דרוש מידע תשכנעו אותי, לצאת לעבוד?

מצב
הנושא נעול.

ממ"ד

משתמש מקצוען
ואם האשה בעצמה אומרת שהיא כן מעדיפה שישב וילמד?
גם אז הוא חייב?

אם תקרא בין השורות של פותחת האשכול תראה שהיא יותר רוצה עידוד לתמוך בו ללמוד
מאשר לעשות כאן בירור הלכתי
אז היא צרחכה להחליט ולזכור שהיא מבקשת לחם לאכול לה ולילדים, והיא שוקלת שיקולים מוזרים שלא מן העניין לרעתה ולרעת ילדיה.
אבא שעובד ומפרנס את ביתו הוא יהודי מאמין ירא שמיים!!! הוא יודע שעושים רצון הבורא ולא רק מה שאוהבים ומה שחברים מכתיבים...
אני אישית מעריך ביותר כל יגיע כפיים!!
יגיע כפיך כי תאכל אשריך וטוב לך!!
 

מריומה~

מהמשתמשים המובילים!
דבר ראשון-אין הפרדה כי יש שני אפשריות או להיות יששכר או להיות זבולון
וזה הנושא
אם רצון השם שאדם יהיה זבולון -אז אוטומטית הוא זבולון ולכל הפחות לאותה התקופה(כך אני מבין ואני בל"נ אבדוק את זה)

דבר שני-נכון יש גמרא כזאת-אבל אלו בחינות דקות גבוהות שלא נראה לי שעל זה הפורום מדבר

דבר שלישי-נכון

ודבר אחרון נסכים שמשה רבינו היה מוכן לוותר על מעלתו אם השם היה מבקש ממנו
וללכת לעבוד

אני מבין שהמעלה של האדם נמדדת רק בעשיית רצון השם
וזה הדבר היחיד שצריך .להיות בראשו
כל השאר זה סתם ציטוטים

גם אם נניח שהתורה זה פי מיליון מכלדבר אחר
אם רצון השם שלא אלמד תורה
אז זה מה שמוטל עלי

ולכן אני לא מבין את הדיון הזה!
איך בנאדם יכול לדעת בוודאות מה ה' רוצה ממנו?
יש תורה ויש הלכות ויש בחירה של בנאדם.
הבחירה נעה בין עשיית עבירה חלילה לבין עשיית מצווה ברמה של מילוי החיוב ותו לא עד מקום של חיבוב והידור.
הקב"ה הביא לנו תורה וסיפר מה דורש מאיתנו ומה מצפה ונתן לכל אחד לבחור מה ברצונו לעשות. ה' לא כופה על אף אחד מה יעשה. זה מהות הבחירה. לכל בחירה יש תוצאה. שכר ועונש.
ועל כל דבר יש מי שרואה וסופר ומונה כולל המאמצים שלו וכולל כל הקשיים שלו.
וזה נכון שאין מצוה שהיא תמיד תמיד מעל הכל יש סדרי עדיפויות. אם אדם נמצא עם ילדים קטנים וצריך לשמור עליהם ברמה של פיקוח נפש על כל רגע של אי מבט אז אסור לו במפורש ללכת להתפלל ואסור לו לללמוד כמובן. אין מצווה שתמיד מעל הכל.
אולי המצווה של חיי אדם שגם זה לא נמצא תמיד ברף המעלה כשעומד למשל מול ג' עבירות.
לימוד תורה זו המצווה היחידה שמחזיקה את העולם ועל זה אמר ה' שלולי לימוד תורה העולם חוזר לתוהו ובוהו.
אז זה דבר שלא נאדיר ולא נחזק ולא נתמוך בכל הכח?
שנשתמט ממנו סתם כי יש העדפות שוות יותר?
אם חיי התורה הם רציונל נחשק שלשם מכוונות פנינו אז כל המעשים מכוונים לשם ותמיד צריך לדון ולבדוק ולראות מה נכון בכל רגע לעשות.
אז להניח בצד ולאמר זה כבר לא שייך אלי ומצאתי סימוכים למה אני פטור זה דבר שלא כתוב בשום מקום ומתקבל על הדעת.
 

