מידע שימושי תינוק קטן מול מראה

  • פותח הנושא KR
  • פורסם בתאריך

יואל ארלנגר - קקטוס

אוהב קצת מהכל
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
נכתב ע"י ov;1409125:
עד שאומרים את המילה "דג"
והמקור לזה- שבגלל שהדגים לא מדברים, אז מה אתה יותר ממנו אם אתה עוד לא מדבר? איך אתה יכול לאכול אותו אם אתה בדרגה שלו?
לגבי זה כתוב במפורש ב"שמירת הגוף והנפש" שזה מנהג שטות.
חוץ מזה שה"מנהג" המקורי זה לא לתת לו דג לפני שיודע מילת "פיש"
 

ov

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
עיצוב ואדריכלות פנים
נכתב ע"י sari93;1409132:
בלי לזלזל ח"ו כי אני לא יודעת מה באמת המקור
אבל למה מותר לתת לילד לאכול עוף לפני שהוא יודע להגיד תרנגול?...

כי תרנגול יודע לדבר ודג לא
 

DESIGNIK

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
הפקות ואירועים
אגב יש מנהג יולדות תוך 40 יום לא נפגשות
איך זה מסתדר עם מחלקת יולדות?
 

mig

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עימוד ספרים
צילום מקצועי
נכתב ע"י אלונית;1409110:
אני חושבת שזה מנהג ירושלמי במקור.
כמו גם לא לתלות בגדי תינוק בחוץ בלילה.

יש כאלה שמקפידים על זה. אני לא מאמינה.

נוהגים זאת עד 30 יום בגלל המזיקים.
(ככה הסבירו לי:))
 

gg

משתמש מקצוען
נכתב ע"י 7880;1409115:
אני לא יודעת אם יש לזה מקור, אבל יודעת שכשאני שמה את התינוק שלי מול מראה זה מאד מבלבל אותו ונראה לי שבגיל קטן כשעוד לא קולטים שזה מראה לא כדאי לבלבל אותם עם עוד אמא שהם רואים מולם ועוד תינוק שמשתלט להם על האמא...

אוי ואבוי, נראה לך שהשלישיה שלי(שמאד דומות אחת לשניה)מתבלבלת??
 

למען דעת

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
נכתב ע"י OR_Design;1409165:
יש גם מנהג לא לצאת 40 יום מהבית עם התינוק. (בעיקר בלילה..)
אני זוכרת שהיה ל"ע אזכרה במשפחה של בעלי וזה היה בתוך ה40 יום, באתי לנחם וכולם שם הסתכלו עלי כאילו השם ישמור
"מה יצאת מהבית עם תינוק???"
אצלי לא עובד.. אני מרגישה כלואה בבית כבר שבועיים אחרי לידה וחייבת לצאת.
ולא ראיתי בזה שוום בעיה, כל אחד והאמונות שלו.

יצאתי גם בלילה, גם בחורף, וב"ה שום אסון לא קרה.

צפה בקובץ המצורף 212415
 

DESIGNIK

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
הפקות ואירועים
יש הרבה דברים שבמקרה הטוב זה אמונות טפלות ובמקרה הפחות טוב זה חוקות הגויים או דרכי האמורי וכד'
 

KR

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
D I G I T A L
נכתב ע"י 7880;1409115:
אני לא יודעת אם יש לזה מקור, אבל יודעת שכשאני שמה את התינוק שלי מול מראה זה מאד מבלבל אותו ונראה לי שבגיל קטן כשעוד לא קולטים שזה מראה לא כדאי לבלבל אותם עם עוד אמא שהם רואים מולם ועוד תינוק שמשתלט להם על האמא...



