מאמרים ומדריכים בנושא צילום מתקדם שלבים לשריפת רקע בסטודיו

דוד דנברג

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
נתקלתי ביותר מידי פניות של צלמים וצלמות עם בעיות בשריפת רקע בצילום. לפעמים מה שחסר, זה רק סדר עבודה נכון.

נתחיל מההבנה הבסיסית, שבסטודיו הצלם הוא זה ששולט בתאורה, הוא זה שקובע חשיפה במצלמה, התאורה תתאים את עצמה לנתונים שהוא קבע. בשונה מצילום חוץ, ששם התאורה היא זו שקובעת את נתוני החשיפה במצלמה.

שלב ראשון :
קביעת חשיפה במצלמה.
השיקולים בקביעת החשיפה רבים, עומק שדה, בהתייחסות לסצנה, אורך המוקד בעדשה, סוג המצלמה והגרעון ...
בסט הנוכחי קבעתי נתוני צילום בסיסיים שמהם אוכל לרדת ולעלות תוך כדי בלי לגעת בתאורה :

צמצם 4
איזו 200
(תריס לא רלוונטי בסטודיו כמובן. הוא נקבע על 1/200)

בצילום תקריב שבו ארצה רק עיניים בפוקוס אוכל לפתוח צמצם ל-2.8 ולהפחית את רגישות האיזו במקביל.
בצילום כמה אנשים אוכל לסגור צמצם ל-8 ולהעלות איזו במקביל ל-800.

שלב שני :
שריפת הרקע.
אמקם את המצולם בנקודה ואוודא שהרקע שרוף אך לא גולש קדימה, הדמות צריכה לצאת צללית. אם יש איזור לא שרוף אפנה לכיוונו את הפלאש, אגביר ... עד שהרקע יתקבל לבן אחיד, בלי להשפיע על המצולם.



שלב שלישי :
תאורה אחורית.
כיבוי התאורה על הרקע והארה רק עם התאורה האחורית, בודק את ההשפעה שלה על המצולם, מכוון זווית ועוצמה לפי הצורך.




שלב רביעי :
תאורה קידמית.
כל אחד והתאורה שלו. באירוע אני חייב יותר מאחת בשביל לכסות שטח גדול יותר ומספר משתנה של מצולמים.

תאורה ראשית מימין

תאורת מילוי משמאל

תאורה קדמית, שילוב של ראשית ומילוי


שלב חמישי :
פתיחת כל הפלאשים וקליק :)



כיבוי והדלקת הפלאשים מתבצעים דרך המשדר שמחלק אותם לערוצים שונים.
התמונות צולמו באירוע, ע"ג רקע בד. על נייר בסטודיו זה חלק יותר.
הרצפה לא נשרפה בכוונה, בשביל לא להשאיר את המצולם מרחף באויר, בשונה מסטודיו שמאפשר ליצור השתקפות.

ותודה לעוזר צלם היקר הזה שמרים את כל הדבר הזה ואת עצמו ;)


בהצלחה :)


.
 

minach

משתמש פעיל
צילום מקצועי
תותח על! רואים קבלת אחריות על ניהול הפורום!
 

msphoto

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
צילום מקצועי
מצוין

מישהו עלול לטעות ולחשוב שיש לך 3 תאורות מקדימה
תאורה ראשית מימין
תאורת מילוי משמאל
תאורה קדמית (2)

תדגיש ש'תאורה קדמית (2)' זה 2 התאורות יחד ולא תאורה נוספת.


אהבתי את המטריה השבורה, מצרך יקר באולמות נמוכים...
אני אוהב לתת זוית עגולה יותר לקיפול של הבד הלבן כשהוא מתרומם מהרצפה, למנוע קו גבול חד במקרה והתאורה תהיה גבולית
אני ממליץ על 2 מקורות אור לשריפת הרקע, ולא מקור אחד חזק מידי שעלול ליצור בעיות
 

דוד דנברג

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
נכתב ע"י msphoto;1983745:
מצוין

מישהו עלול לטעות ולחשוב שיש לך 3 תאורות מקדימה
תאורה ראשית מימין
תאורת מילוי משמאל
תאורה קדמית (2)

תדגיש ש'תאורה קדמית (2)' זה 2 התאורות יחד ולא תאורה נוספת.


