכל לחם.
האשה צריכה לשבת בבית ולעשות תפקידי אשה בביתה...
אם יש לך דרך להביא פרנסה וגם ללמוד, בכיף.
אחרת, זה תורה שלא בדרך התורה...!!
זה כמו מישהו שלווה 100,000 שח מחבר שלו, והוא אומר לו אני לא יכול להחזיר לך כי אני צריך ללמוד...

יש תורה והיא לפני רגש של נשים...
 

mic003

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
עריכה תורנית
אין לי שום רצון להיכנס לנושא הזה, כי הוא נושא הלכתי מקיף וסבוך, ובאמת לא כאן המקום. מדובר בהררים התלויים בשערה וצריך כאן שאלת חכם (אני קצת בקי בנושא, ורוב הטענות שנשמעו כאן אינן טענות הלכתיות ואינן עיקר הנידון).
רק שאלה אחת לכל אלו שמעולם לא למדו את הסוגיא ואעפ״כ מעודדים ללחוץ לצאת לעבוד, למרות חוסר הרצון של הבעל.
אילו הייתה באה לפניכם רחל אשת רבי עקיבא ושואלת את אותה שאלה, גם הייתם מייעצים לה את אותה העצה?!
זכרו, למילים יש כוח והן עלולות להחליש.
מדובר כאן באדם שרוצה ללמוד תורה! לא מישהו שאין לו כוח, לא מישהו שמרגיש שקשה לו עם הלימוד. מישהו שרוצה לעשות את זה, ומניעות גשמיות מונעות אותו. הזכות שלנו היא לתמוך כמה שיותר ולחזק כמה שיותר אותו ואת משפחתו.
חכמים, היזהרו בדבריכם!!!
 

סודו של המלאך

משתמש מקצוען
זו שאלה ששואלים את הבעל.
אתה מחוייב לפרנס!!! ככה חתמת בכתובה, וכהה השם ברא אותך בזיעת אפיך תאכל לחם.
האשה צריכה לשבת בבית ולעשות תפקידי אשה בביתה...
אם יש לך דרך להביא פרנסה וגם ללמוד, בכיף.
אחרת, זה תורה שלא בדרך התורה...!!
זה כמו מישהו שלווה 100,000 שח מחבר שלו, והוא אומר לו אני לא יכול להחזיר לך כי אני צריך ללמוד...

יש תורה והיא לפני רגש של נשים...
ואם האשה בעצמה אומרת שהיא כן מעדיפה שישב וילמד?
גם אז הוא חייב?

אם תקרא בין השורות של פותחת האשכול תראה שהיא יותר רוצה עידוד לתמוך בו ללמוד
מאשר לעשות כאן בירור הלכתי
 

סודו של המלאך

משתמש מקצוען
גם אם נניח שהתורה זה פי מיליון מכל דבר אחר
אם רצון השם שלא אלמד תורה
התחלת את המשפט ברגל שמאל

זה לא גם אם נניח
זה דבר ודאי שאין עליו עוררין
התורה היא חשובה פי.... (הרבה יותר ממליארד) מכל דבר אחר!!!

וודאי שלעשות רצון ה' זה הכי חשוב
 

סודו של המלאך

משתמש מקצוען
זוג זה אותו ערך כמו ישככר וזבולון?
הגמרא שואלת: "נשים במאי זכיין"? - בזכות מה זוכים הנשים לעולם הבא אם אינם מחויבות בלימוד התורה.

ועונה הגמרא: בזכות ששולחות את בעליהן וילדהן ללמוד תורה
 

סודו של המלאך

משתמש מקצוען
חשוב לציין
אין סוג ב כמו שמנסים לציין
מי שעובד וזה מה שהשם רוצה ממנו(וכמובן לומד בזמנו הפנוי לפי כוחותיו)
אז הוא לא פחות טוב בעיני השם
מחבירו שיושב והוגה בתורה כל היום (כמובן במידה וזה מה שהשם רוצה ממנו ולא לומד מתוך הכרח)


תפקיד האדם בעולם לעשות את רצון הבורא וזהו!!
וממילא השאלה מה תפקיד בעלך?

האם תפקידו ללמוד או לעבוד?