shimשימי

משתמש סופר מקצוען
איך בנאדם יכול לדעת בוודאות מה ה' רוצה ממנו?
יש תורה ויש הלכות ויש בחירה של בנאדם.
הבחירה נעה בין עשיית עבירה חלילה לבין עשיית מצווה ברמה של מילוי החיוב ותו לא עד מקום של חיבוב והידור.
הקב"ה הביא לנו תורה וסיפר מה דורש מאיתנו ומה מצפה ונתן לכל אחד לבחור מה ברצונו לעשות. ה' לא כופה על אף אחד מה יעשה. זה מהות הבחירה. לכל בחירה יש תוצאה. שכר ועונש.
ועל כל דבר יש מי שרואה וסופר ומונה כולל המאמצים שלו וכולל כל הקשיים שלו.
וזה נכון שאין מצוה שהיא תמיד תמיד מעל הכל יש סדרי עדיפויות. אם אדם נמצא עם ילדים קטנים וצריך לשמור עליהם ברמה של פיקוח נפש על כל רגע של אי מבט אז אסור לו במפורש ללכת להתפלל ואסור לו לללמוד כמובן. אין מצווה שתמיד מעל הכל.
אולי המצווה של חיי אדם שגם זה לא נמצא תמיד ברף המעלה כשעומד למשל מול ג' עבירות.
לימוד תורה זו המצווה היחידה שמחזיקה את העולם ועל זה אמר ה' שלולי לימוד תורה העולם חוזר לתוהו ובוהו.
אז זה דבר שלא נאדיר ולא נחזק ולא נתמוך בכל הכח?
שנשתמט ממנו סתם כי יש העדפות שוות יותר?
אם חיי התורה הם רציונל נחשק שלשם מכוונות פנינו אז כל המעשים מכוונים לשם ותמיד צריך לדון ולבדוק ולראות מה נכון בכל רגע לעשות.
אז להניח בצד ולאמר זה כבר לא שייך אלי ומצאתי סימוכים למה אני פטור זה דבר שלא כתוב בשום מקום ומתקבל על הדעת.
בהחלט יש פה דברים נכונים
אבל מה שברור שאדם כן יכול לדעת מה השם רוצה ממנו
ואם האדם לא מכיר את עצמו
אז כמו בכל דבר

שישאל רב

מה שהרב יאמר
זה יהיה רצון השם
בהנחה שמגיע לשאול ממקום אמיתי שמוכן לקבל את כל האפשריות

וכמובן נכון שהתורה היא הערך המרומם בבריאה ללא ספק
אבל כשאדם הולך ללמוד אותה
בעומק
התפיסה שלו צריכה להיות
אני עושה רצון השם

ואם רצון השם היה אחרת הייתי עושה את זה (גם זה היה הדבר הכי נבזה בבריאה)

ולכן כמדומני שזה שהתורה היא הערך הכי מרומם בבריאה
לכאורה זה לא אמור להיות בכלל בנקודת הנידון
כי זה בעצם מוכיח שהאדם חושב על עצמו(שאני מתעסק בדבר החשוב בבריאה)
ופחות על רצון השם

אדם צריך להתעסק ברצון השם
ופחות בעצמו
וכמובן כמו שנאמר לעיל רק רב יכריע בשאלות עדינות מעין אלו
 

נועושש

משתמש פעיל
ממש לא נכון , יש ספרים שלמים על דרכי ההשתדלות והגדרות ברורות בדיוק מה יש לעשות
יש אברכים שיש להם ! ויש עובדים ב- 2 מישרות שאין להם הכל בסוף זה מה שנגזר מלמעלה
רק שבעיינים שלנו זה נראה טבעי
אני שמעתי כך לא פעם אחת מתלמידי חכמים ורבנים שדיברו בנושא.
ואין שום ספר עם דרכי השתדלות והגדרות ברורות בדיוק מה יש לעשות, מהסיבה הפשוטה שרמת השתדלות משתנה בין אדם לאדם לפי דרגת האמונה שלו, כך שנוסחה אחידה ודאי אין. (מה שכן אומרים זה שכל השתדלות שגובלת בעבירה/נזק רוחני זה ודאי לא ההשתדלות שצריך לעשות).
 

כתב עט

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
יאוו זה נקודה שהעלת לי הרבה מחשבות אני אמא עובדת במשרה מלאה כמה בחמש לפנות בוקר חוזרת הביתה עם הילדים מורעבת ולא מצליחה להעמיד סיר ולא מצליחה לצאת למכולת

באו נצא מהלופ ! לימוד תורה זה היסוד אין חולק אבל בואוו נחשבו לא נכנסו לאיזה מערבולת ?
מה קורה כאן נשים עובדת חוזרות סחוטות עם הילדים בארבע ובד"כ אין צהרים הבעל חוזר בערב נשים סחוטות , מה שקורה שהאשה יוצאת לעבוד כדי שבעלה ילמד אבל אז בעלה לוקח את הילדים ןמחזיר ומכין צהרים ומכניס את המכונות ו... ווו....
לפי מה שזכור לי לא זה מה שכתוב בתורה.... ואף אחד לא עוצר את זה אשה היום נקרעת בדברים שרק החברה דורשת ממנה כי אם היינו חיים לפי התורה הבעל היה מפרנס ולומד ומוצא זמן ללמוד כמו פעם ככה עשו רבותנו אבל אז נכנס מושג "הכולל" שהיה מוברך משפחה יכלה להתכלכל עם המשכורת של הכולל קצבת ילדים היתה גדולה יותר אמממהההה דברים התשנו קיצוצים משמעותים אבל עדיין אף אחד לא שם לב לראות נשים שנקרעות שלא לצורך
ולמה אין משהו שמרים את הכפפה ?
אני חושבת שכל אחת צריכה להרים את הכפפה שלה...;)
כל אחת צריכה לחשוב עם בעלה יחד, מה מתאים להם ואיך.
כל אחת תבדוק מה הנתונים בבית מאפשרים, ולא מה החברה מאפשרת.
 

נושעת

תהיו הסיבה להאמין בטוב האדם
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
אני חושבת שכל אחת צריכה להרים את הכפפה שלה...;)
כל אחת צריכה לחשוב עם בעלה יחד, מה מתאים להם ואיך.
כל אחת תבדוק מה הנתונים בבית מאפשרים, ולא מה החברה מאפשרת.
זה בדיוק מה שאמתי לפני שאין להשוות בשום דבר
להוציא את החברה את המה יגידו בציבור החרדי חברה היא פקטור חזק!!!!!!!!!!!! לגבי שידוכים עבודה מוסדות לימוד
זה היגע למקומות חסרי פורפרציה!

כל אחד לעצמו יחשבו בעצמו מה טוב לו /ה
כל אחד עם הכוחות שלו/ה
ולדעת מה רצון ה' באמת!
 

ynigun

משתמש סופר מקצוען
הנדסת תוכנה
מה זאת אומרת? תוכלי לתת פרטים?
לא ראיתי שענו כאן השאלה הזאת.
לא כל אחד מתאים להיות סופר סת"ם, אני לא רואה את עצמי יושב שעות וכותב אות אחרי אות חוץ מזה שאין לי כתב יפה.
אבל למי שזה מתאים הקורס + ציוד עולה כמה אלפי שקלים (יש קורסים שעולים 15 אלף)
וכל אחד יכול להחליט מתי וכמה הוא כותב, אני שוכר חדר ל"משרד" שלי ביחד עם סופר סת"ם הוא יושב בכולל בערך סדר וחצי ובשאר הזמן כותב מזוזות, מגילות, נביאים וספרי תורה (לפי הזמנות) תאורטית אפשר לכתוב גם שעתיים ביום ולהשאר שני סדרים בכולל, בסופו של דבר יש מחיר בשוק למזוזה ולכל מוצר סתם אחר ואף אחד לא סופר שעות עבודה.
 

אבדגהו

משתמש מקצוען
אני מכירה חבר של בעלי,
שהיה לו מאד קשה עם הפרנסה....
הוא הגיע לראש כולל שלו ואמר לו שהוא יוצא לעבוד כי המצב הכלכלי מאדד קשה.
הראש כולל אמר לו תתחיל ללמוד סת"ם ותתחיל לעבוד בזה בערבים ותמשיך בכולל.
היום יש מתחתיו כ10 סופרי סת"ם.
והוא חיי באושר ועושר.
אני בטוחה שזה שהוא נשאר בכולל עזר לו והביא לו חיי רווחה.
בהתחלה ובסוף תמיד הקב"ה עוזר לאברכים.
רואים את במוחש!!
 

צדיקה נסתרת

משתמש פעיל
שמעתי מרב גדול שאמר
שהקב"ה כל כך אוהב אותנו ובמיוחד את לומדי התורה
אז הוא רוצה לתת להם שכר הרבה יותר גדול
איך? על ידי שהוא נותן להם קשיים בפרנסה
ואז כל התורה התפילה והמצוות שהוא ומשפחתו עושים שווה פי כמה הרבה יותר
תחשבו הרי אנחנו כבר ממילא לומדים מתפללים ועושים מצוות אז למה לקבל שכר בתעריף 1
הקב"ה כל כך אוהב אותנו מאוד ולכן גורם שנקבל שכר בתעריף 2 / 3 / 4 / 5 ועוד
כל השכר נקבע לכל אחד, כמידת דוחקו בפרנסה ועוד

ולכל המגיבים כאן שכתבו בעד להמשיך להיות אברך וכמה היציאה לעבוד הורסת את כל החיים
תאמת כל תגובה מרגשת מאוד עד דמעות! נתתם לנו המון המון כוחות וחיזוק גדולים להתמודד
תודה רבה לכולם
 

יהודי-פשוט

משתמש סופר מקצוען
יש עוד נקודה
טיפה סוטה מהעיקר אבל עדיין
מותר לנו כמו שאנחנו רוצים בני זוג מושלמים מבחינת ניראות לא כי זה עושה אותם אנשים יותר טובים
וכמו שאנחנו רוצים בני זוג חכמים לא כי זה עושה אותם יותר טובים
ובני זוג בלי מומים למרות שזה לא עוה אותם יותר טובים
גם אם נניח שבעל שלומד לא עושה אותו יותר טוב
עדיין מותר לנו לרצות את זה מקווה שכתבתי מובן
 

נושעת

תהיו הסיבה להאמין בטוב האדם
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
יש עוד נקודה
טיפה סוטה מהעיקר אבל עדיין
מותר לנו כמו שאנחנו רוצים בני זוג מושלמים מבחינת ניראות לא כי זה עושה אותם אנשים יותר טובים
וכמו שאנחנו רוצים בני זוג חכמים לא כי זה עושה אותם יותר טובים
ובני זוג בלי מומים למרות שזה לא עוה אותם יותר טובים
גם אם נניח שבעל שלומד לא עושה אותו יותר טוב
עדיין מותר לנו לרצות את זה מקווה שכתבתי מובן
אתה בעצם אומר שנגיד לא טוב לבעל שהוא לומד עדיין מותר לאשה לרצות בעל ללמוד תוקה?

זאחד הקונפלקטים הקשיםםםם!
זה ההשלמה זה ההכלה וקבלה ולפעמים כל מה שאנחנו רוצים זה לומר לא רוצה!
 

פטישון

משתמש פעיל
רוב ככל האברכים שיוצאים לעבוד זה לא מתוך פורקן אלא אחת מסיבות אלו
1.דחקות כלכלית (לפעמים מהרגל מההורים)
2.לא הכי מחובר ואוהב ללמוד
לאברך שהתרגל במשך שנים בתור בחור ואברך להיות בן חורין כפשוטו בלי מישהו על הראש לומד בהנאה ושקט
יהיה לו קשה מאוד לצאת לעבוד הוא ירגיש עבד לתקופה לפחות עד שישלים עם המצב..
אם אוהב ללמוד יהיה לו געגוע וינצל את זמנו הפנוי ללמוד..צריך הרבה חשיבה לפני צעד כ"כ דרמטי לאברך מתמיד
 

נושעת

תהיו הסיבה להאמין בטוב האדם
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
יש עוד אפשרות
זה אברך שיושב ולומד
וזה אשה שעובדת ולומדת
וזה ילדים רטנים
ובית קטן
ועצבים גדולים
וכן הם רוצים להתמסר ואיפלו רוצים מאוד והם חוסכים בכל מה שהם יכולים
ולא לא חיכה להם מעטפה מאוחרי הדלת , והמינוס בבנק גדל , והילד צריך נעליים והאשה דחוף צריכה גרביים

אז נכון לימוד תורה חשוב!!!!!!!!!!!!!! מאוד אבל לא זה מה שה' כתב בתורה!

