מאמרים ומדריכים בנושא צילום מתקדם שלבים לשריפת רקע בסטודיו

דוד דנברג

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
נכתב ע"י צילומית;1983911:
דיון של מקצוענים

דיון לכולם
מקצוען זה כל אדם שעוסק בתחום הצילום כמקצוע
כולם פה עונים להגדרה הזאת

הדיון פתוח לשאלות, תשובות ודעות נוספות מניסיונכם.

הדגש בפוסט הזה זה נושא השלבים, ההבנה שהמצלמה קובעת חשיפה והתאורה כפופה אליה, שריפת הרקע ליצירת צללית כשלב שני וכו'
דגש שחשוב מאוד גם בצילומי סטודיו ביתיים.

הפוסט הזה מתייחס לרקע לבן, אבל בכל רקע, גם בצילום חוץ עם תאורה כדאי לעבוד לפי שלבים, בחוץ מתחילים מהשלב שלא תלוי בנו ומשם ממשיכים ... זה יוכל להיות פוסט המשך לנושא הזה
 

michalw770

משתמש רשום
ולמה לעבוד על איזו 200 בסטודיו?
האם יש שינוי בתוצאה אם עובדים על איזו 100 ומכניסים יותר אור מהתאורה?
 

דוד דנברג

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
נכתב ע"י michalw770;1984342:
ולמה לעבוד על איזו 200 בסטודיו?
האם יש שינוי בתוצאה אם עובדים על איזו 100 ומכניסים יותר אור מהתאורה?
איזו 200 צמצם 4 מאפשר לי לנוע עם הצמצם.
אוכל להוריד איזו ל100 ולפתוח צמצם ל-2.8
אם הייתי מתחיל עם 100 ורוצה לרדת ל-2.8 הייתי צריך להוריד איזו ל-50 (אצלי במצלמה יש את האופציה כהרחבה) והייתי מקבל קונטרסט גבוה מידי לטעמי, מעדיף להוסיף אותו בעריכה לתמונות מסוימות.

בכל מקרה אין שום בעיה לצלם בסטודיו גם בערך הרבה יותר גבוה, בכל המצלמות שקיימות היום בשוק. אין צורך להינעל על איזו 100.
נקודת התחלה גבוהה יותר מאפשרת משחק ושינוי תוך כדי בלי לגעת בתאורה.
 

יונה יונה

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
נכתב ע"י דוד דנברג;1984311:
דיון לכולם
מקצוען זה כל אדם שעוסק בתחום הצילום כמקצוע
כולם פה עונים להגדרה הזאת

נכון, רק לרוב מוחלט של הצלמות כאן אין 4-6 פלאשים, אין מערכת רדיו עם כזו שליטה בערוצים.
אין כ"כ הרבה מקום וכו.

אז הדיון מבחינתן הוא כמעט רק תיאורתי.
 

ETStudio

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
נכתב ע"י דוד דנברג;1984354:
איזו 200 צמצם 4 מאפשר לי לנוע עם הצמצם.
אוכל להוריד איזו ל100 ולפתוח צמצם ל-2.8
אם הייתי מתחיל עם 100 ורוצה לרדת ל-2.8 הייתי צריך להוריד איזו ל-50 (אצלי במצלמה יש את האופציה כהרחבה) והייתי מקבל קונטרסט גבוה מידי לטעמי, מעדיף להוסיף אותו בעריכה לתמונות מסוימות.

בכל מקרה אין שום בעיה לצלם בסטודיו גם בערך הרבה יותר גבוה, בכל המצלמות שקיימות היום בשוק. אין צורך להינעל על איזו 100.
נקודת התחלה גבוהה יותר מאפשרת משחק ושינוי תוך כדי בלי לגעת בתאורה.

וכתוספת, מי שמשתמש בפלאשים שמהירות הטעינה שלהם בעייתית, הכפלת האיזו תאפשר לו לקבוע עוצמת הבזקה נמוכה בהרבה, ולהרויח מהירות טעינה קריטית.

משמעותי מאד כשצריך להחזיק את כל החבר'ה על הסט, בלי שהילד ההוא יברח או שההוא ימצמץ...


אגב - דיון מעולה. שאפו!
 

דוד דנברג

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
נכתב ע"י יונה יונה;1984486:
נכון, רק לרוב מוחלט של הצלמות כאן אין 4-6 פלאשים, אין מערכת רדיו עם כזו שליטה בערוצים.
אין כ"כ הרבה מקום וכו.

אז הדיון מבחינתן הוא כמעט רק תיאורתי.
כמות הפלאשים, המשדרים והמקום לא רלוונטיים לעצם הנושא - השלבים

הדיון רלוונטי לכל צלמת סטודיו, מניסיון, פתחתי את הדיון בגלל ההיתקלויות החוזרות לגבי אותו נושא.
צלמת שלמדה קורס צילום מקיף, הבינה את התאוריה, התנסתה בכיתה, פתחה סטודיו ובסופו של דבר שורפת שעות במחשב (תרתי משמע), לפעמים קורס פרטי נוסף לא יתרום לה הרבה מעבר. מה שהיא צריכה זה סדר בעבודה, לבצע את השלבים האלה בשביל להגיע לתוצאה המצופה.

אבל מובנת לי לגמרי ההתעלמות של חלקן ;)

נכתב ע"י ETStudio;1984506:
וכתוספת, מי שמשתמש בפלאשים שמהירות הטעינה שלהם בעייתית, הכפלת האיזו תאפשר לו לקבוע עוצמת הבזקה נמוכה בהרבה, ולהרויח מהירות טעינה קריטית.

משמעותי מאד כשצריך להחזיק את כל החבר'ה על הסט, בלי שהילד ההוא יברח או שההוא ימצמץ...


אגב - דיון מעולה. שאפו!
נכון מאוד, ובגלל זה אפשר לצלם גם מעבר לזה, להתחיל מנקודת פתיחה של איזו 400 צמצם 4 ויותר.
אירועים קטנים אני מצלם רק עם ספידלייטים במקסימום רבע עוצמה, מהירות הטעינה שלהם גבוהה, העוצמה מוגבלת, נקודת הפתיחה היא צמצם 4 איזו 200, זה מספיק כי הכל קרוב יחסית

תודה
 

צילומית

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
דיון של מקצוענים כי אתה כותב ומאיר מגיב ואתה מגיב ומאיר עונה ואתה ומאיר ואתה ומאיר עד שקקטוס קצת נכנס וזהו.
זה מה שהרגשתי,אולי היה חסר סמיילי:)
 

tamiro

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
חייב לשאול

יש לך אפשרות לעבוד בISO 64 אצלך
אתה מנצל את זה בצילומי סטודיו?

או רק בחוץ?
או שבכלל לא?
 

צבי קלאר

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
נכתב ע"י דוד דנברג;1984577:
אירועים קטנים אני מצלם רק עם ספידלייטים במקסימום רבע עוצמה, מהירות הטעינה שלהם גבוהה, העוצמה מוגבלת, נקודת הפתיחה היא צמצם 4 איזו 200, זה מספיק כי הכל קרוב יחסית

תודה
אני גם מצלם עם ספידלייטים (אפרופו תאורת אולם מציקה... ערלוי בהתעוררות התשובה....)
אבל משתדל לא לפתוח יותר מצמצם 5, החדות לא משהו מהמרחק הזה (כנראה רק אצלי בעדשה... (טמרון 17-50))
 

דוד דנברג

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
נכתב ע"י tamiro;1985058:
חייב לשאול

יש לך אפשרות לעבוד בISO 64 אצלך
אתה מנצל את זה בצילומי סטודיו?

או רק בחוץ?
או שבכלל לא?

ב810 יש גם איזו 32
בסטודיו לא מנצל את זה. מוסיף קונטרסט בהגדרות הג'ייפג.
לדעתך כדאי לנצל את זה ? לקבוע עוגן התחלה באיזו 64 צמצם 2.8 ומשם לעלות לפי הצורך ?

בחוץ משתמש בזה הרבה, לא מצלם עם פילטרים או HSS שמחסל את סוללת הפלאש. בשביל לקבל עומק שדה רדוד במהירות סינכרון, מוריד איזו ל-32


נכתב ע"י צבי קלאר;1985085:
אני גם מצלם עם ספידלייטים (אפרופו תאורת אולם מציקה... ערלוי בהתעוררות התשובה....)
אבל משתדל לא לפתוח יותר מצמצם 5, החדות לא משהו מהמרחק הזה (כנראה רק אצלי בעדשה... (טמרון 17-50))
באולם כמו ערלוי, ספידלייטים ברבע עוצמה, צמצם 5.6 איזו 800 אתה מכוסה לגמרי.
ספיציפית באולם הזה, בגלל גופי התאורה במרכז עם הצבע הנורא, צריך יותר פלאשים לעוצמה גבוהה יותר וחשיפה נמוכה במצלמה.
 

tamiro

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
נכתב ע"י דוד דנברג;1985097:
ב810 יש גם איזו 32
בסטודיו לא מנצל את זה. מוסיף קונטרסט בהגדרות הג'ייפג.
לדעתך כדאי לנצל את זה ? לקבוע עוגן התחלה באיזו 64 צמצם 2.8 ומשם לעלות לפי הצורך ?

בחוץ משתמש בזה הרבה, לא מצלם עם פילטרים או HSS שמחסל את סוללת הפלאש. בשביל לקבל עומק שדה רדוד במהירות סינכרון, מוריד איזו ל-32

אני מדבר על רגישות הבסיס
תכלס, אין באמת הבדל בין ה32 ל64 באיכות הפלט (מה שאומר שה32 זה שקר תוכנתי)

אם כתבת JPG, זה די מייתר את השאלה שלי

אני מוצא את עצמי מוציא כ"כ הרבה פרטים מה810 בISO הזה
שאני תוהה אם זה בכלל רלוונטי לאירועים או רק לעבודה בתאורה קיימת לא מלאכותית.
 

דוד דנברג

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
נכתב ע"י tamiro;1985110:
אני מדבר על רגישות הבסיס
תכלס, אין באמת הבדל בין ה32 ל64 באיכות הפלט (מה שאומר שה32 זה שקר תוכנתי)

אם כתבת JPG, זה די מייתר את השאלה שלי

אני מוצא את עצמי מוציא כ"כ הרבה פרטים מה810 בISO הזה
שאני תוהה אם זה בכלל רלוונטי לאירועים או רק לעבודה בתאורה קיימת לא מלאכותית.

באירועים העריכה חייבת להיות בסיסית מאוד, אחרת זה לטבוע בים עריכות אין סופי. מסתמך על ג'ייפג, משתדל לכוון את המצלמה כמה שיותר מדויק, כך גם בתאורה.
לא מגיע למקרים שבהם אתקל בצורך לפתוח כהים באופן משמעותי.

כנראה שאת היכולות והטווח של ה-810 פיתחו לעבודות כמו שלך :)
 

SPOT

משתמש צעיר
צילום מקצועי
חיכיתי לערב שאוכל לקרוא את האשכול בעיון!
תודה רבה !!
 

צבי קלאר

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
נכתב ע"י דוד דנברג;1985097:
באולם כמו ערלוי, ספידלייטים ברבע עוצמה, צמצם 5.6 איזו 800 אתה מכוסה לגמרי.
ספיציפית באולם הזה, בגלל גופי התאורה במרכז עם הצבע הנורא, צריך יותר פלאשים לעוצמה גבוהה יותר וחשיפה נמוכה במצלמה.

מה הכוונה חשיפה נכונה, מהירה או איטית? (כנראה מהירה, לא?)
 

צבי קלאר

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
נכתב ע"י tamiro;1985110:
אני מדבר על רגישות הבסיס
תכלס, אין באמת הבדל בין ה32 ל64 באיכות הפלט (מה שאומר שה32 זה שקר תוכנתי)

אם כתבת JPG, זה די מייתר את השאלה שלי

אני מוצא את עצמי מוציא כ"כ הרבה פרטים מה810 בISO הזה
שאני תוהה אם זה בכלל רלוונטי לאירועים או רק לעבודה בתאורה קיימת לא מלאכותית.

שייך לעבוד בRAW באירוע? זה באמת ים אין סופי של עריכות, אני חשבתי שאולי רק לסטודיו כדאי לצלם בRAW
 

C H A N Y

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
פוסט מעולה!
וההסבר ברור ומפורט.

עכשיו נראה אותך כותב אחד כזה על שריפת רקע בסטודיו של 3 על 3 בלי זליגה
אה,
תוך כדי התחשבות בכך שהמצולמים עומדים בדיוק אפה שאתה לא רוצה :)
 

tamiro

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
נכתב ע"י צבי קלאר;1985519:
שייך לעבוד בRAW באירוע? זה באמת ים אין סופי של עריכות, אני חשבתי שאולי רק לסטודיו כדאי לצלם בRAW

אני עובד רק בraw
גם שאני מצלם אירועם של לקוחות מסויימים.
וגם שיש דברים בחו"ל בהם מצלמים 3500 תמונות ואף יותר.

יש לי מחשב חזק מספיק כדי להתמודד מהר עם עריכות

לא רואה את עצמי מצלם בjpg
זה סיכון ובזבוז נוראי של חומר גלם
 

ETStudio

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
נכתב ע"י tamiro;1985530:
אני עובד רק בraw

לא רואה את עצמי מצלם בjpg
זה סיכון ובזבוז נוראי של חומר גלם

עד לפני שבוע דיברתי ככה ממש.
עד שהתחלתי לחזור בתשובה, וכבר צילמתי בשלש הזדמנויות שונות ג'ייפעג רחמנא ליצלן...
אתה ממש מחזיר אותי לסורי!
 

צבי קלאר

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
נכתב ע"י tamiro;1985530:
אני עובד רק בraw
גם שאני מצלם אירועם של לקוחות מסויימים.
וגם שיש דברים בחו"ל בהם מצלמים 3500 תמונות ואף יותר.

יש לי מחשב חזק מספיק כדי להתמודד מהר עם עריכות

לא רואה את עצמי מצלם בjpg
זה סיכון ובזבוז נוראי של חומר גלם
לא עניין של מחשב, אלא לעבור תמונה תמונה כדי להמיר אותם לJPEG, נראה לי עבודה מטורפת.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכא

א שִׁיר לַמַּעֲלוֹת אֶשָּׂא עֵינַי אֶל הֶהָרִים מֵאַיִן יָבֹא עֶזְרִי:ב עֶזְרִי מֵעִם יְהוָה עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:ג אַל יִתֵּן לַמּוֹט רַגְלֶךָ אַל יָנוּם שֹׁמְרֶךָ:ד הִנֵּה לֹא יָנוּם וְלֹא יִישָׁן שׁוֹמֵר יִשְׂרָאֵל:ה יְהוָה שֹׁמְרֶךָ יְהוָה צִלְּךָ עַל יַד יְמִינֶךָ:ו יוֹמָם הַשֶּׁמֶשׁ לֹא יַכֶּכָּה וְיָרֵחַ בַּלָּיְלָה:ז יְהוָה יִשְׁמָרְךָ מִכָּל רָע יִשְׁמֹר אֶת נַפְשֶׁךָ:ח יְהוָה יִשְׁמָר צֵאתְךָ וּבוֹאֶךָ מֵעַתָּה וְעַד עוֹלָם:
נקרא  23  פעמים

לוח מודעות

למעלה