כך בדיוק גם אני הרגשתי.
הוא ממש לא חייך אל עצמו במראה, יותר התבונן בהלם בדמותי שהשתקפה מעליו.
ואז הנחיתו עליי שלא כדאי בכלל מראה בגיל הזה.
 

mig

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עימוד ספרים
צילום מקצועי
נכתב ע"י DESIGNIK;1409174:
יש הרבה דברים שבמקרה הטוב זה אמונות טפלות ובמקרה הפחות טוב זה חוקות הגויים או דרכי האמורי וכד'

ויש הרבה דברים שנוהגים ע"פ קבלה,
או דברים שבעבר נזהרו מהם מאד והיום פחות.

לא מוצאת טעם לזלזל (אבל כן לבדוק את המקור)
 

7880

משתמש פעיל
נכתב ע"י gg;1409168:
אוי ואבוי, נראה לך שהשלישיה שלי(שמאד דומות אחת לשניה)מתבלבלת??

אם יש לך שלישיה אז הם צריכים ללמוד שיש פה עוד תינוקות בבית לאמא שלהם... אבל אם אין עוד תינוקות זה נראה לי מיותר..
 

יוסניו

משתמש פעיל
אני לא יודע להגיד מקור על זה
אבל להקפיד על דברים שמקובל מהסבתות אי אפשר להפסיד
אולי אפילו נכנס בכלל של אל תטוש אמך
 

וויני פו

משתמש פעיל
לגבי המנהג לא לתלות בגדי תינוקות בערב - המקור הוא ד"ר כגן, רופאת ילדים מפורסמת בירושלים בראשית המאה שעברה, והסיבה היא היגיינית לחלוטין: למנוע הפרשות של ציפורים, שנהגו לנוח על חבלי הכביסה בערב, ושהיו מקור למחלות זיהומיות כבדות.
 

תקוה

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
קהילת הספרנים
יולדת ותינוק צריכים שמירה!
ומכאן החלו כל הסייגים והגדרות אחרי שקרו אסונות אי פעם כשחיו בירושלים בתת תזונה וממון.

כשנולדה ביתי שמעתי הרבה כאלו אזהרות.
והגדולה מכולן- אחרי לידה בניתוח, שנה לנוח! לא נתנו לי להכין חגים. בקושי שבתות.
נכון שעד שישה שבועות צריך להיזהר לא לסחוב כבד. אבל משם ועד שנה הדרך א-ר-ו-כ-ה.
 

לאה ורחל

משתמש סופר מקצוען
מוזיקה ונגינה
נראה לי שיש נשים שהיו שמחות שיתנו להן שנה לנוח
אבל אין מי שיפנק אותן

למה היולדת והתינוק צריכים שמירה?
בשעת הלידה זה זמן של סכנה אבל אח"כ?
פעם לא היה מספיק אוכל וחימום אז החלשים נפגעו יותר מהר
ובכללם היולדת והרך הנולד
אבל היום ב"ה המצב שונה
 

תקוה

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
קהילת הספרנים
נכתב ע"י לאה ורחל;1409196:
למה היולדת והתינוק צריכים שמירה?

תשאלי את המלאך רזיאל.
הוא בא להגן על כל תינוק ואימו היולדת.
 

תקוה

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
קהילת הספרנים
נכתב ע"י לאה ורחל;1409196:
נראה לי שיש נשים שהיו שמחות שיתנו להן שנה לנוח
אבל אין מי שיפנק אותן

יש נשים אולי...
קחי אישה טמפרמנטית ברמה גבוהה.
5 שנים לא ידעה שיעמום מהו. אפילו לקרא ספר לא היה לה זמן. רצה ממטלה למטלה. מפרוייקט לפרויקט. היה חבל לה לישון בלילה כי אפשר עוד להספיק. ואם היא לא הספיקה אז היאלא הצליחה לישון אז יאללה. היא קמה לגמור ו...