זה כמובן מתחיל בשאלה למה בכלל שיצא לעבוד?
האם בגלל משהו כלכלי כמו שאת אומרת (שאז צריך לבדוק כמה המחסור הכלכלי
האם חסר 2000 שקל 3000 שקל או 7000 שקל)

או שמא הסיבה היא בגלל הבעל שלא באמת רוצה ללמוד( והמחסור הכלכלי הוא רק תוספת או שמא
יש רצון קצת לחיי רווחה גדולים יותר
ובקיצור קשה מאוד לענות וכדאי שתשאלו רב שמכיר אותכם טוב

אתה במילים אחרות אומר
שפוליטיקאי חרדי שעושה מלאכתו נאמנה

וגדולי התורה בדורנו

חשובים אותו דבר בפני הקב"ה?
 

מריומה~

מהמשתמשים המובילים!
הגמרא שואלת: "נשים במאי זכיין"? - בזכות מה זוכים הנשים לעולם הבא אם אינם מחויבות בלימוד התורה.

ועונה הגמרא: בזכות ששולחות את בעליהן וילדהן ללמוד תורה
ממתינות לבעליהן ושולחות את ילדיהן
 
נערך לאחרונה ב:

shimשימי

משתמש סופר מקצוען
אתה במילים אחרות אומר
שפוליטיקאי חרדי שעושה מלאכתו נאמנה

וגדולי התורה בדורנו

חשובים אותו דבר בפני הקב"ה?
לכאורה אם באמת ובתמים הוא הלך בצער רב
ורצה להמשיך ללמוד
ורק כי זה מה שגדו"י הורו לו
ובאמת אין לו שום טיפת הנאה מעצם הפוליטיקה
כואב לו על עולם השקר שהוא רואה

והוא מתמסר לזה אך ורק בגלל רצונו יתברך

אז בהחלט כן (ככה אני מבין ,אבל בל"נ אני אברר את זה עם ת"ח עצום אחד שאני מכיר)
 

shimשימי

משתמש סופר מקצוען
התחלת את המשפט ברגל שמאל

זה לא גם אם נניח
זה דבר ודאי שאין עליו עוררין
התורה היא חשובה פי.... (הרבה יותר ממליארד) מכל דבר אחר!!!

וודאי שלעשות רצון ה' זה הכי חשוב
צודק בהחלט אמרתי זאת רק כהמשך למה שנאמר לעיל
 

mic003

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
עריכה תורנית
לכאורה אם באמת ובתמים הוא הלך בצער רב
ורצה להמשיך ללמוד
ורק כי זה מה שגדו"י הורו לו
ובאמת אין לו שום טיפת הנאה מעצם הפוליטיקה
כואב לו על עולם השקר שהוא רואה

והוא מתמסר לזה אך ורק בגלל רצונו יתברך

אז בהחלט כן (ככה אני מבין ,אבל בל"נ אני אברר את זה עם ת"ח עצום אחד שאני מכיר)
לא. בהחלט לא.
״א"ר חייא בר אבא א"ר יוחנן, כל הנביאים כולן לא נתנבאו אלא למשיא בתו לתלמיד חכם ולעושה פרקמטיא לת"ח ולמהנה ת"ח מנכסיו אבל תלמידי חכמים עצמן - עין לא ראתה אלהים זולתך יעשה למחכה לו (ברכות לד: )״.
 

עדיה שיר

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
בלת"ק
תשאלו רב שאתם סומכים עליו. תאמיני לי זה ראש שקט!
אולי משרות תורניות יכולות לבוא בחשבון... רבה בתלמוד תורה, מוהל, נותן שיעורים, הדרכת חתנים אפילו...
 

שוקוצ'יפס

משתמש מקצוען
אתה במילים אחרות אומר
שפוליטיקאי חרדי שעושה מלאכתו נאמנה

וגדולי התורה בדורנו

חשובים אותו דבר בפני הקב"ה?
על אותו משקל:
אדם חלש, בלי הרבה שכל ובלי יכולת רבה לשבת וללמוד
לעומת אדם מוכשר ביותר, עם יכולות אדירות, גאון, יושב ולומד ואוהב ומבין וכו' וכו'

אתה רוצה להגיד לי שבעיני ד' הם לא חשובים אותו דבר?
אם שניהם מנצלים את כל הכוחות ובאמת עובדי ד' ומתגברים ולומדים מאהבה בוודאי שיקבלו שכר עצום על הדרך, כל אחד בפני עצמו
אנחנו מקבלים שכר על העמל ולא על התוצאה.
וכמובן שרק ד' יראה ללב...
 

מירי עוס

משתמש מקצוען
זה באמת אשכול מרגש.
ואין ספק שאת מתמודדת עם קשיים, קשיים אותם בסמינר לא הרגשנו שהמורה דיברה בלהט על בית של תורה. כך שזה בסדר להרגיש קושי, או שעוברות מחשבות אחרות בראש..
יכולה לשתף אותך מה שלי נותן כח בזמני קושי ובכלל. יתכן שאחרים יחלקו עליי, או ימצאו סיבות למה אני לא מדייקת, אבל זה שאני מרגישה.
אותי מרגיעה הידיעה שאני מגיעה ליום הדין, ובאופן כללי מתהלכת בעולם, כשמלווים אותי הרבה דפי גמרא שנלמדו בשקידה ולצידי המון דקות יקרות ערך של לימוד תורה. דקות בהן הייתי צריכה את עזרתו של בעלי (פיזית, רגשית או כלכלית, זה לא משנה..), וויתרתי למען לימוד תורתו. נשים במה זכאין..
במירוץ היום יום לא תמיד יש לנו פנאי ופניות לעצור ולשמוע/לראות את ערבות ומתיקות הלימוד. לעצור רגע או להקשיב תוך כדי עיסוקים אחרים לקולות הלימוד, לראות את אופן הלימוד , כל אחד בדרכו שלו, אלו רגעים יפים, ובהירים..שלי, בכל אופן, נותנים כח (אני כותבת את זה כי כתבת שהוא נהנה מהלימוד "אברך חמד").
גם הקשבה לשירים המדברים על ערך לומד התורה, כמו "אבל באמת הוא מלאך" ועוד, מחזקים. (נכון שלא כל לומד תורה מוגדר כמי שזכה לידיעת התורה- אבל אותי זה מרגש.. )
תחשבי אם את מסוגלת לוותר על ההשתייכות ללגיון המיוחד הזה.

כל זה לא עומד בסתירה לצורך בהיוועצות עם רב במקרה של מצוקה/קושי לכלכל את המשפחה.
 

aabb

משתמש פעיל
אין לי שום רצון להיכנס לנושא הזה, כי הוא נושא הלכתי מקיף וסבוך, ובאמת לא כאן המקום. מדובר בהררים התלויים בשערה וצריך כאן שאלת חכם (אני קצת בקי בנושא, ורוב הטענות שנשמעו כאן אינן טענות הלכתיות ואינן עיקר הנידון).
רק שאלה אחת לכל אלו שמעולם לא למדו את הסוגיא ואעפ״כ מעודדים ללחוץ לצאת לעבוד, למרות חוסר הרצון של הבעל.
אילו הייתה באה לפניכם רחל אשת רבי עקיבא ושואלת את אותה שאלה, גם הייתם מייעצים לה את אותה העצה?!
זכרו, למילים יש כוח והן עלולות להחליש.
מדובר כאן באדם שרוצה ללמוד תורה! לא מישהו שאין לו כוח, לא מישהו שמרגיש שקשה לו עם הלימוד. מישהו שרוצה לעשות את זה, ומניעות גשמיות מונעות אותו. הזכות שלנו היא לתמוך כמה שיותר ולחזק כמה שיותר אותו ואת משפחתו.
חכמים, היזהרו בדבריכם!!!
יפה כתבת, חשוב גם להדגיש שאני מניח שהרבה מהמגיבים מדברים מפוזיציה... צריך לשאול אברכים/נשות אברכים כדי לשמוע צד שני.
איך שמשתמע מדובר באברך רציני ולא אברך קפה ואם כן הרי הוא חלק מ'ה' נבחרת של העם היהודי לדורותיו, הוא הוא ממקיימי ההמשכיות של האומה וממגשימי מטרת הבריאה, חשוב מזה? אין!

אני מכיר אנשים שגם בגיל 60 נשארו אברכי כולל לכל דבר כלומר גם במהותם, לא אנשים שדופקים כרטיס שמירת סדרים אלא אנשים אשר תורתם אמונתם ונועם הליכותיה הליכתם, ושיחתם שיחת ת"ח, השפעתם האצילית הרגועה והמאמינה ניכרת בכל סביבה אשר הם, הסובבים להם ובפרט המשפחה הקרובה חיים חיי רוגע ושלווה, עם אמונה פשוטה ופעמים כל כך תמימה שלא נותר אלא לקנאות

ומי יתן כל עם ה נביאים

(יש בהחלט אברכים, שמתייחסים לזה כעבודה לכל דבר ועם הראש כולל לא משלם מייד כועסים על "המעביד" וכל היום חושבים איך להכניס מהצד, אלו חייהם אינן חיים וקרוביהם סובלים)
 

