מידע שימושי תינוק קטן מול מראה

  • פותח הנושא KR
  • פורסם בתאריך

מזל בן הרוש

משתמש צעיר
נכתב ע"י למען דעת;1409173:

תודה, עזרת לי מאד.
כבר 3 לידות אני מתווכחת עם כל העולם נגד המנהג הזה.
מה לעשות. אני לא מסוגלת לשבת בבית 40 יום. זה יותר גרוע מלהיות חולה.

הגדיל חמי לעשות ובלידה הראשונה (אחרי 5 ימי אשפוז) הייתי אמורה להשתחרר מוצ"ש. הוא ניסה במשך שעה לשכנע אותי שאשאר בבית חולים עוד לילה, כדי שלא אצא בלילה.
אני כמעט נכנסתי לדכאון רק מהמחשבה על עוד לילה בבית חולים!

עכשיו נתת לי מה לענות ולהביא מקור לכך שאין זה מנהג שלנו. תודה!
 

נקודת מחשבה

מהמשתמשים המובילים!
עיצוב גרפי
עיצוב פונטים
אני שמעתי שלא כדאי לשתות את הסוף של הבקבוק כי זה גורם לטיפשות
 

Magic Brush

משתמש מקצוען
יודעים מה אני חושבת? על מה הבהלה הגדולה הזו? רוב המנהגים האלו- תאמינו לי שלא קשה לשמור אותם.

נו, אז לא תאכלו את הקצה, תורידו טיפונת. אז מה ייקרה אם לא תשבו או תושיבו על השולחן ילדים? אז מה ייקרה אם לא יפתחו מטריה מעל הראש בבית?
כל הדברים האלו, תאמינו לי שבדורות קודמים ידעו יותר טוב מאיתנו.
ואני לא יודעת מה מביא אנשים לשבור מוסכמות, ולריב על קטנות שכאלו....
ואם אנחנו הגענו למצב שאנחנו יכולים לומר שהסבות והסבתות שלנו - אנחנו יודעים יותר טוב מהם...
אז ח"ו זה יכול להמשיך לעוד כל מיני דברים...

ביהדות שומרים מסורת. בלי לשאול שאלות. אפילו שפעם היה ככה, והיום זה שונה....
אני יודעת שפעם ביררנו מדוע לא אוכלים אצלנו שום בפסח. ואז התברר שפעם השום היה גדל בפולין משהו בין החיטים...
ונכון שהיום זה לא כך- ולמרות זאת שומרים על המנהג.
אפרופו הקצה של הלחם. אני יודעת שהרעבע שלנו, לא אוכל את הקצה של הלחם רק בשבת.
תאמינו לי שהוא לא עושה את זה רק בגלל שסבתא שלו עשתה כך....

לא יודעת מה דחוף לאנשים לשבור מוסכמות של שנים. יש דווקא משהו מאד יפה בכל הדברים שאנחנו עושים בלי לדעת את הסיבה. ואנחנו מכירים את זה מהיהדות. יש מושג של חוק.

זאת דעתי. אפשר לברר, לנסות לדעת מה הסיבה מתוך רצון להגיע לשורש ועומק של עניין.
אבל למה בכזו נימה רטנונית כאילו זה מקשה על החיים....
לא יודעת, זה תמוהה לי....
 

GRN

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עיצוב ואדריכלות פנים
ביהדות שומרים מסורת של יהדות
אם קושרים את השטויות ביהדות אז אוי ואבוי
וזה העניין - זה לא מקשה על החיים, אחרי שרגילים לזה אפילו לא מרגישים את זה, אבל אנשים לא רוצים לנהוג מנהגי טפשים, וזאת זכותם. אנשים רוצים לדעת שהדברים שהם עושים יש מאחוריהם היגיון וטעם, וזאת זכותם.

דברים שנכנסו להלכה הם עניין אחר לגמרי (למשל, חמץ בפסח, וגם אז צריך לברר אם אכן יש למנהג מקור ראוי).
 