אהבתי את המטריה השבורה, מצרך יקר באולמות נמוכים...
אני אוהב לתת זוית עגולה יותר לקיפול של הבד הלבן כשהוא מתרומם מהרצפה, למנוע קו גבול חד במקרה והתאורה תהיה גבולית
אני ממליץ על 2 מקורות אור לשריפת הרקע, ולא מקור אחד חזק מידי שעלול ליצור בעיות
תודה

אדגיש את עניין התאורה הקדמית (2)

מטריה שבורה זה מצרך נפוץ, את רובם שוברים בכוונה בשביל לדחוף את הצד המעוך כמה שיותר גבוה.
יש לי כמה לא מאיביי, איכותיות יותר שלא נשברות, בליזובסקי ארגן עכשיו הזמנה של מטריות מפיברגלס.

לגבי עיגול המעבר, יש בזה הגיון, בעיקר כשמצלם על רקע אפור לא שרוף, אנסה את זה.

בשריפת הרקע הזה יש שתי מקורות אור, מטריות כסופות (שחורות הפוכות) בזווית אלכסונית לרקע
 

msphoto

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
צילום מקצועי
נכתב ע"י דוד דנברג;1983707:
צמצם 4
איזו 200
(תריס לא רלוונטי בסטודיו כמובן. הוא נקבע על 1/200)

בצילום תקריב שבו ארצה רק עיניים בפוקוס אוכל לפתוח צמצם ל-2.8 ולהפחית את רגישות האיזו במקביל.
בצילום כמה אנשים אוכל לסגור צמצם ל-8 ולהעלות איזו במקביל ל-800.


תריס בהחלט רלוונטי במצלמות שבהם מהירות הסנכרון היא גבולית
אני מצלם על 1/160, ב5D מארק 3 מתקבל פס כהה עדין בקצה הפריים ב1/200
ברקע שחור זה לא בעיה, בלבן זה הורס את שריפת הרקע בקצה התמונה (כשמצלמים לאורך)


כשתצלם תמונה קבוצתית ותפתח איזו 800 תכניס פנימה צבע מתאורת האולם וזה עלול לשבש לך את מה שרצית לקבל
אני מצלם את כל הסטודיו באיזו 250 וצמצם 6/7/8
אם אני רוצה עיניים בעומק שדה רדוד אני פותח זום 200 (סטודיו אני מצלם ב70-200 למניעת עיוותים) ועומק השדה רדוד מאוד גם בצמצמים סגורים
 

דוד דנברג

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
נכתב ע"י msphoto;1983762:
תריס בהחלט רלוונטי במצלמות שבהם מהירות הסנכרון היא גבולית
אני מצלם על 1/160, ב5D מארק 3 מתקבל פס כהה עדין בקצה הפריים ב1/200
ברקע שחור זה לא בעיה, בלבן זה הורס את שריפת הרקע בקצה התמונה (כשמצלמים לאורך)


כשתצלם תמונה קבוצתית ותפתח איזו 800 תכניס פנימה צבע מתאורת האולם וזה עלול לשבש לך את מה שרצית לקבל
אני מצלם את כל הסטודיו באיזו 250 וצמצם 6/7/8
אם אני רוצה עיניים בעומק שדה רדוד אני פותח זום 200 (סטודיו אני מצלם ב70-200 למניעת עיוותים) ועומק השדה רדוד מאוד גם בצמצמים סגורים
תריס לא רלוונטי לחשיפה בצילום סטודיו.

מהירות סינכרון זה פרט ברור, בניקון זה מגיע ל-250, בקנון ל-160, אבל זה בכל מקרה נתון שלא רלוונטי לחשיפה ולמדריך הזה.

בתמונה קבוצתית אעלה איזו ל-800 ואסגור צמצם ל-8 במקביל, החשיפה תישאר זהה רק הקונטרסט ישתנה.

איך אתה משנה צמצם בלי לגעת באיזו ?

מצלם עם 70-200 בצמצם 2.8 מקרוב, בתוצאה רק העין בפוקוס, האף מקדימה והלחי מאחורה כבר לא.
 

msphoto

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
צילום מקצועי
נכתב ע"י דוד דנברג;1983770:
תריס לא רלוונטי לחשיפה בצילום סטודיו.

