מידע שימושי שיר ורון בדרך למירון - בבקשה רק תגובות חיוביות ומשמחות (כולל תיקוני מספרים ומיקומים שכתבתי בהערכה גסה)

במה

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
עימוד ספרים
עריכה תורנית
עימוד ספרים
זה הרב שאתה מדבר עליו? (את החילוני לידו אני דווקא כן מכיר לצערי - ראש העיר שוקי אוחנה)
IMG_3962-1365x1024.jpeg
זה בנו זצ"ל-הרב ברוך יוסף פייבלזון, שנפטר בשנה האחרונה לאחר מחלה קשה.
הוא המשיך את דרכו של אביו בחיזוק הקהילה הליטאית בצפת (ובחיזוק בחורים רבים שהיו מגיעים אליו לישיבה ל"חיזוק")
אביו-הרב שמואל אביגדור שליט"א (שעליו כתב @עוד ירושלמי עבר בשנים האחרונות לבני ברק)
 
  • תודה
Reactions: szn

עו"ד נתן רוזנבלט

משתמש מקצוען
שלום לשלושת משתתפי הפורום הזה, בשבוע שעבר כתבתי שיר ורון בדרך למירון , השבוע המסקנות שנכתבו בחזור ממירון. אשמח לדעתכם.

בס"ד



יום העצמאות החרדי - ממירון לפתרונות הדיור​



כמעט ארבעים שנה אני נוסע למירון ושנה כזו רגועה איני זוכר, השעה המדוייקת, האוטובוסים שהמתינו בתחנות, הסדר המופתי והאירועים המרוממים, והכי חשוב: לראשונה מזה עשרות שנים הצלחתי להגיע עד הציון הקדוש בעצמו. גם אבי שליט"א עימו נסעתי ביישוב הדעת זו השנה השישים ואחת, נהנה מאוד מהסדר המופתי והרוגע.

כל השנים הללו ברציפות, למעט שלוש השנים האחרונות, בשלושתן לא יכולתי לנסוע כי מישהו החליט שהחרדים לא יודעים לנהל אירוע בעצמם ויש לשלוט בהם ובסדריהם, והתוצאה: בלאגן אכזרי בתש"פ, אסון נורא בתשפ"א ואנרכיה מוחלטת בתשפ"ב. והנה בתשפ"ג, אני צועד בתור המתקדם במהירות, עם עשרות סדרנים חייכניים, והכל מצליח למרות שאין שוטר אחד בסביבה, בעצם: ב ג ל ל שאין שוטר אחד בסביבה.

ההצלחה אינה רשומה בטאבו על שם שר או פרוייקטור זה או אחר, בדיוק כמו שהכישלון הנורא אשתקדיים לא רשום על שם איש או גוף מסויים, ההצלחה היא כמובן של בורא עולם, בזכות אדוננו בר יוחאי, פיקשוש אחד קטן בפארנצ'עס של רבי מיילך והכל היה נראה אחרת לחלוטין. גם בגדרי ה"השתדלות" זה יותר סוג של "טאבו משותף", בו רשומים כל הגופים והאנשים שניהלו את האירוע, החל ממאות חסידי גור וכלה בעשרות פעילי היישוב הישן, כל אחד נתן את חלקו למען ההצלחה. גם שכר שיחה נאה לגורמי השלטון, למרות שאין לנו חלק ונחלה עימהם ומשנאיך השם אשנא, אבל צריך לזכור שני דברים: את מעללי השלטון הקודם, ואת המאה מיליון ₪ שבלעדיהם כל זה לא היה.

אבל האירוע הזה הוא הרבה יותר מאשר מירון תשפ"ג וגם הרבה יותר ממירון בכלל, יש כאן סוג של הכרזת העצמאות מצד הציבור החרדי, ברמה מסוימת. זו הפעם הראשונה שהשלטון נותן לציבור החרדי לנהל את עצמו, והוא אכן ניהל את עצמו, לשם ולתפארת.

עכשיו הגיע הזמן לדרוש את האוטונמיה החלקית הזאת, גם בשאר זרועות השלטון: משרד החינוך לא צריך להתערב בתכנים הנלמדים בגני הילדים, וגם לא ברמת המתמטיקה והאנגלית שלנו, ראינו את ה"הישגים" שלהם במערכת החינוך שלהם. משרד החינוך יכול לאשר לנו לבנות לעצמינו מתקן חשמל כשר בבני ברק, וכך גם יתר משרדי הממשלה, תנו לנו לנהל את עצמנו, כמובן בהתאם לחוק ולסדרי שלטון, ותראו איך אנחנו יודעים לעשות זאת לבד והרבה יותר טוב, כמו במירון.