בן מלך

משתמש צעיר
גם לגבי המראה וגם לגבי הדגים יש ששאלו את אחד מגדולי הדור הקודם ואמר שזה שטויות אפשר לעיין בספר שפע קודש על מנהגי יולדת וקריאת השם
 

מקופלת

משתמש מקצוען
לגבי פסח זה נכון
יש הרבה מנהגים שבעצם אין להם שום סיבה הגיונית בפסח אבל זה פשוט עובר מדור לדור ,וזה מצוין
אבל למה להתעסק ולהלחץ משטויות?
ואם ילד דילג על ילד אחר , אז מה? לא חבל על הלחצים המיותרים האלה?
 

תלמידים

מהמשתמשים המובילים!
מנהל
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
עיצוב פונטים
עימוד ספרים
נכתב ע"י יוסניו;1410655:
ממש זכור לי שבשו"ת מנחת יצחק מביא על זה מקור
אני יחפש בלי"נ

מנח"י ח"ט, סי' ח':

שמעתי אומרים שאין לאכול מקצה האחרון של פת לחם, שזהו קשה לשכחה, האם יש מקור לזה בש"ס או שאר ספרים.

הנני לא ידעתי מקור לזה, אבל גם אני נוהג כן מעולם, ומטעם דאיתא בירושלמי (תרומות פ"ח ה"ג), צריכין למיחש למאי דברייתא חוששין, ועי' ספר חסידים (סי' רס"א) שכתב, לפי שכל דבר שתופסין אותו בחזקת סכנה וכו', ובתשו' הרשב"א (סי' ט'), כתב, שכל דבר שיש קבלה ביד זקנים וזקנות, לא נסתר קבלתם, רק אחר הקיום שאינו באפשרו, ועי' בתשו' השיב משה (חיו"ד סי' ק"ג), וכנראה דלירושלמי הנ"ל כוון הש"ג (פ"ב דע"ז), וא"כ יש לומר הה"ד בנוגע לחשש שכחה, ועי' בפ"ת שם, וצ"ע עוד בכ"ז. והנני בזה ידידו דורש בשה"ט וחותם בכל חותמי ברכות. יצחק יעקב ווייס.
 

תקוה

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
קהילת הספרנים
אצל סבא של אבי לא היו משתמשים בחלבי כלל בפסח. כך גם אצל הורי אבי.
כשאחיו גדלו הם התחילו לברר למה ונודע- שבעיירה בפולניה בא החלבן עם גלון ענק וברז חמטה ומכר חלב לכולם. סבתא של אבי הרימה את מכסה גלון החלב ומצאה- גרגירי חיטה. כל החלב הזה היה חמץ ובגלל זה נזהרו בשנים אח"כ ובדור שאחרי.
אחד האחים נסע לתנובה באחד מימי ערב פסח וביקש לפתוח גלוני חלב שמיועדים לפסח. הוא לא מצא גרגירים ובכל שנה הוא נוסע לבדוק וחזרנו לאכול חלבי בפסח.
 

נקודת מחשבה

מהמשתמשים המובילים!
עיצוב גרפי
עיצוב פונטים
נכתב ע"י תקוה;1411867:
אצל סבא של אבי לא היו משתמשים בחלבי כלל בפסח. כך גם אצל הורי אבי.
כשאחיו גדלו הם התחילו לברר למה ונודע- שבעיירה בפולניה בא החלבן עם גלון ענק וברז חמטה ומכר חלב לכולם. סבתא של אבי הרימה את מכסה גלון החלב ומצאה- גרגירי חיטה. כל החלב הזה היה חמץ ובגלל זה נזהרו בשנים אח"כ ובדור שאחרי.
אחד האחים נסע לתנובה באחד מימי ערב פסח וביקש לפתוח גלוני חלב שמיועדים לפסח. הוא לא מצא גרגירים ובכל שנה הוא נוסע לבדוק וחזרנו לאכול חלבי בפסח.

גם עגבניות יש כאלה שלא אוכלים בפסח כי באותו ארץ (הונגריה נראה לי) לא היה בתקופה הזאת של השנה עגבניות
 

יוסניו

משתמש פעיל
נכתב ע"י תלמידים;1411420:
מנח"י ח"ט, סי' ח':

שמעתי אומרים שאין לאכול מקצה האחרון של פת לחם, שזהו קשה לשכחה, האם יש מקור לזה בש"ס או שאר ספרים.