ועכשיו שנה לנוח? העונש הכי גדול עלי אדמות. מרשם הכי בטוח לדיכאון אחרי לידה:)
 

סטאר

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
אם אנשים היו מקפידים על הלכות מפורשות כמו על האמונות הטפלות האלו שאין להם שום מקור בספרים, המצב היה הרבה יותר טוב.
במשפחה שלנו תמיד שמו את התינוקות מול מראה, ואף אחד לא היה לו בעיות בשיניים, ולא בשום דבר אחר.
כל המנהגים האלו מקורם מהסבתות ז"ל שנהגו להזהיר את הילדים עם הפחדות מקוריות, שאם תקפוץ מעליו הוא לא יגדל (הסיבה האמיתית כדי שהוא לא יפול עליו), ואם תפתח את המטריה בבית יהיה לך 7 חתונות, כנגד 7 החלקים, (היום יש כבר מטריות עם הרבה יותר חלקים) המנהג הזה בטוח לא מגיע מהר סיני, כי פשוט לא היו אז מטריות, הסיבה האמיתית כי המטריה יכולה להישבר כשפותחים אותה בבית, או הברזלים יכולים להכנס לעין של מישהו,
ולא לשבת על שולחן כי זה מזבח, (כי אפשר ליפול מזה), כשיש ספרים על השולחן אז יש לזה מקור בספר חסידים.

אבל אנחנו צריכים ללמוד להתמקד יותר בשמירת הלכות ומצוות מפורשות, ופחות על מנהגים בלי מקורות
 

דסי

משתמש מקצוען
D I G I T A L
אצלנו במשפחה נהגו לתת לתינוק פיצפון לטעום הראשון מהדגים (לק אחד, לא קרה להם כלום)
 

מקופלת

משתמש מקצוען
נכתב ע"י ov;1409125:
עד שאומרים את המילה "דג"
והמקור לזה- שבגלל שהדגים לא מדברים, אז מה אתה יותר ממנו אם אתה עוד לא מדבר? איך אתה יכול לאכול אותו אם אתה בדרגה שלו?

אם כך כולנו בדרגת תרנגול ופרה :eek: כי גם הם יודעים לדבר
התינוק הוא כמה רמות מעל לדג גם אם הוא לא מדבר...
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קד