קשה להם להודות בכך, סיפר השבוע סגן השר מקלב (שאפו ענק למשרד התחבורה) שהוא השתתף בישיבת סיכום למחרת ל"ג בעומר, בה נכחו כל ראשי המשטרה והגורמים הרלוונטיים, רק קצין אחד אמיץ במיוחד הסכים להודות שכנראה יש משהו בחרדים שלא היכרנו ושהם יודעים לעשות זאת טוב מהמשטרה עצמה, שאר כל הנוכחים חלקו עליו ומצאו תירוצים אחרים מדוע השנה כה הצליחה, קשה להודות בהצלחות הזולת, בפרט אם הוא חרדי ואתה לא.

אבל לאט לאט זה יחדור והם יבינו. וכשמדובר בשלטון הנוכחי, אפשר לזרז את התהליך הטבעי ולהתחיל אותו כבר כעת, בפרט הדברים אמורים במשרד השיכון, כאן הפטרונות של הממשלות לדורותיהן זועקת מכל מסמך שיוצא מהמשרד על כל זרועותיו, שזה כולל את מינהל התכנון, הות"ל רמ"י ועוד, שכל אחד מהם הוא סוג של מדינה בתוך מדינה, ויכול להחליט על גורלן של רבבות דירות בהינף מקלדת, כולם שייכים, לפחות רשמית, למשרד השיכון "שלנו", אבל אין לנו כרגע כמעט מילה שם, כי הם מנהלים אותנו במשקפיים שלהם ולא לפי הצרכים שלנו.

השתתפתי פעמים רבות בפורומים ודיונים שלהם, בין אם בעצמם ובין אם באמצעות מכונים וחוקרים, שמשקיעים ומושקעים במיליוני שקלים מאוצר המדינה על מנת לחקור את מצוקת הדיור החרדי, ומגיעים תמיד לאותה מסקנא מפתיעה שהגיע אליה מבקר המדינה החודש: אין מספיק דירות לציבור החרדי, תודה על העידכון לא ידענו. לאורך כל הישיבות הללו, אתה פוגש אנשים שבאמת באמת רוצים לעזור לציבור החרדי, עם כוונות ממש טובות, אבל הם מגיעים בלי הכלים המתאימים, ולעיתים גם בלי הגישה הנכונה אלא בגישה של "אנחנו הנאורים והמשכילים, רוצים באמת לעזור לכם, הילידים המסכנים שלא יודעים מה הם צריכים באמת". עם גישה הזאת התוצאה תמיד תהיה היעדר פתרונות דיור מתאימים.

לדוגמה: מבחינתם, הציבור החרדי הוא גוש שחור אחד ענקי (וקצת מאיים), בשום מחקר שמושקעים בו מיליונים, לא פגשתי את התייחסות לצרכים הקהילתיים של קהילות שונות עם צרכים שונים, כל החרדים אותו דבר וצורכים אותו מוצר.

דוגמה נוספת: לא פעם, כשדברנו למשל על כסיף ועד כמה היא מנותקת ממקומות עבודה, שמעתי סגנון של משפטים כמו: "הרי אתם ממילא לא עובדים כ י ד ו ע, אז לא איכפת לכם אם יש מקומות תעסוקה באיזור" או שדברנו על קריית גת: "אי אפשר לשכן חרדים בעיר שאינה מבוססת, שהרי אינכם משלמים ארנונה כ י ד ו ע", ועוד כאלו משפטים, שנאמרו בקטע טוב וללא שנאה, פשוט התקשורת בנתה להם סוג של חרדי, ואליו הם מכוונים את תכניות הדיור, אלא שהחרדי הזה קיים רק במחקרים שלהם ולא במציאות.

בקיצור: תנו לנו להחליט בשביל עצמינו איפה ואיך אנחנו רוצים לגור, לא על חשבון אחרים ולא על חשבון ניהול תקין וחוקי, ותראו איך שהכל מסתדר יותר טוב. ועד שזה יקרה בפועל, צריך שהממשלה תדאג להוספת חרדים רבים לתוך הגופים מקבלי ההחלטות, לכל הפחות להציג את העמדה החרדית.

טוב, איני משלה את עצמי שראש הממשלה קורא את מאמריי, אך אני בהחלט יודע בוודאות כי בכירי מקבלי ההחלטות בציבור החרדי קוראים כל מילה כאן, ואליהם אני פונה: כעת יש לכם הזדמנות לעשות כל אחד בתחום אחריותו, ולסייע לתהליך העצמאות החרדי: מקלב ידאג להכניס חרדים לדירקטריונים ומישרות ניהול של הרכבת ואל על וחברות תחבורה מרכזיות, דרעי (באמצעות ארבעת ידיו בממשלה) ידאג למינוי נציגים חרדיים לשדרת הניהול של ביטוח לאומי ושירותי הרווחה, בשלטון המקומי, ואפילו בבריאות, שם אנחנו סובלים, בעיקר בתחום הנפש, מתת ייצוג נוראי שמשתקף בפיקוח נפש רוחני וגשמי ובאי שיתוף פעולה עם הרשויות.

והכי חשוב וקריטי: שר השיכון היקר, כמו שמצאת מנכ"ל כה מוכשר עם כל התארים הנדרשים, כך תוכל למצוא בקלות אנשים חרדיים שתוכל להושיב סביב שולחן מועצת מקרקעי ישראל, עמידר, וועדות שונות במשרד השיכון, ובעיקר בעיקר בות"ל וגופי התכנון, יש מספיק חרדים שיכולים ויודעים להשפיע במקומות הללו, למעננו ולמען הדורות הבאים.
 

איכא מאן דאמר

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
במפת גוגל ממחלף נחשונים בכביש 6 (שזה אחרי אלעד) עד כביש 6 באיזור באקה אל גרביה - כמה ק"מ דרומית לחריש - 25 דק'. באמת לא רחוק, אבל לא רבע שעה.
צפה בקובץ המצורף 1371251
אתה מדבר על נסיעה במהירות 45 קמ"ש (כנראה בדקת בשעות העומס).
הוא מדבר על נסיעה במהירות רגילה.
 

עו"ד נתן רוזנבלט

משתמש מקצוען
השבוע מונה סמנכ"ל חרדי באגף האחראי על נוער ממודד ונוער נושר , אחד בשם שי ,
שמח לשמוע. איני מכיר אותו ולא יודע מה הוא ומה תפקיד האגף הזה, רק מקווה שמדובר בחרדי אמיתי עם אחריות שנבחר כמי שיחולל שינוי ולא שהוא מונה בגלל שחמותו היא בת דודה של מישהו.

הלוואי שעוד נשמע ממנו בשורות טובות בנושא הכאוב ביותר של הציבור שלנו - הרבה יותר ממצוקת הדיור - משפחות השכול הרוחני המתרבות מיום ליום ואין עוזר ואין עוצר.
 

עו"ד נתן רוזנבלט

משתמש מקצוען
אתה מדבר על נסיעה במהירות 45 קמ"ש (כנראה בדקת בשעות העומס).
הוא מדבר על נסיעה במהירות רגילה.
זה בדיוק מה ביקשתי לא להיכנס לקטנות, הכוונה היא שבנסיעה מירושלים לצפת יש לאורך כל הדרך קהילות חרדיות (וערביות) מצב שלא היה עולה על הדעת לפני עשור בלבד.
 

עו"ד נתן רוזנבלט

משתמש מקצוען
יהיו ויהיו
בסוף כולם יחזרו בתשובה...

אתה בטח מתכוין שלא בטווח הנראה לעין.
אמור חז"ל "עתידה ארץ ישראל שתתפשט עד דמשק", כפשוטו.

קצרין זה בערך שעה, גאוגרפית, מדמשק ויש גם יותר קרובים. אני מאמין שכל דברי הנביאים אמת ויתקיימו כפשוטם.
 

בית שמשניק

משתמש סופר מקצוען
אתה מדבר על נסיעה במהירות 45 קמ"ש (כנראה בדקת בשעות העומס).
הוא מדבר על נסיעה במהירות רגילה.
במפה שם מצויין שהמרחק הוא 45 ק"מ וזמן הנסיעה הוא 25 דק' - כך שהמהירות הממוצעת היא כ110 קמ"ש.
 

איכא מאן דאמר

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
אמור חז"ל "עתידה ארץ ישראל שתתפשט עד דמשק", כפשוטו.

קצרין זה בערך שעה, גאוגרפית, מדמשק ויש גם יותר קרובים. אני מאמין שכל דברי הנביאים אמת ויתקיימו כפשוטם.
לא צריך שארץ ישראל תתפשט כדי לכלול בה את קצרין, היא כבר בה בגבולותיה הקיימים.
(שוב, הדיון לגבי תרו"מ שייך לגבי דין כיבוש עולי מצרים ועולי בבל, ואינו שייך כלל לעצם גבולות הארץ).
 

עו"ד נתן רוזנבלט

משתמש מקצוען
לא צריך שארץ ישראל תתפשט כדי לכלול בה את קצרין, היא כבר בה בגבולותיה הקיימים.
(שוב, הדיון לגבי תרו"מ שייך לגבי דין כיבוש עולי מצרים ועולי בבל, ואינו שייך כלל לעצם גבולות הארץ).
כשאמרתי "ארץ ישראל" אני מתכוין ליהודים שומרי תורה ומצוות כמו שצריך, מבחינה זו עדיפה לייקווד על מזרח לוד וסמפורד היל על פני חלק מהגליל
 

איכא מאן דאמר

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
כשאמרתי "ארץ ישראל" אני מתכוין ליהודים שומרי תורה ומצוות כמו שצריך, מבחינה זו עדיפה לייקווד על מזרח לוד וסמפורד היל על פני חלק מהגליל
בדיוק על זה אמרו חז"ל: 'לעולם ידור אדם בארץ ישראל ואפילו בעיר שרובה גוים, ואל ידור בחו"ל ואפילו בעיר שרובה ישראל'.
אבל כאן אנחנו באמת גולשים לדיון תורני הלכתי, שאין מקומו כאן...
 

סי 2

משתמש פעיל
והכי חשוב וקריטי: שר השיכון היקר, כמו שמצאת מנכ"ל כה מוכשר עם כל התארים הנדרשים, כך תוכל למצוא בקלות אנשים חרדיים שתוכל להושיב סביב שולחן מועצת מקרקעי ישראל, עמידר, וועדות שונות במשרד השיכון, ובעיקר בעיקר בות"ל וגופי התכנון, יש מספיק חרדים שיכולים ויודעים להשפיע במקומות הללו, למעננו ולמען הדורות הבאים.
מנכ"ל דירה להשכיר הוא מחפש מנכ"ל אם יש לך מה להציע , פשוט תציע לגולדקנופף
אני יודע שנכון ללפני חודשיים הוא חיפש!!
 

משה מנדלוביץ

משתמש מקצוען
שלום לשלושת משתתפי הפורום הזה, בשבוע שעבר כתבתי שיר ורון בדרך למירון , השבוע המסקנות שנכתבו בחזור ממירון. אשמח לדעתכם.

בס"ד



יום העצמאות החרדי - ממירון לפתרונות הדיור​



כמעט ארבעים שנה אני נוסע למירון ושנה כזו רגועה איני זוכר, השעה המדוייקת, האוטובוסים שהמתינו בתחנות, הסדר המופתי והאירועים המרוממים, והכי חשוב: לראשונה מזה עשרות שנים הצלחתי להגיע עד הציון הקדוש בעצמו. גם אבי שליט"א עימו נסעתי ביישוב הדעת זו השנה השישים ואחת, נהנה מאוד מהסדר המופתי והרוגע.

כל השנים הללו ברציפות, למעט שלוש השנים האחרונות, בשלושתן לא יכולתי לנסוע כי מישהו החליט שהחרדים לא יודעים לנהל אירוע בעצמם ויש לשלוט בהם ובסדריהם, והתוצאה: בלאגן אכזרי בתש"פ, אסון נורא בתשפ"א ואנרכיה מוחלטת בתשפ"ב. והנה בתשפ"ג, אני צועד בתור המתקדם במהירות, עם עשרות סדרנים חייכניים, והכל מצליח למרות שאין שוטר אחד בסביבה, בעצם: ב ג ל ל שאין שוטר אחד בסביבה.

ההצלחה אינה רשומה בטאבו על שם שר או פרוייקטור זה או אחר, בדיוק כמו שהכישלון הנורא אשתקדיים לא רשום על שם איש או גוף מסויים, ההצלחה היא כמובן של בורא עולם, בזכות אדוננו בר יוחאי, פיקשוש אחד קטן בפארנצ'עס של רבי מיילך והכל היה נראה אחרת לחלוטין. גם בגדרי ה"השתדלות" זה יותר סוג של "טאבו משותף", בו רשומים כל הגופים והאנשים שניהלו את האירוע, החל ממאות חסידי גור וכלה בעשרות פעילי היישוב הישן, כל אחד נתן את חלקו למען ההצלחה. גם שכר שיחה נאה לגורמי השלטון, למרות שאין לנו חלק ונחלה עימהם ומשנאיך השם אשנא, אבל צריך לזכור שני דברים: את מעללי השלטון הקודם, ואת המאה מיליון ₪ שבלעדיהם כל זה לא היה.

אבל האירוע הזה הוא הרבה יותר מאשר מירון תשפ"ג וגם הרבה יותר ממירון בכלל, יש כאן סוג של הכרזת העצמאות מצד הציבור החרדי, ברמה מסוימת. זו הפעם הראשונה שהשלטון נותן לציבור החרדי לנהל את עצמו, והוא אכן ניהל את עצמו, לשם ולתפארת.

עכשיו הגיע הזמן לדרוש את האוטונמיה החלקית הזאת, גם בשאר זרועות השלטון: משרד החינוך לא צריך להתערב בתכנים הנלמדים בגני הילדים, וגם לא ברמת המתמטיקה והאנגלית שלנו, ראינו את ה"הישגים" שלהם במערכת החינוך שלהם. משרד החינוך יכול לאשר לנו לבנות לעצמינו מתקן חשמל כשר בבני ברק, וכך גם יתר משרדי הממשלה, תנו לנו לנהל את עצמנו, כמובן בהתאם לחוק ולסדרי שלטון, ותראו איך אנחנו יודעים לעשות זאת לבד והרבה יותר טוב, כמו במירון.

קשה להם להודות בכך, סיפר השבוע סגן השר מקלב (שאפו ענק למשרד התחבורה) שהוא השתתף בישיבת סיכום למחרת ל"ג בעומר, בה נכחו כל ראשי המשטרה והגורמים הרלוונטיים, רק קצין אחד אמיץ במיוחד הסכים להודות שכנראה יש משהו בחרדים שלא היכרנו ושהם יודעים לעשות זאת טוב מהמשטרה עצמה, שאר כל הנוכחים חלקו עליו ומצאו תירוצים אחרים מדוע השנה כה הצליחה, קשה להודות בהצלחות הזולת, בפרט אם הוא חרדי ואתה לא.

אבל לאט לאט זה יחדור והם יבינו. וכשמדובר בשלטון הנוכחי, אפשר לזרז את התהליך הטבעי ולהתחיל אותו כבר כעת, בפרט הדברים אמורים במשרד השיכון, כאן הפטרונות של הממשלות לדורותיהן זועקת מכל מסמך שיוצא מהמשרד על כל זרועותיו, שזה כולל את מינהל התכנון, הות"ל רמ"י ועוד, שכל אחד מהם הוא סוג של מדינה בתוך מדינה, ויכול להחליט על גורלן של רבבות דירות בהינף מקלדת, כולם שייכים, לפחות רשמית, למשרד השיכון "שלנו", אבל אין לנו כרגע כמעט מילה שם, כי הם מנהלים אותנו במשקפיים שלהם ולא לפי הצרכים שלנו.

השתתפתי פעמים רבות בפורומים ודיונים שלהם, בין אם בעצמם ובין אם באמצעות מכונים וחוקרים, שמשקיעים ומושקעים במיליוני שקלים מאוצר המדינה על מנת לחקור את מצוקת הדיור החרדי, ומגיעים תמיד לאותה מסקנא מפתיעה שהגיע אליה מבקר המדינה החודש: אין מספיק דירות לציבור החרדי, תודה על העידכון לא ידענו. לאורך כל הישיבות הללו, אתה פוגש אנשים שבאמת באמת רוצים לעזור לציבור החרדי, עם כוונות ממש טובות, אבל הם מגיעים בלי הכלים המתאימים, ולעיתים גם בלי הגישה הנכונה אלא בגישה של "אנחנו הנאורים והמשכילים, רוצים באמת לעזור לכם, הילידים המסכנים שלא יודעים מה הם צריכים באמת". עם גישה הזאת התוצאה תמיד תהיה היעדר פתרונות דיור מתאימים.