הנני לא ידעתי מקור לזה, אבל גם אני נוהג כן מעולם, ומטעם דאיתא בירושלמי (תרומות פ"ח ה"ג), צריכין למיחש למאי דברייתא חוששין, ועי' ספר חסידים (סי' רס"א) שכתב, לפי שכל דבר שתופסין אותו בחזקת סכנה וכו', ובתשו' הרשב"א (סי' ט'), כתב, שכל דבר שיש קבלה ביד זקנים וזקנות, לא נסתר קבלתם, רק אחר הקיום שאינו באפשרו, ועי' בתשו' השיב משה (חיו"ד סי' ק"ג), וכנראה דלירושלמי הנ"ל כוון הש"ג (פ"ב דע"ז), וא"כ יש לומר הה"ד בנוגע לחשש שכחה, ועי' בפ"ת שם, וצ"ע עוד בכ"ז. והנני בזה ידידו דורש בשה"ט וחותם בכל חותמי ברכות. יצחק יעקב ווייס.
דברי המנחת יצחק על הכלל כולו יצא
הוא מדבר כאן על כל הקבלות ביד זקנים וזקנות
 

chani miller

משתמש צעיר
לגבי המראה,
אצלנו לא נוהגים להראות לתינוק את עצמו במראה עד גיל שנה [ולא קשור לשיניים],
מפני שהתינוק רואה במראה את השכינה [במקום את עצמו],
לא יודעת מה המקור.
 

יונגערמאן

משתמש רשום
תהיו בריאים כולכם!!
ההסבר כל כך פשוט!!!
כאשר תינוק קטן רואה דמות במראה, הוא מנגד קולט (אפילו רק) בתפיסה שלו שזה לא איש אמיתי...
(יש כל מיני סרטונים שרואים בע"ח מול מראה, איך שזה משגע אותם).
זה מבלבל את תפיסת הדמויות האמיתיות ואנשים אמיתיים במוחו!
זה הההכל!!
למה עד השיניים? כנראה שהבינו שאז יש לו כבר בשלות מוחית תפיסתית מסויימת..

ולגבי הדגים גם כן פשוט מפשוט!!
הם.. נוחם עדן, עם כל הקרפיונים ושאר מיני "מחטים" בבשר הדגים, שאי אפשר היה להשתלט ולהוציא ולברור לתינוקי, את כל העצמות.
אוי לנו אם תיתחב לו עצם בגרון, כמה שזה מציק למבוגרים.. למי שהרגיש פעם...
לתינוק בן חצי שנה- אוי ואבוי!!

אז למה עד שהוא אומר "דג"?
כדי שלפחות יוכל לגשת לאמא ולהסביר לה מה יש לו בגרון. מה מציק.
"מאמי דג מאמי דג"
אחרת היא עוד יכולה לחשוב שהוא משתעל כי הוא נדבק מהווריאנט החדש.. ותתן לו ויטמין סי שרק יתקע לו את העצם יותר חזק..
ומי ידפוק לו על הגב, עד שתצא נש(י)מתו?

זהו זה חבר'ה.
הדברים כל כך פשוטים. איפה הייתי לפני 8 שנים?
 

C

משתמש מקצוען
לגבי המראה,
אצלנו לא נוהגים להראות לתינוק את עצמו במראה עד גיל שנה [ולא קשור לשיניים],
מפני שהתינוק רואה במראה את השכינה [במקום את עצמו],
לא יודעת מה המקור.
אי אפשר לראות את השכינה. אפילו משה רבינו ראה רק את אחוריו ולא את פני הקב"ה.
(וכמובן אין לנו הבנה מהם פנים ואחור)
 

יונגערמאן

משתמש רשום
ובואו נמשיך עם הקצה של הלחם.
ראיתי שגם זה נדרש כאן.
לפני שנים היו בני העיירות אופים את כיכרותיהם בתנור הגדול של הכפר יחד עם שכיניהם הערלים.
וכדי לא לאכול מ"פת עכו"ם" היו מורידים את הקצוות שנדבקו לכיכר השכן ש-לך תדע אם הוא מאנ"ש... ומה הוא שם בבצק?

זה מעניין לעשות מחקר ולבדוק מתי וכיצד ה'מנהגים' הפשוטים וההגיוניים כל כך, הפכו ל"עניינים" העומדים ברומו...
ולא מזלזול אני אומר זאת, אלא ההיפך הוא הנכון.
כשקולטים שהדברים הללו נהוגים על פי שכל, מתחילים להעריך יותר את המסורת.

[ועל לא להעביר תינוק מעל שולחן- ועוד- בהזדמנות אחרת בל"נ}
 

chani miller

משתמש צעיר
אי אפשר לראות את השכינה. אפילו משה רבינו ראה רק את אחוריו ולא את פני הקב"ה.
(וכמובן אין לנו הבנה מהם פנים ואחור)
אני מצטערת שאתם לא בדרגה שרואים את השכינה.
והסיבה שאסור לאדם להתפלל בעיניים פתוחות בשמו"ע קדימה, ולא בסידור
כי שכינה נגד המתפלל.
אין חילוק בין אם רואה או לא.
ובקשר לתינוק - נסו לברר את המקור.
מאמינה שזה לא סתם.
 

ברוך 2

משתמש פעיל
כאשר תינוק קטן רואה דמות במראה, הוא מנגד קולט (אפילו רק) בתפיסה שלו שזה לא איש אמיתי...
(יש כל מיני סרטונים שרואים בע"ח מול מראה, איך שזה משגע אותם).
זה מבלבל את תפיסת הדמויות האמיתיות ואנשים אמיתיים במוחו!
זה הההכל!!
למה עד השיניים? כנראה שהבינו שאז יש לו כבר בשלות מוחית תפיסתית מסויימת..
נכתב כבר לפני 8 שנים
והשאלה א"כ למה בכל האביזרים לתינוקות היום (מוביילים וכו) יש מראות וזה מאושר

ולגבי הדגים גם כן פשוט מפשוט!!
הם.. נוחם עדן, עם כל הקרפיונים ושאר מיני "מחטים" בבשר הדגים, שאי אפשר היה להשתלט ולהוציא ולברור לתינוקי, את כל העצמות.
אוי לנו אם תיתחב לו עצם בגרון, כמה שזה מציק למבוגרים.. למי שהרגיש פעם...
לתינוק בן חצי שנה- אוי ואבוי!!

אז למה עד שהוא אומר "דג"?
כדי שלפחות יוכל לגשת לאמא ולהסביר לה מה יש לו בגרון. מה מציק.
"מאמי דג מאמי דג"
אחרת היא עוד יכולה לחשוב שהוא משתעל כי הוא נדבק מהווריאנט החדש.. ותתן לו ויטמין סי שרק יתקע לו את העצם יותר חזק..
ומי ידפוק לו על הגב, עד שתצא נש(י)מתו?
גם זה נכתב אז
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קד

א בָּרְכִי נַפְשִׁי אֶת יי יי אֱלֹהַי גָּדַלְתָּ מְּאֹד הוֹד וְהָדָר לָבָשְׁתָּ:ב עֹטֶה אוֹר כַּשַּׂלְמָה נוֹטֶה שָׁמַיִם כַּיְרִיעָה:ג הַמְקָרֶה בַמַּיִם עֲלִיּוֹתָיו הַשָּׂם עָבִים רְכוּבוֹ הַמְהַלֵּךְ עַל כַּנְפֵי רוּחַ:ד עֹשֶׂה מַלְאָכָיו רוּחוֹת מְשָׁרְתָיו אֵשׁ לֹהֵט:ה יָסַד אֶרֶץ עַל מְכוֹנֶיהָ בַּל תִּמּוֹט עוֹלָם וָעֶד:ו תְּהוֹם כַּלְּבוּשׁ כִּסִּיתוֹ עַל הָרִים יַעַמְדוּ מָיִם:ז מִן גַּעֲרָתְךָ יְנוּסוּן מִן קוֹל רַעַמְךָ יֵחָפֵזוּן:ח יַעֲלוּ הָרִים יֵרְדוּ בְקָעוֹת אֶל מְקוֹם זֶה יָסַדְתָּ לָהֶם:ט גְּבוּל שַׂמְתָּ בַּל יַעֲבֹרוּן בַּל יְשׁוּבוּן לְכַסּוֹת הָאָרֶץ:י הַמְשַׁלֵּחַ מַעְיָנִים בַּנְּחָלִים בֵּין הָרִים יְהַלֵּכוּן:יא יַשְׁקוּ כָּל חַיְתוֹ שָׂדָי יִשְׁבְּרוּ פְרָאִים צְמָאָם:יב עֲלֵיהֶם עוֹף הַשָּׁמַיִם יִשְׁכּוֹן מִבֵּין עֳפָאיִם יִתְּנוּ קוֹל:יג מַשְׁקֶה הָרִים מֵעֲלִיּוֹתָיו מִפְּרִי מַעֲשֶׂיךָ תִּשְׂבַּע הָאָרֶץ:יד מַצְמִיחַ חָצִיר לַבְּהֵמָה וְעֵשֶׂב לַעֲבֹדַת הָאָדָם לְהוֹצִיא לֶחֶם מִן הָאָרֶץ:טו וְיַיִן יְשַׂמַּח לְבַב אֱנוֹשׁ לְהַצְהִיל פָּנִים מִשָּׁמֶן וְלֶחֶם לְבַב אֱנוֹשׁ יִסְעָד:טז יִשְׂבְּעוּ עֲצֵי יי אַרְזֵי לְבָנוֹן אֲשֶׁר נָטָע:יז אֲשֶׁר שָׁם צִפֳּרִים יְקַנֵּנוּ חֲסִידָה בְּרוֹשִׁים בֵּיתָהּ:יח הָרִים הַגְּבֹהִים לַיְּעֵלִים סְלָעִים מַחְסֶה לַשְׁפַנִּים:יט עָשָׂה יָרֵחַ לְמוֹעֲדִים שֶׁמֶשׁ יָדַע מְבוֹאוֹ:כ תָּשֶׁת חֹשֶׁךְ וִיהִי לָיְלָה בּוֹ תִרְמֹשׂ כָּל חַיְתוֹ יָעַר:כא הַכְּפִירִים שֹׁאֲגִים לַטָּרֶף וּלְבַקֵּשׁ מֵאֵל אָכְלָם:כב תִּזְרַח הַשֶּׁמֶשׁ יֵאָסֵפוּן וְאֶל מְעוֹנֹתָם יִרְבָּצוּן:כג יֵצֵא אָדָם לְפָעֳלוֹ וְלַעֲבֹדָתוֹ עֲדֵי עָרֶב:כד מָה רַבּוּ מַעֲשֶׂיךָ יי כֻּלָּם בְּחָכְמָה עָשִׂיתָ מָלְאָה הָאָרֶץ קִנְיָנֶךָ:כה זֶה הַיָּם גָּדוֹל וּרְחַב יָדָיִם שָׁם רֶמֶשׂ וְאֵין מִסְפָּר חַיּוֹת קְטַנּוֹת עִם גְּדֹלוֹת:כו שָׁם אֳנִיּוֹת יְהַלֵּכוּן לִוְיָתָן זֶה יָצַרְתָּ לְשַׂחֶק בּוֹ:כז כֻּלָּם אֵלֶיךָ יְשַׂבֵּרוּן לָתֵת אָכְלָם בְּעִתּוֹ:כח תִּתֵּן לָהֶם יִלְקֹטוּן תִּפְתַּח יָדְךָ יִשְׂבְּעוּן טוֹב:כט תַּסְתִּיר פָּנֶיךָ יִבָּהֵלוּן תֹּסֵף רוּחָם יִגְוָעוּן וְאֶל עֲפָרָם יְשׁוּבוּן:ל תְּשַׁלַּח רוּחֲךָ יִבָּרֵאוּן וּתְחַדֵּשׁ פְּנֵי אֲדָמָה:לא יְהִי כְבוֹד יי לְעוֹלָם יִשְׂמַח יי בְּמַעֲשָׂיו:לב הַמַּבִּיט לָאָרֶץ וַתִּרְעָד יִגַּע בֶּהָרִים וְיֶעֱשָׁנוּ:לג אָשִׁירָה לַיי בְּחַיָּי אֲזַמְּרָה לֵאלֹהַי בְּעוֹדִי:לד יֶעֱרַב עָלָיו שִׂיחִי אָנֹכִי אֶשְׂמַח בַּיהוָה:לה יִתַּמּוּ חַטָּאִים מִן הָאָרֶץ וּרְשָׁעִים עוֹד אֵינָם בָּרְכִי נַפְשִׁי אֶת יי הַלְלוּיָהּ:
נקרא  5  פעמים

אתגר AI

רגעים מכריעים בחיים • אתגר 116

לוח מודעות

למעלה