א בָּרְכִי נַפְשִׁי אֶת יי יי אֱלֹהַי גָּדַלְתָּ מְּאֹד הוֹד וְהָדָר לָבָשְׁתָּ:ב עֹטֶה אוֹר כַּשַּׂלְמָה נוֹטֶה שָׁמַיִם כַּיְרִיעָה:ג הַמְקָרֶה בַמַּיִם עֲלִיּוֹתָיו הַשָּׂם עָבִים רְכוּבוֹ הַמְהַלֵּךְ עַל כַּנְפֵי רוּחַ:ד עֹשֶׂה מַלְאָכָיו רוּחוֹת מְשָׁרְתָיו אֵשׁ לֹהֵט:ה יָסַד אֶרֶץ עַל מְכוֹנֶיהָ בַּל תִּמּוֹט עוֹלָם וָעֶד:ו תְּהוֹם כַּלְּבוּשׁ כִּסִּיתוֹ עַל הָרִים יַעַמְדוּ מָיִם:ז מִן גַּעֲרָתְךָ יְנוּסוּן מִן קוֹל רַעַמְךָ יֵחָפֵזוּן:ח יַעֲלוּ הָרִים יֵרְדוּ בְקָעוֹת אֶל מְקוֹם זֶה יָסַדְתָּ לָהֶם:ט גְּבוּל שַׂמְתָּ בַּל יַעֲבֹרוּן בַּל יְשׁוּבוּן לְכַסּוֹת הָאָרֶץ:י הַמְשַׁלֵּחַ מַעְיָנִים בַּנְּחָלִים בֵּין הָרִים יְהַלֵּכוּן:יא יַשְׁקוּ כָּל חַיְתוֹ שָׂדָי יִשְׁבְּרוּ פְרָאִים צְמָאָם:יב עֲלֵיהֶם עוֹף הַשָּׁמַיִם יִשְׁכּוֹן מִבֵּין עֳפָאיִם יִתְּנוּ קוֹל:יג מַשְׁקֶה הָרִים מֵעֲלִיּוֹתָיו מִפְּרִי מַעֲשֶׂיךָ תִּשְׂבַּע הָאָרֶץ:יד מַצְמִיחַ חָצִיר לַבְּהֵמָה וְעֵשֶׂב לַעֲבֹדַת הָאָדָם לְהוֹצִיא לֶחֶם מִן הָאָרֶץ:טו וְיַיִן יְשַׂמַּח לְבַב אֱנוֹשׁ לְהַצְהִיל פָּנִים מִשָּׁמֶן וְלֶחֶם לְבַב אֱנוֹשׁ יִסְעָד:טז יִשְׂבְּעוּ עֲצֵי יי אַרְזֵי לְבָנוֹן אֲשֶׁר נָטָע:יז אֲשֶׁר שָׁם צִפֳּרִים יְקַנֵּנוּ חֲסִידָה בְּרוֹשִׁים בֵּיתָהּ:יח הָרִים הַגְּבֹהִים לַיְּעֵלִים סְלָעִים מַחְסֶה לַשְׁפַנִּים:יט עָשָׂה יָרֵחַ לְמוֹעֲדִים שֶׁמֶשׁ יָדַע מְבוֹאוֹ:כ תָּשֶׁת חֹשֶׁךְ וִיהִי לָיְלָה בּוֹ תִרְמֹשׂ כָּל חַיְתוֹ יָעַר:כא הַכְּפִירִים שֹׁאֲגִים לַטָּרֶף וּלְבַקֵּשׁ מֵאֵל אָכְלָם:כב תִּזְרַח הַשֶּׁמֶשׁ יֵאָסֵפוּן וְאֶל מְעוֹנֹתָם יִרְבָּצוּן:כג יֵצֵא אָדָם לְפָעֳלוֹ וְלַעֲבֹדָתוֹ עֲדֵי עָרֶב:כד מָה רַבּוּ מַעֲשֶׂיךָ יי כֻּלָּם בְּחָכְמָה עָשִׂיתָ מָלְאָה הָאָרֶץ קִנְיָנֶךָ:כה זֶה הַיָּם גָּדוֹל וּרְחַב יָדָיִם שָׁם רֶמֶשׂ וְאֵין מִסְפָּר חַיּוֹת קְטַנּוֹת עִם גְּדֹלוֹת:כו שָׁם אֳנִיּוֹת יְהַלֵּכוּן לִוְיָתָן זֶה יָצַרְתָּ לְשַׂחֶק בּוֹ:כז כֻּלָּם אֵלֶיךָ יְשַׂבֵּרוּן לָתֵת אָכְלָם בְּעִתּוֹ:כח תִּתֵּן לָהֶם יִלְקֹטוּן תִּפְתַּח יָדְךָ יִשְׂבְּעוּן טוֹב:כט תַּסְתִּיר פָּנֶיךָ יִבָּהֵלוּן תֹּסֵף רוּחָם יִגְוָעוּן וְאֶל עֲפָרָם יְשׁוּבוּן:ל תְּשַׁלַּח רוּחֲךָ יִבָּרֵאוּן וּתְחַדֵּשׁ פְּנֵי אֲדָמָה:לא יְהִי כְבוֹד יי לְעוֹלָם יִשְׂמַח יי בְּמַעֲשָׂיו:לב הַמַּבִּיט לָאָרֶץ וַתִּרְעָד יִגַּע בֶּהָרִים וְיֶעֱשָׁנוּ:לג אָשִׁירָה לַיי בְּחַיָּי אֲזַמְּרָה לֵאלֹהַי בְּעוֹדִי:לד יֶעֱרַב עָלָיו שִׂיחִי אָנֹכִי אֶשְׂמַח בַּיהוָה:לה יִתַּמּוּ חַטָּאִים מִן הָאָרֶץ וּרְשָׁעִים עוֹד אֵינָם בָּרְכִי נַפְשִׁי אֶת יי הַלְלוּיָהּ:
נקרא  6  פעמים

אתגר AI

רגעים מכריעים בחיים • אתגר 116

לוח מודעות

למעלה