מידע שימושי תינוק קטן מול מראה

  • פותח הנושא KR
  • פורסם בתאריך

חשמל

אמנות העימוד
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עימוד ספרים
עריכה תורנית
נכתב ע"י ריקי;1409788:
אני לא מבינה על מה הדיון.
מנהגים זה משהו משפחתי.
אצלנו בבית כל אחת הולכת לפי המנהגים של בעלה.
אצל בעלי לא מעבירים תינוק מעל שולחן, לא מעמידים ילד מול המראה כל עוד לא צמחו לו השיניים (ומאוד מקפידים ברגע שבוקעת שן לרוץ למראה). ועוד כל מיני מנהגים ירושלמיים עתיקים.
אצל הבן הבכור שלי יצאתי שבוע וחצי אחרי הלידה לשבע ברכות של בת דודה וחמותי כמעט התעלפה. איך יצאתי מהבית פחות מחודש אחרי לידה, אצלנו לא יוצאים.
ומאז, זה המנהג שלי ואני לא יוצאת.
כמו בהלכה, גם במנהגים, אשה צריכה ללכת אחרי בעלה בלי להרהר ובלי לפקפק ורק ככה המסורת נשארת ועוברת מדור לדור כולל המנהגים הנכללים תחת אמרות של ספתות מבחינתי.
נכון מאד, ולכן הדיון כאן אמור להיות של הגברים, אם צריך להתייחס לכל מנהג של האמא והסבתא, ולהנהיג את זה גם בבית, או להבין שיש גם אין ספור שטויות, ואין שום צורך לקיימן, ובטח שלא להכביד לחינם על האשה.
ולגבי הענין לא להעמיד תינוק מול מראה, עשיתי על זה בעבר חיפוש באוצר החכמה (56000 ספרים!!!), ולא מצאתי לזה שום מקור, מלבד מקום אחד (אינני זוכר איזה) שכותב שזו שטות.
 

רחוב חמש

משתמש רשום
נכתב ע"י חשמל;1409817:
ולגבי הענין לא להעמיד תינוק מול מראה, עשיתי על זה בעבר חיפוש באוצר החכמה (56000 ספרים!!!), ולא מצאתי לזה שום מקור, מלבד מקום אחד (אינני זוכר איזה) שכותב שזו שטות.

קראת את הציטוט שהבאת או לא ???
 

יעל אייזיקוביץ

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
מרצה בבית פרוג
בוגר/תלמיד פרוג
צילום מקצועי
מענין מאוד
כי אני קראתי (אולי משהו יביא את הציטוט מהשו"ע?) שכל מנהג שהוא בגדר אמונה תפלה יש לדון אם מותר לנהוג בו.
למשל לשים מקל בין האפרוחים כדי שיגדלו אסור כי אין כאן טעם הגיוני וזו סתם אמונה תפלה, אבל אם זה משום הברק אז מותר, כי יש לזה הסבר טבעי.
מרוב מנהגים עוברים על ההלכה הפשוטה הזאת
ועוד מנחילים הלאה לדורות הבאים את כל הטעויות שהסבתא רבתא רבתא, שאולי חייתה בין גויים וחיקתה אותם, ואולי בעלה היה עם הארץ, נהגה.
לא נעים אולי להודות אבל לא לכולנו יש יחוס של תלמידי חכמים בדוקא..
מה יותר יהודי מלבדוק מה השם רוצה מאיתנו?
ולמי שיגיד שיהודי צריך להמשיך במנהג בלי להבין, אומר:הערבים, הסינים ועוד הרבה יותר חזקים בזה מאתנו!!!!!!!
 

imagine

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
בעלי בדק בספר "שפע קודש" ושם כתוב בשם הרבי מקלויזנבורג שהמנהג לא לשים תינוק מול מראה עד שיוצאות לו שיניים, וגם המנהג לא לתת דגים עד שלא מדבר הוא מדרכי האמורי.
לגבי הענין שלא לעבור על ילד ולא לעבור דרך חלון, הוא אמר שהמקור זה הסבתות שרצו למנוע נזק...

וכל אחד יעשה כפי שהורו לו רבותיו.

בריאות ונחת מכולם!
 

מילה בסלע

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
פרסום וקופי
נכתב ע"י 3012;1410099:
בעלי בדק בספר "שפע קודש" ושם כתוב בשם הרבי מקלויזנבורג שהמנהג לא לשים תינוק מול מראה עד שיוצאות לו שיניים, וגם המנהג לא לתת דגים עד שלא מדבר הוא מדרכי האמורי.

איך זה הגיע אלינו??

משונה!
 

מנדולינה

משתמש פעיל
עיצוב גרפי
יודעים מה המקור לא לאכול את הקצה של הלחם?

יודעים מה המקור לא לאכול את הקצה של הלחם?
כך שמעתי, ומעניין אם גם אתם מודעים לזה,
משום שבעבר היו אופים את כל הלחמים של כל הקהילה בתנור אחד מרכזי
ומשום חשש גזל נהגו להסיר את הקצוות
שמא נדבק מעט מהחלה של השכן שלי לחלה שלי.

אצלנו נוהגים להסיר את הקצוות
למרות התנור הביתי
 

פלאפונית

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
נכתב ע"י ויזל;1410153:
יודעים מה המקור לא לאכול את הקצה של הלחם?
כך שמעתי, ומעניין אם גם אתם מודעים לזה,
משום שבעבר היו אופים את כל הלחמים של כל הקהילה בתנור אחד מרכזי
ומשום חשש גזל היו נוהגים להסיר את הקצוות של הלחם / החלה
שמא נדבק מעט מהחלה של השכן שלי לחלה שלי.

אצלנו נוהגים להסיר את הקצוות
למרות התנור הביתי

אצלינו בבית הגברים נוהגים לא לאכול את קצה החלה או הלחם
משום שכת' שזה קשה לשכחה...
 

מילה בסלע

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
פרסום וקופי
נכתב ע"י פלאפון;1410157:
אצלינו בבית הגברים נוהגים לא לאכול את קצה החלה או הלחם
משום שכת' שזה קשה לשכחה...

כן, אוכלים פעם אחת ושוכחים כמה זה טעים.....
 

מרגלית ויסברג

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
גם אותי למדו שלאכול מהקצה של הלחם קשה לשכחה, מעולם לא חקרתי את הנושא
 

פלאפונית

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
נכתב ע"י פוסטר;1410168:
גם אותי למדו שלאכול מהקצה של הלחם קשה לשכחה, מעולם לא חקרתי את הנושא

פעם שאלתי את אבא שלי למה זה נוגע לגברים ולא לנשים,
אז הוא אמר אישה שתשכח את המתכון זה לא נורא
אבל שגבר ישכח את הגמרא .. :( (ח''ו)
 

kinly

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
נכתב ע"י פלאפון;1410157:
אצלינו בבית הגברים נוהגים לא לאכול את קצה החלה או הלחם
משום שכת' שזה קשה לשכחה...

כדאי שלא יבואו לידי גזל, לכן אמרו שזה קשה לשכחה, וכך אנשים לא יוכלו,
אבל כל זה מדובר שכל אחד הכין לעצמו את הלחם ושם במאפיה ציבורית,
בזמנינו פוסקים רוב רובם של הפוסקים, שאין בעיה לאכול את הקצה של הלחם.
 

eden7115

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עיצוב ואדריכלות פנים
נכתב ע"י חדוי כנרת;1409116:
ואגב,
יש כאלה שלא נותנים לאכול דגים לתינוקות עד שמתחילים לדבר

אצלנו יש מנהג שאם ילד הגיע לגיל 3 ועוד לא מדבר - לוקחים אותו לים, תופסים דג, מקרבים אותו לפיו של הילד וזורקים חזרה למים.
הסיבה: שהדג יקח איתו את השתיקה של הילד למים והילד יתחיל לדבר.

תצחקו - אבל אצל אח שלי זה עבד מעולה :)
 

ע.מ.

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
עיצוב ואדריכלות פנים
נכתב ע"י אלונית;1409110:
אני חושבת שזה מנהג ירושלמי במקור.
כמו גם לא לתלות בגדי תינוק בחוץ בלילה.

יש כאלה שמקפידים על זה. אני לא מאמינה.

הרעיון הוא ''כשתינוקות בוכים הרבה בלילה'', שיזהרו לא להשאיר את הכביסה שלהם תלויה בחוץ במשך הלילה
 

yosher2005

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
ואצלינו יש מנהג דומה, שאם ילד לא הולך, מעבירים סכין בין רגליו
כאילו לחתוך את המחסום שמפריע לו ללכת בכוחות עצמו

עובד או לא? לא יודעת.. בסוף כולם הולכים ב"ה
 

יואל ארלנגר - קקטוס

אוהב קצת מהכל
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
נכתב ע"י סטאר;1409215:
ולא לשבת על שולחן כי זה מזבח, (כי אפשר ליפול מזה), כשיש ספרים על השולחן אז יש לזה מקור בספר חסידים.

אבל אנחנו צריכים ללמוד להתמקד יותר בשמירת הלכות ומצוות מפורשות, ופחות על מנהגים בלי מקורות
מקורות: (ספר "השולחן הטהור" לר' אהרן ראטה)
"כתבנו שלא לשבת על שולחן, וכעת נשאלתי אם יש מקור לא לעמוד על שולחן, ועניתי אותו הטעם שכתבתי שם כי השולחן דומה למזבח ומשום הכי לא יעמוד על שולחן... וכן לא ישב ולא יעמוד על השולחן וכן לא יניח בניו הקטנים שיעמדו על השולחן וגם קבלתי כי זה סכנה חס וחלילה והכל בשביל ששולחן דומה למזבח וצריך להתנהג בקדושה ואז שולחנו מגין עליו מכל רע בזה ובבא ויקדם בו תערוך לפני שולחן"‏.
נכתב ע"י פלאפון;1410157:
אצלינו בבית הגברים נוהגים לא לאכול את קצה החלה או הלחם
משום שכת' שזה קשה לשכחה...
להפך, זה קשה לזיכרון..
כי אם הם יאכלו אותו הם יגלו שזה לא כתוב בשום מקום.
 

חנון

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
נכתב ע"י פלאפון;1410157:
אצלינו בבית הגברים נוהגים לא לאכול את קצה החלה או הלחם
משום שכת' שזה קשה לשכחה...

גם אצלנו לא אוכלים את הקצה ואם הזדמן למישהו קצה הוא חותך את השפיץ שלא יקרא קצה
 

חנון

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
נכתב ע"י ריקי;1409788:
אני לא מבינה על מה הדיון.
מנהגים זה משהו משפחתי.
אצלנו בבית כל אחת הולכת לפי המנהגים של בעלה.
אצל בעלי לא מעבירים תינוק מעל שולחן, לא מעמידים ילד מול המראה כל עוד לא צמחו לו השיניים (ומאוד מקפידים ברגע שבוקעת שן לרוץ למראה). ועוד כל מיני מנהגים ירושלמיים עתיקים.
כמו בהלכה, גם במנהגים, אשה צריכה ללכת אחרי בעלה בלי להרהר ובלי לפקפק ורק ככה המסורת נשארת ועוברת מדור לדור כולל המנהגים הנכללים תחת אמרות של ספתות מבחינתי.
גם אצלנו נוהגים ככה
אבל לפעמים יש דברים שצריך לברר את המקור
גיסי אמר לאחותי בערב פסח הראשון שאצלם מכשירים את המקרר
היא ביררה ומה התברר? שהמטבח קרוב לאמבטיה ונוח להם לשטוף עם הטוש את המקרר...
 

אבטיח אדום

משתמש רשום
לא קראתי את כל האשכול-
אך אצלי כאשר הילדה רואה את עצמה במראה- היא מתגלגלת מצחוק :) (בת 8 חודשים)
 

יוסניו

משתמש פעיל
נכתב ע"י פוסטר;1410168:
גם אותי למדו שלאכול מהקצה של הלחם קשה לשכחה, מעולם לא חקרתי את הנושא
ממש זכור לי שבשו"ת מנחת יצחק מביא על זה מקור
אני יחפש בלי"נ
 

אש הנגבי

משתמש רשום
פעם שמעתי מסבי שיחי' שהכלל הוא שמנהג חזק מהלכה מהיכן? אם אחד לוה ממך כסף מה ההלכה אומרת? להחזיר , ומה המנהג?............
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קד

