זוג זה אותו ערך כמו ישככר וזבולון?לדעתך בשמים הבעל יהיה במקום גבוה יותר מהאשה??
ברור שלא!!
זוג זה אותו ערך כמו ישככר וזבולון?לדעתך בשמים הבעל יהיה במקום גבוה יותר מהאשה??
ברור שלא!!
זה הכאב שקשה להתמודד מולו.במחילה
גם מי שנסיבות חייו הובילו אותו אל מחוץ לבית המדרש
עליו לשמר הערכה לאלו שנשארו
וגם קצת צער על כך שלא זכה לא יזיק
ותמוה שאדם עובד יראה עצמו שוה ערך ליושבי בית המדרש
מכל מקום אם היא עוזרת לבנה או לבעלה בגופה ומאודה שיעסוק בתורה חולקת שכר עמהם ושכרה גדול מאחר שהם מצווים ועושים על ידיה מה שאין כן באשה שלמדה תורה שיש לה שכר אבל לא שכר גדול כשכר האיש מפני שאינה מצווה ועושהזוג זה אותו ערך כמו ישככר וזבולון?
חבל שאין סמיילי לא יודעטוב חבל על הדיון
יש הרבה מאוד רעש בדיון
חשוב להבין בסוף דבר אחד
ברור שאברך שיושב והוגה בתורה זה הערך הגבוה ביותר אין שום ספק(והעולם נברא בשביל התורה כמו שכתוב בכל המקומות)
אבל כל זה דווקא אם הקב"ה ייעד את האדם לכך
אם האדם תפקידו להיות רופא (ויכול להציל אנשים) והולך ללמוד אז הוא לא מקיים את רצון השם ויתכן שאף עושה עבירה
אם הקב"ה ייעד את האדם לצאת לעבוד אז זה תקפידו (וכמובן שצריך לקבוע עיתים לתורה)
ואם ילך ללמוד(כשהשם מצפה ממנו לעבוד*
אז ייתכן שזה גם עבירה(צריך לבדוק)
עכשיו ללא קשר מה יותר גבוה
האדם לא צריך לחשוב על עצמו מה יותר טוב מה יותר גבוה(כמו שכולם מצטטטים שהתורה זה הערך הגבוה ביותר)
אלא מה השם רוצה(וזה שאלה לרב כמו שנאמר לעיל)
וכדי לדעת מה השם רוצה צריך לשאול רב
זהו!!
קצת מניפולטיביטוב חבל על הדיון
יש הרבה מאוד רעש בדיון
חשוב להבין בסוף דבר אחד
ברור שאברך שיושב והוגה בתורה זה הערך הגבוה ביותר אין שום ספק(והעולם נברא בשביל התורה כמו שכתוב בכל המקומות)
אבל כל זה דווקא אם הקב"ה ייעד את האדם לכך
אם האדם תפקידו להיות רופא (ויכול להציל אנשים) והולך ללמוד אז הוא לא מקיים את רצון השם ויתכן שאף עושה עבירה
אם הקב"ה ייעד את האדם לצאת לעבוד אז זה תקפידו (וכמובן שצריך לקבוע עיתים לתורה)
ואם ילך ללמוד(כשהשם מצפה ממנו לעבוד*
אז ייתכן שזה גם עבירה(צריך לבדוק)
עכשיו ללא קשר מה יותר גבוה
האדם לא צריך לחשוב על עצמו מה יותר טוב מה יותר גבוה(כמו שכולם מצטטטים שהתורה זה הערך הגבוה ביותר)
אלא מה השם רוצה(וזה שאלה לרב כמו שנאמר לעיל)
וכדי לדעת מה השם רוצה צריך לשאול רב
זהו!!
אשמח שתכוונתי אותי למהחבל שאין סמיילי לא יודע
יש הרבה דברים נכונים בדברים שלכם
מדויקים ? לא בטוחה.
שואלים רב(והרבנים לאורם אנחנו הולכים תמיד)קצת מניפולטיבי
הרי יש לנו נביאים בינינו
ואפשר לשאול מה השם רוצה
חוץ מהשאלה
לימוד תורה יכול להיות עבירה???