לדוגמה: מבחינתם, הציבור החרדי הוא גוש שחור אחד ענקי (וקצת מאיים), בשום מחקר שמושקעים בו מיליונים, לא פגשתי את התייחסות לצרכים הקהילתיים של קהילות שונות עם צרכים שונים, כל החרדים אותו דבר וצורכים אותו מוצר.

דוגמה נוספת: לא פעם, כשדברנו למשל על כסיף ועד כמה היא מנותקת ממקומות עבודה, שמעתי סגנון של משפטים כמו: "הרי אתם ממילא לא עובדים כ י ד ו ע, אז לא איכפת לכם אם יש מקומות תעסוקה באיזור" או שדברנו על קריית גת: "אי אפשר לשכן חרדים בעיר שאינה מבוססת, שהרי אינכם משלמים ארנונה כ י ד ו ע", ועוד כאלו משפטים, שנאמרו בקטע טוב וללא שנאה, פשוט התקשורת בנתה להם סוג של חרדי, ואליו הם מכוונים את תכניות הדיור, אלא שהחרדי הזה קיים רק במחקרים שלהם ולא במציאות.

בקיצור: תנו לנו להחליט בשביל עצמינו איפה ואיך אנחנו רוצים לגור, לא על חשבון אחרים ולא על חשבון ניהול תקין וחוקי, ותראו איך שהכל מסתדר יותר טוב. ועד שזה יקרה בפועל, צריך שהממשלה תדאג להוספת חרדים רבים לתוך הגופים מקבלי ההחלטות, לכל הפחות להציג את העמדה החרדית.

טוב, איני משלה את עצמי שראש הממשלה קורא את מאמריי, אך אני בהחלט יודע בוודאות כי בכירי מקבלי ההחלטות בציבור החרדי קוראים כל מילה כאן, ואליהם אני פונה: כעת יש לכם הזדמנות לעשות כל אחד בתחום אחריותו, ולסייע לתהליך העצמאות החרדי: מקלב ידאג להכניס חרדים לדירקטריונים ומישרות ניהול של הרכבת ואל על וחברות תחבורה מרכזיות, דרעי (באמצעות ארבעת ידיו בממשלה) ידאג למינוי נציגים חרדיים לשדרת הניהול של ביטוח לאומי ושירותי הרווחה, בשלטון המקומי, ואפילו בבריאות, שם אנחנו סובלים, בעיקר בתחום הנפש, מתת ייצוג נוראי שמשתקף בפיקוח נפש רוחני וגשמי ובאי שיתוף פעולה עם הרשויות.

והכי חשוב וקריטי: שר השיכון היקר, כמו שמצאת מנכ"ל כה מוכשר עם כל התארים הנדרשים, כך תוכל למצוא בקלות אנשים חרדיים שתוכל להושיב סביב שולחן מועצת מקרקעי ישראל, עמידר, וועדות שונות במשרד השיכון, ובעיקר בעיקר בות"ל וגופי התכנון, יש מספיק חרדים שיכולים ויודעים להשפיע במקומות הללו, למעננו ולמען הדורות הבאים.
תמיד אני מאוד נהנה לקרוא את מאמריך המחכימים
אבל כאן אתה מגיע לנקודה בעייתית
כי ברגע שאתה רוצה להשתלב בתוך המדינה כולם יקפצו עליך מה עם ליב"ה
ולמה שלא תעשו צבא חרדי והגדוד הראשון יהיה הסקריקים שהיו הסדרנים בציון ?
לכן צריך להכיר את מקומינו
ושכל מה שאנחנו שולחים נציגים זה להציל מהם ולא להשתלב בתוכם
וכמובן שלגבי ביטוח לאומי ודברים דומים מגיע לנו יצוג הולם
אבל אנחנו רחוקים מלהשתלב בכל הצמתים המרכזיות כמו משרד השיכון ודומיו
 

במה

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
עימוד ספרים
עריכה תורנית
עימוד ספרים
תמיד אני מאוד נהנה לקרוא את מאמריך המחכימים
אבל כאן אתה מגיע לנקודה בעייתית
כי ברגע שאתה רוצה להשתלב בתוך המדינה כולם יקפצו עליך מה עם ליב"ה
ולמה שלא תעשו צבא חרדי והגדוד הראשון יהיה הסקריקים שהיו הסדרנים בציון ?
לכן צריך להכיר את מקומינו
ושכל מה שאנחנו שולחים נציגים זה להציל מהם ולא להשתלב בתוכם
וכמובן שלגבי ביטוח לאומי ודברים דומים מגיע לנו יצוג הולם
אבל אנחנו רחוקים מלהשתלב בכל הצמתים המרכזיות כמו משרד השיכון ודומיו
בקיצור מגיע לנו רק במה שאנחנו יכולים לקבל.
אבל במה שאנחנו צריכים לתת, מה פתאום אנחנו בכלל לא חלק ממכם.
יש לזה שם, לדבר הזה.......
 
נערך לאחרונה ב:

זמר

משתמש פעיל
ושכל מה שאנחנו שולחים נציגים זה להציל מהם ולא להשתלב בתוכם
וכמובן שלגבי ביטוח לאומי ודברים דומים מגיע לנו יצוג הולם
אבל אנחנו רחוקים מלהשתלב בכל הצמתים המרכזיות כמו משרד השיכון ודומיו
כש58% מהילדים בכיתה א הם חרדים לא מדברים על שילוב של החרדים
אלא לשלב את החילונים בתוך החרדים
או לוותר על שילוב ולתת עצמאות תכנונית לכל מגזר
 

עו"ד נתן רוזנבלט

משתמש מקצוען
תמיד אני מאוד נהנה לקרוא את מאמריך המחכימים
אבל כאן אתה מגיע לנקודה בעייתית
כי ברגע שאתה רוצה להשתלב בתוך המדינה כולם יקפצו עליך מה עם ליב"ה
ולמה שלא תעשו צבא חרדי והגדוד הראשון יהיה הסקריקים שהיו הסדרנים בציון ?
לכן צריך להכיר את מקומינו
ושכל מה שאנחנו שולחים נציגים זה להציל מהם ולא להשתלב בתוכם
וכמובן שלגבי ביטוח לאומי ודברים דומים מגיע לנו יצוג הולם
אבל אנחנו רחוקים מלהשתלב בכל הצמתים המרכזיות כמו משרד השיכון ודומיו
אני לא רוצה להנהיג את המדינה אני רק רוצה לנהל את החלק שלי: המחלקה החרדית במשרד החינוך, בתי החולים החרדים במשרד הבריאות וכו'.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קלז

א עַל נַהֲרוֹת בָּבֶל שָׁם יָשַׁבְנוּ גַּם בָּכִינוּ בְּזָכְרֵנוּ אֶת צִיּוֹן:ב עַל עֲרָבִים בְּתוֹכָהּ תָּלִינוּ כִּנֹּרוֹתֵינוּ:ג כִּי שָׁם שְׁאֵלוּנוּ שׁוֹבֵינוּ דִּבְרֵי שִׁיר וְתוֹלָלֵינוּ שִׂמְחָה שִׁירוּ לָנוּ מִשִּׁיר צִיּוֹן:ד אֵיךְ נָשִׁיר אֶת שִׁיר יְהוָה עַל אַדְמַת נֵכָר:ה אִם אֶשְׁכָּחֵךְ יְרוּשָׁלִָם תִּשְׁכַּח יְמִינִי:ו תִּדְבַּק לְשׁוֹנִי לְחִכִּי אִם לֹא אֶזְכְּרֵכִי אִם לֹא אַעֲלֶה אֶת יְרוּשָׁלִַם עַל רֹאשׁ שִׂמְחָתִי:ז זְכֹר יְהוָה לִבְנֵי אֱדוֹם אֵת יוֹם יְרוּשָׁלִָם הָאֹמְרִים עָרוּ עָרוּ עַד הַיְסוֹד בָּהּ:ח בַּת בָּבֶל הַשְּׁדוּדָה אַשְׁרֵי שֶׁיְשַׁלֶּם לָךְ אֶת גְּמוּלֵךְ שֶׁגָּמַלְתְּ לָנוּ:ט אַשְׁרֵי שֶׁיֹּאחֵז וְנִפֵּץ אֶת עֹלָלַיִךְ אֶל הַסָּלַע:
נקרא  3  פעמים

לוח מודעות

למעלה