דרוש מידע תשכנעו אותי, לצאת לעבוד?

מצב
הנושא נעול.

מריומה~

מהמשתמשים המובילים!
במחילה
גם מי שנסיבות חייו הובילו אותו אל מחוץ לבית המדרש
עליו לשמר הערכה לאלו שנשארו
וגם קצת צער על כך שלא זכה לא יזיק
ותמוה שאדם עובד יראה עצמו שוה ערך ליושבי בית המדרש
זה הכאב שקשה להתמודד מולו.
 

יהודי-פשוט

משתמש סופר מקצוען
זוג זה אותו ערך כמו ישככר וזבולון?
מכל מקום אם היא עוזרת לבנה או לבעלה בגופה ומאודה שיעסוק בתורה חולקת שכר עמהם ושכרה גדול מאחר שהם מצווים ועושים על ידיה מה שאין כן באשה שלמדה תורה שיש לה שכר אבל לא שכר גדול כשכר האיש מפני שאינה מצווה ועושה
 

shimשימי

משתמש סופר מקצוען
טוב חבל על הדיון
יש הרבה מאוד רעש בדיון

חשוב להבין בסוף דבר אחד
ברור שאברך שיושב והוגה בתורה זה הערך הגבוה ביותר אין שום ספק(והעולם נברא בשביל התורה כמו שכתוב בכל המקומות)

אבל כל זה דווקא אם הקב"ה ייעד את האדם לכך
אם האדם תפקידו להיות רופא (ויכול להציל אנשים) והולך ללמוד אז הוא לא מקיים את רצון השם ויתכן שאף עושה עבירה

אם הקב"ה ייעד את האדם לצאת לעבוד אז זה תקפידו (וכמובן שצריך לקבוע עיתים לתורה)
ואם ילך ללמוד(כשהשם מצפה ממנו לעבוד*
אז ייתכן שזה גם עבירה(צריך לבדוק)

עכשיו ללא קשר מה יותר גבוה

האדם לא צריך לחשוב על עצמו מה יותר טוב מה יותר גבוה(כמו שכולם מצטטטים שהתורה זה הערך הגבוה ביותר)

אלא מה השם רוצה(וזה שאלה לרב כמו שנאמר לעיל)

וכדי לדעת מה השם רוצה צריך לשאול רב
זהו!!
 

מריומה~

מהמשתמשים המובילים!
טוב חבל על הדיון
יש הרבה מאוד רעש בדיון

חשוב להבין בסוף דבר אחד
ברור שאברך שיושב והוגה בתורה זה הערך הגבוה ביותר אין שום ספק(והעולם נברא בשביל התורה כמו שכתוב בכל המקומות)

אבל כל זה דווקא אם הקב"ה ייעד את האדם לכך
אם האדם תפקידו להיות רופא (ויכול להציל אנשים) והולך ללמוד אז הוא לא מקיים את רצון השם ויתכן שאף עושה עבירה

אם הקב"ה ייעד את האדם לצאת לעבוד אז זה תקפידו (וכמובן שצריך לקבוע עיתים לתורה)
ואם ילך ללמוד(כשהשם מצפה ממנו לעבוד*
אז ייתכן שזה גם עבירה(צריך לבדוק)

עכשיו ללא קשר מה יותר גבוה

האדם לא צריך לחשוב על עצמו מה יותר טוב מה יותר גבוה(כמו שכולם מצטטטים שהתורה זה הערך הגבוה ביותר)

אלא מה השם רוצה(וזה שאלה לרב כמו שנאמר לעיל)

וכדי לדעת מה השם רוצה צריך לשאול רב
זהו!!
חבל שאין סמיילי לא יודע
יש הרבה דברים נכונים בדברים שלכם
מדויקים ? לא בטוחה.
 

יהודי-פשוט

משתמש סופר מקצוען
טוב חבל על הדיון
יש הרבה מאוד רעש בדיון

חשוב להבין בסוף דבר אחד
ברור שאברך שיושב והוגה בתורה זה הערך הגבוה ביותר אין שום ספק(והעולם נברא בשביל התורה כמו שכתוב בכל המקומות)

אבל כל זה דווקא אם הקב"ה ייעד את האדם לכך
אם האדם תפקידו להיות רופא (ויכול להציל אנשים) והולך ללמוד אז הוא לא מקיים את רצון השם ויתכן שאף עושה עבירה

אם הקב"ה ייעד את האדם לצאת לעבוד אז זה תקפידו (וכמובן שצריך לקבוע עיתים לתורה)
ואם ילך ללמוד(כשהשם מצפה ממנו לעבוד*
אז ייתכן שזה גם עבירה(צריך לבדוק)

עכשיו ללא קשר מה יותר גבוה

האדם לא צריך לחשוב על עצמו מה יותר טוב מה יותר גבוה(כמו שכולם מצטטטים שהתורה זה הערך הגבוה ביותר)

אלא מה השם רוצה(וזה שאלה לרב כמו שנאמר לעיל)

וכדי לדעת מה השם רוצה צריך לשאול רב
זהו!!
קצת מניפולטיבי
הרי יש לנו נביאים בינינו
ואפשר לשאול מה השם רוצה
חוץ מהשאלה
לימוד תורה יכול להיות עבירה???
אדם שיודע שעליו לעשות משהו
לא בתיאוריה ולא כי אולי
אז יש כללים אם לימוד קודם
ומה הם רוצה גם הרב לא ידע
יש שאלה מה נכון
זו שאלה לאדם גדול
וכנראה התשובה לא תהיה מוחלטת
וודאי שאם נכון לעבוד חייבים בקביעות עיתים
 

shimשימי

משתמש סופר מקצוען
חבל שאין סמיילי לא יודע
יש הרבה דברים נכונים בדברים שלכם
מדויקים ? לא בטוחה.
אשמח שתכוונתי אותי למה
כי אני הבנתי שמטרת האדם בעולם בניגוד למה שחושבים שזה ללמוד תורה
אני הבנתי שהמטרה היא לעשות את רצון השם ולהתבטל אליו

הלימוד תורה הוא הדרך לבצע את רצון השם למי שזה תפקידו (ולימוד תורה היא מצווה שנמתחת כידוע

מתחילה בשיעור של קריאת שמע שחרית וערבית (שזה המינמום המחויב)
ומסתיימת בוהגית בו יומם ולילה

מה שאומר שיש מנעד רחב מאוד

וגם באיכות הלימוד יש מנעד רחב מאוד
יש שלימדו בקיאות יש הלכה
יש בעיון(בא נגיד גם לדבריכם שמי שלומד בעיון יקבל יותר שכר??)

ובקיצור האדם בסוף צריך לעשות ולפעול לפי תכונות נפשו
"אין אדם לומד תורה אלא במקום שליבו חפץ"
זה גם ביחס לשאר הדברים

האדם צריך לפעול לפי מה שהשם מכוון אותו(בהכוונת רב כמובן)

כל דבר אחר בעייני זה פספוס הנקודה
 

shimשימי

משתמש סופר מקצוען
קצת מניפולטיבי
הרי יש לנו נביאים בינינו
ואפשר לשאול מה השם רוצה
חוץ מהשאלה
לימוד תורה יכול להיות עבירה???
שואלים רב(והרבנים לאורם אנחנו הולכים תמיד)
וכן בהחלט לימוד תורה יכול להיות עבירה
אם נניח יש פיקוח נפש-אז מבטלים לימוד תורה ואם ילמד יחשב רוצח
אם אדם לומד תורה להתגנדר זה עבירה
אם לומד תורה על חשבון בניו ובנותיו ואשתו בהחלט שזה עבירה
מה השאלה בכלל??
 

yitzhak123

משתמש סופר מקצוען
הנדסת תוכנה
קשה לי עם המצב הנתון. בעלי אברך, המצב הכלכלי לא מהמשופרים, הכולל שלו הפסיק לשלם ואני עובדת ולומדת וקורעת את עצמי
לאחרונה נראים בו גם ניצני תסכול, אבל הוא בחיים לא יחשוב לעבוד
לעומת זאת, מבחינתי אין כל בעיה. גם באתי ממשפחה שרוב הגברים עובדים.
אני מרגישה רע עם העובדה שאני היא זו שדוחפת אותו לעזוב את הכולל, והוא, אברך חמד, רוצה בסך הכל לשבת ללמוד תורה... לא יותר מזה
תעזרו לי, למה לעודד אותו להישאר בכולל? איך לעשות את זה כשמבחינתי שיצא לעבוד והוא מבחינתו זה לא אופציה? (כמובן שלנושא החברתי יש משקל מאד גבוה על מערך השיקולים. הוא בחיים לא יעשה כזה דבר)
אני חושב שחשוב לך להבין באמת למה הוא רוצה להישאר בכולל ולא לעבוד,

אם זה משום ההנאה והסיפוק שלו מלימוד התורה,
הוא עולה ומתעלה בכולל, מקיף סוגיות, חי בלימוד, ולא מעלה על דעתו לאבד את כל הטוב הזה,
אז חבל לך למנוע את זה ממנו,
לגרום לו לאבד את זה, יעשה רע לו ובהכרח רע לך ולמשפחתו,
וגם לגבי ענין הפרנסה כשאדם הולך בעל כורחו סביר מאוד שהישגיו (הכנסתו לבית) לא יהיו גבוהים.