א גוטא מנט'ש

משתמש פעיל
הרשו לי לצטט בפניכם את דברי הרמב"ם בסוף הלכות שמיטה ויובל-"

הלכה יב
ולמה לא זכה לוי בנחלת ארץ ישראל ובביזתה עם אחיו מפני שהובדל לעבוד את י"י לשרתו ולהורות דרכיו הישרים ומשפטיו הצדיקים לרבים שנאמר יורו משפטיך ליעקב ותורתך לישראל לפיכך הובדלו מדרכי העולם לא עורכין מלחמה כשאר ישראל ולא נוחלין ולא זוכין לעצמן בכח גופן אלא הם חיל השם שנאמר ברך י"י חילו והוא ברוך הוא זוכה להם שנאמר אני חלקך ונחלתך.

הלכה יג

ולא שבט לוי בלבד אלא כל איש ואיש מכל באי העולם אשר נדבה רוחו אותו והבינו מדעו להבדל לעמוד לפני יי לשרתו ולעובדו לדעה את יי והלך ישר כמו שעשהו האלהים ופרק מעל צוארו עול החשבונות הרבים אשר בקשו בני האדם הרי זה נתקדש קדש קדשים ויהיה י"י חלקו ונחלתו לעולם ולעולמי עולמים ויזכה לו בעה"ז דבר המספיק לו כמו שזכה לכהנים ללוים הרי דוד ע"ה אומר י"י מנת חלקי וכוסי אתה תומיך גורלי עכ"ד.

אני חושב שלאור דברי הרמב"ם הנ"ל אפשר לעשות סדר בדברים ,

כל אדם בא לעולם אם תפקיד אחר ואם תיקון אחר, וכל אחד שעושה את תפקידו נאמנה מצדיק את ירידתו לעולם ויבוא על שכרו!

לימוד תורה זה לא ענין שחייב ללמוד או פטור מללמוד, התורה זה החיים שלנו דהיינו התורה מלווה אותנו בכל רגע ורגע ואומרת לנו גם מה לעשות בכל רגע נתון, אי לכך ציווה הקב"ה שבכל רגע שאדם יכול לעסוק בתורה חייב הוא לעסוק בה כי התורה היא חיינו.

וכמובן שגם אדם שאינו יכול לעסוק כלל בתורה אינו פטור וחייב לקבוע לו עיתים ובדיעבד יצא ידי חובת והגית בו יומם ולילה בקריאת שמע שקרא בשחרית ובערבית.

עד כאן הדברים להמון העם בפשטותם.

וכאן מגיע הרמב"ם ואומר שאם לאותו אדם, נדבה רוחו! והבינו מדעו! ורוצה להשתייך לשבט המיוחד של שבט לוי אז יש לו זכות בחירה להתנתק ממקומו הטבעי ולהיות ממשרתי ה' במקום הכי גבוה ואז הוא זוכה לכל צרכיו הגשמיים כאן בעולם הזה! וזה בפשטות האברכים של דורינו אלה שבחרו להיות לפני ה' ולשרתו !

לומר שזה רצון ה' שכולם יהיו ככה ? כבר נחלקו בזה התנאים ולהלכה נפסק כר' ישמעאל שהנהג בהם מנהג דרך ארץ.

בדור של היום נוצר מצב שכולם הולכים ללמוד, {ואין כאן המקום להאריך למה ובצרה זה הגיע מיסודו של החזו"א מחשש שלא תשתכח תורה מישראל אחר השואה ...}
והאמת שהרוב המוחלט שמרגיש שזה לא בשבילו באיזה שהוא גיל יוצא לעולם המעשה אם בתורניות ואם בשאר דברים...

לסיכום הקדוש ברוך רוצה בעולמו את כל הסוגים והמינים! וכמו שהתבטא ר' משה שפירא זצ"ל {בערך מה שזכור לי}
כמה יפה העולם המגוון של הקב"ה...
מי שבוחר להיות יותר טוב אשריו ואשרי חלקו!
אבל ברור שבפשטות לכל אחד יש תפקיד וכשהאדם עושה זאת הקב"ה מרוצה ממנו מאוד! ובמידה והוא באמת עושה את תפקידו במאת האחוזים הוא חשוב בשמים לא פחות מאברהם אבינו שקיים את רצון ה' במלואו. {כמובן שלהגיע לכזאת דרגה כמעט ואין סיכוי...}

מקווה שלא הארכתי מידי...
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  106  פעמים

אתגר AI

תאומים • אתגר 145

לוח מודעות

למעלה