א בָּרְכִי נַפְשִׁי אֶת יי יי אֱלֹהַי גָּדַלְתָּ מְּאֹד הוֹד וְהָדָר לָבָשְׁתָּ:ב עֹטֶה אוֹר כַּשַּׂלְמָה נוֹטֶה שָׁמַיִם כַּיְרִיעָה:ג הַמְקָרֶה בַמַּיִם עֲלִיּוֹתָיו הַשָּׂם עָבִים רְכוּבוֹ הַמְהַלֵּךְ עַל כַּנְפֵי רוּחַ:ד עֹשֶׂה מַלְאָכָיו רוּחוֹת מְשָׁרְתָיו אֵשׁ לֹהֵט:ה יָסַד אֶרֶץ עַל מְכוֹנֶיהָ בַּל תִּמּוֹט עוֹלָם וָעֶד:ו תְּהוֹם כַּלְּבוּשׁ כִּסִּיתוֹ עַל הָרִים יַעַמְדוּ מָיִם:ז מִן גַּעֲרָתְךָ יְנוּסוּן מִן קוֹל רַעַמְךָ יֵחָפֵזוּן:ח יַעֲלוּ הָרִים יֵרְדוּ בְקָעוֹת אֶל מְקוֹם זֶה יָסַדְתָּ לָהֶם:ט גְּבוּל שַׂמְתָּ בַּל יַעֲבֹרוּן בַּל יְשׁוּבוּן לְכַסּוֹת הָאָרֶץ:י הַמְשַׁלֵּחַ מַעְיָנִים בַּנְּחָלִים בֵּין הָרִים יְהַלֵּכוּן:יא יַשְׁקוּ כָּל חַיְתוֹ שָׂדָי יִשְׁבְּרוּ פְרָאִים צְמָאָם:יב עֲלֵיהֶם עוֹף הַשָּׁמַיִם יִשְׁכּוֹן מִבֵּין עֳפָאיִם יִתְּנוּ קוֹל:יג מַשְׁקֶה הָרִים מֵעֲלִיּוֹתָיו מִפְּרִי מַעֲשֶׂיךָ תִּשְׂבַּע הָאָרֶץ:יד מַצְמִיחַ חָצִיר לַבְּהֵמָה וְעֵשֶׂב לַעֲבֹדַת הָאָדָם לְהוֹצִיא לֶחֶם מִן הָאָרֶץ:טו וְיַיִן יְשַׂמַּח לְבַב אֱנוֹשׁ לְהַצְהִיל פָּנִים מִשָּׁמֶן וְלֶחֶם לְבַב אֱנוֹשׁ יִסְעָד:טז יִשְׂבְּעוּ עֲצֵי יי אַרְזֵי לְבָנוֹן אֲשֶׁר נָטָע:יז אֲשֶׁר שָׁם צִפֳּרִים יְקַנֵּנוּ חֲסִידָה בְּרוֹשִׁים בֵּיתָהּ:יח הָרִים הַגְּבֹהִים לַיְּעֵלִים סְלָעִים מַחְסֶה לַשְׁפַנִּים:יט עָשָׂה יָרֵחַ לְמוֹעֲדִים שֶׁמֶשׁ יָדַע מְבוֹאוֹ:כ תָּשֶׁת חֹשֶׁךְ וִיהִי לָיְלָה בּוֹ תִרְמֹשׂ כָּל חַיְתוֹ יָעַר:כא הַכְּפִירִים שֹׁאֲגִים לַטָּרֶף וּלְבַקֵּשׁ מֵאֵל אָכְלָם:כב תִּזְרַח הַשֶּׁמֶשׁ יֵאָסֵפוּן וְאֶל מְעוֹנֹתָם יִרְבָּצוּן:כג יֵצֵא אָדָם לְפָעֳלוֹ וְלַעֲבֹדָתוֹ עֲדֵי עָרֶב:כד מָה רַבּוּ מַעֲשֶׂיךָ יי כֻּלָּם בְּחָכְמָה עָשִׂיתָ מָלְאָה הָאָרֶץ קִנְיָנֶךָ:כה זֶה הַיָּם גָּדוֹל וּרְחַב יָדָיִם שָׁם רֶמֶשׂ וְאֵין מִסְפָּר חַיּוֹת קְטַנּוֹת עִם גְּדֹלוֹת:כו שָׁם אֳנִיּוֹת יְהַלֵּכוּן לִוְיָתָן זֶה יָצַרְתָּ לְשַׂחֶק בּוֹ:כז כֻּלָּם אֵלֶיךָ יְשַׂבֵּרוּן לָתֵת אָכְלָם בְּעִתּוֹ:כח תִּתֵּן לָהֶם יִלְקֹטוּן תִּפְתַּח יָדְךָ יִשְׂבְּעוּן טוֹב:כט תַּסְתִּיר פָּנֶיךָ יִבָּהֵלוּן תֹּסֵף רוּחָם יִגְוָעוּן וְאֶל עֲפָרָם יְשׁוּבוּן:ל תְּשַׁלַּח רוּחֲךָ יִבָּרֵאוּן וּתְחַדֵּשׁ פְּנֵי אֲדָמָה:לא יְהִי כְבוֹד יי לְעוֹלָם יִשְׂמַח יי בְּמַעֲשָׂיו:לב הַמַּבִּיט לָאָרֶץ וַתִּרְעָד יִגַּע בֶּהָרִים וְיֶעֱשָׁנוּ:לג אָשִׁירָה לַיי בְּחַיָּי אֲזַמְּרָה לֵאלֹהַי בְּעוֹדִי:לד יֶעֱרַב עָלָיו שִׂיחִי אָנֹכִי אֶשְׂמַח בַּיהוָה:לה יִתַּמּוּ חַטָּאִים מִן הָאָרֶץ וּרְשָׁעִים עוֹד אֵינָם בָּרְכִי נַפְשִׁי אֶת יי הַלְלוּיָהּ:
נקרא  5  פעמים

אתגר AI

רגעים מכריעים בחיים • אתגר 116

לוח מודעות

למעלה