מהירות סינכרון זה פרט ברור, בניקון זה מגיע ל-250, בקנון ל-160, אבל זה בכל מקרה נתון שלא רלוונטי לחשיפה ולמדריך הזה.

בתמונה קבוצתית אעלה איזו ל-800 ואסגור צמצם ל-8 במקביל, החשיפה תישאר זהה רק הקונטרסט ישתנה.

איך אתה משנה צמצם בלי לגעת באיזו ?

מצלם עם 70-200 בצמצם 2.8 מקרוב, בתוצאה רק העין בפוקוס, האף מקדימה והלחי מאחורה כבר לא.

מהירות הסנכרון הרשמית היא 1/200 אבל בפועל זה גבולי, בריקודים אין בעיה לעלות ל1/200

צודק לגבי החשיפה הזהה באיזו 800 וצמצם סגור יותר, אבל איזו 800 וצמצם 8 יכניס אור מהאולם (גם איזו 200 וצמצם 4..) כך זה אצלי בכל אופן, גם באיזו 250 וצמצם 7 במקומות מסויימים הצבע נכנס (תלוי באופי התאורה באולם)

השינויים שאני עושה בצמצם הם רק להתאמה לתאורה הכללית הנדרשת שמושפעת מהמצולמים עצמם, קבוצת גברים בשחור תצטרך יותר אור מכלה לבנה (גם אם בהירות הפנים דומה, הבגדים משפיעים על ה'ריקוד' של האור בין האובייקטים ומשפיע גם על תאורת הפנים)
כך שאני לא צריך לפצות על השינוי, אני צריך את האור הזה בפריים.
(אמנם השינוי הוא לא ברמה של פער מ6.3 ל8 אבל גם הפלאשים הראשיים שלי מטיילים קצת במהלך הצילומים להתאמת זויות שונות אז זה חלק מהסימפוניה..)

לגבי ה70-200 והפוקוס, לא הבנתי את כוונתך, אתה מתאר בעיה או יתרון?
 

GolanArt

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
הדמיות בתלת מימד
D I G I T A L
עיצוב ואדריכלות פנים
דוד היה שווה לקמפיין אותך ;)
 

דוד דנברג

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
נכתב ע"י msphoto;1983800:
מהירות הסנכרון הרשמית היא 1/200 אבל בפועל זה גבולי, בריקודים אין בעיה לעלות ל1/200

צודק לגבי החשיפה הזהה באיזו 800 וצמצם סגור יותר, אבל איזו 800 וצמצם 8 יכניס אור מהאולם (גם איזו 200 וצמצם 4..) כך זה אצלי בכל אופן, גם באיזו 250 וצמצם 7 במקומות מסויימים הצבע נכנס (תלוי באופי התאורה באולם)

השינויים שאני עושה בצמצם הם רק להתאמה לתאורה הכללית הנדרשת שמושפעת מהמצולמים עצמם, קבוצת גברים בשחור תצטרך יותר אור מכלה לבנה (גם אם בהירות הפנים דומה, הבגדים משפיעים על ה'ריקוד' של האור בין האובייקטים ומשפיע גם על תאורת הפנים)
כך שאני לא צריך לפצות על השינוי, אני צריך את האור הזה בפריים.
(אמנם השינוי הוא לא ברמה של פער מ6.3 ל8 אבל גם הפלאשים הראשיים שלי מטיילים קצת במהלך הצילומים להתאמת זויות שונות אז זה חלק מהסימפוניה..)

לגבי ה70-200 והפוקוס, לא הבנתי את כוונתך, אתה מתאר בעיה או יתרון?

אם יש תאורה חזקה במיוחד מעל ה"סטודיו" אבקש ממנהל האירוע לכבות אותה, זה יפריע בעיקר לצלם הוידאו. כך גם בספוט שממוקם על קיר מאחורי הרקע ...

תאורת אולם חרדי סטנדרטי לא נכנסת כמעט, תוכל לראות בתמונות המצורפות, מתקבל צללית כמעט מלאה. במידה וכן נכנס, או שיש תקרה נמוכה עם גוון חם שנותן החזר, אצלם בוויט באלאנס קר יותר לאיזון.

ברור שיש יציאה מהטווח שנקבע כנקודת בסיס, בצילום עם כוורות הצדדים בלבד, צילום משפחה גדולה שמתפרסת לעומק הרקע = הרחקת הפלאשים הקידמיים לפיזור אחיד והגדלת החשיפה ...

מתאר יתרון :) תוצאה מכוונת.
יצירת עומק שדה רדוד מאוד, פוקוס על מישור העין בלבד. אוכל לשלוח לך דוגמא למייל
 

msphoto

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
צילום מקצועי
נכתב ע"י דוד דנברג;1983816:
אם יש תאורה חזקה במיוחד מעל ה"סטודיו" אבקש ממנהל האירוע לכבות אותה, זה יפריע בעיקר לצלם הוידאו. כך גם בספוט שממוקם על קיר מאחורי הרקע ...

תאורת אולם חרדי סטנדרטי לא נכנסת כמעט, תוכל לראות בתמונות המצורפות, מתקבל צללית כמעט מלאה. במידה וכן נכנס, או שיש תקרה נמוכה עם גוון חם שנותן החזר, אצלם בוויט באלאנס קר יותר לאיזון.

ברור שיש יציאה מהטווח שנקבע כנקודת בסיס, בצילום עם כוורות הצדדים בלבד, צילום משפחה גדולה שמתפרסת לעומק הרקע = הרחקת הפלאשים הקידמיים לפיזור אחיד והגדלת החשיפה ...

מתאר יתרון :) תוצאה מכוונת.
יצירת עומק שדה רדוד מאוד, פוקוס על מישור העין בלבד. אוכל לשלוח לך דוגמא למייל


יש לי חשד שיש הבדל חשיפות בין ניקון לקנון..
אצלי תמיד נכנסת תאורה טבעית לפריים באיזו 250 צמצם 8

להתחיל לאזן תערובת של צבעים זה מתכון לבעיות, עדיף לחסום ככל האפשר את הצבע המפריע (תכלס' עדיין צריך להתחשב בצבע הזר שנכנס במצבים של תאורה חלקית / צידית וכו' והגדלת חשיפה)

פוקוס על העין ואף מחוץ לעומק השדה אני משיג עם עם צמצם סגור יותר מ2.8
ב2.8 זה כבר עלול להיות רדוד מידי ברמה של חצי עין (שלח לי, אשלח לך בצמצם סגור יותר)


הערה:
כשאנו מחשבים את עוצמת הפלאש השורף הרי צריך להזהר לא לתת יותר מידי אור מיותר שהוא כבר מעבר לצרכי השריפה והוא עלול להפריע לנו בחלביות וכו'
תכלס' כשכל הפלאשים עובדים יחד יש תוספת מסויימת של תאורה מהפלאשים הקדמיים (וגם האחוריים זורקים חזרה מהרצפה קצת) גם על הבד הלבן
אפשר לחשב את זה מראש ולתת קצת פחות בעוצמת הפלאשים השורפים

יש לשים לב לא לשרוף יותר מידי את הרצפה, אנחנו צריכים שהמצולם יהיה נטוע בקרקע ולמזער ככל האפשר את הדרמטיות של מעברי הצל שמתחת רגלי המצולם (מהתאורה האחורית)
בדוגמא שהעלית אתה צריך רק להעלות את זוית הפלאשים האחוריים קצת למעלה, שיתמקדו במצולם ולא ברצפה

מצו"ב דוגמא

צפה בקובץ המצורף 280845
 

קבצים מצורפים

  • 1R5A0217.jpg
    KB 340.7 · צפיות: 80

msphoto

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
צילום מקצועי
נכתב ע"י דוד דנברג;1983759:
בליזובסקי ארגן עכשיו הזמנה של מטריות מפיברגלס.

קניתי בעבר ואני נהנה מהן עד היום
מזה תקופה שהמוכר העלה את מחירן פי עשרה...

אשמח למידע איפה אפשר להשיג מטריות פיברגלס במחיר שפוי.
 

דוד דנברג

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
נכתב ע"י msphoto;1983834:
קניתי בעבר ואני נהנה מהן עד היום
מזה תקופה שהמוכר העלה את מחירן פי עשרה...

אשמח למידע איפה אפשר להשיג מטריות פיברגלס במחיר שפוי.

הוא הזמין מהמוכר הזה, היה במבצע.
http://photoflex-inc.myshopify.com/collections/modifiers/products/umbrella-30-inch-white

הסתבר שהיתה אי הבנה, במשלוח נשלחו גם מתכת ... נראה מה יגיע בסוף.

נכתב ע"י msphoto;1983832:
יש לי חשד שיש הבדל חשיפות בין ניקון לקנון..
אצלי תמיד נכנסת תאורה טבעית לפריים באיזו 250 צמצם 8

להתחיל לאזן תערובת של צבעים זה מתכון לבעיות, עדיף לחסום ככל האפשר את הצבע המפריע (תכלס' עדיין צריך להתחשב בצבע הזר שנכנס במצבים של תאורה חלקית / צידית וכו' והגדלת חשיפה)

פוקוס על העין ואף מחוץ לעומק השדה אני משיג עם עם צמצם סגור יותר מ2.8
ב2.8 זה כבר עלול להיות רדוד מידי ברמה של חצי עין (שלח לי, אשלח לך בצמצם סגור יותר)


הערה:
כשאנו מחשבים את עוצמת הפלאש השורף הרי צריך להזהר לא לתת יותר מידי אור מיותר שהוא כבר מעבר לצרכי השריפה והוא עלול להפריע לנו בחלביות וכו'
תכלס' כשכל הפלאשים עובדים יחד יש תוספת מסויימת של תאורה מהפלאשים הקדמיים (וגם האחוריים זורקים חזרה מהרצפה קצת) גם על הבד הלבן
אפשר לחשב את זה מראש ולתת קצת פחות בעוצמת הפלאשים השורפים

יש לשים לב לא לשרוף יותר מידי את הרצפה, אנחנו צריכים שהמצולם יהיה נטוע בקרקע ולמזער ככל האפשר את הדרמטיות של מעברי הצל שמתחת רגלי המצולם (מהתאורה האחורית)
בדוגמא שהעלית אתה צריך רק להעלות את זוית הפלאשים האחוריים קצת למעלה, שיתמקדו במצולם ולא ברצפה

מצו"ב דוגמא

צפה בקובץ המצורף 280845
איזו 250 צמצם 8 נכנס ? מוזר מאוד
אולי באיזו 800 צמצם 8, וגם אז נגיעה שאיזון קל בWB פותר את זה.

דיוק הצבע בצילום אירועים במילא משתנה בין מצלמות, מסכים והדפסות, אם יש סטיה עדינה בגלל תוספת קלה זה לא משהו ניכר.

שולח לך

הערה חשובה !
במקרה כזה, אפשר להוריד שליש סטופ במצלמה

התאורה האחורית מכוונת בזווית נמוכה בדווקא, בשביל לתת תאורה אחורית ולהבהיר את הריצפה.
המצולם עומד רחוק מהרקע, בלי התאורה הזאת האיזור הזה יצא אפור.
השמלה של הכלה עושה את הצל מקדימה
 

msphoto

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
צילום מקצועי
נכתב ע"י דוד דנברג;1983842:
הוא הזמין מהמוכר הזה, היה במבצע.
http://photoflex-inc.myshopify.com/collections/modifiers/products/umbrella-30-inch-white

הסתבר שהיתה אי הבנה, במשלוח נשלחו גם מתכת ... נראה מה יגיע בסוף.


איזו 250 צמצם 8 נכנס ? מוזר מאוד
אולי באיזו 800 צמצם 8, וגם אז נגיעה שאיזון קל בWB פותר את זה.

דיוק הצבע בצילום אירועים במילא משתנה בין מצלמות, מסכים והדפסות, אם יש סטיה עדינה בגלל תוספת קלה זה לא משהו ניכר.

שולח לך

הערה חשובה לשריפת רקע (Y)

התאורה האחורית מכוונת בזווית נמוכה בדווקא, בשביל לתת תאורה אחורית ולהבהיר את הריצפה.
המצולם עומד רחוק מהרקע, בלי התאורה הזאת האיזור הזה יצא אפור.
השמלה של הכלה עושה את הצל מקדימה

אני מדבר על החלק שמאחוריה, לא על הצל, שים לב שיש שם קרקע בהירה מדורגת ולא שטח שרוף
בדוגמא שהעלית הרצפה שרופה, אם תרים קצת את הזוית תהיה לך רצפה בהירה אבל לא שרופה שמנתקת את האובייקט מהמציאות


לגבי המטריות, זה קטע ידוע, הרבה מוכרים באיביי מעלים תמונה כזו בדף הראשי של המוצר, אבל אם אתה חופר לעומק אתה מגלה שזה מתכת.. אולי הם סתם מעתיקים אחד מהשני תמונות מוצרים ולא שמים לב שזה מוצר אחר לגמרי.
 

יואל ארלנגר - קקטוס

אוהב קצת מהכל
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
מאיר, אני מחכה ממך לדוגמה של השפעת אור חיצוני על הצבע בסטודיו
ברמת חשיפה שאתה מדבר עליה.
אני מדבר על רמת השפעה שנראית בעין אנושית, לא בנתוני היסטוגרמה.
 

דוד דנברג

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
נכתב ע"י קקטוס;1983849:
מאיר, אני מחכה ממך לדוגמה של השפעת אור חיצוני על הצבע בסטודיו
ברמת חשיפה שאתה מדבר עליה.
אני מדבר על רמת השפעה שנראית בעין אנושית, לא בנתוני היסטוגרמה.
ב"הדודאים" הגיע חשמלאי לתקן את התאורה הצבעונית, בשביל הבדיקה והעניינים שלו הפליקרים דלקו, הספוטים הסגולים סנוורו ... בהחלט נכנס לי, ואת הצלם וידאו זה השבית. בתאורת ארמונות חן רגילה לא נכנס ב250 8
 

יואל ארלנגר - קקטוס

אוהב קצת מהכל
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
נכתב ע"י דוד דנברג;1983851:
ב"הדודאים" הגיע חשמלאי לתקן את התאורה הצבעונית, בשביל הבדיקה והעניינים שלו הפליקרים דלקו, הספוטים הסגולים סנוורו ... בהחלט נכנס לי, ואת הצלם וידאו זה השבית. בתאורת ארמונות חן רגילה לא נכנס ב250 8
זה ברור, אני לא מדבר על ספוטים, פה אין בכלל שאלה.
 

msphoto

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
צילום מקצועי
נכתב ע"י קקטוס;1983849:
מאיר, אני מחכה ממך לדוגמה של השפעת אור חיצוני על הצבע בסטודיו
ברמת חשיפה שאתה מדבר עליה.
אני מדבר על רמת השפעה שנראית בעין אנושית, לא בנתוני היסטוגרמה.

את הבדיקה אני עושה בצילום ללא פלאשים, אם התמונה לא אטומה אני מקבל חלושע'ס..

בהשוואה בין תמונות עם פלאשים ההבדל יהיה מזערי כי הפלאש משתלט, אבל בתאורה חלקית לצרכי אפקטים שונים הצבע יכנס יותר.
 

השקעה

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
מדריך מעולה, ממש שעור שלם בשפה שכל אחד בכל רמה יכול להבין
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט א'

א אַשְׁרֵי תְמִימֵי דָרֶךְ הַהֹלְכִים בְּתוֹרַת יְהוָה:ב אַשְׁרֵי נֹצְרֵי עֵדֹתָיו בְּכָל לֵב יִדְרְשׁוּהוּ:ג אַף לֹא פָעֲלוּ עַוְלָה בִּדְרָכָיו הָלָכוּ:ד אַתָּה צִוִּיתָה פִקֻּדֶיךָ לִשְׁמֹר מְאֹד:ה אַחֲלַי יִכֹּנוּ דְרָכָי לִשְׁמֹר חֻקֶּיךָ:ו אָז לֹא אֵבוֹשׁ בְּהַבִּיטִי אֶל כָּל מִצְוֹתֶיךָ:ז אוֹדְךָ בְּיֹשֶׁר לֵבָב בְּלָמְדִי מִשְׁפְּטֵי צִדְקֶךָ:ח אֶת חֻקֶּיךָ אֶשְׁמֹר אַל תַּעַזְבֵנִי עַד מְאֹד:
נקרא  25  פעמים

לוח מודעות

למעלה