מאיפה לקחת את הדבר שצריך להקריב את הכל לתורה להקריב זה רצון שלנו שבא במחיר כבד
באו לא נתבלבל זה רצון שלנו! זה זכות שלנו זו לא חובה ואפילו לא בדיעבד
וכן לפעמים רוצים באמת באמת באמת ונקרעים ואין בררה,
ולעבוד ולהיות יראת שמים והבית באווירת תורה וקובעים עיתים לתורה
והבית שמח והכל טוב והבית שמח לא כי יש כסף ורווחה כלכלית לא צריך לאיים שגם לצאת לעבוד לא עעוזר
זה ההשתדלות של כל זוג לפי בחירה
העקר להזיז רעשי רקע......
 

נושעת

תהיו הסיבה להאמין בטוב האדם
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
יש עוד אפשרות
זה אברך שיושב ולומד
וזה אשה שעובדת ולומדת
וזה ילדים רטנים
ובית קטן
ועצבים גדולים
וכן הם רוצים להתמסר ואיפלו רוצים מאוד והם חוסכים בכל מה שהם יכולים
ולא לא חיכה להם מעטפה מאוחרי הדלת , והמינוס בבנק גדל , והילד צריך נעליים והאשה דחוף צריכה גרביים

אז נכון לימוד תורה חשוב!!!!!!!!!!!!!! מאוד אבל לא זה מה שה' כתב בתורה!

מאיפה לקחת את הדבר שצריך להקריב את הכל לתורה להקריב זה רצון שלנו שבא במחיר כבד
באו לא נתבלבל זה רצון שלנו! זה זכות שלנו זו לא חובה ואפילו לא בדיעבד
וכן לפעמים רוצים באמת באמת באמת ונקרעים ואין בררה,
ולעבוד ולהיות יראת שמים והבית באווירת תורה וקובעים עיתים לתורה
והבית שמח והכל טוב והבית שמח לא כי יש כסף ורווחה כלכלית לא צריך לאיים שגם לצאת לעבוד לא עעוזר
זה ההשתדלות של כל זוג לפי בחירה
העקר להזיז רעשי רקע......
רוצה להבהיר לימוד תורה היא מצוות חובה בתורה
רק ההקרבה החלטה שלנו
 

shimשימי

משתמש סופר מקצוען
הדבר המדהים הוא
שכל פעם שאני מדבר עם חילוני -אז הוא מדבר יראת שמים(רופאים אחיות וכו )
וכל פעם שאני מדבר עם אברך ואני מדבר יראת שמים אז הוא אומר לי
"עזוב אותך דבר ריאלי

כנ"ל פה
כולם פה שעובדים מסבירים למה רק ללמוד
אם תשאלו אברכים מפוקחים ישרים וחכמים שמבינים דבר או שניים
לא ישמעו את הנחרצות שיש פה

או בא נגיד במילים אחרות
התורה היא הרבה יותר גבוהה ממה שאתם חושבים
ועבודה היא הרבה פחות גרועה ממה שמנסים לצייר

לשקול זה כנגד זה זה רק אדם גדול באמת יכול
 

פטישון

משתמש פעיל
הדבר המדהים הוא
שכל פעם שאני מדבר עם חילוני -אז הוא מדבר יראת שמים(רופאים אחיות וכו )
וכל פעם שאני מדבר עם אברך ואני מדבר יראת שמים אז הוא אומר לי
"עזוב אותך דבר ריאלי

כנ"ל פה
כולם פה שעובדים מסבירים למה רק ללמוד
אם תשאלו אברכים מפוקחים ישרים וחכמים שמבינים דבר או שניים
לא ישמעו את הנחרצות שיש פה

או בא נגיד במילים אחרות
התורה היא הרבה יותר גבוהה ממה שאתם חושבים
ועבודה היא הרבה פחות גרועה ממה שמנסים לצייר

לשקול זה כנגד זה זה רק אדם גדול באמת יכול
עצם זה שאברך יושב ולומד גם אם זה מהסיבה כי אין לו כח לעבוד או כי הוא אוהב ללמוד הוא אברך מוערך
ולא מחייב שהוא ירא שמים גדול שלא מתבטל לרגע...
 