אני חושב שחשוב לך להבין באמת למה הוא רוצה להישאר בכולל ולא לעבוד,קשה לי עם המצב הנתון. בעלי אברך, המצב הכלכלי לא מהמשופרים, הכולל שלו הפסיק לשלם ואני עובדת ולומדת וקורעת את עצמי
לאחרונה נראים בו גם ניצני תסכול, אבל הוא בחיים לא יחשוב לעבוד
לעומת זאת, מבחינתי אין כל בעיה. גם באתי ממשפחה שרוב הגברים עובדים.
אני מרגישה רע עם העובדה שאני היא זו שדוחפת אותו לעזוב את הכולל, והוא, אברך חמד, רוצה בסך הכל לשבת ללמוד תורה... לא יותר מזה
תעזרו לי, למה לעודד אותו להישאר בכולל? איך לעשות את זה כשמבחינתי שיצא לעבוד והוא מבחינתו זה לא אופציה? (כמובן שלנושא החברתי יש משקל מאד גבוה על מערך השיקולים. הוא בחיים לא יעשה כזה דבר)
במחילה, זה ויכוחים של שיעור ג' בישי"ג.כך למדתי בישיבה וכך קיבלתי מרבותי
תוכלי לשאול כל מי שקצת מכיר מדרשים וכו
במחילה, זה ויכוחים של שיעור ג' בישי"ג.
האם יש מצב שאשב יחד עם משה רבינו והרשב"א או שהם יהיו כמה רמות מעלי.
מומלץ לעבור על נפש החיים שער ד' בפרט פרקים יז'- כב.
כנראה מסקנותיך ישתנו.
זה מקור יותר מוסמך ממשגיח קטן זה או אחר.
אין שום דבר ששוה לתורה גם אם הקב"ה ייעד למישהו תפקיד אחר.
גם בשכר וגם בהשפעת הטוב על העולם. ובמיוחד אם זה מתוך דחק.
אחד המרבה ואחד הממעיט ובלבד שיכון ליבו לשמיםמבלי לזלזל ...
משפט שמצריך הסבר...
נכון אבל זבולון שתמך בו לא יזכה?כתוב שהוא זוכה להרבה דברים שאחרים [טובים ככל שיהיו] לא זוכים.
בין בעולם הזה, ובין בעולם הבא.
יש פה ויכוח היות וההדרכה היא שונה במקורהאשמח שתכוונתי אותי למה
כי אני הבנתי שמטרת האדם בעולם בניגוד למה שחושבים שזה ללמוד תורה
אני הבנתי שהמטרה היא לעשות את רצון השם ולהתבטל אליו
הלימוד תורה הוא הדרך לבצע את רצון השם למי שזה תפקידו (ולימוד תורה היא מצווה שנמתחת כידוע
מתחילה בשיעור של קריאת שמע שחרית וערבית (שזה המינמום המחויב)
ומסתיימת בוהגית בו יומם ולילה
מה שאומר שיש מנעד רחב מאוד
וגם באיכות הלימוד יש מנעד רחב מאוד
יש שלימדו בקיאות יש הלכה
יש בעיון(בא נגיד גם לדבריכם שמי שלומד בעיון יקבל יותר שכר??)
ובקיצור האדם בסוף צריך לעשות ולפעול לפי תכונות נפשו
"אין אדם לומד תורה אלא במקום שליבו חפץ"
זה גם ביחס לשאר הדברים
האדם צריך לפעול לפי מה שהשם מכוון אותו(בהכוונת רב כמובן)
כל דבר אחר בעייני זה פספוס הנקודה
דבר ראשון, בא נפריד את מי שעושה מה שה' רוצה ממנו מהנושא של יששכר וזבולון.נכון אבל זבולון שתמך בו לא יזכה?
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
26.11
כ"ה חשוון
אירוע שיתופים ייחודי
בוטים מספרים על עצמם
בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.
הכניסה חופשית!
27.11
כ"ו חשוון
נפתחה ההרשמה!
קורס צילום חוץ, אירועים וסטודיו - עם בינה מלאכותית!
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכו
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו: