עזרה שאלה, עונש בישיבה קטנה. האם הייתם מעבירים ישיבה?

מצב
הנושא נעול.

א12345

משתמש פעיל
יש שאלה מוקדמת והיא האם המשגיח הזה ראוי לחנך בחורים -
במקום לחנך את הבחור הוא יורד לרמה שלו ועונה לו בעלבון וכשהבחור ענה לו חזרה (תשובה שנונה ) המשיך להפגע ולתת לו עונש של נקמה - השפלת אותי אני ישפיל אותך בחזרה...
העונש שהוא נתן לו נורא לא רק מפני ההשפלה אלא שלא השיג בזה כלום הבחור ימשיך לפגוע בסביבתו... אולי יפחד ממנו ולא יפריע לו שוב
אבל העונש בא בתור נקמה, אולי בזה הוא הצליח לחנך אותו לנקום - ולא להיות רגיש!!!
ולכן הבעיה מורכבת - מצד אחד שהמשגיח ימשיך לחנך אותו זה נורא
ומצד שני להעביר את הבחור לישיבה אחרת זה גיבוי מוחלט לבחור - איך בדיוק יהיו לו גבולות?
הבחור חייב חינוך - טיפול במיידי!!!
לדעתי זאת שאלה לאדם גדול שגם מחנך בחורים...
 
נערך לאחרונה ב:

אסתי וייס משחק החיים

משתמש צעיר
הפקות ואירועים
שלום
כאחת שהייתה פרצוף דורש סטירה בכיתה וכל דבר נקשר אליה
אם קשר ובלי קשר זכתי לקבל את כל סוגי העונשים ומהם אין לי שום טראומה
אבל השפלה היא דבר שונה לחלוטין ,לצערי היום היד של המג"ש קלה על ההדק
ואין ספק שאין בעונש שום דבר מלמד רק נקמה(לדעתי) מה בדיוק ילמד הבחור מזה?
להשפיל אחרים ישנם דרכים אחרות להעניש על כל דבר...
כמובן שאין לגבות את החוצפה של הילד אבל גם לא להסכים להשפלה!!!
חותמת בכאב
 

yudit10

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
רוצה לחדד את מה שכתבתי מקודם

אין ספק שהעונש הזה הוא משפיל, ולא ראוי, וסתם נקמה וכו' וכו'
ויתכן שהמג"ש אכן אינו הכי מתאים לחינוך.

אבל,
בחיים לא נוכל לבטח את ילדינו שכל הסובבים אותם יהיו אכן ראויים לתפקידם.
שהשווער יתנהג בצורה הכי טובה, שהאישה תהיה מושלמת, שהבוס יתנהג כמו שצריך, שהשכן יתנהג כמו שצריך וכו' וכו'
שלא לדבר על מה שקורה משמים בהשגחה פרטית, שלא תמיד רואים עין בעין שאכן זה הכי צודק והכי נכון (ואני לא רוצה להתחיל לפרט על מאורעות החל מהפלות וכדו', וכלה במחלות, תאונות ל"ע ולא על אף אחד מישראל)

אם במקרה של משגיח לא הכי טוב -מעבירים ישיבה, הילד לומד שאין התמודדות, רק בריחה.

הנכון הוא לתת לילד כלים להתמודד גם כשנראה לו שמה שקורה לו זה עוול!!!

ואולי אפשר להגיע מהכיוון של השגחה פרטית
שהקב"ה השגיח עליו בהשגחה פרטית שבדיוק המג"ש הזה יהיה המג"ש שלו, בשביל שילמד להתמודד עם טיפוס כזה, ואולי זה יעזור לו בעתיד

אם זה היה ילד קטן, אולי הייתי שוקלת, במיוחד אם הוא היה צריך להישאר תחת איש החינוך עוד זמן רב,
אבל בחור בן 16 יכול להבין את הנקודה הזו, וזה יכול לחשל אותו.

(כמובן שבמקביל כדאי לנהל שיחה טובה ומכבדת עם המג"ש)

הרעיון הוא לתת לילד כלים להתמודד עם המצב ולא ללמד אותו לברוח מכל עוול.
 

א12345

משתמש פעיל
רוצה לחדד את מה שכתבתי מקודם

אין ספק שהעונש הזה הוא משפיל, ולא ראוי, וסתם נקמה וכו' וכו'
ויתכן שהמג"ש אכן אינו הכי מתאים לחינוך.

אבל,
בחיים לא נוכל לבטח את ילדינו שכל הסובבים אותם יהיו אכן ראויים לתפקידם.
שהשווער יתנהג בצורה הכי טובה, שהאישה תהיה מושלמת, שהבוס יתנהג כמו שצריך, שהשכן יתנהג כמו שצריך וכו' וכו'
שלא לדבר על מה שקורה משמים בהשגחה פרטית, שלא תמיד רואים עין בעין שאכן זה הכי צודק והכי נכון (ואני לא רוצה להתחיל לפרט על מאורעות החל מהפלות וכדו', וכלה במחלות, תאונות ל"ע ולא על אף אחד מישראל)

אם במקרה של משגיח לא הכי טוב -מעבירים ישיבה, הילד לומד שאין התמודדות, רק בריחה.

הנכון הוא לתת לילד כלים להתמודד גם כשנראה לו שמה שקורה לו זה עוול!!!

ואולי אפשר להגיע מהכיוון של השגחה פרטית
שהקב"ה השגיח עליו בהשגחה פרטית שבדיוק המג"ש הזה יהיה המג"ש שלו, בשביל שילמד להתמודד עם טיפוס כזה, ואולי זה יעזור לו בעתיד

אם זה היה ילד קטן, אולי הייתי שוקלת, במיוחד אם הוא היה צריך להישאר תחת איש החינוך עוד זמן רב,
אבל בחור בן 16 יכול להבין את הנקודה הזו, וזה יכול לחשל אותו.

(כמובן שבמקביל כדאי לנהל שיחה טובה ומכבדת עם המג"ש)

הרעיון הוא לתת לילד כלים להתמודד עם המצב ולא ללמד אותו לברוח מכל עוול.

ברור שמגיע לבחור, אחרת הוא לא היה מקבל זאת...
אבל אנחנו לא מחפשים להעניש אנשים אלא תפקידנו הוא לחנך אותם להיות אנשים ראויים
שהקב"ה נותן עונש הוא לא בשביל לחשל אותנו
אלא כי מגיע לנו, נכון שמתןך העונש אנחנו צריכים ויכולים להתעלות אבל דבר ראשון כי מגיע לנו
ברור שצריך לומר לו את עניין האמונה שהכל נגזר וטוב לנו בשביל שלא יישבר
השאלה אם במקרה שהמשגיח הוא גם סדיסט ורוצח בפוטנציה גם אז נשאיר את הבן שלנו אצלו ונגיד שהכל נקבע כבר וזאת השליחות שלו והוא רק התחשל בהתמודדות איתו?!
השאלה היא על העתיד לא על העבר
 
נערך לאחרונה ב:

yudit10

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
ברור שמגיע לבחור, אחרת הוא לא היה מקבל זאת...
אבל אנחנו לא מחפשים להעניש אנשים אלא תפקידנו הוא לחנך אותם להיות אנשים ראויים
שהקב"ה נותן עונש הוא לא בשביל לחשל אותנו
אלא כי מגיע לנו, נכון שמתןך העונש אנחנו צריכים ויכולים להתעלות אבל דבר ראשון כי מגיע לנו
לא חושבת שאפשר להסתכל על כל מאורע קשה שהקב"ה שולח בתור עונש
וגם כאן בכלל לא דברתי מהכיוון של מגיע / לא מגיע לבחור העונש הספציפי.

הפוך, אני יוצאת מתוך נקודת הנחה שזה אכן לא מגיע לו, וזה אולי אפילו עוול,
אבל הבחור מהמקום שבו הוא נמצא-
מה כדאי לו לעשות?
האם כדאי לו להחליט לברוח לישיבה אחרת?
או שמא כדאי לו ללמוד איך להתמודד גם במצבים לא נעימים בלשון המעטה?!

והרי לכאורא החיים יזמנו לו עוד מצבים לא נעימים, האם הוא יברח מכולם?
כנראה שמרובם הוא כלל לא יצליח לברוח, ואז איך הוא יוכל להתמודד?
 

א12345

משתמש פעיל
לא חושבת שאפשר להסתכל על כל מאורע קשה שהקב"ה שולח בתור עונש
וגם כאן בכלל לא דברתי מהכיוון של מגיע / לא מגיע לבחור העונש הספציפי.

הפוך, אני יוצאת מתוך נקודת הנחה שזה אכן לא מגיע לו, וזה אולי אפילו עוול,
אבל הבחור מהמקום שבו הוא נמצא-
מה כדאי לו לעשות?
האם כדאי לו להחליט לברוח לישיבה אחרת?
או שמא כדאי לו ללמוד איך להתמודד גם במצבים לא נעימים בלשון המעטה?!

והרי לכאורא החיים יזמנו לו עוד מצבים לא נעימים, האם הוא יברח מכולם?
כנראה שמרובם הוא כלל לא יצליח לברוח, ואז איך הוא יוכל להתמודד?
השאלה אם במקרה שהמשגיח הוא גם סדיסט ורוצח בפוטנציה גם אז נשאיר את הבן שלנו אצלו ונגיד שהכל נקבע כבר וזאת השליחות שלו והוא רק ייתחשל בהתמודדות איתו?!
חוסן נפשי לא בונים (רק) ממצבים כאלו

 

yudit10

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
השאלה אם במקרה שהמשגיח הוא גם סדיסט ורוצח בפוטנציה גם אז נשאיר את הבן שלנו אצלו ונגיד שהכל נקבע כבר וזאת השליחות שלו והוא רק ייתחשל בהתמודדות איתו?!

לא הגזמת קצת הרבה?!
 

yudit10

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
חוסן נפשי לא בונים (רק) ממצבים כאלו

ברור שלא!!!

וכבר כתבתי קודם לכן-
שצריך לנסות לדבר עם המשגיח ולעשות הכל כדי שהעונש ישתנה,
אבל מצד שני לתת לילד כלים להתמודד עם המצב הזה.

במיוחד שאם הוא יעבור ישיבה רק לחצי שנה הוא בוודאי יפסיד מכל הכיוונים.
 

אמאל'ה קטנה :)

משתמש מקצוען
לא הגזמת קצת הרבה?!
לצערנו לא הגזמנו ואכן זה המצב בישיבות היום...
יותר ממה שהמשגיחים בונים את הבחורים הם הורסים
(ולא לקום עלי עכשיו לחסל אותי, שמעתי המונמון סיפורים נוראיים... וזו האמת לאמיתה :()
 

yudit10

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
חשוב לי לומר שאני כותבת את כל הנ"ל מתוך זה שקבלתי כל מיני עונשים בשנות נעורי,
וחלקם מאוד לא מוצדקים

ואת הראיה הנ"ל קיבלתי מהורי,
שישבו איתי בכל פעם,
ולא הצדיקו את המורה/ את המנהלת ואת העונש, אע"פ שהם טענו שאכן לא התנהגתי כראוי

אלא בדקו איתי יחד:
מה אפשר לעשות במקרה כזה?

האם כדאי לי לעבור כיתה בגלל עונש לא מוצדק של מורה?
התחלנו לפרוט את כל מה שיקרה אם אכן אעבור כיתה למחנכת אחרת
ואז נוכחתי בעצמי לראות שזה לא כדאי
לא שווה את כל הקשיים מסביב בגלל עונש, קשה ככל שיהיה

ואז גם כשקיימתי את העונש,
ההרגשה שלי היתה שאני הגיבורה
שיודעת להתמודד כמו שצריך,
אע"פ שהמורה לא צודקת!
 

א12345

משתמש פעיל
לא הגזמת קצת הרבה?!
אולי המשגיח עונה על ההגדרה הזאת ואולי זאת הגזמה פראית
רק רציתי לחדד מה הגבול שאנחנו מוכנים להכיל ולומר שהבחור צריך להתמודד...
ויכול מאוד להיות שלבחור השפלה כזאת היא כרצח
יש טיפוסים יותר חזקים ויש פחות...
 

אמא+

משתמש פעיל
אני חושבת שצריך לבדוק למה הילד מתחצף? הוא דורש תשומת לב? אולי קשה לו? מנסיון אישי לפעמים חוצפה זה קריאה לעזרה. וההשפלה הזו זה הכי נורא. זוכרים את זה לכל החיים וזה מאוד מקטין ומחליש. במיוחד נער מתבגר. מאיש חינוך הייתי מצפה לעזור לבחור ולא להחליש. בחור לא מתחצף סתם כי בא לו!!
מדובר פה על נשמה ודורות שלמים שעתידים לצאת ממנו! אנא עזרו לו!!
 

אמאל'ה קטנה :)

משתמש מקצוען
איזה עונש אחר הייתם מציעים?
אני חושבת שעדיף שיהיה כמה ימים בבית כעונש, ולא יושפל לשבועיים לעיני הבחורים משיעור א' ואח"כ זה יוודע לכל הישיבה ואולי הוא גם יתחיל להיות מושג ללעג וקלס בפי כל....
 

yudit10

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
אולי המשגיח עונה על ההגדרה הזאת ואולי זאת הגזמה פראית
רק רציתי לחדד מה הגבול שאנחנו מוכנים להכיל ולומר שהבחור צריך להתמודד...
ויכול מאוד להיות שלבחור השפלה כזאת היא כרצח
יש טיפוסים יותר חזקים ויש פחות...

ברור שמלכתחילה צריך לעשות הכל בשביל שהעונש יומר,
אבל שימו לב שאם אכן מדובר בבחור חלש אופי,
מה יקרה לו בישיבה החדשה?
הוא יצטרך לעזוב את כל החברים שלו, להיכנס לחברה בנויה היטב, עם קודים,
ובחברה החדשה כולם יבינו שהוא לא עזב את הישיבה בגלל שהוא היה יותר מדי טוב...

נכון שההשפלה של השבוע וחצי היא נוראית, אבל היא יחסית קצרה
לעומת המעבר לישיבה אחרת שנראית קלה יותר אבל הקושי שלה הוא לטווח הרבה יותר ארוך
וזאת מלבד המסר העקיף שהבחור מקבל- שמהתמודדות- בורחים.
במיוחד שהעונש מגיע כתוצאה למעשהו שהוא עשה...
 

B.M.

משתמש רשום
איור וציור מקצועי
עימוד ספרים
ישנם ישיבות שיש דיסטנס רב בין השיעורים הגבוהים לנמוכים, ויש ישיבות בהם מאפשרים להתערבבות חברתית בין השיעורים.

אם בישיבה שהבחור לומד יש דיסטנס - מוכרחים להמיר את העונש כיוון שזה התעללות רבתית שתגרום נזק.
ואם זו ישיבה בה יש קשר לבחורים הבוגרים עם הצעירים יותר - יתכן שזה לא הכצעקתה.

לחנך משגיח לא תצליחו - ולהעביר ישיבה זה מיותר ולא יעיל.

שיחה טובה מכבדת ומפרגנת של ההורים עם המשגיח - יכולה להביא לפתרון יעיל יותר.
 

-LIGA

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עריכה והפקת סרטים
אם בישיבה שהבחור לומד יש דיסטנס - מוכרחים להמיר את העונש כיוון שזה התעללות רבתית שתגרום נזק.
ואם זו ישיבה בה יש קשר לבחורים הבוגרים עם הצעירים יותר - יתכן שזה לא הכצעקתה.
בדיוק.
וסתם מעניין, איך הבחור קיבל את העונש?
אם הוא קיבל את זה מאד קשה, סימן שזה סוג של השפלה.

ושוב פותח האשכול נעלם...
מקוה שזה לא ניסוי בבני אדם.
או עוד סוג של השפלה.
 

א12345

משתמש פעיל
ברור שמלכתחילה צריך לעשות הכל בשביל שהעונש יומר,
אבל שימו לב שאם אכן מדובר בבחור חלש אופי,
מה יקרה לו בישיבה החדשה?
הוא יצטרך לעזוב את כל החברים שלו, להיכנס לחברה בנויה היטב, עם קודים,
ובחברה החדשה כולם יבינו שהוא לא עזב את הישיבה בגלל שהוא היה יותר מדי טוב...

נכון שההשפלה של השבוע וחצי היא נוראית, אבל היא יחסית קצרה
לעומת המעבר לישיבה אחרת שנראית קלה יותר אבל הקושי שלה הוא לטווח הרבה יותר ארוך
וזאת מלבד המסר העקיף שהבחור מקבל- שמהתמודדות- בורחים.
במיוחד שהעונש מגיע כתוצאה למעשהו שהוא עשה...
סוג של קאוצ'ינג;)
 
נערך לאחרונה ב:

Harmonyapro

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
לצערנו לא הגזמנו ואכן זה המצב בישיבות היום...
יותר ממה שהמשגיחים בונים את הבחורים הם הורסים
(ולא לקום עלי עכשיו לחסל אותי, שמעתי המונמון סיפורים נוראיים... וזו האמת לאמיתה :()
אין לי עניין לתת הוראה או עיצה כיצד לפעול בעניין וכד',

רק כמה מילים ממקום של צוות חינוכי-

היום אנחנו במצב שלצוות ההוראה החל מגיל המעון ועד קיבוץ כ' כמעט ואסור לעשות כלום..

כל מילה שאומרים נשפטת בלי סוף כל מעשה שעשו אפילו בתמימות נבדק בשבעים עיניים ותכל''ס התוצאה שמקבלים ''פני הדור כפני הכלב''!!

חושבים שבאמת אכפת לנו, אבל זו הטעות הנפוצה! לפני שנים כשהכוח היה בידיי המורים היו תלמדים כמו שצריך וגדלו אנשים כמו שצריך!!

לפעמים יוצא לי (לצערי..) לראות באוטובוסים דברים שקורים אצלנו בציבור החרדי דברים שאף אחד לא היה חולם שילדיו יגיעו לשפלות כזו והלב שלי יוצא מכאב בעיקר בגלל שהדברים האלו הם בידיים שלנו...

אם נדע לתת כבוד לאיש חינוך וזה לא משנה אם זו מטפלת במעון או מג''ש בישיבה גד' לכבד את הגישה שלהם את הדרך בה הם מחנכים את ילדנו הרווח יהיה כולו שלנו של צאצאינו ,
בד''כ תמיד יהיו דברים שלא יהיו מקובלים בדעתנו אפשרי להרים שיחת טלפון בערב או אפילו לבוא לאיזו פגישה ולדבר וללבן את העניין כשבאים ממקום מכבד הכל נראה אחרת..
קרה והילד/בחור/נער קיבל עונש על מעשה כלשהוא לא מיד חושבים על האופציה יאללה' נעבור ישיבה וזהו...זו טעות כי הבעיה תמשיך איתו הלאה גם לשם..
נכון, יש מקרים שאין מה לעשות ואכן כלו כל הקיצים אבל תמיד חשוב לשבת ברוגע ובנחת (ועם האנשים המתאימים) ולבדוק מה באמת קרה ומה היו המניעים של כל אחד למעשיו..

גם מבחינת הילד/תלמיד כשהוא יודע ורואה שהוריו מוקירים את צוות החינוך הוא מכבד אותם ולא מעז להגיע לדברים כאלו...
במקרים כנ''ל זה כואב מאד בתור הורים לשמוע דבר כזה ואז האינסטינקט ההורי אומר ישר 'לגבות' ולפעמים זה אפילו בכל מחיר כנ''ל זה לא נשמע/נראה שהמעשה שהיה אכן כתוב כפי שקרה... נראה שהוקטן במידה מסוימת ואף נכתב ממקום קצת מגבה ובורח..
וחבל! ההפסד העיקרי הוא לבחור עצמו בתת מודע שלו יבנה מצב שכאשר משפילים אותו/כל דבר אחר שקשה להתמודד איתו מול חברה אז מרימים ידיים ובורחים למקום חדש, ולאט לאט הפתרון הזה יתפרס אף לתחומים אחרים,
ואם כבר הזכירו רושם, איזה רושם יהיה לו??

בקיצור אני מקווה שהקב''ה ידריך אתכם לעשות את הצעד הנכון ביותר לכל הצדדים וינחה אתכם בעיצה נכונה.
שתרוו רב נחת יהודתית אמתית!
אגב-
מבקשת סליחה אם חלילה היו בדבריי אלו מילים פגועות חלילה זו ממש לא הייתה הכוונה!
 
נערך לאחרונה ב:
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ק'

קמה קָרָאתִי בְכָל לֵב עֲנֵנִי יי חֻקֶּיךָ אֶצֹּרָה:קמו קְרָאתִיךָ הוֹשִׁיעֵנִי וְאֶשְׁמְרָה עֵדֹתֶיךָ:קמז קִדַּמְתִּי בַנֶּשֶׁף וָאֲשַׁוֵּעָה (לדבריך) לִדְבָרְךָ יִחָלְתִּי:קמח קִדְּמוּ עֵינַי אַשְׁמֻרוֹת לָשִׂיחַ בְּאִמְרָתֶךָ:קמט קוֹלִי שִׁמְעָה כְחַסְדֶּךָ יי כְּמִשְׁפָּטֶךָ חַיֵּנִי:קנ קָרְבוּ רֹדְפֵי זִמָּה מִתּוֹרָתְךָ רָחָקוּ:קנא קָרוֹב אַתָּה יי וְכָל מִצְוֹתֶיךָ אֱמֶת:קנב קֶדֶם יָדַעְתִּי מֵעֵדֹתֶיךָ כִּי לְעוֹלָם יְסַדְתָּם:
נקרא  2  פעמים

אתגר AI

הסוואה • אתגר 21 • אתגר נושא פרסים 🎁

לוח מודעות

למעלה