ש. צ. וינמן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
עימוד ספרים
עריכה תורנית
באו נצא מהלופ ! לימוד תורה זה היסוד אין חולק אבל בואוו נחשבו לא נכנסו לאיזה מערבולת ?
מה קורה כאן נשים עובדת חוזרות סחוטות עם הילדים בארבע ובד"כ אין צהרים הבעל חוזר בערב נשים סחוטות , מה שקורה שהאשה יוצאת לעבוד כדי שבעלה ילמד אבל אז בעלה לוקח את הילדים ןמחזיר ומכין צהרים ומכניס את המכונות ו... ווו....
לפי מה שזכור לי לא זה מה שכתוב בתורה.... ואף אחד לא עוצר את זה אשה היום נקרעת בדברים שרק החברה דורשת ממנה כי אם היינו חיים לפי התורה הבעל היה מפרנס ולומד ומוצא זמן ללמוד כמו פעם ככה עשו רבותנו אבל אז נכנס מושג "הכולל" שהיה מוברך משפחה יכלה להתכלכל עם המשכורת של הכולל קצבת ילדים היתה גדולה יותר אמממהההה דברים התשנו קיצוצים משמעותים אבל עדיין אף אחד לא שם לב לראות נשים שנקרעות שלא לצורך
ולמה אין משהו שמרים את הכפפה ?
בלי קשר לדיון,
אם נלך קצת אחורנית נשים עבדו פעם מאד קשה. אפילו מאד מאד, רק שכל העבודה היתה במסגרת הבית.
היום החיים הרבה יותר קלים והרבה יותר נוחים ברוך ה' אלף פעמים.
לכן ההשוואה לפעם והיום לא רלוונטית.

נקודה נוספת לדיוק,
עיקר המערבולת שקיימת היום היא מסיבה אחרת, הרצון לחיים של גם וגם, מה שלא היה קיים פעם.
גם לחיות על תקן של 'אברכות' וגם לחיות חיי 'ארציות'
וזה לא היה פעם.
תשאלו את המבוגרים, או שהם כבר סיפרו לכם...
הנושא נוגע בכל פינה בחיים, והוא סוחף ומבלבל ומתעתע בנו באלף צבעים וטעמים
רק תעשו טובה ואל תכנסו אל הנושא כי זה לא נושא האשכול...
 

ד' תודה!

משתמש צעיר
כך למדתי בישיבה וכך קיבלתי מרבותי
תוכלי לשאול כל מי שקצת מכיר מדרשים וכו


לא יודע לצטט מדרש והלכה מסויימת בעניין
אבל ברור שזה עניין של שותפות (זכור לי שיש מדרש שכותב שלמרות שהם חצי חצי
בכל אופן יש מעלה מסויימת ביששכר יותר אבל זה כבר עוד נושא)

ברמת העיקרון זה בדיוק הרעיון של השותפות

אגב גם האשה ובעלה האשה היא הזבולון והבעל הוא היששכר

לדעתך בשמים הבעל יהיה במקום גבוה יותר מהאשה??
ברור שלא!!

כי זה שותפות
יששכר וזבולון זה אומר שהזבולון לוקח את כל עול הפרנסה של יששכר עליו, ובעד זה מקבל משכר הלימוד שלו. אבל יש גם נושא של דרגה גבוהה שיששכר מגיע אליה בזכות הלימוד ואת זה אין לזבולון (השכר בעוה"ב שווה לשניהם, בתנאי שהוא באמת זבולון).
אבל אישה זה משהו אחר. אישה שזוכה לתמוך על כל המשתמע מכך, בבעלה שלומד, זוכה גם לשכר כמוהו בעוה"ב וגם לשכר הסגולי- לאותה דרגה גבוהה שבעלה זוכה בה.
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  106  פעמים

אתגר AI

תאומים • אתגר 145

לוח מודעות

למעלה