נתקלתי ביותר מידי פניות של צלמים וצלמות עם בעיות בשריפת רקע בצילום. לפעמים מה שחסר, זה רק סדר עבודה נכון.
נתחיל מההבנה הבסיסית, שבסטודיו הצלם הוא זה ששולט בתאורה, הוא זה שקובע חשיפה במצלמה, התאורה תתאים את עצמה לנתונים שהוא קבע. בשונה מצילום חוץ, ששם התאורה היא זו שקובעת את נתוני החשיפה במצלמה.
שלב ראשון :
קביעת חשיפה במצלמה.
השיקולים בקביעת החשיפה רבים, עומק שדה, בהתייחסות לסצנה, אורך המוקד בעדשה, סוג המצלמה והגרעון ...
בסט הנוכחי קבעתי נתוני צילום בסיסיים שמהם אוכל לרדת ולעלות תוך כדי בלי לגעת בתאורה :
צמצם 4
איזו 200
(תריס לא רלוונטי בסטודיו כמובן. הוא נקבע על 1/200)
בצילום תקריב שבו ארצה רק עיניים בפוקוס אוכל לפתוח צמצם ל-2.8 ולהפחית את רגישות האיזו במקביל.
בצילום כמה אנשים אוכל לסגור צמצם ל-8 ולהעלות איזו במקביל ל-800.
שלב שני :
שריפת הרקע.
אמקם את המצולם בנקודה ואוודא שהרקע שרוף אך לא גולש קדימה, הדמות צריכה לצאת צללית. אם יש איזור לא שרוף אפנה לכיוונו את הפלאש, אגביר ... עד שהרקע יתקבל לבן אחיד, בלי להשפיע על המצולם.
שלב שלישי :
תאורה אחורית.
כיבוי התאורה על הרקע והארה רק עם התאורה האחורית, בודק את ההשפעה שלה על המצולם, מכוון זווית ועוצמה לפי הצורך.
שלב רביעי :
תאורה קידמית.
כל אחד והתאורה שלו. באירוע אני חייב יותר מאחת בשביל לכסות שטח גדול יותר ומספר משתנה של מצולמים.
תאורה ראשית מימין
תאורת מילוי משמאל
תאורה קדמית, שילוב של ראשית ומילוי
שלב חמישי :
פתיחת כל הפלאשים וקליק
כיבוי והדלקת הפלאשים מתבצעים דרך המשדר שמחלק אותם לערוצים שונים.
התמונות צולמו באירוע, ע"ג רקע בד. על נייר בסטודיו זה חלק יותר.
הרצפה לא נשרפה בכוונה, בשביל לא להשאיר את המצולם מרחף באויר, בשונה מסטודיו שמאפשר ליצור השתקפות.
ותודה לעוזר צלם היקר הזה שמרים את כל הדבר הזה ואת עצמו
בהצלחה
.
נתחיל מההבנה הבסיסית, שבסטודיו הצלם הוא זה ששולט בתאורה, הוא זה שקובע חשיפה במצלמה, התאורה תתאים את עצמה לנתונים שהוא קבע. בשונה מצילום חוץ, ששם התאורה היא זו שקובעת את נתוני החשיפה במצלמה.
שלב ראשון :
קביעת חשיפה במצלמה.
השיקולים בקביעת החשיפה רבים, עומק שדה, בהתייחסות לסצנה, אורך המוקד בעדשה, סוג המצלמה והגרעון ...
בסט הנוכחי קבעתי נתוני צילום בסיסיים שמהם אוכל לרדת ולעלות תוך כדי בלי לגעת בתאורה :
צמצם 4
איזו 200
(תריס לא רלוונטי בסטודיו כמובן. הוא נקבע על 1/200)
בצילום תקריב שבו ארצה רק עיניים בפוקוס אוכל לפתוח צמצם ל-2.8 ולהפחית את רגישות האיזו במקביל.
בצילום כמה אנשים אוכל לסגור צמצם ל-8 ולהעלות איזו במקביל ל-800.
שלב שני :
שריפת הרקע.
אמקם את המצולם בנקודה ואוודא שהרקע שרוף אך לא גולש קדימה, הדמות צריכה לצאת צללית. אם יש איזור לא שרוף אפנה לכיוונו את הפלאש, אגביר ... עד שהרקע יתקבל לבן אחיד, בלי להשפיע על המצולם.
שלב שלישי :
תאורה אחורית.
כיבוי התאורה על הרקע והארה רק עם התאורה האחורית, בודק את ההשפעה שלה על המצולם, מכוון זווית ועוצמה לפי הצורך.
שלב רביעי :
תאורה קידמית.
כל אחד והתאורה שלו. באירוע אני חייב יותר מאחת בשביל לכסות שטח גדול יותר ומספר משתנה של מצולמים.
תאורה ראשית מימין
תאורת מילוי משמאל
תאורה קדמית, שילוב של ראשית ומילוי
שלב חמישי :
פתיחת כל הפלאשים וקליק
כיבוי והדלקת הפלאשים מתבצעים דרך המשדר שמחלק אותם לערוצים שונים.
התמונות צולמו באירוע, ע"ג רקע בד. על נייר בסטודיו זה חלק יותר.
הרצפה לא נשרפה בכוונה, בשביל לא להשאיר את המצולם מרחף באויר, בשונה מסטודיו שמאפשר ליצור השתקפות.
ותודה לעוזר צלם היקר הזה שמרים את כל הדבר הזה ואת עצמו
בהצלחה
.