מאידך, חשוב לדעת,
אם הנ"ל לא קיים, ואילולי הנושא החברתי, הוא לא היה בכולל (כמו שמצוי היום לרוב),
אלא שחייו הובילו לחיי אברכות, והוא "מסתדר" עם החיים האלו בלי תשוקה רצינית ואמיתית לחיים שכאלו,
אז תפקדך כאשה כשרה לעזור ולדחוף אותו דווקא לצאת לעבוד,
מה שיוסיף לו סיפוק והרגשה טובה שתשפיע גם על הבית, מלבד הרווחה הכללית שתווסף בס"ד לבית.

חשוב לדעת, שאין שום איסור לגבר לעבוד, ואין שום איסור על האישה לדחוף את בעלה לצאת לעבוד.

ובס"ד יתקיים חכמת נשים בנתה ביתה.
 

כתר מלוכה

משתמש מקצוען
כך למדתי בישיבה וכך קיבלתי מרבותי
תוכלי לשאול כל מי שקצת מכיר מדרשים וכו
במחילה, זה ויכוחים של שיעור ג' בישי"ג.
האם יש מצב שאשב יחד עם משה רבינו והרשב"א או שהם יהיו כמה רמות מעלי.

מומלץ לעבור על נפש החיים שער ד' בפרט פרקים יז'- כב.
כנראה מסקנותיך ישתנו.
זה מקור יותר מוסמך ממשגיח קטן זה או אחר.

אין שום דבר ששוה לתורה גם אם הקב"ה ייעד למישהו תפקיד אחר.
גם בשכר וגם בהשפעת הטוב על העולם. ובמיוחד אם זה מתוך דחק.
 

shimשימי

משתמש סופר מקצוען
במחילה, זה ויכוחים של שיעור ג' בישי"ג.
האם יש מצב שאשב יחד עם משה רבינו והרשב"א או שהם יהיו כמה רמות מעלי.

מומלץ לעבור על נפש החיים שער ד' בפרט פרקים יז'- כב.
כנראה מסקנותיך ישתנו.
זה מקור יותר מוסמך ממשגיח קטן זה או אחר.

אין שום דבר ששוה לתורה גם אם הקב"ה ייעד למישהו תפקיד אחר.
גם בשכר וגם בהשפעת הטוב על העולם. ובמיוחד אם זה מתוך דחק.


הרב דסלר בספרו נקודת הבחירה מסביר שאדם מקבל שכר על הבחירה ולא על המעלה שלו
 

כתר מלוכה

משתמש מקצוען
כתוב שהוא זוכה להרבה דברים שאחרים [טובים ככל שיהיו] לא זוכים.
בין בעולם הזה, ובין בעולם הבא.
 

המוכשר !!!

משתמש מקצוען
אשמח שתכוונתי אותי למה
כי אני הבנתי שמטרת האדם בעולם בניגוד למה שחושבים שזה ללמוד תורה
אני הבנתי שהמטרה היא לעשות את רצון השם ולהתבטל אליו

הלימוד תורה הוא הדרך לבצע את רצון השם למי שזה תפקידו (ולימוד תורה היא מצווה שנמתחת כידוע

מתחילה בשיעור של קריאת שמע שחרית וערבית (שזה המינמום המחויב)
ומסתיימת בוהגית בו יומם ולילה

מה שאומר שיש מנעד רחב מאוד

וגם באיכות הלימוד יש מנעד רחב מאוד
יש שלימדו בקיאות יש הלכה
יש בעיון(בא נגיד גם לדבריכם שמי שלומד בעיון יקבל יותר שכר??)

ובקיצור האדם בסוף צריך לעשות ולפעול לפי תכונות נפשו
"אין אדם לומד תורה אלא במקום שליבו חפץ"
זה גם ביחס לשאר הדברים

האדם צריך לפעול לפי מה שהשם מכוון אותו(בהכוונת רב כמובן)

כל דבר אחר בעייני זה פספוס הנקודה
יש פה ויכוח היות וההדרכה היא שונה במקורה
יש את הישיבות שמדריכים כך ויש את הסמינרים שמדריכים כך
ושניהם צודקים....
 

כתר מלוכה

משתמש מקצוען
נכון אבל זבולון שתמך בו לא יזכה?
דבר ראשון, בא נפריד את מי שעושה מה שה' רוצה ממנו מהנושא של יששכר וזבולון.
לא כל מי שיש לו נסיונות והכרחים נהפך לזבולון. צריך הרבה יכולות בשביל זה.

דבר שני, נראה לי יש גמ' בפסחים שיששכר יותר מזבולון. עם הפסוק עין לא ראתה..... [לא זוכר בדיוק.]

דבר שלישי יששכר וזבולון זה מאד לא פשוט יכול להיות שצריך בזה הרבה גדרים.
קצת מראי מקומות לסדר הקרוב: :)
שו"ת אגרות משה (יו"ד ח"ד סי' ל"ז) תשובת אבקת רוכל למרן הבית יוסף (סי' ב') שו"ת מהר"ם אלשקר (סי' ק"א)
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  106  פעמים

אתגר AI

תאומים • אתגר 145

לוח מודעות

למעלה