באנגליה קיימים מעגלים מושלבים עם רמזורים.התפרסם היום. מעבר לציניות של 'תכנית חדשנית' בערב בחירות - דווקא יש פה כמה רעיונות מעניינים המקוריים, אשמח לדעתכם
הסוף לפקקים - לאחר שנתיים של מיפוי הכבישים בבית שמש - תכנית גולדברג לטיפול בבעיית הפקקים בעיר אומצה על ידי שמואל גרינברג, המועמד לראשות העיר
רעיון חדשני ויצירתי רמזור כיכרות
בשנים האחרונות עם הכפלתה של אוכלוסיית העיר בית שמש, כבישים בעיר נהפכו לצוואר בקבוק עם עומסי תנועה בעיקר בשעות העומס, בערבי שבת וחג.
כבר לפני שנתיים החל שמעון גולדברג, סגן ראש העיר ויו"ר ועדת תכנון ובניה בעיר לערוך מיפוי גדול של החסמים ובעיות התשתיות ברחבי העיר בית שמש.
בימים אלו, גולדברג הציג את תכניתו לגרינברג, המועמד לראשות העיר שאימץ את התכנית של גולדברג לטיפול בבעיות עומסי התנועה ברחבי העיר.
בשלב הראשון של התכנית מוצע רעיון חדשני כאשר בכיכרות בעייתיות יוצבו רמזורים שבהן תהיה זרימה בכיכר למשך דקה לרכבים ולאחר מכן תנתן אפשרות להולכי הרגל לעבור בבטחה. המצב כיום הינו שכל הולך רגל שחוצה במעבר חציה בכיכרות עוצר את התנועה, מה שגורם לעומסים.
סגן ראש עיריית בית שמש שמעון גולדברג אמר לאחר הצגת התכנית: "תושבי העיר רגילים לעמוד בפקקים אדירים כאילו מדובר בגזירת גורל, אולם עם קצת השקעה נכונה אנחנו נביא בשורה אדירה והקלה משמעותית בעומסי התנועה במספר צמתים מרכזיים, כמו נהר הירדן – הרצוג, נחל שורק – קישון, המרכז המסחרי בבית שמש א', היציאה של נהר הירקון לכביש 10, כיכר האליפסה, יגאל אלון, האמוראים – רבינא, וכן צמתים מרכזיים ברמת בית שמש ג, ורמת בית שמש ד' הסובלים מעומסי תנועה בקרבת מוסדות חינוך".
על פי התכנית של גולדברג, יכללו בתכנית הסדרת הצמתים וסלילת "אוזניים" ליציאות ימיניה, רימזור באופן מהיר, הגדלת מפרצים לאוטובוסים בנתיבים בעייתיים שיאפשרו לאוטובוסים הורדת והעלאת נוסעים ללא הפרעה למהלך התקין של התנועה, הסדרת מקומות חניה שלא תפגע בתנועה של רכבים פרטיים ותחבורה הציבורית או במעבר נוח למשאיות אשפה ליד חניות מוסדרות. כמו כן, התכנית מתייחסת לשינויים גיאומטריים שלא מאפשרים תנועה סדירה עם פתרונות.
גולדברג הוסיף ואמר כי מדובר בבשורה של ממש למען תושבי העיר שכל נסיעה קצרה בתוך העיר יכולה להפוך עבורם לעמידה בפקקים בנתיבים שהם גם מיועדים לכבישים ובו זמנית משמשים לתחנות העלאת והורדת נוסעים.
תרשה לי לערער מעט על עצם הטענה, לא על מסקנתךאחואבל ודאי שלא תקל על זרימת התנועה, כפי שניתן לראות, פקקים במעגלי תנועה זאת תופעה שקיימת גם בבינעירוני וקשורה לזה שמעגלי תנועה מתוכננים לקיבולת תנועה יחסית נמוכה.
גוטנראה שעל מנת ליישם כזאת תוכנית יש לרוץ לראשות משרד התחבורה ולא לראשות של עירייה...
ברוררררררררררררגילוי נאות, במידה והייתי מתגורר בבית שמש הייתי מצביע לגרינברג לראשות העיר.
נמאס מההתעללות של הנהגים בתושבים האומללים׳ערוץ 12׳: נהגי חברת בית שמש אקספרס, הפועלת בירושלים, בני ברק, פתח תקווה, תל אביב, בית שמש וקריית גת, הודיעו כי יפתחו ביום שני בשביתה במחאה על תנאי העסקתם. הנהגים ישביתו את פעילות הקווים ויגרמו לשיבושים בתחבורה הציבורית.
את בעיית הפקקים שיוצרים הולכי הרגל אפשר לפתור באמצעות שינוי גאומטרי של הצומת.תרשה לי לערער מעט על עצם הטענה, לא על מסקנתך
אמנם כל כיכר מאיטה את התנועה, אבל ברור ש80 אחוז מהפקק בצמתים המדוברים זה בגלל הולכי הרגל, וליתר דיוק אדבר על הצומת של נהר הירדן הרצוג שמוכרת לי היטב, אם לא היתה תנועת הולכי רגל שם התנועה היתה זורמת כמעט חלק, אמנם בשעה 8:23 וכדו' היתה נוצרת במקום תנועה איטית יותר עקב הכיכר, אבל לא פקק וחסימה כמעט הרמטית כמו שיש כיום.
ולא אני לא רוצה להכחיד את הולכי הרגל מהמקום חלילה, אבל כיום בשעות העומס והפקקים, יש הולכי רגל על המעבר חציה כמעט 90 אחוז מהזמן, מידי כמה דקות מצליח רכב להתגנב לצומת תוך כדי עבירה על החוק...
ולכן אם הולכי הרגל יוגבלו בבת אחת בכל הצומת זה יפתור חלקית את הבעיה,
אבל אכן כדבריך הנפלאים היה צריך פה רמזור רגיל, כיון שבפתרון המוצע עדיין באותו רגע ייכנסו לצומת עשרות רכבים וכל אחד רוצה לצאת ביציאה שונה, וזה כמובן ייצור שוב פקק, ולכן היה עדיף פה כדבריך, רמזור נורמלי, אבל זה תהליך ארוך.
אבל אחרי הדברים שלך על המורכבות הגדולה גם בפתרון הזה, נאלץ לחכות לספין הבא שיבטיח רמזורים...
מיום ראשון הקרוב (25/2)
קו 617 המיתולוגי עובר לנהר הדן במקום נהר הירדן
קו 618 נשאר בנהר הירדן ויתוגבר
בנוסף - קו 424 לקרית יערים עובר קיצור ושינוי רציני - לוי אשכול, נהר הדן, קישון, ישעיהו, אליהו הנביא, זכריה
בלי רמה ד' בלי רמה א בלי רמה ב' ובלי חפציבה
מעניין אם זה יעבוד.3. יש תכנית ניסיונית לתנופה להפעיל אוטובוס קומותיים בקו 600. מעניין איך זה יעבוד ומתי.
הניסוי באגד נכשל.במכתב גולדהירש כותב שהיה ניסיון שהצליח, לא יודע אם הוא מדבר על הניסיון של אגד
אגב הקו הנ"ל של אגד פעיל, ראיתי אותו כמה פעמים
אם זה בעיה טכנית של מוסך זה משהו שניתן להתגבר עליו. הניסיון זה ביחס לשילוב שלו בתשתיות הקיימות והיעילות שלו, לא?
בשביל נסיעה לעבודה וחזור בדרך כלל לא צריך תא מטען (בער"ש ומוצ"ש אתה צודק)האפשרות למטען מאוד מוגבלת כך שהם יהיו לא יעילים עבור זמני השיא.
עכשיו תגברו את 618, עוד אוטובוס אחד בשעהלהגביר תדירות מחפציבה לירושלים, לא רק פעם בשעה
דחוף!
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
26.09
כ"ג אלול
פתיחת
קורס מאסטר בשיווק דיגיטלי
מלגות גבוהות!
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קיט ע'
קכא עָשִׂיתִי מִשְׁפָּט וָצֶדֶק בַּל תַּנִּיחֵנִי לְעֹשְׁקָי:קכב עֲרֹב עַבְדְּךָ לְטוֹב אַל יַעַשְׁקֻנִי זֵדִים:קכג עֵינַי כָּלוּ לִישׁוּעָתֶךָ וּלְאִמְרַת צִדְקֶךָ:קכד עֲשֵׂה עִם עַבְדְּךָ כְחַסְדֶּךָ וְחֻקֶּיךָ לַמְּדֵנִי:קכה עַבְדְּךָ אָנִי הֲבִינֵנִי וְאֵדְעָה עֵדֹתֶיךָ:קכו עֵת לַעֲשׂוֹת לַיי הֵפֵרוּ תּוֹרָתֶךָ:קכז עַל כֵּן אָהַבְתִּי מִצְוֹתֶיךָ מִזָּהָב וּמִפָּז:קכח עַל כֵּן כָּל פִּקּוּדֵי כֹל יִשָּׁרְתִּי כָּל אֹרַח שֶׁקֶר שָׂנֵאתִי: